E.T.T.A. Posted March 4, 2009 Report Share Posted March 4, 2009 Για να εξηγούμαστε... το νεκρονομικόν βγήκε στα αραβικά, στα λατινικά και στα ελληνικά...Αυτές είναι οι τρεις εκδόσεις... Ύστερα πολλοί νέοι συγγραφείς γράψανε μερικά πλαστά αποσπάσματα του βιβλίου αυτού και το έχουν παραδεκτεί! ο Λαβκραφτ όμως απο μικρό παιδάκι, είχε μια ανεξήγητη αγάπη για την Αραβία...Αυτοαποκαλούτανε Αλ Αζιφ..... Αλ Αζιφ: Ο συγγραφέας του νεκρονομικόν...Λέγεται πως έζησε σε μια στοά στην έρημο για 12 χρόνια και εκεί οι "κακοί" της μυθολογίας Κθουλού του υπαγορεύσανε όλες τις επικλήσεις και τις προσευχές ώστε να ανοίξει τις πύλες απο τις οποίες θα ξαναπεράσουνε στον υλικό κόσμο και θα σώσουνε τον Μεγάλο τους αδελφό (τώρα ονόματα της μυθολογίας δεν θυμάμαι) ο οποίος κοιμάται στην πόλη Ρ'λυε η οποία έχει τις ίδιες συντεταγμένες με την Χαμένη Ατλαντίδα όπως την δίνει ένας Έλληνας ιστορικός/ποιητής , δεν θυμάμαι... Μου φαίνεται δύσκολο το γεγονός, ο Λαβκραφτ να χρησιμοποιεί το όνομα Αλ Αζιφ στα 4 του, γνωρίζοντας τι σημαίνει..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted March 4, 2009 Report Share Posted March 4, 2009 Πολλά πράγματα που έκανε ο Lovecraft θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι δύσκολο να τα κάνει ένας άνθρωπος. Αυτό όμως δεν λέει τίποτα, εφόσον γνωρίζουμε τί έκανε και τί δεν έκανε ο Lovecraft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avis Posted March 4, 2009 Report Share Posted March 4, 2009 Δεν έχει σημασία αν το "Νεκρονομικόν" είναι αληθινό ή ψεύτικο, ή αν τα ονόματα είναι αρχαία ή όχι. Καμία λέξη ή βιβλίο δεν κρύβει δύναμη από μόνο του. Η δύναμη πηγάζει απο μέσα μας. Εμείς οι ίδιοι είμαστε που δίνουμε σημασία στα λόγια μας και δύναμη στις πράξεις μας. Όποια αντικειμενική αλήθεια κι αν ισχύει για το βιβλίο αυτό, ούσιαστικη είναι μόνο η δική μας πίστη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 Δεν έχει σημασία αν το "Νεκρονομικόν" είναι αληθινό ή ψεύτικο, ή αν τα ονόματα είναι αρχαία ή όχι. Καμία λέξη ή βιβλίο δεν κρύβει δύναμη από μόνο του. Η δύναμη πηγάζει απο μέσα μας. Εμείς οι ίδιοι είμαστε που δίνουμε σημασία στα λόγια μας και δύναμη στις πράξεις μας. Όποια αντικειμενική αλήθεια κι αν ισχύει για το βιβλίο αυτό, ούσιαστικη είναι μόνο η δική μας πίστη. Γιατί;Φαντάσου πως για αιώνες άνθρωποι πίστευαν απόλυτα ότι η Γη είναι επίπεδη και το σχήμα της Γης δεν άλλαξε καθόλου "κατά την πίστη τους". Αν δεν έχει σημασία το αν κάτι είναι ψεύτικο (η φανταστικό) τότε... * Το Νεκρονομικό όπως το έθετε ο Λαβκραφτ είναι Φανταστικό (δεν είναι ψεύτικο). Όπως το παρουσιάζουν ορισμένοι σήμερα, είναι ψεύτικο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
synodoiporos Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 * Το Νεκρονομικό όπως το έθετε ο Λαβκραφτ είναι Φανταστικό (δεν είναι ψεύτικο). Όπως το παρουσιάζουν ορισμένοι σήμερα, είναι ψεύτικο.Μου άρεσε αυτό το σχόλιο... Να αναφέρουμε ότι συγγραφέας του ''Νεκρονομικόν'', όπως αναφέρει ο Λάβκραφτ, ήταν ο ''τρελός'' άραβας ποιητής Αμπντούλ Αλχαζρεντ. Το όνομα φυσικά είναι φανταστικό, το λέει ο ίδιος ο Λάβκραφτ στις επιστολές του : «Ο χαρακτήρας του τρελού άραβας Αμπντούλ Αλχαζρεντ είναι φανταστικός... Αμπντούλ Αλχαζρεντ είναι ένα ψευδόνυμο που υιοθέτησα όταν ήμουν περίπου πέντε χρονών, ξετρελαμένος από τις Αραβικές Νύχτες - δηλαδή το περισσότερο γνωστό σε μας σαν ''Χίλιες και μία Νύχτες''...». Όπως αναφέρει ο Γ. Μπαλάνος στο βιβλίο του ''Η Σκια του Κθούλου'', αντλώντας από την φαντασία του Λάβκραφτ, «Το ''Νεκρονομικόν'' γράφτηκε στην Δαμασκό της Συρίας την εποχή των Ομμαυάδων χαλιφών και συγκεκριμένα το έτος 730, από τον γνωστό μας πλέον τρελό άραβα ποιητής Αμπντούλ Αλχαζρεντ, έναν μυστικιστή και οραματιστή ποιητή από την Σάνα της Υεμένης... Ο πρωτότυπος αραβικός του τίτλος ήταν ''Αλ Αζίφ'' (Al Azif), ένα όνομα που λέγεται ότι σημαίνει τον νυχτερινό ήχο ή βόμβο των εντόμων και, μεταφορικά, των δαιμόνων. Αυτό το ''Αλ Αζίφ'' έγινε ''Νεκρονομικόν'' από τον Θεόδωρο Φιλέτα... Ο Φιλέτας ήταν ο πρώτος που μετέφρασε το αραβικό κείμενο στα ελληνικά κατά το έτος 950 στην Κωνσταντινούπολη...» Ο Κέννεθ Γκράντ, όμως, ήταν ένας από τους ένθερμους υποστηρικτές της ιδέας ότι πίσω από την Μυθολογία Κθούλου κρύβεται μια γνήσια μυστική παράδοση. Λέει : «Ο Λάβκραφτ χρησιμοποιούσε την φαντασία προκειμένου να προβάλλει αντιλήψεις περί πραγματικότητας που, στην εποχή του, θεωρούνταν πολύ φανταστικές για να παρουσιαστούν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο». Με αυτά τα λόγια του Γκράντ ξεκινά το όλο δίλλημα : καθαρή λογοτεχνική φαντασία ή ένας εναλλακτικός τρόπος έκφρασης μιας γνήσιας μυστικής παράδοσης ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmar Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 καλά όλα αυτά βρε συν-άδελφοι στα μονοπάτια του Μυστηρίου...Αλλά μάλλον ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ τις επιστολές του: "(...) έχω φριχτή άγνοια περί των απόκρυφων πραγμάτων -ουσιαστικά δεν γνωρίζω τίποτε από δαυτά(...)" ΔΙΚΗ του ομολογία: ΟΤΙ ΔΕΝ γνωρίζει από μυστικισμό/αποκρυφισμό!!! στο γράμμα του προς στον Κλάρκ Άστον Σμιθ(?). Και τούτο ακριβώς, θα'πρεπε να μας προβληματίζει (σχετικά με το θέμα του παρόντος θρεντ). ΕΚΤΟΣ κι αν μας πουλάει "άλλα παραμύθια" ο αποθάνων συγγραφέας μας και πως ΟΝΤΩΣ ξέρει από αποκρυφισμό?????????????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lousipan Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 Ισως και να ψιλοδιαβασε τιποτα και να εβαλε στοιχεια μεσα στα βιβλια του.Κανει καλη μιξη απο Θεοτητες και οπως λεει και ο Μεντεσιους εχει πολλες αναφορες σε Σουμεριακους Θεους.Γνωμη μου ειναι πως ειναι παραμυθι απλα για μεγαλα παιδια.Αν ισχυε εστω και λιγο ο κοσμος θα ηταν πολυ διαφορετικος απο τωρα.Αν και σε σημεια σε προβληματιζει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
synodoiporos Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 (edited) "(...) έχω φριχτή άγνοια περί των απόκρυφων πραγμάτων -ουσιαστικά δεν γνωρίζω τίποτε από δαυτά(...)" ΔΙΚΗ του ομολογία: ΟΤΙ ΔΕΝ γνωρίζει από μυστικισμό/αποκρυφισμό!!! στο γράμμα του προς στον Κλάρκ Άστον Σμιθ(?). Ναι, είναι μία καλή αναφορά κι αυτό για να τονίσουμε μια άλλη παρανόηση που γίνεται συχνά. Ο Λάβκραφτ λοιπόν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μάλλον ορθολογιστής, ήταν άνθρωπος που πίστευε στην δύναμη της επιστήμης παρά των μεταφυσικών προσεγγίσεων, και το λογοτεχνικό σύμπαν που δημιούργησε είναι κυρίως υλικό - οι Μεγάλοι Παλαιοί του δεν είναι δαίμονες ή μεταφυσικές υπάρξεις αλλά εξωγήινα όντα, τεραστίων διαστάσεων και εντελώς ξένα προς τον άνθρωπο βέβαια αλλά όντα που θα μπόρούσαν να χαρακτηριστούν απλώς.. εξωγήινα χωρίς άλλες μυστικιστικές προεκτάσεις (εκτός βέβαια από αυτές που ο άνθρωπος τείνει να τους δώσει). Σε μία άλλη επιστολή του, γραμμένη τον Απρίλιο του 1917, αναφέρει χαρακτηριστικά : « Η πρόοδος της επιστήμης θα διακήρύξει τελικά, πιστεύω, τουλάχιστον δύο νόμους που θα θέσουν για πάντα τέλος στον σπιριτουαλισμό των μορφωμένων αλλά και των ημιμαθών. Τους εξής : »1. Η Ζωή, ζωική και φυτική, συμπεριλαμβανομένης και της ανθρώπινης, είναι ένας τρόπος κίνησης που σταματά απολύτως με τον θάνατο του σώματος που την περιέχει. »2. Το μέλλον, στο βαθμό που αφορά τα οργανικά όντα, δεν είναι ποτέ δυνατόν να προβλεφθεί, αφού οι ατομικές και οι αβυθομέτρητες ιδιοτροπίες έχουν την δύναμη να κατευθύνουν τα γεγονότα προς οποιοδήποτε από τα κανάλια που είναι δυνατά υπό τον φυσικό νόμο. »....Η απλή κατά προσέγγιση γνώση των διαστάσεων του ορατού σύμπαντος αρκεί για να καταστραφεί για πάντα η αντίληψη ότι υπάρχει ένας προσωπικός θεός.... αργά ή γρήγορα θα ανακαλυφθεί η σχέση μεταξύ της οργανικής και της ανόργανης ζωής... Αυτό θα σημάνει τον θάνατο εξίσου της δεισιδαιμονίας και της θρησκείας και, εκτός αν κατορθώσει να κρύψει το πρόσωπό της, η εκκλησία δεν θα υπάρχει πια παρά για τους εξαιρετικά αμαθείς... Αλλά, φυσικά, αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα... Ωστόσο, η πιθανότητα αυτή είναι πολύ μεγάλη». Αυτά τα λόγια είναι ένα ακόμη δείγμα της προτιμησής του για μια υλιστική προσέγγιση των πραγμάτων παρά για περίεργες μεταφυσικές. Φυσικά, όμως, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός της πολυμάθειας του Λάβκραφτ, γνώριζε πολλά πράγματα από διάφορους τομείς της γνώσης και στα διηγήματά του υπάρχουν τουλάχιστον υπόνοιες και νύξεις που μπορούν να πάνε πολύ μακριά αν κάποιος θελήσει να τις αναλύσει. Τελικά, νομίζω πως αυτή η συζήτηση παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον μιας και, από την μία, σχετίζεται με όλα αυτά και, από την άλλη, μπορεί να γίνει με πιο χειροπιαστά στοιχεία και παραθέσεις . Δυστυχώς, όπως και πολλοί άλλοι μεγάλοι συγγραφείς και διανοητές, ο Λάβκραφτ είναι περισσότερο γνωστός από το τί έχουν πεί διάφοροι άλλοι για το έργο του, ανάλογα με το πού ήθελε να το ''πάει'' ο καθένας, και από τις διάφορες φήμες που κυκλοφορούν, παρά από το ίδιο του το έργο κι όσα ο ίδιος πραγματικά έγραψε... Edited March 7, 2009 by synodoiporos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avis Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Γιατί;Φαντάσου πως για αιώνες άνθρωποι πίστευαν απόλυτα ότι η Γη είναι επίπεδη και το σχήμα της Γης δεν άλλαξε καθόλου "κατά την πίστη τους". Αν δεν έχει σημασία το αν κάτι είναι ψεύτικο (η φανταστικό) τότε... Φίλε outis, ο τρόπος που το θέτεις είναι απόλυτα σωστός. Αυτή είναι η πίστη της άγνοιας. Σαφώς και τα ήδη υπάρχοντα δρόμενα δεν αλλάζουν σύμφώνα με το τι πιστεύουν οι άνθρωποι και τι όχι. Εγώ, όμως αναφερόμουν σε ένα άλλο είδος πίστης (της αυθυποβολής), ίσως το σημαντικότερο. Ας πούμε ότι βρίσκεις ένα ξόρκι... Αν βγείς και το διαβάσεις στην πανσέληνο, αδιάφορα, θα πραγματοποιήθει; * Το Νεκρονομικό όπως το έθετε ο Λαβκραφτ είναι Φανταστικό (δεν είναι ψεύτικο). Όπως το παρουσιάζουν ορισμένοι σήμερα, είναι ψεύτικο. Το "Νεκρονομικόν" ήταν (και είναι) φανταστικό... Ορισμένοι, τότε το θεώρησαν πραγματικό. Άλλοι σήμερα είναι λογικό να το όνομαζουν ψεύτικο, ύστερα απ' το προηγούμενο τους "πόρισμα". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lousipan Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Αν διαβασεις ενα ξορκι ετσι απλα σιγουρα δεν θα γινει κατι αλλα και ποτε μην εισαι σιγουρη.Απο την αλλη αν το διαβασεις με σιγουρια και γινει κατι δεν σημαινει οτι ειναι μονο αυθυποβολη.Μπορεις να ενεργοποιησες κατι που σε βοηθα να στειλεις τα λογια και να εχουν αποτελεσμα.Γιατι και το τι λεμε παιζει ρολο εστω για οσους αποδεχονται τον ΙουδαιοΧριστιανικο Θεο ολα γιναν μεσω του λογου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avis Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Οι λέξεις είναι δημιουργήματα του ανθρώπου. Τη σημασία τους τη λαμβάνουν απ' τον ίδιο. Αν σου μιλήσω για τ' αστέρια, εσύ θα καταλάβεις αμέσως τι εννόω. Το υποσυνειδητό σου έμαθε να συνδιαζει τη λέξη με τη σημασία. Για αλλούς όμως είναι απλα, ορισμένες συγκεντρωμένες συλλάβες χωρίς καμία ουσία. Αυτό, άλλωστε είναι και στη πραγματικότητα. Άν δεν αισθάνεσαι ή κατανοείς ότι λές τότε αυτό είναι άχρηστο, για σένα τουλάχιστον. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lousipan Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Οι λεξεις που χρησιμοποιουμε δεν ξερουμε σιγουρα αν ειναι ανθρωπινο δημιουργημα.Ο λογος ομως γενικοτερα δεν ειναι και βλεπουμε οτι παιζει ρολο στην δημιουργια.Συμφωνω στο οτι πρεπει να κατανοουμε αυτα που λεμε γιατι δεν εχουν καμια αξια αλλιως για εμας, εχουν ομως γενικοτερα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avis Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Σαφέστατα. Ακόμη, όμως και οι κραυγές των πρωτόγονων είναι ένα είδος λόγου. Προφανώς δεν δημιουργήθηκε αλλά προϋπήρχε. Ένα βλέμμα ή μια κίνηση είναι λόγος... Τα ανθρώπινα είναι για τους ανθρώπους. Οι λέξεις "λειτουργούν" μόνο γι' αυτούς, η σημασία είναι για όλους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 καλά όλα αυτά βρε συν-άδελφοι στα μονοπάτια του Μυστηρίου...Αλλά μάλλον ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ τις επιστολές του: "(...) έχω φριχτή άγνοια περί των απόκρυφων πραγμάτων -ουσιαστικά δεν γνωρίζω τίποτε από δαυτά(...)" ΔΙΚΗ του ομολογία: ΟΤΙ ΔΕΝ γνωρίζει από μυστικισμό/αποκρυφισμό!!! στο γράμμα του προς στον Κλάρκ Άστον Σμιθ(?). Και τούτο ακριβώς, θα'πρεπε να μας προβληματίζει (σχετικά με το θέμα του παρόντος θρεντ). ΕΚΤΟΣ κι αν μας πουλάει "άλλα παραμύθια" ο αποθάνων συγγραφέας μας και πως ΟΝΤΩΣ ξέρει από αποκρυφισμό?????????????????????? Η απλά αυτά που έγραφε δεν ήταν αποκρυφισμός ή μυστικισμός καθόλου. Το να κάνεις μια σαλάτα με σουμεριακές θεότητες και μερικές βιβλικές "παρηχήσεις" είναι περισσότερο "δημιουργική" αρχαιολογία-ιστορία (που ήταν και στο φόρτε της τότε - πχ δείτε "Σλήμαν") ΥΓ. Φανταστικό θεωρείται αυτό που δεν υπάρχει κατ'ανάγκη αλλά παρουσιάζεται ως υπαρκτό για να ειπωθούν κάποια πράγματα (που ενδεχομένως υπάρχουν). Αν τώρα κάποιοι το φανταστικό αρχίσουν να το προβάλουν ως πραγματικό το κάνουν ψεύτικο. πχ άλλο το να σου αρέσουν οι φανταστικές ιστορίες με το superman κι άλλο να αρχίζεις να τον καλείς μπας και έρθει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
irenicus777 Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 Μόλις μπήκα, μετά από πολύ καιρό είναι η αλήθεια, και κοιτάζοντας τα threads έπεσαπάνω σ'αυτό και θυμήθηκα κάτι. Πριν κάτι μήνες ήμουν σε γνωστό Βιβλιοπλωλείο της Αθηνας (δεν λέμε ονόματα για να μην κάνουμε και διαφημίσεις). Ψάχνοντας, έπεσα ξαφνικα σε ένα βιβλίο με τον τίτλο ΝΕΚΡΟΝΟΜΙΚΟΝ στο Εξώφυλλο, έναν περίεργο συνδυασμό του πεντάλφα με ένα άλλο σύμβολο και καμιά άλλη πληροφορία. Στο εσώφυλλο ανέφερε ως συγγραφέα τον Αμπντουλ Αλ Χαζρεντ. Εκείνη τη στιγμή θεωρησα ότι ήταν κάτι που είχε γράψει ο Λαβκραφτ με το ψευδώνυμο Αλχαζρεντ, ισως για να στηρίξει το μύθο που είχε χτίσει(αφού πάντα το θεωρούσααποκύημα της φαντασίας του), και μιας και ήταν σχετικά φτηνό το αγόρασα από περιέργεια. Τελικά ανακάλυψα πως ήταν βιβλίο μαγικής πρακτικής. Ο μεταφραστής στον πρόλογο υποστήριζε πως είναι η ελληνική μετάφραση του οriginal Νεκρονομικού, που το πήρε από έναν περίεργο καλόγερο, και έκανε μάλιστα και έναν αρκετά πρωτότυπο συσχετισμό ανάμεσα σε Λαβκραφτ και Κροουλυ (όπου ο Κρόουλυ παρουσιάζεται σαν πιστός του Κθούλου - τόσα βιβλία του έχω διαβάσει, αυτό πρώτη φορά το ακούω). Γενικά πρέπει να πω πως ήταν αρκετά παρανοϊκός ο συγκεκριμένος άνθρωπος, και διαβάζοντας το κείμενό του περίμενα μπάινοντας στο υποτιθέμενο κείμενο του ΑλΧαζρεντ να διαβάσω ακόμα πιο τρελά πράγματα (όπως και να το κάνουμε, το συγκεκριμένο βιβλίο έχει μια φήμη). Το βιβλίο τελικά μου φανηκε παρόμοιο με άλλα συγγράματα μαγείας - τίποτα που να μην έχω δει ήδη δηλαδή, αν και τα σύμβολά του μού ήταν ψιλοάγνωστα. Κοινώς, δεν ήταναυτό που περίμενα. Δεν ξέρω αν είναι αυθεντικό ή όχι (αν και δεν το νομίζω, σε ορισμένα σημεία ήταν υπερβολικά επιτηδευμένο), απλά ήθελα να δω αν το έχει πετύχει κανένας άλλος από εδώ μέσα, και τι γνώμη έχει γι'αυτό. Δυστυχώς,δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή το όνομα του Εκδοτικού οίκου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.