Jump to content

Ψυχή



Recommended Posts

Ομολογώ ότι δεν ξέρω τι ακριβώς είναι ψυχή.

 

Εχεις την εντύπωση πως όλοι οι υπόλοιποι ξέρουμε? Μπράβο σου πάντως που το παραδέχεσαι...

Link to comment
Share on other sites

νομιζω πως ειναι αδυνατο να ξερεις..... λογικα. αλλα παλι ισως η πολλη λογικη να βλαπτει

Edited by sevando
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν για να προχωρήσω λίγο την συζήτηση...

Ο Δυτικός κόσμος είχε διαμορφώσει την αντίληψη του περί ψυχής κυρίως από τον Πλάτωνα.

(στις μέρες μας δέχεται και άλλες επιρροές από ανατολή).

Ο Πλάτων δίνει τρεις ορισμούς της ψυχής.

 

1) Η μία αναφέρει την ψυχή ως αίτιο ζωής και αυτή αθάνατη. (Φαίδων)

2) Η άλλη αναφέρει την ψυχή ως είδος σκέψης αφού τα μέρη της είναι το Λογιστικό, Θυμοειδής, Επιθυμητικό (Τίμαιος)

3) Και η τρίτη θεωρεί την ψυχή το ?αυτοκινούμενον? (Τίμαιος, Όροι)

 

Από τους τρεις αυτούς ορισμούς προέρχεται και η άποψη μας για το τι είναι έμψυχο και τι όχι.

 

Ότι είναι ζωντανό είναι έμψυχο;

Ότι έχει σκέψη είναι έμψυχο;

Ότι είναι αυτοκινούμενο είναι έμψυχο;

ή αυτό που έχει ψυχή, έχει και τα τρία χαρακτηριστικά αυτά σε μη εμφανή αναλογία.

 

Για παράδειγμα οι άνθρωποι και τα ζώα ξέρουμε πως έχουν σκέψη, άρα πρέπει να έχουν και ψυχή.

 

Άλλοι λένε πως τα φυτά είναι ζωντανά άρα και αυτά έχουν ψυχή. (πολύ καλό αυτό που είπε η sabrina ?λειτουργούν?)

 

Άλλοι αναγνωρίζοντας την κίνηση των ατόμων, μορίων κτλ θεωρούν ότι τα πάντα εφόσον είναι αυτοκινούμενα έχουν ψυχή.

 

Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι η ψυχή έχει και τα 4 χαρακτηριστικά που αναφέρει ο Πλάτων (αθανασία, αίτιο ζωής, αυτοκινούμενον, είδος σκέψης).

Αυτό με κάνει να πω πως ψυχή έχουν τα πάντα. Απλά τα 4 αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι στην ίδια αναλογία για να είναι αισθητά από τον άνθρωπο σε κάθε ον.

 

Έτσι όπως είπε και ο Τραγοκέρατος είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι ψυχή έχει ένας κρύσταλλος.

Αλλά για όσους ασχολούνται με κρυστάλλους είναι εύκολο να πούνε πως αισθάνονται πιάνοντας έναν φορτισμένο με σκέψη κρύσταλλο.

Link to comment
Share on other sites

Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει ψυχή.

Τα χαρακτηριστικά που ανέφερε ο φίλος dimulator δεν είναι παρά χαρακτηριστικά του κινούμενου και εξελισσόμενου υλικού κόσμου.

Δεν ειναι αναγκαια κάποια υπερβατική οντότητα για να τα εξηγήσει

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν για να προχωρήσω λίγο την συζήτηση...

Ο Δυτικός κόσμος είχε διαμορφώσει την αντίληψη του περί ψυχής κυρίως από τον Πλάτωνα.

(στις μέρες μας δέχεται και άλλες επιρροές από ανατολή).

Ο Πλάτων δίνει τρεις ορισμούς της ψυχής.

 

1) Η μία αναφέρει την ψυχή ως αίτιο ζωής και αυτή αθάνατη. (Φαίδων)

2) Η άλλη αναφέρει την ψυχή ως είδος σκέψης αφού τα μέρη της είναι το Λογιστικό, Θυμοειδής, Επιθυμητικό (Τίμαιος)

3) Και η τρίτη θεωρεί την ψυχή το ?αυτοκινούμενον? (Τίμαιος, Όροι)

 

Από τους τρεις αυτούς ορισμούς προέρχεται και η άποψη μας για το τι είναι έμψυχο και τι όχι.

 

Ότι είναι ζωντανό είναι έμψυχο;

Ότι έχει σκέψη είναι έμψυχο;

Ότι είναι αυτοκινούμενο είναι έμψυχο;

ή αυτό που έχει ψυχή, έχει και τα τρία χαρακτηριστικά αυτά σε μη εμφανή αναλογία.

 

Για παράδειγμα οι άνθρωποι και τα ζώα ξέρουμε πως έχουν σκέψη, άρα πρέπει να έχουν και ψυχή.

 

Άλλοι λένε πως τα φυτά είναι ζωντανά άρα και αυτά έχουν ψυχή. (πολύ καλό αυτό που είπε η sabrina ?λειτουργούν?)

 

Άλλοι αναγνωρίζοντας την κίνηση των ατόμων, μορίων κτλ θεωρούν ότι τα πάντα εφόσον είναι αυτοκινούμενα έχουν ψυχή.

 

Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι η ψυχή έχει και τα 4 χαρακτηριστικά που αναφέρει ο Πλάτων (αθανασία, αίτιο ζωής, αυτοκινούμενον, είδος σκέψης).

Αυτό με κάνει να πω πως ψυχή έχουν τα πάντα. Απλά τα 4 αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι στην ίδια αναλογία για να είναι αισθητά από τον άνθρωπο σε κάθε ον.

 

Έτσι όπως είπε και ο Τραγοκέρατος είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι ψυχή έχει ένας κρύσταλλος.

Αλλά για όσους ασχολούνται με κρυστάλλους είναι εύκολο να πούνε πως αισθάνονται πιάνοντας έναν φορτισμένο με σκέψη κρύσταλλο.

Πράγματι είναι δύσκολό το να κατανοήσεις απόλυτα τι είναι ψυχή και μάλιστα στα άλλα-τα γύρω μας (ζώα φυτά,πράγματα κ.α).

Μ'ονο μια μικρή προσέγγιση χάρη στην ελληνική γλώσσα!

Νομίζω πως δικό σου ήταν ποστ ήταν το Ελλην λόγος και ευχαριστώ με βοήθησε πάρα πολύ!!

Λοιπόν η προσέγγιση μου:

 

Ψ εσωτερικό πυρ των υποστάσεων,πύλη της υπόστασης,το μέσα μας

Υ συσσώρευση δυνάμεων Μεσότητα/φως

Χ χαικά στοιχεία (Πυρ/Υδωρ,Αήρ/Γαια και στην μέση-κέντρο-τεμνόμενο σημείο ο αιθηρ που αποτελείται και από τα τέσσερα καταλαβαίνουμε λόγω ορθων γωνιών)

Η εκδήλωση δυνάμεων/περιέχεται το Θείον στοιχείο

 

Επομένως η λέξη δηλώνει πως είναι κάτι Θεικό,από εκείνην πηγάζει η δύναμη και τα αισθήματα μας,αποτελείται από όλα τα στοιχεία{ενίσχυση ισχυρισμου ψυχη=αιθηρ) με κυρίαρχο το Πατρικόν Πυρ από το οποίο και το φως της.

Τέλος απο την συσσωρευση χαικών στοιχείων και δυνάμεων επιτυγχάνεται το Τελειον δηλαδή η μεσότητα ο στόχος στο μέσον.

Δυνατότητα όσων έχουν νοήμων ψυχή να την τελειοποιήσουν.

 

 

Οι γωνίες από Αιθηρ:

ΟΡηρ-ηλ-ηλιος(φως)ΘΕοΣ

ΓΩΝΙΑ(γόνατο γόνος)

Δείχνει την φύση.

 

Ακόμα ΑΙΘΕΡΑΣ-ΘΕΡΑΣ-ΕΡΑΣ-ΕΡΩΣ για ζωή.

 

 

Αυτά!

Μια φιλότιμη προσπάθεια προσέγγισης.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...