Jump to content

Δαίμονες. Τι είναι?


Lainus
 Share

Δαίμονες.Τί είναι.?  

30 members have voted

  1. 1. ?? ????????? ??? ????? ?? ????????? ????? ????? ?????????

    • ????? ? ????????? ???.
      9
    • ????????? ???????? ??? ????????? ??? ?? ???????? ???????? ???.
      8
    • ????? ???????? ??? ????????????? ??? ????? ??? ????.
      2
    • ????? ??? ?? 2 ??? ?? 3.
      6
    • ?????? ??? ??? ???? (???????? ??).
      8


Recommended Posts

Αν και η σημασία του έχει αλλοιωθεί ή και εκφυλιστεί όπως λέτε, σ΄΄υμφωνα με τη σημερινή της έννοια Δαίμονας σημαίνει συνοπτικά: πλάσμα άυλο ή υλικό το είναι "υπηρέτης" του κακού.

 

Και ναι νομίζω είναι και υλικοί και άυλοι.Ανάλογα με το είδος τους...

Κάπως έτσι τους έχω στο μυαλό μου.

Είτε μύστες που χρησιμοποιούν τη Μαγεία για να κάνουν τις κακές τους πράξεις ή και πλάσμαστα απόκοσμα με μόνο λόγο ύπαρξης το κακό.

 

 

Απα πα ....

Link to comment
Share on other sites

Ετσι οπως το βλεπω εγω το θεμα, ΠΟΛΥ ΓΕΝΙΚΑ, ειναι ολα τα παραπανω..εφοσων απαντα βρισκονται μεσα μας, μπορει καλιστα να υποστηριχθει πως ειτε ξεκιναν απο την συνειδηση μας, ή απο καποια αλλη διασταση αυτου του κοσμου, η μετακινηση τους αναμεσα σε αυτες τις καταστασεις ειναι σιγουρη..

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν ιδέα... και ίσως καλά κάνουμε! (μπουχαχα) :blblbl:

 

Σοβαρά τώρα εγώ θα ήθελα να παραθέσω απλά κάτι που γνωρίζω για την ένια της λέξης,

 

Δαίμων: Κατά την αρχαία ελληνική παράδοση πλάσμα ανώτερο του ανθρώπου, κατώτερο του ήρωα.

Θυμηθείτε το δαιμόνιο του Σωκράτους, μιλάνε για ένα είδος λίγο καλύτερο από τον άνθρωπο, που μπορεί να τον κατέχει.

Η σειρά για τους αρχαίοι Έλληνες ήταν, άνθρωπος-δαίμων-ημίθεος-θεός θεωρώντας ότι ο άνθρωπος μπορεί να περάσει από όλα τα στάδια. Μοιάζει λίγο με την Βουδιστική άποψη, ο καθένας μπορεί να γίνει Βούδας. Σε υπεραπλουστευμένη μορφή ακόμα και με το Χριστιανισμό καθώς ο ήρωας αντιστοιχεί στον άγιο.

Η Εβραϊκή θεολογία τώρα που προέρχεται από τη Βαβυλωνιακή μυθολογία, τον Δαίμονα, τον θέτει ως κακόβουλο πνεύμα, υπηρέτη κάποιου θεού.

 

Αυτά πληροφοριακά και με κάποια βάση.

Όσο για τα μεταφυσικά μου πιστεύω, είναι προσωπικά και ακόμα είναι στο επίπεδο της αμπελοφιλοσοφίας...

^_^

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρας σας.. Είμαι καινούργιος εδώ και σκέφτομαι να εκφράσω και γω την αποψή μου. Κάτα αρχήν όσων αναφορά την έννοια πιστεύω ότι έχουμε να κάνουμε με μία αϋλη έννοια. Σάφως δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι μπορούμε να έχουμε υλική επάφη με τους δαίμονες. Κατά την ταπεινή μου άποψη και την ελάχιστη εμπειρία μου πιστεύω ότι έχουμε να κάνουμε με άγγελους "διαβουλής-επιβολής". Και το θέτω ετσί γιατί η ιστορία μας έχει δείξει οτι και διαστρεβλώνουν άλλα και επιβάλουν ένα δικό τους τρόπο σκεψεις. Κοινός αλλάζουν το τρόπο που βλέπουμε κάποιες καταστάσεις. Ένας "ψίθηρος" στο αυτί μας μας κάνει ικάνους να διαπράξουμε το μεγαλύτερο κακό και το αντίθετο βέβαια μίλώντας μεταφορικά. 'Αλλωστε ως στόχο έχουν την ψύχη και το πνεύμα μας, αύλες έννοιες κα αυτές, άρα λογικά καταλαβαίνουμε με τι είδος "όντα" έχουμε να κάνουμε. Κάποιο λάθος που κάνουμε, κατά την άποψη μου πάντα, είναι ότι η έννοια δαίμονας μας έχει καρφωθεί στο μυάλο σαν κάτι κακό. Όπως και η έννοια άγγελος. Πολύ απλά νομίζω ότι όπως και η έννοια άγγελος αναφέρεται σε καλούς και κακούς [βλ. εκπτωτούς τους οποίους δεν τους ονομάζουμε δαίμονες (μόνο) άλλα & αγγέλους], έτσι και η έννοια δαίμονες. Μην πάτε μακρυά όπως και οι άνθρωποι υπάρχουν καλοί και κακοί μα δεν πάυουν να αποκαλούνται όλοι άνθρωποι.

Link to comment
Share on other sites

εγώ από την άλλη πιστεύω ότι στο πεδίο των θεών δεν υπάρχει δυϊσμός, δεν υπάρχει καλό και κακό, είναι μια υπερβατική κατάσταση πάνω από κάθε δυϊσμό καλού και κακού. Οι Δαίμονες είναι θεοί όπως πίστευαν και οι πρόγονοι μας οι αρχαίοι Έλληνες.

 

Ίσως είναι λάθος να σκεφτόμαστε το θείο με κανόνες ανθρώπινους, π.χ. να προβάλουμε τον κόσμο μας στο κόσμο των Θεών και να λέμε όπως υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι άρα υπάρχουν και καλοί και κακοί Θεοί.

 

Αυτά τα λίγα!

Link to comment
Share on other sites

εγώ από την άλλη πιστεύω ότι στο πεδίο των θεών δεν υπάρχει δυϊσμός, δεν υπάρχει καλό και κακό, είναι μια υπερβατική κατάσταση πάνω από κάθε δυϊσμό καλού και κακού. Οι Δαίμονες είναι θεοί όπως πίστευαν και οι πρόγονοι μας οι αρχαίοι Έλληνες.

 

Ίσως είναι λάθος να σκεφτόμαστε το θείο με κανόνες ανθρώπινους, π.χ. να προβάλουμε τον κόσμο μας στο κόσμο των Θεών και να λέμε όπως υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι άρα υπάρχουν και καλοί και κακοί Θεοί.

 

Αυτά τα λίγα!

 

 

Μα η μάχη του καλού και του κακού ξεκίνησε πριν ακόμα την ανθρώπινη δημιουργία.. μήπως λοιπόν ο δυίσμος πηγάζει από κει..?

Μήπως (βάση της θρησκευτικής ιστορίας πάντα) αν δεν γινόταν η μεγάλη μάχη στους ουρανούς να μην υπήρχε ο δυισμός)

Βέβαια με αυτό εστίαζουμε σε διάφορα πιστεύω αλλά ποια θρησκεία δεν υποστηρίζει τον διυσμό των θεών..? Γιατί εγώ δεν έχω βρει κάμια.. Και μήπως αυτή είναι η πηγή που επιρεάζει (μέσω δαιμόνων) τους ανθρώπους..?

και αν όχι πως μπορεί να πηγάζει μόνο απο τα "μέσα" του ανθρώπου αν μια ανώτερη δύναμη δεν τα χει βάλει εκεί..?

Απορίας άξια..

Link to comment
Share on other sites

Η μάχη καλού και κακού δεν υπάρχει σε όλες τις θρησκείες. Υπάρχουν θρησκείες που στο πνευματικό πεδίο δεν υπάρχει μάχη καλών και κακών θεών.

 

Για παράδειγμα στην αρχαία Ελληνική θρησκεία δεν υπάρχει μάχη καλού κακού. Οι μάχες π.χ. Τιτάνων Ολυμπίων κτλ δηλώνουν άλλα πράγματα όχι μάχη καλού κακού, είναι η μετάβαση της γνώσης από την καθαρά φυσιολατρική θρησκεία σε μια ευρύτερη θρησκεία με ηθικά χαρακτηριστικά για παράδειγμα.

 

Στη δε φιλοσοφική θεολογία Πλάτωνα, Πυθαγορείων κτλ απουσιάζει πλήρως ο δυϊσμός στους Θεούς. Το καλό και το κακό εμφανίζεται σε όντα που έχουν άγνοια για την αρετή όπως έλεγε ο Σωκράτης. Οι Θεοί δεν έχουν άγνοια άρα δεν είναι κακοί-καλοί. Και για τους αρχαίους οι Δαίμονες ήταν Θεοί. π.χ. Θεός Έρωτας.

 

Σε αυτό το πλαίσιο καθαρά υπερβατικό του δυισμού καλού-κακού υπάρχουν και οι Δαίμονες των αρχαίων Ελλήνων.

Link to comment
Share on other sites

Μα η μάχη του καλού και του κακού ξεκίνησε πριν ακόμα την ανθρώπινη δημιουργία.. μήπως λοιπόν ο δυίσμος πηγάζει από κει..?

 

 

Τι εννοείς; Πριν από το... περιστατικό με τον καταραμένο όφι;

Link to comment
Share on other sites

Τι εννοείς; Πριν από το... περιστατικό με τον καταραμένο όφι;

 

Eννοώ πριν το καταραμένο όφη κατά την πρώτη μεγάλη πτώση των αγγέλων μετά τον μεγάλο πόκεμο στους ουρανούς.

Νομίζω πως χρονικά είναι η αρχή του διϊσμου βασιζόμενος πάντα στα λεγόμενα της γραφής.

Ελπίζω να μην κάνω λάθος χρονικά άλλα ούτε και στην αιτία που προκάλεσε αυτό το γεγονός..?

Link to comment
Share on other sites

Eννοώ πριν το καταραμένο όφη κατά την πρώτη μεγάλη πτώση των αγγέλων μετά τον μεγάλο πόκεμο στους ουρανούς.

Νομίζω πως χρονικά είναι η αρχή του διϊσμου βασιζόμενος πάντα στα λεγόμενα της γραφής.

Ελπίζω να μην κάνω λάθος χρονικά άλλα ούτε και στην αιτία που προκάλεσε αυτό το γεγονός..?

 

 

Α καλά... Τώρα μιλάς για για θέμα άγνωστο και περίπλοκο (τουλάχιστον σ' εμένα)

Link to comment
Share on other sites

Α καλά... Τώρα μιλάς για για θέμα άγνωστο και περίπλοκο (τουλάχιστον σ' εμένα)

 

Δεν είναι μόνο σε σένα περίπλοκο.. Είναι ιστορία που δυστυχώς είναι λίγο δύσκολο να αποδειχτεί.

Και αυτό μας αποτράβαει να δούμε καλύτερα κάποιες έννοιες.

Από την άλλη είναι πολλά που έιναι αδύνατο να εξηγήσει και η ίδια η ιστορία μα αυτό δεν σημάινει οτί μπορεί να μην ισχύουν.

Άρα όσων αναφορά τον διίσμο των δαιμόνων τούλάχιστον ποντάρουμε σε αυτό που γνώρίζουμε όπως το γνωρίζουμε..

 

:smilewink:Θέλω να μάθω τις σκέψεις του Θεού.. όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν ιδέα... και ίσως καλά κάνουμε! (μπουχαχα) :blblbl:

 

Σοβαρά τώρα εγώ θα ήθελα να παραθέσω απλά κάτι που γνωρίζω για την ένια της λέξης,

 

Δαίμων: Κατά την αρχαία ελληνική παράδοση πλάσμα ανώτερο του ανθρώπου, κατώτερο του ήρωα.

Θυμηθείτε το δαιμόνιο του Σωκράτους, μιλάνε για ένα είδος λίγο καλύτερο από τον άνθρωπο, που μπορεί να τον κατέχει.

Η σειρά για τους αρχαίοι Έλληνες ήταν, άνθρωπος-δαίμων-ημίθεος-θεός θεωρώντας ότι ο άνθρωπος μπορεί να περάσει από όλα τα στάδια. Μοιάζει λίγο με την Βουδιστική άποψη, ο καθένας μπορεί να γίνει Βούδας. Σε υπεραπλουστευμένη μορφή ακόμα και με το Χριστιανισμό καθώς ο ήρωας αντιστοιχεί στον άγιο.

Η Εβραϊκή θεολογία τώρα που προέρχεται από τη Βαβυλωνιακή μυθολογία, τον Δαίμονα, τον θέτει ως κακόβουλο πνεύμα, υπηρέτη κάποιου θεού.

^_^

Ναι και θα ήθελα να προσθέσω ότι εκτός από τα παραπάνω πρέπει να ισχύει μία σύνθετη έννοια για την λέξη ΔΑΙΜΩΝ.

Δηλαδή ότι συνδέεται με την συνείδηση ως φύλακας "άγγελος/Δαίμων",

διότι Δ--> Τρίγωνο της ψυχής

ΑΙΜων/ΑΙΜΑ(αναγραμματισμος)ΜΑΙΑ{μαιευτική του Σωκράτη η αλήθεια βρίσκεται μέσα μας+με την γνώση βγαίνει στην επιφάνεια}

Επομένως ο δαιμων είναι άρρητα συνδεδεμένος μ'εμάς.

 

Κατά την ταπεινή μου άποψη και την ελάχιστη εμπειρία μου πιστεύω ότι έχουμε να κάνουμε με άγγελους "διαβουλής-επιβολής". Και το θέτω ετσί γιατί η ιστορία μας έχει δείξει οτι και διαστρεβλώνουν άλλα και επιβάλουν ένα δικό τους τρόπο σκεψεις. Κοινός αλλάζουν το τρόπο που βλέπουμε κάποιες καταστάσεις. Ένας "ψίθηρος" στο αυτί μας μας κάνει ικάνους να διαπράξουμε το μεγαλύτερο κακό και το αντίθετο βέβαια μίλώντας μεταφορικά. 'Αλλωστε ως στόχο έχουν την ψύχη και το πνεύμα μας, αύλες έννοιες κα αυτές, άρα λογικά καταλαβαίνουμε με τι είδος "όντα" έχουμε να κάνουμε. Κάποιο λάθος που κάνουμε, κατά την άποψη μου πάντα, είναι ότι η έννοια δαίμονας μας έχει καρφωθεί στο μυάλο σαν κάτι κακό. Όπως και η έννοια άγγελος. Πολύ απλά νομίζω ότι όπως και η έννοια άγγελος αναφέρεται σε καλούς και κακούς [βλ. εκπτωτούς τους οποίους δεν τους ονομάζουμε δαίμονες (μόνο) άλλα & αγγέλους], έτσι και η έννοια δαίμονες. Μην πάτε μακρυά όπως και οι άνθρωποι υπάρχουν καλοί και κακοί μα δεν πάυουν να αποκαλούνται όλοι άνθρωποι.

Βέβαια με την σημερινή έννοια ισχύουν οι 2+3 λανθασμένα διότι οι δαίμονες είναι 2 ειδών όπως λέγεται και παραπάνω,διότι οι άνθρωποι με τις πράξεις τους επιλέγουν τον φύλακα δαίμονά τους.

Επομένως οι έννοιες άγγελος+δαίμων είναι σχεδόν ταυτόσημες.

εγώ από την άλλη πιστεύω ότι στο πεδίο των θεών δεν υπάρχει δυϊσμός, δεν υπάρχει καλό και κακό, είναι μια υπερβατική κατάσταση πάνω από κάθε δυϊσμό καλού και κακού. Οι Δαίμονες είναι θεοί όπως πίστευαν και οι πρόγονοι μας οι αρχαίοι Έλληνες.

 

Ίσως είναι λάθος να σκεφτόμαστε το θείο με κανόνες ανθρώπινους, π.χ. να προβάλουμε τον κόσμο μας στο κόσμο των Θεών και να λέμε όπως υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι άρα υπάρχουν και καλοί και κακοί Θεοί.

 

Αυτά τα λίγα!

¨Ομως μια σκέψη μου΄ρθε διαβάζοντας αυτά,αν είμαστε φτιαγμένοι κατ΄εικόνα+ομοίωση με το Θείο και έχουμε την δυνατότητα να μεταβούμε σε αυτό με την γνώση και να είμαστε καλοί και η κακία από την άγνοια ίσως αυτό να εμπεριέχεται και στο θείο δηλαδή αυτό να είναι μια φυσική λειτουργεια, εάν ισχύει η γνώση καλόι εάν όχι κακοί ,κάτι σαν ζυγαριά, εφόσον είμαστε κατ΄εικόνα αν υσχύει για μας τότε και για το θείο ,ελπίζω να γίνομαι κατανοητή!!

Link to comment
Share on other sites

¨Ομως μια σκέψη μου΄ρθε διαβάζοντας αυτά,αν είμαστε φτιαγμένοι κατ΄εικόνα+ομοίωση με το Θείο και έχουμε την δυνατότητα να μεταβούμε σε αυτό με την γνώση και να είμαστε καλοί και η κακία από την άγνοια ίσως αυτό να εμπεριέχεται και στο θείο δηλαδή αυτό να είναι μια φυσική λειτουργεια, εάν ισχύει η γνώση καλόι εάν όχι κακοί ,κάτι σαν ζυγαριά, εφόσον είμαστε κατ΄εικόνα αν υσχύει για μας τότε και για το θείο ,ελπίζω να γίνομαι κατανοητή!!

 

Γίνεσαι, αλλά αυτό προϋποθέτει μια πίστη σε ορισμένα πράγματα.

Αν η πίστη στο "θείο" απουσιάζει, τότε παραμένει ο εαυτός μας.

Για μένα είναι πιο προσιτό να πιστεύω ότι εγώ είμαι η πηγή των "δαιμόνων" μου.

Link to comment
Share on other sites

Eννοώ πριν το καταραμένο όφη κατά την πρώτη μεγάλη πτώση των αγγέλων μετά τον μεγάλο πόκεμο στους ουρανούς.

Νομίζω πως χρονικά είναι η αρχή του διϊσμου βασιζόμενος πάντα στα λεγόμενα της γραφής.

Ελπίζω να μην κάνω λάθος χρονικά άλλα ούτε και στην αιτία που προκάλεσε αυτό το γεγονός..?

 

 

 

 

Διϊστική δεν είναι η Π.Δ....

 

Διϊστική είναι η επικρατούμενη ερμηνεία....

 

 

 

 

Read between the lines...... διάβασε και κανά άλλο μπούκ..

Wittgenstein π.χ... και θα αρχίσεις σιγά σιγά να βρίσκεις τον δρόμο... σου.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...