Jump to content

Γνωστικός & Σχολαστικός Χριστιανισμός


Recommended Posts

Το να προσβάλεις κάποιον είναι ασυγχώρητο. Πάει αυτό.

 

Το να μιλάς στο μισό σου κείμενο με δημοτική και στο άλλο μισό με καθαρεύουσα, και ουτε καν με σειρά, είναι κουραστικό. Πάει και αυτό.

 

Οι απόψεις σου είναι απόψεις σου όχι αντικειμενικές αλήθειες. Όπως και οι απόψεις του καθένα. Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο λέγονται και απόψεις.

 

Παρακαλώ στο εξής, να συμμορφώνεσαι με τους κανόνες του Φόρουμ, τους οποίους έχεις αποδεχτεί. Μπορείς οποιαδήποτε στιγμή να τους διαβάσεις στην αρχική σελίδα (http://www.artofwise.gr) και στο Φόρουμ (http://artofwise.gr/forum/index.php?showtopic=162).

Πάνω απ'όλα ο πολιτισμός. Πολιτισμός σημαίνει, μεταξύ και απείρων άλλων, πολιτισμένη συζήτηση. Εάν δεν είσαι σε θέση να το πράξεις, παρακαλώ να αποχωρήσεις.

 

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Κι επίσης κάτι ακόμα: τι πάει να πει «δείξε μου τις δογματικές διαφορές»; Τι μας νοιάζουν οι διαφορές;;

17041[/snapback]

 

Αυτό έγραψα;

 

Καλά, κάνε μου μια λίστα με τις δογματικές διαφορές και την ιστορία των 15,000+πλέον αυτών δογμάτων και θα το λύσουμε κι αυτό....  :evilbl:

 

Τι σου ζήτησα βρε Νεφέλη; Μια απλή λίστα! Καλά, αφού βαριέσαι να τη φτιάξεις, θα κάνω ό,τι μπορώ.

 

Η ιστορία της κάθε χριστιανικής ομάδας, είναι η ίδια: να το παίζουν οι καλοί αμνοί όσο είναι ανίσχυροι, με το που αποκτήσουν δύναμη, να αρχίζουν τον αγώνα για πλήρη επικράτηση με κάθε μέσο.

 

Δεύτερον, οι Καθολικοί είναι η πλειοψηφία των χριστιανών, οι Ορθόδοξοι μια σημαντική μερίδα, και τα δύο ρεύματα μαζί το μεγαλύτερο μέρος της Ιστορίας του Χριστιανισμού.

 

Ας το πιάσουμε αναλυτικά.

 

Αυτό συνέβαινε μέχρι τη συνθήκη του Μεδιολάνου. Μέχρι τότε, κάθε χριστιανική ομάδα προσάρμοζε τις αντιλήψεις της στις ιδιαίτερες ανάγκες του τοπικού target group. Κατόπιν παρουσιάζεται η ανάγκη ενός κοινούς δόγματος και δε χρειάζεται να επεκταθώ.

 

Αυτά ισχύουν ούτως ή άλλως μέχρι το σχίσμα. Μετά το σχίσμα, τα της Ορθόδοξης εκκλησίας τα γνωρίζουμε, τα της Καθολικής το ίδιο.

 

Η Μεταρρύθμιση συμβαίνει τον 16ο αιώνα. Ήδη έχουμε διανύσει 1,300 χρόνια εγκληματικής χριστιανικής ιστορίας - οπότε ψάχνουμε να δούμε μήπως βρέθηκαν κάποιοι πιο ήρεμοι χριστιανοί στα τελευταία 500 χρόνια.

 

Βεβαίως η Μεταρρύθμιση κάθε άλλο παρά ειρηνική ήταν. Οι διαμάχες καθολικών - προτεσταντών ταράζουν για χρόνια την Ευρώπη. Μέχρι και σήμερα στην Ιρλανδία έχουμε θύματα - και καλά, πες εκεί υπάρχει και το εθνικό υπόβαθρο!

 

Ωστόσο τι έχει να παρουσιάσει ο προτεσταντισμός; Ηρεμήσανε; Καθόλου! Αποικιοκρατία και ιεραποστολές. Δουλεμπόριο και apartheid, πάντα με τις ευλογίες των κατά τόπους χριστιανικών δογμάτων!

 

Και ειδικά το ιεραποστολικό έργο που συνεχίζεται μέχρι σήμερα είναι ένα από τα πλέον αποσιωπημένα εγκλήματα που συνεχίζεται μέχρι σήμερα: οι ιεραπόστολοι φροντίζουν ώστε ολόκληροι λαοί ανά την υφήλιο να ξεχάσουν τις παραδόσεις τους. Αλλά άσ' το αυτό, τι μας νοιάζουν μερικοί άγριοι στη ζούγκλα θα πουν κάποιοι...

 

Οπότε βγάλε και τα τελευταία 500 χρόνια. Τι μας μένει; Σύμφωνα με σένα, να υπάρχει κάποια χριστιανική ομάδα η οποία να μην έχει εγκληματική ιστορία. Σύμφωνα με μένα, επιπλέον, να μπορούμε να πούμε πως δε θα κάνει τα ίδια αν βρεθεί σε πλεονεκτική θέση.

 

Ποιο δόγμα μπορεί να είναι αυτό;

-Οι Αγγλικανοί; Είπαμε ήδη. Βρεττανική Αυτοκρατορία.

-Οι Λουθηρανοί; Οι Καλβινιστές; Έχεις ακούσει πόσο αυστηρούς κανόνες ηθικής έχουν; Την ιστορία τους, ομολογουμένως, δεν την ξέρω καλά, αλλά με την ηθική τους δεν πιστεύω πως θα είχαν κόλλημα να κάνουν κυνήγια μαγισσών κλπ.

-Για να μην πω για τους Μεθοδιστές που απαγορεύουν ακόμα και την άθληση.

 

Πρέπει να έχουμε καλύψει ήδη το 95% της παγκόσμιας χριστιανοσύνης, σε ιστορία και πληθυσμό, αλλά, όπως γράφεις εσύ:

 

Γιατί λοιπόν να μην επιλέξουμε κάποιο απ? αυτά για να ορίσουμε το τι είναι Χριστιανισμός...;

17041[/snapback]

 

Μάλιστα. Το 95% δεν είναι αντιπροσωπευτικό. Πες μου λοιπόν από το υπόλοιπο 5% τι μας έχει μείνει;

 

- Οι Άγιοι των Τελευταίων Ημερών (Μορμόνοι) που βαπτίζουν τα κόκκαλα των προγόνων τους για να τους σώσουν;

- Οι Βαπτιστές; Οι New Born Christians;

- Οι Άμις που έχουν κυρήξει τον πόλεμο στην τεχνολογία;

- Οι Ευαγγελικοί και οι Πεντηκοστιανοί; Οι Αντβεντιστές; Οι Πρεσβυτεριανοί;

 

Τώρα μη μου πεις πως το 98% των χριστιανών δεν είναι αντιπροσωπευτικό... Και πες μου τελικά πως, το πιο αντιπροσωπευτικό χριστιανικό δόγμα, είναι οι "Αναγεννημένοι Αντβεντιστές της Νέας Ιερουσαλήμ" ή δεν ξέρω κι εγώ πώς θα λέγονται...

 

Ξέρεις επίσης πολύ καλά, ότι τέτοια δράση παρουσιάζει ακόμα και η Εθνική θρησκεία (ελπίζω να μην μου ζητήσεις παραδείγματα, μιας και τα γνωρίζεις καλύτερα από εμένα :blblbl: )...

Αυτό τι πάει να πει;; Ότι η Εθνική θρησκεία είναι επιθετική και εγκληματική;; :blink:

...Ε, μη λέμε μπούρδες! :headb:

17041[/snapback]

 

Λες μπούρδες! :018bleh:

Link to comment
Share on other sites

Όταν λοιπόν κατηγορούνε οι άθεοι εκείνοι τον δυτικόν και βόρειον χριστιανισμόν, εμμέσως πλήν σαφώς κατηγορούσιν τους Θεούς (συγκεκριμένα τον Απόλλωνα, τας Μούσας, την Αφροδίτη κ.α.) πώς έδωσαν τα δώρα της Αρχιτεκτονικής και της Μουσικής και της Ζωγραφικής εις τους μη-βυζαντινούς χριστιανούς. Ορθώς οι Θεοί έδωσαν τα εν λόγω δώρα, διότι οι χριστιανοί της δύσεως και του βορρά τα αξίζαν και τα κέρδισαν μέσω μιας επίπονου μυητικής πορείας, κατά την οποία και τα δόγματά των συμμόρφωσαν και τα περί ευσέβειας κατανόησαν και μέσω σφαγών και ορθής κριτικής εξυγειάνθησαν.

 

 

WTF?

 

 

:23_31_4[1]: :23_28_114[1]:

 

 

 

Ο Απόλλωνας τα ξέρει αυτά; Θα σε μαλώσω! :nono:

Link to comment
Share on other sites

Ανδρομέδα,

 

έχε υπ' όψη σου ότι εδώ δεν είναι innernet!

Η συμπεριφορά που ισχύει εκεί, εδώ καταδικάζεται ως ανάρμοστη και ασεβής.

 

Ότι διαφωνίες έχεις, φρόντισε να τις εκφράζεις με τρόπο κόσμιο και χωρίς προσωπικές επιθέσεις.

 

Αυτά για τώρα...

 

 

 

Κερατάκι,

θα επανέλθω για σένα, μόλις έχω τον χρόνο ν' απαντήσω :018bleh: (διότι προς το παρόν, πήζω :crying: )

Link to comment
Share on other sites

Η ιστορία της κάθε χριστιανικής ομάδας, είναι η ίδια: να το παίζουν οι καλοί αμνοί όσο είναι ανίσχυροι, με το που αποκτήσουν δύναμη, να αρχίζουν τον αγώνα για πλήρη επικράτηση με κάθε μέσο.

...

Αυτή είναι η ιστορία της ανθρωπότητας, και τις κάθε ομάδας, όχι μόνο της "κάθε χριστιανικής". Τι απέγιναν οι επαναστάτες των επιτυχημένων επαναστάσεων; Βασικά ...δυνάστες οι ίδιοι με τη σειρά τους.

 

Από την άλλη πάντοτε υπήρχαν κινήματα, χριστιανικά ή μη, που αρνούνταν να παίξουν το παιχνίδι της εξουσίας και αυτά δεν ζήτησαν να αποκτήσουν δύναμη. Λογικό όμως είναι τέτοιες "ομάδες" να τα καταφέρνουν καλύτερα σε ανεκτικές περιόδους - όπως η δική μας σημερινή.

Η αρχική περίοδος του χριστιανισμού ήταν επίσης εσωτερικά ανεκτική. Γι' αυτό και μελετώντας εκείνη την εποχή μπορούμε να δούμε ότι εκείνος ο χριστιανισμός ήταν "προτεσταντικός" στη μορφή: ήταν δηλαδή διασπασμένος σε ν ομάδες που τουλάχιστον ανεχόνταν η μία την άλλη, όπως ο σημερινός δυτικός προτεσταντισμός (όπου μπορεί να υπάρχουν 15000-29000 "ομολογίες") αλλά στην πλειοψηφία τους δεν μισούν, ούτε αντιμάχονται η μία την άλλη (απ' όσο ξέρω).

Η επικράτηση της "καθολικής" και σχολαστικής "ορθοδοξίας" (και η συνεργασία της με τη ρωμαϊκή εξουσιά - γιατί η κρατική εξουσία έκανε τους αντιαιρετικούς και άλλους διωγμούς για δικούς της πολιτικούς λόγους) τερμάτησε την κατάσταση ανεκτικότητας. ¨Ομως αυτό έγινε 300 χρόνια μετά την εμφάνιση του χριστιανισμού και αφού ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της ρωμαϊκής επικράτειας είχε ειρηνικά και οικειοθελώς δεχθεί το χριστιανισμό. Έπειτα, όταν η πολιτική εξουσία έκρινε ότι η απομένουσα μη-χριστιανική μειοψηφία μπορούσε να έχει αποσταθεροποιητική επίδραση στην επιβίωση του κράτους (όπως ακριβώς προηγουμένως είχαν κριθεί οι χριστιανοί αποσταθεροποιητικοί) ξεκίνησε ο "εκχριστιανισμός" (και από μια άποψη η "αυτοκτονία" της "καθολικής" χριστιανοσύνης). Ο βίαιος εκχριστιανισμός δεν έγινε γιατί κάποιοι αυτοκράτορες θεόπληκτοι είπαν να σώσουν με το στανιό τους υπηκόους τους. Έγινε γιατί έτσι συνέφερε πολιτικά και διοικητικά (και ταυτόχρονα υποχρέωνε τους "καλούς" και μετριοπαθείς χριστιανούς να χάσουν τις τυχόν ριζοσπαστικές αντιλήψεις τους).

Link to comment
Share on other sites

ΑΥΤΟ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΕΙΣ!! ( Νομιζες ότι δε θα τη παταγες;  )

Σας Εκαψαν αυτοι που ΔΙΔΑΣΚΑΤΕ Ρεεεε! Ρομπα σας κανανε! Οι μαθητές σας!

Κακομοιρηδες γνωστικοί... Σαν τα panda  :004kisses2:  εξαφανηστίκατε!

Εσυ βρε κατακαϋμενε για να βρεις γιατρειά πρεπει να σου διπλασιασουν τη δοση!

και δεν εξαφανιστηκαν ολοι...εγω τι ειμαι?

 

 

Είναι που τελικά θα έρθω Αθήνα νωρίτερα από ότι υπολόγιζα, ίσως γιαυτό να μου έφυγε και η όρεξη να τα λέμε από το φόρουμ tongue.gif
Μαντεψε?! Αυριο κατεβαινω για δουλεια στο Ηρακλειο (κοντα στις Μοιρες για την ακριβεια).

Αμα ξεμπερδεψω νωρις και μπορεις και συ, θα σε παρω για κανα γκαφε..

 

 

 

Αυτή είναι η ιστορία της ανθρωπότητας, και τις κάθε ομάδας, όχι μόνο της "κάθε χριστιανικής". Τι απέγιναν οι επαναστάτες των επιτυχημένων επαναστάσεων; Βασικά ...δυνάστες οι ίδιοι με τη σειρά τους.

OUTIS δε ξερω αν ειναι τυχαιο που δεν εχουμε αρπαχτει ποτε.. αλλα.... ΕΓΡΑΨΕΣ! :clapping:

 

 

Δυστυχως μ'ολα αυτα, το κλιμα εγινε αρνητικο για τους γνωστικους.

Οτι κι αν ηθελα να πω για τη φιλοσοφια τους πλεον δεν εχει νοημα...

Οποιος θελει να τους γνωρισει ας ψαξει σε βιβλια..

Link to comment
Share on other sites

Καλά, έχω κάποιες διαφωνίες μαζί σου στα νούμερα και σε κάποιες γενικεύσεις, αλλά δε χρειάζεται να το κάνουμε θέμα. Κάποια άλλη φορά...;  :)

17067[/snapback]

Ειρήνη λοιπόν :019blush:

Link to comment
Share on other sites

Τι επιχειρήματα! Τι βάθος σκέψεως! Τι εμπεριστατωμέναι απαντήσεις επί της ουσίας, με πηγάς και τεκμηριώσεις!

 

Δεν χωρεί πλέων ουδεμία αμφιβολία... κάποιοι είσασθε φωστήραι! Έχω μείνεί έκθαμβη! :018bleh::063laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ξέρεις πως είναι αυτά βρε Ανδρομέδα, πρώτα μάθαμε να μιλάμε σωστά ελληνικά και μετά ήρθαν και τα υπόλοιπα σιγά σιγά... :P:)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Απαντώ εδώ στο ποστ του Ούτι <<Που το έλεγαν αυτό (και ποιοι "γνωστικοί" γιατί τα διάφορα "ρεύματα" ήταν πολύ αντιφατικά μεταξύ τους...>> στο thread «ο ?σωστός? μάγος», για να μην βγούμε στο άλλο thread εκτός θέματος :

 

<<...Η εβιονική σχολή χριστιανισμού περιγράφει τον Διάβολο, την ενσάρκωση του κακού, ως αδελφό του Χριστού, της ενσάρκωσης του Καλού (Επιφάνειος, Παν., 1.353.12). Ο Διάβολος είναι αυτός που διαχωρίζει και μας παγιδεύει στην ψευδαίσθηση του χωρισμού. Ο Χριστός είναι αυτός που ενώνει και μας ελευθερώνει ώστε να συνειδητοποιήσουμε την ουσιώδη Ενότητα.

Ο Διάβολος, ωστόσο, δεν είναι η ανεπανόρθωτη ενσάρκωση του απόλυτου κακού επειδή δεν υπάρχει απόλυτο κακό. Το μόνο απόλυτο είναι το Καλό. Το κακό υπάρχει σε σχέση με το απόλυτο Καλό. Για το Ένα, τα πάντα είναι απόλυτα Καλά.

[?]

Το κένωμα φαίνεται να είναι ταυτόχρονα καλό και κακό, ωστόσο είναι ουσιαστικά καλό επειδή είναι το ταξίδι προς το Καλό. Αυτό που μοιάζει κακό έχει θετικό ρόλο να παίξει στη διαδικασία της εξέλιξης. Υπάρχει καλό και κακό, αλλά αυτό είναι καλό. Οι κακές εμπειρίες μπορεί να αποτελέσουν σημαντική καμπή στο ταξίδι της αφύπνισης. Συχνά η πνευματική αναζήτηση ωθείται από τα βάσανα. Προσπαθούμε να ξεφύγουμε από μια κατάσταση που δεν θέλουμε. Τα βάσανα και η χαρά είναι το ?ραβδί και το καρότο? που μας κεντρίζουν και μας καλοπιάνουν στον δρόμο της ζωής. Στο Περί Παραμυθίας της Φιλοσοφίας η Σοφία διδάσκει :

«Κάθε μοίρα, ευχάριστη ή δυσάρεστη, έχει στόχο είτε να ανταμείψει και ενθαρρύνει τους καλούς είτε να τιμωρήσει και να διορθώσει τους κακούς» (4.7 και βλ. 142)

[?]

«Αυτό που θέλω να πω είναι τόσο παράδοξο που είναι δύσκολο να το διατυπώσω με λόγια. Γιατί η κακή τύχη συχνά είναι πιο χρήσιμη για κάποιον από την καλή τύχη. Η καλή τύχη πάντα φαίνεται να φέρνει ευτυχία, αλλά σε εξαπατά με τα χαμόγελά της, ενώ η κακή τύχη είναι πάντα ειλικρινής επειδή αλλάζοντας σου δείχνει ότι στην πραγματικότητα είναι άστατη. Η καλή τύχη εξαπατά, αλλά η κακή διαφωτίζει» (2.8 και βλ. 76)

Στον κόσμο της διπλής υπόστασης αργά ή γρήγορα τα πάντα πρέπει να μετατραπούν στο αντίθετό τους. Η ημέρα γίνεται νύχτα. Τα ζωντανά πράγματα πεθαίνουν. Η καλή τύχη γίνεται κακή τύχη. Η καλή τύχη μας εξαπατά κάνοντάς μας να επενδύσουμε την ευτυχία μας σε φαινόμενα που αναγκαστικά είναι παροδικά και τελικά μας απογοητεύουν. Αυτό που φαίνεται σαν κακή τύχη, από την άλλη, μπορεί να μας εμπνεύσει να ψάξουμε για μια βαθύτερη πηγή χαράς ανακαλύπτοντας την αιώνια ευτυχία της αμετάβλητης ουσίας μας. Αυτό που φαίνεται σκληρό σ? εμάς είναι στην πραγματικότητα σκληρή αγάπη. Τα φαινομενικά κακά της ζωής είναι το Καλό μεταφιεσμένο...>>

Από το βιβλίο «Ο Ιησούς και η Χαμένη Θεά», των Freaky & Gandy, εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ, σελ. 257 έως και 259, κεφ. «Ο Θεός των Τυφλών».

Link to comment
Share on other sites

Απαντώ εδώ στο ποστ του Ούτι <<Που το έλεγαν αυτό (και ποιοι "γνωστικοί" γιατί τα διάφορα "ρεύματα" ήταν πολύ αντιφατικά μεταξύ τους...>> στο thread «ο ‘σωστός’ μάγος», για να μην βγούμε στο άλλο thread εκτός θέματος :

...Από το βιβλίο «Ο Ιησούς και η Χαμένη Θεά», των Freaky & Gandy, εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ, σελ. 257 έως και 259, κεφ. «Ο Θεός των Τυφλών».

Ένα συμπέρασμα των Freaky (όνομα κι αυτό!) και Gandy (όχι ο γνωστός φαντάζομαι...) είναι, μια ερμηνεία, που δεν υποστηρίζεται καλά από τα κείμενα, ούτε όπως τα παραθέτουν, αλλά, θα τα δω στο πρωτότυπο και θα επανέλθω.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

τον καημένο σούπερ-σταρ του Πρώϊμου Γνωστικισμού Βαλεντίνο από Αλεξάνδρια...τον εξεχάσατε!!!!

 

Λέτε κι εκείνος δεν είχε τίποτα να πει...

 

Διαβάστε τη ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ ΑΙΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ή έστω το ΠΙΣΤΙΣ -ΣΟΦΙΑ να μάθετε για αυθεντικό χριστιανικό γνωστικισμό δίχως διαστρεβλώσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Επανέρχομαι σε παλιό αγαπημένο θέμα...

 

Γνωστικισμός Άγνωστος

 

Για το Γνωστικισμό κυκλοφορούν αρκετά βιβλία. Εδώ θα αναφέρω ορισμένα που είτε δεν αναφέρονται στα βιβλία, είτε δεν αναφέρονται ξεκάθαρα, είτε αναφέρονται πρόχειρα και βιαστικά σαν ασήμαντα.


Κατ’αρχήν κανένας «Γνωστικό» (της αρχαιότητας) δεν αποκαλούσε τον εαυτό του «Γνωστικιστή». Ο όρος «Γνωστικισμός» επινοήθηκε από κάποιον τον 17ο αιώνα – δεν είναι ανακριβής ως προς την περιγραφή του φαινομένου, αλλά αν ρωτούσες κάποιον «Γνωστικό» τι είναι – η πρώτη απάντηση θα ήταν «Χριστιανός». Γιατί Γνωστικισμός έξω από το Χριστιανισμό δεν υπήρχε ως τέτοιος όπως τον γνωρίζουμε ως «Γνωστικισμό».


Από εκεί και πέρα τις διάφορες ομάδες τις χαρακτήριζαν (ή αυτοχαρακτηριζόταν, επιπλέον από το ‘χριστιανοί’) με βάση τους ιδρυτές ή τους ηγέτες του (πχ Καρποκρατιανοί, από τον Καρποκράτη κτλ) είτε με βάση κάποια ειδική πεποίθηση που είχαν ή κάποιο άλλο στοιχείο (πχ Οφίτες, επειδή χρησιμοποιούσαν κάποιο φίδι στις τελετές τους)


Ο «γνωστικός» είναι «ο άνθρωπος της γνώσης» (με την έννοια της υπερβατικής) και είναι όρος που παρέμεινε σε χρήση και στον κυρίως χριστιανισμό για να προσδιορίζει όσου φτάνουν σε άμεσε γνώση-επίγνωση της πραγματικότητα όπως είναι και όχι όπως φαίνεται ή όπως νομίζεται.


Εκείνο που τους ξεχώριζε είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, μέχρι ένα σημείο. Γι’αυτό και για τα πρώτα 100 χρόνια, μέχρι το 130 περίπου, (αλλά και μέχρι ένα σημείο και τα δεύτερα 100, μέχρι το 230) της ιστορίας της χριστιανικής εκκλησίας δεν ξεχώριζαν καθόλου. Εντός τις εκκλησίας υπήρχαν διάφορες ομάδες, μερικές από αυτές ήταν, θα λέγαμε σήμερα, Γνωστικών).


Κάτι που αργότερα τους ξεχώριζε κάπως ήταν η αντίληψη ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος – αν ακολουθούσε τις πρακτικές που εφάρμοζαν – μπορούσε να φτάσει στη «Γνώση».


Γενικά μέσα στο χριστιανισμό, ενώ η πίστη σε όλα τα ρεύματα έχει θέση, υπήρχε πάντα κάποια διαφοροποίηση, για άλλους ήταν το σημαντικότερο, για άλλους συνδιάζεται με «έργα» κτλ. Για τους Γνωστικούς μπορούσε να οδηγήσει σε κάτι πιο βέβαιο, της Γνώση.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...