Jump to content

Γνωστικός & Σχολαστικός Χριστιανισμός


Recommended Posts

Ώπα είσαι λίγο φάουλ.

 

Δεν εκφράζω γνώμη ειδήμονα, για την ακρίβεια ούτε καν γνώμη δεν εκφράζω. Απλώς αμφισβητώ.

Θα έκφραζα γνώμη ειδήμονα εάν έλεγα, ή άφηνα να εννοειθεί οτι αυτά που λες είναι λάθος και δίκιο έχω εγώ.

Δεν είπα κάτι τέτοιο. Χαλάρωσε :) Μην περιμένεις όμως να πω οτι έχεις και δίκιο. Δεν συμφωνώ με αυτά που λες και, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν με έχεις πείσει με κάτι ατράνταχτο για να μου αλλάξεις γνώμη.

 

Ανοιχτό μυαλό δεν σημαίνει αποδέχομαι οτιδήποτε βγαίνει με συνηρμούς και αυθαίρετα συμπεράσματα.

 

Εσύ ερμηνεύεις με τον Α τρόπο την Καινή Διαθήκη. Εγώ όχι. Και σου λέω οτι δεν μπορώ να δεχθώ την ερμηνεία σου ως τεκμήριο γιατί απλούστατα δεν είναι τεκμήριο. Είναι μια απτις χιλιάδες ερμηνείες.

Εσύ απ'την άλλη εμμένεις στην ερμηνεία σου ως τεκμήριο, και μου λες οτι έχω και κλειστό μυαλό.

Κάτσε ρε Νεφελάκι, μια χαρά κυλάει η κουβέντα μην τη χαλάς.

Ό,τι ρωτάω το ρωτάω με βάση λογικά βήματα, γνωστά και ως λογισμοί.

Δεν το ρωτάω στο ντούκου, βγήκαν απο διαδικασία σκέψης την οποία και σε κάθε μου άρθρο περιγράφω. Δεν έχεις παρά να την εντοπίσεις και να την καταλάβεις! ^_^

Link to comment
Share on other sites

"Εβραίοι τεχνίτες και Εβραίοι ψαράδες αποτελούν τους δασκάλους και τους αγίους σας, με αμέτρητα αγάλματα λαξευμένα με τη μορφή τους και αναρίθμητες εκκλησίες αναγερμένες στην μνήμη τους. Μια Εβραία παρθένα ενσαρκώνει το ιδανικό σας για την γυναίκα. Ένας εβραίος επαναστάτης - προφήτης είναι η κεντρική μορφή της θρησκευτικής σας λατρείας. Έχουμε γκρεμίσει τα είδωλά σας, έχουμε παραμερίσει την εθνική σας κληρονομιά, και τα έχουμε αντικαταστήσει με το δικό μας Θεό και τις δικές μας παραδόσεις. Καμία κατάκτηση στην ιστορία δεν μπορεί έστω αμυδρά να συγκριθεί με αυτήν την απόλυτη κατάκτησή μας πάνω σε σας.

Πως το καταφέραμε; Σχεδόν κατά λάθος. Περίπου δύο χιλιάδες χρόνια πριν, στην μακρινή Παλαιστίνη, η θρησκεία μας είχε παραπέσει στην παρακμή και στον υλισμό. Έμποροι - χρηματιστές είχαν στην κατοχή τους τον ναό. Διεφθαρμένοι, εγωιστές ιερείς επέβαλλαν πρόστιμα στον λαό μας και πάχαιναν. Τότε ένας νεαρός ιδεαλιστής - πατριώτης ήρθε στην επιφάνεια και περιόδευσε τη χώρα καλώντας για μια αναγέννηση της πίστεως. Δεν είχε καμία πρόθεση να ιδρύσει κάποια νέα εκκλησία.

Όπως όλοι οι προφήτες πριν από αυτόν, ο μόνος του στόχος ήταν να εξαγνίσει και να αναζωογονήσει την παλιά θρησκεία. Επιτέθηκε στους ιερείς και απομάκρυνε τους εμπόρους - χρηματιστές από τον ναό. Αυτό τον έφερε σε σύγκρουση με την καθιερωμένη τάξη και τα στηρίγματά της. Οι Ρωμαϊκές αρχές, που είχαν υπό την κατοχή τους τη χώρα, φοβούμενη την επιθετική του επαναστατικότητα και εκλαμβάνοντάς την ως μια πολιτική προσπάθεια απομακρύνσεώς τους, τον συνέλαβαν, τον πέρασαν από δίκη και τον καταδίκασαν σε θάνατο δια της σταυρώσεως, έναν συνηθισμένο τρόπο εκτέλεσης της εποχής εκείνης.

Οι ακόλουθοι του Ιησού της Ναζαρέτ, κυρίως σκλάβοι και φτωχές γυναίκες, μέσα στο πένθος και την απογοήτευσή τους, στράφηκαν μακριά από τον κόσμο και μετασχηματίστηκαν σε μια αδελφότητα αποτελούμενη από ειρηνιστές μη-αντιδρώντες, μοιράζοντας την μνήμη του εσταυρωμένου ηγέτη τους και διαβιώνοντας μαζί κατά τρόπο κομμουνιστικό. Δεν ήταν παρά μια νέα αίρεση στην Ιουδαία, δίχως δύναμη και σημασία, ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία.

Μόνο μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους, η νέα αυτή πίστη απέκτησε σημασία. Τότε, ένας πατριώτης Εβραίος ονομαζόμενος Παύλος ή Σαούλ συνέλαβε την ιδέα να ταπεινώσει την Ρωμαϊκή ισχύ καταστρέφοντας το ηθικό των στρατιωτών της με δόγματα αγάπης και μη - αντίστασης, κηρυγμένα από την μικρή αίρεση των Εβραίων Χριστιανών. Έγινε ο Απόστολος των Εθνικών, αυτός που μέχρι τότε ήταν από τους πλέον δραστήριους διώκτες αυτής της ομάδας. Και τόσο καλά εκτέλεσε ο Παύλος την αποστολή του ώστε μέσα σε τέσσερις αιώνες η μεγάλη αυτοκρατορία που είχε κυριέψει την Παλαιστίνη μαζί με τον μισό κόσμο, μετατράπηκε σε σωρό από ερείπια. Και ο νόμος που βγήκε από τη Σιών έγινε η επίσημη θρησκεία της Ρώμης.

Αυτή ήταν η αρχή της κυριαρχίας μας στον κόσμο σας. Μα ήταν μόνο μια αρχή. Από αυτό το σημείο και μετά, η ιστορία σας δεν είναι παρά μια διαμάχη για κυριαρχία μεταξύ της παλαιάς παγανιστικής σας ψυχής και της δικής μας Εβραϊκής σας ψυχής. Οι μισοί σας πόλεμοι, μεγάλοι και μικροί, είναι θρησκευτικοί πόλεμοι, που έχουν πραγματοποιηθεί βασιζόμενοι στην ερμηνεία ενός ή άλλου εδαφίου της διδασκαλίας μας. Δεν προλάβατε καλά καλά να απελευθερωθείτε από την πρωτόγονη θρησκευτική σας απλοϊκότητα και να επιχειρήσετε την εξάσκηση της παγανιστικής Ρωμαϊκής διδασκαλίας όταν ο Λούθηρος, οπλισμένος με τα δικά μας ευαγγέλια, σηκώθηκε να σας ρίξει κάτω και να ενθρονίσει την δική μας κληρονομιά..."

 

Απο εδω

 

Κι ομως τοση ομοιοτητα με οτι σκεφτομουν χωρις καν να ειχα διαβασει κατι παρομοιο...

Link to comment
Share on other sites

peasants.jpg

Give the people bread, and they wilst follow you.

Give them the scapegoat, and they will follow only you.

scarecrow.jpg

Make a scarecrow, you got to let the corn grow!

Yes, witches, demons, philosophers and even rockstars. The devil is here!

 

Πηγη

Link to comment
Share on other sites

... σημείο τών καιρών είναι η ανάπτυξη επιστημόνων οι οποίοι μπορούν νά διερευνήσουν μία πολύ λεπτή φέτα γεγονότων (έρευνα βάθους αλλά μικρού εύρους).

Γενικότερο φαινόμενο είναι η εξάντληση μέ τίς λεπτομέρειες αλλά η μή κατάληξη σέ κάποια συνολικότερη θέση πού θά βοηθούσε κάποια παραπέρα βήματα εκτός τής "σχολαστικής" αντιπαράθεσης πού πιθανά γιά τούς ...πολλούς νά είναι κουραστική!

 

Γιά τό συγκεκριμμένο θέμα: " Γνωστικός καί Σχολαστικός Χριστανισμός ":

 

Ο Χριστιανισμός είναι μία από τίς επικρατούσες μονοθεϊστικές θρησκείες. Σάν θρησκεία, αποτελεί ιστορικό - κοινωνικό φαινόμενο καί σάν τέτοιο πρέπει νά αντιμετωπίζεται.

Σαφώς κι έχει υποστεί μεταλλάξεις στήν πορεία, όπως καί καθ΄εαυτόν ξεκίνησε σάν μετάλλαξη (Εβραϊκη θρησκεία τής ΠΔ) - συμπύκνωση σέ Ενα - προϋπαρχουσών πολυθεϊστικών αντιλήψεων.

 

Ο έλεγχος τού ψυχισμού τών μαζών από πάντα υπήρξε ένα ισχυρό όπλο. Πάντα τό υπερβατικό Ιερατείο συστεγαζόταν μέ τό εγκόσμιο. Είναι λογικό λοιπόν νά συμβούν τά όσα συνέβησαν αλλά αυτό δέν μπορεί νά αλλοιώσει τήν πνευματική δυναμικότητα ενός υπερβατικού καί κοινωνικού κινήματος όπως είναι η κάθε θρησκεία.

 

Τά ηθικά καί κοινωνικά μηνύματα τού "χριστανισμού", άσχετα πώς οι ιστορικοί ηγέτες του τά χρησιμοποίησαν ή τά σεβάστηκαν, ξεκομμένα από τήν υπερβατική - στήν άλλη ζωή απόδοση - δέν μπορεί νά παραγνωριστεί ότι είναι θετικά καί βοηθούν τήν κοινωνική συμβίωση καί εξέλλιξη.

 

Οι έννοιες τής Ισότητας, τής Ελευθερίας καί τής Αδελφότητας προβάλλονται συστηματικά γιά πρώτη φορά καί αποτελούν κοινωνικές προϋποθέσεις. Ισως είναι η μοναδική περίπτωση - εκτός τού Ισλαμισμού - πού διαχωρίζονται οι Συμπαντικοί κανόνες από τούς Εγκόσμιους καί η κοινωνία καλείται νά συνθέσει αντίθετα πρός τόν νόμο τής Εντροπίας. Τό κακό είναι ότι ταυτόχρονα ...αποδυναμώνει τήν επικοινωνία μέ τήν Φύση συγκαλυμμένα μέν αλλά ουσιαστικά δέ. Νεκρώνει τούς πραγματικούς μας δεσμούς αναθέτοντας τό routing σέ κάποια "μορφή", πράγμα πού καθιστά δύσκολη τήν ανανέωση καί αναζωογόνησή μας έξω από τόν επιβεβλημένο κανόνα "επικοινωνίας".

 

Μιά απόλυτα εγκόσμια μετάλλαξη τού "χριστιανισμού" είναι ο κομμουνισμός. Ενα απόλυτα κοινωνικό καί πολιτικό ρεύμα. Κανένας δέν μπορεί νά πεί ότι οι αρχές πού θεμελίωσαν αυτό τό ρεύμα, τών Μάρξ καί Ένγκελς ήταν παράλογες. Ομως η πρακτική τί μάς λέει;....

Παρ' όλα αυτά όμως, ακόμα καί σήμερα, κανένας δέν θά πεί ότι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο ή η οποιαδήποτε μορφή ιμπεριαλισμού είναι καλό πράγμα...

 

Είναι ανάγκη νά αποδεχτούμε τήν δυνατότητα επιλλογών τού κοινωνικού ανθρώπου (Ελευθερία), γιατί όλοι έχουν αυτό τό δικαίωμα (Ισότητα) καί εμείς μέ φροντίδα πρέπει νά μελετούμε τίς αιτίες (Αδελφότητα) πού οδήγησαν σέ απόψεις, απόφάσεις καί έργα.

Αυτό ίσως είναι τό σημαντικότερο εργαλείο γιά τήν κοινωνική, φυσική καί πνευματική μας εξέλλιξη, τουλάχιστον όπως φαίνεται αυτή τήν στιγμή.

Link to comment
Share on other sites

Κερατάκι,

Κι εσύ που ξέρεις πολύ καλά τι πάει να πει «πολλαπλά επίπεδα» (μήπως να σου θυμίσω τους ελληνικούς μύθους...; :whistling: ), δεν θα έπρεπε να κάνεις τέτοιες δηλώσεις.

16733[/snapback]

 

Θα σου απαντήσω λίγο αργότερα. Μέχρι στιγμής, καλά τα είπε ο Αυγερινός. Οσονούπω...

Link to comment
Share on other sites

Μην περιμένεις όμως να πω οτι έχεις και δίκιο.

[...]

Δεν συμφωνώ με αυτά που λες και, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν με έχεις πείσει με κάτι ατράνταχτο για να μου αλλάξεις γνώμη.

ΔΕΝ ΘΕΛΩ να μου πεις ότι έχω δίκιο ΟΥΤΕ να σε πείσω θέλω! Ουτ? εσένα, ούτε κανέναν!

 

Θέλω όμως να παραδεχτείς ότι

α) τα πράγματα (πολλά και διάφορα πράγματα) δεν είναι όπως μας τα παρουσιάζουν, και

β) υπάρχουν πολλές ερμηνείες της Κ.Δ., όλες εξίσου έγκυρες όσο και άκυρες.

Διότι μιλάμε για φιλοσοφία φίλε μου! Από πότε η φιλοσοφία μπαίνει σε καλούπια κι από πότε οι ερμηνείες είναι τεκμήρια;;

 

Αν θέλεις να μιλήσουμε μέσα σε πιο οικείο σου θέμα, σκέψου πόσες ερμηνείες υπάρχουν για κάθε ελληνικό μύθο... Και πες μου με ποιά κριτήρια θα πεις «αυτή η ερμηνεία σωστή / αυτή λάθος»...;

Δεν γίνεται αυτό το πράμα και το ξέρεις! (και το ξέρει και το Κερατάκι)

Πάρε τις παραβολές ζεν (που σου την σπάνε κιόλας :018bleh: )... ξέρεις πόσες ερμηνείες σηκώνει η καθεμιά;; (η σωστή απάντηση είναι: πολλές!). Και όλες είναι εξίσου σωστές όσο και λανθασμένες.

 

Διότι τα κριτήρια είναι πάντα υποκειμενικά, όταν μιλάμε για φιλοσοφία. Οτιδήποτε έχει έστω και ψήγματα φιλοσοφίας, δεν μπορεί να μπει σε καλούπια. Δεν υπάρχει μονάχα μια ερμηνεία -όσοι άνθρωποι διαβάσουν, τόσες και οι ερμηνείες που θα δωθούν.

 

Αν σου έδωσα την εντύπωση ότι υποστηρίζω μια και μοναδική ερμηνεία της Κ.Δ. ως ορθή, λυπάμαι... δεν ήταν αυτή η πρόθεση!

 

Σκέψου όμως κάτι: Θέλεις (συνειδητά ή υποσυνείδητα) να βάλεις την Κ.Δ. σε ένα και μοναδικό καλούπι, διότι έτσι σε «προγραμματίσανε» από μικρό. Όχι μόνο εσένα, όλους μας. Νομίζεις ότι απορρίπτοντας το ένα καλούπι που σου δώσανε και αρνούμενος οτιδήποτε θετικό αφορά την Κ.Δ., «απο-προγραμματίστηκες». Όμως αυτό είναι λάθος...

Όταν θα μπορέσεις (και θα θέλεις) να διαβάσεις την Κ.Δ. αμερόληπτα και με προσοχή, τότε (και μόνο τότε) θα μπορείς να πεις ότι «απο-προγραμματίστηκες». Και μόνο τότε, θα δεχτώ ΟΤΙ ερμηνεία κι αν δώσεις, χωρίς καμία κριτική! (and that?s a promise! :cheerful: )

 

 

 

Έχω όμως μια απορία (λίγο εκτός θέματος βεβαία) : Αυτή τη στιγμή, τι ερμηνεία δίνεις; Είπες ότι συγκράτησες μερικά πράγματα... πες μου λοιπόν την δική σου ερμηνεία.

 

~*~*~

 

Κερατάκι,

αναμένω την απάντησή σου... ^_^

 

~*~*~

 

Σείριε,

όπως πάντα: ζωγράφισες!! :clapping::worthy:

Link to comment
Share on other sites

Κερατάκι,

Κι εσύ που ξέρεις πολύ καλά τι πάει να πει «πολλαπλά επίπεδα» (μήπως να σου θυμίσω τους ελληνικούς μύθους...; :whistling: ), δεν θα έπρεπε να κάνεις τέτοιες δηλώσεις.

16733[/snapback]

 

Λοιπόν, δε γίνεται να διαφωνήσω περισσότερο. Το επιχείρημά σου είναι πολλαπλώς άκυρο. Τέτοιου είδους σύγκριση πολύ απλά δεν υφίσταται.

 

Η Ελληνική Θρησκεία και μυθολογία έζησε για αιώνες αναπτύσσοντας πολλά και παράλληλα ρεύματα τα οποία είχαν, όχι μόνο τις δικές τους ερμηνείες των μύθων, αλλά και δικούς τους μύθους. Όπως ξέρεις, Η Ολύμπια, η Ορφική, η Ελευσίνια, η Καβείρεια κι ένα σωρό άλλες παραλλαγές της Ελληνικής Θρησκείας ζούσαν μαζί τους αρμονικά, χωρίς να εμποδίζουν αυτόν που επέλεξε το ένα ρεύμα να μην μπορεί να επιλέξει ταυτόχρονα και το άλλο.

 

Αντίθετα, έχεις μια χριστιανική θρησκεία στην ιστορία της οποίας έχει χυθεί αίμα και μάλιστα σε καθόλου ευκαταφρόνητες ποσότητες με αφορμή ηλίθια ζητήματα. Π.χ. ένα ιώτα: αν ο Χριστός είναι ομοούσιος ή ομοιούσιος με τον Πατέρα. Ή για την προσθήκη μιας και μόνο λέξης, του περίφημου filioque.

 

Η διαφορά είναι καταγεγραμμένη ιστορικά, και, πώς να το κάνουμε, πρέπει να κρίνουμε και εκ του αποτελέσματος.

 

Γι' αυτό το λόγο, εσύ μπορεί να νοιώθεις την ανάγκη να πεις πως "δεν υπάρχουν σωστές και λάθος ερμηνείες" ή πως βρήκες ένα πιο αληθινό νόημα (αν έχει νόημα αυτή η φράση) στις γραφές των χριστιανών, ωστόσο, ό,τι και να ισχυριστείς, οι πρώτοι που θα διαφωνήσουν μαζί σου είναι όλοι οι υπόλοιποι χριστιανοί.

 

Παρ' όλα αυτά, με καλείς να αναθεωρήσω όοοοολο το χριστιανισμό, και την ιστορία του, και τους αγίους του και τα δόγματά του επειδή εσύ, προσωπικά, βρήκες μια οπτική η οποία είναι "καλή"! Και δεν πρέπει να ακούσω ούτε τους παπάδες, ούτε τους θεολόγους, ούτε όλους τους άλλους γιατί θα μου τα πουν στραβά, αλλά πρέπει να ακούσω μόνο εσένα!

 

Κι όπως είπα, επειδή τα πράγματα πρέπει να τα κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, αν ο Χριστός είπε δυο κουβέντες και ο καθένας καταλαβαίνει διαφορετικά πράγματα από αυτές, αν κήρυξε ειρήνη κι έφερε τον πόλεμο, πρέπει να το χωνέψουμε: ο Χριστός ήταν ένας πολύ κακός δάσκαλος.

 

Όσο για τα "υψηλά νοήματα" που καταλαβαίνουν "μόνο οι μυημένοι" και δεν ξέρω εγώ τι, τα πετάω απ'ευθείας στον κάλαθο των αχρήστων, ανεξαρτήτως θρησκείας μια και αυτά τα κόμπλεξ αποτελούν την πρώτη ύλη που εκμεταλλεύονται τα πάσης φύσεως ιερατεία ανά τις εποχές. Πρώτα, διότι όταν κάποιος σου λέει "έλεγα μαύρο, αλλά εννοούσα μαύρο και τώρα που είσαι μυημένος το κατάλαβες" είναι τσαρλατάνος πρώτης τάξεως. Ο πραγματικά σοφός δεν έχει ανάγκη από τέτοιου είδους δολώματα και τεχνάσματα. Έχει και κατέχει τον τρόπο να σε πείσει από την πρώτη στιγμή.

 

Έπειτα, διότι "μυημένες" ερμηνείες και τα λοιπά είναι ίδιον διαφόρων ταγμάτων όπου, αφού περάσεις ένα μεγάλο διάστημα "μαθητείας" (βλπ. αποχαύνωσης) είσαι έτοιμος να δεχτείς όλες τις σοφίες από το στόμα του Μεγαμύστη, ακόμα κι αν σου πει πως ο ουρανός είναι ένα τεράστιο τσαμπί από μπλε μπανάνες.

 

Θες να σου γράψω και ειδικότερα για τη μυθολογία και γιατί επιμένω σε αυτό που είπα για μυστικιστική ανάγνωση του Αστερίξ;

Link to comment
Share on other sites

Πως δεν θες να με πείσεις οτι έχεις δίκιο; Αφού φαίνεται από τον τρόπο γραφής σου στα προηγούμενα άρθρα.

 

Θέλω όμως να παραδεχτείς ότι

α) τα πράγματα (πολλά και διάφορα πράγματα) δεν είναι όπως μας τα παρουσιάζουν

σαφώς.

β) υπάρχουν πολλές ερμηνείες της Κ.Δ., όλες εξίσου έγκυρες όσο και άκυρες.

σαφέστατα.
Διότι μιλάμε για φιλοσοφία φίλε μου! Από πότε η φιλοσοφία μπαίνει σε καλούπια κι από πότε οι ερμηνείες είναι τεκμήρια;;

Δεν μιλάμε για φιλοσοφία (μόνο) φίλη μου! Το πρόσωπο του χριστιανισμούς της εκκλησίας ας πουμε, μόνο φιλοσοφία δεν είναι.

Ο Σείριος ζωγράφησε, αλλά απ'την ζωγραφιά κατάλαβες τι μέγεθος είναι το κάδρο.

Στα είπα και στα ξαναείπα με τον Σπίντι. Σου αρέσει δεν σου αρέσει, ο Χριστιανισμός του 2005 είναι μια εκκλησιαστική καθαρά θρησκευτική μορφή με μια ιστορική υπόσταση 2005 χρόνων. Η Ιστορία του είναι βαμμένη με αίμα, απάτες και εξουσία.

 

Αν σου έδωσα την εντύπωση ότι υποστηρίζω μια και μοναδική ερμηνεία της Κ.Δ. ως ορθή, λυπάμαι... δεν ήταν αυτή η πρόθεση!

Πράγματι αυτή την εντύπωση μου έδωσες. Αλλά δεν είναι και λάθος αυτό.

 

Σκέψου όμως κάτι: Θέλεις (συνειδητά ή υποσυνείδητα) να βάλεις την Κ.Δ. σε ένα και μοναδικό καλούπι, διότι έτσι σε «προγραμματίσανε» από μικρό. Όχι μόνο εσένα, όλους μας. Νομίζεις ότι απορρίπτοντας το ένα καλούπι που σου δώσανε και αρνούμενος οτιδήποτε θετικό αφορά την Κ.Δ., «απο-προγραμματίστηκες». Όμως αυτό είναι λάθος...
Κάτι τέτοιο όχι απλά λάθος, εγκληματικό είναι.

Συνειδητά και όχι υποσυνείδητα, βάζω την Κ.Δ. στο καλούπι που έφτιαξε ο χριστιανισμός για αυτήν. Δεν με προγραμμάτισε κανένας. Αυτή είναι η ιστορική πραγματικότητα του Χριστιανισμού.

Το να απορρίψω το ένα καλούπι που μου δώσανε, και το οποίο χρησιμοποιείται χιλιάδες χρόνια από όλους, ξέρεις τι πετυχαίνω; Τίποτα. Εγώ θα σου μιλάω για Χριστιανισμό σύμφωνα με την φιλοσοφία και εσύ θα νομίζεις οτι σου μιλάω για τη θρησκεία. Εγώ θα είμαι ένας, εσύ 500 εκατομμύρια.

 

Όταν θα μπορέσεις (και θα θέλεις) να διαβάσεις την Κ.Δ. αμερόληπτα και με προσοχή, τότε (και μόνο τότε) θα μπορείς να πεις ότι «απο-προγραμματίστηκες». Και μόνο τότε, θα δεχτώ ΟΤΙ ερμηνεία κι αν δώσεις, χωρίς καμία κριτική! (and that?s a promise! :cheerful: )

Καλά, άσε τους προγραμματισμούς για το microwave, η τακτική σου δεν θα πιάσει. Ξέρεις πολύ καλά για τι πράγμα μιλάω. :P

 

Έχω όμως μια απορία (λίγο εκτός θέματος βεβαία) : Αυτή τη στιγμή, τι ερμηνεία δίνεις; Είπες ότι συγκράτησες μερικά πράγματα... πες μου λοιπόν την δική σου ερμηνεία.

Οκ λοιπόν θα σου πω τι ερμηνεία δίνω στην Κ.Δ. με πολύ λίγα λόγια.

Στην χώρα των εβραίων, η οποία ήταν και υπό ρωμαϊκή κυριαρχία, ο απλός λαός ήταν εντελώς απολίτιστος. Άξεστος, κουτός χωρίς ικανότητα κριτικής σκέψης, χωρίς καν ικανότητα διαλόγου. Εκεί υπήρξε ένας άνθρωπος, ο οποίος για τους χ,ψ λόγους μπόρεσε και ξεχώρισε. Μπορούσε δηλαδή να σκεφτεί, να κρίνει και να συζητήσει. Είχε διδαχθεί ( ή απλώς κατανοήσει) τις αξίες της ζωής, την ταπεινότητα, την αγάπη, την ευγένεια κλπ και θέλησε με αυτά τα όπλα να κάνει τους συνανθρώπους του να γίνουν καλύτεροι για να μπορέσουν μια μέρα να είναι ελεύθεροι.

 

Αυτό είναι η Κ.Δ. για'μένα. Ένα σύστημα βοήθειας και στήριξης των αδύναμων ανθρώπων της εποχής ώστε να μπορέσουν να εμψυχωθούν, ενωθούν, ελευθερωθούν.

Γιατί για παράδειγμα, ο μέσος δούλος της εποχής πίστευε (στα αλήθεια το πίστευε) ότι όντως είναι γεννημένος δούλος και συνεπώς είναι κατώτερος απ'τον αφέντη και το να τον υπηρετεί είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό. Εκεί μπαίνει ο παράγοντας Ισότης από τα διδάγματα που Ιησού τα οποία κλωνίζουν λίγο τις απόψεις περι δουλείας. Εκεί αρχίζει η δουλεια να φαίνεται ως κάτι φτιαχτό (όπως και είναι) και όχι πεπρωμένο. Συνεπώς μπορεί να αλλάξει.

 

Την καληνύχτα μου :)

Link to comment
Share on other sites

Αντίθετα, έχεις μια χριστιανική θρησκεία στην ιστορία της οποίας έχει χυθεί αίμα και μάλιστα σε καθόλου ευκαταφρόνητες ποσότητες με αφορμή ηλίθια ζητήματα. Π.χ. ένα ιώτα: αν ο Χριστός είναι ομοούσιος ή ομοιούσιος με τον Πατέρα. Ή για την προσθήκη μιας και μόνο λέξης, του περίφημου filioque.

Μπλέκεις (πάλι) την ιστορία με την φιλοσοφία... (Αυγερινέ, ομοίως και σε σένα αυτό :018bleh: ).

...Άντε να τα πούμε άλλη μια φορά:

ΝΑΙ, η εκκλησία έκανε πολλά εγκλήματα

ΝΑΙ, επί αιώνες αιματοκυλούσε τον κόσμο

ΝΑΙ, με ηλίθιες αφορμές, τά ?κανε όλα λαμπόγυαλο...

 

...Το ότι όμως οι σκληρότεροι, πιο βάναυσοι, πιο μακροχρόνιοι και πιο μανιασμένοι διωγμοί της εκκλησίας ήταν έναντι ΟΜΟΘΡΗΣΚΩΝ, αυτό δεν είναι κάτι που σε κάνει ν? αναρωτιέσαι το γιατί...;

 

Κι αυτός ο «κακός δάσκαλος» όπως τον ονομάζεις, προειδοποίησε για όλ? αυτά:

«Αλλά έρχεται ώρα που καθένας ο οποίος σας θανατώσει να νομίσει ότι προσφέρει λατρεία στο Θεό. Και αυτά θα τα κάνουν, επειδή δε γνώρισαν τον Πατέρα ούτε εμένα. Αλλά σας έχω μιλήσει αυτά, για να τα θυμάστε ότι εγώ σας τα είπα, όταν έρθει η ώρα τους» (Ιωάν. 16:2-4)

...Και να μην μιλήσω για τα ολόκληρα κατεβατά που κατακράζει τους ιερείς γι αυτά που έκαναν, που δεν απείχανε καθόλου απ? αυτά που έκαναν (και κάνουν ακόμα) οι μεταγεννέστεροι ιερείς... Αλλά αυτά, δε σε συμφέρει να τα προσέξεις, ε Κερατάκι;; :018bleh:

 

 

Όσο για τα "υψηλά νοήματα" που καταλαβαίνουν "μόνο οι μυημένοι" και δεν ξέρω εγώ τι, τα πετάω απ'ευθείας στον κάλαθο των αχρήστων, ανεξαρτήτως θρησκείας μια και αυτά τα κόμπλεξ αποτελούν την πρώτη ύλη που εκμεταλλεύονται τα πάσης φύσεως ιερατεία ανά τις εποχές.

...Προ λίγων ημερών, μου έλεγες κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράματα, για τα Απόρρητα και τα Άρρητα... Μπορείς να επαναλάβεις;... :whistling:

 

 

Θες να σου γράψω και ειδικότερα για τη μυθολογία και γιατί επιμένω σε αυτό που είπα για μυστικιστική ανάγνωση του Αστερίξ;

Ναι, θέλω! Θα έχει ενδιαφέρον :cheerful:

 

~*~*~

 

Ο Σείριος ζωγράφησε, αλλά απ'την ζωγραφιά κατάλαβες τι μέγεθος είναι το κάδρο.

Μήπως να αλλάξουμε τώρα θέμα, προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τον Σείριο;; :lol:

 

Όσο για τα υπόλοιπα που είπες, πάνω-κάτω απαντώ και σε σένα μέσω του Κέρατου. :018bleh:

Link to comment
Share on other sites

Μπλέκεις (πάλι) την ιστορία με την φιλοσοφία... (Αυγερινέ, ομοίως και σε σένα αυτό 018bleh.gif ).

16812[/snapback]

 

Σου το ξαναλέω. Κρίνω εκ του αποτελέσματος. Η φιλοσοφία δεν είναι δυνατόν να είναι αδιαχώριστη από την πρακτική. Θυμάσαι το σχετικό θέμα που είχαμε ανοίξει για τους "δάσκαλους που δίδασκαν";

 

...Το ότι όμως οι σκληρότεροι, πιο βάναυσοι, πιο μακροχρόνιοι και πιο μανιασμένοι διωγμοί της εκκλησίας ήταν έναντι ΟΜΟΘΡΗΣΚΩΝ, αυτό δεν είναι κάτι που σε κάνει ν? αναρωτιέσαι το γιατί...;

16812[/snapback]

 

Καθόλου. Είναι προϊόν ανείπωτης (και γι' αυτό επικίνδυνης) ηλιθιότητας.

 

Κι αυτός ο «κακός δάσκαλος» όπως τον ονομάζεις, προειδοποίησε για όλ? αυτά:

«Αλλά έρχεται ώρα που καθένας ο οποίος σας θανατώσει να νομίσει ότι προσφέρει λατρεία στο Θεό. Και αυτά θα τα κάνουν, επειδή δε γνώρισαν τον Πατέρα ούτε εμένα. Αλλά σας έχω μιλήσει αυτά, για να τα θυμάστε ότι εγώ σας τα είπα, όταν έρθει η ώρα τους» (Ιωάν. 16:2-4)

...Και να μην μιλήσω για τα ολόκληρα κατεβατά που κατακράζει τους ιερείς γι αυτά που έκαναν, που δεν απείχανε καθόλου απ? αυτά που έκαναν (και κάνουν ακόμα) οι μεταγεννέστεροι ιερείς... Αλλά αυτά, δε σε συμφέρει να τα προσέξεις, ε Κερατάκι;; 018bleh.gif

16812[/snapback]

 

Ε, και που τα είπε; Τι κατάφερε;

 

...Προ λίγων ημερών, μου έλεγες κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράματα, για τα Απόρρητα και τα Άρρητα... Μπορείς να επαναλάβεις;... whistling2.gif

16812[/snapback]

 

Πάλι συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Τα άρρητα είναι αυτά που δε γίνεται να περιγραφούν. Τα απόρρητα απλώς δε λέγονται. Τι σχέση υπάρχει με την πονηριά "σου το λέω αλλά δε σου λέω την πραγματική ερμηνεία, σου λέω όμως μια άλλη ερμηνεία"; Στην περίπτωση αυτή, υπάρχει μια ειλικρίνεια. Σου το λέω αλλά δε σου λέω καμμία ερμηνεία. Ούτε κρύβω το δρόμο πίσω από "ερμηνείες για τους αμύητους". Ούτε φράζω το δρόμο προς όσους θέλουν να μάθουν την ερμηνεία με φτηνά κολπάκια.

 

Και, στο κάτω κάτω, μιλάμε για τόσο απόρρητα που όλη η Αθήνα μιλούσε για αυτά. Και για τόσο επτασφράγιστα μυστικά που ο Αισχύλος κατάφερε να τα αντιληφθεί χωρίς να έχει μυηθεί.

 

Αυτά, χωρίς την ανάγκη να καταφύγω στην προσωπική μου άποψη, η οποία ούτως ή άλλως λέει πως στα Ελευσίνια σου δείχναν απλώς τι συμβαίνει, και το θέμα της ερμηνείας έμενε ανοιχτό.

 

Θες να σου γράψω και ειδικότερα για τη μυθολογία και γιατί επιμένω σε αυτό που είπα για μυστικιστική ανάγνωση του Αστερίξ;

 

Ναι, θέλω! Θα έχει ενδιαφέρον cheerful_h4h.gif

16812[/snapback]

 

ΟΚ, θα περιμένεις λίγο.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, μερικές νύξεις γιατί βαριέμαι τώρα να τις ταξινομήσω.

 

1) Έχεις υπόψη σου πως αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πολύ σοβαρές αναλύσεις για τη σχέση των χαρακτήρων του Start Trek με τα σεφιράχ της Καμπαλλά; Το ξέρεις πως με βάση την (ας την πούμε) θεολογία του "Πολέμου των Άστρων" για τη δύναμη και τα σχετικά, έχει ξεπηδήσει θρησκευτικό ρεύμα, ο γιενταϊσμός, και μάλιστα πολλοί δήλωσαν πιστοί του στην Νέα Ζηλανδία σε πρόσφατη έρευνα;

 

2) Στην περίπτωση του Star Trek, είναι πέρα για πέρα φυσιολογικό. Αν προσέξεις, όλα τα πετυχημένα έργα καταφέρνουν να ενσωματώσουν αρχέτυπα μέσα στους χαρακτήρες τους και προαιώνια ερωτήματα στις συγκρούσεις. Κάτι που το διδάσκουν και στη σεναριογραφία (χωρίς να το καταλαβαίνουν). Όταν η σύνδεση του σεναρίου με τα αρχέτυπα κολλήσει, τότε μιλάμε για ταινίες - φαινόμενα, π.χ. The Matrix.

 

3) Στην περίπτωση του γιενταϊσμού έχουμε πάει ένα βήμα παραπέρα. Κάποιος, σε ένα κείμενο το οποίο μπορεί να είναι ο,τιδήποτε, βλέπει "κάτι παραπάνω". Αρχίζει και το διαδίδει κι έχουμε τον πρώτο σπόρο μιας συστηματικής μυθολογίας. Όταν ο μύθος αυτός αρχίσει να διαδίδεται μαζί με τις ιδέες που είδε κάποιος από πίσω του, μετά θα έχουμε την παραγωγή νέων μύθων, οι οποίοι, αυτή τη φορά, θα εμπνέονται από την ιδεολογία πίσω από το μύθο και τελικά, η πλάκα είναι πως ο ίδιος ο πρωταρχικός μύθος θα αλλάξει! Η διαδικασία είναι ανα-τροφοδοτούμενη και λειτουργεί έτσι σε όλες τις παραδοσιακές θρησκείες.

 

Πρόσεξε όμως πως ο αρχικός συγγραφέας δε χρειάζεται να είναι κανένας σοφός! Οι γιενταϊστές, από όσο ξέρω, δε θεωρούν τον George Lucas μεγάλο πνευματικό διδάσκαλο! Εδώ, σημασία έχει η διαδικασία που γεννά παράδοση κι η Σοφία ανήκει σε όλη την κοινότητα, συλλογικά.

Link to comment
Share on other sites

Η δράσις του τάγματος των Ασσασίνων (Hashashins, εκ της Αραβικής λέξεως hash που σημαίνει Γνώσις, άρα Ασσασίνοι=Γνωστικοί) και η φημολογούμενη συνεργασία των με το τάγμα των Ιπποτών (Ναΐτες) μετακένωσε σημαντικάς γνώσεις εκείνον τον καιρόν που με την σειρά των ενσωματώθησαν εις το ρωμαιοκαθολικόν δόγμα, σε ένα βάθος 2-3 αιώνων. Έτσι ο δυτικός χριστιανισμός έγινε ένα συμβολικό γνωστικό σύστημα και δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν το ότι έτσι οδηγήθησαν εις την Αναγέννησιν.

Α.Στοιχεία

Β.Στοιχεία που να αποδεικνύουν την ενσωμάτωση των γνωστικιστικών στοιχείων στο ρωμαιοκαθολικό δόγμα. Και φυσικά, υποστήριξε την άποψη οτι ο δυτικός χριστιανισμός είναι συμβολικό γνωστικό σύστημα.

 

A. Θα τα βρεις σε όλας τας καλάς βιβλιοθήκας. Προτείνω το The complete guide to the history of Islam (εκδ. Penguin) και βέβαια το κλασσικό History of the Decline and Fall of the Roman Empire του Ε. Gibbon. Για αρχή...

Β. Μπορείς να διεξάγεις μια εκτενή έρευνα επί της δογματικής θεολογίας του ρωμαιοκαθολικισμού και του σχηματισμού αυτης, κατά τους αιώνας 12-15. Προτείνω T. Aquinates για αρχή...είναι ο δάσκαλος όλων.

 

Το ότι στο Βατικανό έχουν αγάλματα των θεών δεν μου λέει κάτι. Πολλά έργα τέχνης έχουν, και θα μπορούσαν κάλλιστα να τα έχουν και αυτά ως έργα τέχνης, για να μην σου πω είναι το πιθανότερο.

 

Εκείνοι όμως έχουσινδιαφορετικήν γνώμην. Προτείνω την έυρεσιν στοιχείων περί της θαυμάσιας Αcademi D' Arcade που σύστησαν επιφανείς καρδινάλιοι και άλλοι κληρικοί, όπου ελάμβαναν χώρα συμπόσια φιλοσοφίας, απαγγελίες ποιήσεως και ΜΟΥΣΙΚΗ, εορτάζοντο δε τα γενέθλια του Πλάτωνος. Α, ο Handel (ναι, ο γνωστός μέγας μουσικοσυνθέτης) ήτο τακτικόν μέλος εις τας συγκεντρώσεις εκείνας, κατά την παραμονήν του εις Ιταλίαν, όπου και εμπνεύσθη μέγα μέρος των έργων του. Συχνά φίλοι του καρδινάλιοι, έγραφαν και στίχους δια τας όπερας του συνθέτου με κλασσικά θέματα βεβαίως.

 

Αν η ρωμαιοκαθολική εκκλησία είναι έτσι όπως την λές, γιατί τα διδάγματά της είναι αλλιώς;

 

Γνωρίζεις τη δογματική θεολογία του ρωμαιοκαθολικισμου, τα τυπικά του και την θεολογική τεκμηρίωση αυτών; Εάν ναι, αδύνατον να έχεις συμπεράνει πως "είναι αλλιώς". Άλλο τι γράφουνε οι ελλαδίτες περί ρωμαιοκαθολικών και άλλο η ρωμαιοκαθολική θεολογία καθαυτή.

 

Πότε ξεκίνησε αυτή η εσωτερική αναταραχή ώστε να βγει ηγέτης που να λέει πράγματα αντίθετα του δόγματος;

Ποιος βοήθησε αυτόν τον ηγέτη να σταθεί και να επιβληθεί, ενώ ήταν αντίθετος του δόγματος;

Εφόσον ήταν αντίθετος του δόγματος, πως επιβλήθηκε; Τι μέσα χρησιμοποίησε;

Χρονολογικά πότε έγινε αυτό;

 

Διάβασα επισταμένως το μήνημά μου, αλλά πουθενά δεν είδα να έγραψα περί κάποιου "ηγέτου που να είπε πράγματα αντίθετα του δόγματος" και κατά συνέπεια να υπήρξε και κάποιος/οι που να τον βοήθησαν να...επιβληθεί αφού ήτο...αντίθετος του...δόγματος. Γιατί δεν κάνεις κι εσύ μια επισταμενη ανάγνωσιν πρώτα και μετά οι ερωτήσεις; Έγραψα πως οι ίδιοι οι καθολικοι θεολόγοι άλλαξαν το δόγμα τους και μπορείς σε οποιαδήποτε βιβλιοθήκη, εις το τμήμα Θεολογίας να βρεις τα πάντα περί της ιστορίας του ρωμαιοκαθολικισμου. Πότε, πώς, γιατί, τας θεολογικάς λεπτομέρειας, σε τι διαφέρουσιν απο τους προτεστάντες κ.λπ.

 

Το οτι αναγνωρίζεται η ύπαρξη ( το οποίο ξαναλέω πλέον οτι ΔΕΝ ισχύει, όχι στα διδάγματα τουλάχιστον) άλλων Θεών δεν λέει τίποτα για αυτό που συζητάμε.

 

Αντιθέτως, εμένα μου λέει πολλά. Μου λέει πρωτίστως, πώς ο δυτικός και βόρειος χριστιανισμός είναι εντελώς διαφορετικά θεολογικά συστήματα από το ελλαδίτικο χάλι. Μου λέει πως είναι κατά ένα μεγάλον βαθμόν περισσότερο υγιή, διότι βασίζονται σε υγιείς θεολογικάς βάσεις, αποδεχόμενα την αυτονόητον ύπαρξιν των Θεών εντός Κόσμου (αυτονόητον; Και λίαν τεκμηριωμένην, αρκεί κάποιοις να μελετήσει επισταμένως Πλάτωνα όπου τεκμηριώνει θεολογικά και λογικά όλα τα σχετικά με τους Θεούς, τον Κοσμον, την δομήν του κλπ. Να μην επαναλαμβάνουμε θέματα ήδη γνωστά εδω και 25 αιώνας, έτσι;)

 

Τέλος, και το συμπέρασμα πως όλος ο χριστιανικός κόσμος είναι στα βήματα του γνωστικισμού εκτός της Ελλάδας, από ατεκμηρίωτο έως άτοπο μου κάνει.

Είναι βέβαια αρκετό για την Νεφέλη ώστε να σε πει διαβασμένη, για εμένα τον αδαή και χαζούλη όμως θα πρέπει να φέρεις στοιχεία και αποδείξεις.

 

Να μην περιμένεις έτοιμη τροφή, ούτε και κανείς θα κάτσει να συγγράψει ειδικό πόνημα για εσένα. Βιβλιοθήκες υπάρχουσιν πολλαί. Και θέματα προς μελέτην ακόμη περισσότερα. Τι περιμενεις;

 

 

Επίσης, Ναϊτες και Γνωστικοί την ίδια περίοδο; Ρεσυ Νεφέλη, πότε είπες ότι ήταν οι γνωστικοί; :blink:

16707[/snapback]

 

'Αλλοι οι Γνωστικοί που ανέφερε η Νεφέλη και άλλο η μετάφρασις του ονόματος του τάγματος των Ασσασίνων, μετάφρασις αναγκαία διότι συχνά αναφέρονται ώς "χασικλίδες" διότι τίνες άσχετοι έχουσιν την εσφαλμένην εντύπωσιν πώς έλαβαν το όνομά των εκ της λέξεως hashish, που περιγράφει το απόσταγμα της συμπαθούς εκείνης ουσίας... (το οποίο επίσης έλαβε την ονομασίαν του εκ της λεξεως hash-γνώσις. Τώρα γιατί, μάλλον θα πρέπει να ερωτηθεί εις Άραβας για το ζήτημα....)

Περι ευαγγελίων αποσαφήνισις:

 

Η ΓΛΩΣΣΑ εις την οποίαν είναι γραμμένα τα συγκεκριμένα ευαγγέλια που εμπεριέχονται εις το "ορθόδοξο" δογμα έχει διαπιστωθεί πώς δεν είναι η γλώσσα η ομιλούμενη εις ελλαδικήν επικράτειαν 18 αιώνας πριν αλλά η γλώσσα η ομιλούμενη 8 αιώνας πριν (παράδειγμα γράφουσιν "άλογο" αντί για "ίππος")

 

Το συμπέρασμα είναι πώς η εκδοχή που έχουν εις την διάθεσίν των οι "ορθόδοξοι" συγγράφη ή και επανασυγγράφη ύστερα από το σχίσμα. Υπήρχε μεγάλη έχθρα μεταξύ των δύο δογμάτων και ήτο εποχή κατά την οποία και οι μεν και οι δε απέδιδαν μεγάλη σημασία εις τας διαφοράς των, τας οποίας και προσπαθούσαν -ίσως- να εντείνουν.

 

Οι καθολικοί έχουσιν επίσης ευαγγέλια, αλλά ΚΑΠΩΣ διαφορετικά της "ορθοδόξου" εκδοχής :063laugh:

 

Το καλύτερο είναι, πως οι μουσουλμάνοι έχουν επίσης την Τοράχ και τα ευαγγέλια, αλλά ΣΕ ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ, ΜΙΛΑΜΕ

 

Αγνώριστα είναι... :4_1_210[1]:

 

(Εγώ πάντως είμαι μαζί τους... τα δικά τους είναι πιο αυθεντικά... άσε που ο κορμός της μουλμανικής θεολογίας παράχθη κι επεξεργάσθη εις την Αίγυπτον, σε βάθος χρόνου 150 ετών, από τον θάνατο του Προφήτου μέχρι την πρώτη συστηματοποίηση της πρώτης sharia, βάσει του Κορανίου και της προφορικής παραδόσεως Ηadith, το 145 μετά Εγίρας.

Κάπου 20 χρόνια μετά θα ανέβει επί θρόνου ο καταπληκτικός χαλίφης Harun-al-Rashid <--- άσχετο με τα υπόλοιπα αλλά τον λατρεύω ετούτον τον χαλίφη :) )

Link to comment
Share on other sites

Κερατάκι,

Κι εσύ που ξέρεις πολύ καλά τι πάει να πει «πολλαπλά επίπεδα» (μήπως να σου θυμίσω τους ελληνικούς μύθους...; :whistling: ), δεν θα έπρεπε να κάνεις τέτοιες δηλώσεις.

16733[/snapback]

 

Ξέρει;;;; :4_1_72[1]:

 

Να γελάσω τώρα ή να το κρατήσω για αργότερα;

Link to comment
Share on other sites

Μια και έπιασα το αραβικό, μάλλον να πούμε και μερικά πράγματα περί Ασσασίνων. Δίχως την σάλτσα της συνομωσιολαγνείας.. (λες να είναι πιό νόστιμα; :smilewink: )

 

Το τάγμα των Ασσασίνων ιδρύθη το 468 μετά Εγίρας από τον Ισμαηλίτη Σιίτη Hashan al-Sabbah σε πολύ ιδιάζουσας πολιτικάς συνθήκας.

 

Η αρχικώς πολλά υποσχόμενη δυναστεία των Φατιμίδων της Αιγύπτου (επίσης Ισμαηλίτες Σιίτες) είχε αποτύχει να επιφέρει τας κοινωνικάς και πολιτικάς αλλαγάς εκείνας, που ήσαν απαραίτηται για την υγιήν διακυβερνήσην των χωρών της επικράτειας της μουσουλμανικής Ουμά. Είχε αποτύχει τόσο πολιτικά όσο και θεολογικά να προβεί σε βαθείας τομάς εξυγιάνσεως της τότε κοινωνίας, είχε αποτύχει πολιτικά όσο και στρατιωτικά να δομήσει ένα ισχυρόν Ισλάμ, με δίκαιαν νομοθεσίαν και αληθή ιδανικά, είχε αποτύχει να πατάξει αποτελεσματικά τα προβλήματα της αθεΐας και της εκτεταμένης μοιρολατρείας, και είχε επιδοθεί σε τρυφηλότητας, επιφέροντας χαλάρωσην ηθών. Τέλος είχε αποτύχει να εδραιώσει την κυριαρχία των Σιιτών έναντι των Σουνιτών που απολάμβαναν την υποστήριξην των επίσης προσυλητισθέντων εις Σουνιτισμόν, Σελτζούκων.

 

Με την υποστήριξην Ισμαηλιτών από την γενικότερη επικράτεια των Σελτζούκων, ο Hashan θέτει υπό την κυριαρχία του την περιοχήν του Αλαμούτ, εις τα όρη του Βορείου Ιράν. Έχοντας το Αλαμούτ ως βάσιν (γνωστό και ώς "η φωλιά του Αετού"), ιδρύει έν πολιτικόν-στρατιωτικόν θεολογικόν κίνημα που μόλις σε δύο έτη μετεξελίσσεται σε μια από τας μεγαλύτερας επαναστάσεις που έλαβαν χώρα ποτέ εντός του ισλάμ. Οι οπαδοί του Hashan αργότερα θα γίνουν γνωστοί προς Δύσιν με το όνομα Ασσασίνοι, ενώ εις τους μουσουλμανους είναι περισσότερο γνωστοί ως Νιζάροι.

 

Ο θρύλος αρχίζει όταν ο Hashan αποφασίζει να υποστηρίξει τον Νιζάρ, έναν εκ των διεκδικητών του θρόνου των Φατιμίδων κατά την διάρκειαν μιας κρίσεως διαδοχής, εν Αιγύπτω. Όταν ο Νιζάρ παραμερίζεται από τον αδελφόν του, ο Hashan οργισθείς με τας εξελίξεις εγκαταλείπει την Αίγυπτον, τη συνοδεία και άλλων διαφωνούντων Ισμαηλιτών και εγκαθίσταται εις το οχυρόν του Αλαμούτ. Από εκεί θα εγκαταστήσει και άλλα οχυρά εις Συρίαν, εις Ιράκ και φυσικά και σε πολλάς περιοχάς του Ιράν ξεκινώντας την πολεμικήν του δράσιν εναντίον των Σουνιτών Σελτζούκων.

 

Αντί της τακτικής της ανοιχτής μάχης και της παρατάξεως στρατευμάτων ο Hashan επιλέγει μιαν άλλην μέθοδον, εκπαιδεύοντας τους στρατιώτας του να επιτίθονται εναντίων των υψηλά ιστάμενων προσώπων που κατέχουσιν τας θέσεις-κλειδιά εις το κράτος του εχθρού. Το προτιμώμενο όπλο των Ασσασίνων είναι το εγχειρίδιον και είναι προετοιμασμένοι να πεθάνουν κατά την διάρκεια της αποστολής των, όπως άλλωστε και ο στρατιώτης που λαμβάνει μέρος σε ανοιχτή μάχη.

 

Από την αρχήν, o Hashan συνδέει την θρησκευτικήν διάστασιν του κινήματος του με τας έννοιας της δικαιοσύνης και του ιερού πολέμου jihad. Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς από τότε μέχρι την σήμερον ποίαι ήσαν αι μυστηριακαί τελετουργίαι και ασκήσεις εις τας οποίας επιδίδοντο οι πολεμισταί του Hashan. (H αναφορά του Μάρκο Πόλο περί του Γέρου του Βουνού, ενός εκ των ηγετών ανδρών του κινήματος του Hashan, που έδραζε ες Λίβανον, θεωρείται αναξιόπιστη ως μεταφέρουσα λαΐκάς δοξασίας και φήμας, παρά κάποιαν σοβαρήν ιστορικήν πληροφορίαν).

 

Όπως και να έχει, οι Ασσασίνοι ήτο αρίστως εκπαιδευμένοι και ηδύναντο να πλησιάσουν τον στόχον τους δίχως να γίνουν αντιληπτοί. Ο Ασσασίνος εν αποστολή καλείται fidai. Το 470 μ.Ε. ο μέγας Βεζύρης Nizam al-Mulk πεθαίνει, φημολογουμένως εκτελεσθείς από Ασσασίνο και ίσως με την συνενοχήν του Σουλτάνου Malik Shah. Oι επιμέρους κυβερνήται λαμβάνουσιν την εντολήν να συλλάβουν και να αντιμετωπίσουν λίαν αυστηρώς όποιον βαρύνεται με την υποψίαν πως είναι Ασσασίνος. Αργότερα το ίδιο έτος ο Σουλτάνος Malik Shah πεθαίνει, ενώ φημολογείται πως επίσης εκτελέσθη από Ασσασίνο.

 

Συμπτωματικά, τρία έτη μετά ο Πάπας Urban ΙΙ κηρύσσει την πρώτην σταυροφορίαν εναντίων των "μουσουλμάνων που κατέχουσιν τους όσιους τόπους" αλλά που στην πραγματικότητα κυρίως στοχεύει εναντίον των Σελτζούκων Τούρκων, η οποία θα υλοποιηθεί τα επόμενα έτη και θα καταλάβει την Ιερουσαλήμ το έτος 1099/477 μ.Ε. Το ίδιο διάστημα οι Φατιμίδες της Αιγύπτου είναι στα μαχαίρια με τους Σελτζούκους της Βαγδάτης οι οποίοι με την σειρά τους έχουν να αντιμετωπίσουν τα κοφτερά εγχειρίδια των Ασσασίνων. Όλοι είναι επί πολέμω, και ουδείς παραπονεμένος. Ε, ρε γλέντια... :cheerful:

 

Κατά τας δεκαετίας που ακολουθούσιν, εκτός από τα δεκάδες ή εκατοντάδες φημολογούμενα θύματα των Ασσασίνων, δύο τουλάχιστον χαλίφηδες και ένας χριστιανός βασιλιάς της Ιερουσαλήμ, ο Conrad of Montferrat θα βρεθούν νεκροί από το Ασσασινικόν εγχειρίδιον, ενώ κινδυνεύει σοβαρά και ο Σουλτάνος Saladin της Αιγύπτου, όμως τελευταία στιγμή η απόπειρα θα αποτύχει (1176/554 μ.Ε. - είναι και η μόνη αναφορά περί αποτυχημένης απόπειρας ασσασίνων, θα δούμε παρακάτω γιατί). Εν Αλαμούτ έχει εγκαθιδρυθεί αυτόνομος διοίκησις η οποία θα παραμείνει έως την μογγολικήν επέλασιν, περίπου 3 αιώνες μετά.

 

Αρχάς 12ου αι., κλάδος Ασσασίνων εγκαθισταται εις τα όρη An-Nusariye της τότε Συρίας (και Λίβανος σήμερα), κτίζοντας έν δίκτυον οχυρών. Κέντρον της διοικήσεως το όρος Jebel An-Nusariye, όπου ευρίσκεται το οχυρό al-Kahf, το άδυτο του διάσημου Γέρου του Βουνού. Ονόματι Ηassan ben Sabah (πιθ. ο υιός του πρώτου Hashan) και φέρων τον τίτλον sheik Al Jebal, θα διοικήσει αποτελεσματικά το οχυρό για δεκαετίας, ενώ μόνον φήμαι υπάρχουσιν δια την δράσιν του. (Οι Ασσασίνοι θα παραμείνουν για έναν περίπου αιώνα, εωσότου ο μαμελούκος αιγύπτιος Σουλτάνος Baibars τους εκδιώξει το 1271/649 μ.Ε.)

 

Είναι ο αιώνας που συμπτωματικώς το σπορ των σταυροφοριών ευρίσκεται εις την ακμήν του...

 

Το 1145 ο Bernard of Clairvaux, ιδρυτής του κοινοβίτικου τάγματος Cistercian, με την υποστήριξιν του Πάπα Eugenius III, κηρύσσει την 2ην σταυροφορίαν εναντίων των "άπιστων μουσουλμάνων", με σκοπόν την ισχυροποίησιν των ευθραύστων στρατιωτικά κτήσεων που απεκομίσθησαν από την πρώτην. Δύο έτη μετά περίπου μισό εκατομμύριο (δυτικοί) χριστιανοί στρατιώτες υπό την ηγεσία του Conrad III της Γερμανίας και του Louis VII της Γαλλίας θα κινητοποιηθούν. Για λίγο θα επιτύχουν να κρατήσουν απασχολημένας κάποιας δυνάμεις των Σελτζούκων αλλά σε χρόνο ρεκόρ τα στρατεύματα αποδεκατίζονται από πείνα, στερήσεις και ΛΟΙΜΟΥΣ, οδηγώντας την συγκεκριμένην σταυροφορίαν εις τέλος λίαν άδοξον... Όλως συμπτωματικώς ο Νορμανδός βασιλεύς της Σικελίας για να μην γυρίσει με άδεια χέρια προσαρτεί κάποια ελληνικά νησιά που ανήκαν μέχρι τότε εις την Κωνσταντινούπολη, ξεκινώντας ενδεκαετήν πόλεμον μεταξύ Σικελίας και Βυζαντίου.

 

Το 1164/542 μ.Ε. ο Hashan ανακηρρύσει την θεϊκήν του διάστασιν, ως ο επόμενος Ιμάμ των Ισμαηλιτών (τώρα ας μην εισέλθουμε σε θεολογικάς λεπτομέρειας, είναι και πολύπλοκαι...) και δηλώνει την έλευσιν - απαρχήν μιας νέας εποχής που συχνά αποκαλείται η αποκατάστασις.

 

Το 1171/549 μ.Ε. ο θρυλικός Saladin της Αιγύπτου, με ένα ευφυέστατο πραξικόπημα εκδιώχνει οριστικά την φθαρμένη πιά δυναστεία των Φατιμίδων από τον θρόνον και αρχίζει την αποκατάστασιν της κουρασμένης αιγυπτιακής κοινωνίας, επιστρέφει την Αίγυπτον εις το σουνίτικό δόγμα και τα βρίσκει με τους Αββασίδες της Βαγδάτης. Ισχυροποιεί την Αίγυπτον πολιτικά και στρατιωτικά, προσαρτεί εντός των επομένων ετών περιοχάς της Συρίας και της Παλαιστίνης και του άνω Ιράκ, περικυκλώνωντας τας χριστιανικάς κτήσεις... Επιμελείται ενός πειθαρχημένου στρατού, ικανού να υπερισχύσει των Φράγκων, των Νορμανδών, και των Βυζαντινών.

 

Ο Σαλαντίν μετά από σειρά επιτυχημένων πολιορκιών, όπου μια μετά την άλλην αι χριστιανικαί κτήσεις περιέρχονται υπό την κυριαρχίαν του, επανακαταλαμβάνει την Ιερουσαλήμ την 2αν Οκτωβρίου του 1187/565 μ.Ε. έπειτα από σχεδόν 90 έτη χριστιανικής κατοχής. Εις Ευρώπην αντιδρούσιν κηρύσσοντας την γ' σταυροφορία και ο Philip I της Γαλλίας θέτει έναν νέον φόρον, τον "φόρον του Σαλαντίν" προς ανεύρεσιν χρημάτων δια συγκέντρωσιν στρατού. Ο Philip της Γαλλίας, ο Richard Ι της Αγγλίας και ο Fredrick I Barbarossa της Οσίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας είναι οι ηγέται της γ' σταυροφορίας. Η οποία... καταρρέει άδοξα το 1192/570 μ.Ε. όταν ο Richard I με τον κύριο κορμόν του στρατού χάνονται στην έρημο ανατολικά της Αντιόχειας, με αποτέλεσμα από μια αρχική δύναμη 100.000 ανδρών να μείνουν μόλις 5.000. Πολλοί πεθαίνουν από λοιμό, άλλοι εγκαταλείπουν το στράτευμα και επιστρέφουν εις τας πατρίδας των και άλλοι ασπάζονται τον μουσουλμανισμό (!). Ο Σαλαντίν κλείνει ειρήνη με τον Richard και υπόσχεται ασφαλήν πρόσβασιν των χριστιανών προσκυνητών εις τας οσίας περιοχάς της Ιερουσαλήμ.

 

Η επόμενη σταυροφορία θα είναι εναντίον της Κων/πολής και των Βυζαντινών, όταν ό Δόγης της Βενετίας Εnrico Dandolo (που είναι από εκείνους που τα έχουν ήδη βρεί με τους μουσουλμάνους κι έχουν συνάψει εμπορικάς σχέσεις) πετυχαίνει με δαιμόνια διπλωματία να πείσει τον ηγέτη των σταυροφόρων, Κόμη Baldwin IX της Φλάνδρας να επιτεθεί εναντίον του βυζαντινού Αλέξιου Κομνηνού, προς αποφυγήν διαταράξεως του εμπορίου ιταλών-μουσουλμάνων που ανθίζει εις ανατολικήν Μεσόγειον. Ετούτα το 1204. Ο Πάπας Ιnnocent III απεμπολεί τον Δόγη εκ της επισήμου καθολικής πίστεως, αλλά o Baldwin μένει εις την Κων/πολιν και ανακηρύσσει τον εαυτόν του αυτοκράτορα (οι Κομνηνοί καταφεύγουσιν ες Τραπεζούντα). Μια επιδημία ΛΟΙΜΟΥ εμποδίζει περαιτέρω στρατιωτικάς επιχειρησεις.

 

Το 1210, ες Αλαμούτ, ο ηγέτης των Ασσασίνων Jalal Ad-Din αφήνει τον τίτλο του Ιμάμ (που παλαιότερα είχε ο προκάτοχός του λάβει) και κηρύσσει επισήμως πώς το ΠΕΠΛΟ που ο προκάτοχός του Hashan είχε σηκώσει (το 1164) τώρα κλείνει.

 

Ο τελευταίος ηγέτης, ασπάζεται το σουνιτισμό και εφαρμόζει την σαρία εις τους δικούς του. Αν και η αυτόνομος διοίκησις του Αλαμούτ συνεχίζεται, οι Ασσασίνοι παύουσιν πλέον να είναι έν διάκριτον κίνημα.

 

Τέλος ιστορίας.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...