Jump to content

Εν αρχήν ην ο Λόγος


Recommended Posts

Κι όμως, στα μονοπάτια της Γνώσης η σιωπή βασιλεύει.

Σίγουρα υπάρχει αιτία, όπως το να προστατευτεί η ουσία της γνώσης και να μην την εκμεταλλεύεται ο κάθε επιτήδειος όπως στα πολύ γνωστά μας παραδείγματα του Χριστιανισμού ή κάθε άλλης γνωστής μεγάλης θρησκείας ή ακόμα και τρόπου θεραπείας και ισορροπίας (νου και σώματως),πχ. Γιόγκα, αρωματοθεραπίες κλπ.

Από την άλλη όμως, ο ορθός γνώστης μπορεί κάλλιστα να αναγνωρίσει τον εγωιστή, τον δολοπλόκο, τον εκμεταλλευτή και πολλά άλλα μιάσματα του γένους μας και να αποφύγει την συναναστροφή μαζί τους.

Βέβαια, ορθώς θα αναφερθεί πως ακόμα και οι ικανοί να λάβουν την σκυτάλη επιβάλλεται να ωριμάσουν αντιμετωπίζοντας προσωπικά μονπάτια, προσεκτικά διαλλεγμένα από τον συνπορευτή τους (a.k.a. φύλλακας άγγελος), ώστε τελικά να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν σε πραγματικό επίπεδο τις ευθύνες μιας τέτοιας δύναμης.

Το θέμα όμως είναι πως τελικά όλοι αυτοί που ισχυρίζονται (μέσω του ΛΟΓΟΥ), πως κατέχουν την Γνώση, απλά εκμεταλλεύονται την άγνοια των πιστών (η πλειονότητα τους συμπληρώνω με επιείκεια) για προσωπικά οφέλη, ιδιαίτερα οικονομικής φύσεως. Και έτσι έπεται το γεγονός, άτομα τα οποία ήταν ικανότατα στο παρελθόν να έχουν λυγίσει κάτω από το βάρος αμαρτιών άλλων που έχριζαν αναγκαίο φορτίο για την πνευματική τους εκγύμναση, το οποίο οδηγεί την τραγική πλειοψηφεία να ??σπάει?? και τελικά να αποδέχεται την μειονεκτικότακη θέση της ενάντια σε μια κοινωνία που εξ ανέκαθεν τους αντιμετώπιζε με σχετική απέχθεια (μιας και όλοι μας την ονομάζουμε Πουτ....) και να προσπαθούν από εκεί και πέρα να ενταχθούν με τραγικά αποτελέσματα, και τα άτομα που τελικά καταφέρνουν να επιβιώσουν, να παλεύουν μόνα τους ενάντια σε όλους.

 

Το σύστημα λειτουργίας αυτό της κοινωνίας μας με έβαλε στην σκέψη πως ο άνθρωπος επανεφήυρε* τον λόγο ώστε να μπορεί να κρύβει τα πραγματικά συναισθήματα του, όπου είναι η μοναδική άψογη μορφή επικοινωνίας.

 

*Δεν αναφέρομαι σε ανώτερες χαμένες διαλλέκτους όπου περιέγραφαν νοήματα, που τώρα χρειαζόμαστε βιβλία ολόκληρα για την κατανόηση τους (και αυτή με μεγίστη δυσκολία), σε μία μονάχα πρόταση. Αλλά βαση των γνώσεων μου στην περίοδο ρωμαιοκρατίας και αρχές χριστιανισμού (όπου και έγινε η μεγάλη ζημιά)>Φυσικά και δέχομαι κάθε διόρθωση όμως δεν είναι αυτό το θέμα.

 

Σχολιάστε παρακαλώ...

Link to comment
Share on other sites

ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ δίχως την αρετή της ΣΙΩΠΗΣ, πολύ απλά δεν είναι..."γνώθι σαυτόν"! :)

Link to comment
Share on other sites

:P

Δεν με κάλυψες, για τον απλούστατο λόγο του ότι δεν κατανοώ την φράση:Γνώθι σαυτόν

Τέλος πάντων, θέλω να θίξω το τρόπο επικοινωνίας μας που κατήντησε ανόητος (δίχως νόημα), για αυτό και ανέφερα τα παραπάνω.

Επίσης από την άλλη αναρωτιέμαι το πώς κάποιος ικανός να χαλιναγωγήσει την γνώση μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί της ενώ ταυτόχρονα να γνωρίζει και το είναι της κοινωνίας ώστε να της την μεταδώσει σε μια εύπεπτη μορφή και κάλλιστα σε βαθμίδες (πρακτικές βασιζόμενες μεν στη θεωρεία, αλλά όχι και απόλυτα εξαρτώμενες από αυτή-μιας και το νόημα είναι αυτό που μετράει...).

Link to comment
Share on other sites

Τέλος πάντων, θέλω να θίξω το τρόπο επικοινωνίας μας που κατήντησε ανόητος (δίχως νόημα), για αυτό και ανέφερα τα παραπάνω.

You(πληθυντικος) ask for it ...φιλε μου

Θα παραθεσω κατι απο το Ζeitgeist που λεει στο τελος πως η "νεα" ταξη πραγματων δεν θα επιβληθει στους ανθρωπους,αλλα οι ιδιοι οι ανθρωποι θα την απαιτησουν...οπως και γινεται.

 

Επίσης από την άλλη αναρωτιέμαι το πώς κάποιος ικανός να χαλιναγωγήσει την γνώση μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί της ενώ ταυτόχρονα να γνωρίζει και το είναι της κοινωνίας ώστε να της την μεταδώσει σε μια εύπεπτη μορφή και κάλλιστα σε βαθμίδες (πρακτικές βασιζόμενες μεν στη θεωρεία, αλλά όχι και απόλυτα εξαρτώμενες από αυτή-μιας και το νόημα είναι αυτό που μετράει...).

 

ψαχνεις για ηγετες?

Link to comment
Share on other sites

Edit: Τρόπος επικοινωνίας μας > Της κοινωνίας, ΟΧΙ του χώρου μας.

 

Θενκς αλλά το γνωρίζω το Ζeitgeist και τα λοιπά του, και όχι! Δεν ψάχνω για ηγέτες, ψάχνω όμως τρόπο για να δημιουργηθεί κάποιος ΗΓΕΤΗΣ (με την δίκαιη έννοια).

 

Φίλε Ingy,

Ακόμα κι αν κάποιος κατακτήσει την αυτογνωσία, γιατί η Σιωπή είναι η συμπεριφορά που θα πρέπει να υιοθετήσει;

Ποίο το όφελος από κάτι τέτοιο μιας και οι Γνώστες παλεύουν για την ειρήνη και την ευτυχία στην κοινωνία;

Είναι η κοινωνία ικανή να εντοπίσει το δίκαιο από μόνη της μέσα σε ένα χάος από αδικία;

Είναι Ηθικό να χρησιμοποιηθεί δόλωμα για να τραβήξουμε την προσοχή της κοινωνίας μέσα σε αυτό το χάος;

Έπειτα από την πλήρη κατανόηση (τελείως θεωρητικά) της κοινωνίας περί του δικαίου, ποιές πιστεύετε πως θα είναι οι πράξεις της όταν της δωθεί εκ νέου η ελεύθερη βούληση; (Μιας και το πρέπον αυτό είναι).

 

Μερικά από τα ερωτήματα που ελπίζω να αναλυθούν έστω και στο ελάχιστο μέχρι να φτάσουμε σε αδιέξοδο ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

πιστευω οτι το προβλημα σημερα ειναι το γεγονος οτι σημασια δεν εχει τι γνωριζεις αλλα το ποσο γνωριζεις και μαλλον εκει χανουν ολοι το παιχνιδι. Οταν καποιος ξερει πολλα πεθαινει να το δειξει, σε ολους τους τομεις της ζωης του, να δειξει εγω ξερω αυτο ξερω εκεινο ξερω το αλλο, και αφου ετσι χανεται η ουσια των πραγματων λογικο να χαθει και η ικανοτητα σωστης επικοινωνιας.

 

Αυτοι που ισχυριζονται οτι ειναι σοφοι οτι γνωριζουν και ολα αυτα, για μενα εχουν μια απλη επιφανειακη γνωση των πραγματων, καμια σχεση δλδ με την σοφια.η οποια εχει να κανει με πως χειριζεσαι τα πραματα ή μαλλον την ιδια σου τη ζωη παρα με το ποσα γνωριζεις. και νομιζω οτι αυτο ειναι και το κερδος που παιρνουμε απο τους τομεις της επιστημης και της φιλοσοφιας, το να μπορεις δλδ να κανεις την ζωη σου καλυτερη , ασχετα βεβαια αν σημερα η επιστημη καταστρεφει και η φιλοσοφια περιοριζεται στο ατελειωτο μπλα μπλα για εννοιες που ισως καν να μην υπαρχουν.

 

επισης το θεμα με την επικοινωνια και οτι εχουμε χασει την μπαλα, οφειλεται και σε μας, βλεπουμε καποιον που μιλαει ωραια, χρησιμοποιει αυτες τις ωραιες λεξεις που παρολο που δεν τις καταλαβενουμε τις θαυμαζουμε και νομιζουμε οτι ο αλλος ειναι καποιος, ενω την γνωση πιστευω οτι δεν μπορουμε να την κατανοησουμε ποτε συμφωνα με τις ερμηνειες που θα δοσει καποιος ο οποιος εχει το ψωνιο οτι μπορει να εξηγησει, γιατι η αληθεια διαφερει απο ατομο σε ατομο, δλδ ο καθε ενας βλεπει τον κοσμο διαφορετικα.

 

εχω την εντυπωση, δεν ξερω αν ισχυει, οτι αν καποιος φτασει σε ενα υψηλο επιπεδο νοησης, σοφιας κλπ, ο τροπος σκεψης ισως να ειναι ομοιος με αυτον ενος παιδιου, πιο καθαρος, πιο απλος, να μην θεωρει τιποτα δεδομενο, πιο παρατιριτικος, δλδ δινεις ενα τερταγωνο κουτι σε ενα παιδακι και μπορει να κατσει να παιξει με αυτο για ωρες και να το παρατηρει, πραγμα που δεν γινεται σε καποιον μεγαλο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το "Εν Αρχήν ην ο Λόγος" πώς το καταλαβαίνετε?

 

Ο λόγος στα αρχαία σημαίνει

1) προφορική έκφραση, ομιλία

2) λογική

3) αίτιο

 

εγώ το καταλαβαίνω ότι "Στην αρχή ήταν το αίτιο", το οποίο είναι συνάμα και λογικό αίτιο.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα ένα ενδιαφέρον άρθρο που δίνει βάση στον προβληματισμό σου dimulator και το παραθέτω:

 

Στην ελληνική «Εν Αρχή ην ο Λόγος» εννοεί «στην αρχή (πρωταρχικά) είναι η λογική!» και όχι το εργαλείο γλώσσας, δηλαδή η καθ? εαυτή λέξη. Ποιός είναι ο λόγος που ανοίξαμε αυτή την κουβέντα: =αιτία!

 

 

Η ορθόδοξη θρησκευτική σημερινή (πρόσφατη) μετάφραση της λέξης λόγος έχει αποδοθεί κατά το εθισμένο στην αγγλική ως WORD (=λέξη) και όχι με την έννοια της λογικής, ή αιτίας (αποφεύγω να πω λόγος=ομιλία).

 

 

Το φιλοσοφικό σύστημα των πρώτων αιώνων που γράφτηκε η Βίβλος συνέχισε να θεωρεί τον λόγο σαν λογική (αιτία) και όχι λέξη. Λέμε, π.χ.: Ποιός είναι ο λόγος που κάνεις ή σκέπτεσαι έτσι; ? δηλαδή, που έχεις αυτή τη λογική σκέψη;)

 

 

Και συνεπώς το «Εν αρχή ην ο λόγος» εννοεί ότι πρώτα είναι η λογική, και η λογική στρέφεται προς τον Θεό (γιατί ο άνθρωπος με τη λογική ζητάει, εκείνη την εποχή, να βρει το Θεό!? Και με την κοινή λογική τότε υπήρχε ο θεός !

 

 

Τώρα το πόσο στέκει σε ένα θρησκευτικό σύστημα να βρεθεί ο Θεός με τη λογική, είναι άλλο πρόβλημα. Αλλά στον Χριστιανισμό τουλάχιστον έτσι έχει διατυπωθεί. Ζητείται η ύπαρξη του θεού με την λογική! Δηλαδή ο θεός είναι κατασκεύασμα της λογικής του ανθρώπου. Πότε δημιουργήθηκε η λογική;

 

 

Η λογική είναι αποτέλεσμα κοινωνικής συμβίωσης. Έγινε πρώτα ο άνθρωπος «κοινωνικόν όν», όπως και ο λόγος του (η γλώσσα), για επικοινωνία. Η έννοια του θεού των πρώτων αιώνων του χριστιανισμού, γιατί χρειαζόταν; Νομίζω για λογική επικοινωνία και σεβασμό μεταξύ των ανθρώπων της ίδιας ομάδας (κοινωνίας) που θα πρέπει να είχαν την ίδια πίστη σε κάτι (και με τα ίδια συμφέροντα). Έτσι η έννοια ενός αφηρημένου λογικού κανόνα που διέπει τα μέλη (ή κυβερνήτη, κατά τό πρότυπο της διακυβέρνησης τότε) σε πίστη (σε σύστημα με κανόνες) δημιούργησε τον θεό με κανόνες μιά Βίβλο! Βέβαια κάτω από το φόβο του θανάτου, όλοι πεθαίνουμε, έχουμε φθαρτά όρια (γέννηση και θάνατο). Με την κοινωνική λογική πονάμε όταν πεθαίνουμε, αλλά προσβαίνει η θρησκεία στην ουτοπία, υποσχόμενη αθανασία ως προς την αφηρημένη έννοια του δημιουργημένου θεού (συμβόλου), με τη δικαιοσύνη Του.

 

 

Χωρίς να συνεχίσω αυτή την αναφορά στην προέκταση της θρησκείας, πιστεύω, σαν τον φίλο με τη λογική του, ότι η απόδοση σήμερα της λέξης λόγος ως λογική, αιτία κ.λ.π. (reason, logic etc.) θα πρέπει να θεωρηθεί και θρησκευτικά και να μην εξηγείται στην αγγλική μετάφραση ως απλώς word (=λέξη). Η ένλογη λέξη (=η λογική) πρέπει να στρέφεται προς το θεό από τον άνθρωπο σαν κοινωνικό ον. Σήμερα, αν όχι πάντα, η θρησκεία πρέπει να έχει μια λογική υπόσταση στο σύγχρονο κόσμο για ρυθμίσεις με λογικούς κανονισμούς στις σχέσεις των ανθρώπων. Αν όχι, τότε το λογικό, άθρησκο Σύνταγμα κάθε λαού μπορεί να ρυθμίζει τις σχέσεις μας.

 

 

Τι θα γίνει σήμερα ο ήδη υπάρχων θεός; Χρειάζεται ο συνταγματικός άνθρωπος το δογματικό θεό για να ζει σαν κοινωνικό ον; Δηλαδή να ρυθμίζει την κοινωνία; Στις πολυεθνικές κοινωνίες η απάντηση είναι ΟΧΙ ! Ποιανού η θρησκεία μπορεί να γίνει δίκαιο μέσα στην πολυεθνική κοινωνία της Νέας Υόρκης που ζούμε; Κανενός!

 

 

Θα πρέπει λοιπόν η θρησκεία να έχει λογική! Ανθρώπινη λογική! Έχει;

 

 

Η νέα Ευρώπη και οι συνταγματολόγοι της δεν έχουν δεχτεί να υπάρχει ο χριστιανικός θεός προέχων πάνω από τα ρυθμιστικά άρθρα του υπό κατασκευή συντάγματος. Ποιός μόνος διαμαρτύρεται; Ο κ.κ. Χριστόδουλος, όχι ο Πάπας και οι άλλες χριστιανικές δοξασίες (καθολικοί, προτεστάντες, αγγλικανοί κ.α.) που είναι η πλειοψηφία.

 

 

Το ανθρώπινο Σύνταγμα έχει λογική! Και μ? αυτό είμαστε κοινωνικά όντα και ο ένας ζει αρμονικά δίπλα στον άλλον. Απείρακτος μένει ο Καθολικός δίπλα στον Εβραίο, ο Μωαμεθανός δίπλα στον Ορθόδοξο, ο Βουδιστής δίπλα στο Λάμα, και πάει λέγοντας? Δεν έχετε δει συχνά τον ένα δίπλα στον άλλο να προσεύχονται με τον τρόπο τους όταν συμβαίνουν μεγάλα δυστυχήματα;

 

 

Αν κοιτάξουμε κάθε δογματικά θρήσκο συνέδριο, όποιου θρησκευτικού δόγματος, η ουσία σήμερα δεν είναι στις θρησκευτικές αρχές, αλλά στις διοικητικές του βάσεις στο σύγχρονο κόσμο και τις απολαβές του από τους πιστούς του. Βέβαια οι θεοποιήσεις ανθρώπων έχουν διοικητικά status quo, όπως του γεροντάκου πια Πάπα της Ρώμης, ή του Δαλάι Λάμα του Θιβέτ στην εξορία του στη Βόρεια Ινδία?

 

 

Θα πρέπει όμως να πω και τη άλλη έννοια της λέξης λόγος. Αυτή που ο φίλος καθηγητής Πέτρος Πετράτος έχει αποδώσει ως λόγος=άτομο, σ?ένα μελέτημα του για την κοινωνική δομή της γλώσσας.

 

 

Λέμε (στην Κεφαλλονιά και αλλού): Τί κάνεις; Απάντηση: Καλά, ευχαριστώ, του λόγου σου; Στη γενική, «του λόγου σου» εννοεί το άτομό σου, εσύ. Θα προσθέσω και μια άλλη έκφραση με την ίδια σχεδόν έννοια. Λέμε: Για λόγου μου, κάνοντας αυτό θα έχω κέρδη (=για τον εαυτό μου, μιλώντας για πάρτη μου, από μέρους μου, κ.λ.π.) Η λέξη αυτή στη γενική έχει τέτοια έννοια. Δηλώνει το πρόσωπο, το άτομο που ομιλεί. Ίσως υπάρχουν και άλλες έννοιες της ελληνικής λέξης λόγος που αυτή τη στιγμή δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μου. Δέχομαι υποδείξεις και παροτρύνσεις σε διάλογο.

Link to comment
Share on other sites

εγω εχω φτιαξει τελειως δικη μου θεωρεια και με παω πολυ γι ααυτο :P

 

λοιπον....σε ολες τις κοσμογωνιες ή τελος παντως οπως λεγοντε αυτες οι μυθολογιες παντα υπαρχει καποιος-κατι που λεει να γινει κατι, δλδ μιλαει δλδ παραγει ηχο. Τα κυμματα του ηχου αν τα δουμε ειναι κυμματιστα.Το dna αν χωρισουμε τις 2 πτερυγες και τις βαλουμε οριζοντια τοτε και αυτες θα μιαζουν με τα κυμματα του ηχου, αρα το dna που ειναι τα στοιχεια της ζωης το σχημα του μιαζει με τα κυμματα του ηχου, που στην αρχη ο ηχοσ φτιαχτικε απο αυτο που εφτιαχε τα παντα !ΟΧΙ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ,ΠΑΝΣΟΦΗ,ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΑ !?!?!?!? :P :P :P :P

Link to comment
Share on other sites

βέβαια το ότι "Στην αρχή υπήρχε το λογικό αίτιο (Λόγος)" δεν έχει να κάνει με την ανθρώπινη λογική αλλά όπως φαίνεται από την αρχαία Ελληνική φιλοσοφία με το λογικό αιτιοκρατικό σύστημα που είχαν για να ερμηνεύουν τον κόσμο.

 

Οι αρχαίοι ήταν αιτιοκράτες (ντετερμινιστές), πίστευαν δηλαδή ότι για κάθε τι που συμβαίνει υπάρχει ένα αίτιο, ένας λόγος δηλαδή.

Βάζοντας σε ιεραρχία αυτά τα αίτια τα οργανώνουμε σε ομάδες όπως, φυσικά, ψυχικά, θεία κτλ και τέλος καταλήγουμε στην αρχή όλων των αιτιών δλδ στην πρώτη αρχή. Ε αυτή η πρώτη αρχή είναι ο Θεός ή το Εν όπως λέγανε οι Νεοπλατωνικοί.

 

Εν = το πρώτο = το πρώτο αίτιο.

 

Με την φιλοσοφία του ότι το κάθε τι παράγεται από ένα αίτιο βλέπουμε την δημιουργία των πάντων ως κάτι παραγόμενο από κάτι άλλο.

Αυτή είναι η θεολογική δημιουργία των φιλοσόφων και δεν εννοείτε ως δημιουργία της ύλης μόνο αλλά και των επιμέρους αιτιών που συμβάλλουν στην δημιουργία άλλων φιλοσοφικών/επιστημονικών οντοτήτων όπως ο χρόνος, η ψυχή, η ζωή κτλ, συγκεκριμένα τα χωρίζαν σε 2 κατηγορίες στα αισθητά και τα νοητά.

 

Ο Πλούταρχος μας φανερώνει αυτά τα αίτια πως ιεραρχούνταν φιλοσοφικά.

Στο έργο του "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩ ΚΥΚΛΩ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ" στο τέλος παραθέτει ένα μύθο που αναφέρει την άνοδο της ψυχής στο Θείο.

Λέει, ότι όταν κάποιος πεθάνει συντελείτε ο πρώτος θάνατος στην γη που είναι ο αποχωρισμός της ψυχής από το σώμα.

Η ψυχή με τα τρία μέρη της λογικό, θυμοειδές, επιθυμητικό ανεβαίνει στον ουρανό.

Φτάνει στην Σελήνη και εκεί συντελείτε ο δεύτερος θάνατος που είναι η αποκοπή του Λογικού από τα άλλα μέρη.

Η λογική ψυχή εισέρχεται έτσι στο επόμενο πεδίο ύπαρξης που είναι ο Αιθέρας, το πεδίο των Θεών.

Συνεχίζει μέσα στον Αιθέρα να ενώνεται με Θεούς μέχρι που φτάνει στο Εν, το πρώτο Αίτιο, πέρα και από τον Αιθέρα.

 

Σημειώστε την συγκενική σχέση της ψυχής με τους Θεούς, λογική ψυχή αποκομένη από τις άλλες λειτουργίες ενώνεται με τους λογικούς Θεούς και τέλος με το Εν.

 

 

Άρα "Εν αρχήν ην ο Λόγος" ως "Στην αρχή υπήρχε το πρώτο Αίτιο" και ότι αυτό το αίτιο είναι ο Θεός μάλλον είναι μια σωστή ερμηνεία.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

εγω εχω φτιαξει τελειως δικη μου θεωρεια και με παω πολυ γι ααυτο :P

 

λοιπον....σε ολες τις κοσμογωνιες ή τελος παντως οπως λεγοντε αυτες οι μυθολογιες παντα υπαρχει καποιος-κατι που λεει να γινει κατι, δλδ μιλαει δλδ παραγει ηχο. Τα κυμματα του ηχου αν τα δουμε ειναι κυμματιστα.Το dna αν χωρισουμε τις 2 πτερυγες και τις βαλουμε οριζοντια τοτε και αυτες θα μιαζουν με τα κυμματα του ηχου, αρα το dna που ειναι τα στοιχεια της ζωης το σχημα του μιαζει με τα κυμματα του ηχου, που στην αρχη ο ηχοσ φτιαχτικε απο αυτο που εφτιαχε τα παντα !ΟΧΙ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ,ΠΑΝΣΟΦΗ,ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΑ !?!?!?!? :P :P :P :P

 

αυτό με τον ήχο μην το γελάς είναι η βάση της παροιμίας που λέει "η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει".

 

Επίσης επειδή η λέξη λόγος εκτός από αίτιο είναι και η ομιλία οι μυστικιστές τα συνδέουν και τα συνδυάζουν διαμορφώνοντας ένα αξίωμα ότι ο λόγος διαμορφώνει το είναι.

 

Δηλαδή αρκεί να επικαλεστείς το αίτιο δια της ομιλίας για να αλλάξεις τον υλικό κόσμο!

Μια καθαρά μαγική πρακτική γνωστή στους Καμπαλιστές που ψάχνουν μέσα στις γραφές για ονόματα του "Θεού-Λόγου" για να αλλάξουν την υλική κατάσταση δλδ να επηρεάσουν γεγονότα, καταστάσεις, πρόσωπα κτλ.

 

Αυτό είναι και μια ενέργεια που φανερώνεται στην Γέννεση που λέει ότι ο Θεός το σκέφτηκε και έγινε (η πλάση)!

Και η σκέψη είναι εσωτερικός λόγος.

Έτσι οι μάγοι μιμούνται τον Θεό εκτελώντας αυτήν την πράξη επικαλούμενοι τις λέξεις δύναμης ή ονόματα δύναμης.

 

Για παράδειγμα αν θέλεις να φιλιώσεις δύο άτομα αρκεί να πεις από μέσα σου σε στυλ ευχής "Φιλία"

Η δύναμη του λόγου θα πραγματωθεί, μόνο και μόνο με την επίκληση του Αιτίου!

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με τα Ιουδαϊκά ονόματα του Θεού και πώς βγαίνουν

 

http://www.hebrew4christians.com/Names_of_G-d/Esoteric/esoteric.html

 

Practical Kabbalists attempted to use the Names of God to "magically" affect the physical and supernatural worlds. Often this took the form of inscribing the Names on protective amulets and other artifacts. This is a form of occultism that is plainly condemned in the Torah (Leviticus 19:31; 20:6; 20:27).

 

Leviticus 19:31

Δεν θέλετε ακολουθεί τους έχοντας πνεύμα μαντείας ουδέ θέλετε προσκολληθή εις επαοιδούς, ώστε να μιαίνησθε δι' αυτών. Εγώ είμαι Κύριος ο Θεός σας.

 

Leviticus 20:6

Και ψυχή, ήτις ακολουθήση τους έχοντας πνεύμα μαντείας και τους επαοιδούς, διά να πορνεύη κατόπιν αυτών, θέλω επιστήσει το πρόσωπόν μου κατά της ψυχής εκείνης, και θέλω εξολοθρεύσει αυτήν εκ μέσου του λαού αυτής.

 

Leviticus 20:27

Και ανήρ η γυνή, ήτις έχει πνεύμα μαντείας, ή είναι επαοιδός, εξάπαντος θέλει θανατωθή· με λίθους θέλουσι λιθοβολήσει αυτούς· το αίμα αυτών θέλει είσθαι επ' αυτούς.

 

The 72 Names of God - (or the 216 Letter Name of God)

 

 

The 216-Letter Name of God is really a 72-part Name, since it is a sequence of 72 triads of letters all of which are derived from permutations on Exodus 14:19-21 (which itself is composed of three verses of 72 letters each).

 

To create the first triad, you put together the first letter of verse 14:19, the last letter of verse 14:20, and then the first letter of 14:21. To create the next triad, you put together the second letter of 14:19, the second to last of 14:20, and the second letter of 14:21. This continues until all the letters are used up. Like so:

 

72partname1.gif

 

Using the algorithm, you will find the following 72 triads of letters embedded in Exodus 14:19-21:

 

72partname2.gif

 

Theoretical Kabbalists will look at each of the 72 triads and consider them as one of the 72 Names of God. They will perform various forms of gematria and other analysis of these names in order to elicit spiritual insight and transformation (this is sort of thing that Yehuda Berg does in his book, The 72 Names of God, Technology for the Soul).

 

Practical Kabbalists create amulets using the 216 Letter Name. The Name is divided into two groups of thirty-six which the scribe writes on two amulets. One amulet is worn on one arm and the other on the other arm.

 

 

-------------

 

 

Αυτά για την μαγική χρήση του ανθρώπινου λόγου που συνδέεται με την λογική η οποία συνδέεται με το πρώτο Αίτιο τον Θεό.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...