Jump to content

Θεολόγοι


 Share

Recommended Posts

Βασικά δεν έχω δεί αλλού αυτό το θέμα και αν υπάρχει κάπου αλλού συγχωρέστε με γιατί είμαι καινούρια.

Ποιά είναι η άποψή σας για την στάση των θεολόγων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση?

Από πρωσοπική εμπειρία οι θεολόγοι που είχα αντί να με φέουν πιο κοντά στο Θεό με απομάκριναν από αυτόν.

Είχα όμως στη δευτέρα γυμνασίου μια θεολόγο που αντί να μιμείται τους υπόλοιπους λέγοντας πράγματα που μπορεί και να έθιγαν τα πρωσοπικά πιστεύω των μαθητών της αποδεχόταν την όποια θρησκεία, και σεβόταν τις απόψεις του καθενός. Κατα τη γνώμη μου ένας θεολόγος πρέπει αντί να λέει

''Να προσεύχεστε στον Θεό, αυτός είναι ο ένας και μοναδικός''

Πρέπει να λέει

''Να προσεύχεστε στο Θεό, σε όποιον Θεό/Θεούς και αν πιστέυετε.

Το λέω αυτό γιατί πολλοί θεολόγοι είναι φανατισμένοι με αποτέλεσμα τα παιδιά να νιώθουν ντροπή ή και να απομακρίνονται από το Θεό τους γιατί ενας καθηγητάκος τους είπε ότι τα πιστεύω του είναι λάθος.

Ποία είναι η άποψή σας επί του θέματος?

Link to comment
Share on other sites

οντως πολλοι θεολογοι εχουν την αντιθετη επιδραση απο αυτην που θα επρεπε αλλα μην ξεχνας πως ισως αναγκαζονται να το κανουν αυτο. δεν ειναι στο χερι τους να διδαξουν οτι θελουν... οταν το κανουν συνειδητα απλως ισως δεν ειναι τοσο ανοιχτομυαλοι. ωστοσο αν καποιος πραγματικα θελει να πιστεψει καπου θα το κανει χωρις να ακουσει τον θεολογο. ο θεολογος δινει μια προοπτικη και δειχνει ενα μονοπατι. τον αν θα το ακολουθησει καποιος ειναι δικη του δουλεια. το κρατος (ισως και να'μαι λαθος) χρειαζεται την κοινη θρησκεια ως μεσο για να διατηρησει την ταξη και την ομοιομορφια. ας μην ξεχναμε πως ο θρησκευτικος πολεμος πολλες φορες ειναι χειροτερος απο τον κανονικο. εχω ζησει αρκετους θεολογους. μερικοι καλοι μερικοι αναποδοι.

 

 

Υ.Γ ειμαι αγρυπνος 48 ωρες αν λεω βλακειες σορρυ :063laugh: :063laugh: :063laugh:

Link to comment
Share on other sites

Δεν λέω καλό είναι να ήμαστε ανοιχτόμυαλοι..

Αλλά μήπως αυτό δεν είναι πάντα καλό..?

Πιστεύω ότι το θέμα της θρησκείας απλά ταυτοποιεί κάθε λαό. Είναι τα ήθη και τα έθιμα που λένε. Πιστεύω πως η θρησκεία κάθε κράτους έχει θεμελιώσει αυτό στην πορεία της ιστορίας. Πιστευω πως κάθε θρησκεία αποτελεί κομμάτι της ιστορίας.

Δεν ξέρω πράγματι τι γίνεται με τους σύγχρονους θεολόγους άπλα όλα έχουν ένα σκοπό και αναρωτίεμαι τι αποτέλεσμα θα έχει ο σκοπός το να μην διδάσκονται θρησκευτικά στα σχολεία.

 

ΥΓ: Σκέφτεστε να καταργηθούν και οι θεολογικές σχολες σιγά σιγά....?

Link to comment
Share on other sites

καλημερα σε ολους αν και ειμαι θεολόγος συμφωνω με την καταργηση των θρησκευτικων οπως η εκκλησια τα θελει αλλα οχι με την πληρη καταργηση τους αλλα απο την αντικατασταση τους με ιστορια θρησκευματων ψυχολογια του θρησκευτικου φαινομενου κτλ. νομιζω οτι αυτη ειναι η μεση λυση το θρησκευτικο συναισθημα η λατρεια των θειων υπαρχουν στα πλαισια της κοινωνιας ειναιαδικολοιπον να παραγμωριζονται απο την γενικη παιδεια που προσφερει το σχολειο διοτι τοτε η παιδεια αυτη θα ειναι μονομερης και θα προστεθει αλλο ενα ελλειμα στην ηδη ελλειματικη εκπαιδευση.

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω ότι το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να καταργηθεί, το κάθε άλλο, απλά οι θεολόγοι να είναι λίγο πιο προσεκτικοί όταν σην τάξη τους υπάρχουν παιδιά που αλπά έτυχε να μην γεννήθηκαν σε Ορθόδοξες οικογένεις. Είχα κάποτε έναν θεολόγο που πρόσβαλε πολλές φορές τις τους μαθητές που πίστευαν σε κάποια άλλη θρησκεία. Δεν είναι άδικο προς το ίδιο το παιδί? Προσωπικά είμαι Χριστιανή Ορθόδοξη αλλά πολλές φορές σκεύτικα ότι κάτι θεολόγοι που κυκλοφορούν θα έπρεπε να διάλεγαν κάποιο άλλο μάθημα να διδάξουν, εφόσων δεν μπορπύν να δεχτούν ότι κάποιος μπορεί να ασπάζετε κάποια άλλη θρησκεία.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα κι απο μένα. Συμφωνώ απόλυτα με την κατάργηση των θρησκευτικών στα σχολεία, υπό τη μορφή τουλάχιστον που είχαν μέχρι σήμερα. Τάσσομαι, όπως πολλοί άλλοι φαντάζομαι, υπέρ της διδασκαλίας ενός μαθήματος σχετικά με τις θρησκείες, σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο. Είναι κρίμα να μην μαθαίνουμε τίποτα στο σχολείο για τις άλλες θρησκείες και να φτάνουμε στα 25 πχ. να θεωρούμε ότι οι μουσουλμάνοι (παράδειγμα φέρνω) όλη μέρα δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να ζώνονται με εκρηκτικά και να ανατινάζονται. Υπάρχουν κι άλλα πράγματα, πολύ πιο όμορφα νομίζω, στη δική τους θρησκεία.

Τέλος πάντων, σχετικά με τους θεολόγους, έχω να παρατηρήσω ότι ο πιο ανοιχτόμυαλος καθηγητής θρησκευτικών που είχα, ήταν ένας παπάς. Ο οποίος μου έμαθε και το εξής: "πίστευε και μη, ερεύνα". Το έβαλε στην σωστή βάση, με παρότρυνε να ερευνώ το κάθετι και να μην δέχομαι οτιδήποτε αδιαμαρτύρητα. Ποτέ δεν έκανε προσυλητισμό, ποτέ δεν πίεσε κάποιον για οτιδήποτε. Τέτοιους ανθρώπους χρειάζονται τα σχολεία, δε νομίζετε; ανοιχτόμυαλους...

Link to comment
Share on other sites

Όποιος θέλει να βρεί θα βρεί....

 

 

ούτε οι Θεολόγοι φταίνε ούτε κανείς...

 

:)

 

 

Γιατί.. μήπως οι μαθηματικοί, Φυσικοί, Φιλόλογοι, Γυμναστές, Ιστορικοί,

Γεωγράφοι, Χημικοί, Αγγλικοί, Γαλικοί, Γερμανικοί είναι σωστοί όλοι για να

είναι οι Θεολόγοι...;

 

 

 

Όχι όμως... οτι σημαίνει αυτό πως αφού κανείς δεν είναι σωστός τότε να μην\

σκοτιζόμαστε... όχι...

 

 

Αλλά.... ΠΑΝΤΑ πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για ΟΛΑ.....

 

 

Αυτός που θα θέλει θα βρει.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς η ύλη που διδάσκεται στα σχολεία από την Πρωτοβάθμια μέχρι την Τριτοβάθμια είναι συγκεκριμένη, όπως ανέφερε και ο Sevando . Οπότε θέλοντας και μη, ο θεολόγος ή ο δάσκαλος, για τις μικρότερες τάξεις, έχει κάποια συγκεκριμένα πράγματα να διδάξει.

 

Από εκεί και πέρα είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια ελευθερία κινήσεων στο μάθημα. Δηλαδή το μάθημα μπορεί να έχει τη μορφή συζήτησης. Μια συζήτηση ανοιχτή, ελεύθερη, δημοκρατική. Αλλά οι μαθητές πρέπει να μπορούν να εμπιστευτούν το εκπαιδευτικό, ώστε να εκφράσουν τους πραγματικούς προβληματισμούς τους.

Συνήθως οι μαθητές λένε αυτά που νομίζουν ότι θέλει να ακούσει ο εκπαιδευτικός και εκεί είναι λάθος του ίδιου του εκπαιδευτικού.

 

Και η κοινωνία όμως αποδέχεται την ύπαρξη διαφορετικών θρησκευτικών απόψεων με αρκετά αργούς ρυθμούς, ειδικά στην επαρχία.

 

Η κατάργηση των θρησκευτικών σε αυτό το σημείο είναι λίγο άτοπη, καθότι δεν είναι έτοιμος ο κόσμος να δεχτεί κάτι τέτοιο.

 

Στην Πρωτοβάθμια όμως υπάρχει από φέτος η δυνατότητα όποιο παιδί θέλει να μην παρακολουθεί το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς να χρειάζεται να αποδείξει ότι δεν είναι ορθόδοξος χριστιανός. Για Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια δεν ξέρω τι ψηφίστηκε, αν ψηφίστηκε κάτι σχετικό.

Σιγά σιγά τα θρησκευτικά ως μάθημα με τη σημερινή μορφή θα περιθωριοποιηθούν και τέλος θα καταργηθούν. Αυτός είναι ο τελικός στόχος και ας μην το παραδέχεται επίσημα το Υπουργείο Παιδείας.

Link to comment
Share on other sites

Στην Πρωτοβάθμια όμως υπάρχει από φέτος η δυνατότητα όποιο παιδί θέλει να μην παρακολουθεί το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς να χρειάζεται να αποδείξει ότι δεν είναι ορθόδοξος χριστιανός. Για Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια δεν ξέρω τι ψηφίστηκε, αν ψηφίστηκε κάτι σχετικό.

Σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια υπάρχει ήδη εδώ και χρόνια αυτό το μέτρο. Απαλλαγή από το μάθημα με δήλωση των γονέων του μαθητή.

Αυτό όμως αποτελεί ημίμετρο σε μια συντηρητική κοινωνία σαν την ελληνική, διότι έμμεσα - ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση - ο μαθητής που θα επιλέξεις να μην κάνει το μάθημα των θρησκευτικών, στοχοποιείται και σε αρκετές περιπτώσεις περιθωριοποιείται.

 

Όσο για το θέμα των θεολόγων, υπάρχουν θεολόγοι και θεολόγοι! Στα σχολικά μου χρόνια έχω πετύχει από θεολόγους που ήταν λιγότερο χριστιανοί και από εμάς μέχρι και θεολόγους που δεν ντρέπονταν να εκπροσωπούν και να προωθούν δεξιές αντιλήψεις στην τάξη (οι πολιτικές αντιλήψεις του καθενός είναι δικό του πρόβλημα όσο τις κρατά για τον εαυτό του, αλλά όταν χρησιμοποιεί τη θέση του ως καθηγητής για να τις "προωθήσει", τότε γίνεται πρόβλημα όλων).

 

Πάντως είναι παράδοξο το ότι ενώ τα θρησκευτικά σαν μάθημα αποτελούν "την ώρα του παιδιού" σε ουκ ολίγα σχολεία, την ίδια στιγμή κανείς δεν φαίνεται να τολμά να θίξει το θέμα της σκοπιμότητας ύπαρξης αυτού του μαθήματος στην εκπαίδευση. Συμφωνώ με την άποψη που ειπώθηκε περί αντικατάστασης αυτού του μαθήματος με ένα πιο θεωρητικό, που να ασχολείται με το φαινόμενο των θρησκειών γενικότερα και με αμεροληψία, αλλά αυτό είναι ακόμα πιο δύσκολο από το να καταργηθεί σαν μάθημα...

Link to comment
Share on other sites

Βασικά δεν έχω δεί αλλού αυτό το θέμα και αν υπάρχει κάπου αλλού συγχωρέστε με γιατί είμαι καινούρια.

Ποιά είναι η άποψή σας για την στάση των θεολόγων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση?

Από πρωσοπική εμπειρία οι θεολόγοι που είχα αντί να με φέουν πιο κοντά στο Θεό με απομάκριναν από αυτόν.

Aυτό τον καιρό κάθομαι και κάνω κάποια σεμινάρια. Σήμερα η συνάδελφος που μας έκανε το σεμινάριο μας είπε ότι μικρή -ως μαθήτρια στις Κυκλάδες- είχε μεγάλη συμπάθεια προς τα θρησκευτικά επειδή η δασκάλα τους έκανε το μάθημα διδάσκοντάς τους την αγάπη και κάνοντας συζητήσεις.

Αργότερα που πήγε Αθήνα ένιωσε τέτοια αποστροφή γιατί η δασκάλα εκεί τους έμαθε τον φόβο της αμαρτίας και τον φόβο προς τον Θεό..

Link to comment
Share on other sites

καλημερα σε ολους αν και ειμαι θεολόγος συμφωνω με την καταργηση των θρησκευτικων οπως η εκκλησια τα θελει αλλα οχι με την πληρη καταργηση τους αλλα απο την αντικατασταση τους με ιστορια θρησκευματων ψυχολογια του θρησκευτικου φαινομενου κτλ. νομιζω οτι αυτη ειναι η μεση λυση το θρησκευτικο συναισθημα η λατρεια των θειων υπαρχουν στα πλαισια της κοινωνιας ειναιαδικολοιπον να παραγμωριζονται απο την γενικη παιδεια που προσφερει το σχολειο διοτι τοτε η παιδεια αυτη θα ειναι μονομερης και θα προστεθει αλλο ενα ελλειμα στην ηδη ελλειματικη εκπαιδευση.

 

Θεολόγος, ε;

 

Για πες γιατί αυτή η ..." δυσκολία" να αντικατασταθεί το "Θρησκευτικά" με το "Θεολογία" (ως πιο επιστημονικό/ ιστορικό μάθημα); Φταίει η Ιερά Σύνοδος και το ΥΠΕΠΘ ή υπάρχει κάτι...άλλο;

 

Τα Θρησκευτικά είναι -ολίγον;- Κατήχηση.

Η Θεολογία είναι πεδίο/τομέας διεξοδικής έρευνας και μελέτης ΔΙΑΦΟΡΩΝ θρησκειών, δογμάτων, κ.τ.λ..

 

Συνεπώς, η δεύτερη ΕΧΕΙ θέση σε σχολείο, καθώς συνάδει με το σκοπό της παιδείας ως αντικειμενική και επιστημονική μάθηση...;?

 

Δεν ξέρω αν το έθεσα καλά. Πάντως, μάλλον θα κατάλαβες που το πάω...

Link to comment
Share on other sites

Σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια υπάρχει ήδη εδώ και χρόνια αυτό το μέτρο. Απαλλαγή από το μάθημα με δήλωση των γονέων του μαθητή.

Αυτό όμως αποτελεί ημίμετρο σε μια συντηρητική κοινωνία σαν την ελληνική, διότι έμμεσα - ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση - ο μαθητής που θα επιλέξεις να μην κάνει το μάθημα των θρησκευτικών, στοχοποιείται και σε αρκετές περιπτώσεις περιθωριοποιείται.

 

Δυστυχώς στην επαρχία θα υπάρχει κατακραυγή γιατί η κοινωνία είναι μικρή. Αλλά στις μεγάλες πόλεις τα πράγματα πλέον είναι πιο απρόσωπα. Ήδη σήμερα συζητούσαμε με τους συναδέλφους στο σχολείο πώς θα απασχολούμε τα παιδιά που δε θα παρακολουθούν θρησκευτικά. Το παίρνουμε ως δεδομένο ήδη και λαμβάνουμε μέτρα.

 

Υπάρχει μια σκοπιμότητα ύπαρξης, καθότι μέσω αυτού του μαθήματος μαθαίνεις τις αξίες της ζωής. Απλώς δεν είναι η πρωτεύουσα σκοπιμότητα, είναι δευτερεύουσα το πολύ.

 

Θα συμφωνούσα με τον Ingmar, αλλά θέλει σκέψη το κατά πόσο μπορείς να "διδάξεις" όλες τις θρησκείες και πού οριοθετείται το διδάσκω από το προσηλυτίζω και το παρέχω πληροφορίες. Δηλαδή αν είναι να γίνει κάτι με τον λάθος τρόπο, προτιμώ να μη γίνει καθόλου.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, πιστεύω πως τα παιδιά θα κινηθούν με αφελές τρόπο και δε θα συμπεριλάβουν τα Θρησκευτικά στα μαθήματα επιλογής. Θα νομίζουν έτσι ότι έχουν ένα μάθημα λιγότερο, ενώ η αλήθεια είναι πως οι μέτριοι και κακοί μαθητές οφελούνται από τέτοια εύκολα μαθήματα. Ο αδελφός μου πέρασε σχεδόν όλες τις τάξεις του (σαν αγόρι κι αυτός, δε διάβαζε, ήθελε μπάλα!), με το μέσο όρο, τον οποίο ανέβαζαν μαθήματα όπως η γυμναστική, τα θρησκευτικά και τα αγγλικά, όταν μαθηματικά και φυσική τα είχε κάτω απ' τη βάση.

Κρίμα, πάντως, γιατί γενικά μας οδηγούν σε εκφυλισμό της εθνικής μας ταυτότητας. Εδώ πήγε ένα γειτονάκι πέρυσι σχολείο και στην πρώτη τάξη κάλεσε η δασκάλα τους γονείς και τους απαγόρευσε να μαθαίνουν στα μικρά Αλφα, Βήτα, Γάμα, αλλά να λένε ααα, βουου, γουου (ναι, οδεύει και το ελληνικό αλφάβητο προς κατάργηση σιγά-σιγά). Αλλά τι να περιμένεις, όταν κάτι γκιόσσες, σαν τη Διαμαντοπούλου κάνουν προτάσεις να έχουμε ως πρώτη γλώσσα τα αγγλικά!!!! Δεν έχουμε άλλα προβλήματα ως λαός, τα Θρησκευτικά πείραξαν στην ευρωπαϊκή ένωση!

:shedevil:

Link to comment
Share on other sites

εχεις δικιο υπαρχει αυτο το κατι αλλο ουτε η συνοδος ουτετο υπεπθ Υπαρχει η παρωπιδα και η εκμεταλευση της κανεις δεν τολμα να να αμφισβητησει την παρωπιδα Η μααλον την Αγια Παρωπιδα ειναι αυτη που κλεινει ταματιαμας αυτηπου μασ λεει μην σκεφτεσαι ουτε καν να το τολμησεισ να σκεφτεισ οτι υπαρχει κατι αλλοπεραν αυτων πουσου λεμε αν ξεφυγεις απο τα συνορα της παρωπιδας θα σε φαει ο κακος ολυκος και εσυ κακομοιρη Θεολογε ,μαθηματικε,φυσικε ,φιλολογε που τολμησες να ξε[περασεις τα ορια σκεψουτην υποληψη σου τα παιδια σου τηνοικογενεια σου γιατι η αγνοια πλεον μα και παντα ειναι το οπιο των πληθησμων..........

 

 

 

φιλικα

 

ο παραστρατημενος Ηρακλειτος

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δυο πράγματα θα πω:

 

1. Θυμάμαι τον περασμένο αιώνα, όταν πήγαινα ακόμα σχολείο, μια μέρα οι καθηγητές κόβουν το μάθημα και λένε πως τους ήρθε χαρτί από το Υπουργείο. Θέλανε λέει, να μας αφήσουν μόνους μας, να κάνουμε τις δικές μας προτάσεις στο υπουργείο, γύρω από το πως θέλαμε να είναι το σχολείο. (Πληροφοριακά, υπουργός ήταν ο Τρίτσης) Κάναμε πολλές ωραίες προτάσεις, ανάμεσα σε αυτές και η κατάργηση των θρησκευτικών ή, τουλάχιστον, να διδάσκονται χωρίς να βαθμολογούνται. Και μιλάμε για ένα τυχαίο σχολείο της Αθήνας.

 

2. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι θέμα χρόνου να αντικατασταθεί από μάθημα Θρησκειολογίας, το οποίο θα πρέπει να βλέπει με ουδέτερο μάτι τις υπόλοιπες θρησκείες. Πρόκειται για οδηγία του Συμβουλίου της Ευρώπης η οποία κάποια στιγμή θα περάσει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα είναι υποχρεωτικώς εφαρμοστέα από όλα τα κράτη-μέλη. Μπορούμε να περιμένουμε πως η Ελλάδα θα κάνει τα γνωστά «μα-δώστε-μας-λίγο-χρόνο-να-προσαρμοστούμε», αλλά τελικά θα γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...