Jump to content

ΑΝΑΡΧΙΑ-ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ


AVATARGR
 Share

Recommended Posts

Φίλοι μου καλησπέρα σας.

Συνεχίζω το θέμα...

Η αναρχία για κάποιους είναι ένα απο τα περισσότερο ουτοπικά και απλώς
μη εφαρμόσιμα πολιτικά συστήματα το άλλο δε είναι είναι η αταξική
κοινωνία του Μαρξ και είναι ανεφάρμοστη για τον απλούστατο λόγο ότι
η φύση του ανθρώπου αντιβαίνει με το ότι προτείνει ο αναρχισμός
που
απαιτεί απόλυτο αυτοέλεγχο μέσα σε μια αυτό συντεταγμένη κοινωνία όπου
το κάθε μέλος της να γνωρίζει απόλυτα και το κυριότερο να μη
υπερβαίνει τα όρια της ελευθερίας του σε σχέση με τον συνάνθρωπο του
ενώ θα μπορούσε να το κάνει και φυσικά περιττό ήδη να αναφερθούμε σε
όλα αυτά τα συστήματα αυτοδιαχείρισης που προτείνει μιας ακόμα και τα
βασικά δεν μπορούν να εφαρμοστούν.
(ΥΓ. Η τοποθέτηση αυτή είναι σοβαρή άποψη αλλά συνάμα αυτοαναιρούμενη
θεωρεί πως αντιβαίνει την φύση του ανθρώπου που ζητάει να έχει
αυτοέλεγχο δηλαδή ζητάει ο αναρχικός να μην έχει το αυτουπεύθυνο που
προσωπικά το θεωρώ αυτό την ύψιστη διεργασία σε όλα τα πραγματικά
δημοκρατικά-Αναρχικά συστήματα.)   

Μόνο που η Αναρχία αναφέρεται σε μία ΤΕΛΕΙΑ - για να μην πω απόλυτα
πνευματική - κοινωνία, όπου το άτομο - κοινωνικό κύτταρο είναι απόλυτα
επίσης συνειδητοποιημένο και αυτοελεγχόμενο, τέλειο δε σε τέτοιο
σημείο, που η όποια "αυτοδέσμευση" γίνεται εντελώς αυτόματα ως ΘΕΣΜΟΣ
καθ' ολοκληρίαν αποδεκτός από το υποσυνείδητο και δεν επιφέρει κανένα συναίσθημα "στέρησης".

Μόνο τέλεια άτομα δεν είναι δυνατόν να έχουν μικρά ή μεγάλα
συμπλέγματα, ή να αισθάνονται ζήλεια για παράδειγμα, ή να φέρονται
ανταγωνιστικά μεταξύ τους. Και εδώ, παραβαίνεται ο κανόνας που λέγει
ότι όλοι οι κανόνες έχουν εξαίρεση, εκτός του ιδίου, καθ' όσον η
ακόλουθη Αρχή είναι απόλυτη και ΔΕΝ έχει εξαιρέσεις:

Μία αναρχική κοινωνία δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει, όταν ΕΣΤΩ ΚΑΙ
ΕΝΑ άτομο δεν έχει εξελιχθεί σε συνειδητό Άναρχο
.

Η Αναρχία, δηλαδή, υπερβαίνει και αυτήν ακόμη την Ηθική, καθ' όσον η
τελευταία ακολουθείται συνειδητά και με αιτιολόγηση ως προς την
ορθότητα της από το εφαρμόζων αυτήν υποκείμενο, ενώ η Αναρχία δεν
είναι απλά τρόπος ή φιλοσοφία ζωής, αλλά ΒΙΩΜΑ ΑΡΧΗΣ.
Δηλαδή έχουμε βιωματικό συνειδησιακό Αναρχισμό που κερδίζεται κάθε μέρα με αγώνες...

Υπάρχει και αρκεί να ζήσεις στην Αγγλία όπου ο χώρος της αναρχίας
είναι πραγματικό πρότυπο,υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης αλλά για
όποιον ζήσει σε αυτό το χώρο με αυτά τα παιδιά είναι εμφανές και στον
πιο δύσπιστο ότι ο άνθρωπος με την κατάλληλη κουλτούρα μπορεί να
ενεργοποιήσει από μέσα όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται για να
γίνει μια τέτοια κοινωνία πραγματικότητα.
Κάποιος φίλος που έχει ζήσει στην Αγγλία στον Αναρχικό χώρο που έχει
ζήσει στην Αγγλία στις καταλήψεις με τα παιδιά,το απίστευτο πνεύμα
Αδελφότητας και αλληλεγγύης που υπάρχει,ο σεβασμός,το ενδιαφέρον για τον άλλον...
Όποιος νοιώθει πραγματικός αναρχικός μέσα του και αισθάνεται την
απάνθρωπη ελληνική κοινωνία να τον καταπνίγει,δεν έχει παρά να έρθει
Αγγλία και να επισκεφτεί μια κατάληψη και δεν θα το μετανοιώσει!   
(ΥΓ. Η τελευταία παράγραφος είναι άποψη φίλου που έχει ζήσει εκεί)

Μιά φίλη καταθέτει....
Η αναρχική κοινωνία (πρεπει να) είναι τέλεια υπό την έννοια ότι κανείς
δεν υπερβαίνει τα όρια ελευθερίας του άλλου και, ότι υπάρχει απόλυτος και συνειδητοποιημένος αυτοέλεγχος.
Αυτα είναι στοιχεία και όροι που ισχύουν μέσα στις ομάδες κοινωνίες
που οργανώνονται με τέτοιες απόψεις..

Βέβαια υπάρχει μια επιφύλαξη ως προς το αν η κατάληψη ενός κτιρίου
είναι πράξη απόλυτου αυτοελέγχου και σεβασμού προς το διπλανό.

Δηλαδή μια τέλεια πνευματικά κοινωνία (ή ομάδα) θα έπρεπε να εφαρμόζει
τις ίδιες αρχές μέσα στους κόλπους της όσο και στις σχέσεις της με το περιβάλλον.
(Υ.Γ Με την έννοια του κόσμου που την περιβάλλει)

Άρα, οι καταλήψεις (σε οποιαδήποτε χώρα, όχι μόνο στην Αγγλία) μήπως δεν είναι τέτοιο παράδειγμα ;

Τέλος, οι Βρετανοί έχουν μια παράδοση στο σεβασμό και την ευγένεια,
που στη δική μας χώρα δεν υπάρχει.
Δεν εννοώ ότι οι Έλληνες δεν ξέρουν τι σημαίνει ευγένεια.
(Υ.Γ Μπορεί να γνωρίζουμε αλλά δεν την εφαρμόζουμε και φανατικά)

Εννοώ ότι στη Βρετανία μαθαίνουν από νωρίς τι σημαίνει οργάνωση,τι
σημαίνει παραχωρώ τη θέση μου στον ηλικιωμένο, δε φωνάζω μέσα σε
κλειστούς χώρους, περιμένω τη σειρά μου υπομονετικά, κρατάω την πόρτα
ανοιχτή για αυτόν που έρχεται πίσω μου, σέβομαι αυτόν που μιλάει.

Δεν μου κάνει εντύπωση που και στις καταλήψεις συμπεριφέρονται έτσι.

Άλλη άποψη...

Στην αναρχική κοινωνία, λοιπόν, δεν νοείται "κατάληψη", ούτε άλλης
μορφής βία, καθ' όσον καταστρατηγείται η έννοια του όρου "αναρχία".
(ΥΓ. Αυτό είναι δύσκολο να διαχωρισθεί αφού ο Αναρχικός είναι ενάντια
σε κάθε εξουσία και στην ουσία είναι και αντιεξουσιαστής.
Αλλά και η έννοια της κατάληψης δεν είναι βία εννοώντας πάντα πως
κάνεις κατάληψη χωρίς Βία σε έναν άδειο χώρο..
Αυτο που θα πρέπει να διαχωρισθεί όταν γίνεται κατάληψη για προβολή
κάποιων αιτημάτων που δεν είναι κατ' ανάγκη Αναρχικό η αντιεξουσιαστικό)

Πολλοί προσπαθούν να διαφοροποιήσουν ΑΝΑΡΧΙΑ-ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣ και δεν
μπορώ να καταλάβω το γιατί επίσης ...

Αναρχισμός είναι ενάντια σε κάθε εξουσία...
Αντιεξουσιαστές  είναι ενάντια σε κάθε εξουσία..

Βέβαια το θέμα συνεχίζεται..

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Φίλοι μου καλησπέρα σας.

Συνεχίζω το θέμα..

Πιστεύω φίλοι μου πως

Σε τέτοιες συζητήσεις όμως που κάνουμε μοιραία αγγίζονται και σημεία
που δεν σχετίζονται άμεσα με το θέμα απλά κατά την αποψή μου είναι
σημεία που δύσκολα μπορούμε να τα εντάξουμε η να μην τα εντάξουμε μέσα στην ΑΝΑΡΧΙΑ..
Είναι ένα ευαίσθητο θέμα, γύρω από το οποίο πλανώνται όντως λάθος εντυπώσεις και παρανοήσεις.
Αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός του Θέματος.

Να οριστεί όσο αυτό είναι δυνατόν σωστά ο αναρχισμός, και να γίνει
κατανοητή η ουσία του, και να γίνει το ξεκαθάρισμα από ότι δεν σχετίζεται με αυτόν.
Πράγμα για εμένα πολύ δύσκολο..

ΑΝΑΡΧΙΑ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΡΑΤΙΣΤΕΣ ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΈΣ....
ΑΝΑΡΧΊΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΙΣΜΌΣ σίγουρα είναι αντικρατιστές και αντιεξουσιαστές.
Αλλά το αντίθετο ο αντικρατιστής η ο αντιεξουσιαστής μπορεί να μην είναι Αναρχικός...
Αυτό είναι το σημείο τριβής...

Απο την αρχή που άνοιξα το παρόν θέμα έκανα αναφορά πως μέσα
στις λέξεις ΑΝΑΡΧΙΑ-ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ δεν περιλαμβάνει τους επαγγελματίες
ταραξίες που ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ΑΝΑΡΧΙΑΣ...
Τώρα γιατί τα κάνουν όλα αυτά που βλέπουμε ?????
Ισως θα αρχίζαμε έναν άλλον μεγάλο κύκλο που θα είχε σαν τίτλο πιστεύω
"Επαγγελματίες που μαυρίζουν με τις πράξεις τους τα κινήμάτα"...
Αλλά δεν είναι του παρόντος...

Θα αναφέρω λοιπόν κάποια πράγματα ήδη που έχω αναφέρει...

Τη λέξη αναρχία την χρησιμοποιούν οι Κρατιστές για να περιγράψουν μια
κατάσταση χάους , μια κατάσταση εκτός ελέγχου.
Έτσι ένας άνθρωπος απληροφόρητος επι του θέματος, μπορεί να νομίζει
πως αναρχία σημαίνει χωρίς αρχές.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ.

Η λέξη αναρχία προέρχεται απο το στερητικό "α" και τη λέξη "αρχή" που σημαίνει εξουσία.
Έτσι λοιπόν μπορούμε να πούμε πως αναρχία σημαίνει "χωρίς την εξουσία".
"ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ" διά μέσου της ΑΝΑΡΧΙΑΣ που πολεμά (και εν δυνάμει
περιέχει μέσα της την Επανάσταση) τους Κρατιστές-εξουσιαστές..   

Κατά ορισμένες ερμηνείες, στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη βρίσκονται
επίσης διατάξεις που στηρίζουν ένα σύστημα αυτοδιακυβέρνησης των
Χριστιανών, χωρίς την ανάγκη του κράτους.
Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, μερικές θρησκευτικές σέχτες παρουσίασαν
ελευθεριακές τάσεις και, κατά την εποχή του Διαφωτισμού, η άνοδος του
ρασιοναλισμού και της επιστήμης σήμανε και τη γέννηση του σύγχρονου αναρχικού κινήματος.
(ΥΓ.Ρασιοναλισμός=ο ορθολογισμός ως φιλοσοφική θεώρηση)

Ο μοντέρνος αναρχισμός ήταν σημαντικό μέρος του εργατικού κινήματος
στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ού.
Ο μοντερνισμός, η βιομηχανοποίηση, η αντίδραση στον καπιταλισμό και τα
μαζικά μεταναστευτικά ρεύματα βοήθησαν τον αναρχισμό να ανθίσει και να εξαπλωθεί σε πολλά μέρη της γης.
Οι κυριότερες τάσεις του αναρχισμού ως κοινωνικό κίνημα ήταν ο
αναρχοκολλεκτιβισμός, ο αναρχοκομμουνισμός, ο αναρχοσυνδικαλισμός, ενώ
παράλληλα εμφανίστηκε και ο ατομικιστικός αναρχισμός.
Όσο το εργατικό κίνημα μεγάλωνε, η σύγκρουση μεταξύ αναρχικών και Μαρξιστών κομμουνιστών γινόταν αναπόφευκτη.
Τα δύο ρεύματα χωρίστηκαν στο 5 Κογκρέσο της Πρώτης Διεθνούς το 1872.
Τα γεγονότα που ακολούθησαν δεν βοήθησαν να κλείσει το χάσμα. Οι
αναρχικοί συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη Ρωσική Επανάσταση, αλλά όταν
οι Μπολσεβίκοι ανέβηκαν στην εξουσία, οι αναρχικοί δέχτηκαν καταπίεση,
με χαρακτηριστικά παραδείγματα την εξέγερση της Κροστάνδης και την Ελεύθερη Περιοχή στην Ουκρανία.
Η μεγαλύτερη στιγμή του Αναρχισμού ήταν στον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο,
ο οποίος έληξε με ήττα των αναρχικών και των συμμάχων του.
Ο αναρχισμός ως κίνημα φαινόταν να έχει σβήσει μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Ωστόσο, τη δεκαετία του 1960 επανεμφανίστηκε με πολλές μορφές, ιδίως
μέσα στο κίνημα κατά της παγκοσμιοποίησης.

Όπως διαπιστώσατε φίλοι μου η βεντάλια περί αναρχισμού έχει ανοίξει πολύ...
Βέβαια όλα θα τα καταθέσω (ίσως μερικές φορές άναρχα) αλλά σίγουρα θα
ξεδιαλύνω πολλά ερωτήματά σας ίσως και απορίες...

Συνεχίζεται...

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Φίλοι μου καλησπέρα σας..

Συνεχίζω το θέμα....

Η Αναρχία πήρε μέρος και συμμετείχε σε διάφορα κινήματα εξεγέρσεις
απεργίες στην διάρκεια του 20 αιωνα.
Ρωσσικη επανάσταση στο πλευρό των δημοκρατικών κατά την διάρκεια του
Ισπανικού εμφύλιου στην Γιουγκοσλαβία την εποχή του μεσοπόλεμου όπως
και την ίδια εποχή στις ΗΠΑ μετά το κραχ στην Ιταλία και σε άλλες χώρες.

Τώρα θα μου πείτε γιατί αναφέρω αυτά τα γνωστά..
(Δεν είναι σε όλους γνωστά)
Είναι πολύ απλό , για να εξηγήσω το ότι δημιουργήθηκαν μέσα από αυτά
τα κινήματα και ανάλογα με την χώρα και την νοοτροπία των ανθρώπων
εκεί όπως διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετικές σχολές.
Ετσι βλέπουμε διαφορετικές προσεγγίσεις σε αυτό που λέμε ο δρόμος προς την Αναρχία.

Οι τρείς δρόμοι προς την ΆΝΑΡΧΗ Κοινωνία.

Τον Καπιταλισμό τον Κομμουνισμό και σαν πιο ήπια μορφή διάβασης τον Σοσιαλισμό.
Έτσι λοιπόν και τώρα ότι ένας δρόμος που διάλεξαν κάποιοι είναι η Αναρχία μέσα από το Χάος.

Με αλλά λόγια λοιπόν και αυτοί οι γνωστοί άγνωστοι όπως τους λέτε
Αναρχικοί είναι αλλά με λάθος κινήσεις (βλέπε βανδαλισμούς σε χώρους
εργασίας κάποιον οι οποίοι δεν αποτελούν σταθερά σημεία των κρατιστων).

Και να μην ξεχνάμε άλλο Καπιταλισμός και άλλο Κρατιστες-Εξουσία-Τάξη.
Ας μην ξεχνάμε ότι η συμμετοχή των Αναρχικών στα πρώτα που έγραψα δεν
ήταν μόνο σε θεωρητικό επίπεδο αλλά ενεργά.
Αφού λοιπόν για παράδειγμα ενεργά συμμετείχαν στην Ρωσική επανάσταση
πιστεύετε ότι έχει κάποια διάφορα για αυτούς η σημερινή τάξη΄;;;;

Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη αυτού του είδους Αναρχικους.
Διάλεξαν αυτό τον δρόμο.
Λάθος τους που με ορισμένες κινήσεις αμαυρώνουν το νόημα τις Αναρχίας.

Άλλο να κάψεις μια Τράπεζα και άλλο το μαγαζάκι ενός μικρομεσαίου άλλο
να κανείς κατάληψη μια εγκαταλελειμμένη βίλα και άλλο το άδειο σπίτι
ενός ασήμαντου για την εξουσία συνάνθρωπου μας.
(ΥΓ. Αυτοί είναι οι διαχωρισμοί είναι πολύ σημαντικοί)

Προσωπικά είμαι υπέρ του ειρηνικού και εντελώς αναίμακτου αγώνα,ακόμα
και αν αυτό απαιτεί περισσότερες θυσίες και αυτό πιστεύω πως
ενστερνίζονται και στην Αγγλία αναρχικοί,δεν μπορούν να κάνουμε κακό
σε κάποιον(εκτός από περιπτώσεις που απειλείται άμεσα η ζωή τους),ακόμα
και σε "κακό" άνθρωπο,γιατί πιστεύουν στην θεωρία του Πυθαγόρα και του
Πλάτωνα ότι κάθε άνθρωπος κάνει το κακό ακούσια και είναι εν δυνάμει
καλός,απλά οι συνθήκες τον έχουν οδηγήσει σε αυτή τη συμπεριφορά,και
όταν κάποιος του "ξυπνήσει" τα ευαίσθητα σημεία που υπάρχουν μέσα του μπορεί να αλλάξει.
Προσωπικά πιστεύω και τάσσομαι 100% υπέρ αυτής της φιλοσοφίας.

Από εκεί και πέρα όμως,δεν αφορίζω σε καμία περίπτωση τους αγώνες
ακόμα και αιματηρούς που έκαναν κάποιοι για την ελευθερία τους,πρόσφατα και στο μακρινό παρελθόν.
Έχουν τη δική τους φιλοσοφία αυτοί οι άνθρωποι,τις δικές τους αξίες και είναι σεβαστά.
Τώρα για αυτά εγώ προσωπικά πιστεύω ότι ο αληθινός συνειδητοποιημένος
αναρχικός ενστερνίζεται την άποψη που ανέφερα προηγουμένως και δεν θα ασκούσε ποτέ βία.
Γιατί πολύ απλά όταν πιστεύεις στην δυνατότητα αρμονικής συμβίωσης
όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων,τότε θεωρείς όλους τους ανθρώπους εν
δυνάμει καλούς και δεν μπορείς να βλάψεις κανέναν!
Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα για εμάς.
Και όπως είπα και πριν,ο καλύτερος δρόμος για μένα για την αναρχική
κοινωνία,για την πνευματική αφύπνιση των ανθρώπων,είναι το να δίνεις
εσύ το σωστό παράδειγμα έμπρακτα,μέσα από τη ζωή σου.
Όπως και με την τέχνη εξ'άλλου,που σύμφωνα με τον Πυθαγόρα έχει τη
δυνατότητα να εξευγενίζει ανθρώπους και ζώα!  

Οι δήθεν αναρχικοί που καίνε Σημαίες αλλά και διάφορους άλλες
προβοκατόρικες ενέργειες απο κάποιους "αναρχικούς" αυτοί ουδεμία σχέση
έχουν με την ΑΝΑΡΧΙΑ και ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ...

Νομίζω πως θα πρέπει να το καταλάβουμε όλοι μας αυτό ώστε στις
συζητήσεις για το θέμα αυτό προσπαθώ να μην τους αναφέρω...

Όχι μόνο καπηλεύονται την ονομασία αλλά και την ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ της
ΑΝΑΡΧΙΑΣ αλλά και την αμαυρώνουν για γνωστούς σκοπούς..

Μέσα σε αυτους τους σκοπούς είναι και ο περιορισμός των αντιδράσεων
για διάφορα αντιλαϊκά μέτρα όπως και ο περιορισμός των ελευθεριών λόγο
των ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ (καταστροφών κλπ)

Αρνούνται την εξουσία ανθρώπου απο άνθρωπο και πιστεύουν πως η μόνη
εξουσία στην οποία ο άνθρωπος πρέπει να υποτάσσεται είναι η φύση
δηλαδή να ζει μαζί της αρμονικά γιατί δεν μπορεί να επιβιώσει
ανεξάρτητα απο αυτή διότι ο Ανθρωπος είναι κομμάτι της.

Εδώ βλέπουμε και οικολογική συνείδηση..

Επιδιώκουν μια κοινωνία με απόλυτη ελευθερία γιατί την θεωρούν το
μεγαλύτερο και πολυτιμότερο αγαθό.
Θέλουμε μια κοινωνία με αυτοδιάθεση για την άμεση δημοκρατία όπου κάθε
κοινότητα θα είναι αυτόνομη και οι άνθρωποι θα συναποφασίζουν όλοι
και να προοδεύουν υλικά και πνευματικά.

Θέλουν τα μέσα παραγωγής να ανήκουν στις κοινότητες και οι άνθρωποι να
τα χρησιμοποιούν προς όφελος τους και όχι προς όφελος των αφεντικών.

Δεν πιστεύουν σε σύνορα και πατρίδες πιστεύουν όμως στην αδελφοσύνη
όλων των ανθρώπων.
(ΥΓ Οι τελευταίες 2 παράγραφοι είναι καλοί αλλά για να μην υπάρχουν
σύνορα και Πατρίδες σε αυτό θα πρέπει όλοι να ομονοήσουν και ο
Γείτονας αλλά και όλοι οι Γείτονες πράγμα δύσκολο άν όχι ακατόρθωτο.
Αυτό όμως δεν πρέπει να σταματήσει την όποια επανάσταση ακόμα και μέσα
σε κάποιο Κράτος έστω και εάν το διπλανός δεν δέχεται την ΑΝΑΡΧΙΑ αλλά
το Κράτος να προφυλάξει τα σύνορά του που το θεωρώ αυτονόητο)

Συνεχίζεται..

Ευχαριστώ.       

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Φίλοι μου καλησπέρα σας.

Συνεχίζω το θέμα....

Θα πρέπει να ασχοληθούμε αποκλειστικά με την φιλοσοφία της
αναρχίας(άλλωστε το θέμα βρίσκεται στην κατηγορία φιλοσοφία) και να
μην κάνουμε πολιτική συζήτηση και ειδικά για τα της πατρίδας μας,είναι
γνωστό σε όλους ότι στην Ελλάδα του 21ου αιώνα όλες οι έννοιες έχουν χάσει το νόημα τους.
Το ότι αυτά τα παλικάρια δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την
φιλοσοφία της αναρχίας είναι δεδομένο σε όλους μας πιστεύω και δεν θα
πρέπει να ασχοληθούμε παραπάνω με αυτούς.
Εγώ αναφέρθηκα στους αναρχικούς της Αγγλίας για να σας δείξω ότι το να
γίνουν πράξη αυτές οι ιδέες δεν είναι τόσο ουτοπικό.
Από την άλλη βέβαια οι ταραξίες ως επί το πλείστον αυτοχαρακτηρίζονται
όχι ως αναρχικοί αλλά ως χαοτικοί,όπως ανάφερα και πριν,εγώ προσωπικά
αγνοώ το φιλοσοφικό υπόβαθρο αυτής της ιδεολογίας..
Πολλοί βέβαια,όπως ο Ραφαηλίδης,πιστεύουν ότι οι χαοτικοί έχουν στενή
συγγένεια με την ιδεολογία του αναρχοαυτονομισμού του Γερμανού
φιλόσοφου Μαξ Στίρνερ, που πιστεύει στον απομονωτισμό μεταξύ των
ανθρώπων,στην ουσία δηλαδή πρόκειται για το ακριβώς αντίθετο της αναρχίας.

Δυστυχώς αυτές οι ιδεολογίες έχουν μεγάλο έρεισμα σήμερα γιατί
βρίσκονται πιο κοντά στην αντίληψη του μέσου ανθρώπου,που δεν
βρίσκεται στο πνευματικό επίπεδο να συνειδητοποιήσει την αδελφότητα
μεταξύ των ανθρώπων και γενικότερα των έμψυχων όντων.
Πιστεύω πως είναι εύκολα κατανοητό ότι η θεωρία του Στίρνερ βρίσκεται
πολύ κοντά στην έννοια του χάους,οπότε έχουν αρκετά δίκιο αυτοί που κάνουν τον συσχετισμό...

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές θεωρίες και ρεύματα...

Είναι ένας επιθυμητός πλουραλισμός που σαν σκοπό έχει όχι μόνο τις
πνευματικές διεργασίες αλλά και την δημιουργία συνιστώσας για μια βάση
δημιουργίας ενός ΑΝΑΡΧΙΚΟΥ πολιτεύματος (εάν δύναται κάποιος να το ονομάσει έτσι).

Οι αρχές του είναι ΧΑΟΤΙΚΕΣ ώς πρός τους συνδεδεμένους σε μια άκρος
ΚΡΑΤΙΣΤΙΚΗ κοινωνία που ο ΑΡΧΩΝ-ΚΡΑΤΟΣ κάνει αυτό που θέλει αγνοώντας
επιδεικτικά τις αρχές τις ΙΣΟΤΗΤΑΣ....

Φυσικά και ο πλουραλισμός είναι καθ'όλα επιθυμητός και αναγκαίος όταν
μιλάμε για ελεύθερους και αδογμάτιστους ανθρώπους και όχι
φανατικούς,όμως πρέπει να υπάρχουν κάποιες κοινές συνιστώσες,κάποιες αρχές.
Για αυτό και πιστεύω ότι η φιλοσοφία του Μαξ Στίρνερ,όπως και κάθε
εγωκεντρική θεώρηση βρίσκεται πολύ μακριά από το πνεύμα της αναρχίας.

Πολλοί αντιτίθενται στην ΑΝΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ..
Οι λόγοι είναι πως κάποιοι να χάσουν...
Όχι βέβαια ο απλός πολίτης ο απλός εργαζόμενος...
Το Γαλλικό Εργατικό Κινημα στο μεγαλύτερο μέρος του 19 αιώνα έθεσε
κάποιες αρχές για τον ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟ.

Ετσι, αφου εριξε το 1849 " Ο ΠΡΟΥΤΟΝ" την ιδέα μιαs "Τράπεζαs των Λαων"
ιδέα που την επέκριναν συχνά, πρότεινε έπειτα, στο βιβλίο του Γενικη,
ιδέα τηs επανάστασης στον 19 αιωνα ένα νέο τύπο "κοινωνικού συμβολαίου",
που θα το προσυπέγραφαν με τη θέληση τουs οι μέτοχοι, και από το οποίο
θα ξεπηδούσε μια κοινωνία, βασισμένη στις αρχές του Συνεργατισμού και της ομοσπονδίας....
"άνθρωποι, συνεταιρισμένοι ελεύθερα και ¨ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ
ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ¨, θα
αποτελούσαν συνεργατικές παραγωγών η "ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ",
συγκεντρωμένες σε μεγάλες ομοσπονδίες απο τιs οποίες όμως το Κράτος θα απουσίαζε.

(ΥΓ.Καταλαβαίνετε αυτό θα ήταν βόμβα στην καρδιά του Καπιταλιστικού
Συστήματος χωρίς Τράπεζες χωρίς κέρδη και χωρίς ελέγχους τρίτων)

Αυτό προϋποθέτει για να πραγματοποιηθεί μια πλήρης ανατροπή της
κοινωνίας, μια πλήρης αλλαγή , που στην ουσία είναι μια επανάσταση...
(ΥΓ. Αυτή και εάν είναι επανάσταση καρφί στην καρδιά του Καπιταλιστικού Συστήματος)

Νομίζω πώς εδώ διαγράφεται με τον καλλίτερο τρόπο ο λόγος που
κάποιοι και γιατί θεωρούν ΧΑΟΤΙΚΟ τον ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ...
Διότι χάνουν τα προνόμιά τους και το υπερβολικό κέρδος κάτι που δεν το
βλέπουμε και σήμερα αλλά τα χάνουν οι εργαζόμενοι....

Συνεχίζεται..

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Φίλοι μου καλησπέρα σας.

Συνεχίζω το θέμα.

Οι συζητήσεις που γίνονται ακόμα και απο τα ΜΜΕ βάζουν διλήμματα
ΧΑΟΣ ΑΝΑΡΧΙΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ....
Χάος και τρομοκρατία κάποιοι προσπαθούν να τα ομογενοποιήσουν για τους δικούς τους λόγους...
Δεν θέλουν ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ δεν θέλουν την κατευθυνόμενη ΔΙΑΚΑΙΟΣΥΝΗ
ζητούν ΑΜΕΣΗ πραγμάτωση ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΑΘΕΣΗ....

Αυτό για κάποιους είναι ΧΑΟΣ...
Για ποιούς ???
Μα για τους κάθε είδους μεσάζοντες που θα χάσουν..
Για αυτούς που λυμαίνονται όλα τα αγαθά -πνευματικά και υλικά...
Για τους ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ και κάθε είδους ΣΩΤΗΡΕΣ...
Για αυτούς που νοιώθουν βολεμένοι χωρίς να ξέρουν πως απο την μια
στιγμή στην άλλη μπορούν να ξε-βολευτούν...
Για αυτούς που ζουν σε μια τεχνητή πραγματικότητα που ζουν μέσα στο ΚΑΒΟΥΚΙ τους...
Για αυτούς είναι πράγματι ΧΑΟΣ...
Διότι ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ....

Ολα αυτά που βγάζουν απο την εκμετάλλευση του απλού ΛΑΟΥ...

Βέβαια για τον ΑΝΑΡΧΙΣΜΟ-ΑΝΑΡΧΙΑ χρειάζεται ΓΝΩΣΗ..

Ο Αλμπερτ Πάρσον μια ηγετική φυσιογνωμία του κινήματος του 1886,
ήταν και ο μόνος Αμερικάνος, στο αναρχοσυνδικαλιστικό κίνημα του
Σικάγου που έφτασε να δίνει τον τόνο στις κινητοποιήσεις, για σχεδόν όλη τη χώρα.

Το αίτημα, δεν ήταν απλώς το οκτάωρο τα οποία σήμερα ο καπιταλισμός τα
αμφισβητεί ακόμα και σήμερα αλλά και για καλύτερη ποιότητα ζωής των
εργαζόμενων στη βιομηχανία, οι οποίοι κυριολεκτικά έλιωναν στη δουλειά για τα λίγα δολάρια.....

Οι υπόλοιποι, ήταν μετανάστες, κυρίως Γερμανοί.
Όλοι όμως, ήταν πίσω από το κοινό αίτημα για την αξιοπρεπή διαβίωση, όταν
την 1 Μαΐου 1886 πριν 122 χρόνια στην πλατεία Χέιμαρκετ συγκεντρώθηκαν
πάνω από 85.000 άνθρωποι ενώ άλλοι 500.000 συνάδελφοι και
συναδέλφισσές τους κατέβηκαν σε απεργία σε πολλά εργοστάσια βαριάς
βιομηχανίας σε όλες τις ΗΠΑ.

Της πορείας ηγήθηκε ο ίδιος ο Αλμπερτ Πάρσον με τη σύζυγό του και τα επτά τους παιδιά.

Ενάμισι χρόνο αργότερα, ο Αλμπερτ Πάρσον βάδιζε θαρραλέα προς την
αγχόνη, τραγουδώντας τη Μασσαλιώτιδα καθώς η αμερικάνικη δικαιοσύνη
δεν του συγχώρεσε την εξέγερση.
Τον καταδίκασε σε θάνατο, μαζί με τρεις ακόμη συναδέλφους του, καθώς η
πορεία της πλατείας Χέιμαρκετ κατέληξε στο θάνατο τεσσάρων
διαδηλωτών και έξι αστυνομικών τουλάχιστον, όταν έσκασε
χειροβομβίδα στο χώρο της πορείας.

Όπως διαπιστώσατε φίλοι μου στην ΑΜΕΡΙΚΗ η ΑΝΑΡΧΙΑ και ο ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ
βρήκαν αρκετά πρόσφορο έδαφος κυρίως απο μετανάστες και λιγότερο απο
τους παλαιούς μετανάστες...(εξαίρεση αποτελεί βέβαια ο Αλμπερτ Πάρσον )

Μέσα τους οι μετανάστες είχαν την σπίθα της επανάστασης μια και ένας
απο τους κυρίους λόγους που έφυγαν απο τις πατρίδες τους ήταν η
ανεργία η εξαθλίωση και η ανάγκη για μια καλλίτερη ζωή....

Μέσα από το Εργατικό Κόμμα των Η.Π.Α. που είχε ιδρυθεί το 1876 και
έπαιξε σημαντικό ρόλο στις απεργίες των σιδηροδρομικών το 1877, κυρίως
στο Σικάγο και το Σαιν Λούις.
Μετά την αποτυχία αυτών των απεργιών το Εργατικό Κόμμα αναδιοργανώθηκε
και μετονομάστηκε σε Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα που είχε σαν
πρωταρχική του λειτουργία την πολιτική δράση και την προετοιμασία για
την κοινωνική επανάσταση ο συνδικαλισμός και η πολιτική θα χρησίμευαν
σαν δραστηριότητες που έπρεπε να βρίσκονται κάτω από επιτήρηση..

Όταν έγινε αυτή η αλλαγή, η Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή του Σοσιαλιστικού
Εργατικού Κόμματος διέταξε να σταματήσουν οι μαζικές συγκεντρώσεις για
να παρουσιάσει στα νομοθετικά σώματα προτάσεις σχετικές με την καθιέρωση του οκτάωρου....

Οι Οργανώσεις που είχαν δημιουργηθεί από Γερμανούς σοσιαλιστές του
Σικάγου το 1875 προσπαθούσαν να προστατευθούν απο τους
τραμπουκισμούς των παλαιότερων κοινοβουλευτικών κομμάτων των Η.Π.Α.

Συνεχίζεται...

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...