Jump to content

Θρησκεία.Σκοπός ή μέσον για την εξέλιξη του ανθρώπου?


Recommended Posts

...

 

μας το εξηγεις λιγο παραπανω αυτο???/ :angel:

Ένα τέτοιο, ας το πούμε "περιστατικό", για το οποίο ξέρουμε ελάχιστα, έχει διάφορες αναγνώσεις.

 

Οπωσδήποτε η περιγραφή "δικαιολογεί" τη δράση χωρίς όμως να τις δίνει "ηθική" διάσταση. Το θέμα της ψυχικής/πνευματικής αυτοάμυνας ή επίθεσης έχει πάνω από μια πλευρά.

 

Θυμάται κανείς εκείνη τη διαφήμηση όπου ένας κακοντυμένος νεαρός ξαφνικά ορμούσε σ' έναν καθωσπρέπει καλοντυμένο κύριο; Όχι για να τον ληστέψει - όπως φαινόταν στην αρχή...

Δεν τη θυμαμαι :( μπορεις να μας τη θυμισεις???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Καλησπερα σε ολους

Μερες που αρχιζουν- η τελειωσαν- ας βγαλουμε τις μασκες

 

Φανταζομαι ολοι εχετε δει την ταινια "Ναυαγος"

Θεος ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε ως υπερτατο αγαθο, μεσα μας

Αυτο εκφραζετε με τετοιο τροπο, ωστε να αποκτουμε δυναμη και να υπερβουμε

τις δυσκολιες που περναμε την μια η την αλλη περιοδο της ζωης μας.

Ειτε ειναι μια αγνωστη Δυναμη -κεραυνος, Μητερα Φυση, ειτε ενας Πατερας Αφεντης

-Ιεχωβας- ειτε κλπ

 

Οι τροποι εκφρασης αυτοι μπορουν να ορισουν καποιες μεγαλες

ομαδες κατηγοριες , τις Θρησκειες

 

Οι Θρησκειες ειναι δημιουργηματα του ανθρωπου

Ο ΘΕΟΣ ΟΧΙ

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα σε ολους

Μερες που αρχιζουν- η τελειωσαν- ας βγαλουμε τις μασκες

 

Φανταζομαι ολοι εχετε δει την ταινια "Ναυαγος"

Θεος ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε ως υπερτατο αγαθο, μεσα μας

Αυτο εκφραζετε με τετοιο τροπο, ωστε να αποκτουμε δυναμη και να υπερβουμε

τις δυσκολιες που περναμε την μια η την αλλη περιοδο της ζωης μας.

Ειτε ειναι μια αγνωστη Δυναμη -κεραυνος, Μητερα Φυση, ειτε ενας Πατερας Αφεντης

-Ιεχωβας- ειτε κλπ

 

Οι τροποι εκφρασης αυτοι μπορουν να ορισουν καποιες μεγαλες

ομαδες κατηγοριες , τις Θρησκειες

 

 

λες "Θεος ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε ως υπερτατο αγαθο" αλλα πιο κατω "

Οι Θρησκειες ειναι δημιουργηματα του ανθρωπου

Ο ΘΕΟΣ ΟΧΙ" δεν ειναι αντιφαση αυτο? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον Knight MIXAIL, και δέν νομίζω ότι αντιφάσκει. Πάρε για παράδειγμα τούς νόμους της φυσικής. Στην αρχή όλοι μιλούσαν για πρωτόνια νετρόνια κλπ θεωρώντας πώς είναι σφαιρικά αντικείμενα που κινούνται σε κυκλικές τροχιές. Αυτή είναι η κλασσική φυσική, Αργότερα είπαν πώς αυτά που περιγράφανε σαν σωματίδια έως τότε, ήταν στην πραγματικότητα κύματα. Η κυματική θεωρία (πιό γνωστή για τα σωματίδια του φωτός) Και αργότερα φτάσαμε να μιλάμε για χορδές, βράνες κλπ. Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι η θεωρίες δημιουργούνται απο τον Άνθρωπο για την καλύτερη αντίληψη ενός Δεδομένου. Το πρωτόνιο όμως θα είναι πάντα πρωτόνιο, και θα επιδρά με τον παλιό καλό τρόπο που όλοι γνωρίζουμε. Ακόμα και άν το περιγράφουμε σάν κύμα, σαν χορδή ή σάν σφαίρα!

Link to comment
Share on other sites

λες "Θεος ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε ως υπερτατο αγαθο" αλλα πιο κατω "

Οι Θρησκειες ειναι δημιουργηματα του ανθρωπου

Ο ΘΕΟΣ ΟΧΙ" δεν ειναι αντιφαση αυτο? :unsure:

 

με μιά πρώτη ανάγνωση δείχνει να υπάρχει αντίφαση αλλά αν το δείς λίγο πιό προσεκτικά ...

 

Αντίφαση θα υπήρχε αν έλεγε " Ο Θεός είναι δημιούργημα του ανθρώπου" αλλά δεν λέει κάτι τέτοιο

 

Αν καταλαβαίνω σωστά τότε :

 

"Ο Θεός (δεν είναι δημιούργημα του ανθρώπου αλλά) είναι ότι ΕΜΕΙΣ ορίζουμε...."

Οι θρησκείες είναι δημιούργηματα του ανθρώπου

Ο ΘΕΟΣ (=πίστη) ΟΧΙ

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω οτι αν στο αρχικό ερώτημα Θρησκεία. Σκοπός ή μέσον για την εξέλιξη του ανθρώπου?, ο Θεός μας βοηθάει να εξελιχθούμε ή απλώς επιβάλλει την τάξη?? αλλάξουμε την λέξη Θεός με την λέξη Φύση ( χρησιμοποιώντας τον καμβά-έργο για να καταλάβουμε τον καλλιτέχνη ή αλλιώς το πιο αμεσο παράδειγμα νομοτέλειας, μορφών και φαινομένων σε εμάς αν δεχτούμε οτι η Φύση είναι προέκταση του Θεού), απαντάμε στο πρώτο σκέλος, οτι οι θρησκείες δεν βρίσκονται στην Φύση, αν και κάποιες εμπνεόνται απο αυτήν, είναι δικές μας προσθήκες άρα και ατελείς σε σχέση με την λειτουργία της και τις αναδιπλώσεις της, και στο δεύτερο σκέλος , η Φύση όντως αποτελεί μέσον για την εξέλιξη του ανθρώπου ( κάπου εδώ ξεκινάει μια μεγάλη κουβέντα για το πως και γιατί..).

Link to comment
Share on other sites

Alexander, σε ευγνωμονώ που ασχολήθηκες με το ερώτημα. ^_^

Είναι ενδιαφέρουσα η άποψή σου, μπορείς να μου την αναλύσεις λίγο παραπάνω?

Με ποιό σκεπτικό αντικατέστησες τον Θεό με την Φύση?

Όσον αφορά στην μεγάλη κουβέντα που λες.....αυτό είναι που θέλω. Πώς και γιατί???

Το έπιασες καλά το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Αρχάγγελε θα πιάσουμε το θέμα αυτό μαζί να δούμε που θα μας βγάλει, οκ?

 

Αν ο Θεός περικλείει την δημιουργία και δεν είναι ξέχωρος απο αυτήν η δημιουργία αποτελεί κατα κάποιον τρόπο την προέκτασή του έτσι? Δηλαδή συνιστά ιδέα του, που πήρε μορφή και νόμους για να εκπληρώσει ένα σκοπό, αλλιώς δεν είμαστε προέκταση Θεού αλλά τυχαία δημιουργία σε ένα χαοτικό και δίχως αρμονία σύμπαν, που είναι μια άλλη σεβαστή διατύπωση, παρόλο που εγώ δεν μπορώ να συμφωνώ με αυτήν όσον αφορά το σκέλος αρμονία (κάπου εδώ χαμογελάει ο παππούς Πυθαγόρας).

Μέσα στην Δημιουργία η Φύση και μέρος της Φύσης εμείς.

 

Αν δεν είχαμε τα μέσα, την τεχνολογία, την γνώση για να μάθουμε τον Θεό, θα είμασταν εκτός δημιουργίας η εντός?

Μάλλον παραμένουμε εντός, άρα κατα την προηγούμενη σκέψη το Θείον ξεδιπλώνεται απλούστερα απο φυσικομαθηματικούς τύπους και γίνεται κατανοητό μέσο απλών μηχανισμών, ώστε με την παρατήρηση να εξάγουμε συμπεράσματα για αυτό και τον σκοπό μας σύμφωνα με την σκέψη οτι Θεός στο επίπεδό κατανόησης μας (ύλη) είναι το αποτέλεσμα Φύση.

Κάπως έτσι λοιπόν εξισώνω το Θεός = Φύση, εκεί βλέπεις ποικιλομορφία, ιδέες, φαινόμενα και σκοπό.

 

Και τώρα στο "ρεζουμε" των παραπάνω:

Η διαφορά ενός απλού καθημερινού ανθρώπου με έναν αναζητητή ή μύστη είναι τεράστια ή απλή? Για εμένα μπορεί να απλουστευτεί στο γεγονός οτι ο απλός πρακτικός νους παρατηρεί και μετράει το αποτέλεσμα ενό ο αναζητητής μέσω του αποτελέσματος σκιαγραφεί την Αιτία.

 

Αν αλλάξουμε την λέξη αποτέλεσμα=Φύση και Αιτία=Θεός , κάπου πάμε...μάλλον :smilewink:

Link to comment
Share on other sites

λες "Θεος ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε ως υπερτατο αγαθο" αλλα πιο κατω "

Οι Θρησκειες ειναι δημιουργηματα του ανθρωπου

Ο ΘΕΟΣ ΟΧΙ" δεν ειναι αντιφαση αυτο? :unsure:

 

με μιά πρώτη ανάγνωση δείχνει να υπάρχει αντίφαση αλλά αν το δείς λίγο πιό προσεκτικά ...

 

Αντίφαση θα υπήρχε αν έλεγε " Ο Θεός είναι δημιούργημα του ανθρώπου" αλλά δεν λέει κάτι τέτοιο

 

Αν καταλαβαίνω σωστά τότε :

 

"Ο Θεός (δεν είναι δημιούργημα του ανθρώπου αλλά) είναι ότι ΕΜΕΙΣ ορίζουμε...."

Οι θρησκείες είναι δημιούργηματα του ανθρώπου

Ο ΘΕΟΣ (=πίστη) ΟΧΙ

ναι αλλα αν ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε δεν ειναι μια αντικειμενικη Υπαρξη!!!??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

ναι αλλα αν ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε δεν ειναι μια αντικειμενικη Υπαρξη!!!??? unsure.gif

 

Δέν κατάλαβα που αναφέρεσαι... και τι εννοείς εξηγησέτε το pls!!!!

Link to comment
Share on other sites

ναι αλλα αν ειναι οτι ΕΜΕΙΣ οριζουμε δεν ειναι μια αντικειμενικη Υπαρξη!!!??? unsure.gif

 

Δέν κατάλαβα που αναφέρεσαι... και τι εννοείς εξηγησέτε το pls!!!!

 

 

Αν λεω ο Θεος ειναι οτι εμεις οριζουμε ειναι δικο μας δημιουργημα δεν υπαρχει αναξαρτητα απο εμας αφου απο εμας αντλει τις ιδιοτητες του :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Και τώρα στο "ρεζουμε" των παραπάνω:

Η διαφορά ενός απλού καθημερινού ανθρώπου με έναν αναζητητή ή μύστη είναι τεράστια ή απλή? Για εμένα μπορεί να απλουστευτεί στο γεγονός οτι ο απλός πρακτικός νους παρατηρεί και μετράει το αποτέλεσμα ενό ο αναζητητής μέσω του αποτελέσματος σκιαγραφεί την Αιτία.

 

..και πως του ξεχωρίζεις? έχουν ταμπέλα πάνω τους? η το γράφει η ταυτότητα τους?

 

Ο διαχωρισμός είναι αυθαίρετος και ουσιαστικά ανύπαρκτος ,γίνεται μόνο και μόνο για να τα έχουμε τακτοποιημένα και ταξινομημένα εμείς.

 

Όλοι οι άνθρωποι ανεξαιρέτως αναζητούν την Αλήθεια αλλά μέσα από διαφορετικούς τρόπους και δρόμους που μερικές φορές μπορεί να φαίνονται και αντιφατικοί.

 

Όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης όλοι οι άνθρωποι είναι ?εν δυνάμει? φιλόσοφοι..

 

Δηλαδή ότι όλοι έχουν ένα φιλόσοφο μέσα τους που απλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα..

 

Αν εννοείς κάτι τέτοιο , τότε έπρεπε να διευκρινιστεί.

Link to comment
Share on other sites

" See things as they are, not as you wish them to be"

 

Έλεγε κάποιος φιλόσοφος σχετικά με τις ψευδαισθήσεις του καθενός.

 

Καταρχάς μιλάω για επιλογές, αν δεν έγινε κατανοητό, όχι για διαχωρισμό.

Ο διαχωρισμός ξεκινάει μια άρνηση και μια ανάλυση δίχως να συνθέτει, όπως πχ. εσύ φίλε μου και συνομιλητή μου ξεκίνησες τον διάλογο μαζί μου , με μια ενάντια πάγια θέση ως αυταπόδεικτη (κατα εσένα πάντα αλλά ούτε αυτό προβάλεις), δεδομένου οτι δεν ήθελες την σύνθεση με τον λόγο μου αλλά την ανάλυση.

 

Γνωρίζεις την διαφορά του "εν δυνάμει" φιλοσόφου με του ώντας φιλοσόφου? Όλοι οι άνθρωποι έχουμε ένα κεφάλι, δύο πόδια, δύο χέρια, ένα μυαλό, είμαστε όλοι εν δυνάμει Αινσταίν, πρωταθλητες του στίβου, καλλιτέχνες, θα γίνουμε όμως όλοι?

Αυτό τονίζω εγώ, την επιλογή. Η διαφορά που τόνισα είναι διαφορά επιλογής να μην αναζητήσουν την αιτία, και όχι διαφορά ικανοτήτων.

Για αυτό και μέσω αυτών των επιλογών μπορούμε να το διακρίνουμε με παρατήρηση χωρίς να αυθαιρετούμε.

Όχι παρατήρηση διαχωρισμού, με την έννοια οτι είμαστε καλύτεροι, με την έννοια της διαφοροποιήσεως της θέσης ως κατανόηση της δικής μας θέσης, κάτι το απολύτος φυσικό.

 

Για να παρατηρήσης το μπουκάλι, βλέπεις το αντικείμενο, το ξεχωρίζεις απο τον περιβάλλοντα χώρο και αφού βρείς την σχέση του με τον χώρο, προσδιορίζεις το αντικείμενο, απλή νοητική διεργασία.

 

Αν όλοι μας ψάχναμε μόνο το κόκκινο μπουκάλι π.χ. και όχι ένα μπουκάλι, δεν θα το βλέπαμε ακόμη κι αν ήταν όντος μπροστά μας ένα μπουκάλι διάφανο ή άλλου χρώματος. Αν το κόκκινο μπουκάλι (το θέλω μας) τώρα είναι μια εν δυνάμει ιδιότητα που έχουμε όλοι μέσα μας και την θεωρούμε γενικά και αόριστα ως κεκτημένη και το μπουκάλι μπροστά μας (η πραγματικότητα) είναι η επιλογή αξιοποίησης της ή μη τότε οι επιλογές και η πραγματικότητα γίνονται αόρατες σε εμάς.

Ψευδαίσθηση και πραγματικότητα (βλέπε τίτλο αρχή του μηνύματος).

Link to comment
Share on other sites

Όχι δεν ξεκίνησα πάγια αντίθετα

Είπα πως θέλει διευκρίνηση..

 

Αν εννοείς κάτι τέτοιο , τότε έπρεπε να διευκρινιστεί.

 

Όχι δεν ξεκίνησα πάγια αντίθετα

Είπα πως θέλει διευκρίνηση..

 

Ναι είναι θέμα επιλογών όπως και σωστού προσανατολισμού..

 

Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρξει πραγματική γνώση..

 

Και για να υπάρξει γνώση πρέπει να ξεκινήσει αναζήτηση

 

Και για να ξεκινήσει αναζήτηση πρέπει να υπάρξει ερέθισμα και αφορμή κλπ

 

Κανέναν από εμάς δεν θεωρώ φιλόσοφο ?εν ενεργεία?..

 

Αυτοί έχουν πάρει επάξια το τίτλο τους μέσα από τα έργο τους

Link to comment
Share on other sites

Αν λεω ο Θεος ειναι οτι εμεις οριζουμε ειναι δικο μας δημιουργημα δεν υπαρχει αναξαρτητα απο εμας αφου απο εμας αντλει τις ιδιοτητες του unsure.gif

 

Και εγώ ορίζω τις ιδιότητες των πρωτονίων γιατί έτσι τα παρατηρώ σημαίνει ότι δέν είναι αντικειμενική η ύπαρξη τους?(πιθανό να μήν είναι άλλα άλλο αυτο!!) Το ότι ορίζουμε κάποιες ιδιότητες του Θείου δέν σημαίνει ότι το κάθορίζουμε, σημαίνει ότι αυτές αντιλαμβανόμαστε. Άλλωστε αυτό που ορίζουμε είναι η θρησκεία και ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει τον Θεό και όχι τον ίδιο τον Θεό!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...