Jump to content

Περί Άμωμου Σύλληψης


Recommended Posts

Πρίν 2 χρόνια, ?σείστηκε ο κόσμος? με το βιβλίο του Νταν Μπράουν «Κώδικας Ντα Βίντσι» που ?έτριξε την καρέκλα? του δογματισμού, δίνοντας στο ευρύ κοινό ?νέες? πληροφορίες για την ιστορία του Χριστιανισμού.

Έναν χρόνο αργότερα, κι ενώ ο δυτικός κόσμος είχε ήδη στρέψει την προσοχή του στο θέμα, ανακαλύπτοντας συνέχεια κρυμμένες πτυχές στο Χριστιανικό δόγμα και ιστορία, μια ακόμα ?νέα? πληροφορία δόθηκε στο κοινό που τάραξε ακόμα περισσότερο τα ήδη ταραγμένα νερά : το Ευαγγέλιο του Ιούδα.

Με ανανεωμένο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον, πολύς κόσμος ?έκανε μακροβούτια? σε βιβλία και άρθρα, σκαλίζοντας το δόγμα και την ιστορία, ανακαλύπτοντας -και αποκαλύπτοντας ευρύτερα- στοιχεία που εντέχνως αποκρύπτονταν επί αιώνες...

...Μια ?νέα? πλευρά του Χριστιανισμού έρχεται στο φως και κλονίζει πλέον σοβαρά τα θεμέλια του σχολαστικού Χριστιανισμού : ο Γνωστικισμός.

 

Παρ? ολο όμως το ενδιαφέρον του κόσμου και κατ? επέκταση των ΜΜΕ που βρήκαν θέμα να ?πουλάει?, πάμπολλα στοιχεία παραμένουν στην αφάνεια. Κι αυτό όχι επειδή είναι κρυμμένα και δυσεύρετα από τον κάθε απλό άνθρωπο, αλλά επειδή δεν τους έχει δώσει κανείς την πρέπουσα σημασία.

Πολύ πριν τον Νταν Μπραουν και την ανακάλυψη του Ευαγγελίου του Ιούδα, μισό αιώνα νωρίτερα για την ακρίβεια, ένας εκπληκτικός πλούτος στοιχείων βγήκε στο φως αλλά γρήγορα ?κουκουλώθηκε? για... ευνόητους λόγους. Τα ΜΜΕ ακόμα και μέχρι σήμερα εστιάζουν την προσοχή τους σε ενδιαφέροντα μεν σημεία, αλλά όχι στις πραγματικές... «μπόμπες».

Ακόμα και μέσα στο ίδιο το Ευαγγέλιο του Ιούδα, για το οποίο τόσα ακούγαμε και διαβάζαμε επί μήνες, υπάρχουν σημεία πολύ πιο ?δυνατά? από εκείνο περί ?προδοσίας? του Ιούδα...

 

Σ? αυτό το thread όμως, δεν θέλω να εστιαστώ στο Ευαγγέλιο του Ιούδα, αλλά σ? ένα που ανακαλύφθηκε πολύ νωρίτερα, το 1945 : το Ευαγγέλιο του Φιλλίπου.

Το εν λόγω Ευαγγέλιο ρίχνει άπλετο φως στις πεποιθήσεις των πρωτο-Χριστιανών για πολλά από τα ?φλέγοντα? θέματα που απασχολούν, προβληματίζουν και προκαλούν ατελείωτες διαμάχες για το Χριστιανικό δόγμα. Όπως για παράδειγμα την θέση της γυναίκας και την ερωτική σχέση άνδρα-γυναίκας, που είναι ίσως η μεγαλύτερη ?πληγή? του δογματικού Χριστιανισμού. Το ?πρόβλημα? όμως μ? αυτό το Ευαγγέλιο (πρόβλημα για τον δογματισμό) είναι ότι καταρρίπτει κάθετα τις επικρατούσες πεποιθήσεις κι αποκαλύπτει ότι στην γέννηση του Χριστιανισμού τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς όπως μας τα σερβίρουν σήμερα.

Όμως, το πλέον δυνατό ?χτύπημα? στον δογματισμό από το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, είναι το θέμα της φύσης του Αγίου Πνεύματος και της Άμωμου Σύλληψης :

 

«Κάποιοι λένε ότι η Μαρία έγινε γόνιμη από τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Λανθάνουν. Δεν ξέρουν τι λένε. Πως θα ήταν δυνατόν το Θηλύ να γονιμοποιήσει το θηλύ;

[?]

Ο Διδάσκαλος δεν θα είχε πει : ?Ο Πατήρ μου που βρίσκεται στους ουρανούς?, αν δεν είχε δημιουργηθεί από μια άλλη Πατρότητα από εκείνην του επίγειου πατέρα Του»

(Κατά Φίλιππον Ευαγγέλιο, Σελ 56, Πινάκιο 102, Στίχος 17)

 

...Κάτι τέτοια σημεία, κι άλλα πολλά (που θα τα παραθέτω σιγά-σιγά για συζήτηση) παραμένουν ακόμα στην αφάνεια από το ευρύ κοινό, μιας και, απ? ότι φαίνεται, το εάν πρόδωσε ο Ιούδας ή όχι είναι πολύ πιο σημαντικό...

Link to comment
Share on other sites

«Κάποιοι λένε ότι η Μαρία έγινε γόνιμη από τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Λανθάνουν. Δεν ξέρουν τι λένε. Πως θα ήταν δυνατόν το Θηλύ να γονιμοποιήσει το θηλύ;

[?]

Απ'αυτο βασικα παιρνουμε την πληροφορια οτι το Αγιο Πνευμα ειναι θηλυκου γενους (καποιοι μαλιστα ισως το'χουν καταλαβει απο καιρο).

 

Μηπως αραγες... προκειται για την Σοφια των παγανιστικων παραδοσεων...?

 

 

 

...

Link to comment
Share on other sites

δεν νομίζω οτι θεωρεί το Άγιο Πνεύμα ώς θηλυκού φύλου.

Αντίθετα θεωρώ οτι είναι ενα ερώτημα θεωρητικής φύσεως προς τον εαυτό του , για να τονίσει την απορία του

Πως θα ήταν δυνατόν το Θηλύ να γονιμοποιήσει το θηλύ;

 

πιθανή μτφ: Πως είναι δυνατόν , μια γυναίκα να γονιμοποιηθεί μόνη της;

 

Το έχω πεί και άλλες φορές,... αυτά τα ιερά βιβλία, ειδικά όταν είναι μεταφρασμένα απο αρχαιότερες γλώσσες, είναι πιθανό να καθοδηγήσουν λάθος , ή ακόμα και να παρερμηνευτούν καθώς οι ιδιωματισμοί ή ακόμα και ενα σημείο στίξης , μπορεί να αλλάξει τα πάντα σαν νόημα.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνησω και εγω οτι δεν νομιζω οτι προκειτε σε αναφορα οτι το αγιο πνευμα ειναι γενους θυληκου αλλα περισσοτερο τονιζει οτι δεν εχουμε αναπτυξη την ικανοτητα για αυτογονιμοποιηση οποτε καποιος αλλος θα εβαλε το χερακι του στην ιστορια.....

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Anor, Φιλη Namiarlda,

Tο πρώτο Θήλυ είναι γραμμένο με Θ κεφαλαίο. Λογικά λοιπόν θα αναφέρεται σε κάποιο θηλυκό μοναδικό, αιώνιο, με θεϊκή υπόσταση.

Το δεύτερο θήλυ είναι γραμμένο με θ πεζό. Συνεπώς θα αναφέρεται σε κάποιο θηλυκό κοινό, θνητό.

 

Πως είναι δυνατόν να το μεταφράζετε έτσι λοιπόν; Ευκρινέστατα θεωρώ πως καταδεικνύει το Άγιο Πνεύμα ως θηλυκού γένους.

Απλά σε κάποιους "δε πολύ άρεσε" να υπάρχουν θηλυκές υποστάσεις, στην "Τριαδα", και έτσι το Άγιο Πνεύμα έγινε ουδέτερο. Πάει η Ζωή, πάει η Δημιουργία, πάει ο Έρωτας πάνε όλα. :unsure:

 

 

YΓ: rasputin χωριάτης (παγανιστής) είσαι και φαίνεσαι! Αμαν πια με το "pagan". Χωριάτικη σαλάτα τα κάναμε. :018bleh:

Link to comment
Share on other sites

...Μηπως αραγες... προκειται για την Σοφια των παγανιστικων παραδοσεων...?

...

Ποια ακριβώς παγανιστική παράδοση μιλά για τη "Σοφία";

 

Πάντως το αρχαίο κείμενο που αναφέρθηκε φέρνει ορθό προβληματισμό. Ναι το Άγιο Πνεύμα θεωρείται η "θηλυκότερη" πλευρά της "Αγίας Τριάδας".

Όσο για την "παρθενογέννηση" δεν έχει σχέση με τον προβληματισμό, αφού μόνο θηλυκό απόγονο μπορεί να δώσει (Το Υ χρωμόσωμα προέρχεται από τους άνδρες). Στατιστικά υπάρχουν κάποιες πιθανότητες αυτογονιμοποίησης και ύπαρξης Υ σε γυναίκα αλλά...

 

Το θέμα όμως ξεκινά και καταλήγει στον Θεό.

Αν υπάρχει παντοδύναμη θεότητα που μπορεί να κάνει τα πάντα αν θέλει... όλα γίνονται.

Αν δεν υπάρχει... πάλι όλα γίνονται αλλά με διαφορετικό τρόπο...

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή παρατήρηση outis!

 

Συμφωνείς όμως ότι υπάρχει πιθανότητα κατάληψης ενός θνητού, από θεϊκή οντότητα; Μπορούμε να εξετάσουμε αυτό το ενδεχόμενο;

 

Είτε το ενδεχόμενο που λες «Στατιστικά υπάρχουν κάποιες πιθανότητες αυτογονιμοποίησης και ύπαρξης Υ σε γυναίκα αλλά...»

Link to comment
Share on other sites

Speedy...

 

Παρακαλώ να μου υποδείξεις απο που προκύπτει απο το αρχαίο κέιμενο το Κεφαλαίο και το μικρό γράμμα. Γιατί να αποδεχτούμε την αρχική μετάφραση ώς σωστή , ειδικά σε τόσο μικρό χαρακτηριστικό γραμματικής και σύνταξης, περνώντας πιθανόν απο Αρχαία Ελληνικά ή ακόμα χειρότερα , Αραμαϊκά - Εβραϊκά , όπου σε τέτοιας έκτασης μετάφραση , απο γνωστικιστικό ευαγγέλιο , να είμαστε σίγουροι πως όντως εκείνο το γράμμα , στην αρχή της φράσης , είναι κεφαλαίο;

 

Η Νεφέλη , με όλο τον κόπο της , κάνει την κίνηση και τοποθετεί το κείμενο εδώ , που όμως αποτελέι μετάφραση απο άλλους. Ειδικά λοιπόν , όσον αφορά των ανθρώπινο παράγοντας διαμεσολάβησης σε ερμηνείες και μεταφράσεις, απο μια γλώσσα σε άλλη , να με αφήσεις να έχω τις αμφιβολίες μου , στο τι πραγματικά θέλει να πεί αυτή η ερώτηση , σαν ιδιωματισμός/έκφραση/απορία.

Link to comment
Share on other sites

...Είτε το ενδεχόμενο που λες «Στατιστικά υπάρχουν κάποιες πιθανότητες αυτογονιμοποίησης και ύπαρξης Υ σε γυναίκα αλλά...»

... "αλλά" πάλι θα μπορούμε να πούμε ότι η "επισκίαση" από το Άγιο Πνεύμα (όχι "κατάληψη") πυροδότησε τη λανθάνουσα δυνατότητα αυτογονιμοποίησης (που προφανώς "ξεχώριζε" τη Μαρία!). Άλλοστε οι υπερβατικές εμπειρίες έχουν αντίκτυπο στην ανθρώπινη φυσιολογία.

...Συμφωνείς όμως ότι υπάρχει πιθανότητα κατάληψης ενός θνητού, από θεϊκή οντότητα; Μπορούμε να εξετάσουμε αυτό το ενδεχόμενο; ...

... Στην περίπτωση αυτή δεν τίθεται θέμα "κατάληψης" (όπου δεν ζητήται η 'άδεια' του... θύματος!).

Γενικά;

Οπωσδήποτε μέσα στις ανθρώπινες εμπειρίες υπάρχουν ορισμένες που κατά τα φαινόμενα είναι "κατάληψη" από κάποια "οντότητα". Έτσι την εκλαμβάνει και ο άνθρωπος που συμμετέχει... αν τέτοιο πράγμα έχει οδηγήσει σε εγκυμοσύνη από αυτογονιμοποίηση δεν το έχω συναντήσει!

Link to comment
Share on other sites

Ποια ακριβώς παγανιστική παράδοση μιλά για τη "Σοφία";

Την Σοφία ως Αρχέτυπο φίλε Ούτις, όχι απαραίτητα και επονομαζόμενη ?Σοφία?.

Ενδεικτικά: στην Ελλάδα έχουμε την Αθηνά, στην Ινδία έχουμε την Σαρασβάτι.

Γενικεύοντας (διότι είναι μάλλον αδύνατον να πάρουμε μία-μια όλες τις αρχαιότερες θρησκείες αναλύοντάς τες :wacko: ) στις αρχαίες θρησκείες η Θεότητα ή/και Προστάτιδα της Σοφίας, είναι σχεδόν πάντα γένους θηλυκού.

 

~*~*~

 

Φίλε Anor,

Και δια της λογικής να πάρουμε το απόσπασμα, ξεχνώντας μικρά και κεφαλαία γράμματα, πάλι προκύπτει η συσχέτιση Άγιο Πνεύμα = Θηλυκό. Ξαναδιάβασέ το πιο προσεχτικά... :)

 

 

Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι η Θεϊκή/Αγία Τριάδα δεν πρωτοεμφανίστηκε με τον Χριστιανισμό. Εμφανίζεται πολλές φορές στο παρελθόν, και ειδικά η Χριστιανική Τριάδα έχει τις ρίζες της στην Αιγυπτιακή Τριάδα : Ίσις (Μητέρα) - Όσιρις (Πατέρας) - Ώρος (Υιός).

 

~*~*~

 

Dragonove,

Κυρίως για να τονίσει την αγνότητα (κι επομένως ιδιαιτερότητα) της σύλληψης. Κατά μια έννοια που αρκετά θρησκεύματα ενστερνίζονται (μεταξύ των οποίων και κάποια Γνωστικά ρεύματα) αυτή η «παρθενογέννεση» είναι συμβολική, θέλοντας να τονίσει την ειλικρινή και αγνή αγάπη που ένωνε τους γονείς του εκάστοτε Μεσσία. Διότι από μια ένωση άνδρα ? γυναίκας που αισθάνονται ειλικρινή και βαθιά αγάπη ο ένας για τον άλλο, προκύπτει ένα πλάσμα ξεχωριστό, μιας και είναι καρπός αγνής και άδολης αγάπης.

Για να το πω πιο λαϊκά : διαχωρίζουν το σεξ από τον έρωτα.

Περισσότερα σχετικά, μπορείς να διαβάσεις στο Ευαγγέλιο του Φιλίππου, που τα λέει και τα εξηγεί καλύτερα από μένα.

Link to comment
Share on other sites

Dragonove,

Κυρίως για να τονίσει την αγνότητα (κι επομένως ιδιαιτερότητα) της σύλληψης. Κατά μια έννοια που αρκετά θρησκεύματα ενστερνίζονται (μεταξύ των οποίων και κάποια Γνωστικά ρεύματα) αυτή η «παρθενογέννεση» είναι συμβολική, θέλοντας να τονίσει την ειλικρινή και αγνή αγάπη που ένωνε τους γονείς του εκάστοτε Μεσσία. Διότι από μια ένωση άνδρα ? γυναίκας που αισθάνονται ειλικρινή και βαθιά αγάπη ο ένας για τον άλλο, προκύπτει ένα πλάσμα ξεχωριστό, μιας και είναι καρπός αγνής και άδολης αγάπης.

Για να το πω πιο λαϊκά : διαχωρίζουν το σεξ από τον έρωτα.

Περισσότερα σχετικά, μπορείς να διαβάσεις στο Ευαγγέλιο του Φιλίππου, που τα λέει και τα εξηγεί καλύτερα από μένα.

 

Και για να τονιστεί πως ήδη, από την γέννηση του το παιδί ήταν αφιερωμένο στον Θεό.

Link to comment
Share on other sites

Την Σοφία ως Αρχέτυπο φίλε Ούτις, όχι απαραίτητα και επονομαζόμενη ?Σοφία?.

Ενδεικτικά: στην Ελλάδα έχουμε την Αθηνά, στην Ινδία έχουμε την Σαρασβάτι.

Γενικεύοντας (διότι είναι μάλλον αδύνατον να πάρουμε μία-μια όλες τις αρχαιότερες θρησκείες αναλύοντάς τες :wacko: ) στις αρχαίες θρησκείες η Θεότητα ή/και Προστάτιδα της Σοφίας, είναι σχεδόν πάντα γένους θηλυκού. ....

Έτσι όπως γράφητκε υπονοούσε το "Σοφία" ως όνομα.
Link to comment
Share on other sites

Tο πρώτο Θήλυ είναι γραμμένο με Θ κεφαλαίο. Λογικά λοιπόν θα αναφέρεται σε κάποιο θηλυκό μοναδικό, αιώνιο, με θεϊκή υπόσταση.

Το δεύτερο θήλυ είναι γραμμένο με θ πεζό. Συνεπώς θα αναφέρεται σε κάποιο θηλυκό κοινό, θνητό.

 

Πως είναι δυνατόν να το μεταφράζετε έτσι λοιπόν; Ευκρινέστατα θεωρώ πως καταδεικνύει το Άγιο Πνεύμα ως θηλυκού γένους.

Απλά σε κάποιους "δε πολύ άρεσε" να υπάρχουν θηλυκές υποστάσεις, στην "Τριαδα", και έτσι το Άγιο Πνεύμα έγινε ουδέτερο. Πάει η Ζωή, πάει η Δημιουργία, πάει ο Έρωτας πάνε όλα. :unsure:

YΓ: rasputin χωριάτης (παγανιστής) είσαι και φαίνεσαι! Αμαν πια με το "pagan". Χωριάτικη σαλάτα τα κάναμε. :018bleh:

Speedy το'πιασες (και το αποδωσες τελεια!) - ακριβως αυτο εννουσα.

 

Το Αγιο πνευμα αντιπροσωπεύει το "Θειο Θηλυ", τη Θεα δλδ που αφαιρεσαν απ'την Θεϊκη Τριαδα οι πατερες του σχολαστικου χριστιανισμου.

Οι πρωτοχριστιανοι ομως δε το βλεπαν καθολου ετσι και οχι μονο δεν σαμποταριζαν την ενασχοληση της γυναικας με το Θειο, αλλα υπηρχαν κανονικα ιερειες που μπορουσαν να τελεσουν τα διαφορα μυστηρια (θεια λειτουργια , βαφτιση κλπ...).

Αυτη μαλιστα ηταν και μια απ'τις βασικες διαφορες (και αιτια απιστευτης κοντρας) των γνωστικων χριστιανων απ'τους σχολαστικους.

 

Για να επιστρεψουμε στο θεμα μας, νομιζω οτι συνηθιζεται στις κατω γωνιες του Θεϊκου Τριγωνου να υπαρχει ο Υιος/λογος (του Θεου) και η συντροφος του/αδελφη Θεα.

 

Στη προκειμενη περιπτωση, ο Χριστος/Λογος ενεργει μεσω της Σοφιας/Γνωσης (Αγ.πνευμα για τους σχολαστικους) ωστε ο ανθρωπος να επαν-ενωθει με τον Θεο/Μυστηριο..

 

YΓ: rasputin χωριάτης (παγανιστής) είσαι και φαίνεσαι! Αμαν πια με το "pagan". Χωριάτικη σαλάτα τα κάναμε. :018bleh:

αφου ετσι τους λενε ρε φιλε, τι να κανω εγω...? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...