Jump to content

Το G.P.S. της...Αρχαιότητας!!!


Recommended Posts

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το GPS των αρχαίων

 

902998_b.jpg

 

Το δικό τους GPS (Σύστημα Παγκόσμιου Εντοπισμού Θέσης) φαίνεται πως είχαν οι αρχαίοι, σύμφωνα με τους επιστήμονες του Εργαστηρίου Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Όπως γράφουν Τα Νέα της Παρασκευής, πρόκειται για τον πολύ γνωστό σε όλους Μηχανισμό των Αντικυθήρων, ο οποίος μπορούσε να προσδιορίζει το γεωγραφικό μήκος κάθε περιοχής και να χρησιμεύει στη δημιουργία αξιόπιστων χαρτών από τον 2ο αιώνα π.Χ.

Αφού εκείνη την εποχή δεν υπήρχε ούτε το Γκρίνουιτς ούτε ο Ισημερινός, οι Έλληνες αστρονόμοι είχαν προσδιορίσει έναν μεσημβρινό ο οποίος διερχόταν από τη Ρόδο και την Αλεξάνδρεια και ο οποίος χρησιμοποιείτο για να υπολογίζεται η απόσταση και η θέση διαφόρων προορισμών.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Αστροφυσικής, Ξενοφώντα Μουσά, με τον τρόπο αυτό και με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, δημιουργούνταν αξιόπιστοι χάρτες που περιλάμβαναν νέες περιοχές.

Ο Μηχανισμός μπορούσε να προσδιορίζει το γεωγραφικό μήκος διαφόρων περιοχών αξιοποιώντας την εύρεση της θέσης της Σελήνης στον ουρανό.

Πιο συγκεκριμένα, όταν ένα πλοίο ξεκινούσε από τη Ρόδο με σκοπό να μετρήσει το γεωγραφικό μήκος στις Συρακούσες ή στο Γιβραλτάρ, ο πλοηγός όριζε στον μηχανισμό τη θέση της Σελήνης όπως αυτή φαινόταν στον ουρανό της περιοχής απ΄ όπου σάλπαρε, δηλαδή τη Ρόδο.

Έβρισκε λοιπόν τη θέση της Σελήνης σε σχέση με τη θέση κάποιου λαμπρού αστεριού που εκείνη την ώρα έβλεπε.

Όταν έπειτα από λίγες ημέρες το πλοίο βρισκόταν στις Συρακούσες ή στο Γιβραλτάρ, ο πλοηγός μετρούσε τη διαφορά θέσης της Σελήνης ανάμεσα στην πρόβλεψη του μηχανισμού, που τους έδειχνε πού είναι η Σελήνη στη Ρόδο και την πραγματική θέση της Σελήνης που έβλεπαν στον ουρανό.

Από τη διαφορά που προέκυπτε καθόριζε το γεωγραφικό μήκος της περιοχής όπου βρισκόταν.

 

πηγή:Newsroom ΔΟΛ

Link to comment
Share on other sites

ρε παιδιά,δεν είμαι σίγουρος αν μπήκε κάποιο σχετικό θέμα αλλού εδώ,στο search δεν μου έβγαλε κάτι παρεμφερές...Οπότε μάλλον Ο.Κ.!

Link to comment
Share on other sites

Early innovations

 

This Smith Premier typewriter, purchased around the end of the 19th century, was found abandoned in the Bodie ghost town. This early example had separate keys for upper- and lower-case letters.No single person or nation can be credited with the invention of the typewriter. As with the light bulb, automobile, telephone, and telegraph, a number of people contributed insights and inventions that eventually resulted in commercially successful instruments. In fact, historians have estimated that some form of typewriter was invented 52 times as tinkerers tried to come up with a workable design.[1]

 

In 1714, Henry Mill obtained a patent in Britain for a machine that, from the patent, appears to have been similar to a typewriter, but nothing further is known.[2] Other early developers of typewriting machines include Pellegrino Turri, who also invented carbon paper. Many of these early machines, including Turri's, were developed to enable the blind to write.

 

In 1829, William Austin Burt patented a machine called the "Typographer." Like many other early machines, it is sometimes listed as the "first typewriter"; the Science Museum (London) describes it merely as "the first writing mechanism whose invention was documented," but even that claim may be excessive, since Turri's machine is well known.[3] Even in the hands of its inventor, it was slower than handwriting. Burt and his promoter John D. Sheldon never found a buyer for the patent, and it was never commercially produced. Because it used a dial to select each character rather than keys, it was called an "index typewriter" rather than a "keyboard typewriter," if it is to be considered a typewriter at all.

 

By the mid-1800s, the increasing pace of business communication was creating a need for mechanization of the writing process. Stenographers and telegraphers could take down information at rates up to 130 words per minute, but a writer with a pen was limited to about 30 words per minute (the 1853 speed record).[4] From 1829 to 1870, many printing or typing machines were patented by inventors in Europe and America, but none went into commercial production. Charles Thurber developed multiple patents; his first, in 1843, was developed as an aid to the blind. See Charles Thurber's 1845 Chirographer, as an example.

 

In 1855, the Italian Giuseppe Ravizza created a prototype typewriter called "Cembalo scrivano o macchina da scrivere a tasti." It was an advanced machine that let the user see the writing as it was typed.

 

Από το http://en.wikipedia.org/wiki/Typewriter

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρον!

 

Εγώ ξέρω τα αγγλικά. Ελπίζω να μπορούν να το διαβάσουν κι άλλοι...

Link to comment
Share on other sites

Ingmar με προλαβες.

Ηθελα να βαλω το θεμα του μηχανισμου Αντικυθηρων μονο και μονο για να το συνδεσω με ενα αλλο εξισου ενδιαφερον θεμα.

 

Οταν λοιπον ακουσω οτι επροκειτο για αρχαιο συστημα καταγραφης χαρτων το μυαλο μου πηγε κατευθειαν στον .... Πιρι Ρέις!

Για καιρο προσπαθουσα να καταλαβω πως στην ευχη ειχε βρεθει ενας αρχαιος χαρτης με τοσο μεγαλη ακριβεια! τωρα η απαντηση ειναι απλη! Το αρχαιο GPS προφανως δεν πρωτοφτιαχτηκε το 100 περιπου π.χ αλλα πολυ πιο πισω...

 

Ο χαρτης του Πιρι Ρέις λοιπον (χρονολογειται απο καποιους περι το 4000 Π.Χ) κατασκευαστηκε με τη βοηθεια ενος τετοιου μηχανισμου εντοπισμου θεσης! δε γινεται αλλιως, μονο ετσι εξηγειται!

 

 

..

Edited by rasputin
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως διατηρώ τις αμφιβολίες μου πως ήταν αυτή η πρωταρχική του χρήση. Ο πρώτος λόγος είναι πως είχε κατασκευαστεί από ορείχαλκο, ακριβό υλικό, και με δύσκολη διαδικασία κατασκευής (το να φτιάξεις γρανάζια και μάλιστα με τόσα δόντια δεν ήταν και τόσο απλό τότε). Ένα όργανο τόσο ζωτικής σημασίας για τη ναυσιπλοΐα θα κατασκευαζόταν πιο φτηνά και θα το είχαμε βρει σε περισσότερα ναυάγια. Δεύτερον, είναι εξαιρετικά περίπλοκος μηχανισμός για να υπολογίζει μόνο αυτό: είναι σαν να στήνεις ledάκια laser στο αμάξι σου, συνδεδεμένα με υπολογιστές που κάνουν ανάλυση εικόνας, μόνο και μόνο για να βλέπεις με πόσο τρέχει το αμάξι.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως διατηρώ τις αμφιβολίες μου πως ήταν αυτή η πρωταρχική του χρήση. Ο πρώτος λόγος είναι πως είχε κατασκευαστεί από ορείχαλκο, ακριβό υλικό, και με δύσκολη διαδικασία κατασκευής (το να φτιάξεις γρανάζια και μάλιστα με τόσα δόντια δεν ήταν και τόσο απλό τότε). Ένα όργανο τόσο ζωτικής σημασίας για τη ναυσιπλοΐα θα κατασκευαζόταν πιο φτηνά και θα το είχαμε βρει σε περισσότερα ναυάγια. Δεύτερον, είναι εξαιρετικά περίπλοκος μηχανισμός για να υπολογίζει μόνο αυτό: είναι σαν να στήνεις ledάκια laser στο αμάξι σου, συνδεδεμένα με υπολογιστές που κάνουν ανάλυση εικόνας, μόνο και μόνο για να βλέπεις με πόσο τρέχει το αμάξι.

 

Τραγοκέρατε εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου, γιατί αρκετές φορές έχει ειπωθεί από επιστήμονες πως οι αρχαίοι είχαν πιο πολλές γνώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Τραγοκέρατε εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου, γιατί αρκετές φορές έχει ειπωθεί από επιστήμονες πως οι αρχαίοι είχαν πιο πολλές γνώσεις.

 

Από ποιους επιστήμονες;

 

Πιο πολλές γνώσεις σε σχέση με τι; Πάνω σε τι;

 

Και, στην τελική, πώς τεκμηριώνεται αυτό; Μπορώ και γω να ισχυριστώ πως π.χ. οι αρχαίοι Έλληνες είχαν διαστημόπλοια. Και καλά, δε βρήκαμε κανένα αρχαίο διαστημόπλοιο. Από πού εκτοξεύονταν; Πώς παίρνανε ενέργεια; Πού είναι τα σχετικά ευρήματα; Δε θα πρέπει να απαντήσω σε αυτά τα ερωτήματα;

 

Η χρήση του μηχανισμού ως GPS, ναι, είναι δυνατή, αλλά έχει τις αδυναμίες που γράφω παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

...σκέψου απλά πως δεν χρησιμοποιήθηκε ΜΟΝΟ σαν GPS,αλλά και ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!!!

 

Όντως, γιατί όχι...? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ένα σύντομο

για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Δυστυχώς είναι στα αγγλικά, αλλά υπάρχει και σε
.
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι το θέμα πίσω από το "θέμα" είναι "τύχη" ορισμένων "ανακαλύψεων" που χάθηκαν για να ξαναανακαλυφθούν χρόνια ή αιώνες μετά.

 

Πιθανά ο Μηχανισμό των Αντικυθήρων ήταν GPS. Αυτό όμως που βρέθηκε ήταν μάλλον το πρωτότυπο και μάλλον χάθηκε και με τον εφευρέτη του, οπότε... :(

Το ίδιο δείχνει το (αγγλικό) άρθρο που είχα παραθέσει σχετικά με τη γραφομηχανή που είχε ανακαλυφθεί 150 χρόνια πριν φτάσει να είναι διαθέσιμη στην αγορά.

Το ίδιο - ίσως - και με το Χάρτη του Πίρι Ρέις.

Το ίδιο και με τη "μπαταρία της Βαγδάτης" - 1500 χρόνια πριν την ανακάλυψη των μπαταριών!

Το ίδιο και με την ανακάλυψη της Αμερικής και της Αυστραλίας - δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ναυτικοί από Αίγυπτο, Ελλάδα και ίσως άλλοι είχαν φτάσει εκεί αλλά δεν γύρισαν να διηγηθούν την ιστορία τους (ή αν γύρισαν δεν τη διηγήθηκαν)

Το ίδιο και οι Κινέζοι ανακάλυψαν τον υπόλοιπο κόσμο το 1421 με καράβια 5 φορές πιο μεγάλα από τα Ευρωπαϊκά του Κολόμβου 70 χρόνια αργότερα, αλλά δεν έκαναν τίποτα με την ανακάλυψή τους και 100 χρόνια μετά είχαν ξεχάσει να φτιάχνουν τέτοια καράβια.

 

Υπάρχει κάτι που βρίσκω ενδιαφέρον σε όλα αυτά - περισσότερο από κάποια σκουριασμένα γρανάζια.

Τι άραγε χάνεται μαζεύοντας σκόνη ξεχασμένο σε συρτάρια σήμερα, "περιμένοντας" να "ανακαλυφθεί" ξανά σε 1000 χρόνια; :unsure:

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Επειδή τελευταία ασχολούμαι αρκετά με το θέμα του μηχανισμού, οι υπολογισμοί που μπορεί να κάνει, η πολυπλοκότητα αυτών και η σχέση των διαφόρων μερών συναρπάζει αν σκεφτείς την εποχή που φτιάχτηκε. Παρόλα αυτά, δεν έκανε νέους υπολογισμούς, παρά συνδύαζε πολλούς διαφορετικούς μαζί.

 

Έστω ότι κατασκευαστής είναι ο Ίππαρχος (και δεν το λέω τυχαία, αλλά με βαση τις εικασίες που έχουν κάνει οι ερευνητές που τον έχουν μελετήσει), τότε εξηγούνται πολλά και δε μου φαίνεται περίεργο που ακόμα υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα.

 

Είναι σαφές ότι όλες αυτές οι ανακαλύψεις είναι ενδείξεις για το τεχνολογικό επίπεδο της κάθε εποχής στην οποία χρονολογούνται, αλλά ταυτόχρονα φαίνεται ότι δεν πρέπει να ήταν διαδεδομένη τεχνολογία. Ίσως αφορούσαν συγκεκριμένες ομάδες ατόμων της κάθε περιόδου και περιοχής.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...