giwrgos Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 Σύμφωνα με τον Χριστιανισμό τα ζώα δεν έχουν ψηχή. . .Καλά τότε πως ζουν;Ο Χριστιανισμός λέει πως έχουν μόνο ζωή αλλα όχι ψυχή. Είναι απο τους μόνους λόγους που ως Χριστιανός(Μαρωνίτης) εναντιώνομαι σε αυτόν. Ακούω απόψεις. . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phevos Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 Εμένα μη με ρωτάς, ακόμα αμφιβάλλω για την ύπαρξη ψυχής στους ανθρώπους... :sleep: Ευλογημένος αυτος που δεν είδε και πίστεψε Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 Εξαρτάται από την ερμηνεία/εξήγηση που δίνει η κάθε φιλοσοφία στην ψυχή. Για παράδειγμα, άλλες φιλοσοφίες λένε ότι τα πάντα έχουν ψυχή (π.χ. ακόμα και οι πέτρες). Άλλη αντίληψη είναι, πως οτιδήποτε ανασαίνει, έχει ψυχή... εδώ κατατάσσονται ακόμα και τα φυτά. Τρέχα-γύρευε με λίγα λόγια! ...Πάντως, δεν σε προβληματίζει που στον κοινά αποδεκτό διαχωρισμό «έμψυχων» και «άψυχων», τα ζώα κατατάσσονται στα «έμψυχα»...; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giwrgos Posted November 3, 2005 Author Report Share Posted November 3, 2005 Μεγάλο μπέρδεμα. . . Κατατάσσονται στα έμψηχα αλλά αυτό που με προβληματίζει είναι:Τα ζώα αν έχουν πσιχή που όταν πεθαίνουν τί γίνεται; συνεχίζουν και αυτοί το ταξίδι;. . .Πώς θα μπορέση η πσιχή των ζώων να εξελιχθεί . . .;;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabrina Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 (τώρα μπορεί να ρωτήσω και χαζομάρα...) Οι χριστιανοί πιστεύουν στη μεταψύχωση; Δε ξέρω... Αλλά και τα ζώα δεν έχουν αισθήματα; Δε νιώθουν, χαίρονται κλπ; Ή γίνονται όλα με βάση το ένστικτο; Εφόσον έχουν αισθήματα δεν έχουν και ψυχή; Μου φαίνεται κομματάκι (πως να το πω...;) "ανθρωποκεντρικο"(?) να ισχυριζόμαστε ότι δεν έχουν ψυχή... Πώς ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου και μας καταλαβαίνει; (λίγο μπερδεμένα τα έχω γραψει ε...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xrysalenia Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 Παιδιά s o r r y και ίσως λίγο αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ και να μην το παραθέσω , ειλικρινά χωρίς καμμία διάθεση να υποβαθμίσω την συζήτηση αλλά νομίζω ότι το παρακάτω δίνει ίσως και μία απάντηση στο ερώτημα Δυο φίλοι παθιασμένοι με το μυστικισμό αποφασίζουν οτι όταν κάποιος από τους δυο πεθάνει να προσπαθήσουν να έρθουν σε επαφή. Κάποια στιγμή ο ένας πεθαίνει, οπότε ο άλλος κάθεται όλη μέρα και προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί του και τελικά ένα βράδυ τα καταφέρνει. - Αντρέα εσύ είσαι; - Ναι, εγώ. - Λοιπόν, πες τα όλα, πως είναι η κατάσταση; - Να σου πω, εδώ υπάρχουν πολλές εκπρόσωποι του αντίθετου φύλου, όλες γυμνές! Ξυπνάω το πρωι και κάνω έρωτα. Τρώω ένα γερό πρωινό και πάλι κάνω έρωτα! Μετά το γεύμα κάνω και για τρίτη φορά έρωτα, και το βράδυ πριν κοιμηθώ κάνω και τέταρτη φορά έρωτα! - Εκπληκτικό, αναφωνεί ο άλλος. Ο Παράδεισος είναι κάτι υπέροχο! - Μα δεν είμαι στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ! Είμαι κουνέλι σε μια φάρμα στην Καλαμάτα!!!!! :angel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 Κάποιος από τους αρχαίους μας σοφούς υποστήριζε ότι η λογική και η ψυχή, πάνε «πακέτο». Δηλαδή, ότι δεν μπορεί να υπάρξει λογική, εκεί που δεν υπάρχει ψυχή, και τούμπα. (Λυπάμαι που δεν θυμάμαι ποιός, παρακαλώ όποιον γνωρίζει να ενημερώσει... Νομίζω ο Πλάτωνας πάντως, αλλά δεν είμαι σίγουρη) Τα ζώα, ειδικά τα θηλαστικά (και σαφώς όχι μόνο), έχουν λογική. Στοιχειώδης βέβαια, αλλά έχουν. Άρα, έχουν και ψυχή (κατά την εν λόγω φιλοσοφία, βέβαια). Νομίζω πάντως ότι το όλο θέμα ζώα-ψυχή στον Χριστιανισμό, πηγάζει από το ότι τα ζώα δεν μπορούν να κριθούν! Διότι, ας μη ξεχνάμε, ότι για τον Χριστιανισμό η ψυχή είναι στενά συνδεμένη με την Κρίση του Θεού. Τα ζώα, αν και έχουν στοιχειώδης λογική, πράττουν πάντα ακολουθώντας την φύση τους -τα ένστικτά τους. Δεν τίθεται θέμα επιλογής «αυτό καλό/αυτό κακό», οπότε δεν τίθεται και θέμα «εκδίκασης». Μονάχα ο άνθρωπος λοιπόν μπορεί να «δικαστεί» για τις πράξεις του, διότι ο άνθρωπος έχει θέμα επιλογής «αυτό καλό/αυτό κακό»... Αφού αυτός ο ίδιος το θέτει... Αλλά ας μην το πάω εκεί :angel: Έχει επίσης συνείδηση, η οποία συχνά αναφέρεται και ως «Φωνή Θεού», ακόμα και στον Χριστιανισμό. Άρα, όταν ο άνθρωπος πράττει ενάντια στα όσα του υποδεικνύει η συνείδησή του, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πράττει ενάντια «στις εντολές του Θεού»... κι επομένως θα κριθεί γι αυτό. Στα ζώα, δεν τίθεται τέτοιο θέμα/πρόβλημα, άρα δεν τίθεται και θέμα κρίσης. Κι αφού δεν τίθεται θέμα κρίσης, δεν τίθεται και θέμα ψυχής (για τον Χριστιανισμό)... ...Δεν ξέρω εάν γίνομαι κατανοητή... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giwrgos Posted November 4, 2005 Author Report Share Posted November 4, 2005 Δυο φίλοι παθιασμένοι με το μυστικισμό αποφασίζουν οτι όταν κάποιος από τους δυο πεθάνει να προσπαθήσουν να έρθουν σε επαφή. Κάποια στιγμή ο ένας πεθαίνει, οπότε ο άλλος κάθεται όλη μέρα και προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί του και τελικά ένα βράδυ τα καταφέρνει. - Αντρέα εσύ είσαι; - Ναι, εγώ. - Λοιπόν, πες τα όλα, πως είναι η κατάσταση; - Να σου πω, εδώ υπάρχουν πολλές εκπρόσωποι του αντίθετου φύλου, όλες γυμνές! Ξυπνάω το πρωι και κάνω έρωτα. Τρώω ένα γερό πρωινό και πάλι κάνω έρωτα! Μετά το γεύμα κάνω και για τρίτη φορά έρωτα, και το βράδυ πριν κοιμηθώ κάνω και τέταρτη φορά έρωτα! - Εκπληκτικό, αναφωνεί ο άλλος. Ο Παράδεισος είναι κάτι υπέροχο! - Μα δεν είμαι στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ! Είμαι κουνέλι σε μια φάρμα στην Καλαμάτα!!!!! Ενωείς πως μετενσαρκώνοντέ?πολύ πιθανών. . .Γιατί όμως να μην μετενσαρκόνονται σε ανθρώπους;;; Δεν γίνεται;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 (edited) Οι χριστιανοί πιστεύουν στη μεταψύχωση; Δε ξέρω... 16066[/snapback] όχι, πλέον δεν πιστεύουν στη μετενσάρκωση (εξαιρούνται κάποιες αιρέσεις). Ή παράδεισος ή κόλαση, διαλέγεις και παίρνεις! Ενωείς πως μετενσαρκώνοντέ?πολύ πιθανών. . .Γιατί όμως να μην μετενσαρκόνονται σε ανθρώπους;;; Δεν γίνεται;; Εν αντιθέσει με τις διδαχές του χριστιανισμού, πιστεύεται (κυρίως από ανατολικές θρησκείες) ότι μπορείς να μετενσαρκωθείς από οτιδήποτε σε οτιδήποτε (χονδρικά)... Edited November 4, 2005 by johnny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 Κάποιος από τους αρχαίους μας σοφούς υποστήριζε ότι η λογική και η ψυχή, πάνε «πακέτο». Δηλαδή, ότι δεν μπορεί να υπάρξει λογική, εκεί που δεν υπάρχει ψυχή, και τούμπα. (Λυπάμαι που δεν θυμάμαι ποιός, παρακαλώ όποιον γνωρίζει να ενημερώσει... Νομίζω ο Πλάτωνας πάντως, αλλά δεν είμαι σίγουρη) Τα ζώα, ειδικά τα θηλαστικά (και σαφώς όχι μόνο), έχουν λογική. Στοιχειώδης βέβαια, αλλά έχουν. Άρα, έχουν και ψυχή (κατά την εν λόγω φιλοσοφία, βέβαια). Νομίζω πάντως ότι το όλο θέμα ζώα-ψυχή στον Χριστιανισμό, πηγάζει από το ότι τα ζώα δεν μπορούν να κριθούν! Διότι, ας μη ξεχνάμε, ότι για τον Χριστιανισμό η ψυχή είναι στενά συνδεμένη με την Κρίση του Θεού. Τα ζώα, αν και έχουν στοιχειώδης λογική, πράττουν πάντα ακολουθώντας την φύση τους -τα ένστικτά τους. Δεν τίθεται θέμα επιλογής «αυτό καλό/αυτό κακό», οπότε δεν τίθεται και θέμα «εκδίκασης». Μονάχα ο άνθρωπος λοιπόν μπορεί να «δικαστεί» για τις πράξεις του, διότι ο άνθρωπος έχει θέμα επιλογής «αυτό καλό/αυτό κακό»... Αφού αυτός ο ίδιος το θέτει... Αλλά ας μην το πάω εκεί :angel: Έχει επίσης συνείδηση, η οποία συχνά αναφέρεται και ως «Φωνή Θεού», ακόμα και στον Χριστιανισμό. Άρα, όταν ο άνθρωπος πράττει ενάντια στα όσα του υποδεικνύει η συνείδησή του, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πράττει ενάντια «στις εντολές του Θεού»... κι επομένως θα κριθεί γι αυτό. Στα ζώα, δεν τίθεται τέτοιο θέμα/πρόβλημα, άρα δεν τίθεται και θέμα κρίσης. Κι αφού δεν τίθεται θέμα κρίσης, δεν τίθεται και θέμα ψυχής (για τον Χριστιανισμό)... ...Δεν ξέρω εάν γίνομαι κατανοητή... Ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας νομίζω ότι πίστευαν στην πεμπτουσία (ψυχή) που υπάρχει στα άψυχα (π.χ.σώμα)...αλλά νομίζω... Με βάση αυτό που έγραψες Νεφέλη, μού φαίνεται πως ο χριστιανισμός έχει κάποια κενά. Τα ζώα έχουν ψυχή αφού έχουν και συναισθήματα και νοημοσύνη. Ακόμα κι αν έχεις το ένστικτο (επιβίψσης) πρέπει να μπορείς να δέχεσαι τα ερεθίσματα και να τα μεταφράζεις σωστά (δηλ.να τα κρίνεις!). Βασιζόμενη σ'αυτό, ο "Θεός των χριστιανών" γιατί δεν μπορεί να κρίνει τα ζώα? Δεν έχει τις δυνατότητες? Είναι όντως ανθρωποκεντρική η αντιληψη ότι εμείς τα έχουμε όλα (νοημοσύνη, συνείδηση, ψυχή) και τα ζώα (που ζώα είμαστε και εμείς) δεν έχουν παρά τμήμα νοημοσύνης. Απλώς, θέλω να δείξω τι πιστεύω ότι ισχύει. Δε σημαίνει ότι ισχύει κι όλας! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 4, 2005 Report Share Posted November 4, 2005 Ακόμα κι αν έχεις το ένστικτο (επιβίψσης) πρέπει να μπορείς να δέχεσαι τα ερεθίσματα και να τα μεταφράζεις σωστά (δηλ.να τα κρίνεις!). Αυτή η «μετάφραση» γίνεται αυτόματα, στα ζώα. Δεν «φιλτράρεται» από την λογική. Βασιζόμενη σ'αυτό, ο "Θεός των χριστιανών" γιατί δεν μπορεί να κρίνει τα ζώα? Δεν έχει τις δυνατότητες? Σαν τι να κρίνεις από την συμπεριφορά των ζώων;; Είναι όντως ανθρωποκεντρική η αντιληψη ότι εμείς τα έχουμε όλα (νοημοσύνη, συνείδηση, ψυχή) και τα ζώα (που ζώα είμαστε και εμείς) δεν έχουν παρά τμήμα νοημοσύνης. Ναι, είναι ανθρωποκεντρική, αλλά η ερμηνεία που δόθηκε στο «ανθρωποκεντρική», δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό δίδαγμα: το ότι -αν και ζώα- έχουμε κάποια πλεονεκτήματα και δυνατότητες παραπάνω, θα έπρεπε να είναι σοβαρός λόγος για να προστατεύσουμε καλύτερα την φύση, όχι να την απαυτώσουμε! Το αξίωμα του «κυρίαρχου επί των ζώων», σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μεταφράζεται σε «αμόλα και διέλυσε τα πάντα!» :headb: Όπως ένας γονιός, σαν πιο έμπειρος, είναι υπεύθυνος για την προστασία του παιδιού του, έτσι αντίστοιχα και ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για την προστασία των ζώων και της φύσης. (Ολίγον χοντροκομμένη αυτή η απόδοση/επεξήγηση, αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ :smilewink: ) ...Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saginie Posted November 5, 2005 Report Share Posted November 5, 2005 Ναι, είναι ανθρωποκεντρική, αλλά η ερμηνεία που δόθηκε στο «ανθρωποκεντρική», δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό δίδαγμα: το ότι -αν και ζώα- έχουμε κάποια πλεονεκτήματα και δυνατότητες παραπάνω, θα έπρεπε να είναι σοβαρός λόγος για να προστατεύσουμε καλύτερα την φύση, όχι να την απαυτώσουμε! Το αξίωμα του «κυρίαρχου επί των ζώων», σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μεταφράζεται σε «αμόλα και διέλυσε τα πάντα!» :headb: 16132[/snapback] Ετσι! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 9, 2005 Report Share Posted November 9, 2005 «Σεις οι δυνατοί -πρώτα της Γης κ? ύστερα τ? Ουρανού- δε μπορείτε να υπάρχετε χωρίς τους αδύνατους. Τη δύναμή σας την κλέβετε από δάφτους. Κ? ύστερα πολεμάτε συναμεταξύ σας ποιος θα μπορέσει να την κάνει ολάκερη δικιά του...» ~ απόσπασμα από τον «Μονόλογο του Μώμου» του Κώστα Βάρναλη ~ (...και δεν μιλάμε μονάχα για τα ζώα, σ' αυτό το απόσπασμα... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 9, 2005 Report Share Posted November 9, 2005 Σύμφωνα με τον Χριστιανισμό τα ζώα δεν έχουν ψηχή. . .Καλά τότε πως ζουν;Ο Χριστιανισμός λέει πως έχουν μόνο ζωή αλλα όχι ψυχή. Είναι απο τους μόνους λόγους που ως Χριστιανός(Μαρωνίτης) εναντιώνομαι σε αυτόν.Ακούω απόψεις. . . Ο Χριστιανισμός δεν ξέρω να λέει τέτοιο πράγμα. Είναι αλήθεια ότι η "σχολαστική" (όπως θα έλεγε η Νεφέλη) χριστιανική θεολογία, ενώ δέχεται ότι τα ζώα έχουν ψυχή (αφού ζούνε) δεν θεωρεί ότι τα ζώα έχουν αθάνατη ψυχή - σύμφωνα με ορισμένους. Πάντως απ' όσο ξέρω το θέμα δεν έχει γίνει δογματικό ζήτημα κι έτσι ο καθένας μπορεί να λέει ότι του φαίνεται καλύτερο. Ίσως οι Μαρωνίτες να έχουν κάποιο σχετικό δόγμα που δεν γνωρίζω. Την δε ψυχή μερικοί εκκλησιαστικοί συγγραφείς θεωρούν ότι μπορεί να είναι "φυτική" (στη περίπτωση φυτών, αλλά και ανθρώπινων εμβρίων!), "ζωική" (στα ζώα και στα παιδιά των ανθρώπων μέχρι μια ηλικία) και "λογική" στους ανθρώπους από μια ηλικία κι έπειτα. Συμβατικά τα 14 χρόνια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted November 16, 2005 Report Share Posted November 16, 2005 Τα παντα εχουν ψυχη Αρκει να ειμαστε ικανοι να τηλ καλεσουμε να φανερωθει!!και δεν ειναι τοσο δυσκολο αυτο, λιγη πιστη να υπαρχει φτανει και περισσευει!! ------------------- Αντι να λεμε πως τα ζωα συμπεριφερονται σαν ανθρωποι, δε λεμε καλυτερα πως κανουμε σαν Ζωα... Su.Co.Re. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.