Jump to content

Παρελάσεις


Albus
 Share

Recommended Posts

Γειά χαρά αγαπητοί φίλοι μετά από πολύ καιρό απουσίας μου..

 

Ξεκινάω από την αρχή...

Αγαπητέ μου φίλε Johnny μηνείσαι δογματικός....

Αναφέρεις σχετικά...

ο αυτό, εφόσον ο ίδιος ο ελληνικός λαός είναι διαποτισμένος με έναν υπέρμετρο πατριωτισμό

 

πού τον είδες φίλε μου τον πατριωτισμό??? Εγώ κάθε άλλο βλέπω... καθε άλλο παρά πατριώτες είμαστε...(αναφέρω ένα παράδειγμα σχετικά οτι στα τόσα χρόνια ιστορίας μας πρώτη φορά κάηκε το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη....

ή οι καμμένες ελληνικές σημαίες καθε τόσο σε διαδηλώσεις...

 

Υπάρχουν μάλιστα και κάποιοι που όχι μόνο θεωρούν αναγκαίες τις παρελάσεις, αλλά θα ήθελαν να γίνονται και περισσότερες από δύο το χρόνο (οι ίδιοι άλλωστε θεωρούν πως η Ελλάδα βρίσκεται σε ημιεμπόλεμη κατάσταση με γειτονικές χώρες, όπως η Αλβανία ή η Τουρκία, οπότε θα 'πρεπε να στέλνουμε ένα μήνυμα ετοιμότητας ή κάτι τέτοιο)... Ουδέν σχόλιον!

Το γεγονός δεν αλλάζει. Έχουμε κάποιες αναχρονιστικές αντιλήψεις, κάποια κόμπλεξ και κάποια άλλα στοιχεία που μας φανατίζουν, μας κρατούν αμαθείς και έρμαια των οποιωνδήποτε περιστάσεων και τελικά μας κρατάνε πολύ πίσω εξελικτικά/κοινωνικά/πολιτικά κτλ.

 

Με συγχωρείς, με την Τουρκία είμαστε φίλοι δεν έχει διεκδηκήσεις στα σύνορα μας, η ΦΥΡΟΜ δεν θέλει να ονομάζεται μακεδονία και η Αλβανία δεν καταπιέζει τους Έλληνες που βρίσκονται στην Β.Ηπειρο. οχι.

 

Κατ' αρχήν ο φόρος τιμής για τους "ήρωες που θυσιάστηκαν για την ελευθερία μας", απομυθοποιείται πλήρως στα μάτια μου από τον επερχόμενο εμφύλιο πόλεμο.

 

Φίλε μου, όποιος χύσει αίμα για την Ελλάδα, και για την ελευθερία της είναι ήρωας του έθνους, ανεξαρτήτως των πολιτικών του πεποιθήσεων... Ηρωες είναι από τον Βελουχιώτη μέχρι και οι νεκροί στο ΕλΑλαμείν που πολέμησαν για την Ελλάδα. Τώρα οι πολιτικές πεποιθήσεις ορισμένων που οδηγησαν την Έλλάδα στον συμμοριτοπόλεμο είναι κατακριταίες βέβαια αλλά αποτελούν άλλο μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας.

 

Αυτό συμβαίνει και στο στρατό και στις φυλακές και στο παράνομο εμπόριο ναρκωτικών και σε διάφορες άλλες "όμορφες" εκφάνσεις της κοινωνίας μας. Μήπως να πέσουμε όλοι στα ναρκωτικά και (τελικά) να πάμε και στη φυλακή, ώστε να ανακαλύψουμε πως είμαστε μέρος ενός γιγάντιου μηχανισμού?

 

Φίλεμου μην συγχέεις τα ανόμοια. Όποιος δεν "μάθει" οτι είναι μέρος ενός συνόλου(το οποίο διδάσκεται από τις παρελάσεις εν μέρει..) δεν κοινωνικοποιείται και καταλήγει και στα ναρκωτικά και στην φυλακή..

 

Ούτε εσύ χρειάζεται να βάζεις ταμπέλες στις απόψεις των ανθρώπων προκειμένου να αποφύγεις να τις λάβεις υπόψιν. Τί θα πει "αναρχικός"?! ...Όπως λέμε "ψωριάρης"?
ν έβαζες σε μια παρέλαση να παρελάσουν όσοι πραγματικά το θέλουν, φαντάζεσαι τί παρέλαση θα ήταν αυτή? 200 νοματαίοι θα μαζεύονταν, εκ των οποίων οι περισσότεροι θα ανήκαν πολιτικά στην άκρα δεξιά

 

Μάλλον αγαπητέ μου φίλε εσύ είσαι που βάζεις "ταμπέλες" στις διάφορες απόψεις.Αλλα δεν φταίς εσύ για αυτό.

Να σου μιλήσω λίγο ιστορικά από την λήξη του συμμοριτοπόλεμου και έπειτα, η ελληνική αριστερά έχει ξεκινήσει έναν γιγάντιο προπαγανδιστικό αγώνα και έχει "χρωματίσει" στο μυαλό όλου του κοινωνικού συνόλου μερικές λέξεις.

Το οτι εγω για παράδειγμα δηλώνω "πατριώτης" και τιμώ όποιον μάχεται για την πατρίδα δεν με κάνει ούτε δεξιό ούτε φασίστα. Το ίδιο και όταν πιστύω οτι η ελλάδα χρειάζεται συνοχή και πίστη στα εθνικά ιδεώδη για να προοδεύσει. Αυτό που εσύ αποκαλείς κράτος και μάχεσαι εναντίον του, εγώ το αποκαλώ πολιτεία και βάζω τον εαυτό μου μέσα. Και μην ξεχνάς αγαπητέ μου φίλε οτι οι Έλληνες έχουμε τόσους αιώνες ιστορίας πίσω μας (η οποία είναι γραμμένη με αίμα χιλιάδων προγόνων μας) που η ιστορία και μόνο μας υπαγορεύει τις μελλοντικές μας ενέργειες...

 

Τέλος θα σταθώ...

Βάλε μπροστά τους έναν τούρκο ή έναν Αλβανό και θα δεις το μεγαλείο της κοινωνικής τους συνείδησης

θα σου απαντήσω οτι οι Έλληνες ουδέποτε ήταν ρατσιστές...και πάντα σέβοντο την διαφορετικότητα. Αλλά αν σκρφτείς οτι η οικονομική μετανάστευση στην Ελλάδα έγινε χωρίς κανένα απολύτως κριτήριο (ήρθε κοινώς όλη η σαβούρα από τη Αλβανία) --και δεν θέλω να ακούσω ΤΙΠΟΤΕ επι αυτου(μια βόλτα στην Αγ Κων/νου αρκεί)--- είναι φυσική άμυνα του κάθε Έλληνα να μην θέλει την λεγόμενη "Πολύχρωμη Έλλάδα" κυρίως όταν το δεύτερο χρώμα μετά το ελληνικό είναι το Αλβανικό. Αλβανοί που σφετερίζονται την φιλοξενία μας και την ασφάλεια που τους παρέχει η χώρα μας και δρουν αντικοινωνικά ως πρός το κοινωνικό σύνολο.

 

Φιλικά πάντα,

πανσεληνος

Link to comment
Share on other sites

...Τουλάχιστον εσύ έκανες τον κόπο να διαβάσεις τί έγραψα πριν απαντήσεις! Γιατί άλλοι περισσότερο μιλάνε παρά ακούνε... -_-

 

Κατ' αρχήν κάθε άλλο από δογματικός προσπαθώ να είμαι, δεν ξέρω γιατί εκλαμβάνεις το αντίθετο.

Όταν μιλάω για υπέρμετρο (γιατί δεν πρόσεξες αυτή τη λέξη?) πατριωτισμό αναφέρομαι σε μια ακραία κατάσταση, η οποία με τη σειρά της γεννά το άλλο άκρο της, σαν αντίδραση. Εγώ λοιπόν σου μιλάω για εθνικισμό, εσύ μου μιλάς για χαοτισμό... You say tomato, i say potato.

Όταν από τη μια βλέπεις μετανάστες (αλλά και έλληνες!) να γίνονται αντικείμενα κακομεταχείρισης από τις αρχές, τότε πώς να μη δεις από την άλλη καμμένες σημαίες? Τουλάχιστον οι δεύτεροι κακοποιούν ένα σύμβολο, ένα πανί, ενώ οι άλλοι κακοποιούν ανθρώπους.

Αλλά ας μην ασχοληθούμε περαιτέρω με τα άκρα διότι δεν θα καταλήξουμε κάπου. Το θέμα είναι το σημείο που συναντώνται τα δύο άκρα... και αυτό το σημείο είναι η "κοινή γνώμη". Διαφωνείς?

Απο 'κει και πέρα, μιλώντας για την κοινή γνώμη, πρέπει να συμφωνήσουμε για ποιά κοινωνία μιλάμε. Για τη σημερινή κοινωνία ή για μια εξελιγμένη και ώριμη κοινωνία?

Η μεν πρώτη διακατέχεται από μια μόνιμη ανασφάλεια, κινούμενη πάντα με βάση κατευθυνόμενες πληροφορίες από τα ΜΜΕ (που παίζουν και αυτά τον ρόλο τους στο κλίμα ξενοφοβίας που επικρατεί) και αναμασώντας σε καθημερινή βάση τις πληροφορίες που παίρνει από τα ίδια. Όπως είναι λογικό, αναπτύσσει τα αντίστοιχα σύνδρομα που δέχεται (αβίαστα) από την τηλεόραση και ανακυκλώνει τις ίδιες τις προβληματικές αντιλήψεις της, εφόσον λειτουργεί σχεδόν σαν ένα κλειστό κύκλωμα (ευτυχώς δεν είναι κλειστό διότι έτσι δεν θα προόδευε ποτέ!).

Χωρίς πολλά λόγια, όταν καλλιεργείς σε έναν άνθρωπο αισθήματα φόβου, ανασφάλειας και έλλειψης εμπιστοσύνης, είναι λογικό και επόμενο οι αξίες που θα αποκτήσει με βάση αυτά τα αισθήματα να είναι ακραίες, ή τέλος πάντων μη αποδεκτές από έναν σκεπτόμενο και συνειδητοποιημένο άνθρωπο.

Η δεύτερη κοινωνία από την άλλη είναι απαλλαγμένη από κάθε ταμπού της εποχής, σέβεται τον εαυτό της, έχει παιδεία και ως εκ τούτου δεν αφήνει ακραία στοιχεία να αναπτύσσονται στο εσωτερικό της. Σε αυτή την κοινωνία λοιπόν, σε ένα κλίμα που χαρακτηρίζεται από "το σεβασμό της διαφορετικότητας και τη δημιουργική αξιοποίηση της συλλογικότητας που ενυπάρχει στις διάφορες κοινωνικές ομάδες" όπως προανέφερα, δεν υπάρχουν εχθρότητες μεταξύ των λαών εφόσον δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν. Από την άλλη ευνοείται η κοινωνική τους συναναστροφή (εκεί να δεις κοινωνικότητα) και όλοι λειτουργούν κάτω από πολιτείες οι οποίες διακατέχονται από τις προαναφερόμενες αξίες και φυσικά από ένα αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες τους.

 

Όσο διαιωνίζουμε στοιχεία τα οποία συντηρούν το πρώτο είδος κοινωνίας, τότε αρνούμαστε γελοιωδώς τόσο τη δική μας εξέλιξη (εφόσον όλα ξεκινούν από τη δική μας ατομικότητα) όσο και της κοινωνίας (η οποία είναι καθρέφτης της ατομικότητάς μας). Και η διαιώνιση μιας τέτοιας προβληματικής κοινωνίας, εννοείται πως δεν οφείλεται μόνο στις απαράδεκτες αντιλήψεις μας περί έθνους, στρατού, ηρώων, παρελάσεων κτλ, αλλά και στην πολιτική απαγόρευσης των ναρκωτικών, στην έλλειψη οργανωμένης πολιτικής όσον αφορά την υποδοχή μεταναστών, σε φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας τα οποία συνεχίζουν να απασχολούν την κοινωνία εφόσον δεν εφαρμόζονται αποτελεσματικές μέθοδοι για την αντιμετώπισή τους, στα αναχρονιστικά και γενικά απαράδεκτα ΜΜΕ καθώς και σε ότι άλλο μπορείς να σκεφτείς.

Οι ήρωες που λες, δεν αγωνίστηκαν για μια τέτοια κοινωνία... ίσα-ίσα που αν έβλεπαν εσένα και τον καθένα να διαιωνίζει μια τέτοια κοινωνία στο όνομά τους, θα αηδίαζαν και θα γυρνούσαν αμέσως πίσω στον τάφο τους!

 

Και μην ξεχνάς αγαπητέ μου φίλε οτι οι Έλληνες έχουμε τόσους αιώνες ιστορίας πίσω μας (η οποία είναι γραμμένη με αίμα χιλιάδων προγόνων μας) που η ιστορία και μόνο μας υπαγορεύει τις μελλοντικές μας ενέργειες...

Ακριβώς επειδή ποτέ δεν ξεχνάω αυτό το γεγονός, σου λέω αυτά που σου λέω!

Είναι προφανές εδώ πως η ιστορία μας έχει διδάξει διαφορετικά πράγματα.

Εσένα σου δίδαξε πως εφόσον χύθηκαν τόνοι αίματος για να γραφτεί, θα πρέπει κι εσύ με τη σειρά σου να είσαι πρόθυμος να χύσεις άλλο τόσο, όταν κρίνεις (ή κρίνουν άλλοι για σένα, όπως γίνεται τις περισσότερες φορές) ότι πρέπει να το κάνεις. Δηλαδή να διαιωνίσεις μια ιστορία αίματος.

Εμένα από την άλλη όμως μου δίδαξε πως ακριβώς επειδή χύθηκαν τόνοι αίματος, θα 'πρεπε να 'χουμε καταλάβει μέχρι τώρα πως δε χρειάζεται να χυθεί ούτε σταγόνα παραπάνω, για οποιονδήποτε λόγο, αλλά να μάθουμε να λύνουμε αλλιώς τα προβλήματα και τις διαφορές μας.

Με αυτό το σκεπτικό μπορώ να δεχτώ ακόμα και το κάψιμο της ελληνικής σημαίας ως συμβολισμό (αν και ακραίο). Η λογική είναι πως ένας άνθρωπος απορρίπτει -καίει- ένα σύμβολο πάνω στο οποίο χύθηκαν τόνοι αίματος, επειδή διαφωνεί για κάθε σταγόνα που χύθηκε, δηλαδή δεν δέχεται την αιματοχυσία στο όνομα κανενός συμβόλου, στο όνομα κανενός έθνους. Σέβεται τον άνθρωπο και δεν τον αντιμετωπίζει ως αναλώσιμο (όπως γίνεται σε κάθε πόλεμο).

 

θα σου απαντήσω οτι οι Έλληνες ουδέποτε ήταν ρατσιστές...και πάντα σέβοντο την διαφορετικότητα. Αλλά αν σκρφτείς οτι η οικονομική μετανάστευση στην Ελλάδα έγινε χωρίς κανένα απολύτως κριτήριο (ήρθε κοινώς όλη η σαβούρα από τη Αλβανία) --και δεν θέλω να ακούσω ΤΙΠΟΤΕ επι αυτου(μια βόλτα στην Αγ Κων/νου αρκεί)--- είναι φυσική άμυνα του κάθε Έλληνα να μην θέλει την λεγόμενη "Πολύχρωμη Έλλάδα" κυρίως όταν το δεύτερο χρώμα μετά το ελληνικό είναι το Αλβανικό. Αλβανοί που σφετερίζονται την φιλοξενία μας και την ασφάλεια που τους παρέχει η χώρα μας και δρουν αντικοινωνικά ως πρός το κοινωνικό σύνολο.

Όχι, δεν σέβονταν πάντα τη διαφορετικότητα. Εδώ και μια 20ετία περίπου, λόγω έλλειψης μιας οργανωμένης πολιτικής για την υποδοχή οικονομικών μεταναστών στην Ελλάδα (όπως ορθά θίγεις κι εσύ, αλλά με διαφορετικό τρόπο), συμβαίνουν δύο πράγματα:

1) Αναπτύσσεται εγκληματικότητα από πλευράς μεταναστών

2) Αναπτύσσεται εχθρότητα από πλευράς ελλήνων λόγω του παραπάνω φαινομένου.

Αυτοί οι λόγοι έχουν πάρα πολλές αιτίες και απόρροιες όπως μπορείς να φανταστείς, από τη συνεχή προβολή εγκληματικότητας με αυτουργούς μετανάστες, όπως αυτή προβάλεται από τα ΜΜΕ, μέχρι την αντίληψη του Έλληνα ότι οι μετανάστες του παίρνουν όλες τις δουλειές (ωστόσο κανείς δεν τους λέει ότι οι μετανάστες συμβάλλουν σε μια ετήσια αύξηση του ΑΕΠ της τάξης του 5%, κανείς δεν τους λέει ότι το ασφαλιστικό σύστημα στην Ελλάδα που είναι έτοιμο να καταρρεύσει στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους μετανάστες που συμβάλλουν κατά 20% στα έσοδα του ΙΚΑ κάθε χρόνο).

Με βάση τις "πληροφορίες" που λαμβάνει ο έλληνας λοιπόν, είναι λογικό να προβάλλει "φυσικές άμυνες" (αν και δεν πρόκειται περί "φυσικών αμυνών", αλλά περί δημιουργημένων ανασφαλειών). Συνεπώς, αν πρέπει να κατηγορήσουμε κάποιους, σίγουρα αυτοί δεν είναι οι μετανάστες, αλλά οι εαυτοί μας.

Link to comment
Share on other sites

Χμμ? εγώ είμαι τρελά υπέρ των παρελάσεων κ δεν σηκώνω κουβέντα?! Ξέρετε.. αυτές που πάει μπροστά ο Διόνυσος κ ακολουθούμε από πίσω όλοι οι υπόλοιποι σε κατάσταση έκστασης? Βεβαία κ οι «άλλες» έτσι είναι.. Ποιο φόρο τιμής ρε παιδιά σε ηρωες.. Επειδή τα χω κ πρόσφατα τα στεφάνια κατατίθενται από 6 μονό παιδιά σε διαφορετική χρονική στιγμή από την παρέλαση, πράγμα που θα μπορούσε να γίνεται κ χωρίς αυτήν.. το όλο θέμα γίνεται για να χειροκροτούν οι γονείς τα βλαστάρια τους.. Για να κάνουν δημοσιές σχέσεις οι πολιτικές αρχές κάθε τόπου.. Για να πίνουν ένα καφεδάκι οι μαθητές after.. άρτος κ θεάματα...

 

Επίσης να προσθέσω ότι μεγάλωσα σε μια από τις πιο πολυπολιτισμικες περιοχές της Ελλάδας κ πάντα είχα γύρω μου παιδιά από πολλές κ διαφορετικές χώρες?το ίδιο κ οι γονείς μου. όμως παλιά δεν φοβόμασταν. Η εγκληματικότητα σήμερα έχει πολιτικοοικονομικές ρίζες κ δεν νομίζω να σχετίζεται τοοοοσοοο με την «ποιότητα» των μεταναστών.

Link to comment
Share on other sites

johhny μια ένσταση και συνεχίζεται...

 

Η λογική είναι πως ένας άνθρωπος απορρίπτει -καίει- ένα σύμβολο πάνω στο οποίο χύθηκαν τόνοι αίματος, επειδή διαφωνεί για κάθε σταγόνα που χύθηκε, δηλαδή δεν δέχεται την αιματοχυσία στο όνομα κανενός συμβόλου, στο όνομα κανενός έθνους. Σέβεται τον άνθρωπο και δεν τον αντιμετωπίζει ως αναλώσιμο (όπως γίνεται σε κάθε πόλεμο).

 

Όσες φορές έχω δεί να καίγεται σημαία Ελληνική ... είναι είτε απο παιδάκια που δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ακριβώς αυτό που κάνουν (συζήτηση περί αναρχίας και κατεύθυνσης μυαλών σε άλλο thread), είτε απο αλλοδαπούς (όπως π.χ. σε αγώνα Ελλάδας - Αλβανίας) που σίγουρα καμία σχέση δεν έχει με αυτό που δηλώνεις και εν μέρει αποδέχομαι.

 

Οπότε σαν επιχείρημα θεωρίας στέκει , αλλά στην Ελληνική πραγματικότητα είναι ανύπαρκτο.

 

 

συνεχίστε....

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, ας τα πάρουμε απλά τα πράγματα. Οι παρελάσεις γίνονται από το στρατό. Ακόμα χειρότερα, ο στρατός χαρακτηρίζεται από την παρέλαση: θεωρείται από τους ιστορικούς πως η πρώτη φορά που εμφανίζεται τακτικός στρατός, είναι η στιγμή που έχουμε μια ομάδα ενόπλων να περπατά με συγχρονισμένο βήμα - ας αφήσουμε κατά μέρος το για ποιο λόγο το συγχρονισμένο βήμα κάνει τη διαφορά.

 

Ο σκοπός του στρατού, τώρα, είναι να πείσει κάποιους ανθρώπους πως πρέπει να σκοτώσουν και να σκοτωθούν. Αυτό είναι κάτι εξ ορισμού παράλογο. Εντάξει, η ιστορία (κατά τη δική μου ερμηνεία, Johnny) δείχνει πως ο πόλεμος είναι, όχι απλώς πραγματικότητα, αλλά ο κανόνας. Η περίοδος ειρήνης που ζούμε είναι μια πρωτοφανής εξαίρεση στην ανθρώπινη ιστορία. Η προηγούμενη μακροχρόνια περίοδος ειρήνης, έληξε με τον Α' παγκόσμιο πόλεμο. Αλλά, απεχθάνομαι τον πόλεμο. Ειδικά μετά την ιδέα που πήρα περί πολέμου, όταν υπηρέτησα στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.

 

Οπότε, απαντάω μέσω ερωτήματος: για ποιο λόγο θέλουμε να συσχετίσουμε τους μαθητές με τους στρατιώτες; Ποιος λόγος υπάρχει, μαθητές να μιμούνται τη χαρακτηριστικότερη κίνηση ενός στρατού;

 

Τέθηκε το θέμα περί πατριωτισμού. Ο πατριωτισμός δεν καλλιεργείται με τις παρελάσεις. Ούτε με στερεότυπες σχολικές γιορτές, όπου οι καθηγητές εξαναγκάζονται να γράψουν ένα λόγο κι οι μαθητές εξαναγκάζονται να τον ακούσουν. Οι κοπάνες που γίνονται κατά τη διάρκεια αυτών των γιορτών, για μένα, είναι απόλυτα δικαιολογημένες. Γιατί οι μαθητές δεν έχουν να εμπνευστούν από κάτι.

 

Και είναι κρίμα, να μην μπορεί να μεταδοθεί στις νέες γενιές, πως, μερικοί άνθρωποι, με φτωχό οπλισμό και μέσα σε κακουχίες, κατάφεραν να σταματήσουν για αρκετό χρονικό διάστημα ένα σκληρό κατακτητή που ήταν φόβος για όλη την Ευρώπη. Πως πριν από 34 χρόνια, λίγα παιδιά στην ηλικία μας, προκάλεσαν την πτώση ενός καθεστώτος που τρέμανε όλοι οι «νοικοκυραίοι» της εποχής. Και όταν λέμε πως το κάνανε επειδή «αγαπούσαν την πατρίδα», εννοούμε πως, κι αυτοί, όπως εμείς σήμερα, ελπίζανε σε ένα καλύτερο αύριο, σε μια χώρα που δε θα τρώει τα παιδιά της, μια χώρα όπου θα μπορούν να ζουν ελεύθεροι.

 

Αλήθεια, γιατί αυτά τα πράγματα έπαψαν να έχουν σημασία για τη γενιά μας;

 

Αλήθεια, για σας που τα διαβάζετε, σημαίνουν τίποτα;

Edited by Τράγου Κέρατο
Link to comment
Share on other sites

παιδιά σχετικά με τις παρελάσεις επειδή γίνονται και στην Κύπρο. αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί απαραίτητα να λαμβάνουν μέρος και τα δημοτικά και τα γυμνασια μη σας πω ότι σε κάποια χωριά εδώ βάζουν και τα νήπια. αν είναι δυνατόν τι μπορεί ένα νήπιο ή ένας μαθητής της τετάρτης δημοτικού να ξέρει για το λόγο που γίνονται οι παρελάσεις. θυμάμαι όταν είμουνα στο σχολείο όλοι ανυπομονούσαν να έρθει η ώρα που θα τελειώσει η παρέλαση να πάνε για καφέ. κάτι σαν αγγαρεία από τους περισσότερους.υποτίθετε γίνονται για ένα σημαντικό λόγο γιατί το κάνουμε τόσο μεγάλο πανηγύρι. δεν πιστεύω ότι είναι αναγκαίες αφού οι μαθητές αν όχι όλοι οι περισσότεροι κάνουν αγγαρεία. λίγοι νιώθουν αληθινά πατριώτες. θα συμφωνίσω με τα λεγόμενα του Τραγου Κερατο και έχω κι εγώ την ίδια απορία μαζί του γιατί αυτά τα πράγματα έπαψαν να έχουν σημασία εδώ και πολύ καιρό?

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, ας τα πάρουμε απλά τα πράγματα. Οι παρελάσεις γίνονται από το στρατό. Ακόμα χειρότερα, ο στρατός χαρακτηρίζεται από την παρέλαση: θεωρείται από τους ιστορικούς πως η πρώτη φορά που εμφανίζεται τακτικός στρατός, είναι η στιγμή που έχουμε μια ομάδα ενόπλων να περπατά με συγχρονισμένο βήμα - ας αφήσουμε κατά μέρος το για ποιο λόγο το συγχρονισμένο βήμα κάνει τη διαφορά.

 

Έχει να κάνει μέ τήν συντονισμένη ...λειτουργία τής αρχαίας φάλαγγας.(βλ. "Ο Δυτικός τρόπος πολέμου")

 

.... για ποιο λόγο θέλουμε να συσχετίσουμε τους μαθητές με τους στρατιώτες; Ποιος λόγος υπάρχει, μαθητές να μιμούνται τη χαρακτηριστικότερη κίνηση ενός στρατού;

 

...γιατί κάποτε, κάποιος Δικτάτορας αποφάσισε να στρατιωτικοποιήσει κάθε κοινωνική έκφραση καί εκδήλωση. Καί ως γνωστόν, η "πολιτική" διδάσκει νά μήν αγγίζονται τά "ούτω κείμενα" ή σέ απλά λόγια " μήν σηκώνεις βότσαλα πού δέν σέ αφορούν γιατί μπορεί νά βρείς ...σκ@τ@"...!

 

.... Τέθηκε το θέμα περί πατριωτισμού. Ο πατριωτισμός δεν καλλιεργείται με τις παρελάσεις. Ούτε με στερεότυπες σχολικές γιορτές, όπου οι καθηγητές εξαναγκάζονται να γράψουν ένα λόγο κι οι μαθητές εξαναγκάζονται να τον ακούσουν. ...Γιατί οι μαθητές δεν έχουν να εμπνευστούν από κάτι.

...Και είναι κρίμα, να μην μπορεί να μεταδοθεί στις νέες γενιές, πως, μερικοί άνθρωποι, με φτωχό οπλισμό και μέσα σε κακουχίες, κατάφεραν να σταματήσουν για αρκετό χρονικό διάστημα ένα σκληρό κατακτητή που ήταν φόβος για όλοι την Ευρώπη. Πως πριν από 34 χρόνια, λίγα παιδιά στην ηλικία μας, προκάλεσαν την πτώση ενός καθεστώτος που τρέμανε όλοι οι «νοικοκυραίοι» της εποχής. Και όταν λέμε πως το κάνανε επειδή «αγαπούσαν την πατρίδα», εννοούμε πως, κι αυτοί, όπως εμείς σήμερα, ελπίζανε σε ένα καλύτερο αύριο, σε μια χώρα που δε θα τρώει τα παιδιά της, μια χώρα όπου θα μπορούν να ζουν ελεύθεροι.

 

Αλήθεια, γιατί αυτά τα πράγματα έπαψαν να έχουν σημασία για τη γενιά μας;

 

Δέν έπαψαν νά έχουν σημασία. Σημασία παύει νά έχει κάτι όταν τό επεξεργαστείς λογικά καί τό απορριψεις. Απλά σήμερα, αυτά πού απασχολούν τίς διάφορες κοινωνικές ομάδες μπορεί νά είναι ...άλλα.

 

Πάντως σήμερα τό πρωϊ είδα μαθητές καί μαθήτριες νά κατευθύνονται μέ σημαίες καί μαύρα πανώ στό οδόφραγμα τής οδού Λήδρας, ξεσηκώνοντας, στό δρόμο τους, μέ φωνές καί τραγούδια τούς φιλήσυχους πολίτες...!!!

Link to comment
Share on other sites

σααααας έεεελειψαααααα καθόλου;

 

Αλλά προς το παρόν,δεν απαντώ:παρακολουθώ το θέμα.

 

Στην επόμενη στραβή,θα...πεταχτώ και γω!!!! ^_^

Link to comment
Share on other sites

Να 'μαι και εγώ ο γραφικός....

Ο μόνος τρόπος να γνωρίσω την προσωπικότητα των ατόμων που γράφουν εδώ, είναι τα κείμενα που δημοσιεύουν (εκτός ολίγων που κατάφερα να γνωρίσω και από κοντά).

Κάποιος λοιπόν που θεωρεί τον εαυτό του Πατριώτη και Έλληνα, θα έπρεπε να σέβεται τουλάχιστον τους κανόνες ορθογραφίας και σύνταξης. Είναι προτιμότερο από μία παρέλαση.

Καλή η βιτρίνα, δεν λέω, αλλά το μαγαζί είναι άδειο εμπορευμάτων.

 

Μπαρμπαγιάννη Μακρυγιάννη...

Edited by Αρχάγγελος
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητοί συνοδοιπόροι, έχω πολλά να γράψω αλλα, δυστυχώς δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου...

 

Θα σταθώ μόνο στο τελευταίο post του Αρχάγγελου.(που προφανώς αναφέρεται σε μένα...)

Φίλε μου, σε ευχαριστώ που με την στάση σου μου αποδεικνύεις για άλλη μια φορά οτι έχω δίκιο...

Θα μπορούσες να εκφέρεις την άποψη σου , να σχολιάσεις ή να κρίνεις απόψεις άλλων... να αναμασήσεις τις ιδέες που σου έχουνε διδάξει ... οτιδήποτε

αλλά δυστυχώς δεν θα έχουμε αυτήν την πολυτέλεια απο εσένα...

 

Anyway

έυχομαι να έχεις την τύχη να με γνωρίσεις από κοντά...

 

και να σου υπενθυμίσω την λαϊκή παροιμία:"Σηκώθηκαν τα πόδια να χτυπήσουνε το κεφάλι"

 

Αυτά για τώρα

Καληνύχτα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Τον Ήρωα τον τιμάς υιοθετόντας τον τρόπο ζωής για τον οποίο αυτός πέθανε και όχι με στεφάνια και φιγούρες.

Ο,τιδήποτε άλλο είναι απλώς υποκρισία.

 

πώς υοθετούνε τον τρόπο ζωης???καιγοντας την σημαια????

δηλαδη αυτο είναι προωδευτηκωτητα,και η παρελαση οπισθωδρομηση οπως πολλοι λενε.....

Link to comment
Share on other sites

Δεν είπε κανείς ότι καίγοντας τη σημαία τιμάς τους ήρωες.

Ούτε κανείς ενθάρρυνε αυτούς που την καίνε.

 

Όμως αυτό είναι εντελώς άσχετο με το θέμα μας. Εμείς μιλάμε για την παρέλαση, αυτή λοιπόν θεωρείς ότι «τιμά» τους ήρωες; Γιατί οι μισοί δεν ξέρουν τι γιορτάζουμε και το 98% ποιους ήρωες τιμάμε. Έχει γίνει εντελώς «μηχανικό» και «ρουτίνα» το θέμα της παρέλασης που έχει χάσει τον σκοπό του πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...