Jump to content

Δικτυακά παιχνίδια (WoW, Lineage κλπ) (!-Προσοχή-!)


Recommended Posts

Εγώ παίζω εδώ και ενάμιση χρόνο ένα παρόμοιο massive on-line role playing game, στο οποίο παιχνίδι αναπτύσεις διάφορες ικανότητες ενός χαρακτήρα. Το παιχνίδι αυτό πρακτικά δεν τελειώνει ποτέ. Αρχικά είχα κολλήσει και εγώ. Το ζητούμενο δεν είμαι εγώ. Το πρόβλημα είναι ότι το 90% των παικτών (γύρω στους 2000 ανά server, κάπου στους 80 servers) είναι από 9-13 χρόνων!!!! Και άντε εγώ παίζω (έπαιζα μάλλον) συνειδητά με τις ώρες και μετά κοπανούσα το κεφάλι μου, μετανοιωμένος για τις ώρες που έχασα, αυτά τα παιδιά που μεγαλώνουν έτσι....στο μέλλον τι θα κάνουν????

Εκτός των προβλημάτων υγείας που αναφέρθηκαν (ακραίες περιπτώσεις, αν και όχι λίγες) , το σημαντικότερο όλων (θεωρώ) είναι ότι τα παιδιά αυτά περνάνε ατελείωτες ώρες χωρίς να σκέφτονται!!! Ο εγκέφαλος συνηθίζει σε συγκεκριμένες λειτουργίες που αφορούν στο παιχνίδι και συνήθως κάνεις πράγματα μονότονα. Αυτές τις συνεχίζεις και στον ύπνο σου.... Κατά τα άλλα τίποτα. Νομίζω ο όρος ζόμπι χαρακτηρίζει απόλυτα την κατάσταση αυτή.

Και δεν είναι μόνο αυτά τα παιχνίδια. Και όλα τα άλλα, ''αθωότερα'', χάσιμο χρόνου είναι. Είναι χειρότερα και από την τηλεόραση. Δεν σου περνάνε μηνύματα ή καθοδήγηση. Σε εκπαιδεύουν απλώς να νεκρώνεις τον εγκέφαλό σου. Δεν είναι πλύση εγκεφάλου....είναι ξέπλυμα εγκεφάλου.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Κι όμως δεν είναι έτσι.

 

Ας σου φέρω και μερικά παραδείγματα.

 

Στο Lineage μαθαίνεις την λειτουργία του νόμου αγοράς.

Μαθαίνεις την ανάγκη να παλέψεις για να προχωρήσεις.

Μαθαίνεις την λειτουργία της συμμαχίας, των προδοσιών, των συμφερόντων.

 

Στα Strategy μαθαίνεις να ελέγχεις καταστάσεις. Να δημιουργείς σχέδια. Να ανταπεξέρχεσαι σε σχέδια άλλων. Να επιβιώνεις. Να διοικείς.

 

Στα Adventures ειδικά, μαθαίνεις πως να σκέφτεσαι πιο σφαιρικά, πιο συγκεκριμένα, να προσέχεις τις λεπτομέρειες, να λύνεις γρίφους.

 

Και άλλα πολλά παραδείγματα τα οποία άνετα τα βρίσκεις και μόνος σου.

 

Για την τηλεόραση να μην επεκταθώ, να πω μόνο πως από τότε που σταμάτησα να βλέπω (1μισι χρόνο τώρα) ούτε μου έχει λείψει, ούτε μπαίνω στο ηλίθιο τρυπάκι του "Ποιον συμπαθείς από το Famestory" ούτε τρώω πλύση εγκεφάλου, ούτε βλέπω ρεπορτάζ με προσωπικά σχόλια (αλήθεια, αυτό λέγεται ρεπορταζ;).

 

Τα παιχνίδια είναι καλά, αρκεί να χρησιμοποιούνται με μέτρο.

Link to comment
Share on other sites

Και όσο για τα παιδιά που προανάφερες ,είπαμε η κατάχρηση κάνει κακό, ρίξε ευθύνες στους γονείς και όχι στα παιχνίδια.

Άλλωστε όπως πολύ σωστά κάποιος είχε πεί, "Σου δίνω ένα νυστέρι κάνε μια εγχείρηση και σώσε μια ζωή , ή χρησιμοποιήσε το για να σκοτώσεις κάποιον."

Link to comment
Share on other sites

Και όσο για τα παιδιά που προανάφερες ,είπαμε η κατάχρηση κάνει κακό, ρίξε ευθύνες στους γονείς και όχι στα παιχνίδια.

Άλλωστε όπως πολύ σωστά κάποιος είχε πεί, "Σου δίνω ένα νυστέρι κάνε μια εγχείρηση και σώσε μια ζωή , ή χρησιμοποιήσε το για να σκοτώσεις κάποιον."

Σωστο!!

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως δεν είναι έτσι.

 

Ας σου φέρω και μερικά παραδείγματα.

 

Στο Lineage μαθαίνεις την λειτουργία του νόμου αγοράς.

Μαθαίνεις την ανάγκη να παλέψεις για να προχωρήσεις.

Μαθαίνεις την λειτουργία της συμμαχίας, των προδοσιών, των συμφερόντων.

 

Στα Strategy μαθαίνεις να ελέγχεις καταστάσεις. Να δημιουργείς σχέδια. Να ανταπεξέρχεσαι σε σχέδια άλλων. Να επιβιώνεις. Να διοικείς.

 

Στα Adventures ειδικά, μαθαίνεις πως να σκέφτεσαι πιο σφαιρικά, πιο συγκεκριμένα, να προσέχεις τις λεπτομέρειες, να λύνεις γρίφους.

 

Και άλλα πολλά παραδείγματα τα οποία άνετα τα βρίσκεις και μόνος σου.

 

Για την τηλεόραση να μην επεκταθώ, να πω μόνο πως από τότε που σταμάτησα να βλέπω (1μισι χρόνο τώρα) ούτε μου έχει λείψει, ούτε μπαίνω στο ηλίθιο τρυπάκι του "Ποιον συμπαθείς από το Famestory" ούτε τρώω πλύση εγκεφάλου, ούτε βλέπω ρεπορτάζ με προσωπικά σχόλια (αλήθεια, αυτό λέγεται ρεπορταζ;).

 

Τα παιχνίδια είναι καλά, αρκεί να χρησιμοποιούνται με μέτρο.

 

Ακριβώς αυτά ήταν και τα δικά μου επιχειρήματα, απέναντι στον εαυτό μου, για να με πείσω ότι δεν χάνω χρόνο παίζοντας. Συμφωνώ επίσης και με τον Demons. Εγώ όμως δεν έριξα ευθύνες σε κάποιον, απλώς σκιαγράφησα-φωτογράφησα μία πραγματικότητα. Εγώ είχα την ωριμότητα να συνειδητοποιώ το τι κάνω, είχα την ωριμότητα να παρατηρώ τα ''μαθήματα'' που ανέφερες. Ένα εννιάχρονο τι παρατηρεί από όλα αυτά??? Ένα εννιάχρονο/δεκατριάχρονο έπρεπε να είναι έξω και να παίζει κρυφτό, κυνηγητό ή ο,τιδήποτε άλλο με την παρέα του. Μη μου πεις ότι προάγεται η κοινωνικότητα μέσω των massive games. Είναι τελείως virtual η όλη κατάσταση. Όταν μπορεί να συνειδητοποιεί κάποιες καταστάσεις (16-17 χρονών) είναι περισσότερο ικανό να κρίνει και να διδαχτεί από τα παιχνίδια.

Γιατί ένα 10χρονο να μάθει τον νόμο της αγοράς??? Μιλάμε φαντάζομαι για τον ίδιο νόμο ''έχω δικαίωμα να σου πουλήσω ό,τι θέλω και σε ό,τι τιμή θέλω. Αν σε εξαπατήσω φταις εσύ που δεν ήσουν ενήμερος''.

Γιατί ένα 10χρονο να μάθει τί σημαίνει προδοσία και συμφέροντα?? Γιατί να τα θεωρεί φυσιολογικά? Γιατί να τα μιμηθεί?

Γιατί ένα 10χρονο πρέπει να μάθει να διοικεί?? Τί να διοικεί???Να επιβιώσει από τί??Από τις επιθέσεις του εχθρού??? Να μάθει ότι η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση?? Και όλα αυτά έτσι άκριτα??? Γιατί να καλλιεργείται η επιθετικότητα???

Δεν είναι έτσι ο αληθινός κόσμος. Αν πιστέψουμε ότι έτσι είναι θα χειροτερεύει συνεχώς.

Άλλωστε, με μία βόλτα στο δάσος, όλα τα παραπάνω μπορεί να τα διδαχθεί ένα παιδί, με τρόπο φυσιολογικό και στην πραγματική τους βάση.

Η οικονομία της φύσης (ο πραγματικός νόμος της αγοράς), η συμπεριφορά των ζώων (επιβίωση), η οργάνωση της φύσης (διοίκηση).

Ο χρόνος είναι πολύτιμος για να σπαταλάται έτσι.

 

 

Φυσικά και η κατάχρηση κάνει κακό Demons και η κατάχρηση είναι ο κανόνας στην περίπτωση αυτή. Δεν υπάρχει μέτρο. Μιλάμε για ελαφρύ ναρκωτικό με μεγάλη ένταση εθισμού.

Όταν ο παίκτης μπορεί να βάλει μέτρο, μπορεί και να παίξει. Αν το παιχνίδι απευθύνεται σε νεαρά άτομα χωρίς ''φρένα'', αρχίζω να γίνομαι καχύποπτος.

Link to comment
Share on other sites

..

Εκτός των προβλημάτων υγείας που αναφέρθηκαν (ακραίες περιπτώσεις, αν και όχι λίγες) , το σημαντικότερο όλων (θεωρώ) είναι ότι τα παιδιά αυτά περνάνε ατελείωτες ώρες χωρίς να σκέφτονται!!! Ο εγκέφαλος συνηθίζει σε συγκεκριμένες λειτουργίες που αφορούν στο παιχνίδι και συνήθως κάνεις πράγματα μονότονα. Αυτές τις συνεχίζεις και στον ύπνο σου.... Κατά τα άλλα τίποτα. Νομίζω ο όρος ζόμπι χαρακτηρίζει απόλυτα την κατάσταση αυτή.

..

 

Θα συμφωνήσω με τον Αρχάγγελο.

Συγκεκριμένα, αυτά που κέρδισα απο έναν χρόνο συνεχούς καψίματος ήταν ένα πλήθος αγγλικών ορολογιών του παιχνιδιού, τα οποία μακάρι να μου χρειαστούν κάποτε!

Κατά τα άλλα αισθανομαι περισσότερο οτι έχω "χαζέψει"!

Και βλέπονας τον εαυτό μου πριν απο μερικούς μήνες, η λέξη "ζόμπι" θα έλεγα οτι δημιουργήθηκε για να με χαρακτηρίσει..

Link to comment
Share on other sites

Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το σημείο από το άρθρο που παρέθεσα πιο πάνω:

Meanwhile 7 major domestic game makers have agreed to install an anti-obsession system on eleven online game products. The system entered a trial period on October 20.

 

Το παραπάνω αφορά αρκετά δικτυακά παιχνίδια και σύμφωνα με κάποιο γνωστό μου που έχει ασχοληθεί, σημαίνει το εξής!

Έθεσαν ένα όριο (για παράδειγμα 5 ώρες) που θα μπορείς να είσαι online και να παίζεις χωρίς πρόβλημα.

Μετά το 5ωρο ο χαρακτήρας σου θα τρώει σημαντικά debuffs (δηλαδή θα του μειώνονται δραματικά οι ικανότητες που έχει) τα οποία από τη μία δε σου απαγορεύουν να είσαι online, αλλά από την άλλη δεν μπορείς να κάνεις και τίποτα έτσι. Υποτίθεται οτι τα debuffs θα αφαιρούνται αυτόματα μετά απο μερικές ώρες.

Link to comment
Share on other sites

Οκ...κατάλαβα. Αυτό σημαίνει ότι ανά 5ωρο ο παίκτης θα αλλάζει παιχνίδι. Θα έχει 3 και θα τα εναλλάσει. Μία άλλη λύση είναι να έχει 3 χαρακτήρες στο ίδιο παιχνίδι και να τους εναλλάσει. Εγώ σαν παίχτης αυτό θα έκανα. Ο εθισμός είναι δυνατός.

Ο σκοπός δεν είναι να κερδίζεις....είναι να παίζεις.

Link to comment
Share on other sites

Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το σημείο από το άρθρο που παρέθεσα πιο πάνω:

Meanwhile 7 major domestic game makers have agreed to install an anti-obsession system on eleven online game products. The system entered a trial period on October 20.

 

Το παραπάνω αφορά αρκετά δικτυακά παιχνίδια και σύμφωνα με κάποιο γνωστό μου που έχει ασχοληθεί, σημαίνει το εξής!

Έθεσαν ένα όριο (για παράδειγμα 5 ώρες) που θα μπορείς να είσαι online και να παίζεις χωρίς πρόβλημα.

Μετά το 5ωρο ο χαρακτήρας σου θα τρώει σημαντικά debuffs (δηλαδή θα του μειώνονται δραματικά οι ικανότητες που έχει) τα οποία από τη μία δε σου απαγορεύουν να είσαι online, αλλά από την άλλη δεν μπορείς να κάνεις και τίποτα έτσι. Υποτίθεται οτι τα debuffs θα αφαιρούνται αυτόματα μετά απο μερικές ώρες.

 

Καλό ακούγεται αλλά κατά πόσο θα εφαρμοστεί, δηλαδή συμφέρει τις εταιρίες?

 

Ακόμα και να εφαρμοστεί μήπως θα είναι μόνο για official servers? επειδή οι περισσότεροι σύγουρα παίζουν σε πειρατικούς servers, στους οποίους τους κανόνες φτιάχνουν οι κάτοχοι τους, όπου 99% είναι άτομα από Net καφέ... θα θελήσουν άραγε να χάσουν πελάτες?

 

Και όπως είπε και ο Αρχάγγελος... ο εθισμένος θα βρει την άκρη...

Link to comment
Share on other sites

Συνφωνώ με τον Αυγερινό τα παιχνίδια μπορούν να βοηθήσουν σε πολλα πράγματα.

Αλλα όπως ειναι και το ποιο λογικο καλό θα είναι να υπάρχει ένα μέτρο.

Link to comment
Share on other sites

Δίκιο έχετε όλοι... όταν χάνεις το μέτρο, είναι επιβλαβές και δύσκολα το ξαναβρίσκεις.

 

Και όσο για τα παιδιά που προανάφερες ,είπαμε η κατάχρηση κάνει κακό, ρίξε ευθύνες στους γονείς και όχι στα παιχνίδια.

Άλλωστε όπως πολύ σωστά κάποιος είχε πεί, "Σου δίνω ένα νυστέρι κάνε μια εγχείρηση και σώσε μια ζωή , ή χρησιμοποιήσε το για να σκοτώσεις κάποιον."

 

 

Σχετικά με τα παιδιά τώρα, αρκετά δικτυακά παιχνίδια -το WoW για παράδειγμα- έχει δυνατότητα για parental control (το οποίο υποστηρίζω να μπαίνει απο την αρχή για να μη βγει το παιδί απο τα όρια που έχετε συζητήσει)..

 

Χμ, ιδέα!Όσοι δεν έχουμε τους γονείς πάνω απο τα κεφάλια μας, θα μπορούσαμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, ενεργοποιώντας ενα parental control σε περίπτωση που... χάνουμε την αίσθηση του χρόνου μέσα σε ένα παιχνίδι!

 

(Αν ξαναρχίσω κάποιο δικτυακό, αυτό θα κάνω! Ελπίζω να δουλέψει και να μην το βγάλω την πρώτη βδομάδα!)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Με συγχωρείτε αλλα θα απαντήσω βγαίνοντας λίγο εκτός θέματος..

 

Ένας από τους πολλούς λόγους που τα Επιτραπέζια (ή και live για καμμένους) Παιχνίδια Ρόλων (κοινώς p&p rpg) είναι καλύτερα..

 

Παίζω κοντά στα 8 χρόνια.. ε.. κάτι έχω συμπερένει (σωστά το έγραψα?) ως τώρα!

 

Υ.Γ. ξαναλέω έχω πολύ καιρό να γράψω με ελληνικούς χαρακτήρες, ξέρω bad me ;), και δυσκολεύομαι λιγάκι.. Έχω ξεπεράσει το πρόβλημα της πληκτρολόγησης τις πρώτες 2 μέρες, τώρα έχουμε την ορθογραφία που θέλει πολυ περισσότερες μέρες δουλειάς!! ;) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Το καλοκαίρι που μας πέρασε (2005):

post-830-1148903224_thumb.jpg

Πριν 10 λεπτά(!!!!!!!):

post-830-1148903297_thumb.jpg

 

Είμαι καμμένος;

Όχι ιδιαίτερα.Μόνο όταν βρω χρόνο και δεν παίζω μπάσο...

 

Angel Of Darkness

Link to comment
Share on other sites

Σιγά σιγά έρχεται το κάψιμο... συνέχισε έτσι και δεν είσαι μακριά!!

 

 

 

Όχι άλλο κάρβουνο.......!!!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...