Jump to content

Η θάλασσα των Ωκεανών


Recommended Posts

<<?Αν γεννήθηκες Χριστιανός, σέβεσαι τον Χριστό. Αν είσαι γεννημένος Ινδουιστής, σέβεσαι τον Κρίσνα. Αν ο Ινδουιστής συναντήσει τον Χριστό, δεν θα τον σεβαστεί. Και αν ο Ινδουιστής που συναντά τον Χριστό δεν μπορεί τον σεβαστεί, πως μπορεί να σέβεται πραγματικά τον Κρίσνα; Δεν ξέρει τίποτε ούτε για τον Κρίσνα, γιατί ο άνθρωπος που έχει καταλάβει τον Κρίσνα και αγαπάει τον Κρίσνα θα αγαπήσει και τον Χριστό, επειδή ο Χριστός θα είναι άλλη μορφή της ίδιας ενέργειας. Αν αγαπήσεις τον Βούδα, θα αγαπήσεις όλους τους Βούδες του κόσμου. Με όποια μορφή, με όποιον τρόπο κι αν εμφανίζονται, θα μπορείς να τους αναγνωρίζεις αμέσως, στη στιγμή. [?] Μπορείς να γευτείς τη θάλασσα από οπουδήποτε. Έχει πάντα την ίδια γεύση : γεύση αλατιού. Δεν έχει σημασία αν είναι ο Ινδικός ωκεανός, ο Ειρηνικός ή ο Ατλαντικός. Η γεύση είναι ίδια?>>

~ Απόσπασμα από το βιβλίο «Η Αέναος Φιλοσοφία» του Osho, εκδόσεις ΡΕΜΠΕΛ ~

 

Φυσικά, μπορείτε να αντικαταστήσετε τα ονόματα που αναφέρονται στο απόσπασμα με οποιαδήποτε άλλα ονόματα μεγάλων Δασκάλων θεοφιλοσοφίας. Το κεντρικό νόημα άλλωστε όλου του αποσπάσματος στηρίζεται στο τελευταίο μέρος.

 

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Πως σχολιάζετε;

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Η Νεκρά Θάλασσα είναι πολύ πιο αλμυρή από τις υπόλοιπες, εξ ου και το όνομα, ο δε Εύξεινος Πόντος (άλλως Μαύρη Θάλασσα) έχει ελάχιστο αλατάκι, γι' αυτό και ο,τιδήποτε βουλιάζει ευκολότερα εκεί... :whistling:

 

 

Ήταν η πρώτη σκέψη που μου ήρθε διαβάζοντας το θέμα... Προεκτείνοντάς το, θα μπορούσα να πω ότι ναι μεν όλες θάλασσες είναι και συνδέονται, η καθεμιά όμως έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά... Το Αιγαίο ρεύματα, ο Ειρηνικός κοράλλια, άλλες ηλεκτροφόρες καταιγίδες και χέλια, μην πω και για το Τρίγωνο των Βερμούδων... :angel:

 

Do I make any sense?! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Do I make any sense?! :unsure:

Ναι.. γίνεσαι κατανοητή! Συμφωνώ μαζί σου, αλλά συμφωνώ και με τον Osho. Δε παύουν να είναι θάλασσες όμως και να έχουν αλάτι και βάθη και θαλάσσια όντα. Και οι θρησκείες έχουν έναν γενικό κορμό, κοινός για όλες. Ανάλογα με τα ήθη των περιοχών και τα έθιμα, ανάλογα με τις πεποιθήσεις των εκάστοτε ανθρώπων δημιουργούνται και οι μικροδιαφορές. Το "γενικό σχήμα" όμως είναι κοινό..

Link to comment
Share on other sites

<<…Αν γεννήθηκες Χριστιανός, σέβεσαι τον Χριστό. Αν είσαι γεννημένος Ινδουιστής, σέβεσαι τον Κρίσνα.....Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Πως σχολιάζετε;
Μμμμ... ίσως δεν δοκίμασε τη Βόρεια Θάλασσα - δεν είναι ίδια στο αλάτι με τη "δική" μας, συχνά διαφέρουν... αλλά ΟΚ δεν είναι εκεί το πρόβλημα της δήλωσης.

Που είναι: Με ποια έννοια λέει "χριστιανός" ή "ινδουϊστής"; Με τη συμβατική ασφαλώς - που δεν είναι μεταφυσική/πνευματική (η πραγματική;).

Γεννιέσαι "χριστιανός" ή "ινδουϊστής" ή ότι τι άλλο αλλά αυτές είναι θρησκευτικές ταμπέλες, άρα κοινωνικές. Δεν λένε τίποτα για τον εσωτερικό άνθρωπο, ούτε με το πόσο το περιτύλιγμα συμβαδίζει με το περιεχόμενο.

Πράγματι φαίνεται ότι όταν το περιεχόμενο συμβαδίζει τότε βλέπεις τη γεύση, αλλά βλέπεις και τις μικροδιαφορές - και τι γίνεται αν διψάς και αναζητάς πόσιμο νερό κι όχι θάλασσα; :smilewink: αν η ομοιότητα είναι στο νερό και όχι στα ...άλατα;

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

<<?...επειδή ο Χριστός θα είναι άλλη μορφή της ίδιας ενέργειας.?>>

Νομιζω οτι εδω ειναι ολη η ουσια (φυσικα στη θεση του Χριστου βαλτε οποιοδηποτε διδασκαλο).

Link to comment
Share on other sites

Δε παύουν να είναι θάλασσες όμως και να έχουν αλάτι και βάθη και θαλάσσια όντα. Και οι θρησκείες έχουν έναν γενικό κορμό, κοινός για όλες. Το "γενικό σχήμα" όμως είναι κοινό..

 

Με βοήθησες να αποφασίσω με τα παραπάνω...Μου'ρθαν ξαφνικά στο μυαλό οι εκθέσεις της Δέσμης, που έπρεπε να είμαστε ήξεις αφήξεις, και να μην παίρνουμε θέση, και λαχτάρισα να αρθρώσω σαφή άποψη, γιατί πολύ με εξενεύριζε που είχα και δε με άφηναν να την πω... (άκου τώρα τι θυμήθηκα, αυτό θα πει ψυχολογικό τραύμα!)

 

Άρα διαφωνώ. Διαφώνω, γιατί η οπτική μου λέει ότι η πλειονότητα των θρησκειών εκκινά ενδεχομένως από κοινό σημείο, να εξηγήσει, να δώσει απαντήσεις, πού σε πάει όμως τελικά η κάθε μία είναι άλλο καπέλο... Και τελικά αυτό το καπέλο μου φαίνεται έχει περισσότερη αξία απ' όση συνήθως του δίνουμε...

Link to comment
Share on other sites

γιατί η οπτική μου λέει ότι η πλειονότητα των θρησκειών εκκινά ενδεχομένως από κοινό σημείο, να εξηγήσει, να δώσει απαντήσεις, πού σε πάει όμως τελικά η κάθε μία είναι άλλο καπέλο...

Μα εδω ο Osho δεν μιλα για Θρησκειες. Για ατομα-διδασκαλους μιλαει.

 

 

Και τελικά αυτό το καπέλο μου φαίνεται έχει περισσότερη αξία απ' όση συνήθως του δίνουμε...

Το καπέλο ειναι πιο σημαντικο ή το κεφαλι που το φοραει?

Link to comment
Share on other sites

Μα εδω ο Osho δεν μιλα για Θρησκειες. Για ατομα-διδασκαλους μιλαει.

 

 

 

Το καπέλο ειναι πιο σημαντικο ή το κεφαλι που το φοραει?

 

 

Από τα οποία άτομα-διδασκάλους δημιουργήθηκαν συστήματα ιδεών, κοσμοθεωρίες, τρόποι διαβίωσης, εν τέλει θρησκείες... Και μου είναι πολύ γνωστή η θέση "άλλο η ιδέα, άλλο τι την έκαναν μετά οι άνθρωποι κλπ, κλπ, κλπ" αλλά έχω καταλήξει μετά από χρόνια συζήτησης και παράθεσης επιχειρημάτων εκατέρωθεν, ότι δεν συμφωνώ επίσης. (Αν θέλεις ανοίγουμε άλλο θέμα και το αναλύουμε! :smilewink: )

 

Η μάζα βλέπει το καπέλο, και σύμφωνα με το χρώμα και το σχήμα του πορεύεται. Δε μπαίνει μέσα στο κεφάλι.

 

Ίσως, και λέω ίσως, γιατί φωτιά να πέσει...δίπλα μου (!) αν ισχυριστώ ότι κατέχω τις διδασκαλίες όλες, ίσως λοιπόν η αρχική σπίθα, ο απόλυτος πυρήνας, να είναι ίδιος σε αυτές τις διδασκαλίες... αλλά απέκτησαν τόσο διαφορετικά εξωτερικά περιβλήματα που μπορεί κάλλιστα το καθένα να σε πάει αλλού... Το φαντάζομαι έτσι: ένα σημείο, απ' το οποίο ξεκινούν πολλές διαφορετικές γραμμές (όχι απαραίτητα ευθείες), σε διάφορα χρώματα, προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Ίσως και να καταλήγουν μέσα από ποικίλες διαδρομές σε ένα άλλο ίδιο σημείο, ή πάλι πίσω στο ίδιο αρχικό. Αυτό όμως δεν το ξέρω. Αν την είχα είχα αυτή τη γνώση, δε θα ήμουν εδώ (=στο φόρουμ, στην καθημερινότητα, εν ζωή, δεν ξέρω!). Και μέχρι να το μάθω, ΑΝ το μάθω, θα διατηρώ επιφυλάξεις.

Link to comment
Share on other sites

Η μάζα βλέπει το καπέλο, και σύμφωνα με το χρώμα και το σχήμα του πορεύεται. Δε μπαίνει μέσα στο κεφάλι.

Ταυτιζεσαι με τη μαζα?

 

Γιατι η ερωτηση του θεματος δεν γινεται στη μαζα αλλα στο καθενα ξεχωριστα.

Την οποια απαντηση σου δεν θα τη δωσεις ως μαζα αλλα ως βελανιδια (ή οποιοδηποτε αλλο δεντρακι εν πασει περιπτωση.. :) )

Link to comment
Share on other sites

Ταυτιζεσαι με τη μαζα?

 

Γιατι η ερωτηση του θεματος δεν γινεται στη μαζα αλλα στο καθενα ξεχωριστα.

Την οποια απαντηση σου δεν θα τη δωσεις ως μαζα αλλα ως βελανιδια (ή οποιοδηποτε αλλο δεντρακι εν πασει περιπτωση.. :) )

 

Όχι. Πια! Υποτίθεται ότι γεννήθηκα μέσα σε αυτή, και αυτό "περίμεναν" και από μένα! (να την ακολουθήσω).

Υποθέτω σε μερικούς την έσπασα εξελισσόμενη σε αυτόνομη Βελανιδιά! :smilewink:

 

Αλλά παρατηρώ τα γύρω μου, τα πριν εμού, και βγάζω τα συμπεράσματά μου... Τα οποία έγραψα ήδη ( και...ζωγράφισα μπορώ να πω!) στην τελευταία παράγραφο της προηγούμενής μου απάντησης. :cheerful:

 

 

 

 

 

ΥΓ Οι καλύτεροί μου φίλοι είναι τα έλατα...

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία και απλή διατύπωση του Osho. Συμφωνώ με την άποψη του. Πιστεύω πως τέτοια αποφθέγματα υπάρχουν μέσα σε όλους μας αρκεί να μπούμε σε μια διαδικασία να τα ανακαλύψουμε.

 

Το ζήτημα όμως είναι να μείνουμε στην κεντρική έννοια της διατύπωσης αυτής του Osho και να μην εμβαθύνουμε επιλεκτικά στις επιμέρους αναλύσεις της κάθε λέξης διότι θα χάσουμε το νόημα.

 

Για παράδειγμα αν πάρουμε τη φράση "Αν γεννήθηκες Χριστιανός, σέβεσαι τον Χριστό."

και αναλύσουμε τη λέξη :

Χριστιανός = εκείνος που ασπάζεται το Χριστιανισμό; Συνεπώς έτσι θα τίθεται και θέμα Ορθόδοξος ή Καθολικός; Με αποτέλεσμα να μπλέκουμε άσκοπα την έννοια θρησκεία, κάτι που λογικά θέλει να αποφύγει ο Osho.

ή μήπως Χριστιανός = Εκείνος που ασπάζεται το Χριστό;

ΟΧΙ! Μη μπείτε καν στο κόπο αυτής της ανάλυσης!

analisiyo0.jpgsunthesipj3.jpg

 

Επίσης άλλο ένα νόημα που μπορούμε να εντοπίσουμε σε αυτό το απόσπασμα είναι πως οι άνθρωποι θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί, πιο παρατηρητικοί διότι καμιά φορά η ίδια ενέργεια μπορεί να έχει και διαφορετική μορφή.

 

Σκεφτείτε πως άμα το παράδειγμα είχε αρνητικά χαρακτηριστικά θα συμφωνούσαμε όλοι αμέσως. Πόσες φορές μια κακή πράξη στολίζεται και καλοπίζεται ως ευγενική και ωφέλιμη; Κι όταν πια όλοι αντιληφθούμε το αρνητικό αντίκτυπο που έχει αυτή η ενέργεια πάνω μας, αμέσως αυτή αλλάζει όψη και επανέρχεται στο τραπέζι ως κάτι νέο και χρήσιμο;

Το ίδιο ακριβώς νόημα θέλει να περάσει κι ο Osho.

Link to comment
Share on other sites

Η Νεκρά Θάλασσα είναι πολύ πιο αλμυρή από τις υπόλοιπες, εξ ου και το όνομα, ο δε Εύξεινος Πόντος (άλλως Μαύρη Θάλασσα) έχει ελάχιστο αλατάκι, γι' αυτό και ο,τιδήποτε βουλιάζει ευκολότερα εκεί... :whistling:

...

Do I make any sense?! :unsure:

Ουτε ολοι οι διδασκαλοι ομως ειναι πεφωτισμενοι...

 

 

Speedy δεν καταλαβα την τελευταια προταση σου, αυτη με τα "αρνητικα χαρακτηριστικα" ..

Τι ακριβως εννοεις; μπορεις να δωσεις καποιο παραδειγμα;;

 

Γενικα παντως σαν αποφεγμα, δεν βλεπω κατι παραπανω απο το :

Εμεις λεμε ΑΥΓΟ, οι εγγλεζοι λενε EGG..

ΧΩΡΙΣ να δωσει εννοια στο αυγο / egg ...

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον προ-γράψαντα (τέτοια ελληνικά τέτοια ώρα...:)) outis. Το νερό της θάλασσας, από όποια θάλασσα και να το πάρεις πάλι νερό είναι. Και αν το αφαλατώσεις γίνεται και πόσιμο.. το θέμα είναι πόσο χρόνο θα χρειαστείς για να αφαλατώσεις νερό από την νεκρά θάλασσα και πόσο από την μαύρη...

Το ζήτημα, θέλω να πιστεύω, δεν είναι στο αλάτι και τα επιμέρους αλλά στο ότι όλες οι θάλασσες άποτελούνται από νερό. Το νερό παγκοσμίως είναι ίδιο παρά τις διαφορετικές ονομασίες λόγω των διαφορετικών γλωσσων (όπως είπε και ο Sucore) άρα, γιατί να κολλάμε στα επιμέρους και να μην εμβαθύνουμε στα ουσιαστικά?

Link to comment
Share on other sites

Κατ'αρχην κατι που διεφυγε..

 

μου είναι πολύ γνωστή η θέση "άλλο η ιδέα, άλλο τι την έκαναν μετά οι άνθρωποι κλπ, κλπ, κλπ" αλλά έχω καταλήξει μετά από χρόνια συζήτησης και παράθεσης επιχειρημάτων εκατέρωθεν, ότι δεν συμφωνώ επίσης. (Αν θέλεις ανοίγουμε άλλο θέμα και το αναλύουμε! :smilewink: )

Κοιτα, καλη η ιδεα ν?ανοιχτει θεμα.

Απ?την άλλη δεν είναι κριμα ν?ανοιξεις ολοκληρη συζητηση για να διαπιστωσεις ότι εχεις αδικο?? οριστε, θα σου πω εγω κατευθειαν τη καταληξη και θ?αποφυγουμε τη βαβουρα:

 

ΕΧΕΙΣ Λ Α Θ Ο Σ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ.. !

 

ΔΕΝ υπαρχει Απολυτο οταν εμπλεκεται η ανθρωπινη φυση.

Το ότι υπαρχουν φωτεινες πηγες δεν εγγυαται ότι θα φωτιστουν ολοι.

 

Τελος λοιπον μ?αυτό, και με ΓΕΙΑ τη καινουρια σου πεποιθηση χο χο?!! (...πλακιτσα κανω..)

 

 

αλλά απέκτησαν τόσο διαφορετικά εξωτερικά περιβλήματα που μπορεί κάλλιστα το καθένα να σε πάει αλλού...

Μα θα σε πανε αλλου επειδη ακριβως ακολουθεις το περίβλημα κι όχι το περιεχομενο!

Γιατι νομιζεις ότι υπαρχουν θρησκειες? Γιατι οι περισσοτεροι αυτό ακολουθουν!

Είναι δυσκολο ν?ακολουθήσεις το περιεχομενο γιατι συνηθως το μπερδευεις με το περιτυλιγμα του πακετου.

Να?σαι σιγουρη όμως ότι το περιεχομενο υπερβαίνει το περιτύλιγμα? και δεν χρειαζεται να κατεχεις ολες τις διδασκαλιες του κοσμου για να το κατανοησεις.

 

Αλλά παρατηρώ τα γύρω μου, τα πριν εμού, και βγάζω τα συμπεράσματά μου...

Πολύ καλα κανεις και παρατηρεις τα γυρω σου αλλα ακομα πιο πολυτιμα συμπερασματα θα βγαλεις αν παρατηρήσεις τον εαυτο σου.

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...