Jump to content

Ο Προφήτης & Κήπος του προφήτη


Recommended Posts

"Η καθημερινή σας ζωή είναι ο ναός και η θρησκεία σας"

Απόσπασμα από το βιβλίο του Χαλίλ Γκιμπράν ο Προφήτης & ο κήπος του προφήτη. Τα έργα του είναι επηρεασμένα από τη Βίβλο και τον Νίτσε

 

Εσείς τι πιστεύεται γι' αυτό; Αν όντως (επηρεαζόμενος από την καμπάνια της Αγγλίας περί μη θεού) ο Θεός και η Θρησκεία του σήμερα είναι πεπαλεωμένα, δεν αναφέρονται και/ή ούτε βολεύουν τον σύγχρονο άνθρωπο και τις ανάγκες του τότε όλο το δόγμα η τελετουργεία και η ''μαγεία'' μιας πρακτικής εξασκούμενης θρησκείας τότε αν τα ισοπεδώσουμε όλα είναι η καθημερινή μας ζωή;

 

Οι απλές καθημερινές πράξεις αγάπης/μίσους, εγωπάθειας/αλτρουισμού, μετριοφροσύνης/κομπασμού, πτώσης/ανώδου, προόδου/μαρασμού, υπερηφάνειας/ταπεινότητας, υλισμού/πνευματισμού, American dream Vs. Αυτογνωσίας............ πώς ο Θεός χωρεί στις καθημερινές μας δραστηριότητες και ανάγκες;

Link to comment
Share on other sites

Με τον τρόπο που φερόμαστε στους γύρω μας φανερώνουμε το πως λειτουργούμε μέσα μας, δηλαδή φερόμαστε καλά τότε νιώθουμε καλά κ το αντίθετο.

 

Τώρα το πως νιώθουμε μέσα μας, φανερώνει το πως βλέπουμε τον εαυτό μας. Και φυσικά το πως βλέπουμε τον εαυτό μας φανερώνει την σχέση που έχουμε με τις ανώτερες δυνάμεις που μας περιβάλλουν!

Link to comment
Share on other sites

"Η καθημερινή σας ζωή είναι ο ναός και η θρησκεία σας"

Νομίζω πως είχε απόλυτο δίκιο ο κ.Χαλίλ Γκιμπράν.

 

Ας πάρουμε για παράδειγμα ορισμένες θρησκείες(ονόματα δεν λέμε),οι οποίες είναι:

α.Κερδοσκοπικές(κυρίως)

β.Με κατεξοχήν αδιάφορους πίστους

γ.Εκφοβηστικές(σύμφωνα και με το τόπικ περί της αγγλικής καμπάνιας)

δ."Προσηλυτίζουν'' με αποτέλεσμα τελικά την απομάκρυνση των πιστών(κατ'εμέ)

 

Για εκείνους,τέλοσπάντων,που ανήκουν σε τετοιού είδους θρησκείες,προφανώς η μονη θρησκεία είναι ο τρόπος ζωής τους.

 

Και άλλες πάλι είναι οι ίδιες τρόπος ζωής.

 

Και βέβαια αν λάβουμε και υπ'όψη μας πως τα πάντα είναι ο θεός κατά άλλες θρησκείες.Ό,τι αναπνέουμε,ό,τι λατρευούμε και ό,τι γενικά καθρευτίζει τον καθένα μας,είναι η προσωπική του θρησκεία.

 

 

πώς ο Θεός χωρεί στις καθημερινές μας δραστηριότητες και ανάγκες;

Αυτό πιστεύω εξαρτάται απο το τι σημαίνει Θεός για τον καθένα.

 

Για ορισμένους Εκείνος βρίσκεται στο κάθε τους βήμα είτε για να τους κρίνει,είτε για να τους προστατέψει,είτε για να τους βλάψει,είτε γιατί αυτή είναι απλά η ''δουλειά'' του.

Για άλλους βρίκεται μέσα τους,άλλα και παντού γύρω τους.

Και για κάποιους άλλους είναι ανύπαρκτος.

 

Κατά τη προσωπική μου άποψη,ο ίδιος ο Θεός είναι οι καθημερίνες μας δραστηριότητες και ανάγκες,είναι ο δημιουργός και το δημιούργημα των πάντων και είναι παντού και πούθενα,αλλά όσο ασύλληπτο και να γίνεται είναι κοντά και μέσα μας.Μας αγγίζει και τον αγγίζουμε καθήμερινα,σε ό,τι κι αν κάνουμε,όσο ανούσιο και να μοιάζει.

Και βέβαια ο θεός είναι πολλά άλλα που ίσως πάρει χρόνια να έξηγήσω,άλλα και πολλά απερίγραπτα και ακατανόητα.

Edited by Avis
Link to comment
Share on other sites

Τώρα το πως νιώθουμε μέσα μας, φανερώνει το πως βλέπουμε τον εαυτό μας. Και φυσικά το πως βλέπουμε τον εαυτό μας φανερώνει την σχέση που έχουμε με τις ανώτερες δυνάμεις που μας περιβάλλουν!

 

Μου θύμισες την φράση "Αυτός δεν έχει τον Θεό του", που πάει να πει ότι πρώτα δεν σέβεται την προσωπική θεότητα που υπάρχει μέσα του

Κατά τη προσωπική μου άποψη,ο ίδιος ο Θεός είναι οι καθημερίνες μας δραστηριότητες και ανάγκες,είναι ο δημιουργός και το δημιούργημα των πάντων και είναι παντού και πούθενα,αλλά όσο ασύλληπτο και να γίνεται είναι κοντά και μέσα μας.

όντως φίλη μου και τείνουμαι να το ξεχνάμε. Όπως λέει μια φίλη μου:

 

όχι, ο Θεός δεν είναι έξω από σένα, από μένα.. έχουμε την πνοη του, μόνο που συχνά το ξεχνάμε. Ξεχνάμε πως είμαστε φτιαγμένοι από το υλικό των άστρων, από το υλικό που φτιάχνονται τα όνειρα..

Link to comment
Share on other sites

Μπα μπα;... Διακρίνω μια έκρηξη πανθεϊσμού;...

Εγώ θα συμφωνήσω με τον φίλο μου τον Χαλίλ. Και θα επεκτείνω το θέμα με μία ερώτηση.

Εσείς τη δημιουργία μιας νέας θρησκείας, ή στις περισσότερες περιπτώσεις τη διαμόρφωση μιας υπάρχουσας με βάση τις προσωπικές ανάγκες του καθενός την θεωρείτε αποδεκτή; Υπάρχει μήπως θρησκεία που δεν προσαρμόζεται στην εποχή και τις ανάγκες της;

Link to comment
Share on other sites

Μπα μπα;... Διακρίνω μια έκρηξη πανθεϊσμού;...

Εγώ θα συμφωνήσω με τον φίλο μου τον Χαλίλ. Και θα επεκτείνω το θέμα με μία ερώτηση.

Εσείς τη δημιουργία μιας νέας θρησκείας, ή στις περισσότερες περιπτώσεις τη διαμόρφωση μιας υπάρχουσας με βάση τις προσωπικές ανάγκες του καθενός την θεωρείτε αποδεκτή; Υπάρχει μήπως θρησκεία που δεν προσαρμόζεται στην εποχή και τις ανάγκες της;

Υπάρχουν τέτοιου είδους θρησκείες, όμως οι ειδικοί τις "υπεραναλύουν" με σκοπό να τις προσαρμόσουν στις ανάγκες τις κάθε εποχής.

 

Σχετικά με τις προσωπικές ανάγκες κλπ, υποστηρίζω πως ο ρόλος της θρησκίας για εμένα είναι να μας κάνει να αισθανθούμε καλύτερα με τον εαυτό μας, και έπειτα να μας βοηθήσει να εξελιχθούμε πνευματικά και έπειτα σωματικά έτσι ώστε να απκτήσουμε μεγαλύτερες αντοχές στις καθημερινές μας δυσκολίες και σε όποιες δυσκολίες θα συναντήσουμε στο μέλλον.

 

Μόλις τα καταφέρουμε αυτά ο ρόλος της θρησκείας αλλάζει..

Η δική μου για παράδειγμα θέλει να προσπαθώ να μεταδίδω την σημασία της αυτογνωσίας (και όχι την έννοια της) στους συνανθρώπους μου.

 

Κάποιου άλλου ίσως να μην στόχευε στην μετάδωση εσωτερικής δύναμης αλλά ίσως στο αντίθετο, το οποίο δεν με βρίσκει αντίθετο αρκεί να ΜΗΝ επιβάλλει την γνώμη του.

 

Το θέμα είναι εξαιρετικά πολύπλευρο, βέβαια η γενικοποίηση των θρησκειών το κάνει αρκετά επίπεδο και πιο προσυλιτίσιμο στους αναλυτές (κ όχι μόνο) και πιστεύω πως στοχεύει στο να γίνεται μια διαρκής ανακύκλωση των "ελευθέρων ιδεών" που η τάδε θρησκεία υποστηρίζει (Για παράδειγμα: Αγαπάτε Αλλήλους . {Ενώ στη πραγματικότητα ο ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ υποστηρίζει δίχως να το έχει ακούσει από κάπου αλλού}, είναι απλά το έμφυτο αίσθημα αλληλεγγύης που έχουμε και ΠΟΛΛΟΙ προσπαθούν να μας το ξεριζώσουν ώστε μετά να μας "Τρίβουν στη Μούρη" την καλοσύνη τους...για ευνόητους λόγους > Να πεισθούμε πως είναι οι πραγματικά καλοί.).

Edited by Sucore
Link to comment
Share on other sites

"Η καθημερινή σας ζωή είναι ο ναός και η θρησκεία σας"

...

Νομίζω πως αυτή είναι η πραγματικότητα πρακτικά.

Άσχετα με το πόσο "πεπαλαιωμένη" είναι η θρησκεία (που νομίζω πως απλά είναι μια πιασάρικη φράση χωρίς περιεχόμενο - με ποια κριτήρια είναι έτσι και για ποιους;)

Link to comment
Share on other sites

πώς ο Θεός χωρεί στις καθημερινές μας δραστηριότητες και ανάγκες;

 

Ας μου επιτραπεί να σταθώ σ' αυτή τη φράση. Κι έχω να κάνω μια ερώτηση: γιατί να μην μπορεί?

Θεωρώ ότι ο Θεός είναι Εκείνος ο οποιος είναι μέσα μας. Έχουμε όλοι πνεύμα, άρα ένα ''κομμάτι'' του Θεού. Οποτε, κατά μια έννοια, είμαστε ίδιοι με το Θεό.

 

Όντας ο Θεός μέσα μας, βιώνει και ο Ίδιος αυτό που βιώνουμε εμείς. Είμαστε συνδεδεμένοι με το Θεό, κι αυτό δεν μπορούμε να το αλλάξουμε, γιατί δεν μπορούμε να μην είμαστε μέρη του Θεού. Μπορούμε μονο να το ξεχάσουμε.

 

Και βεβαια, ο Θεός δεν είναι μονο ημείς. Είναι και όλα τα υπόλοιπα πράγματα. Όλα τα αντικείμενα - και γενικά ο,τι βλέπουμε και δε βλέπουμε - είναι μια μορφή του Θεού. Όχι ''κατώτερη'', και σε καμια περίπτωση ''ανώτερη''. Είναι απλά διαφορετική.

 

Ο κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να βιώσει την Ενότητα με το Θεό, σε κάθε στιγμή της ημέρας. Κατανοώ ότι είναι ιδιαιτερα δύσκολο, αλλα δεν είναι αδύνατο. Οποτε, κάθε ενέργεια που κάνουμε, κάθε κακοπροαίρετη, ή καλοπροαίρετη πράξη μας, είναι μια δήλωση του Ποιοι Είμαστε. Κάθε μέρα το κάνουμε αυτό. Είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα. Και ο Θεός βιώνει μαζί με μας την καλοσύνη, αλλα και το αντίθετο της. Δεν υπάρχει κάτι που να μπορούμε να κάνουμε και ο Θεός να μη το βιώσει, γιατί πολύ απλά, όπως προείπα, είμαστε μέρος του Θεού.

 

Άρα, φυσικά και ''χωράει' ο Θεός στην καθημερινότητα μας! Χωράει, και παραχωράει μάλιστα!!! :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνησω και εγω οτι ο Θεος χωραει στην καθημερινοτητα μας και πρεπει να χωραει γιατι ειναι σαν να απαρνιομαστε ενα μερος μας.Επισης τι θα πει θρησκεια που συμβαδιζει με την εποχη η οχι?Η θρησκεια δεν ειναι κατι που αλλαζει δεν ειναι ρουχο και μοδα.Και μην ξεχναμε αλλο η θρησκεια οπως μας στην πασαρουν οι εκαστοτε εκπροσωποι της και αλλο ο Θεος οπως τον αντιλαμβανεται ο καθενας μας.Ακομη η αρχες που πρεσβευουν οι θρησκειες οπως αγαπη ανθρωπια σεβασμος στον συνανθρωπο κτλ δεν νομιζω οτι δεν ειναι διαχρονικα.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως αυτή είναι η πραγματικότητα πρακτικά.

Άσχετα με το πόσο "πεπαλαιωμένη" είναι η θρησκεία (που νομίζω πως απλά είναι μια πιασάρικη φράση χωρίς περιεχόμενο - με ποια κριτήρια είναι έτσι και για ποιους;)

 

Αφού δεν υπάρχει πεπαλαιωμένη θρησκεία γιατί διασπάστηκε ο χριστιανισμός; Για παράδειγμα οι προτεστάντες εμφανίστηκαν τον 16ο αιώνα. Οι μάρτυρες του Ιεχωβά πριν 150 χρόνια. Υπάρχει εξέλιξη στις κοινωνίες, καλώς ή κακώς, και επίσης καλώς ή κακώς, η θρησκεία φαίνεται να ακολουθεί αυτές τις εξελίξεις. Αν όχι στα βασικά της συστατικά, τουλάχιστον στις λεπτομέρειές της. Γιατί τα βασικά συστατικά μιας θρησκείας στηρίζονται στα βασικά συστατικά της ψυχοσύνθεσης του ανθρώπου, πράγμα το οποίο μένει σταθερό ανά τους αιώνες.

Αυτό πιστεύω είναι και το νόημα της φράσης του Γκιμπράν.

Συμφωνώ ότι η καθημερινή μας ζωή είναι ο ναός και η θρησκεία μας, αλλά δεν ξέρω αν είναι απαραίτητα σωστό.

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ κάθετα στο ότι η θρησκεία δεν είναι μόδα. Και δεν λέω για εμάς που ίσως να το έχουμε ψάξει λίγο παραπάνω το θέμα και να έχουμε κατασταλλάξει κάπου. Αλλά ο περισσότερος κόσμος πιστεύει αυτό που του έχουν πασσάρει οι εκάστοτε εκπρόσωποι της εκάστοτε θρησκείας.

Η θρησκεία είναι το χειρότερο είδος μόδας, αυτό το είδος που παίζει με την ψυχή σου.

Link to comment
Share on other sites

Αφού δεν υπάρχει πεπαλαιωμένη θρησκεία γιατί διασπάστηκε ο χριστιανισμός; Για παράδειγμα οι προτεστάντες εμφανίστηκαν τον 16ο αιώνα. Οι μάρτυρες του Ιεχωβά πριν 150 χρόνια. ...
Το "πεπαλαιωμένο" δίνει χρονικό ορίζοντα που από τα πιο πάνω δεν φαίνεται να σχετίζεται με διασπάσεις.

Δηλαδή, από πότε μιλάμε. Αν η διάσπαση έγινε πριν 450 χρόνια ή 150, από τότε ήταν "πεπαλαιωμένο" κάτι;

Και για τί να πάρουμε παράδειγμα το χριστιανισμό; Ή κριτήριο τις διασπάσεις; Δεν ξέρω καμιά θρησκεία που να είναι αδιάσπαστη, από την αρχή της μάλιστα.

Κι ο χριστιανισμός - τέτοιου είδους διασπάσεις - ξεκίνησε να βλέπει από τότε που ήταν νέα θρησκεία. Η πρώτη "διάσπαση" έγινε σχεδόν στην αρχή. Κάτι πρωτοεμφανιζόμενο δεν γίνεται να είναι "πεπαλαιωμένο" από την αρχή και να έχει έπειτα παρουσία μέχρι σήμερα... ταυτόχρονα :063dizzy:

Link to comment
Share on other sites

Οι διασπασεις γινονται παντοτε για λογους δογματος οποτε δεν νομιζω οτι σχετιζεται με την διαχρονικοτητα αλλα με την διαφορετικοτητα στη σκεψη και κατανοηση.

Link to comment
Share on other sites

Το "πεπαλαιωμένο" δίνει χρονικό ορίζοντα που από τα πιο πάνω δεν φαίνεται να σχετίζεται με διασπάσεις.

Δηλαδή, από πότε μιλάμε. Αν η διάσπαση έγινε πριν 450 χρόνια ή 150, από τότε ήταν "πεπαλαιωμένο" κάτι;

Και για τί να πάρουμε παράδειγμα το χριστιανισμό; Ή κριτήριο τις διασπάσεις; Δεν ξέρω καμιά θρησκεία που να είναι αδιάσπαστη, από την αρχή της μάλιστα.

Κι ο χριστιανισμός - τέτοιου είδους διασπάσεις - ξεκίνησε να βλέπει από τότε που ήταν νέα θρησκεία. Η πρώτη "διάσπαση" έγινε σχεδόν στην αρχή. Κάτι πρωτοεμφανιζόμενο δεν γίνεται να είναι "πεπαλαιωμένο" από την αρχή και να έχει έπειτα παρουσία μέχρι σήμερα... ταυτόχρονα :063dizzy:

 

Δηλαδή θες να μου πεις ότι ο χριστιανισμός ήταν διασπασμένος σε τέτοιο βαθμό ανέκαθεν;... Δε νομίζω... Προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει πλέον χριστιανισμός στη μορφή που ξεκίνησε. Και το πεπαλαιωμένο δεν εννοείται μόνο χρονικά.

Αν δε θες να πάρεις κριτήριο τις διασπάσεις, υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα που δείχνουν την προσαρμογή του χριστιανισμού στις ορέξεις του καθένα, όπως η αλλοίωση των γραφών, ή ο σκοταδισμός του Βατικανού. Είναι αυτό που είπε η Avis προηγουμένως. Επίσης μιλάω για τον χριστιανισμό γιατί στα πλαίσια αυτού μεγάλωσα και ξέρω περισσότερα γι΄ αυτόν.

lousipan οι σκέψεις δε διαφέρουν από εποχή σε εποχή;

Link to comment
Share on other sites

Οι σκεψεις σιγουρα διαφερουν σε καθε εποχη αφου ο ανθρωπος εξελισεται.Ομως καποιες αρχες και αξιες πιστευω οτι ειναι διαχρονικες.Οι θρησκειες παντοτε προσαρμοζονται στις ορεξεις των αρχοντων αλλα ομως το κοσμικο τους μερος.Οι διδασκαλιες ειναι παντοτε οι ιδιες απλα ο καθενας προς συμφερον του τις αλλαζει νοημα η προσθαφαιρει.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...