Νεφέλη Posted October 19, 2005 Report Share Posted October 19, 2005 Κατά κάποιες φιλοσοφικές θεωρίες, η συνείδησή μας έχει κάποιους κοινούς «κανόνες» που ισχύουν για όλους μας (π.χ. εκείνο το «ουδείς έκων κακός» που είχαμε συζητήσει παλαιότερα). Προσωπικά, συμφωνώ μ? αυτήν την φιλοσοφία... Μιας και εναρμονίζεται απόλυτα με την κοσμοθεωρία που έχω ασπαστεί, του «όλοι και όλα είμαστε στην ουσία Ένα». ...Έτσι όμως, αναπόφευκτα καταλήγω στο ότι και το τι είναι αμαρτία και τι όχι, τελικά είναι κάτι πανανθρώπινο και όχι προσωπικό. Κάτι που προσπαθούν να κάνουν και οι θρησκείες (εντελώς άτσαλα βέβαια). ...Τι λέτε; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted October 19, 2005 Report Share Posted October 19, 2005 Δηλαδή υπάρχουν "παγκόσμιοι ηθικοί φραγμοί" προς τήρηση των αυτών των κανόνων, τους οποίους οι θρησκείες προσπαθούν να οικειοποιηθούν ή να παραλλάξουν και να τους δώσουν το τελικό όνομα "αμαρτίες... Δεν είμαι σίγουρος για το αν εννοούσες αυτό, αλλά δεν είναι άσχημο... :angel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 19, 2005 Report Share Posted October 19, 2005 Δηλαδή υπάρχουν "παγκόσμιοι ηθικοί φραγμοί" προς τήρηση των αυτών των κανόνων, τους οποίους οι θρησκείες προσπαθούν να οικειοποιηθούν ή να παραλλάξουν και να τους δώσουν το τελικό όνομα "αμαρτίες...Δεν είμαι σίγουρος για το αν εννοούσες αυτό, αλλά δεν είναι άσχημο... Πραγματικά αυτή είναι η απάντηση αλλά λέγοντάς το αυτό πρέπει να το θεμελιώσω και δεν μπορώ τώρα. Συνοπτικά αναφέρω ότι από μια πλεύρα αυτό έχει να κάνει με την Παρατήρηση. Του γείτονα και την "αυτοπαρατήρηση".Οι άνθρωποι παλιά ήταν πιο παρατηρητικοί. Έβλεπαν το τι έκαναν με το τι τους συνέβαινε και κάνανε συνδέσεις που σήμερα μας διαφεύγουν (ή και δεν ισχύουν όπως παλιά). Κατάλαβαν ότι υπήρχαν "συμπεριφορές" (ήθη δηλαδή) που άλλοτε οδηγούσαν σε ευημερία και άλλοτε σε δυστυχία. Διατάραζαν την Ισορροπία, άλλοτε φανερά κι άλλοτε πιο υπόγεια. Επειδή Παρατηρούσαν το έβλεπαν και άρχισαν να κωδικοποιούν τις "ορθές" συμπεριφορές (ηθική). Αυτοί είναι οι παγκόσμοι ηθικοί φραγμοί. Το πως το απέδωσαν σε θεότητες είναι άλλο θέμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 20, 2005 Report Share Posted October 20, 2005 Οι άνθρωποι παλιά ήταν πιο παρατηρητικοί. Έβλεπαν το τι έκαναν με το τι τους συνέβαινε και κάνανε συνδέσεις που σήμερα μας διαφεύγουν (ή και δεν ισχύουν όπως παλιά). Κατάλαβαν ότι υπήρχαν "συμπεριφορές" (ήθη δηλαδή) που άλλοτε οδηγούσαν σε ευημερία και άλλοτε σε δυστυχία. Διατάραζαν την Ισορροπία, άλλοτε φανερά κι άλλοτε πιο υπόγεια. Επειδή Παρατηρούσαν το έβλεπαν και άρχισαν να κωδικοποιούν τις "ορθές" συμπεριφορές (ηθική). Αυτοί είναι οι παγκόσμοι ηθικοί φραγμοί. Αυτό όμως δεν αναιρεί, κατά κάποιον τρόπο, την αυθόρμητη ηθική της συνείδησης; (δεν ξέρω πως να το πω καλύτερα ... ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ) Το πως το απέδωσαν σε θεότητες είναι άλλο θέμα. και πονεμένο επίσης! :headb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 20, 2005 Report Share Posted October 20, 2005 Οι άνθρωποι παλιά ήταν πιο παρατηρητικοί. Έβλεπαν το τι έκαναν με το τι τους συνέβαινε και κάνανε συνδέσεις που σήμερα μας διαφεύγουν (ή και δεν ισχύουν όπως παλιά). Κατάλαβαν ότι υπήρχαν "συμπεριφορές" (ήθη δηλαδή) που άλλοτε οδηγούσαν σε ευημερία και άλλοτε σε δυστυχία. Διατάραζαν την Ισορροπία, άλλοτε φανερά κι άλλοτε πιο υπόγεια. Επειδή Παρατηρούσαν το έβλεπαν και άρχισαν να κωδικοποιούν τις "ορθές" συμπεριφορές (ηθική). Αυτοί είναι οι παγκόσμοι ηθικοί φραγμοί. Αυτό όμως δεν αναιρεί, κατά κάποιον τρόπο, την αυθόρμητη ηθική της συνείδησης; (δεν ξέρω πως να το πω καλύτερα ... ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ) Γιατί να μην το αναιρέσει; Το "Φυσικό Δίκαιο" (που θα έλεγε κι ο Επίκουρος) σχετίζεται με το συμφέρον. Η ηθική εξυπηρετεί τη βασική ορμή: την επιβίωση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted October 20, 2005 Author Report Share Posted October 20, 2005 Κάπως όπως το έθεσες Νεφέλη και όπως το προσέγγισες johnny μού φαίνεται ότι απαντάει σε εμένα. Δεν ορίζεται η αμαρτία, υπήρξε ανέκαθεν μέσα στην ψυχή του ανθρώπου. Ηθικοί φραγμοί που ο καθένας θέτει στον εαυτό του (υπάρχει και γενικότερο πλαίσιο) που η θρησκεία τους προσάρμοσε στα "πιστεύω" που προωθεί.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted October 21, 2005 Report Share Posted October 21, 2005 Η ηθική εξυπηρετεί τη βασική ορμή: την επιβίωση. Κατόπιν μιας πολύ ενδιαφέρουσας συζήτησης που είχα εχθές το βράδυ με φίλο, επιτέλους κατάλαβα τι εννοείς μ? αυτό και συμφωνώ (παρ? όλο που αρχικά μου φαινότανε ολίγον άσχετο... ) Συμπέρασμα της συζήτησης ήταν ακριβώς αυτό: η βασική μας, φυσική (κατά μια έννοια) ηθική, εναρμονίζεται με το αρχέγονο ένστικτο της επιβίωσης... όχι όμως της προσωπικής επιβίωσης, αλλά της επιβίωσης του είδους! Συγκεκριμένα, ειπώθηκε το εξής: Δόθηκε ως παράδειγμα μια μάνα και ένα παιδί, που και οι δύο είναι πολύ πεινασμένοι, σχεδόν ετοιμοθάνατοι από την ασιτία. Αν αφήσεις μπροστά τους ένα μήλο, το πιθανότερο που θα συμβεί θα είναι η μητέρα να φάει μια-δύο δαγκωνιές και το υπόλοιπο να το δώσει στο παιδί της. Κάτι που χαρακτηρίζουμε ηθικά σωστό. Εάν υπήρχε θέμα προσωπικής μόνο επιβίωσης, η μητέρα θα έτρωγε όλο το μήλο και δεν θα έδινε στο παιδί της... Κάτι που θα χαρακτηρίζαμε ανήθικο. Δεν υπάρχει όμως θέμα προσωπικής επιβίωσης αλλά επιβίωσης του είδους ?το αρχέγονο ένστικτο του να αναπαραχθούμε που κατευθύνει και στο ένστικτο της μητέρας να προστατεύσει τα μικρά της. Γι αυτό και θα φάει πολύ λίγο, ίσα-ίσα για να μπορέσει να συντηρηθεί ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να προστατεύει το μικρό της και το υπόλοιπο θα το δώσει στο παιδί της, μιας και η πρωταρχική της έγνοια είναι να επιβιώσει αυτό, να μεγαλώσει δυνατό, ώστε ν? αναπαραχθεί κι αυτό με την σειρά του. Έτσι, κάτι που αρχικά μας φαίνεται θέμα ηθικής και «σωστής συμπεριφοράς», ουσιαστικά είναι θέμα αρχέγονου ένστικτου επιβίωσης του είδους... Ευχαριστώ ούτις... Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι :cheerful: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIXAHL Posted October 26, 2005 Report Share Posted October 26, 2005 Αμαρτία από όσο ξέρω είναι το σφάλμα, η λάθος πράξη... Στη χριστιανική θρησκεία ή γενικά στις θεοκρατούμενες θρησκείες η αμαρτία είναι το πάθος. Άρα για να μην αμαρτάνουμε πρέπει να εγκρατούμαστε από το πάθος, δηλ. όλα αυτά τα καλά που μας αρέσουν, τα οποία ξεκινάνε από το φαγητό και τελειώνουν στην ηθική συμπεριφορά (ψέμα, μίσος κλπ). Ακόμα και το σεξ, η ερωτική πράξη τελοσπάντων σε μερικές θρησκείες ορίζεται ως αμαρτία. Μιχαήλ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted October 26, 2005 Author Report Share Posted October 26, 2005 Ρε παιδιά...είχα πάρει από μι αεκκλησία μια φορά κάτι χαρτάκια που μοιράζανε με τα αμαρτήματα και είχα κοπεί στο γέλιο....θα πέσει πάλι στα χέρια μου, πού θα πάει... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Ρε παιδιά...είχα πάρει από μι αεκκλησία μια φορά κάτι χαρτάκια που μοιράζανε με τα αμαρτήματα και είχα κοπεί στο γέλιο....θα πέσει πάλι στα χέρια μου, πού θα πάει... 15420[/snapback] Πάω στίχημα ότι ήταν παραπάνω από 30-40 τα αναγραφόμενα αμαρτήματα!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrysalenia Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Αμαρτία από όσο ξέρω είναι το σφάλμα, η λάθος πράξη... Στη χριστιανική θρησκεία ή γενικά στις θεοκρατούμενες θρησκείες η αμαρτία είναι το πάθος. Άρα για να μην αμαρτάνουμε πρέπει να εγκρατούμαστε από το πάθος, δηλ. όλα αυτά τα καλά που μας αρέσουν, τα οποία ξεκινάνε από το φαγητό και τελειώνουν στην ηθική συμπεριφορά (ψέμα, μίσος κλπ). Ακόμα και το σεξ, η ερωτική πράξη τελοσπάντων σε μερικές θρησκείες ορίζεται ως αμαρτία. Μιχαήλ 15418[/snapback] Συμφωνώ τα μαλα !!! Υπό αυτές τις συνθήκες επιλέγω και επιμένω αμαρτωλή. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrysalenia Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Αμαρτία από όσο ξέρω είναι το σφάλμα, η λάθος πράξη... Στη χριστιανική θρησκεία ή γενικά στις θεοκρατούμενες θρησκείες η αμαρτία είναι το πάθος. Άρα για να μην αμαρτάνουμε πρέπει να εγκρατούμαστε από το πάθος, δηλ. όλα αυτά τα καλά που μας αρέσουν, τα οποία ξεκινάνε από το φαγητό και τελειώνουν στην ηθική συμπεριφορά (ψέμα, μίσος κλπ). Ακόμα και το σεξ, η ερωτική πράξη τελοσπάντων σε μερικές θρησκείες ορίζεται ως αμαρτία. Μιχαήλ 15418[/snapback] Συμφωνώ τα μαλα !!! Υπό αυτές τις συνθήκες επιλέγω και επιμένω αμαρτωλή. 15461[/snapback] ουπς S O R R Y - Δ Ι Ο Ρ Θ Ω Σ Η Μόνο όσον αφορά τις αμαρτωλές απολαύσεις και όχι στην στο ψέμα, το μίσος , την κακία και ότι όλα αυτά συνεπάγονται :zipped: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIXAHL Posted October 27, 2005 Report Share Posted October 27, 2005 Χρυσαλένια Πιστεύω ως προς αυτές τις απολαύσεις όλοι παραμένουμε αμετάκλητοι αμαρτωλοί. :4_1_7v[1]: Μιχαήλ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 16, 2005 Report Share Posted November 16, 2005 Το κέντρο του θανάτου η αμαρτία Η δε δύναμη της αμαρτίας ο Νόμος ~ Κομφούκιος ~ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted November 16, 2005 Author Report Share Posted November 16, 2005 Το κέντρο του θανάτου η αμαρτίαΗ δε δύναμη της αμαρτίας ο Νόμος ~ Κομφούκιος ~ 16758[/snapback] Μμμμμμ....μπορεί να έχει και δίκιο ο τύπος! :blblbl: Δηλαδή η αμαρτία πρέπει να υπάρχει για να συντηρεί τα άτομα και συνεπώς, την κοινωνία. Και η πνευματική αμαρτία..ένας πνευματικός θάνατος..κάτι δεν έμαθες ή κάτι δεν έχεις καταλάβει ακόμα.. Κάπως έτσι το αντελήφθην.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.