Jump to content

ΑΓΙΟ ΦΩΣ


Recommended Posts

Δεν νομίζω ότι αυτό που αμφισβητείται είναι η ισχύς αυτού του τόπου. Μάλλον η υγεία της σημερινής Εκκλησίας είναι που αμφισβητείται.

 

Ναι αλλα αν δεν κανω λαθος το τοπικ λεει "Αγιο φως ..αναβει απο θαυμα?"

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Artzuna...

 

Είπες πολύ μεγάλη κουβέντα που λίγοι έχουν νιώσει πραγματικά. Ενέργεια ή ενεργειακό τοπίο. Αν κάποιοι απο εσάς έχουν επισκεφτεί κάποιον ιερό τόπο (ανεξαρτήτου θρησκείας) θα έχουν νιώσει αυτό το πράγμα. Ειδικά αν είναι μάλιστα κάτι που ακουμπά την δική τους Πίστη , το συναίσθημα είναι πολλαπλάσιο σε ένταση.

 

Παρόμοιο συναίσθημα είχα όταν επισκέφτηκα για πρώτη φορά το Άθως. Η ενέργεια που διαχέει και εκεί το τοπίο είναι εκπληκτική. Θετική ενέργεια που πηγάζει απο τις συνεχείς προσευχές και την Πίστη κάποιων που έχουν γίνει μέρος του τοπίου.

Συναίσθημα ενέργειας αλλά οχι όμοιο θα έλεγα , ένιωσα όταν αντίκρυσα για πρώτη φορά τον ναό της Αγ.Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.

Στα Ιεροσόλυμα δεν έχω πάει ακόμα δυστυχώς. Εύχομαι κάποια στιγμή να μπορέσω.

 

Όταν λοιπόν έχεις την αίσθηση αυτής της ενέργειας, τότε μόνο σου είναι αντιληπτό το τι μπορεί να γίνει εκεί.

Link to comment
Share on other sites

Όταν λοιπόν έχεις την αίσθηση αυτής της ενέργειας, τότε μόνο σου είναι αντιληπτό το τι μπορεί να γίνει εκεί.

 

Με λίγα λόγια, υπάρχει η δυνατότητα. Το θέμα είναι ποιός μπορεί πραγματικά να την εκμεταλευτεί.

Link to comment
Share on other sites

Χαιρετώ, μόλις επέστρεψα από τις διακοπές. Μιας που το ξεκίνησα, ας πω κ κάτι για (ελπίζω όχι) κλείσιμο. Ωραία όλα όσα αναφέρθηκαν, αλλά:

1ον:Δεν είμαι κατά του χριστιανισμού εξάλλου είναι το παραδοσιακό μου θρήσκευμα, αλίμονο, μόνο που σκεπτόμενος λογικά προβληματίζομαι κ δε μπορώ να πιστέψω ό,τι δεν αποδεικνύεται. Εξ άλλου έχω δει ότι σχεδόν όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες από αρχαιοτάτων ετών οι οποίοι μελέτησαν κ απέκτησαν γνώση κ λογική κ κριτική σκέψη ήσαν άθεοι. Διότι με όσα έμαθαν δε μπόρεσαν να εξηγήσουν τι είναι ο θεός κ σχετικά με αυτόν. Σε παρόμοια φάση βρίσκομαι κ γω.

2ον:Η ελληνική χριστιανική εκκλησία όπως τη βλέπω πάει κατά διαόλου. Σκεφτείτε τι βγάζουν για τους παπάδες. Αλίμονο αν είναι όλα φαντασίες των δημοσιογράφων. Σε κάμποσα χρόνια αν κρίνω από την πλειοψηφία των νέων η θρησκεία μάλλον θα αποδυναμωθεί αρκετα. Εξάλλου ο μεσαίωνας μένει πια πολύ πίσω μας. Ποιος θα κάτσει να πιστέψει απ τις νέες γενιές τώρα για θαύματα που έγιναν 1000 χρόνια πριν; Εκτός βέβαια αν συνεχιστεί πολύ πιο έντονα η πλύση εγκεφάλου στα σχολεία. Δε νομίζω όμως, κάτι διάβαζα τις προάλλες για αντικατάσταση των θρησκευτικών από θρησκειολογία, προαιρετικό το βάπτισμα κλπ κλπ.

3ον: Η εκκλησία σε κάποιες περιπτώσεις μοιάζει μαγαζί. Γιατί να πληρώσεις για να πιστέψεις; Τράβα σε ένα ξωκλήσι κ νιώσε όσο θέλεις. Αυτά όμως έχουν λουκέτο στην πόρτα. Είναι πολλά βλέπεις για να οργανωθούν κ να ορίσουν σε όλα εισπράκτορες. Έτσι βάζουν λουκέτο. Ακριβώς όπως τα μαγαζιά. Εμένα αυτό που μου μένει από τη θρησκεία μας είναι πολλά έντονα συναισθήματα σαν παραδόσεις που με κάνουν και συγκινούμαι όταν παρεβρίσκομαι κάποιες φορές σε κάποιες τελετές σε συγκεκριμένο τόπο όμως. Είναι ο τόπος; είναι κάτι άλλο; είναι συγκεκριμένες μορφές ιερέων που μου το προκαλούν αυτό; ίσως. Γιατί νομίζω ότι υπάρχουν κ κάποιοι που νιώθουν να κάνουν λειτούργημα κ όχι επάγγελμα. Λίγοι όμως.

4ον:Αδυνατώ να δεχτώ πολλές φορές την προέλευση της θρησκείας (αντιφάσκω τώρα αλλά δε μπορώ αλλιώς). Νομίζω ότι κάποια πράγματα κατασκευάστηκαν...Μα πως έχουμε αποδείξεις για όλα αυτά; Γιατί να δεχόμαστε τα πάντα χωρίς έρευνα;γιατί πίστευε κ μη ερεύνα;δε μπορώ να το δεχτώ,δε στέκει. Και γιατί δηλαδή όλοι οι προηγούμενοι να είχαν ''λάθος'' θρησκεία; Μήπως δα ο κόσμος γεννήθηκε τότε που ονομάζουμε το έτος μηδεν; Τι υπήρξε από τότε κι έπειτα από πλευράς επιστήμης κ τεχνών; Σκοτάδι μαύρο κ άραχνο. Ενώ πιο πριν; Λαμπρότητα άνθος όλων των επιστημών κ τεχνών. Είναι μια τέλεια αντίθεση που συμπληρώνει η μια την άλλη. Προ Χριστού όλα τέλεια πλην τη θρησκεία, μετά όλα μαύρα αλλά μόνο η θρησκεία σωστή. Κάτι δε μου πάει. Μα για να σκεφτούμε κ λίγο λογικά βγάζοντας απ τα μυαλά μας όλα όσα χωρίς να μας ρωτήσουν μας έβαλαν κ μας βάζουν από γεννήσεως μας. Κ στο κάτω κάτω εν τέλει μετά από ανάλυση ακέψεων κλίνω προς την άποψη ότι ο εκάστοτε θεός δεν ήταν τίποτα άλλο παρά δημιούργημα στη σκέψη των ανθρώπων λόγω φόβου κ ανασφάλειας. Όλα με κάποιο τρόπο εξηγούνται, έτσι κ για αυτό υπάρχει εξήγηση. Μόλις την είπα. Όσο για το άγιο φως, εεε, όλα παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο ώστε να συμβαίνουν όπως 'πρέπει' να πιστεύουμε. Θα χει κ αυτό τον τρόπο του, την εξήγησή του. Μου κάνει εντύπωση όμως πως αφού το πάσχα είναι κινητή γιορτή το άγιο φως καταλαβαίνει κάθε χρόνο τις ημερομηνίες κ ανάβει τη σωστή ημέρα!!! Αλήθεια αυτό με το κινητό Πάσχα κ τις κινητές γιορτές ποτέ δεν το κατάλαβα (ούτε και το έψαξα όμως). Και να κλείσω με το εξής μιας και μιλάμε για άγιο φως που ανάβει μόνο του:

5ον: Έχει μήπως ποτέ πάρει το αυτί σας ή το μάτι σας για ένα υγρό χρυσό φως που προερχόταν απ τους Αρχαίους ημών προγόνους το οποίο έκαιγε (κ καίει) αιώνια χωρίς ποτέ να σβήνει αλλά κ ότι η 'φλόγα' του δεν ήταν καν φλόγα, δηλαδή ούτε είχε θερμότητα ούτε τρεμόπαιζε ούτε είχε οσμή, αλλά μόνο φώτιζε κ φαινόταν σαν να προέρχεται από λιωμένο χρυσάφι; Αυτό όσοι ασχολούνται με αλχημεία ίσως μπορούν να το εξηγήσουν. Δεκτόν κάθε τι που εξηγείται. Εγώ δεν ξέρω τίποτε από αλχημεία αλλά νομίζω ότι αυτό το υπαρκτό κ σήμερα (λογικά) φαινόμενο που έχω δει να αναφέρεται, βρίσκει εκεί την εξήγησή του.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Χαιρετώ, μόλις επέστρεψα από τις διακοπές. Μιας που το ξεκίνησα, ας πω κ κάτι για (ελπίζω όχι) κλείσιμο. Ωραία όλα όσα αναφέρθηκαν, αλλά:

1ον:Δεν είμαι κατά του χριστιανισμού εξάλλου είναι το παραδοσιακό μου θρήσκευμα, αλίμονο, μόνο που σκεπτόμενος λογικά προβληματίζομαι κ δε μπορώ να πιστέψω ό,τι δεν αποδεικνύεται. Εξ άλλου έχω δει ότι σχεδόν όλοι οι μεγάλοι επιστήμονες από αρχαιοτάτων ετών οι οποίοι μελέτησαν κ απέκτησαν γνώση κ λογική κ κριτική σκέψη ήσαν άθεοι. Διότι με όσα έμαθαν δε μπόρεσαν να εξηγήσουν τι είναι ο θεός κ σχετικά με αυτόν. Σε παρόμοια φάση βρίσκομαι κ γω.

2ον:Η ελληνική χριστιανική εκκλησία όπως τη βλέπω πάει κατά διαόλου. Σκεφτείτε τι βγάζουν για τους παπάδες. Αλίμονο αν είναι όλα φαντασίες των δημοσιογράφων. Σε κάμποσα χρόνια αν κρίνω από την πλειοψηφία των νέων η θρησκεία μάλλον θα αποδυναμωθεί αρκετα. Εξάλλου ο μεσαίωνας μένει πια πολύ πίσω μας. Ποιος θα κάτσει να πιστέψει απ τις νέες γενιές τώρα για θαύματα που έγιναν 1000 χρόνια πριν; Εκτός βέβαια αν συνεχιστεί πολύ πιο έντονα η πλύση εγκεφάλου στα σχολεία. Δε νομίζω όμως, κάτι διάβαζα τις προάλλες για αντικατάσταση των θρησκευτικών από θρησκειολογία, προαιρετικό το βάπτισμα κλπ κλπ.

3ον: Η εκκλησία σε κάποιες περιπτώσεις μοιάζει μαγαζί. Γιατί να πληρώσεις για να πιστέψεις; Τράβα σε ένα ξωκλήσι κ νιώσε όσο θέλεις. Αυτά όμως έχουν λουκέτο στην πόρτα. Είναι πολλά βλέπεις για να οργανωθούν κ να ορίσουν σε όλα εισπράκτορες. Έτσι βάζουν λουκέτο. Ακριβώς όπως τα μαγαζιά. Εμένα αυτό που μου μένει από τη θρησκεία μας είναι πολλά έντονα συναισθήματα σαν παραδόσεις που με κάνουν και συγκινούμαι όταν παρεβρίσκομαι κάποιες φορές σε κάποιες τελετές σε συγκεκριμένο τόπο όμως. Είναι ο τόπος; είναι κάτι άλλο; είναι συγκεκριμένες μορφές ιερέων που μου το προκαλούν αυτό; ίσως. Γιατί νομίζω ότι υπάρχουν κ κάποιοι που νιώθουν να κάνουν λειτούργημα κ όχι επάγγελμα. Λίγοι όμως.

4ον:Αδυνατώ να δεχτώ πολλές φορές την προέλευση της θρησκείας (αντιφάσκω τώρα αλλά δε μπορώ αλλιώς). Νομίζω ότι κάποια πράγματα κατασκευάστηκαν...Μα πως έχουμε αποδείξεις για όλα αυτά; Γιατί να δεχόμαστε τα πάντα χωρίς έρευνα;γιατί πίστευε κ μη ερεύνα;δε μπορώ να το δεχτώ,δε στέκει. Και γιατί δηλαδή όλοι οι προηγούμενοι να είχαν ''λάθος'' θρησκεία; Μήπως δα ο κόσμος γεννήθηκε τότε που ονομάζουμε το έτος μηδεν; Τι υπήρξε από τότε κι έπειτα από πλευράς επιστήμης κ τεχνών; Σκοτάδι μαύρο κ άραχνο. Ενώ πιο πριν; Λαμπρότητα άνθος όλων των επιστημών κ τεχνών. Είναι μια τέλεια αντίθεση που συμπληρώνει η μια την άλλη. Προ Χριστού όλα τέλεια πλην τη θρησκεία, μετά όλα μαύρα αλλά μόνο η θρησκεία σωστή. Κάτι δε μου πάει. Μα για να σκεφτούμε κ λίγο λογικά βγάζοντας απ τα μυαλά μας όλα όσα χωρίς να μας ρωτήσουν μας έβαλαν κ μας βάζουν από γεννήσεως μας. Κ στο κάτω κάτω εν τέλει μετά από ανάλυση ακέψεων κλίνω προς την άποψη ότι ο εκάστοτε θεός δεν ήταν τίποτα άλλο παρά δημιούργημα στη σκέψη των ανθρώπων λόγω φόβου κ ανασφάλειας. Όλα με κάποιο τρόπο εξηγούνται, έτσι κ για αυτό υπάρχει εξήγηση. Μόλις την είπα. Όσο για το άγιο φως, εεε, όλα παρουσιάζονται με το σωστό τρόπο ώστε να συμβαίνουν όπως 'πρέπει' να πιστεύουμε. Θα χει κ αυτό τον τρόπο του, την εξήγησή του. Μου κάνει εντύπωση όμως πως αφού το πάσχα είναι κινητή γιορτή το άγιο φως καταλαβαίνει κάθε χρόνο τις ημερομηνίες κ ανάβει τη σωστή ημέρα!!! Αλήθεια αυτό με το κινητό Πάσχα κ τις κινητές γιορτές ποτέ δεν το κατάλαβα (ούτε και το έψαξα όμως). Και να κλείσω με το εξής μιας και μιλάμε για άγιο φως που ανάβει μόνο του:

5ον: Έχει μήπως ποτέ πάρει το αυτί σας ή το μάτι σας για ένα υγρό χρυσό φως που προερχόταν απ τους Αρχαίους ημών προγόνους το οποίο έκαιγε (κ καίει) αιώνια χωρίς ποτέ να σβήνει αλλά κ ότι η 'φλόγα' του δεν ήταν καν φλόγα, δηλαδή ούτε είχε θερμότητα ούτε τρεμόπαιζε ούτε είχε οσμή, αλλά μόνο φώτιζε κ φαινόταν σαν να προέρχεται από λιωμένο χρυσάφι; Αυτό όσοι ασχολούνται με αλχημεία ίσως μπορούν να το εξηγήσουν. Δεκτόν κάθε τι που εξηγείται. Εγώ δεν ξέρω τίποτε από αλχημεία αλλά νομίζω ότι αυτό το υπαρκτό κ σήμερα (λογικά) φαινόμενο που έχω δει να αναφέρεται, βρίσκει εκεί την εξήγησή του.

 

 

το ξεθαβω το θεμα κατα πως φαινεται .

μια απαντηση υπαρχει : ή πιστευεις ή οχι . αν υπηρχε οχι μονο ολοι θα πιστευαν , αλλα θα ηταν αναγκασμενοι κιολας να το κανουν .

την αποδειξη μιας εξισωσης δε τη δεχεσαι αναγκαστηκα ; αρα η οποια ελευθερια επιλογης χανεται .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

δεν ξέρω αν είναι θαύμα αν και δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα θαύματα,

αλλά δείτε και μια άποψη διαφορετική.... (Αδαμάντιος Κοραής)

 

1copyqz3.jpg

 

2copygs3.jpg

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Αν και σεβαστή η διαφορετικότητα κάθε άποψης θα μου επιτραπεί πιστεύω να πω, πως η μη αναφορά ενός γεγονότος δεν σημαίνει οτι δεν υπήρξε ποτέ.

Link to comment
Share on other sites

Μα ακριβώς εκεί όμως είναι το πρόβλημα σε αυτά τα θέματα, η πίστη. Γιατί να προτιμήσεις να πιστέψεις ότι ένα γεγονός είναι πραγματικό όταν δεν υπάρχουν αναφορές, ενώ μπορείς να προτιμήσεις να μην πιστέψεις στην ύπαρξή του. Είναι θέμα πίστης.

Δεν είναι άγνωστη η έννοια "εξαπάτηση" ούτε στη Δυτική, ούτε στην Ανατολική Εκκλησία.

Edited by Δανάη
Link to comment
Share on other sites

Μα ακριβώς εκεί όμως είναι το πρόβλημα σε αυτά τα θέματα, η πίστη. Γιατί να προτιμήσεις να πιστέψεις ότι ένα γεγονός είναι πραγματικό όταν δεν υπάρχουν αναφορές, ενώ μπορείς να προτιμήσεις να μην πιστέψεις στην ύπαρξή του. Είναι θέμα πίστης.

Δεν είναι άγνωστη η έννοια "εξαπάτηση" ούτε στη Δυτική, ούτε στην Ανατολική Εκκλησία.

Φαίνεται ότι αναφορές υπάρχουν από παλιά (τόσο παλιά ώστε να μην υπήρχαν zippo!). Από την άλλη είναι σίγουρα ένα φαινόμενο άγνωστο στην εκκλησία των πρώτων αιώνων. Και εν μέρει "κενό" περιεχομένου (να καταλάβω ότι "χάνεται" ο καρκίνος κάποιου, αλλά το άναμμα λαμπάδας...)

Οι μαρτυρίες πάντως είναι πολλές και από τα παλιά (όπου άναμμα φωτιάς εύκολο και αθόρυβο δεν ήταν δυνατό) και σύγχρονες. Έχω μιλήσει με ανθρώπους που παραβρέθηκαν και ήταν κοντά. Τουλάχιστον ένας είπε και ότι και λαμπάδες που κρατάνε άνθρωποι απ'έξω ανάβουν ξαφνικά (και ο άνθρωπος που μίλησα (γυναίκα) δεν ήταν καμιά θεούσα, από περιέργεια είχε πάει). Άλλοι μου ανέφεραν "ασταρπές" που διατρέχουν ανάμεσα στους προσκυνητές... προσωπικά δεν το ήξερα, μετά είδα ότι κυκλοφορούν και φωτογραφίες του φαινομένου. Τι να πει κανείς;

Από τη μια είναι απίστευτο και "κενό" (κατά τη γνώμη μου). Από την άλλη άκουσα να μιλούν γι' αυτό άνθρωποι που γνωρίζω καλά και θεωρώ αξιόπιστους...

Link to comment
Share on other sites

αν δεχθούμε αυτά που λέει ο Κοραής περί ανυπαρξίας του θαύματος στα πρώτα χρόνια, αλλά και τις μαρτυρίες τις σύγχρονες περί αστραπών, φώτων, αυτοανάφλεξη κτλ τι συμπέρεσμα βγάζουμε;

 

Πολύ πρόχειρα ότι ίσως η πίστη των ανθρώπων τα κάνει όλα αυτά, δλδ ίσως να είναι ένα θαύμα αλλά σύγχρονο που βασίζεται στην ενέργεια των πιστών μιας και παλαιά ήταν ανύπαρκτο.

 

Τώρα μέσα σε όλα αυτά ας προστεθούν και κάτι για τόπους δύναμης που κυκλοφορούν κτλ βάλτα όλα μαζί και έχεις το μεταφυσικό.

Link to comment
Share on other sites

Μα ειπώθηκε και πιο πάνω... υπάρχουν πολλά φαινόμενα που δημιουργούνται απο πίστη, προσευχές, ενέργεια. Και οι χώροι αυτοί μετά διατηρούν την ενέργεια τους. Ενα σημάδι τέτοιου πεδίου όπως είπα είναι στο Άθως που μπορεί να παρατηρήσει ο οποιοσδήποτε , περνώντας με το καραβάκι απο τα παράλια και παρατηρώντας τον περιέργο σχηματισμό κλαδιών των δέντρων εκεί... μια διάταξη παράλληλη με το έδαφος και κυκλική γύρω απο τον κορμό του δέντρου.

Link to comment
Share on other sites

Κάποια απάτη της Εκκλησίας μου μυρίζει για να τραβάει κόσμο με το μέρος της.

 

Σύμφωνα με όσα υποστήριξαν οι ειδικοί επιστήμονες το αγιο φως είναι ουσία που όταν έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο αναφλέγεται από μόνη της. Με ελεγχόμενο τρόπο και σε προκαθορισμένες στιγμές ο φώσφορος διαλύεται σε οργανικό διαλύτη και μετά εάν ένα πανί ή κερί βουτηγμένο στο διάλυμα αυτό εκτεθεί στον ατμοσφαιρικό αέρα προκαλείται αυτοανάφλεξη που συντελείται με συγκεκριμένη "χρονοκαθυστέρηση".Το υλικό σε πρώτη φάση αρχίζει να καπνίζει και στη συνέχεια αναφλέγεται.

Αυτη η ουσια απο τους επιστημωνες ονομαζετε φωσφορος (δηλ Εωσφορος).

Το χημικό στοιχείο φώσφορος έχει μεγάλη συγγένεια με το οξυγόνο και αν βρεθεί σε επαφή με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας αυτοαναφλέγεται. Ο φώσφορος διαλύεται σε διθειάνθρακα, ο οποίος εξατμίζεται εύκολα. Αν λοιπόν βουτήξουμε το φυτίλι του κεριού σε διάλυμα φωσφόρου σε διθειάνθρακα και το αφήσουμε, σε λίγο όταν εξατμιστεί ο διθειάνθρακας από το φυτίλι θα μείνει στο φυτίλι μόνο ο φώσφορος και θα αυτοαναφλεγεί ανάβοντας το φυτίλι, καθώς θα ενωθεί με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, ενώ πριν εξατμιστεί δεν μπορούσε να έρθει ο φώσφορος σε επαφή με το οξυγόνο για να αναφλεγεί. Το πόσο χρόνο μετά θα αναφλεγεί ρυθμίζεται από το πόσο φώσφορο θα διαλύσουμε σε ορισμένη ποσότητα διθειάνθρακα.

 

α) Αυτοανάφλεξη: αυτό αποδεδειγμένα γίνεται με τον φώσφορο.

 

β) Ακαϊα για λίγα δευτερόλεπτα: αναφέρεται ότι αυτό μπορεί να συμβεί (ψυχρή φλόγα). Δεν πρόκειται για εξωθερμική αντίδραση αλλά για απλή εκπομπή φωτονίων όταν άτομα του φώσφορου αντιδρούν με το οξυγόνο του αέρα.

 

γ) Χρώμα της φλόγας: οι μαρτυρίες λένε ότι στην αρχή είναι λευκό και στη συνέχεια κίτρινο. Αυτό συμβαδίζει απόλυτα με το χρώμα που βλέπουμε όταν καίγεται φώσφορος και με το χρώμα που βλέπουμε όταν καίγεται άνθρακας (στην αρχή και για λίγα δευτερόλεπτα καίγεται ο φώσφορος -μέχρι να τελειώσει- και στη συνέχεια οι οργανικές ενώσεις που έχουν απομείνει, δηλ. το κερί).

 

Τα παραπάνω δεν αποτελούν απόδειξη αλλά ισχυρή ένδειξη ότι το θαύμα είναι φτιαχτό.

 

 

Το παρακάτω κείμενο βρίσκεται στο βιβλίο του Γ. Καμπούρογλου "Μνημεία της Ιστορίας των Αθηνών".

 

Εδώ, απο την Αθήνα, Πατριάρχης Ιεροσολύμων Εφραίμ, παραδέχεται και καταγγέλλει πως το ονομαζόμενο 'Αγιο Φως' δημιουργείται από τους ανθρώπους και μάλιστα επειδή αυτός δεν αρεσκόταν σε τέτοιες 'μηχανουργίες' τον καθαίρεσαν.

 

periagioyfwtosierousalhmn2.jpg

 

Ή είναι κάποιο μέρος της Γης που δημιουργείτε αυτό το φαινόμενο κάθε χρόνο, για το οποίο βρήκαν αφορμή οι ορθόδοξοι να πουν ότι είναι από τον Θεό τους, με την ίδια λογική θα μπορούσε και ο Μουσουλμάνος να πει ότι είναι από τον Αλλάχ, ο Βουδιστής από τον Βούδα κ.ο.κ.

Edited by Mendesius
Link to comment
Share on other sites

Mendesious... διαβάζουμε και τα παλαιότερα μηνύματα , έτσι φίλε μου;... ο ιερέας που μπαίνει στον Τάφο δεν κρατάει τίποτα πάνω του. Ούτε μαντήλι , ούτε τίποτα. Πως μεταφέρει λοιπόν αυτή την ουσία εντός του τάφου;. Επίσης πως εξηγείται οτι ανάβουν και λαμπάδες εκτός αυτού σε μεγάλη απόσταση χωρίς να είναι εμφανές ποιός το κάνει;

 

Το κείμενο δεν είμαι σε θέση ουτε να το αποδεχτώ , ούτε όμως και να το αμφισβητήσω κυρίως γιατί είναι απόσπασμα και δεν έχω το συλλογικό σκεπτικό του συγγραφέα. Ξέρουμε πολύ καλά το πως χειραγωγούνται κείμενα και γραφές για να εξυπηρετήσουν σκοπούς , είτε απο την όποια πίστη , είτε κατά της όποιας πιστης.

 

Και εν κατακλείδι... το πρόβλημα είναι το πως δημιουργείται το Άγιο Φώς, ή ο συμβολισμός του; Γιατί ακόμα και αν τον άναβαν με τσακμακόπετρα και bic αναπτήρα ή με μολότωφ... θα αναιρούσε τίποτα απο τον συμβολισμό του;

Link to comment
Share on other sites

Mendesious... διαβάζουμε και τα παλαιότερα μηνύματα , έτσι φίλε μου;... ο ιερέας που μπαίνει στον Τάφο δεν κρατάει τίποτα πάνω του. Ούτε μαντήλι , ούτε τίποτα. Πως μεταφέρει λοιπόν αυτή την ουσία εντός του τάφου;. Επίσης πως εξηγείται οτι ανάβουν και λαμπάδες εκτός αυτού σε μεγάλη απόσταση χωρίς να είναι εμφανές ποιός το κάνει;

 

Το κείμενο δεν είμαι σε θέση ουτε να το αποδεχτώ , ούτε όμως και να το αμφισβητήσω κυρίως γιατί είναι απόσπασμα και δεν έχω το συλλογικό σκεπτικό του συγγραφέα. Ξέρουμε πολύ καλά το πως χειραγωγούνται κείμενα και γραφές για να εξυπηρετήσουν σκοπούς , είτε απο την όποια πίστη , είτε κατά της όποιας πιστης.

 

Και εν κατακλείδι... το πρόβλημα είναι το πως δημιουργείται το Άγιο Φώς, ή ο συμβολισμός του; Γιατί ακόμα και αν τον άναβαν με τσακμακόπετρα και bic αναπτήρα ή με μολότωφ... θα αναιρούσε τίποτα απο τον συμβολισμό του;

 

 

 

θα επετρεπαι η χλιδη της εκκλησιας να αναψει το αγιο φως με ενα απλο bic ???? απο zippo (μεγαλη η χαρη του +++) kai πανω !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...