Δανάη Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Θα ήθελα να αναφερθώ συγκεκριμένα για την εξομολόγηση στα σχολεία. Καθώς είναι ο χώρος που δουλεύω νομίζω ότι μπορώ να εκφράσω και τη δική μου άποψη. Η εξομολόγηση για μένα είναι κάτι προσωπικό. Ο καθένας έχει το δικό του τρόπο να "ελαφρύνει" την ψυχή του. Είναι κάτι που νιώθω ότι δεν ταιριάζει με το σχολικό χώρο. Νομίζω είναι θέμα του ίδιου του ανθρώπου και της οικογένειας του. Αν θέλει το παιδί να εξομολογηθεί οι γονείς του( ή και το ίδιο) θα μεριμνήσουν γι ΄αυτό. Αν ο έφηβος θέλει να εξομολογηθεί σε κάποιον ιερέα μπορεί να το αποφασίσει και μόνος του. Προσωπικα δε δέχομαι την εξομολόγηση στα σχολεία ούτε σαν προαιρετική επιλογή. Εκτός του ότι σε μικρά μέρη είναι πολύ πιθανό να στιγματίσει τους μαθητές που δε θέλουν, θεωρώ ότι είναι κάτι πολύ προσωπικό και δεν θα έπρεπε το σχολείο να παρεμβαίνει. Φιλικά πάντα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted September 23, 2006 Report Share Posted September 23, 2006 Εντάξει τώρα εξηγούνται κάποια πράγματα... Pastoral Counseling... Δεν μας έφταναν οι ιερείς-τσοπάνηδες, τώρα θα έχουμε και τους ψυχολόγους-τσοπάνηδες να τρέχουν να μας μαντρίσουν. So many sheep, so little time... ... Υπάρχει μια τάση να γίνονται αναφορές σε "τσοπάνηδες", πρόβατα, ποιμένες και ποίμνια, κάπως περιφρονητικά... γιατί αυτό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Γιατί βρε παιδιά τόση ταραχή; Τώρα το ανακαλύψαμε; Αυτό γινόταν εδώ και πάνω από 200 χρόνια. (Λίγο άσχετο, αλλά...) πολύ πλάκα έχει - και αυτό το θεωρώ να αγγίζει τα όρια του αίσχους για τους πολιτικούς - όταν βγάζουν "αντισυνταγματικό" (κι όχι βάση νέων τροποποιήσεων) κάτι που γινόταν για 50 χρόνια. Δηλαδή τόσα χρόνια που το <οτιδήποτε> "αντισυνταγματικό" το τρώγαμε στη μάπα; Ακούσαμε ποτέ συγνώμη; Όσο για την εξομολόγηση, τότε - και για κάποιο διάστημα - εξυπηρετούσε κάτι. Αργότερα έπαψε να έχει λειτουργική (για τη λειτουργία του σχολείου) αξία, έγινε παράδοση κτλ. τα έγραψα πιο πάνω... Δηλαδή είσαι αρκετά μεγάλος για να "θυμάσαι" τι γινόταν; ...;;;!!! ... Προσωπικά ποτέ δεν πήγα τις φορές που προέκυψε (σε σχολείο και στρατό) αλλά και δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα ή ρετσινιά επειδή "δεν πήγα στην εξομολόγηση" - ούτε συνάντησα ποτέ κάποιον με τέτοιο παράπονο. Αντίθετα, στο σχολείο (όχι στο στρατό) μερικούς που πήγαιναν, άλλοι τους περιγελούσαν.... οχι δεν ειμαι τοσο μεγαλος αλλα εχω διαβασει ιστορια!!! χρησιμοποιουσαν τους παπαδεσ για να ψαρευουν κρατουμενους!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 οχι δεν ειμαι τοσο μεγαλος αλλα εχω διαβασει ιστορια!!! χρησιμοποιουσαν τους παπαδεσ για να ψαρευουν κρατουμενους!!!Δυστυχώς η ιστορία της εποχής ήταν για χρόνια τόσο φορτισμένη με πολιτικά οφέλη (κι ακόμα ψιλοείναι) που δεν είναι ακριβής.Αυτό που γράφεις είναι μάλλον αφελές και δεν συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής. Όχι πως δεν είναι δυνατόν κάποιος/κάποιοι παπάδες να το έκαναν από προσωπικά κίνητρα. Αλλά η γενική αντίληψη ότι "χρησιμοποιουσαν τους παπαδεσ (sic) για να ψαρευουν κρατουμενους" είναι αφελής. Κατ' αρχήν οι κρατούμενοι (και ήμουν κοντά κάποιους εκείνα τα χρόνια - παιδί εγώ, 1970-1973 - δε τα λέω από την "ιστορία" που γράψανε κάποιοι που το παίζανε μετά "αντιστασιακοί") ήταν στην πλειοψηφία τους αριστεροί και γενικά άθεοι ή αδιάφοροι για τη θρησκεία. Ούτε στην εκκλησία το πάσχα δεν πήγαιναν. Λες ακόμα κι αν τους πήγαιναν σηκωτούς σε παπά να τους ξομολογήσει να λέγανε τίποτα ουσιαστικό; Θα ήταν ανοητούλης όποιος θα περίμενε τον "κρατούμενο" να "σπάσει" μπροστα στον παπά! Να "μουλαρώσει", ναι, να "σπάσει"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Δυστυχώς η ιστορία της εποχής ήταν για χρόνια τόσο φορτισμένη με πολιτικά οφέλη (κι ακόμα ψιλοείναι) που δεν είναι ακριβής.Αυτό που γράφεις είναι μάλλον αφελές και δεν συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής. Όχι πως δεν είναι δυνατόν κάποιος/κάποιοι παπάδες να το έκαναν από προσωπικά κίνητρα. Αλλά η γενική αντίληψη ότι "χρησιμοποιουσαν τους παπαδεσ (sic) για να ψαρευουν κρατουμενους" είναι αφελής. Τι εννοείς λέγοντας "προσωπικά κίνητρα"; Απορία: Hrakleitos και Outis... σε ποιές ιστορικές περιόδους αναφέρεστε...; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Τι εννοείς λέγοντας "προσωπικά κίνητρα"; Απορία: Hrakleitos και Outis... σε ποιές ιστορικές περιόδους αναφέρεστε...; Η εν λόγω περίοδος είναι 1967-1974 (αλλά και αυτή ήταν απλά υπο-περίοδος του 1944-1974). Προσωπικά κίνητρα μπορεί να είναι οικονομικά, ιδεολογικά ή και "το 'να χέρι νίβει τ' άλλο". Το ότι όμως η εξομολόγηση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση πολιτικών κρατουμένων, εξήγησα το γιατί... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Η εν λόγω περίοδος είναι 1967-1974 (αλλά και αυτή ήταν απλά υπο-περίοδος του 1944-1974). Προσωπικά κίνητρα μπορεί να είναι οικονομικά, ιδεολογικά ή και "το 'να χέρι νίβει τ' άλλο". Το ότι όμως η εξομολόγηση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση πολιτικών κρατουμένων, εξήγησα το γιατί... ξανασυναντιομαστε ουτις αλλα αυτη τη φορα δεν θα την βγαλεις καθαρή!!! αστειεύομαι!!! κοιτα δεν ηθελα να αναφερθω σε ονόματα αλλα για κοιτα την ιστορία του κορναρου του αγίου πρεβεζης που λενε!!!!και θα καταλάβεις την ξερω απο μεσα την ιστορια δεν θα αναφερθω σε περισσότερα γιατι τοτε πρεπει να βγω στην τηλεοραση ο νοων νοειτω!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Κοίτα Ηράκλειτε, θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να αναφερθώ στα Ασυνεχή φίλτρα κενού όσον αφορά τους μηχανικούς διαχωρισμούς "που λενε", καθώς έχω και πληροφορίες εκ των έσω, αλλά δεν θα σου πω τίποτα παραπάνω γιατί θα με βγάλει καμιά μεσημεριανή εκπομπή - "ο νοών νοείτω"! ...Θα μπορούσαμε, από την άλλη, να είμαστε πιό απλοί και επεξηγηματικοί στα λεγόμενά μας, προσπαθώντας να προάγουμε μια σωστή και ξεκούραστη συζήτηση που να μπορεί να παρακολουθείται απ'όλους, χωρίς να "πετάμε" μια κουβέντα και όποιος ασχοληθεί - ασχολήθηκε! Αν έχουμε και την αντίστοιχης σοβαρότητας βάση ώστε να κάνουμε περισσότερο κατανοητό το συλλογισμό μας, τότε ακόμα καλύτερα. Νομίζω πως μπορούμε να τα καταφέρουμε. Τι λες?! :smilewink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evi Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Μου είναι αδύνατο να διαβάσω όλο το thread.. Αλήθεια βρε παιδιά, πότε έβαλαν την εξομολόγηση στα σχολεία και την έβγαλαν κιόλας. Μάλλον μεγάλωσα πολύ κι έχω χάσει επεισόδια... Για την άποψη μου τώρα, με κάλυψε 1. Να το εξομολογηθεί ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ στον εαυτό του και να ζητήσει συγχώρεση από τον εαυτό του...2. Να το εξομολογηθεί στον άνθρωπο που το έκανε και να ζητήσει συγχώρεση από εκείνον (όπως είπε και ο Ιχώρ... ΑΥΤΟ κι αν θέλει κότσια....) 3. Να το εξομολογηθεί στην ίδια την Δύναμη... Δεν χρειαζόμαστε διερμηνείς, ούτε εκπροσώπους για να μιλήσουμε με τον θεό.... (ό,τι κι αν ονομάζετε θεό...) Όσο για το θέμα της εκκλησίας στην επανάσταση, κρυφό σχολειό κ.τ.λ., μαρτυρίες ξένων περιηγητών (εκείνων των χρόνων) που έβρισκαν μόνο αγράμματους εδώ και προπάντων τους ιερώμενους, κάνουν σ' όσους αμφισβητούν την άλλη όψη της ιστορίας; Άμα κάνουν, μόλις βρώ το χρόνο θα φέρω κάτι που έχω. (γιατί όταν γράφει σχετικά κάποιος έλληνας, θεωρείται από πολλούς "ελληναράς", "εθνικός", "φασίστας", "γραφικός" και διάφορα άλλα..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 ...Όσο για το θέμα της εκκλησίας στην επανάσταση, κρυφό σχολειό κ.τ.λ., μαρτυρίες ξένων περιηγητών (εκείνων των χρόνων) που έβρισκαν μόνο αγράμματους εδώ και προπάντων τους ιερώμενους, κάνουν σ' όσους αμφισβητούν την άλλη όψη της ιστορίας; Άμα κάνουν, μόλις βρώ το χρόνο θα φέρω κάτι που έχω. (γιατί όταν γράφει σχετικά κάποιος έλληνας, θεωρείται από πολλούς "ελληναράς", "εθνικός", "φασίστας", "γραφικός" και διάφορα άλλα..) Η αγραμματωσύνη υπήρχε εκείνα τα χρόνια κι ανάμεσα στις "προοδευμένες" χώρες της εποχής. Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία (που τότε δεν ήταν καν "Γερμανία"). Η αγραμματωσύνη στα πλατιά στρώματα του λαού, ακόμα και ανάμεσα σε παπάδες (συνηθισμένη μέχρι την δεκαετία του 1970 στην Ελληνική επαρχία) λοιπόν δεν αποδεικνύει κάτι, ούτε αναιρεί την ύπαρξη "ανεπίσημης" ή και "κρυφής" στοιχειώδους μόρφωσης (μεταξύ του 1500-1850) μέσα από εκκλησιαστικές δομές (που εκ των πραγμάτων την είχαν περισσότερη ανάγκη). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 κοιτα ουτις γενικα εχεις δικιο δεν το επαιξα εξυπνος και με συγχωρεις αν εισεπραξες κατι τετοιο τελικα ομως η εξομολογηση στα σχολεία που χρησιμευει??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Το ότι όμως η εξομολόγηση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση πολιτικών κρατουμένων, εξήγησα το γιατί... Ναι ήσουν απόλυτα σαφής. Η εν λόγω περίοδος είναι 1967-1974 (αλλά και αυτή ήταν απλά υπο-περίοδος του 1944-1974). Προσωπικά κίνητρα μπορεί να είναι οικονομικά, ιδεολογικά ή και "το 'να χέρι νίβει τ' άλλο". Λες: Όχι πως δεν είναι δυνατόν κάποιος/κάποιοι παπάδες να το έκαναν από προσωπικά κίνητρα. Τι να έκαναν δηλαδή; Και πως αυτό θα τους εξυπηρετούσε αφού ούτως ή άλλως η εξομολόγηση δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση των πολιτικών κρατουμένων; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 κοιτα ουτις γενικα εχεις δικιο δεν το επαιξα εξυπνος και με συγχωρεις αν εισεπραξες κατι τετοιο τελικα ομως η εξομολογηση στα σχολεία που χρησιμευει???Εντάξει, δεν εισέπραξα τίποτε.Η εξομολόγηση στα σχολεία το 2006 δεν χρησίμευε πια σε τίποτα - και πιθανότατα να μην χρησίμευε σε τίποτα από το 1956, ίσως κι από το 1906... Το 1806; Μάλλον έπαιζε κάποιο ρόλο που έπαψε να υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια... Ως "παράδοση" όμως δεν μπορούσε να καταργηθεί εύκολα γι' αυτό και πήρε τόσα χρόνια. Πέρα όμως και άσχετα από αυτό είμαι της γνώμης ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά στην κοινωνία και σε ομάδες που δραστηριοποιούνται στην κοινωνία. ...Λες:Τι να έκαναν δηλαδή; Και πως αυτό θα τους εξυπηρετούσε αφού ούτως ή άλλως η εξομολόγηση δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωση των πολιτικών κρατουμένων; Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν περιστατικά όπου κάποιοι να το προσπάθησαν... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hrakleitos Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 ανοιχτα σε ομαδες?δηλαδη πως το εννοεις αυτο??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν περιστατικά όπου κάποιοι να το προσπάθησαν... Ωραία... άρα λοιπόν καταλήγουμε σ' αυτό που είχες πει. Ότι δηλαδή κάποιοι προσπάθησαν να εξομολογήσουν πολιτικούς κρατούμενους με διάφορα κίνητρα προσωπικού επιπέδου... Αυτοί που τους έδιναν τα κίνητρα, το έκαναν επειδή το χρειάζονταν... άρα τους χρησιμοποιούσαν, πέρα από τα κίνητρα που τους έδιναν... Συνεπώς "χρησιμοποιουσαν τους παπαδες για να ψαρευουν κρατουμενους"... άρα η άποψη αυτή δεν είναι αφελής. Που θέλω να καταλήξω; Όπως και να χρησιμοποιείται τελικά η εξομολόγηση, δεν μπορεί να γίνει αν δεν έχεις απόλυτη εμπιστοσύνη στον εξομολογητή σου... Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αναπτύξεις μια βαθιά φιλική σχέση μαζί του. ... Γιατί δεν το λες σε ένα φίλο σου τότε; ... Γιατί δεν το λες σε αυτόν που προσέβαλες; Εξάλλου αυτόν αφορά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.