Jump to content

Παρελάσεις


Albus
 Share

Recommended Posts

Nαι φίλε μου θα συμφωνήσω.

 

νάπτυξης των πρώτων καπιταλιστικών χωρών, αλλά είναι αλήθεια πως δε θα είχαν βρει όλοι μια θέση της προκοπής αν δεν είχαμε τρανταχτά εργατικά κινήματα - κι αν δε συνέβαινε το κραχ το 1929-30!

Μετά την κρίση γίνεται μια "στροφή" στην θεώρηση του εργατικού δυναμικού.Οι εταιρίες ανεβάζουν ημερομίσθα στους εργάτες ως αντίβαρο στην μειωμένη ζήτηση. Με μεγαλύτερο μισθό (περισσεύουν χρήματα) αυξάνεται η ζήτηση, συνεπώς αυξάνεται η κατανάλωση αγαθών και βγαίνουμε από την ύφεση...Πρακτικά ο εργοδότης δίνει περισσότερο μισθό στους εργαζόμενους γιατί αν δεν τους δώσει, δεν τους περισσεύουν χρήματα για να αγοράσουν τα αγαθά (που παράγει η επιχείρηση) και πέφτει έξω... Μετά το 30 όλα αυτά.

 

 

Smith περιέγραφε μια ιδεατή κατάσταση όπου ο καθένας μπορεί να αναλάβει το ρίσκο να στήσει μια επιχείρηση (εμπορικό κατάστημα, βιομηχανία κ.ο.κ.) και να μπορεί να προκόψει από αυτήν και, πράγματι, πριν από λίγες δεκαετίες αυτό μπορούσε να συμβεί. Αλλά δεν έλεγε πουθενά πως είναι ωφέλιμο για την κοινωνία να ανοίγεις ένα κατάστημα ηλεκτρικών ειδών και να σε κλείνει η πολυεθνική αλυσίδα.

α. Ο καπιταλισμός θαμαλιώνεται απο δύο αρχές: ΕΛΙΓΜΟ και ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Στην περίπτωση μας οι μεταφορές του επιχειρηματία του είναι άχρηστες.Άρα πρέπει να ελιγχθεί.Να συνεργαστεί με την πολυεθνική?να τροποποιήσει την παραγωγή του? οτιδήποτε...

β. Εδώ είναι πολύ καίριος ο ρόλος του κράτους. Κυρίως με τους δασμούς και την φορολογία προστατεύει ή μάλλον πρέπει να προστατεύει τον μικρο-επιχειρηματία...

 

Το πρόβλημα που ανέφερα με την ελλάδα (τα τελευταία 20-30 χρόνια) είναι άλλο. Στηνελλάδα απουσιάζει η βιομηχανία => το μεταποιητικό στάδιο παραγωγής.Τα τελευταία 20-30 χρόνια, μετά τον εμφύλιο λίγες "βαριές" επενδύσεις (βιομηχανίες) έγιναν στην ελλάδα. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη του (άκρατου - άρρωστου) συνδικαλισμού και της νομοθεσίας(δευτερευόντως). Οι επενδυτές ξένοι ή εγχώριοι νοιώθουν ανασφάλεια να επεδύσουν στην ελλάδα γιατί δημιουργούνται πολλά προβλήματα στην επιχείρηση και κυρίως προβλήματα που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό...

(αν είναι κάποιος από τα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας και ενδιαφέρεται να ξέρει για το εργοστάσιο του βωξίτη ασ ενημερώσει...)

Anyway η ελλάδα μένει χωρίς μεγάλη βιομηχανική ανάπτυξη... και χωρίς πολλές θέσςις εργασίας...

 

Καληνύχτα

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδεία συγνώμη κιόλας αλλά επικοινωνεί κανείς? Οι παροχές στις χαμηλότερες τάξεις είναι στα μεικτά οικονομικά συστήματα, στον καπιταλισμό αν μπορείς επιβιώνεις η ψοφάς. Στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμό όλα τα συστήματα ήταν μεικτά οικονομικά συστήματα και αυτό όχι γιατί έχουν ανάγκη οι κεφαλαιούχοι από εργατικά χέρια( αν θέλουν μπορούν να επιτάξουν όπως έχει γίνει άπειρες φορές ακόμα και στις μέρες μας) αλλά γιατί στοιχίζει πολύ λιγότερο μια βασική παιδεία, υγειά και στέγη από το να έρχεται συχνά πυκνά σε ρήξη με τον προλετάριο. Γενικά αυτό είναι τακτική πάγια και από την αρχαιότητα. Δε θέλω να κάνω οικονομική ανάλυση γιατί δε μπορώ να απαιτήσω να καταλάβουν όλοι κάποια ποιο εξειδικευμένη ανάλυση.

 

Τώρα για το αν κάποιος μύστης είναι λογικό να είναι καπιταλιστής να σου απαντήσω το απλούστατο, πιστεύεις πως κάποιος που θέλει το καλό, μπορεί από την άλλη μεριά να δουλεύει για κάποιον κερδοσκοπικό οργανισμό και ειδικά σε περίοπτη θέση που ίσως Εμέσα και άμεσα εκμεταλευετε το κοσμακι? Και που είσαι εγώ δεν έχω αναφέρει πουθενά πως ανακατεύω μαντζούνια και διαβάζω, αν θελήσω να συζητήσω το τι κάνω τότε θα μπω στο ανάλογο τοπικ.

Link to comment
Share on other sites

που είναι το ίδιο λαθεμένη με την αντίληψη οτι ο αναρχικός είναι το αλητάκι με την κουκούλα (για τους λόγους που εσύ είπες).

Και γενικότερα αυτή η αντίληψη έχει καλλιεργηθεί απο την αριστερά της μεταπολίτευσης.

Το περίμενα πως κάποιος θα το πει αυτό, είτε δεξιός είτε αριστερός.

Και τα 20 χρόνια αριστερο-δεξιάς που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην καλλιέργεια αυτής της αντίληψης (που αν μη τι άλλο βολεύτηκαν κυρίως οι αριστεροί) να ανέφερες, πάλι θα συμφωνούσα. Με τη διαφορά όμως ότι δεν το βλέπω τόσο στενά...

Η αριστερά όμως έχει - όπως και οφείλει για μένα - και κάποια άλλα πολιτικά στοιχεία που όχι μόνο κάνουν τη διαφορά, αλλά και αποτελούν κριτήριο "επιλογής" για τους ανθρώπους που έχουν μια ροπή προς πιό εσωτερικά μονοπάτια.

Ανεξαρτήτως πάντα του τί γίνεται στην Ελλάδα, η αριστερά πάντα είχε μια (λιγότερο ή περισσότερο υπεύθυνη) πολιτική για το περιβάλλον και την οικολογία ας πούμε, κάτι που στη δεξιά ήταν αδιανόητο και μόνο τώρα τελευταία έχουν γίνει κάποια δειλά βήματα από πλευράς της.

Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό και μόνο, μου είναι αδιανόητο π.χ. ένας νεοπαγανιστής να ανήκει πολιτικά στο χώρο της δεξιάς.

Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλους τομείς.

Βέβαια το θέμα δεν εξαντλείται σε καμία περίπτωση εδώ.

 

Και βέβαια έχουμε βγει αρκετά :offtopic: και ενδεχομένως να χρειαζόμαστε μια μετακίνηση σε άλλο νέο τόπικ. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Το περίμενα πως κάποιος θα το πει αυτό, είτε δεξιός είτε αριστερός.

Και τα 20 χρόνια αριστερο-δεξιάς που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην καλλιέργεια αυτής της αντίληψης (που αν μη τι άλλο βολεύτηκαν κυρίως οι αριστεροί) να ανέφερες, πάλι θα συμφωνούσα. Με τη διαφορά όμως ότι δεν το βλέπω τόσο στενά...

Η αριστερά όμως έχει - όπως και οφείλει για μένα - και κάποια άλλα πολιτικά στοιχεία που όχι μόνο κάνουν τη διαφορά, αλλά και αποτελούν κριτήριο "επιλογής" για τους ανθρώπους που έχουν μια ροπή προς πιό εσωτερικά μονοπάτια....

Κατ' αρχήν τα "δεξιά" - "αριστερά" δεν έχνουν τόσο άμεση σχέση με τις παρελάσεις όσο φαίνεται. Υπάρχουν αριστερές και αριστερές. Σκέψου ότι στην Ρωσία σήμερα υπερ των παρελάσεων και των επιδείξεων δύναμης είναι οι παλιοί κομμουνιστές! Οι οποίοι όμως έπαιξαν στον καιρό τους ρόλο στο σημερινό νεοπαγανισμό. Άθελα ως ένα σημείο: Το νεοπαγανιστικό κίνημα στην Ελλάδα έχει θεμέλια στην αριστερά (π.χ. σχεδόν στο σύνολό της συγκεκριμένη επιχειρηματολογία βασίζεται σε επιχειρήματα που είχαν ανθολογήσει σκληροπυρηνικοί αριστεροί και τα καθεστώτα των Ανατολικών χωρών, η Σοβιετική Ένωση κτλ. πριν 60-70 χρόνια και ως το 1970κάτι). Εκείνα τα χρόνια όμως ο αριστερισμός ήταν "άθεος" και άθρησκος, οπότε δεν μιλούσε καλά για τις παλαιότερες θρησκείες. Όμως ο παγανισμός δεν είχε σβήσει ποτέ στα δεξιά (γιατί συνδεόταν στενά με το "έθνος" και την ιστορία του, τα "περασμένα μεγαλεία", αλλά και γιατί η αριστερά ήταν διεθνιστική, και όχι εθνική). Κάποια στιγμή υπήρξε συγχώνευση κι έτσι προέκυψε η "αντίφαση".

Ο Καπιταλισμός, είναι το ανάλογο του "νόμου της ζούγκλας" στην κοινωνία. Όμως, μέσα σ' αυτόν μεγαλώσαμε οι περισσότεροι. Άραγε, ποιές είναι (ή ήταν) οι εναλλακτικές; Γιατί μέσα στα φωτισμένα στοιχεία της "ροπής προς εσωτερικά μονοπάτια" είναι και ευγνωμοσύνη.

Που κολλάει αυτό;

Ας δούμε τις εναλλακτικές.

Πως αποκαλούμε σήμερα όσους δεν έτυχε (ή μήπως, δεν είχαν την τύχη;) να γεννηθούν και μεγαλώσουν στον Καπιταλισμό;

Αλβανούς, τους αποκαλούμε, Ουκρανές, Βουλγάρες, Πολωνούς,Κινέζους... μετανάστες...

Από τα ονόματα των χωρών τους που ξαφνικά απέκτησαν μερικές καινούργιες αρνητικές έννοιες στην καθομιλουμένη.

Αν λοιπόν δεν υπήρχε ο "νόμος της ζούγκλας" του Καπιταλισμού, μήπως σε κάποια χώρα της Δύσης θα λέγανε "Ελληνίδα", και η λέξη θα ακουγόταν όπως ακούγεται στην πιάτσα το "Βουλγάρα"; (δεν έχω πρόβλημα με τους ανθρώπους, αλλά η αρνητική φόρτιση που έχουν πάρει οι λέξεις είναι γνωστή).

Και τελικά, τι θα είχαμε αντί το "νόμο της ζούγκλας"; Το "ζωολογικό κήπο με τα κλουβιά" που είχαν στις ανατολικές χωρες; Ή μήπως το "Τσίρκο" του τρίτου κόσμου;

Δεν είναι λοιπόν απόλυτα τα πράγματα, και για να μη λες ότι είμαι :offtopic: ξαναθυμίζω: στην πρώην Σοβιετική Ένωση το "κόλλημα" με τις παρελάσεις το έχει η αριστερά γιατί εκεί έχει συνδεθεί με δικά της "περασμένα μεγαλεία". :cheerful:

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Δεν είπε κανείς ότι καίγοντας τη σημαία τιμάς τους ήρωες.

Ούτε κανείς ενθάρρυνε αυτούς που την καίνε.

 

Όμως αυτό είναι εντελώς άσχετο με το θέμα μας. Εμείς μιλάμε για την παρέλαση, αυτή λοιπόν θεωρείς ότι «τιμά» τους ήρωες; Γιατί οι μισοί δεν ξέρουν τι γιορτάζουμε και το 98% ποιους ήρωες τιμάμε. Έχει γίνει εντελώς «μηχανικό» και «ρουτίνα» το θέμα της παρέλασης που έχει χάσει τον σκοπό του πλέον.

 

...εγω πιστευω τα ακριβως αντιθετα ποσοστα απο αυτα που είπες....Η γνωμη μου είναι πως αν δεν υπήρχε η παρελαση τοτε δεν θα ξέραμε καν τι είναι η επανασταση του 1821...

Link to comment
Share on other sites

Καλά όλα αυτά...φτάνει να γίνει ξεκάθαρο πως:

 

Αριστερά -Δεξιά στην πολιτική και ...άλλο Αριστερά - Δεξιά στον Εσωτερισμό.

 

Δηλαδή,στον εσωτερισμό Αριστερή ατραπός είναι το κακόβουλο-"καταχθόνιο" & απάνθρωπο,όπως π.χ. Μαύρη Μαγεία. Δεξιά ατραπός είναι εσωτερική εργασία υπερ του ανθρώπου και το καλό της κοινωνίας. Παραδόξως, αυτός ο διαχωρισμός αντιστρέφεται σε ότι αφορά πολιτική. Βέβαια, συζητάμε για 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα...

Link to comment
Share on other sites

...εγω πιστευω τα ακριβως αντιθετα ποσοστα απο αυτα που είπες....Η γνωμη μου είναι πως αν δεν υπήρχε η παρελαση τοτε δεν θα ξέραμε καν τι είναι η επανασταση του 1821...

 

Εγώ το 1821 και το 1940 ΔΕΝ το έμαθα από τις...παρελάσεις! Ούτε καν στο σχολείο μου!

Τότε πως το έμαθα; Άκουσα μικρούλης παιδί, που μίλαγε γι αυτά ο παππούς μου -πολεμιστής στην Αλβανία τότε- και μ άνοιξε η περιέργεια και...έψαξα /διάβασα γι όλα αυτά...!

Link to comment
Share on other sites

Anyway η ελλάδα μένει χωρίς μεγάλη βιομηχανική ανάπτυξη...

 

Καλύτερα. Δευτερογενή τομέα πλέον, μπορεί να αναπτύξει μια χώρα μόνο εις βάρος του εργάτη (βλπ. Κίνα).

 

Ρε παιδεία συγνώμη κιόλας αλλά επικοινωνεί κανείς?

...

δε μπορώ να απαιτήσω να καταλάβουν όλοι κάποια ποιο εξειδικευμένη ανάλυση.

 

Ειλικρινά κι εγώ αναρωτιέμαι για το πρώτο. Υπήρξαν απαντήσεις που ήταν ακριβέστατες σε αυτό στο οποίο αναφέρονταν.

Για το δεύτερο, νομίζω πήρες μια ιδέα πως καταλαβαίνουν αρκετοί.

Link to comment
Share on other sites

βασικά να προτείνω να αποσχιστούν απο ενα σημείο και μετά οι απαντήσεις καθώς πάμε σε πολιτικο-οικονομικά συστήματα.

 

τώρα.... συμφωνώ εν μέρει με Κέρατο , Panselinos αλλά και outis. Ο καθείς έχει ενα σωστό σημείο σε αυτά που αναφέρει , για μένα.

 

1. O panselinos σωστά αναφέρει πως....

Οι επενδυτές ξένοι ή εγχώριοι νοιώθουν ανασφάλεια να επεδύσουν στην ελλάδα γιατί δημιουργούνται πολλά προβλήματα στην επιχείρηση και κυρίως προβλήματα που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό

 

Μόνο φίλε μου που δεν είναι μόνο αυτό. Συνδικαλισμός και μάλιστα με πολύ ισχυρότερο νομικό υπόβαθρο και λιγότερες κραυγές , υπάρχει στην Ε.Ε.

Εκείνο που ουσιαστικά φρενάρει τις επενδύσεις , είναι :

 

a) κρατικά εμπόδια γραφειοκρατείας. Χρειάζεσαι 13-15 χαρτιά για να κάνεις έναρξη ενός μικρού καταστήματος. Φαντάσου για μια βιομηχανία-βιοτεχνία.

 

b ) Δασμοί - εφορίες , καθεστώς οικονομικής αφαίμαξης. Αν δεν ανοίξεις δοσοληψίες με δημόσιο τομέα, και καθιερώσεις νομότυπες συνδιαλαγές, η φορολογία φτάνει σε 30-35% της επιχείρησης , συν όποια άλλα πρόσθετα βρούν για να είναι μέσα στο παντελόνι της επιχείρησης.

 

c) Οικονομικό... η Ε.Ε. είναι ασύμφορη για μεγάλες επενδύσεις βιομηχανικών εγκαταστάσεων... Προτιμούσαν εώς πρότινος Βαλκάνια... τώρα Τουρκία και Ανατολή - Κίνα. Οι μισθοί εκεί βλέπεις είναι το 1/100 απο την Ε.Ε. , δεν έχεις φορολογικά προβλήματα και το κόστος μεταφορών για εισαγωγές και δασμούς , δεν καθίσταται ασύμφορο σε σχέση με το να παρήγαγαν εντός Ε.Ε.

 

d) Επενδύσεις - επιχορηγήσεις... Ποιό κράτος στον Δ.Κόσμο που είναι σε πλήρη ανάπτυξη , θα έδινε κάποια σημαντική επιχορήγηση (όπως Κίνας ας πούμε) για να μετακομίσει εκεί μια βιομηχανία τεχνολογίας ας πούμε; Στην Ε.Ε. περνάς απο κυκεώνα διαδικασίων για να πάρεις απο 100-150.000€ , με σημείο απόσβεσης την 5ετια. Στην Κίνα λαμβάνουν εώς και 1.000.000€ με ελάχιστες διαδικασίες και απόσβεση εντός 20ετίας , με μόνο όρο να έχουν Κινέζους εργάτες (κάτι που δεν απασχολεί και ιδιαίτερα τον εργοδότη).

 

Πάμε στον φίλο Κέρατο τώρα..

Όντως φίλε μου ο Κομμουνισμός στην ιδεατή του εξήγηση , θα έκανε τον κόσμο να αλλάξει. Μόνο που δεν είναι εφικτός είς στον αιώνα τον άπαντα. Ο λόγος είναι πολυ απλός. Η ανθρώπινη φύση.

 

Απο τις σπηλιές ακόμα , η δομή των ομάδων ήταν οτι ο ισχυρότερος είχε και το μεγαλύτερο και καλύτερο μερίδιο στο κυνήγι. Όπως και το υγιέστερο ταίρι για αναπαραγωγή. Η φύση μας , λοιπόν , δεν επιτρέπει κοινοκτημοσύνη. Θα μου πείς τώρα οτι είμαστε πολιτισμένοι, διαθέτουμε ευφυία κτλ... ΤΡΙΧΕΣ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ. Είμαστε ακριβώς σαν τα ζώα σε αυτό το πράγμα. Οτι το έχουμε "κερδίσει" διά εργασίας, ή άλλου τρόπου , με κανένα τρόπο δεν θέλουμε να το μοιραστούμε.

 

Μπορεί ίσως κάποιοι να το αποδεχόντουσαν αλλά όπως γνωρίζεις κάποιοι πάντα θέλουν το καλύτερο και το περισσότερο. Αυτό απο μόνο του , μπορεί να αναταράξει τις ισορροπίες. Κάτι που έγινε με τον Στάλιν όπως λες, γιατί ήθελε το καλύτερο και το μεγαλύτερο για την δική του κάστα. Και αν δεν ήταν ο Στάλιν , μπορεί να ήταν ο Γκοργκίεφ, ο Μίσα, ή δεν ξέρω ποιός άλλος Γ.Γ. της τότε ΕΣΣΔ που θα είχε εκλεγεί δημοκρατικά ( ;;; ) απο τους εκφραστές της ιδεολογίας αυτής. Η εξουσία (οικονομική και πολιτική) πάντα διέφθειρε και θα διαφθείρει φίλε μου.

 

Outis...

 

Η αρνητική "χροιά" που προσδίδεται σε εθνικότητες , είναι όντως κάτι που υπήρχε - υπάρχει και θα υπάρχει. Στο παρελθόν στις ΗΠΑ, οι Έλληνες , Ιταλοί, Ιρλανδοί αποτελούσαν τον αποδιοπομπαίο τράγο για εγκλήματα και τους είχε μείνει η "ρετσινιά" αν θες. Μόνο που κάτι έπραξαν στην πορεία και το διόρθωσαν. Σήμερα , μετά απο 20-25 χρόνια πτώσης του Ανατολικού μπλόκ...οι όποιες έθνικότητες τους έχουμε "παρασημοφορήσει" με αυτό τον τρόπο, δεν έχουν φροντίσει ακόμα να απαλλαγούν απο αυτά τα επίθετα.

 

Έτσι ακούς για Αλβανούς ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ... αν δεν με πιστεύετε ρωτήστε άτομα απο UK, Ιταλία, ακόμα και ΗΠΑ, να σας πουν τις γνώμες τους.

 

Για πορνεία και μαστρωπεία κυρίως απο Ρουμανία - Βουλγαρία και ΕΣΣΔ (γιατί όχι απο Ουγγαρία ας πούμε; )...

 

Με αυτό θέλω να πω , πως για να απαλλαγείς απο κάποιο χαρακτηρισμό , πρέπει σε κάποιο χρόνο να αντιδράσεις σωστά και να δώσεις στο κοινωνικό σύνολο. Κάτι που μέχρι στιγμής ενα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων των παραπάνω εθνικότήτων φροντίζουν και συντηρούν τους όρους , για τον χαρακτηρισμό αυτό.

 

Για τους αναρχικούς... μια φράση μόνο... Καμία σχέση η αναρχία των βιβλίων με την αναρχία των ΜΜΕ και των κουκουλοφόρων. Η βία σε κανένα σημείο δεν χωράει μέσα στην αναρχία. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό.

 

Τώρα .. λοιπόν ... είμαστε παντελώς OFFTOPIC.

Edited by Anor
Link to comment
Share on other sites

...Τώρα .. λοιπόν ... είμαστε παντελώς OFFTOPIC.
Που κολλάνε όλα αυτά με την παρέλαση;

Έθνος με κρατική υπόσταση - υπάρχει γιατί κάποιοι πολέμησαν.

Πόλεμος - εκείνα τα χρόνια που πολέμισαν οι πόλεμοι ήταν συχνοί (στα μέρη μας, ακόμα είναι αλλού) και γινόταν με τους στρατιώτες σε σχηματισμό.

Σχηματισμός - αν χαλούσε το έβαζαν όλοι στα πόδια, η μάχη χανόταν. Ήταν σημαντικό να μην αφήνουν τη θέση τους οι άνθρωποι από φόβο (και να υπακούουν). Χρειαζόταν πειθαρχία.

Πειθαρχεία - με την υποχρεωτική επανάληψη της θέσης στο σχηματισμό.

Θέση στο σχηματισμό - με ατέλειωτες ασκήσεις σε σχηματισμό επιτυγχάνονταν και η υπακοή και το επιθυμητό.

Ασκήσεις - έπρεπε να είναι συνεχείς και από μικρή ηλικία, από την στοιχειώδη εκπαίδευση δηλαδή.

Και voila! Σχολικές παρελάσεις.

Σήμερα πάλι, στον τόπο μας, έχει εκλείψει η αιτία (ο πόλεμος) οπότε όλα τα άλλα μοιάζουν αναχρονιστικά.

Κάποιοι όμως που εξακολουθούν να θεωρούν σημαντικό το "έθνος" έχουν συνδέσει την έννοια (όχι απλά οι ίδιοι, είναι συλλογική στάση αποτέλεσμα συνηθειών ίσως αιώνων) τους έθνους με τις σχολικές παρελάσεις (φαίνεται πιο πάνω το γιατί).

Άλλοι πάλι έχουν "εκσυγχρονιστεί" και οι άποψή τους για το έθνος (η αγάπη τους κτλ.) έχει αποσυνδεθεί από τις παρελάσεις, οπότε τις θεωρούν περιττές (είναι φανερό ότι γίνονται και "πασαρέλα" πολιτικών που βγάζουν μεγαλόστομους λόγους που διαφημίζουν τον εαυτό τους, έχει φθαρεί λοιπόν η ιδεά και από τέτοιες πρακτικές).

Άλλοι πάλι έχουν απορρίψει την ιδέα του έθνους, αντιδρούν στις παρελάσεις και καίνε σημαίες, από αντίδραση.

Οπότε...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Με αφορμή την σημερινή παρέλαση αλλά και τις προηγούμενες της 28ης Οκτωβρίου νομίζω ότι οι φώτος που παραθέτω δείχνουν για πιο λόγο είναι πιθανό τελικά να καταργηθούν οι παρελάσεις στο άμεσο μέλλον.

post-897-0-32712900-1332668509_thumb.jpg

post-897-0-25729400-1332668524_thumb.jpg

post-897-0-08448100-1332668536_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή την σημερινή παρέλαση αλλά και τις προηγούμενες της 28ης Οκτωβρίου νομίζω ότι οι φώτος που παραθέτω δείχνουν για πιο λόγο είναι πιθανό τελικά να καταργηθούν οι παρελάσεις στο άμεσο μέλλον.

Μπορεί, αν ως "κοινωνικό" γεγονός έχουν "κάνει τον κύκλο τους".

Εκείνο που - αναγκασμένος από τα γεγονότα - σημειώνω είναι ότι οι παρελάσεις, όπως και άλλα θέματα, έχουν γίνει "ζήτημα" πολιτικής έκφρασης και εκμετάλλευσης. Λες και αυτό είναι το πρόβλημα και αν οι παρελάσεις σταματήσουν θα έχουν λύσει όλα τα προβλήματά μας. Ή από την άλλη πλευρά ότι είναι ένδειξη πατριωτισμού, ύψιστης εθνικής σημασίας...

Έχουν καταντήσει "σύμβολο" και με αυτό πιάνω την ευκαιρία να γίνει κουβέντα περί συμβόλων και "συμβόλων".

Για τη γιαγιά μου πχ που αγαπούσε τις παρελάσεις αυτές ήταν καθαρό ζωντανό σύμβολο: είχε δει τον Ελληνικό στρατό να μπαίνει στη Θεσσαλονίκη και να διώχνει τους Τούρκους, είχε δει "επανάληψη" όταν διώχτηκαν οι Γερμανοί.

Η παρέλαση γι' αυτήν ήτανε ζωντανή υπόμνηση "απελευθέρωσης".

2 γενιές πέρασαν, που δε γνώρισαν "κατοχή" και η παρέλαση έγινε "σύμβολο". Δεν έχει κανένα ουσιώδες νόημα, δεν θυμίζει τίποτα, και οι εθνικής έξαρσης περιγραφές που δίνονται από τους εκφωνητές είναι γελοιότερες από ποτέ, με επίθετα κενά περιεχομένου.

Τέτοια νομιζόμενα "σύμβολα" δεν έχουν καμιά ουσιαστική δύναμη προς το καλύτερο, αλλά μάλλον αντικείμενο εκμετάλλευσης και χειραγώγησης και των μεν και των δεν.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον outis. Οι παρελάσεις αποτελούν μια συγκεκριμένη πολιτική άποψη, ωστόσο οι εκφράσεις διαμαρτυρίας εντός των παρελάσεων μπορεί να αποτελούν αποτελέσματα διαφορετικών πολιτικών απόψεων. Οι αιτίες για τις οποίες γίνεται λόγος για κατάργηση των παρελάσεων είναι πολιτικά λάθος κατά τη γνώμη μου. Άλλο να θες να καταργηθεί ο θεσμός των παρελάσεων γιατί είσαι δυσαρεστημένος από την οικονομική κατάσταση της χώρας (και βρίσκεις ευκαιρία να το εκφράζεις μέσω αυτού του θεσμού) και άλλο να θες να καταργηθεί επειδή τον θεωρείς έναν αναχρονιστικό και ολοκληρωτικό θεσμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Φυσικά και πρέπει να καταργηθούν οι εθνικές παρελάσεις, αλλά για τους σωστούς λόγους.

Από 'κει και πέρα ισχύει ότι έχουμε συζητήσει σε αυτό το τόπικ λίγα χρόνια πριν...

Link to comment
Share on other sites

Αφού δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις μούντζες και τα γιαούρτια στις εθνικές επετείους ας καταργήσουμε τις παρελάσεις..

χχμμμμ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...