Jump to content

Συναισθηματική Νοημοσύνη Vs Λογικής Εφυίας


Recommended Posts

Ο τιλτος οπως φαινεται ειναι αρκετα βαρυγδουπος, οποτε το καλυτερο οπως πιστευω ειναι να κανουμε μια εισαγωγη ωστε να καταληξουμε στο τι ακριβως ειναι το καθενα (οπως το βλεπει ο καθενας μας) και υστερα να αναλυσουμε οσο παει τις γνωμες μας, με σκοπο παντοτε να εμπλουτισουμε τις γνωσεις και γνωμες μας μεσω του ταξιδιου και οχι του προορισμου!

 

Αρχιζω πρωτος λοιπον.

Τα επιθετα Συναισθηματικη και Λογικη ειναι περισοτερο για να τονιζουν τις ιδιες τις δυνατοτητες αυτων των ιδιοτητων και ΟΧΙ για να τις ξεχωριζουν απο τα αλλα ειδη Νοημοσυνης και Εφυιας,(οπου δεν πιστευω πως υπαρχουν).

Θα προσπαθησω με λιγα λογια να περιγραψω το πως ΚαταΝοώ (προσωπικα) αυτες τις ιδιοτητες.

 

1. Νοημοσύνη: Το λεει η λεξη, (για εμενα) ειναι η ιδιοτητα της ευρεσης του ΝΟΗΜΑΤΟΣ πισω απο ΚΑΘΕ κατασταση.

Μπορει να ακουγετε απλο, ομως στη πραγματικοτητα ειναι κατι με απιστευτα τεραστιο ΕΥΡΟΣ!

Υπαρχει κρυμενο ΝΟΗΜΑ ΠΑΝΤΟΥ! Απο τα απλα μαθηματικα (1+1=2) μεχρι τη σχεση των κβαντομηχανικων ανακαλυψεων με τους Θρησκευτικους και Μυθολογικους ορισμους και κανονες (Πχ. κοσμικες Αρμονιες Του Πυθαγόρα, Οι Συμφωνιες του Σιβα με τις ουρανιες χορδες ΚΑΙ οι θεωριες των υπερΧορδων, brane Theories και πολλα αλλα που δεν καταφενω να κατανοησω ή να συνδιασω).

Με δυο λογια εχω την υποψια πως, μεσω της νοησης, καταφερνουμε να οδηγηθουμε σε κατι που προηγουμενως μας ηταν άγνωστο, καταφεραμε ομως να το ανακαλυψουμε συνδιαζοντας ολα τα γνωστα μας στοιχεια.

 

2. Εφυία: Καποιος μπορει να ισχυρισθεί πως η εφυια ειναι και αυτη μια μορφη συνδιασμου γνωστων παραγόντων με σκοπο την ευρεση καποιου άγνωστου.

Προσωπικά ομως πιστευω πως αυτος ο ισχυρισμος ειναι μονο κατα το πρωτο μερος βασιμος.

Ναι μεν εμπεριέχεται συνδιασμός γνωστών παραγοντων, ΟΧΙ ομως για την εύρεση καποιου αγνώστου, αλλα για την ανακαλυψη μιας "κρυμένης" ιδιότητας των ήδη γνωστών σε εμας γεγονότων.. Για παράδειγμα προηγουμένως εδωσα το παραδειγμα πως 1+1 = 2, μεσω της Εφυίας και οχι της νοημοσύνης (παντα προσωπικη γνωμη) μπορούμε να δουμε (σχετικά ανετα) πως 1= 2 - 1 ή ακομα πως 2-2 = 0 κλπ.

Οποτε πιστευω πως εφυία ειναι η ιδιότητα που μας βοηθαει να ανακαλύψουμε ΟΛΕΣ τις ιδιότητες των γνωστών μας γεγονότων ώστε τελικα να τα θεωρούμε ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ, και επειτα συνδιαζοντας Δυο ή παραπάνω ολκληρωμένα γεγονότα να οδηγούμεθα (μεσω της Νοησης) σε καποιο άλλο άγνωστο..

 

ΦΥΣΙΚΑ καθε κριτικη ειναι καλοδεχουμενη, αρκει βεβαια να διορθώνει κατι και οχι απλα να σχολιάζει ΧΩΡΙΣ να προτίνει κατι που να βγαζει καποιο Λογικό Νόημα :smilewink: ...

 

Αυτα προς το παρον

Edited by Sucore
Link to comment
Share on other sites

sucore αναμφίβολα υπάρχει αλήθεια στα λόγια σου και τολμώ να πω μεγάλη. πιστεύω πως αν σκεφτείς τους νόμους της φυσικής και πιο συγκεκριμένα την θεωρία του χάους ή και τα φυσικά φαινόμενα αυτά που φαίνονται αταίριαστα και περιέργα στην φύση και στον κόσμο μας ταιριάζουν με καταπληκτική αρμονία και ακρίβεια. ουσιαστικά αν σκεφτούμε λίγο βαθύτερα ο κόσμος ολόκληρος είναι καθαρά μαθηματικά.τώρα στο κυρίως θέμα. η νοημοσύνη με την ευφυία κατά την αποψή μου δεν συνδέονται απαραιτήτως. ας πούμε κάποιος μπορεί να μην έχει τον φοβερό δείκτη νοημοσύνης αλλά να είναι ευφυέστατος με άλλα λόγια σπιρτόζος και ξύπνιος ενώ΄κάποιοι άλλοι με υπέρμετρο δείκτη ευφυ΄΄ιας να μην είναι ιδιαίτερα "ξύπνιοι" σε πρακτικά θέματα αλλά σε θεωρητικά.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με αυτα που λες και τονιζω το δευτερο παραδειγμα, οπου ο Νοημων δεν μπορει να ενταχθει ευκολα στον κοσμο αυτον.

Πιστευω πως παθαινει κατι τετοιο επειδη ολο του το ειναι ταζεται στο να βρει τις σχεσεις μεταξυ των γνωστων και των αγνωστων σημειων του κοσμου του (μια σμικρυνση του ολικου περιβαλοντος), τελικα μεσω της μεθοδου της εις ατοπον απαγωγη κατασταλαζει σε ενα επιπεδο που μπορει να το χρησιμοποιησει ως βαση, και επειτα απο εκει και περα, αν του εχουν μεινει κυτταρα :whistling: , μπορει να αρχισει την αναπτυξη την ευφυιας.

Η νοημοσυνη οπως το βλεπω ερχεται πρωτη στη ζωη καποιου, και επειτα η ευφυια, ομως πρεπει η πρωτη να φτασει σε καποιο σταδιο ωστε η δευτερη να αναπτυχθει ομαλα και ολοκληρωμενα.

Το κακο ειναι πως στις μερες μας τα νοηματα εχουν παει περιπατο, και η ευφυια ειναι κατι που ερχεται σε πακετα (σχολες - βιβλια -@μεντορες...-κλπ).

Οι γονεις δεν γνωριζουν τιποτα για το πως να αναπτυξουν το μυαλο και το πνευμα των τεκνων τους, ή ακομα κι αν γνωριζουν δεν εχουν χρονο να αφοσιωθουν σε αυτο. Υπαρχουν και αυτοι ομως που γνωριζουν τον τροπο και λογω ελλειψης χρονου πραγματικα βιαζουν τα παιδια τους να μαθουν γρηγορα, και το μονο αποτελεσμα της βιας ειναι αμεσα περισσοτερη βια, εμεσα μερικες φορες οδηγει σε θαυματα ομως ειναι ΠΟΛΥ δυσκολη η συνταγη.

Ετσι υπαρχουν πολλοι λιγοι ανθρωποι που πραγματικα πολεμαμε για αυτη την εξελιξη, και δυστυχως απο μια ηλικια και μετα που εχουμε ηδη μαθει καποιους τροπους συμπεριφορας..

Edited by Sucore
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, όσες φορές το έχω συλλογιστεί, ευφυία δεν μπορεί παρά να είναι αυτό: από τα λίγα να πιάνεις τα πολλά.

 

Κι έχω την εντύπωση πως αυτό, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι κάτι που διδάσκεται.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, όσες φορές το έχω συλλογιστεί, ευφυία δεν μπορεί παρά να είναι αυτό: από τα λίγα να πιάνεις τα πολλά.

 

Κι έχω την εντύπωση πως αυτό, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι κάτι που διδάσκεται.

καθολου περιεργο :)

Ισα ισα, νομιζουμε πως διακοπτεται η διδαχη της επειδη μετα απο καποιο διαστημα σταματανε να μας εξηγουν τι πρεπει να κανουμε και πως λειτουργουν τα πραγματα.*

Αυτο ομως γινεται μαλλον επειδη:

1.Εχουμε φτασει σε μια ηλικια οπου πρεπει να εχουμε μαθει την διαδικασια μαθησης (υποτιθεται τουλαχιστον ως λειτουργια :( ) και ειμαστε ικανοι να συνεχισουμε μονοι μας παρατηρωντας και συνδιαζοντας συνεχως οτιδηποτε νεο συνανταμε.

2.Οι δασκαλοι μας (γονεις - καθηγητες και τα τοιαυτα) πιστευουν πως γνωριζουμε οτι θα χρειασουμε (ή πως εχουμε απειρο χρονο να το μαθουμε αργοτερα) και ΚΑΚΩΣ σταματανε την διαδικασια την μαθησης, αναγκαζοντας εμας να καταφυγουμε σε φθηνες λυσεις οπως τα σκονακια και αι αποστηθησεις..

3. Για πολυ χειροτερους λογους...

 

Το καλο ειναι πως ακομα και αν καποιος ανηκει στη 2η περιπτωση ειναι δυνατον να ξυπνησει η διψα για μαθηση μεσα του, σχετικα δυσκολα ομως επειτα θα παει πολυ ομαλα..

Πιστευω ο τροπος ειναι ο κλασικος της προσεγγισης καποιου παιδιου, του διχνεις κατι ομορφο και μεσω αυτου τον βαζεις να το κατακτησει, διαφορετικη προσεγγιση για καθε προσωπικοτητα με την βαση μονο ομοια.

 

* ετσι μαθαινουμε στην αμαθεια και την απλη επιβιωση βαση των γνωσεων μας χωρις να υπαρχει καμια προσπαθεια για την εξελιξη των. Οπου η εξελιξη τους ειναι απο μονη της μια τεχνη, και μαλιστα απο τις ΠΟΛΥ σημαντικες!

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον η συναισθηματικη νοημοσυνη θεωρειται η απαντηση στην ερωτηση " Γιατι ανθρωποι με μεγαλυτερο δεικτη εφυίας καταληγουν να εργαζονται για ανθρωπους με αρκετα χαμηλοτερο".. κ απο οτι θυμαμαι σχετιζεται κ με την επιχειρηματικοτητα..

με την ικανοητα που εχουν καποιοι ανθρωποι να εκμεταλευονται ευκαιριες...να ψυχολουγουν ανθρωπους.. κλπ..

 

(Οταν θυμηθω που στην ευχη το χω διαβασει θα επανελθω με περισσοτερες λεπτομερειες..)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ωραια!

Μου αρεσει το μπλεξιμο!

nenya αυτο που αναφερεις λαμβανει χωρα στην κοινωνια, και οχι στην εξελιξη του ανθρωπου.

Το εθεσες με εναν τροπο ο οποιος μου θυμισε πως η κοινωνια εν μερη πολεμαει την πνευματικη εξελιξη!

 

Οχι μονο μας εμποδιζουν να εξελιξουμε εναν τροπο συμπεριφορας οπου να συνδιαζει νοημοσυνη και ευφυια στα πρωτα χρονια της ζωης μας, αλλα αυτο συνεχιζεται με το που τελειωσει ο πρωτος κυκλος υποχρεωσεων μας (οι σχολες για παραδειγμα) ετσι ωστε να μην εχουμε καθολου χρονο να αντιληφθουμε το περιβαλλον μας.

Μας πετανε με την βια (εκβιαζοντας μας μεσω των χρηματων - οπου ειναι ο μονος τροπος αποδειξης της κοινωνικης συνεισφορας) σε μια μικροτερη κοινωνια (οπου λειτουργει με τους νομους της Μητερας) και μας βομβαρδιζουν με τον δευτερο κυκλο υποχρεωσεων!

Ετσι πραγματικα δεν μας αφηνουν καθολου χρονο να ασχοληθουμε με εμας (η ψευδαισθηση ειναι πως συνεχως για εμας παιδευομεθα, ομως στη πραγματικοτητα κραταμε στη ζωη ενα συστημα που ο μονος λογος υπαρξης του ειναι να θρεφεται απο ολα τα φασματα της ενεργειας μας...) και οποια κι αν ειναι η αρετη μας ουδεμια σημασια εχει, αφου οπως ειπες καταληγουμε να εργαζομαστε για καποιους οπου δεν εχουν καμια σχεση με την νοημοσυνη, παρα μονο με ενα ειδικο ειδος εξυπναδας (υπαρχουν αρκετα, στην ψυχολογια τα αναλυει περισσοτερο ομως δεν εχω ευκαιρο βιβλιο ή καποια αλλη πηγη).

 

Αυτο πιστευω γινεται επειδη για να στηθει ολο αυτο το συστημα χρειαστηκε νοημοσυνη (ωστε να προβλεφθουν οι συμπεριφορες καθε επιπεδου), ομως αναπτυγμενη για την εκμεταλευση και οχι για την βοηθεια. Ετσι γινεται διαχωρισμος ή και επανεκπαιδευση των νοημονων ατομων ωστε να μην αποτελουν απειλη, ακομα καλυτερα να ενταχθουν στα ανωτερα στρωματα (ελεγχου) παιζοντας το παιχνιδι απο την μερια των "αφεντικων".

Αυτα γινονται καθαρα χωρις καμια μυστικοτητα, οποτε συνομοσιολογος δεν ειμαι εδω :P

 

Επισης τα ατομα με καθαρη νοημοσυνη (εχοντας νοησει τον συμπαντικο γνωμονα) προσφερουν διχως να ενδιαφερονται για την ανταμοιβη τους, ετσι δεν ενδιαφερονται για το οτι ισως υπαρχει καποια εκμεταλευση προς το ατομο τους απο τους προϊσταμενους τους (ισα ισα ισως να το βρισκουν και καπως ρομαντικο, αφου μονο με αυτον τον τροπο μπορει να εκφρασει την αναγκη του για βοηθεια ο ανωτερος...). Το μονο που ενοχλει ειναι η αφαιμαξη του πληθησμου διχως καποιον σκοπο, εκτος της αλαζονιας (οπου ειναι εθισμος! οσο προσπαθει να την χορτασει καποιος τοσο περισσοτερο θεριευει!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...