Jump to content
  • entries
    10
  • comments
    7
  • views
    1,443

Βασικές Τεχνικές Ελέγχου Της Πληροφορίας (2)


Devaraja

377 views

 Share

Lord Of The Rings  

35 members have voted

  1. 1. Lord Of The Rings

    • ??????
      16
    • ???? ????
      11
    • ??????
      5
    • ????? ????
      0
    • ??? ??? ????
      0
    • ?? poll ????? Gay
      5

information+overload.jpg

 

 

7. Τεχνική του Δούρειου Ίππου

Σαν συνέχεια του «παιχνιδιού» με τις λέξεις, εδώ έχουμε την εισαγωγή λέξεων -κυρίως μέσω των δελτίων ειδήσεων- με ένα πολύ περίεργο (…έως ύποπτο) υπόβαθρο. Λέξεις που όταν περνούν στο συλλογικό ασυνείδητο, ανακαλούν όλα τα δυσμενή και επιζήμια για την ψυχική υγεία χαρακτηριστικά γνωρίσματα, λειτουργώντας ως άλλοι Δούρειοι Ίπποι. Λέξεις που εξαπλώνονται σαν μάστιγα και σφυροκοπούν τα αυτιά μας και τον ψυχισμό μας.

 

«Σκιά», «μανία», «νόσος», «πανικός», «πλοκάμια» και άλλα τέτοια όμορφα σερβίρονται καθημερινά από γυαλοκοπούντες σερβιτόρους-παρουσιαστές ως βασικό έδεσμα στο καθημερινό ειδησεογραφικό μενού. Επίσης η συνοχή του κάθε δελτίου, μόνο συνοχή δεν έχει στην πραγματικότητα. Η τραγική είδηση διαδέχεται την χαζοχαρούμενη και τούμπαλιν. Ο ψυχισμός του τηλεθεατή γίνεται ένα είδος γιο-γιο με τον τρόμο, την έκπληξη και τη χαρά να διαδέχονται το ένα το άλλο και ξανά από την αρχή. Τελικό αποτέλεσμα; Ο θεατής έχει απομείνει να κοιτά σαν ζαλισμένο κοτόπουλο την τηλεόραση, με τα «νοσηρά πλοκαμάκια» που λέγαμε παραπάνω να έχουν τρυπώσει για τα καλά στον ψυχικό του κόσμο.

 

 

 

8. Τεχνική του Ταυτόχρονου Συντονισμού Εκπομπής

 

Εδώ μάλλον έχουμε να κάνουμε περισσότερο με κάποιο περίεργο φαινόμενο και όχι τόσο με τεχνική που εφαρμόζεται συνειδητά από κάποιους. Παρατηρήστε όταν κάνετε ζάπινγκ στην τηλεόραση, πόσο συχνά εμφανίζεται η ίδια εννοιολογικά εικόνα ή ιδέα ή λέξη σχεδόν σε κάθε κανάλι και μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα που διαρκεί το ζάπινγκ.

 

Για παράδειγμα, πείτε ότι παρακολουθείτε μία ταινία με γοργόνες. Αλλάζοντας κανάλι θα παρατηρήσετε ότι είτε: θα πέσετε σε άλλη παραπλήσια ταινία (αυτό βέβαια δεν είναι και τόσο περίεργο, αν λάβουμε υπόψη μας τον ανταγωνισμό μεταξύ των καναλιών), είτε θα πέσετε σε διαφημίσεις με γοργόνες είτε θα πέσετε σε εκπομπή που θα τύχει τη δεδομένη στιγμή να πει κάποιος τη λέξη «γοργόνα» ή κάτι σχετικό.

 

Θεωρούμε ότι πρόκειται για μία από τις πιο ύπουλες μεθόδους μαζικού συντονισμού μιας και όποιο κανάλι και να παρακολουθήσεις, αργά ή γρήγορα, θα λάβεις την ίδια επαναλαμβανόμενη έννοια. Είναι όμως μάλλον απίθανο αυτός ο συντονισμός να γίνεται συνειδητά από τους διαχειριστές των καναλιών, πράγμα που θα πρέπει να μας βάλει σε ακόμη περισσότερες σκέψεις. Τι είναι αυτό λοιπόν που παρεισφρέει στην πραγματικότητα μας μέσα από τους ενεργειακούς διακαναλικούς δρόμους;

 

Το ότι δεν είναι και πολύ καλό να βλέπουμε τηλεόραση το έχουμε ξαναπεί, αλλά το θέμα δεν είναι να αποστειρώσουμε πλήρως τον εαυτό μας -μιας και αυτό μάλλον θα μας κάνει περισσότερο ευάλωτους- αλλά να τον ωθήσουμε να αναπτύξει τα κατάλληλα αντισώματα. Γι αυτό, το νου σας, τα αυτιά σας και τα μάτια σας!

 

 

 

9. Τεχνική Δημιουργίας Τεχνητού Μυστηρίου

 

Ο κόσμος μας δεν είναι αυτό που φαίνεται. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, αυτή η παραδοχή έχει εξελιχθεί σε τέλειο άλλοθι για να προκύψουν πολλές ιστορίες μυστηρίου που αρχικά υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο στα μυαλά αυτών που τις εκφράζουν.

 

Το πράγμα συνήθως λειτουργεί ως εξής: ο «αρχιμάγειρας» της εκάστοτε ιστορίας μυστηρίου παίρνει 2-3 βασικά υλικά της αυτής πραγματικότητας. Στη συνέχεια τα ανακατεύει με τρόπο που έρχεται σε αντίθεση με εκείνον της βασικής συνταγής και κατόπιν προσθέτει μία σάλτσα δικής του επινόησης. Και ιδού το αποτέλεσμα! Ένα μυστήριο γεννιέται από το πουθενά. Το πρωτότυπο αυτό μυστήριο είναι από μόνο του αρκετό για να τραβήξει την προσοχή πολλών ανθρώπων. Στο κάτω κάτω είναι κάτι διαφορετικό. Όμως, όσο πιο πολλοί αρχίσουν και ασχολούνται με το ανύπαρκτο μυστήριο, τόσο πιο υπαρκτό αυτό γίνεται (διά της κβαντικής παρατήρησης βεβαίως βεβαίως). Η επιτυχία του όλου project εξαρτάται κυρίως από την ικανότητα του μάγειρα, αλλά και από το πόσο συνειδητοί είναι τελικά στις επιλογές τους οι πελάτες του μεγάλου εστιατορίου στην άκρη του σύμπαντος που λέγεται «Αναζήτηση».

 

 

 

10. Η «χαμένη» πληροφορία

Πολλές αξιόλογες, εν δυνάμει χρήσιμες πληροφορίες, συχνά διαγράφουν φθίνουσα πορεία απλά και μόνο γιατί δεν βρέθηκε ο κατάλληλος άνθρωπος να τις διαδώσει την κατάλληλη στιγμή. Έτσι, μπορεί να βρεθεί κάτι αληθινά χρήσιμο στο δρόμο σας που, με το πρώτο άκουσμα, ίσως και να μη το θεωρήσετε σημαντικό. Αν, λοιπόν, έχετε αμφιβολίες για συγκεκριμένες πληροφορίες, δεν έχετε παρά να τις καταγράψετε και όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου γι αυτές, θα σας αποδείξουν την πιθανή αξία τους.

 

Επίσης, η καταγραφή είναι ένα καλό εργαλείο για όσους τείνουν να συνθέτουν puzzles πληροφοριών, με σκοπό να ανακαλύψουν την ευρύτερη εικόνα. Σε αυτή την περίπτωση, απλά θυμίζουμε ότι η Μεγάλη Εικόνα συνθέτεται σε περισσότερες από τρεις διαστάσεις, οπότε δεν αρκεί η απλή συλλογή πληροφοριών για να έχεις ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Κοινώς, πρέπει να διαθέτει κανείς εν-όραση για να συμπληρώσει σωστά το puzzle. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που οι μονοδιάστατοι συλλέκτες πληροφοριών καταλήγουν σε μάλλον κωμικά συμπεράσματα, τα οποία περιγράφουν μία εντελώς παραμορφωμένη τελική εικόνα. Αν μέσα σε όλο αυτό συνυπολογίσουμε και το προσωπικό φίλτρο του καθενός, καταλαβαίνετε τι γίνεται!

 

 

11. Τεχνική της πληροφορίας «δορυφόρου»

 

Πρόκειται για πληροφορίες που ο βασικός τους σκοπός είναι να στηρίξουν μία κύρια (κεντρική) πληροφορία, προκειμένου να την ισχυροποιήσουν ως πραγματικότητα, καθιστώντας την κοινώς αποδεκτή. Όσες περισσότερες πληροφορίες «δορυφόροι» περιστρέφονται γύρω από την κύρια πληροφορία, τόσο πιο πολύ αυτή θεμελιώνεται.

 

Μια πληροφορία «δορυφόρος» μπορεί να έχει τη μορφή μιας λέξης, ενός κειμένου, ή ακόμη και να αποτελεί κομμάτι της καλλιτεχνικής έκφρασης μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων που κινούνται στα πέριξ της πηγής της βασικής πληροφορίας. Επιπλέον, οι πληροφορίες «δορυφόροι» - αλλά και τα άτομα που τις διασπείρουν - παίζουν το ρόλο «εμπροσθοφυλακής», με σκοπό να εκτοπίσουν πιθανές αντίπαλες πληροφορίες και να υπερασπιστούν την κεντρική, σε περίπτωση που κάποιος ή κάτι θελήσει να την θίξει.

 

Η τεχνική των «δορυφόρων» μπορεί να αποβεί εξαιρετικά επιτυχημένη, βάζοντας τρικλοποδιές στους πιθανούς «εχθρούς», οι οποίοι θεωρούν ότι αντιμάχονται την κεντρική πληροφορία ενώ, στην ουσία, εξαντλούν τη δυναμική τους επάνω στους «δορυφόρους».

 

Επομένως, οι πληροφορίες «δορυφόροι» έχουν συνήθως μικρότερη ή ανύπαρκτη αξία από μόνες τους ενώ η δύναμή τους στηρίζεται στην ποσότητα και την μαζικότητα τους, προκειμένου να πείσουν για την ορθότητα της κεντρικής πληροφορίας.

 

Συχνά, συναντάμε τέτοια ζωντανά παραδείγματα όπου γύρω από ένα κεντρικό πρόσωπο (πολιτικό, φιλόσοφο κ.λπ.) παραβάλλονται οι «αυλικοί» του, οι οποίοι έχουν το ρόλο να αντικρούουν κάθε πιθανό αντίπαλο. Το αν οι «αυλικοί» έχουν συνείδηση του ρόλου που διαδραματίζουν, είναι κάτι που δεν θα μας απασχολήσει σε αυτό το σημείο.

 

 

* * *

 

 

ΠΗΓΗ: Onirocosmos

http://www.onirocosm...vniti-vol2.html

 

 

 

 

 

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...