Jump to content

Ενας απο τους ισχυρούς γρίφους του Χριστιανισμού...


 Share

Recommended Posts

Σε παρακαλώ να ενθαρρυνθείς και να συνεχίσεις να Τον αναζητάς (Ιερεμίας 29:13)

Φράση της Βίβλου που δεν είναι και τόσο γνωστή.

Πίστευε και μη ερεύνα
... νομίζω οτι αυτό είναι γνωστό σαν Ββιβλική φράση

 

Ίσως μια απο τις μεγαλύτερες αντιφάσεις του Χριστιανισμού που πραγματικά έχει προκαλέσει αντίλογο απο πιστούς μέχρι και σκεπτικιστές. Η γνώμη σας;

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Πίστευε και μη ερεύνα
... νομίζω οτι αυτό είναι γνωστό σαν Ββιβλική φράση

Βασικά μήπως υπάρχει κάποιο κόμμα σ'αυτή τη φράση? Από τα σχολικά χρόνια κιόλας γινόταν λόγος γι'αυτό το περιβόητο κόμμα!

Οι μεν έλεγαν "Πίστευε, και μη ερεύνα" που σημαίνει να πιστεύεις χωρίς να το ερευνάς και

οι δε έλεγαν "Πίστευε και μη, ερεύνα που σημαίνει είτε πιστεύεις είτε όχι, ερεύνα το!

Συνεπώς, αν υπάρχει κόμμα μέσα στη Βίβλο, έχει καλώς. Αλλιώς έχουμε να κάνουμε με μια διττής σημασίας φράση, από την οποία δεν μπορούμε να εξάγουμε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.

Link to comment
Share on other sites

Ούτε κόμμα, ούτε τελεία. Η θέση έχει διατυπωθεί ακριβώς έτσι.

 

Πρόκειται για την κατάληξη της ομιλίας του επισκόπου Αγκύρας Θεοδότου, όπως αυτή καταγράφηκε στα επίσημα κείμενα της Τρίτης Οικουμενικής Συνόδου η οποία διεξήχθη στην Έφεσο το 431 μ.α.χ.χ.

 

Γ' Οικουμενική Σύνοδος, Έφεσος 431

Θεοδότου επισκόπου 'Αγκύρας, ομιλία λεχθείσα εν τήι ημέραι τής γεννήσεως τού σωτήρος ημών 'Ιησού Χριστού, υπανεγνώσθη δέ καί αυτή εν τήι αυτήι συνόδωι.

 

(Η κατάληξη της ομιλίας αυτής)

 

Ομολογώ τοιγαρούν τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον, θεόν μέν πρό αιώνων, άνθρωπον δέ γενόμενον εκ τού τόκου αρξάμενον, ου δύο, αλλ' ένα, ου φραζόμενον ως ένα, διττόν δέ επινοούμενον: ουδέ γάρ μάχεσθαι δεί τώι λόγωι τήν έννοιαν. ου νοούμεν δύο, ομολογούμεν δέ ένα: τό γάρ οικονομίαι καί θαύματι συνημμένον ουδέ λόγος διίστησιν ουδέ έννοια. ει δέ τις επινοίαι διαστήσειε τό συνημμένον, διαλελυμένον ενόησε καί ψευδής η έννοια γίνεται, διαστήσασα <δηλονότι> τό συνημμένον αεί. δεί ούν συνομολογούσαν έχειν τώι λόγωι τήν έννοιαν. ένα λέγεις Χριστόν, τόν αυτόν θεόν καί άνθρωπον; ουκούν ένα καί νόει. ει δέ λέγεις μέν ένα, επινοείς δέ δύο, τώι λόγωι σου πολεμούσαν έχεις τήν έννοιαν. μή ούν λέγε δύο διαφοράι τινι διιστάμενα. ει γάρ ενοίς τώι λόγωι, μή τέμηις τήι εννοίαι: ει δέ τέμνεις ταίς εννοίαις, τήν ένωσιν ήρνησαι. μή ούν πρός φύσεις διισταμένας καταγάγηις τόν λογισμόν, θεού τήν άκραν θαυματουργήσαντος ένωσιν. πίστευε τώι θαύματι καί μή ερεύνα λογισμοίς τό γενόμενον. μή καταλύσηις τό θαύμα, ευρείν τόν λόγον φιλονεικών: ου γάρ μένει τό θαύμα ού ο λόγος γνωρίζεται. ει τού γενομένου γνώριμος ο λόγος, ουκέτι σημείον ουδέ θαύμα τό γεγονός: ει δέ σημείον καί θαύμα, καταλιπών λογισμούς τήν πίστιν ανάλαβε, ομολογών ένα κύριον 'Ιησούν Χριστόν καί θεόν καί άνθρωπον τόν αυτόν ουδέ επινοίαις ουδέ λογισμοίς διιστάμενον, ίνα μή τά ενωθέντα λογισμοίς διαστήσαντες οικονομίαν σωτήριον αρνησώμεθα. ει γάρ ένωσις θεού καί ανθρώπου διά τής οικονομίας γνωρίζεται, ο τήν ένωσιν διαστήσας τήν οικονομίαν ηρνήσατο. πιστεύσωμεν ούν τής οικονομίας τοίς θαύμασιν, ίνα πιστευθείς ο Χριστός τοίς ομολογούσι ταύτην τήν χάριν βασιλείαν ουρανών δωρήσηται, ής γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν χάριτι τού Χριστού, ώι η δόξα εις τούς αιώνας. αμήν.

 

Τα ίδια επιβεβαιώνει κι ο Μέγας Βασίλειος, αλλά δεν το έχω πρόχειρο...

Link to comment
Share on other sites

Στην Βίβλο , στην Ελληνική μετάφραση το κόμμα είναι όπως τοποθετήθηκε στην πρώτη φράση. Στην Εβραική - Αραμαική ακόμα και σήμερα υποστηρίζουν οτι ήταν σαν την δεύτερη φράση. Δύσκολο να αποδειχτεί οτιδήποτε, μιας και τα περισσότερα αρχεία και συγγράματα που χρησιμοποιήθηκαν για την αρχική της γραφή , πλέον δεν υπάρχουν. Εξού και βάζω τις δύο αντίθετες φράσεις.

 

Αυτό που είπε και ο φίλος Τράγου Κέρατο , είναι πάντως η κατάληξη της απο πάνω διαμάχης που περιέγραψα. Ακόμα και σήμερα πάντως μερικοί διατείνονται οτι είναι λάθος η απόφαση αυτή.

 

Πάντως ποιά είναι ακριβώς η γνώμη σας, ακόμα και αν αποδεχτούμε το σωστό της απόφασης , θεωρητικά;

Link to comment
Share on other sites

Η όλη στάση πάντως της Εκκλησίας και της πλειοψηφίας του κλήρου τείνει προς το πίστευε και μη ερεύνα (χωρίς κόμμα). Φυσικά και δεν θέλουν τους ανθρώπους να μην ερευνούν γιατί αργά ή γρήγορα οι "Αλήθειες" τους θα εξανεμιστούν σαν σκόνη στον άνεμο. Σκύψετε κεφάλι, μη ερευνάτε, κάνετε τυφλά ότι σας πούμε και να μην φοβάστε τίποτα, όταν πεθάνετε θα πάτε στον πολυπόθητο παράδεισο. Αυτό που δεν βλέπουν τα πρόβατα όμως καθώς τρέχουν βλέποντας το έδαφος, είναι ότι στο τέρμα του δρόμου δεν υπάρχει παράδεισος αλλά ένας τεράστιος γκρεμός.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα το ιδιο μου κανει οπως κι αν ειναι.

 

Εχω σταματησει να ακολουθω τους κανονες του οποιουδηποτε, πραττω ως νιωθω και δε το αλλαζω αυτο με τιποτα.

 

Αν ανοιξεις τη ψυχη σου,εστω και στη σιωπη, παυει να ειναι κρυφη...

Κανεις δε θα μπορεσει να σε απειλησει, φτανει να κοιτας πρωτα τον εαυτο σου>χωρις εγωισμους* ομως

 

 

*αναφερομαι στο ειδος που μας πιεζει να ανεβουμε πανω απο ολους,

και οχι σε αυτον που μας προτρεπει να βελτιωθουμε για καλο μας.

 

 

Και για να μπουμε στο θεμα αλλο η απλη αναζητηση καθε πιστου,

και αλλο η σωστη ερευνα για το τι γινεται.

 

πχ. αλλο ψαχνω ενα ρουχο κ αλλο φτανω μεχρι τη φυτεια που προηλθαν οι ινες του...κλπ

Link to comment
Share on other sites

όπως έχω πεί και σε άλλο μήνυμα , η αντίφαση είναι εμφανής σε αρκετά πράγματα σε ιερά γραπτά του Χριστιανισμού.

Εκείνο όμως που είναι πιο εμφανές όλων , είναι ο ανθρώπινος δογματισμός που έχει περάσει σε αυτά , παρόλο που αρκετές διδαχές του Ιησού μπορεί να ερμηνευτούν και αλλιώς.

 

Παράδειγμα στην Παλαιά Διαθήκη ο Σολωμώντας θέλει να χτίσει ενα πολύ μεγάλο ναό για τον Θεό , που όμως του λέει οτι δεν είναι αναγκαίος για εκείνον για να τον προστατεύει και να προσεύχονται σε αυτόν. Παρόλα αυτά το δέχεται , σύμφωνα με την Βίβλο , σαν προσφορά ευχαριστίας.

 

Στην Καινή Διαθήκη ο Ιησούς λέει πως ο ναός του κυρίου είναι το σώμα μας και οτι η "εικόνα του Κυρίου είναι μέσα μας". Η εκκλησία είναι το σύνολο των πιστών κατά την υλική τους υπόσταση.

 

Σήμερα όμως , έχει περάσει το μήνυμα οτι ΠΡΕΠΕΙ να πηγαίνεις στην Εκκλησία 1 φορά την εβδομάδα. Μα αν ο Θεός είναι παντού, δεν μπορώ να προσευχηθώ μόνος μου ή σε μια γωνία του σπιτιού μου που την θεωρώ εγώ σαν δικό μου "ναό"; Σαφώς και θα πάω στον Ναό , αλλά γιατί να το κάνω επειδή ΠΡΕΠΕΙ;

 

Αναφέρω και πάλι το βάφτισμα που είναι προϊόν Βυζαντινών χρόνων σε βρεφική ηλικία. Λέει λοιπον το γράμμα της θρησκείας του Χριστιανισμού οτι τα παιδιά είναι οτι πιο αθώο και καλό υπάρχει σε αυτόν τον κόσμο. Και συμφωνώ απόλυτα. Γιατί λοιπόν να θεωρούνται ως ψυχές χαμένες αν πεθάνουν πριν την βάφτιση , όπως διατείνονται οι ρασοφόροι; Αφού και ο ίδιος ο Ιησούς είχε πει , πως τα παιδιά είναι αθώα και πάντα γύρω του, ακόμα και τότε που ουσιαστικά η "βάφτιση" τους , γινόταν όταν είχαν ανδρωθεί (στα 18-30 τους);

Αναγνωρίζοντας οτι ο καθένας μπορεί να βαφτιστεί ή μυηθεί σε όποια θρησκεία και θεωρώντας δεδομένη την ελευθερία επιλογής που δίνει ο Χριστιανισμός , γιατί ο καθένας να μην αποφασίζει για τον εαυτό του στα 18 ή 21; Ακριβώς εκείνη την στιγμή που έχει κάποια στοιχείώδη γνώση στο τι θέλει για τον εαυτό του;

 

Το πίστευε και μην ψάχνεις άλλο , με την έννοια που τοποθετείται απο τους ρασοφόρους είναι προς όφελος καθαρά του δόγματος και σύμφωνα με τις "αλήθειες" που προσυλητίζουν και κρατούν κλειστούς ορίζοντες. Ανάλογα τα διδάγματα απο την Ιερά Εξέταση όπου οι αμφισβητίες γινόντουσαν σουβλάκι.

 

Αντιτιθέται σε όλο αυτό που είχε πεί ο Ιησούς , πως είμαστε ελεύθεροι να επιλέξουμε αυτό που θεωρούμε εμείς οτι θέλουμε. Για μένα αυτό είναι το παράδοξο και η αντίφαση.

Link to comment
Share on other sites

Αnor, έχω την εντύπωση (δεν είμαι και σίγουρος δηλαδή) ότι οι χριστιανοί "ΠΡΕΠΕΙ" να πηγαίνουν στην Εκκλησία 1 φορά την εβδομάδα για να συμμετέχουν στα μυστήρια όπως η Αγία Κοινωνία, για να εξομολογούνται κτλ. Νομίζω ότι αυτή η άτυπη επιταγή δεν έχει σχέση με την προσευχή.

Όσο για τη βάφτιση σε πολύ μικρή ηλικία, νομίζω ότι (όπως και η φράση "Πίστευε και μη ερεύνα") εντάσσεται στην προσπάθεια της εκκλησίας να "δέσει" τους πιστούς και να τους καταστήσει υποχείρια της μάλλον γιατί την βολεύει να έχει "τυφλούς" και άβουλους οπαδύς. :(

Link to comment
Share on other sites

H άγια κοινωνία και η εξομολόγηση , αν και δεν υπάρχει περιορισμός λήψης και συμμετοχή σε αυτήν , δεν είναι όμως και κάτι που πρέπει να κάνεις κάθε εβδομάδα. Αναγκαστικά για το πρέπον δηλαδή.

 

Πρέπει να το νιώθεις και να σου είναι απαραίτητο. Για παράδειγμα το να λάβεις την Θεία κοινωνία, σημαίνει οτι έχεις εξομολογηθεί και μετανοήσει. Αν τώρα κάνεις κάθε εβδομάδα , κάτι που σου προκαλεί ενοχές και το θεωρείς αμαρτία,και το πάρεις σχοινί κορδόνι το οτι θα σου συγχωρεθεί αν μετανοήσεις στο τέλος της εβδομάδος, τότε είναι μια περίπτωση που μόνο ώς συνήθεια μπορώ να χαρακτηρίσω.

Προσωπικά γνωρίζω ελάχιστους ακόμα και πνευματικούς που εξομολογουνται ή κοινωνούν κάθε εβδομάδα.

 

 

Τα Θεία Μυστήρια , μπορεί να απαιτούν την συμμετοχή μας , σαν Χριστιανοί αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι σε εβδομαδιαία βάση , εκτός και αν είναι περίοδος Πάσχα.

 

Για την πρώιμη βάφτιση , συμφωνούμε.

Link to comment
Share on other sites

Για την πρώιμη βάφτιση , συμφωνούμε.

 

Κι εγώ εννοείται πως συμφωνώ. Αλλά να ρωτήσω κάτι;

 

Το παιδί σας σε τι ηλικία θα το βαφτίζατε; Θα κάνατε πράξη αυτό που σκέφτεσται;

Link to comment
Share on other sites

Ναι, και βέβαια η εξομολόγηση και η Άγια Κοινωνία πρέπει να γίνονται όποτε ο άνθρωπος πιστεύει ότι του είναι απαραίτητα. Άλλωστε η προσπάθεια για σωτηρία της ψυχής δεν πιστεύω να μπορεί να μπει σε... πρόγραμμα! Είναι ένα θέμα καθαρά υποκειμενικό.

Απλά κάποιοι χριστιανοί -με τους οποίυς διαφωνώ- υποστηρίζουν ότι πρέπει κάθε εβδομάδα να συμμετέχουμε στην Άγια Κοινωνία (γεγονός το οποίο προυποθέτει την εξομολόγηση). Εκτός του ότι δεν ξέρω κατά πόσο και οι ίδιοι το τηρούν αυτό, μάλλον έχουν χάσει την ουσία του πράγματος και έχουν κολλήσει στους τύπους.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς Ιχώρ, επειδή έχω και παιδί σου λέω οτι τα κρατικά εμπόδια είναι απίστευτα.

 

Πρέπει να το βαφτίσει, γιατί αλλιώς συναντάς δυσκολίες απο έκδοση πιστοποιητικών μέχρι και την δήλωση του σε διάφορες υπηρεσίες σαν κλήρο.

 

Οπότε αναγκαστικά προχωράς στην βάφτιση τύποις αλλά προσπαθείς να του δώσεις όλα τα εφόδια , για να αποφασίσει , ίσως , μόνο του μετά στο τι θα ακολουθήσει σαν πίστη.

Προσωπικά δηλώνω, όπως είπα στα πιστεύω του Χριστιανισμού, αλλά ποτέ δεν θα υποχρεώσω το παιδί μου , να ακολουθήσει κάτι που δεν πιστεύει. Αυτό μόνο του και σαν σκέψη , είναι αντίθετο στο οτι πιστέυω εγώ. Γιατί να το αλλοιώσω;

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...