Jump to content

Εικόνες βίας


evi
 Share

Recommended Posts

evi...

 

Το θέμα παιδεία, δεν είναι μόνο ο εντοπισμός του προβλήματος και η ανάθεση της λύσης σε "τρίτους" (κράτος, πρόνοια κτλ.). Η λύση είναι πάντα εφικτή πρώτα στον μικρόκοσμο σου.

 

Και αν θες να γίνω "πρακτικός" είναι απλό. Την επόμενη φορά που θα είσαι με κάποιο παιδάκι (που είναι και πιο ευάλωττα σε εικόνες) θα του εξηγήσει τι εστί αυτή η εικόνα που βλέπει και τι είναι στην πραγματικότητα. Δεν θα του την απαγορέψεις , γιατί θα του κεντρίσεις το ενδιαφέρον περισσότερο. Ούτε θα την αναγάγεις σε επιστήμη. Απλά θα του εξηγήσεις τι προκαλεί σαν σωματικό και συναισθηματικό πόνο , στα δικά του λόγια. Το ερώτημα είναι αν μπορείς και αν θέλεις , λοιπόν.

 

Και εκείνοι που θα σπεύσουν να πουν οτι είναι δουλειά των δασκάλων το να εκ-παιδεύσουν, ....Θα απαντήσω οτι δεν είναι. Αυτού του είδους η παιδεία , είναι "οικιακή". Απο γονείς και περιβάλλον. Οι δάσκαλοι θα δώσουν την ικανότητα της κρίσης, αλλά τους διαχωρισμούς τους δεχόμαστε απο το πολύ κοντινό περιβάλλον μας.

 

Ανωτερότητα λοιπόν δεν υπάρχει... άγνοια ίσως και ακόμα πιο πιθανά, αδιαφορία απο τους πολύ κοντινούς ανθρώπους απέναντι στα παιδιά τους, όσον αφορά την ικανότητα εκμάθησης διαχωρισμού κάποιων πραγμάτων στην καθημερινότητα μας. Τουλάχιστον μέχρι να συγκροτήσουν τα ίδια , την δική τους ισχυρή προσωπικότητα και να μην "καταπίνουν" σκουπίδια απο τα ΜΜΕ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

και να συμπληρώσω όσον αφορά την ζωώδη φύση μας, οτι είναι πάντα πολύ πιο ανεπτυγμένη , όταν η "ανώτερη" μας φύση είναι υποβαθμισμένη. Αυτό μπορεί να γίνει , μόνο αν ο άνθρωπος , δεν έχει δεχτεί την κατάλληλη παιδεία, για να αντισταθμίσει την εσωτερική του ισορροπία ανάμεσα σε ένστικτα, συναισθήματα και λογική κρίση.

Link to comment
Share on other sites

Μια "Εικόνα" ισούται με χίλιες λέξεις.

 

Γιατί άραγε?

 

Μήπως διότι είναι πανίσχυρη? Και "Ακατανίκητη"?

 

 

Η "Προσομοίωση" άραγε τι είναι?

 

Εκπαίδευση μέσω της "Εικόνας" δεν είναι?

 

Το "Marketing", επιβολή μέσω της "Εικόνας" δεν είναι?

 

 

Που "Απευθύνεται" άραγε η "Επιβολή μέσω της Εικόνας"?

 

Στο "Λογικό" ή σε ένα "Ασυνείδητο"?

 

Οι "Λέξεις", ναι, απευθύνονται στο Λογικό και επιδέχονται " Νοητικού Λογικού Φιλτραρίσματος".

 

Οι "Εικόνες" όμως?

 

Πόσοι έχουν άραγε την "Υπερβατική Δυνατότητα" να "Φιλτράρουν αυτά που προσλαμβάνει το Ασυνείδητο" σε μια Άγνωστη ακόμη Ονειρική Γλώσσα?

 

Εαν την έχουν όλοι οι - απλώς - "Νοήμονες" άνθρωποι αυτή την δυνατότητα,τότε άδικα ανησυχούμε.

 

Δεν πα να βάζουν τα ΜΜΕ όσα καμένα πτώματα θέλουν, δεν επηρεάζουν κανέναν.

 

Εαν όμως, τη "δυνατότητα" αυτή την έχουν "ελάχιστοι", τότε έχουμε "σοβαρό πρόβλημα".

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρθηκε πολύ στο συγκεκριμένο θέμα η ανάπτυξη ζωώδης βίας μέσω των ανάλογων εικόνων καθώς και η ανάπτυξη της ορθής παιδείας.

Και όπως πολύ σωστά επισήμανε ο Johnny το όλο σκηνικό θυμίζει έκθεση.Δεν είναι η σωστή παιδεία πάνακεια για όλα.Κάπου παίζει ρόλο η προσωπική επιλογή του καθενός.Οι ευθύνες που έχουν οι καταστευαστές παιχνιδιών,ταινιών και οι δημοσιογράφοι που προβάλλουν τις εικόνες αυτές.Δική μου γνώμη είναι οτι χρειάζονται.Μπορεί να σοκάρουν κάποιους μα εάν με ρωτάυε είναι και ο μόνος τρόπος να κινητοποιήσουν και κάποιους άλλους.

Εξάλλου η κακή βία στα σωστά μέτρα χρειάζεται.Μην ξεχνάτε οτι μπορεί μεν ο άνθρωπος(όπως είπε και ο μέγας Αριστοτέλης)να είναι ζώον πολιτικό μα είναι δε και ζώον κατα βάση βίαιο.

Οι κοινωνικοί κανόνες,η αιδώς και η δίκη(όπως θα έλεγε και ο Πλάτωνας)είναι αυτές που βάλαν φραγμούς και εξευγένισαν το είδος.

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρθηκε πολύ στο συγκεκριμένο θέμα η ανάπτυξη ζωώδης βίας μέσω των ανάλογων εικόνων...
Όχι, όχι, αναφέρθηκε η ανάπτυξη ζωωδών ενστίκτων λόγω της βίας, είναι πολύ διαφορετικό.

 

Δική μου γνώμη είναι οτι χρειάζονται.Μπορεί να σοκάρουν κάποιους μα εάν με ρωτάυε είναι και ο μόνος τρόπος να κινητοποιήσουν και κάποιους άλλους.

Εξάλλου η κακή βία στα σωστά μέτρα χρειάζεται.Μην ξεχνάτε οτι μπορεί μεν ο άνθρωπος(όπως είπε και ο μέγας Αριστοτέλης)να είναι ζώον πολιτικό μα είναι δε και ζώον κατα βάση βίαιο.

Οι κοινωνικοί κανόνες,η αιδώς και η δίκη(όπως θα έλεγε και ο Πλάτωνας)είναι αυτές που βάλαν φραγμούς και εξευγένισαν το είδος.

Θα μπορούσες να αναπτύξεις κάπως περισσότερο το συλλογισμό σου?? :)

Edited by johnny
Link to comment
Share on other sites

Βία, βία, βία. Μια πρωτόγονη ανάγκη διατροφής που έγινε ψυχαγωγία.

Αυτό θα πει εξέλιξη...

 

Δεν ξέρω εάν η προβολή της είναι επιτηδευμένη από κάποιους για να μας κυριεύουν, ή είναι απλά ένα φαινόμενο "Θερμοκηπίου" όπου όλοι γνωρίζουμε τι θα γίνει, αλλά βαριόμαστε να πάρουμε το μετρό ή να μην κλείνουμε τον υπολογιστή επί μέρες, για να κατεβάζει ταινίες και μουσική.

Ξέρω όμως πως όσο μέσα από αυτό κάποιοι διακρίνονται, δεν πρόκειται να σταματήσει όσο γερά θεμέλια να έχουν οι υπόλοιποι που απλά τους παρακολουθούν.

 

Διάκριση, ακόμη και με τη βία. Κι ας μην προβάλεται. :headb:

Edited by Ιχώρ
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχετε προσεγγίσει το εξής: ότι το «φαινόμενο» αυτό παρουσίασε έξαρση τα τελευταία χρόνια γιατί? Γιατί συμβαδίζει με μια εποχή που άρχισε να βαλτώνει από θέματα, οράματα, στόχους και εν κατακλείδι συγκινήσεις? Γιατί άνθισε στην εποχή της κοινωνικής αδιαφορίας?

 

Δεν είναι θέμα ούτε καταστρατήγησης, ούτε «κυριαρχίας». Είναι θέμα marketing & promotion! Τόσο απλά! Παραδείγματα πάνπολλα: νούμερα τηλεθέασης κάνουν όσοι δείχνουν εικόνες φρίκης, με αφθονία και χωρίς φειδώ. Γιατί? Γιατί μόνο μια φρικιαστική εικόνα μπορεί να «διαπεράσει» πλέον την πέτσα μας και να τραβήξει για λίγο την προσοχή μας.

Link to comment
Share on other sites

Serena,

 

Η προσωπική επιλογή περνάει απο το "φιλτράρισμα" της προσωπικής κρίσης. Η προσωπική κρίση βασίζεται στην ορθή ικανότητα συλλογισμού και λογικής. Ο ορθός συλλογισμός έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την σωστή παιδεία που δίνει τα εφόδια συμπλήρωσης της προσωπικότητας του καθενός.

 

Χωρίς σωστή παιδεία (και δεν εννοώ μόνο αυτή των σχολείων!) το κάθε άτομο είναι απροστάτευτο απέναντι σε οτιδήποτε του προσφέρουν σαν "έτοιμο φαγητό" που σαφώς και είναι πιο εύκολο να το λάβει , ειδικά με τον τρόπο που το πλασσάρουν (εντυπωσιακές εικόνες καταστροφής και βίας!).

 

Η ζωώδη φύση μας, επιβάλεται σε εμάς, όταν η ορθή κρίση και λογική δεν υπάρχουν σαν τροχοπέδη για τις ενέργειες μας.

 

Το φίλτρο-ασπίδα με λίγα λόγια, για εμάς, είναι η δυνατότητα να μπορούμε να κρίνουμε εικόνες βίας ή άλλα "σκουπίδια" πλασσαρισμένα ώς status quo, απο τα ΜΜΕ , βάση των δικών μας εμπειριών και εφοδίων που έχουμε λάβει απο το σχολείο & το περιβάλλον μας. Αν αυτά είναι ελλειπή ή σαθρά, σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αντισταθείς , πόσο μάλλον να αποχαρακτηρίσεις τις εικόνες αυτές, ώς κάτι που στο δίνουν προς αποχαύνωση-εθισμό.

 

 

Με λίγα λόγια. Χωρίς ικανή παιδεία, δεν έχεις ικανή κρίση... άρα είσαι και ευάλλωτο άτομο σε ότι και αν σου πλασσάρουν. Είναι ενα δόγμα που έχει ακολουθηθεί απο τα πρώτα χρόνια της ανθρωπότητας, όταν υπήρξαν οι κατέχοντες της γνώσης και ο απλός λαός που εύκολα χειραγωγείται.

Link to comment
Share on other sites

Δική μου γνώμη είναι οτι χρειάζονται.Μπορεί να σοκάρουν κάποιους μα εάν με ρωτάυε είναι και ο μόνος τρόπος να κινητοποιήσουν και κάποιους άλλους.

 

Θα ξεκινήσω από αυτή τη φράση όπου εντοπίζεται ένα παράπλευρο σημείο που συχνά προσπερνάμε όταν, -πολύ σωστά βέβαια-, μιλάμε για παιδεία.

Σίγουρα η παιδεία μας είναι αυτή που θα μας δώσει την ικανότητα να φιλτράρουμε την πληροφορία, και να αναπτύξουμε την κρίση και την ευθυκρισία μας. Όμως δεν περιορίζεται εκεί.

Μία άποψη που συμμερίζονται πολλοί άνθρωποι, είναι πως η εικόνα πρέπει να παρουσιάζεται γιατί είναι η ωμή αλήθεια και όσο κι αν σοκάρει, αφυπνίζει και κινητοποιεί. Εδώ λοιπόν έρχεται το θέμα,

 

κατά πόσον η παιδεία μας είναι ικανή όχι μόνο στο επίπεδο που πρέπει να φιλτράρουμε ή να κρίνουμε, αλλά και στο πότε πρέπει να παρουσιάσουμε κάτι και πως!

 

Έχουμε όλοι μία τάση να θεωρούμε εαυτούς δέκτες μηνυμάτων και προσπερνάμε ότι δεν περιοριζόμαστε εκεί αλλά είμαστε ταυτόχρονα και πομποί. Η διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης ξεκινά από την διαμόρφωση της δικής μας συνείδησης. Δεν είναι μόνο το πως προσλαμβάνουμε αυτό που μας δίνουν οι άλλοι, αλλά και το πως το διαιωνίζουμε εμείς με τη σειρά μας (πάντα σε κάποιο σημείο, "οι άλλοι" είμαστε εμείς).

Υπάρχουν πάρα πολλά είδη εικόνας βίας.

Υπάρχει η παρουσίαση θυμάτων και κτηνωδιών του πολέμου στο Ιράκ, αλλά

υπάρχει και η παρουσίαση ενός ακρωτηριασμένου πτώματος από έναν μανιακό δολοφόνο.

 

Μπορούμε να διακρίνουμε τη διαφορά ανάμεσα σ' αυτά τα δύο;

Το πρώτο, μάλλον έχει κάτι να προσφέρει σοκάροντας, γιατί δείχνει την ωμή πραγματικότητα που πολλοί άνθρωποι ίσως δεν μπορούν να αντιληφθούν, και ίσως τους βοηθήσει να καταλάβουν πως η αλήθεια δεν είναι αυτή που παρουσιάζεται.

Το δεύτερο, τι προσφέρει; Τι κινητοποιεί;

 

Μπορούμε λοιπόν, όταν βρισκόμαστε στη θέση αυτού που θα παρουσιάσει μία πληροφορία, όταν έρχεται η στιγμή της δικής μας συμμετοχής στην διαμόρφωση της συνείδησης, να κρίνουμε και να διαχωρίσουμε ή εκεί είμαστε ανεύθυνοι και ακολουθούμε τον συρμό της κοινωνίας της πληροφορίας, κάνοντας ότι αυτή προστάζει (φτάνει να μην εμπίπτει στο νόμο!), κι έτσι αν αύριο επιτρέπεται να δείξουμε έναν φόνο σε πραγματικό χρόνο (την ώρα που γίνεται) θα το κάνουμε υποστηρίζοντας πως αυτή είναι η ωμή, αντικειμενική αλήθεια και δεν έχουμε το δικαίωμα να την "σκεπάζουμε";

 

Αντιλαμβανόμαστε πραγματικά την ευθύνη που έχουμε στο πως εξελίσσεται το ανθρώπινο είδος; Η συμμετοχή μας ξεκινά όταν εκπαιδεύουμε κάποιους νεώτερους ανθρώπους ή πιο πριν; Μήπως γεννάμε τους δολοφόνους του αύριο πριν ακόμα αυτοί συλληφθούν στην κοιλιά της μάνας τους;

Link to comment
Share on other sites

evi...

 

για μια ακόμη φορά, καθώς φαίνεται οτι δεν είναι κατανοητό σε όλες τις διαστάσεις του..

 

Παιδεία, δεν είναι μόνο η εξήγηση και η εκπαίδευση στο σχολείο και τους καθηγητές. Είναι ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ του μικρόκοσμου του κάθε ανθρώπου απο την βρεφική του ηλικία.

Εκεί γίνονται τα πάντα. Αν τώρα ο μπαμπάς και η μαμά περνάνε το 80% της ώρας τους, μπροστά στο χαζόκουτο , με αμφίβολης ποιότητας θεάματα.

Αν εντυπωσιάζονται απο τα θεάματα που προσφέρονται απλόχερα ώς μια άλλη πραγματικότητα.

Αν παράλληλα αδιαφορούν για την δική τους εξέλιξη ή αν θες καλύτερα, απλά ικανοποιούνται με αυτό που τους έρχεται "έτοιμο"..

Και στο τέλος αν το μεγάλωμα των παιδιών τους , το έχει αναλάβει η TV και ο υπολογιστής...

 

 

Δεν χρειάζονται βαθυστόχαστοι σοφισμοί και σκέψεις.

 

Ο λαός μας έχει μια πολύ σοφή παροιμία που πιάνει και εδώ. Το μήλο θα πέσει κάτω απο την μηλιά. Όταν λοιπόν σαν γονιός γίνεσαι υποχείριο αυτών που περιγράφουμε εδώ, τότε τι νομίζεις οτι θα κάνει το "μηλαράκι";

 

Για αυτό σε κάθε αλλαγή, το πρώτο στάδιο διαμόρφωσης , είναι μέσα στον δικό μας μικρόκοσμο και μετά στο μεγαλύτερο επίπεδο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν χρειάζονται βαθυστόχαστοι σοφισμοί και σκέψεις.
Να συμπεράνω πως θεωρείς το θέμα συνοθύλευμα αχρήστων σοφισμών και σκέψεων; :unsure:

 

Σ' αυτή την περίπτωση, πιθανόν κακώς σου απαντώ, γιατί θεωρείς το ζήτημα ανάξιο συζήτησης.

 

Παρ' όλα αυτά, στο προηγούμενο ποστ μου (δεν διαφώνησα πουθενά σε ότι έχεις πει αλλά και σε ότι έχουν πει και οι υπόλοιποι) επικεντρώνω σ' ένα πολύ σημαντικό σημείο (κατά την οπτική μου τουλάχιστον!).

Πηγαίνω πιό πέρα απ' το τι κάνουν οι γονείς και οι δάσκαλοι με τα παιδιά.

Μιλώ ακριβώς για το πως λειτουργούμε "στον μικρόκοσμό μας" όπως λες, ο οποίος δεν είναι ακριβώς μικρόκοσμος, είναι ο κόσμος!

Και η ευθύνη που έχουμε, κάνει αυτό το θέμα σημαντικό, γιατί εκεί ξεφεύγω απ' τον μικρόκοσμό μου και βλέπω έναν κόσμο που διαμορφώνεται έτσι όπως διαμορφώνεται γιατί οι άνθρωποι βλέπουν μέρος του "τοπίου", πολύ μικρό μέρος.

 

Μπορούμε λοιπόν, όταν βρισκόμαστε στη θέση αυτού που θα παρουσιάσει μία πληροφορία, όταν έρχεται η στιγμή της δικής μας συμμετοχής στην διαμόρφωση της συνείδησης, να κρίνουμε και να διαχωρίσουμε ή εκεί είμαστε ανεύθυνοι και ακολουθούμε τον συρμό της κοινωνίας της πληροφορίας, κάνοντας ότι αυτή προστάζει (φτάνει να μην εμπίπτει στο νόμο!), κι έτσι αν αύριο επιτρέπεται να δείξουμε έναν φόνο σε πραγματικό χρόνο (την ώρα που γίνεται) θα το κάνουμε υποστηρίζοντας πως αυτή είναι η ωμή, αντικειμενική αλήθεια και δεν έχουμε το δικαίωμα να την "σκεπάζουμε";
Edited by evi
Link to comment
Share on other sites

καθόλου ανάξιο συζήτησης... παρεξήγησες... θεωρώ όμως οτι κάνουμε μεγάλους στοχασμούς, ενώ η λύση είναι μπροστά μας.

 

Ο κόσμος και η κοινωνία δεν αλλάζουν εντός μια ηλικιακής γεννιάς. Αλλάζει σε βάθος χρόνου. Οπότε ποιό είναι το θεμέλιο για αυτό το βάθος χρόνου;

 

Τα παιδιά μας. Εμείς είμαστε (μας αρέσει ή οχι) "καμμένα χαρτιά" σαν γενικό σύνολο. Μπορεί να υπάρξουν εξαιρέσεις, αλλά στο σύνολο αυτό είμαστε.

 

Όταν λοιπόν θες να αλλάξεις κάτι, δημιουργείς πρότυπα και συνθήκες για την γεννιά που θα ακολουθήσει , έτσι ώστε να αποτινάξει τους "ζυγούς" και τις "παρωπίδες" που έχουμε εμείς και μεγαλώσαμε με αυτές. Αυτός είναι ο "μικρόκοσμος" μας , που ...ναι... στο σύνολο του αποτελεί την κοινωνία. Αλλά σε πρώτο στάδιο, την λύση θα την βρεί ο καθένας μόνος του. Με όποια παιδεία , προσωπικότητα και ικανότητα κρίσης διαθέτει.

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ όμως οτι κάνουμε μεγάλους στοχασμούς, ενώ η λύση είναι μπροστά μας.

Δηλαδή ποιά είναι η λύση?

 

Εμείς είμαστε (μας αρέσει ή οχι) "καμμένα χαρτιά" σαν γενικό σύνολο. Μπορεί να υπάρξουν εξαιρέσεις, αλλά στο σύνολο αυτό είμαστε.

 

Διαφωνώ κάθετα με αυτό τον μοιρολατρισμό...Ίσως έτσι ακριβώς θέλουν κάποιοι να σκεφτόμαστε....Ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε. Ότι είμαστε "καμμένα χαρτιά"...

Φυσικά και μπορούμε να αλλάξουμε..Να αφυπνιστούμε...Αρκεί να το θελήσουμε..Διαβάστε αυτό το καταπληκτικό απόσπασμα από τη σοφία του Γκουρτζίεφ που μας μεταφέρει ο φίλος Ingy... http://www.artofwise.gr/forum/index.php?showtopic=2550

και συνδυάστε το με αυτό που γράφει η φίλη evi : "Η διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης ξεκινά από την διαμόρφωση της δικής μας συνείδησης."

 

Ο κόσμος και η κοινωνία δεν αλλάζουν εντός μια ηλικιακής γεννιάς. Αλλάζει σε βάθος χρόνου. Οπότε ποιό είναι το θεμέλιο για αυτό το βάθος χρόνου;

Τα παιδιά μας.

 

Όταν λοιπόν θες να αλλάξεις κάτι, δημιουργείς πρότυπα και συνθήκες για την γεννιά που θα ακολουθήσει , έτσι ώστε να αποτινάξει τους "ζυγούς" και τις "παρωπίδες" που έχουμε εμείς και μεγαλώσαμε με αυτές.

 

Πώς θα αλλάξει συνολικά η επόμενη γενιά, αν δεν αλλάξει πρώτα και η προηγούμενη ώστε να την εκπαιδεύσει κατάλληλα? Και πώς θα αντιληφθεί η παρούσα γενιά, ενώ είναι "καμμένο χαρτί", ποιά ουσιώδη πράγματα πρέπει να αλλάξει(ενώ βρίσκεται η ίδια στο σκοτάδι) ώστε να έχει η επόμενη καλύτερες συνθήκες ανάπτυξης?

 

Τώρα είναι που πρέπει να εργαστούμε. Το παρόν είναι η δύναμη μας... Δεν πρέπει να χάνουμε στιγμή.

Πρέπει ο καθένας να εργαστεί πάνω στον εαυτό του...Εδώ και τώρα...

 

Δεν χρειάζονται βαθυστόχαστοι σοφισμοί και σκέψεις.

 

Ο λαός μας έχει μια πολύ σοφή παροιμία που πιάνει και εδώ. Το μήλο θα πέσει κάτω απο την μηλιά. Όταν λοιπόν σαν γονιός γίνεσαι υποχείριο αυτών που περιγράφουμε εδώ, τότε τι νομίζεις οτι θα κάνει το "μηλαράκι";

 

Μέγα λάθος... Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει, αλλά ως μόνο προς το φυσικό σώμα...Ως προς το Πνεύμα, τη Ψυχή, είμαστε τελείως ανεξάρτητοι από τους φυσικούς γονείς μας... Εκεί η "μηλιά" είναι ο Δημιουργός...Που μας έπλασε κατ'εικόνα και καθ'ομοίωσην....

Edited by Dream_er
Link to comment
Share on other sites

Dream_er:

 

Πρέπει ο καθένας να εργαστεί πάνω στον εαυτό του...Εδώ και τώρα...
Σε αυτό είμαι σύμφωνος 110% ...αλλά το θέμα είναι οτι δεν μπορείς να υποχρεώσεις κάποιον να προχωρήσει στην δική του εξέλιξη. Αν λάβεις τώρα υπόψη , ειδικά στην Ελλάδα, τον ωχαδερφισμό που επικρατεί , νομίζω οτι ο χαρακτηρισμός "καμμένα χαρτιά" είναι αρκετά ακριβής για το σύνολο.

 

Μέγα λάθος... Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει, αλλά ως μόνο προς το φυσικό σώμα...Ως προς το Πνεύμα, τη Ψυχή, είμαστε τελείως ανεξάρτητοι από τους φυσικούς γονείς μας.

 

ΛΑΘΟΣ!...απο την στιγμή που γεννιέται κάποιος , έρχεται με μηδενική γνώση και εμπειρία. Τα πρώτα του βιώματα και "παιδεία" έρχεται απο τους γονείς. Αυτά αποτελούν και τα θεμέλια του, που κατά 90% θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια της ζωής του. Άρα κατά μια έννοια , ακόμα και πνευματικά "κάτω απο την μηλιά πέφτεις". Στην πορεία αν είσαι τυχερός , μπορεί και να "κυλήσεις" μακριά. Αλλά αυτό θα είναι η εξαίρεση και οχι ο κανόνας.

Link to comment
Share on other sites

Dream_er:

 

Σε αυτό είμαι σύμφωνος 110% ...αλλά το θέμα είναι οτι δεν μπορείς να υποχρεώσεις κάποιον να προχωρήσει στην δική του εξέλιξη. Αν λάβεις τώρα υπόψη , ειδικά στην Ελλάδα, τον ωχαδερφισμό που επικρατεί , νομίζω οτι ο χαρακτηρισμός "καμμένα χαρτιά" είναι αρκετά ακριβής για το σύνολο.

 

Ο χαρακτηρισμός αυτός είναι πολύ βαρύς... Αν και με αυτά που βλέπουμε ίσως έχεις δίκαιο τελικά... :(

 

ΛΑΘΟΣ!...απο την στιγμή που γεννιέται κάποιος , έρχεται με μηδενική γνώση και εμπειρία. Τα πρώτα του βιώματα και "παιδεία" έρχεται απο τους γονείς. Αυτά αποτελούν και τα θεμέλια του, που κατά 90% θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια της ζωής του. Άρα κατά μια έννοια , ακόμα και πνευματικά "κάτω απο την μηλιά πέφτεις". Στην πορεία αν είσαι τυχερός , μπορεί και να "κυλήσεις" μακριά. Αλλά αυτό θα είναι η εξαίρεση και οχι ο κανόνας.

 

Εγώ διαφωνώ ότι η ψυχή είναι άγραφο χαρτί... Ένταξει, ίσως είναι επειδή πιστεύω και στη μετανσάρκωση(φυσικά πάντα από ανθρωπο σε άνθρωπο)...

Έτσι , η ψυχή κουβαλάει μέσα της εμπειρίες και από τις προηγούμενες ενσαρκώσεις της... Αρα το παιδί μπορεί να ακολουθήσει διαφορετικό μονοπάτι από αυτο των γονέων του...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...