piar Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 Νομίζω ότι τα «7 αμαρτήματα», είναι απλά η επέκταση του «ΕΓΩ». Δηλαδή, το «ΕΓΩ» είναι το χώμα πάνω στο οποίο φυτρώνουν τα δέντρα («7 αμαρτήματα»). Και τα εφτά αμαρτήματα περιέχουν το στοιχείο της υπερβολής και του «ΕΓΩ». Η υπερβολή θεωρούνταν βλασφημία, πολύ πριν τον χριστιανισμό. Γι? αυτό και το γνωστό «παν μέτρον άριστον». Μόνο με την ολοκληρωτική εξάλειψη τους, θα επιτύχουμε την πνευματική μας εξέλιξη και ευτυχία. Πρέπει πρώτα να πεθαίνει κάτι μέσα μας και μετά να γεννηθεί κάτι άλλο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 9, 2007 Report Share Posted October 9, 2007 Νομίζω ότι τα «7 αμαρτήματα», είναι απλά η επέκταση του «ΕΓΩ». Δηλαδή, το «ΕΓΩ» είναι το χώμα πάνω στο οποίο φυτρώνουν τα δέντρα («7 αμαρτήματα»). Και τα εφτά αμαρτήματα περιέχουν το στοιχείο της υπερβολής και του «ΕΓΩ». Η υπερβολή θεωρούνταν βλασφημία, πολύ πριν τον χριστιανισμό. Γι? αυτό και το γνωστό «παν μέτρον άριστον». Μόνο με την ολοκληρωτική εξάλειψη τους, θα επιτύχουμε την πνευματική μας εξέλιξη και ευτυχία.Πρέπει πρώτα να πεθαίνει κάτι μέσα μας και μετά να γεννηθεί κάτι άλλο. Θυμίζει λίγο "έκθεση ιδεών" του Λυκείου η τοποθέτηση, αλλά να... έπιασε ένα στοιχείο της Απάντησης, στο αρχικό ερώτημα που τέθηκε: αν τις εξετάσουμε, όλες εμπεριέχουν την αμετροέπεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piar Posted October 9, 2007 Report Share Posted October 9, 2007 Σκέψου και στοχάσου: στα περισσότερα μέρη του κόσμου, πέρα και πριν κάθε πιθανή "χριστιανική" επιρροή, όλα αυτά τα "αμαρτήματα" θεωρούναν... αμαρτήματα, δηλαδή λάθη/αστοχίες/αποτυχίες. Δύσκολα θα βρεις τόπο, παράδοση ή πολιτισμό που να έλεγε "μπράβο" σε κάποιο από αυτά... ... δεν μπορεί, κάτι θα σημαίνει αυτό... Ευχαριστώ για την "έκθεση ιδεών του λυκείου". Αλλά να μας το λέει κάποιος που σε προηγούμενο μήνυμα του, στο ίδιο topic (βλέπε quote), δεν ήξερε ούτε που πέφτει η τελεία, το κόμμα, τα κεφαλαία ή κάνει ορθογραφικά λάθη; Καλημέρα σας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Ευχαριστώ για την "έκθεση ιδεών του λυκείου". Αλλά να μας το λέει κάποιος που σε προηγούμενο μήνυμα του, στο ίδιο topic (βλέπε quote), δεν ήξερε ούτε που πέφτει η τελεία, το κόμμα, τα κεφαλαία ή κάνει ορθογραφικά λάθη; Καλημέρα σας. Και να φανταστείς ότι συμφώνήσα μαζί σου... ευτυχώς... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vi0Le Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 τι ειπαμε οτι σημαινει Αμαρτια? αστοχια εεε? (μια απο τις ερμηνειες της) και δεν ειναι μόνο χριστιανική δήλωση οτι αυτες οι 7 συνηθειες ειναι αμαρτήματα,.....εεε? χμ.... μηπως λοιπον οι πρόγονοι μας ελεγαν πως κάνοντας συνηθεια ενα 'η και περισσότερα απο τα 7 αυτα "αμαρτηματα" πάβεις να στοχεύεις...χάνεις τον στόχο σου, αρα τη ζωή σου...άρα χάνεις το νόημα της ζωής.... που ειναι πάνω απο το Φαγητο, πέρα απο το....;) ξεπερναει την ζήλεια, τα φράγκα, ειναι περαν κάθε ψωνίστικου attitude και φυσικά δεν έχει να κάνει με Τεμπέλιδες... Γιαυτο και κάθε κοινονικό σύνολο θεωρεί Ευλογία τις Δωρεες, την ταπεινότητα, την εργατικοτητα, την νηστεία...κλπ κλπ.... Μηπως τελικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με την υπόδειξη του νοήματος της Ζωής? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
irenicus777 Posted October 29, 2007 Report Share Posted October 29, 2007 Έτσι όπως το βλεπω εγώ είναι ένας τρόπος των παπαδων να διατηρουν σταθερό το ποίμνιό τους. Ακρι΄βώς σαν το πε΄ριφμηο προπατορικό αμάρτημα. Κάθε παιδί γεννιέται αμαρτωλό, λένε, και πρέπει να βαπτισθει για να σωθεί η ψυχή του. Αν πεθάνει πριν τη βάπτιση, η ψυχή του θα βασανίζεται αιώνια στο κενό μεταξύ Παραδείσου και κόλασης γνωστο σαν limbo. Με άλλα λόγια όλοι οι μπεμπηδες στο μαιευτήριο είναι αμαρτωλοι!!! Τα συμπεράσματα δικά σας... Αντιστοιχη χρήση έχουν και τα 7 αμαρτήματα. Αν το κάλοδείτε είναι φτιαγμένα για να μας παγιδευσουν: Αν θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο των άλλων διαπράττεις το αμάρτημα της υπεροψίας. Αν βλεπεις τους άλλους ανώτερους σου πέφτεις στο αμάρτημα του φθόνου. Αν δουλευεις για νααποκτησεις υλικά αγαθά διαπραττεις το αμάρτημα της φιλαργυρίας, αν όμως τα περιφρονείς και τα σιχαίνεσαι έχεις οργή. Αν θες να αρέσεις στο άλλο φύλο διαπραττεις το αμάρτημα της λαγνείας,αν πάλι δεν νοιάζεσαι και τρως τον αγλέωρα διαπράττεις το αμαρτημα της λαιμαργίας. Και εκεί που νομίζεις πως ο μόνος τρόπος να μην αμαρτήσεις είναι να μην κάνεις απολύτως τίποτα, αμαρτάνεις ξανά, αφου διαπράττεις το αμάρτημα τηςε οκνηρίας!!!!!!!!!! Η ερμηνεία των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων είναι από το κόμικ "Δουλειά δεν είχε ο Διάβολος..." του Αρκά Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marilena Posted October 29, 2007 Report Share Posted October 29, 2007 Όπως λέει και ο αγαπητός Oscar Wilde: ?The only difference between the saint and the sinner is that every saint has a past, and every sinner has a future.? ...Και η άποψη μου δεν διαφέρει ούτε στο ελάχιστό από Αυγερινό, Κέρατο και Artzuna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 6, 2007 Report Share Posted November 6, 2007 ...Έτσι όπως το βλεπω εγώ είναι ένας τρόπος των παπαδων να διατηρουν σταθερό το ποίμνιό τους. Ακρι΄βώς σαν το πε΄ριφμηο προπατορικό αμάρτημα. Κάθε παιδί γεννιέται αμαρτωλό, λένε, και πρέπει να βαπτισθει για να σωθεί η ψυχή του. Αν πεθάνει πριν τη βάπτιση, η ψυχή του θα βασανίζεται αιώνια στο κενό μεταξύ Παραδείσου και κόλασης γνωστο σαν limbo. Με άλλα λόγια όλοι οι μπεμπηδες στο μαιευτήριο είναι αμαρτωλοι!!! Τα συμπεράσματα δικά σας...Βασικά αυτή ήταν και η άποψη των Ορφικών, των Πυθαγόρειων και πολλών Γνωστικών και άλλων "μυστηριακών" ομάδων του Ελληνισμού και όχι μόνο... και μόνο το γεγονός ότι γεννήθηκε κάποιος θεωρούνταν αρκετή απόδειξη.......Αντιστοιχη χρήση έχουν και τα 7 αμαρτήματα. Αν το κάλοδείτε είναι φτιαγμένα για να μας παγιδευσουν: Αν θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο των άλλων διαπράττεις το αμάρτημα της υπεροψίας. Αν βλεπεις τους άλλους ανώτερους σου πέφτεις στο αμάρτημα του φθόνου. Αν δουλευεις για νααποκτησεις υλικά αγαθά διαπραττεις το αμάρτημα της φιλαργυρίας, αν όμως τα περιφρονείς και τα σιχαίνεσαι έχεις οργή. Αν θες να αρέσεις στο άλλο φύλο διαπραττεις το αμάρτημα της λαγνείας,αν πάλι δεν νοιάζεσαι και τρως τον αγλέωρα διαπράττεις το αμαρτημα της λαιμαργίας. Και εκεί που νομίζεις πως ο μόνος τρόπος να μην αμαρτήσεις είναι να μην κάνεις απολύτως τίποτα, αμαρτάνεις ξανά, αφου διαπράττεις το αμάρτημα τηςε οκνηρίας!!!!!!!!!!Η ερμηνεία των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων είναι από το κόμικ "Δουλειά δεν είχε ο Διάβολος..." του Αρκά Η ερμηνεία του Αρκά είναι αχτύπητη - προτίμησέ την παρά τις "ιστορίες" για "παπάδες". Το σύμπαν είναι που πάει να μας παγιδέψει... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted November 6, 2007 Report Share Posted November 6, 2007 Ου ρε! Αιρετικοί! Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα και το limbo τα έχουν οι καθολικοί ρε! Ου λέμε! Βασικά αυτή ήταν και η άποψη των Ορφικών, των Πυθαγόρειων και πολλών Γνωστικών και άλλων "μυστηριακών" ομάδων του Ελληνισμού και όχι μόνο... και μόνο το γεγονός ότι γεννήθηκε κάποιος θεωρούνταν αρκετή απόδειξη... Περίπου. Οι απόψεις τους δεν είχαν να κάνουν με καταδίκη σε «αιώνιο πυρ» αλλά με επανάληψη του βαρετού κύκλου της ζωής (φαντάσου να ξαναγεννιέσαι, να ξαναπηγαίνεις σχολείο, να ξαναδίνεις Πανελλήνιες, αν είσαι αγόρι να ξαναπηγαίνεις φαντάρος). Πάντως κυκλοφορούσαν πολλά «φυντάνια» ορφικοί - είναι αλήθεια - οι οποίοι στην προνομιακή τιμή των 30 μνων σου παραχωρούσαν ειδικό πάπυρο με οδηγίες για μετά θάνατον, που να πας, ποια στέκια να αποφύγεις μπας και τη γλυτώσεις και δεν επανενσαρκωθείς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 (edited) Ου ρε! Αιρετικοί! Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα και το limbo τα έχουν οι καθολικοί ρε!... Back to the school 1 Για limbo δεν μίλησε κανείς, σε σχέση με τα 7. O κύριος Αλιγκέρι δε μετρά για "θεολογική" θέση. Ο πάπας Γρηγόριος δεν ήταν καθολικός (με τη σημερινή έννοια) όταν τα ανέφερε τον 6ο αιώνα. Ενώ ο "πολύς" για τον Ορθόδοξο χώρο Ιωάννης της Κλίμακος, τα πολιτογράφησε λίγο αργότερα και "ορθόδοξα", αν θέλει κανείς ATD. Στην πραγματικότητα δεν είναι ούτε καθολικά, ούτε ορθόδοξα, ούτε αντι-ορθόδοξα, ούτε καν "αιρετικά" (με τη σωστή έννοια της λέξης) αφού τα συναντάμε πρακτικά παντού και πάντα στις παλαιότερες κοινωνίες. ...Περίπου. Οι απόψεις τους δεν είχαν να κάνουν με καταδίκη σε «αιώνιο πυρ» αλλά με επανάληψη του βαρετού κύκλου της ζωής (φαντάσου να ξαναγεννιέσαι, να ξαναπηγαίνεις σχολείο, να ξαναδίνεις Πανελλήνιες, αν είσαι αγόρι να ξαναπηγαίνεις φαντάρος). Πάντως κυκλοφορούσαν πολλά «φυντάνια» ορφικοί - είναι αλήθεια - οι οποίοι στην προνομιακή τιμή των 30 μνων σου παραχωρούσαν ειδικό πάπυρο με οδηγίες για μετά θάνατον, που να πας, ποια στέκια να αποφύγεις μπας και τη γλυτώσεις και δεν επανενσαρκωθείς.Back to the school 2Για να γλιτώσεις και τους "τρόμους" του άδη τα δίνανε. (η αποφυγή "περιττών" ενσαρκώσεων ήταν ...bonus! ή το αντίστροφο;;; είνα κάπως ασαφείς οι πηγές) Αλλά δεν έχει σημασία - πέρα από την ένδειξη - ότι για να κατανοηθούν τα (7) πρέπει να κοιτάξουμε βαθύτερα από επιφανειακά θρησκευτικά περιβάλλοντα που απλά "επενδύουν" σ' αυτά. ΥΓ. Αλλά πέρα από αυτά για το θέμα της "πεσμένης φύσης" του ανθρώπου που "γεννιέται" αμαρτωλός (όπως κάποιος το έθεσε πιο πάνω). Το πράγμα παραμένει: και οι Έλληνες είχαν ανάλογες απόψεις. Να θυμηθούμε το "Πάντες άνθρωποι κακοί" (του Βία ή κάποιου άλλους από τους 7 (σοφούς);) Τις θέσεις των Ορφικών και Σια; Τα όσα περιγράφονται στο Συμπόσιο και σε διάφορα Γνωστικά κείμενα; Μοιάζει το ίδιο θέμα εκφρασμένο με διαφορετικούς όρους και ορολογίες... Edited November 7, 2007 by outis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 Η αλήθεια είναι πως από ορθόδοξους ουδέποτε το έχω ακούσει. Πάντως η παραπομπή στον Ιωάννη της Κλίμακος μου κάνει! :cheerful: Back to the school 2Για να γλιτώσεις και τους "τρόμους" του άδη τα δίνανε. (η αποφυγή "περιττών" ενσαρκώσεων ήταν ...bonus! ή το αντίστροφο;;; είνα κάπως ασαφείς οι πηγές) Ε, ναι, είναι ασαφείς οι πηγές, άντε να ξεχωρίσεις τους πιο λαμόγιους από τους σοβαρούς, συν το γεγονός πως σε αυτές τις αντιλήψεις ήταν πιο επιρρεπείς οι δυσειδαίμονες... δεν είναι περίπλοκο το ζήτημα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 8, 2007 Report Share Posted November 8, 2007 Η αλήθεια είναι πως από ορθόδοξους ουδέποτε το έχω ακούσει. Πάντως η παραπομπή στον Ιωάννη της Κλίμακος μου κάνει! ...Κυκλοφορεί και σε αφισούλα "αγιορίτικης" τεχνοτροπίας! Ας μείνουμε όμως στον αχτύπητο Αρκά... Άγγελος Αν πιστεύεις πως είσαι καλύτερος από τους άλλους, τότε πέφτεις στο αμάρτημα της έπαρσης. Αν πιστεύεις πως οι άλλοι είναι καλύτεροι από εσένα, τότε άθελά σου τους φθονείς οπότε διαπράττεις το αμάρτημα του φθόνου. Αν δεν σε νοιάζει η εμφάνισή σου και τρως ότι θες, τότε πέφτεις στο αμάρτημα της λαιμαργίας. Αν πάλι κάνεις δίαιτα ώστε να είσαι ωραίος και να αρέσεις, τότε πέφτεις στο αμάρτημα της λαγνείας. Αν σε ενδιαφέρουν τα υλικά αγαθά και αγωνίζεσαι για να τα αποκτήσεις, τότε πέφτεις στο αμάρτημα της πλεονεξίας. Αν δεν ενδιαφέρεσαι για τα υλικά αγαθά και μισείς τον υλιστικό τρόπο ζωής, τότε πέφτεις στο αμάρτημα του μίσους. Πεθαμένος Μα αυτό είναι φοβερό. Ο μόνος τρόπος δηλαδή για να μην αμαρτήσεις είναι να μην κάνεις...τίποτα. Άγγελος Όχι βέβαια, τότε πέφτεις στο αμάρτημα της οκνηρίας.... αν και είναι προφανές το τι σατιρίζει, μας "δείχνει" (άθελα ή όχι) προς την "άλλη" θεωρία. Εκείνη που μας θέλει "θύματα" ενός "εχθρικού" σύμπαντος που διαρκώς συνομωτεί εναντίον μας, ή μια εχθρικής "φύσης" (και δικής μας) που κάνει το ίδιο. Η παρατήρηση ότι κάτι πάει στραβά μ' αυτό τον κόσμο... και με μας... αλλά, τις πταίει; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted November 8, 2007 Report Share Posted November 8, 2007 Γι' αυτό μου αρέσανε (και μου αρέσουν ακόμα) οι απόψεις των γνωστικών που υποστήριζαν πως η ψυχή πρέπει να περάσει από όλα τα αμαρτήματα προκειμένου να καθαρθεί. Δεν την ερμηνεύω όμως κυριολεκτικά, αλλά, ως θέση, είναι πολύ καλή αφετηρία προβληματισμού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucore Posted November 8, 2007 Report Share Posted November 8, 2007 (edited) τι ειπαμε οτι σημαινει Αμαρτια? αστοχια εεε? (μια απο τις ερμηνειες της) και δεν ειναι μόνο χριστιανική δήλωση οτι αυτες οι 7 συνηθειες ειναι αμαρτήματα,.....εεε? χμ.... μηπως λοιπον οι πρόγονοι μας ελεγαν πως κάνοντας συνηθεια ενα 'η και περισσότερα απο τα 7 αυτα "αμαρτηματα" πάβεις να στοχεύεις...χάνεις τον στόχο σου, αρα τη ζωή σου...άρα χάνεις το νόημα της ζωής.... που ειναι πάνω απο το Φαγητο, πέρα απο το....;) ξεπερναει την ζήλεια, τα φράγκα, ειναι περαν κάθε ψωνίστικου attitude και φυσικά δεν έχει να κάνει με Τεμπέλιδες... Γιαυτο και κάθε κοινονικό σύνολο θεωρεί Ευλογία τις Δωρεες, την ταπεινότητα, την εργατικοτητα, την νηστεία...κλπ κλπ.... Μηπως τελικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με την υπόδειξη του νοήματος της Ζωής? γκρρρρ με προλαβες.. Το βλεπω οσο πιο απλα γινεται.. ΑΜ-Αρτημα~Αρτος~Καθημερινη Ανάγκη~'Ασκηση(με την εννοια της ασκήσεως, Σωματικη ΚΑΙ Πνευματικη). "Α" στερητικο - Αυτο το οποιο σε εμποδιζει να "αρτηθείς"~Θραφεις ως ΟΝ(ΖΩΟΝ). Εξ-ου και η λιστα...οπου περιλαμβανει τα παντα λιγο πολυ!! (απο αυτα τα οποια ο ΛΑΟΣ την όποια~καθε εποχη προΤΙΜΑ απο το να ΤΙΜΑ εκ των υστέρων το αποτελεσμα της ασκήσεως).. {κατι ελεγα για νοηση εστω και στα ελληνικα της εποχης μας}... :\>session_end.executed Συμφωνω ομως και με τον Αυγερινο "οτι δινεις παίρνεις.." Edited November 8, 2007 by Sucore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 (edited) Γι' αυτό μου αρέσανε (και μου αρέσουν ακόμα) οι απόψεις των γνωστικών που υποστήριζαν πως η ψυχή πρέπει να περάσει από όλα τα αμαρτήματα προκειμένου να καθαρθεί. Δεν την ερμηνεύω όμως κυριολεκτικά, αλλά, ως θέση, είναι πολύ καλή αφετηρία προβληματισμού.Πραγματικά φαίνεται ότι και οι Γνωστικοί ήταν στο παιχνίδι (αφού είχαν μια ορφικο-πυθαγοριο-πλατωνικο-ιουδαϊκο-νεοπυθαγόριο-χριστιανικο-νεοπλατωνική (ουφ!) "θεολογία"). Έτσι όμως πάει περίπατο η απολοϊκή ιδέα ότι "είναι ένας τρόπος των παπαδων να διατηρουν σταθερό το ποίμνιό τους", όπως και το ότι την ιδέα των μεταθανάτιων "βασάνων" δεν τη συνατούμε στην αρχαία Ελλάδα, ή το ότι οι αρχαιοελληνικές "απόψεις τους δεν είχαν να κάνουν με καταδίκη σε «αιώνιο πυρ» ...".Τώρα, για τα "7" κάποιες λεπτομέρειες: Η ιστορία των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων ξεκινά τυπικά (για τον χριστιανισμό) με τα κείμενα κάποιου Ευάγριου του Ποντικού (Ποντικός = από τον Πόντο), μοναχού – συγγραφέα του 4ου αιώνα, και αρχικά ήταν 8 και δεν χαρακτηριζόταν «θανάσιμα» αλλά «βαριά»! Κάπου μέσα στα κείμενά του (που σήμερα υπάρχουν στη συλλογή που ονομάζεται «Φιλοκαλία», μάλιστα η Φιλοκαλία ξεκινά με αυτά) αναφέρει για 8 αμαρτήματα. Από εκεί ξεκινώντας, μάλλον, ο πάπας Γρηγόριος τον 6ο αιώνα, μίλησε για τα «7 θανάσιμα αμαρτήματα.» (Τα 8 έγιναν 7 με την σύγχώνευση της κενοδοξίας και της υπερηφάνιας). Αργότερα ο Ιωάννης της Κλίμακας τον 7ο αιώνα επανέλαβε την κατάταξη του πάπα Γρηγόριου, τα 7 δηλαδή, από παρεξήγηση: άκουσε κάπου για αυτά ότι αποδίδονται στον «Γρηγόριο». Δεν κατάλαβε όμως ότι η ανάφορά ήταν στον πάπα, νόμισε ότι ήταν άλλου Γρηγόριου (του Γρηγόριου του θεολόγου) τον οποίο το είχε σε μεγάλη υπόληψη. Έτσι ασχολήθηκε με αυτά στην «Κλίμακα». Αυτή είναι η αρχή της χριστιανικής ιστορίας του θέματος. Η υπόθεση όμως των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων, έχει και την προϊστορία της αλλά και την μεταϊστορία της. Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα έγιναν ακόμα πιο γνωστά μέσα από την «Θεία Κωμωδία» του Δάντη Αλιγκιέρι. Όπως εξηγεί ο Ν. Καζαντζάκης στον πρόλογο του της «Θείας Κωμωδίας» (Τόμος Α’ – Κόλαση – εκδ. ΔΙΦΡΟΣ 1954 – όταν ξεκινά να μιλά για το «Καθαρτήρι») ο επταπλός χωρισμός σε «κύκλους» αμαρτημάτων, «Ο Δάντης, ταξινομώντας εδώ τ’ αμαρτήματα, ακολουθάει τον Πλάτωνα.» Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα όπως τα είχε δεχθεί η εκκλησία δένονται με τις πλατωνικές ιδέες (ο Καζανζτάκης το εξηγεί εκτενέστερα εκεί). Έτσι η «μετάιστορία» (η «Θεία Κωμωδία») ενώνεται με την προϊστορία και ολόκληρη η ιστορία των 7 θανάσιμων αμαρτημάτων «δένεται» σαν ένα πράγμα. Έτσι κι αλλιώς η «λογική» που διέπει το χάσιμο του μέτρου στη συμπεριφορά είναι διαχρονική και πανανθρώπινη, ενώ σε παλαιότερες δυσκολότερες εποχές το χάσιμο του μέτρου ήταν θανάσιμο. Σήμερα; Θα έλεγα ότι παραμένει, αλλά με διαφορετικούς τρόπους. Edited November 20, 2007 by outis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.