Jump to content

Αμαρτίες!


 Share

Recommended Posts

Και επανέρχομαι στην αρχική ερώτηση! Η' μάλλον αυτή που ήθελα να κάνω! Ποιός ορίζει την αμαρτία? Δηλαδή, ποιός θα μας πει αν αυτό που κάνουμε είναι αμαρτωλο? Υπάρχει τέτοιος κριτής? Ορίζεται η αμαρτία? Δεν μπορώ να συλλάβω την έννοια της λέξης (όχι την αρχαιοελληνική)..
Δεν υπάρχει άλλα από την αρχαιοελληνική. Εκείνο που αλλάζει είναι το είδος του στόχου. Αν ο στόχος είναι κάποιοι ηθικοί κανόνες, τότε η αποτυχία προς αυτούς είναι αμαρτία. Αν ο στόχος είναι να κάνεις κάτι, τότε η αποτυχία να το ολοκληρώσεις είναι αμαρτία. Αν ο στόχος είναι να σταθείς κάπως μπροστά σε κάποιον ή σε κάποιες περιστάσεις, τότε η αποτυχία να σταθείς όπως πρέπει (ή όπως έχεις αποφασίσει) είναι αμαρτία. Το νόημα είναι το να μην πετύχεις το στόχο, παντα. Το στόχο, τον ορίζεις εσύ ή η κοινωνία ή οι καταστάσεις.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Υπάρχει βεβαίως κι η σχετική ιστορία του Ναστρεντίν Χότζα (ποιου άλλου; )

 

Όπου είχε βαλθεί να μάει τοξοβολία. Πήγε λοιπόν σε ένα χωριό όπου είχε ξακουστούς τοξοβόλους. Φτάνει, και βλέπει πράγματι ένα στόχο, κι ένα βέλος καρφωμένο ακριβώς στο κέντρο του.

 

Πάει παρακάτω, κι άλλος στόχος, πάλι με βέλος καρφωμένο.

 

Κι άλλος... κι άλλος...

 

Κάποια στιγμή βλέπει από μακριά έναν τοξότη. Πλησιάζει λοιπόν προσεκτικά και τον παρακολουθεί... και τι βλέπει;

 

Πιάνει, ρίχνει το βέλος σε έναν άσπρο τοίχο και πάει μετά και ζωγραφίζει έναν στόχο γύρω από το βέλος.....

 

(Με κάθε επιφύλαξη για το αν είναι αυθεντική ιστορία του Χότζα, την άκουσα προφορικά.)

Link to comment
Share on other sites

H έννοια του Θεού γίνεται εργαλείο στα χέρια ιερέων ταραχοποιών, που ερμηνεύουν κάθε μορφή ευτυχίας ως ανταμοιβή, κάθε μορφή δυστυχίας ως τιμωρία για ανηπακουή στο Θεό, ως "αμαρτία".

Από τον Αντίχριστο του Νίτσε

Link to comment
Share on other sites

H έννοια του Θεού γίνεται εργαλείο στα χέρια ιερέων ταραχοποιών, που ερμηνεύουν κάθε μορφή ευτυχίας ως ανταμοιβή, κάθε μορφή δυστυχίας ως τιμωρία για ανηπακουή στο Θεό, ως "αμαρτία".

Από τον Αντίχριστο του Νίτσε

14844[/snapback]

Κάπως έτσι το έβλεπα και εγώ και γι'αυτό έκρινα πως ή δεν υπάρχουν αμαρτίες ή υπάρχει άλλη έννοια (όπως αυτή του αρχαιοελληνισμού) που δεν ήξερα. Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία"..

Link to comment
Share on other sites

Αμαρτάνω: αποτυχαίνω, αστοχώ, κάνω σφάλμα.

Ετυμολογία:Από ρίζα σμαρ- ή μερ- (ριζ.βασ. smer) και στερητικό α με προσφατ. τ> ασμαρτ-> αμαρτ- (τροπή του α σε δασεία). Με προσθήκη νέου προσφ. -αν- έχουμε θέμα αμαρταν- (μόνο στον ΕΝΣ και ΠΡΤ). Στον αορ.β' χωρίς προσφ. -αν- ήμαρτον.

ΜΕΤΟΧΕΣ

 

ΕΝΣ αμαρτάνω / αμαρτάνων-ουσα-ον

ΠΡΤ ημάρτανον / -

ΜΕΛ αμαρτήσομαι (αμαρτήσω) / αμαρτησόμενος-η-ο

ΑΟΡ ήμαρτον (ημάρτησα) / αμαρτών-ούσα-όν

ΠΡΚ ημάρτηκα / ημαρτηκώς-κυία-κός

ΥΠΡ ημαρτήκειν / -

Link to comment
Share on other sites

Αμαρτάνω: αποτυχαίνω, αστοχώ, κάνω σφάλμα.

Ετυμολογία:Από ρίζα σμαρ- ή μερ- (ριζ.βασ. smer) και στερητικό α με προσφατ. τ> ασμαρτ-> αμαρτ- (τροπή του α σε δασεία). Με προσθήκη νέου προσφ. -αν- έχουμε θέμα αμαρταν- (μόνο στον ΕΝΣ και ΠΡΤ). Στον αορ.β'  χωρίς προσφ. -αν- ήμαρτον.                                                 

                                                                  ΜΕΤΟΧΕΣ

 

ΕΝΣ αμαρτάνω          /                              αμαρτάνων-ουσα-ον

ΠΡΤ ημάρτανον        /                                        -

ΜΕΛ αμαρτήσομαι (αμαρτήσω)    /              αμαρτησόμενος-η-ο

ΑΟΡ ήμαρτον (ημάρτησα)            /              αμαρτών-ούσα-όν

ΠΡΚ ημάρτηκα                          /                ημαρτηκώς-κυία-κός

ΥΠΡ ημαρτήκειν                        /                      -

14865[/snapback]

 

 

καλό θα ήταν να μας πείς και το λεξικό :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν βρίσκω το λόγο γιατί να ανφέρεις το λεξικό καλή μου. Όποιος θέλει να ΄ψάξει και να βρεί αν είναι σωστά αυτά που γράφεις. Αν έχουν αντιρήσεις και τα τοιαύτα ας κάνουν τη σχετική έρευνα και ας μάθουν γλυκειά μου. Όλα έτοιμα στο ταχί δηλαδή; :015annoyed: Εάν υπάρχει αμφισβήτηση ας υπάρξει και αντίλογος εφ' όσον ψάξουν και βρουν κάτι το διαφορετικό.

Link to comment
Share on other sites

Υπ΄οψιν.. ο Τζιράκης αυτός... καθηγητής της Θεολογίας.. διδάσκει Απολογία Σωκράτους στο Α έτος.... τρομερός καθηγητης.. :clapping::clapping::clapping::whistling:

Link to comment
Share on other sites

Σαμπρινάκι μου, μη με μαλώνεις...ένα πείραμα κάνω... Μόλις το τελειώσω θα σου στείλω τα αποτελέσματα για τα προσεχή σου projects.... :angel:

έχω εξάλλου ακόμα την ελπίδα, ότι όλο και κάποιος μπορεί να φιλοτιμηθεί να πα να πάρει ένα λεξικό...και ίσως να το διαβάσει κιόλας...δεν ξέρεις ποτέ!!! :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

Σαμπρινάκι μου, μη με μαλώνεις...ένα πείραμα κάνω... Μόλις το τελειώσω θα σου στείλω τα αποτελέσματα για τα προσεχή σου projects.... :angel:

έχω εξάλλου ακόμα την ελπίδα, ότι όλο και κάποιος μπορεί να φιλοτιμηθεί να πα να πάρει ένα λεξικό...και ίσως να το διαβάσει κιόλας...δεν ξέρεις ποτέ!!! :cheerful:

14887[/snapback]

 

σωστόςςςς :clapping:

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία"..

Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;;

 

αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες)

 

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία"..

Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;;

 

αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες)

 

:unsure:

αρα θεμα ηθικισμου :018bleh:

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, διαφέρουν πολύ οι 2 έννιοες που έχουν δοθεί στην "αμαρτία"..

Nα δώσω και μια 3η (εντελώς αυθαίρετη) έννοια;;

αμαρτία είναι, ότι προκαλεί βάρος στην συνείδησή μας... (μακριά όμως από δόγματα και θρησκείες)

Η "αμαρτία" ως λέξη σημαίνει την αστοχία. Ως νόημα όμως ήδη από την εποχή της "κλασικής" Ελλάδας (6ος-4ος αιώνας) είχε όλες τις έννοιες ποι αναφέρθηκαν - και την ηθικολογική και εκείνη ως προς το θείο. Δεν υπάρχει λόγος να περιορίζουμε το νόημα. Σημασία έχει να το αντιλαμβανόμαστε και να διορθώνουμε το "στοχασμό" μας ωστε να μην αστοχούμε.

Αυτό για τη "συνείδηση" είναι πολύ σωστό για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς αποφασίζουμε/δεχόμαστε το τι αποτελεί το "στόχο" μας. Αν λοιπόν αστοχούμε ως προς τους προσωπικούς μας στόχους "αμαρτάνουμε" - δεν πετυχαίνουμε τους στόχους μας.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...