outis Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Και επανέρχομαι στην αρχική ερώτηση! Η' μάλλον αυτή που ήθελα να κάνω! Ποιός ορίζει την αμαρτία? Δηλαδή, ποιός θα μας πει αν αυτό που κάνουμε είναι αμαρτωλο? Υπάρχει τέτοιος κριτής? Ορίζεται η αμαρτία? Δεν μπορώ να συλλάβω την έννοια της λέξης (όχι την αρχαιοελληνική)..Δεν υπάρχει άλλα από την αρχαιοελληνική. Εκείνο που αλλάζει είναι το είδος του στόχου. Αν ο στόχος είναι κάποιοι ηθικοί κανόνες, τότε η αποτυχία προς αυτούς είναι αμαρτία. Αν ο στόχος είναι να κάνεις κάτι, τότε η αποτυχία να το ολοκληρώσεις είναι αμαρτία. Αν ο στόχος είναι να σταθείς κάπως μπροστά σε κάποιον ή σε κάποιες περιστάσεις, τότε η αποτυχία να σταθείς όπως πρέπει (ή όπως έχεις αποφασίσει) είναι αμαρτία. Το νόημα είναι το να μην πετύχεις το στόχο, παντα. Το στόχο, τον ορίζεις εσύ ή η κοινωνία ή οι καταστάσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Υπάρχει βεβαίως κι η σχετική ιστορία του Ναστρεντίν Χότζα (ποιου άλλου; ) Όπου είχε βαλθεί να μάει τοξοβολία. Πήγε λοιπόν σε ένα χωριό όπου είχε ξακουστούς τοξοβόλους. Φτάνει, και βλέπει πράγματι ένα στόχο, κι ένα βέλος καρφωμένο ακριβώς στο κέντρο του. Πάει παρακάτω, κι άλλος στόχος, πάλι με βέλος καρφωμένο. Κι άλλος... κι άλλος... Κάποια στιγμή βλέπει από μακριά έναν τοξότη. Πλησιάζει λοιπόν προσεκτικά και τον παρακολουθεί... και τι βλέπει; Πιάνει, ρίχνει το βέλος σε έναν άσπρο τοίχο και πάει μετά και ζωγραφίζει έναν στόχο γύρω από το βέλος..... (Με κάθε επιφύλαξη για το αν είναι αυθεντική ιστορία του Χότζα, την άκουσα προφορικά.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phevos Posted October 17, 2005 Report Share Posted October 17, 2005 H έννοια του Θεού γίνεται εργαλείο στα χέρια ιερέων ταραχοποιών, που ερμηνεύουν κάθε μορφή ευτυχίας ως ανταμοιβή, κάθε μορφή δυστυχίας ως τιμωρία για ανηπακουή στο Θεό, ως "αμαρτία". Από τον Αντίχριστο του Νίτσε Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted October 17, 2005 Author Report Share Posted October 17, 2005 H έννοια του Θεού γίνεται εργαλείο στα χέρια ιερέων ταραχοποιών, που ερμηνεύουν κάθε μορφή ευτυχίας ως ανταμοιβή, κάθε μορφή δυστυχίας ως τιμωρία για ανηπακουή στο Θεό, ως "αμαρτία". Από τον Αντίχριστο του Νίτσε 14844[/snapback] Κάπως έτσι το έβλεπα και εγώ και γι'αυτό έκρινα πως ή δεν υπάρχουν αμαρτίες ή υπάρχει άλλη έννοια (όπως αυτή του αρχαιοελληνισμού) που δεν ήξερα. Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirianwen Posted October 17, 2005 Report Share Posted October 17, 2005 Αμαρτάνω: αποτυχαίνω, αστοχώ, κάνω σφάλμα. Ετυμολογία:Από ρίζα σμαρ- ή μερ- (ριζ.βασ. smer) και στερητικό α με προσφατ. τ> ασμαρτ-> αμαρτ- (τροπή του α σε δασεία). Με προσθήκη νέου προσφ. -αν- έχουμε θέμα αμαρταν- (μόνο στον ΕΝΣ και ΠΡΤ). Στον αορ.β' χωρίς προσφ. -αν- ήμαρτον. ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΝΣ αμαρτάνω / αμαρτάνων-ουσα-ον ΠΡΤ ημάρτανον / - ΜΕΛ αμαρτήσομαι (αμαρτήσω) / αμαρτησόμενος-η-ο ΑΟΡ ήμαρτον (ημάρτησα) / αμαρτών-ούσα-όν ΠΡΚ ημάρτηκα / ημαρτηκώς-κυία-κός ΥΠΡ ημαρτήκειν / - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 17, 2005 Report Share Posted October 17, 2005 Αμαρτάνω: αποτυχαίνω, αστοχώ, κάνω σφάλμα.Ετυμολογία:Από ρίζα σμαρ- ή μερ- (ριζ.βασ. smer) και στερητικό α με προσφατ. τ> ασμαρτ-> αμαρτ- (τροπή του α σε δασεία). Με προσθήκη νέου προσφ. -αν- έχουμε θέμα αμαρταν- (μόνο στον ΕΝΣ και ΠΡΤ). Στον αορ.β' χωρίς προσφ. -αν- ήμαρτον. ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΝΣ αμαρτάνω / αμαρτάνων-ουσα-ον ΠΡΤ ημάρτανον / - ΜΕΛ αμαρτήσομαι (αμαρτήσω) / αμαρτησόμενος-η-ο ΑΟΡ ήμαρτον (ημάρτησα) / αμαρτών-ούσα-όν ΠΡΚ ημάρτηκα / ημαρτηκώς-κυία-κός ΥΠΡ ημαρτήκειν / - 14865[/snapback] καλό θα ήταν να μας πείς και το λεξικό Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirianwen Posted October 17, 2005 Report Share Posted October 17, 2005 Λεξικό Ρημάτων Αρχαίας Ελληνικής, Στεφ.Α.Πατάκης, Νικ.Ε.Τζιράκης, εκδόσεις Πατάκη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhantomWitchSabrina Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Δεν βρίσκω το λόγο γιατί να ανφέρεις το λεξικό καλή μου. Όποιος θέλει να ΄ψάξει και να βρεί αν είναι σωστά αυτά που γράφεις. Αν έχουν αντιρήσεις και τα τοιαύτα ας κάνουν τη σχετική έρευνα και ας μάθουν γλυκειά μου. Όλα έτοιμα στο ταχί δηλαδή; Εάν υπάρχει αμφισβήτηση ας υπάρξει και αντίλογος εφ' όσον ψάξουν και βρουν κάτι το διαφορετικό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vi0Le Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Υπ΄οψιν.. ο Τζιράκης αυτός... καθηγητής της Θεολογίας.. διδάσκει Απολογία Σωκράτους στο Α έτος.... τρομερός καθηγητης.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirianwen Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Σαμπρινάκι μου, μη με μαλώνεις...ένα πείραμα κάνω... Μόλις το τελειώσω θα σου στείλω τα αποτελέσματα για τα προσεχή σου projects.... :angel: έχω εξάλλου ακόμα την ελπίδα, ότι όλο και κάποιος μπορεί να φιλοτιμηθεί να πα να πάρει ένα λεξικό...και ίσως να το διαβάσει κιόλας...δεν ξέρεις ποτέ!!! :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Σαμπρινάκι μου, μη με μαλώνεις...ένα πείραμα κάνω... Μόλις το τελειώσω θα σου στείλω τα αποτελέσματα για τα προσεχή σου projects.... :angel: έχω εξάλλου ακόμα την ελπίδα, ότι όλο και κάποιος μπορεί να φιλοτιμηθεί να πα να πάρει ένα λεξικό...και ίσως να το διαβάσει κιόλας...δεν ξέρεις ποτέ!!! :cheerful: 14887[/snapback] σωστόςςςς Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία".. Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;; αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rev. Marduk Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία".. Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;; αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες) αρα θεμα ηθικισμου Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 αρα θεμα ηθικισμου Προσωπικού!! Όχι κοινωνικού. Ούτε δογματικού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 18, 2005 Report Share Posted October 18, 2005 Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία".. Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;; αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες) Η "αμαρτία" ως λέξη σημαίνει την αστοχία. Ως νόημα όμως ήδη από την εποχή της "κλασικής" Ελλάδας (6ος-4ος αιώνας) είχε όλες τις έννοιες ποι αναφέρθηκαν - και την ηθικολογική και εκείνη ως προς το θείο. Δεν υπάρχει λόγος να περιορίζουμε το νόημα. Σημασία έχει να το αντιλαμβανόμαστε και να διορθώνουμε το "στοχασμό" μας ωστε να μην αστοχούμε. Αυτό για τη "συνείδηση" είναι πολύ σωστό για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς αποφασίζουμε/δεχόμαστε το τι αποτελεί το "στόχο" μας. Αν λοιπόν αστοχούμε ως προς τους προσωπικούς μας στόχους "αμαρτάνουμε" - δεν πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.