-
Posts
43 -
Joined
-
Last visited
Silverwolf's Achievements
Μύστης (2/7)
0
Reputation
-
«Μπορεί να υπάρξει σταθερή πολυεθνική κοινωνία όπου οι κάτοικοι εκφράζουν ανοιχτά τα θρησκευτικά τους πιστεύω;» Ναι, μπορεί να υπάρξει μια σταθερή κοινωνία όπου οι κάτοικοι εκφράζουν ανοιχτά τα χριστιανικά τους πιστεύω. Δεν είναι όμως εύκολο, μια και απαιτεί μια λεπτή ισορροπία μεταξύ «κοσμικής» και «θρησκευτικής» ζωής. Ακόμα και χώρες όπως η Σουηδία, που θεωρείται γενικά όπως αναφέρθηκε και πρίν θρησκευτικά ουδέτερη, δεν είναι. Μπορεί τα τελευταία 15 χρόνια η εκκλησία να έχει χάσει την δύναμή της, αλλά ιστορικά η βάση της σουηδίας είναι μια πολύ αυστηρή λουθηρανική πίστη. Κάτι το οποίο φυσικά έχει διαμορφώσει και ανάλογα πολλές πτυχές της νοοτροπίας των ανθρώπων αλλά και του τρόπου λειτουργίας του κράτους. Το «σουηδικό όνειρο» (folkhemmet όπως το λέμε εδώ) χτίστηκε από το κράτος (κοσμικές δυνάμεις) με την εκκλησία ως μεσάζοντα και εκτελεστή των οδηγιών. Και εκεί είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα... κάτι νέο δεν μπορεί να χτιστεί χωρίς να γνωρίζεις, ή έστω αναγνωρίζεις το παλιό. Μπορούμε να δούμε τις κοινωνίες μας σαν οικοδομικά τετράγωνα σε μια μεγάλη παγκόσμια πόλη. Κοινωνίες όπως του Καναδά είχαν το μειονέκτημα αλλά και προτέρημα να ξεκινήσουν χωρίς πολύ παρελθόν να τα επηρεάζει, δεδομένου ότι σαν μπουλντόζες κατέστρεψαν ότι υπήρχε πριν και έχτισαν απο το μηδέν. Κρατώντας λεπτομέρειες, για ενθύμια. Οι υπόλοιπες κοινωνίες, στην Ελλάδα, στην Σουηδία κ.τ.λ. πρέπει να χτίσουμε βασισμένοι στα παλιά μας κτίσματα. Κάποια πράγματα θα μπορέσουμε να τα κρατήσουμε. Άλλα θα πρέπει να θυσιαστούν, ολοκληρωτικά ή μερικώς. Και αυτό πονάει. Μας πονάει βαθιά, γιατί είναι η ιστορία μας. Είναι δικά μας. Και αντιδρούμε φυσικά... σαν ένα παιδί που του λέμε να πετάξει το αγαπημένο του παιχνίδι γιατί είναι χαλασμένο. Αυτό είναι η ξενοφοβία που γίνεται όλο και πιο εμφανής. Το μικρό παιδί που φωνάζει – «Αυτός το έσπασε! Ο άλλος!». Όπου άλλος βάλε τον αποδιοπομπαίο τράγο της επιλογής σου: Ξένος, Αλβανός, Μαύρος, Πακιστανός, Έλληνας, Μουσουλμάνος, Παγανιστής... και ούτο καθεξής... Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα αφορά την ισορροπία «κοσμικής» και «θρησκευτικής» ζωής που ανέφερα παραπάνω. Για να υπάρξει μια σταθερή πολυεθνική κοινωνία, θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία όλων για να χτιστεί μεν, αλλά και να διατηρηθεί. Κάπου εκεί απέτυχε το σουηδικό πείραμα (και θα επιστρέψω στο συγκεκριμένο ξανά αργότερα). Η βάση μιας τέτοιας κοινωνίας είναι κοινοί κανόνες. Βασικοί και ξεκάθαροι κοσμικοί κανόνες που αφορούν όλους, με την ελευθερία να κάνεις της θρησκευτικές σου επιλογές γνωρίζοντας τις επιπτώσεις, και θρησκευτικοί κανόνες που θα στηρίζουν τους κοσμικούς και να επιτρέπουν την ελεύθερη επιλογή επιπέδου λατρείας χωρίς να κατακρίνουν. Ένα παράδειγμα του τί εννοώ, η ενδυμασία. Δεν υπάρχει λόγος να μην έχει το δικαίωμα ένας χριστιανικός ή βουδιστής μοναχός να φοράει ράσα, μια μουσουλμάνα μπούρκα, ένας Sikh τουρμπάνι. Αλλά κανείς τους δεν μπορεί να δουλέψει ως πυροσβέστης π.χ. Πίσω στο σουηδικό πείραμα. Στο χτίσιμο τα πήγαν σχετικά καλά, ήταν και σχετικά εύκολο δεδομένου την σχέση εκκλησίας και κράτους. Μετα δυσκόλεψαν τα πράγματα και τελικά δεν κατάφεραν το ίδιο καλά στο να εντάξουν και να εξασφαλίσουν την συνεργασία όλων των καινούριων στοιχείων για την συντήρηση. (Σε έναν ιδανικό κόσμο αυτό θα γινότανε αυτόματα. Αλλά όλοι όσοι έχουν δουλέψει με ομάδες ανθρώπων ξέρουν ότι δεν είναι όλοι καλοί στην ομαδική εργασία.) Δεν λέω... οι κοσμικές δυνάμεις δεν είναι πάντα πολύ καλές στο να κρατάνε τις ισορροπίες και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους (οριοθέτησης και εφαρμογής), αλλά τα περισσότερα προβλήματα προκύπτουν για την ώρα απο την θρησκευτική πλευρά. Συγκεκριμένα για εμάς στην δύση κυρίως από τον μουσουλμανισμό. Γιατί; Για πολλούς λόγους, από τους οποίους γνωρίζω μόνο κάποιους. Ένας είναι ότι ένα από τα πιο νέα στοιχεία στο μείγμα μας εδώ στην δύση. Ο χριστιανισμός σε διάφορες μορφές και τα προβλήματα που προκαλεί είναι γνωστό στοιχείο (τόσο που τα ξεχνάμε – π.χ. εκτρώσεις και καθολική εκκλησία). Ο παγανισμός, βουδισμός κτλ είναι και αυτά νέα αλλά δεν είναι σε ποσότητες που να επηρεάζουν το μείγμα αισθητά. Ένας άλλος είναι η «νεότητά» του ως θρησκεία, κάτι που περιλαμβάνει την τεράστιο γκάμα κοινωνικοθρησκευτικών υποδιαιρέσεων και την έλλειψη κεντρικής εξουσίας. Ένας άλλος ότι οι πιστοί του στην δύση είναι σε μεγάλα ποσοστά μετανάστες, λόγω επιλογής ή πολέμου εξίσου, και αυτομάτως μέλος των πιο ασθενών πτωχών στρωμάτων της κοινωνίας μας. Ένα άλλο ερώτημα είναι εάν θέλουμε μια πολυεθνική κοινωνία. Εγώ πιστεύω ότι είναι ο μόνος δρόμος για ένα καλύτερο μέλλον. Ο μόνος δρόμος για εξέλιξη. Αλλά υπάρχουν πολλοί που θα προτιμήσουν να δημιουργήσουν "νησίδες" όπου θα προσπαθούν να σταματήσουν, μάταια, την πρόοδο και τον χρόνο.
- 31 replies
-
- πολυεθνικές κοινωνίες
- μετανάστες
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Ο νεοέλληνας δεν χρειάζεται βοήθεια για να σκοτώσει το μυαλό του... τα καταφέρνει μια χαρά μόνος του. Τα σήριαλ απλά είναι βολική δικαιολογία για να φταίει κάποιος άλλος και όχι εμείς. Γιατί εάν δεν είχαμε ήδη σκοτώσει το μυαλό μας δεν θα καθόμασταν με τις ώρες στο χαζοκούτι με τις σαπουνόπερες, ανεξαρτήτως; εάν είναι ελληνικές, λατινοαμερικάνικες, τούρκικες ή ταϊλανδέζικες...
-
Νομίζω βοήθησες μια και όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ και η πρώτη ρήση που παρέθεσες μιλούσε για το θρησκευτικό μυστήριο. Ένα στοιχείο του μυστηρίου που αναγνωρίζουν οι μεγάλες θρησκείες (χριστιανισμός, ισλάμ, βουδισμός, πιθανόν και όλες οι άλλες, αλλά για αυτές γνωρίζω μόνο σίγουρα) είναι ότι για να αγγίξεις το θείο, να νιώσεις το μυστήριο, πρέπει να υπερβείς το εγώ. Γιαυτό και υπάρχουν οι τελετουργίες, η μοναστική ζωή και όλα τα άλλα εργαλία που σου προσφέρουν οι θρησκείες για να το επιτύχεις. Αυτό που εκφράζουν και οι δύο σουφιστές είναι κάτι που θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρο άλλα εξαρχής "ξεχάστηκε" στα πλαίσια των θρησκειών. Ο δρόμος διαφέρει αλλά ο προορισμός είναι ο ίδιος. Και στο διαφορετικό δεν χωράει λάθος ή σωστό...
-
Είμαι κατά της θανατικής ποινής κιας είμαι υπέρ συναισθηματικά (ίσως να παίζει ρόλο η καταγωγή εκεί όμως). Δεν είναι θέμα του εάν αξίζει ή όχι να ζεί αυτός που έκανε ένα τέτοιο έγκλημα. Στην εσχάτη των ποινών, του να χάσεις την ζωή σου, δεν είναι δυνατόν να δεχόμαστε να καίγεται ούτε ένα χλωρό ανάμεσα στα ξερά - οπότε δεν καίμε κανένα.
-
:teehee: Σαΐνι μου εσύ!
-
Δεν είναι ενδιαφέρον ότι στον μικρόκοσμο του foroum μας από 16 απαντήσεις: 7 είναι Δεξιόχειρες, 6 αριστερόχειρες και 3 είναι "ambidextrus"*; *Έψαχνα τον ελληνικό όρο άλλα δεν βρήκα κάτι... εάν κάποιος ξέρει σας παρακαλώ διαφωτίστε με.
-
Αίσθημα κατωτερότητας;;; Θεωρούμαστε ίσοι; Θες να πεις ότι δεν είμαστε ξεχωριστοί και ανώτεροι; :teehee: Έχεις πηγή για αυτό; Έστω ότι είναι αλήθεια... Αναρωτιέμαι εαν όντως αυξάνεται ο αριθμός τους ή εαν είναι απλά ότι η μη επιβολή της χρήσης του δεξιού χεριού αφήνει να φανούν ως αριστερόχειρες πολλοί που παλαιότερα μάθαιναν λίγο πολύ να γίνονται δεξιόχειρες. Το να είσαι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας δεν είναι μια ασπρόμαυρη κατάσταση. Υπάρχουν οι "αποκλειστικοί" δεξιο- ή αριστερόχειρες καθώς και όλα το ενδιάμεσα. Ίσως παλαιότερα να χαρακτηρίζονταν ως αριστερόχειρες μόνο οι αποκλειστικοί και σχεδόν αποκλειστικοί αριστερόχειρες, μια και αυτοί δυσκολεύονταν περισσότερο να προσαρμοστούν.
-
Αχα... το Flight of the Conchords είναι τέλειο! Τα άλλα θα τα ψάξω μια και δεν τάξερα...
-
Η μόδα είναι κατα πάσα πιθανότητα ο λόγος που γυρίστηκε τώρα και αυτή η σειρά, αλλά τα βιβλία στα οποία βασίζεται υπήρχαν πριν γραφτούν τα βιβλία του Twilight. Μάρεσαν τα βιβλία (αν και δεν είναι όλα το ίδιο καλά), και μαρέσει αρκετά και η σειρά. Έχει τραγελαφικές καταστάσεις.
-
Με πρόλαβες Αρχάγγελε. :turned: Αλλά είναι κατανοητό που θεωρείται παράξενη ή δήλωση του Louis Agassiz. Υπάρχει αυτή η αντίληψη ότι η επιστήμη και η πίστη σε κάτι ανώτερο δεν συνδυάζονται, ειδικά στον επιστημονικό κόσμο. Σύμφωνα με την εμπειρία μου η μόνη πίστη που είναι κοινωνικά αποδεκτή στον επιστημονικό κόσμο είναι ο αθεϊσμός (Οι υπόλοιποι κρατάνε συνήθως χαμηλό προφίλ).
-
Πιστεύω ισχύει μια και οι σκέψεις μου κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος με τον irenicus777. Βλέπω δηλαδή και εγώ ότι ο άθεος έχει το προτέρημα ότι δεν κάνει κατάχρηση του ονόματος του θεού. Επίσης δεν νομίζω όμως ότι χρειάζεται να περιοριστούμε στον χριστιανικό θεό, παρόλο που το αρχικό απόφθεγμα αναφέρονταν σε αυτόν. Εφόσον είναι μια θρησκεία που βασίζεται στην ύπαρξη μιας θεότητας (ισλάμ, ιουδαισμός, χριστιανισμός κτλ) δεν βλέπω κάποιο εμπόδιο στο να ισχύει αυτός ο τρόπος σκέψης.
-
Με συγχωρείς αλλά λίγο υπερβολικό βρίσκω αυτόν τον τρόπο σκέψης. Άμα θεωρούμε ότι η χρήση αναγκαστικά φέρνει την κατάχρηση, δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε ποτέ τίποτα. Ούτε ωραία ρούχα, ούτε να τρώμε πράγματα που μας αρέσουν κτλ. Ή μήπως ότι δεν γίνεται να μείνουμε στην χρήση αλλά αναγκαστικά κάνουμε κατάχρηση αφορά μόνο αυτό εδώ το θέμα;