Jump to content

Ο Όσιρις, ο Σηθ και οι 72 πρίγκηπες


 Share

Recommended Posts

Ο Όσιρης, που αποτελεί και τον κεντρικό ήρωα του δράμα­τος, ήταν γιος του Κηβ (Κρόνου) και της Νουτ (Ρέας) και γεν­νήθηκε την πρώτη από τις πέντε επαγόμενες μέρες που συμ­πλήρωναν το αιγυπτιακό έτος (360 + 5 = 365).

Τις επόμενες γεννήθηκαν με τη σειρά ο Αρούηρης, ο Σηθ, η Ίσιδα και η Νέφθυς.

Αυτοί οι πέντε κατά την αλεξανδρινή περίοδο εξελ­ληνίστηκαν και ταυτίστηκαν με τους αντίστοιχους θεούς Βάκχο, Απόλλωνα, Τυφώνα, Δήμητρα και Αφροδίτη.

Ο Όσι­ρης κληρονόμησε το θρόνο της Αιγύπτου από τον πατέρα του Κηβ και κυβερνούσε δίκαια.

Ήταν αγαπητός στο λαό, για­τί δίδαξε στους ανθρώπους την καλλιέργεια του σιταριού και της αμπέλου καθώς και τις καλές τέχνες.

Αφού αποκατέστη­σε μια δίκαιη διακυβέρνηση, ο Όσιρης αποφάσισε να πάει σε άλλα μέρη του κόσμου και να διαδώσει τον πολιτισμό.

Μαζί του πήρε τον Αρούηρη, τον Άνουβη και τον Μιν (Πάνα) με πολλούς άλλους σοφούς καθώς και μουσικούς και τραγου­διστές.

Κατά τη διάρκεια της απουσίας του η Ίσιδα κυβερνού­σε το βασίλειο με τη βοήθεια του θωθ (Ερμή), αλλά πάντα παρεμποδιζόταν από τις μηχανορραφίες του Σηθ.

Ενώ ο Ό­σιρης ταξίδευε στις ασιατικές χώρες, ως την Ινδία, ξαφνικά ο αδελφός του Σηθ τον κάλεσε να επιστρέψει.

Εκεί όμως τον περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη.

Ο Σηθ έχοντας πείσει 72 άλλους πρίγκηπες, έβαλε σε εφαρμογή μαζί με τους άλλους συνωμότες ένα διαβολικό σχέδιο για να απαλλαγεί από τον Όσιρη και να ανέβει στο θρόνο.

Σ' αυτή τη συνωμοσία μετείχε επίσης και η βασίλισσα της Αιθιοπίας Ασώ.

Οργάνωσαν λοι­πόν μια γιορτή για να τιμήσουν την επιστροφή του βασιλιά.

Σαν μέρος της διασκέδασης ένα βαρύτιμο φέρετρο τοποθε­τήθηκε στο κέντρο της αίθουσας και ο ένας μετά τον άλλον οι προσκεκλημένοι το δοκίμασαν για να δουν σε ποιον ταιριά­ζει.

Μόνο ο Όσιρης μπόρεσε να ξαπλώσει άνετα μέσα και τότε όρμησαν οι συνωμότες για να κλείσουν και να σφραγί­σουν το σκέπασμα.

Λέγεται πως αυτό έγινε στης 7 του μήνα Αθώρ (13 Νοεμβρίου) κατά το 28ο έτος της βασιλείας του Όσιρη.

Έπειτα το κουτί ρίχτηκε στο ταναϊτικό στόμιο του Δέλτα του Νείλου, και η πλημμυρίδα το μετέφερε μακριά.

Τελικά πιάστηκε σε ένα δέντρο της όχθης, σε ένα αρμυρίκι.

Κατά θαυμαστό τρόπο, αυτό το δέντρο τύλιξε το κιβώτιο, έτσι που δεν φαινόταν πια.

Οταν η Ίσιδα έμαθε τα συμβά­ντα, κάλεσε βιαστικά τον πιστό ανηψιό της Άνουβη για να αναζητήσουν το σώμα.

Κοντά στην πόλη Βύβλο ανακάλυψε το δέντρο που έκρυβε το σώμα του Όσιρη, αλλά ο βασιλιάς του τόπου ψάχνοντας ένα δέντρο για να το χρησιμοποιήσει σαν στήλη στο παλάτι του, πλησίασε στο αρμυρίκι και θέλησε να το κόψει.

Η Ίσιδα μεταμορφώθηκε σε περιστέρα και με δυνατές κραυγές προσπαθούσε μάταια να τον αποτρέψει απ' αυτό το εγχείρημα.

Όταν ο κορμός του δέντρου τελικά τοποθετήθηκε σαν στήλη της βασιλικής αίθουσας, η Ίσιδα αποφάσισε να πάει στο παλάτι και να γίνει τροφός του παι­διού της βασίλισσας.

Έδινε στο παιδί το δάχτυλο της για να βυζαίνει, αντί για το μαστό της και το βράδυ το εξέθετε στο πυρ για να κάψει τα θνητά μέρη του και να το καταστήσει αθάνατο.

Όταν μια νύχτα έτυχε να δει η βασίλισσα το παιδί της στις φλόγες, έβαλε τις φωνές και έτσι του στέρησε την αθανασία.

Έπειτα η Ίσιδα της διηγήθηκε την ιστορία της και της ζήτησε το σώμα του Όσιρη.

Τελικά κατάφερε να πάρει το φέρετρο με το σώμα και να γυρίσει στην Αίγυ­πτο, όπου το έκρυψε σε ένα απόμερο μέρος στο Δέλτα.

Αλ­λά μια νύχτα με πανσέληνο ο Σηθ, που είχε βγει για κυνήγι, ανακάλυψε το κιβώτιο, το άνοιξε, έκοψε το σώμα σε 14 κομ­μάτια και διέταξε να τα θάψουν σε διαφορετικά μέρη της χώ­ρας.

Η Ίσιδα, βοηθούμενη από την αδελφή της Νέφθυ έψαξε και βρήκε αυτά τα κομμάτια και επανασύνδεσε τα μέλη του σώματος και με τη βοήθεια του θωθ μπόρεσε να το ξαναζω­ντανέψει.

Έπειτα έκανε ένα παιδί με τον Όσιρη, δηλαδή τον Ώρο που επρόκειτο να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα του.

Όμως η δεύτερη αυτή ζωή του Όσιρη φαίνεται πως δεν ήταν συνηθισμένη και σύντομα αποφάσισε να εγκαταλείψει τη γη και να περάσει στον Άλλο Κόσμο.

Ο Σηθ αντιλαμβανόμενος ότι το παιδί θα του ήταν εμπόδιο, προσπάθησε να καταστρέψει αυτό και τη μητέρα του.

Αλλά η Ίσιδα κρύφτηκε σε μια νησίδα κοντά στη πόλη Βούτο, όπου ανέθρεψε μυστικά τον Ώρο.

Όταν ενηλικιώθηκε ο Ώρος έμαθε από τη μητέρα του ότι ήταν ο βασιλικός πρίγκηπας και ότι ο πατέρας του είχε δολοφονηθεί από το θείο του Σηθ.

Ο ίδιος ο Όσιρης εμφανίστηκε στο γιο του σε ένα όραμα και του δίδαξε τον τρόπο με τον οποίο θα νικούσε τον Σηθ.

Μάζεψε γύρω του στρατό και διεκδίκησε το θρόνο, με αποτέλεσμα να ξε­σπάσει μια μάχη ανάμεσα στους δυο Ανταγωνιστές.

Κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης που διήρκεσε τρεις μέρες και τρεις νύχτες ο Ώρος νίκησε τον Σηθ, αλλά εκείνος τον τύ­φλωσε.

Ο θωθ έδωσε στον Ώρο το Ιερό Μάτι Ουτσάτ, το μάτι της σοφίας που του επιτρέπει να μαθαίνει, δηλαδή να θυμά­ται.

Αυτό είναι το Μάτι που οδηγεί τις βάρκες των θεών στα ύδατα του διαστήματος.

 

Πηγή: Η Αιγυπτιακή Βίβλος των νεκρών, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

 

Διαβάζοντας τον μύθο μου ήρθε μια παλιά θεωρία που έχω στο μυαλό μου από μικρός. Δεν θυμάμαι πως μου προέκυψε η θεωρία αυτή αλλά με λίγα λόγια λέει ότι οι Εβραίοι όντας σκλάβοι των Αιγυπτίων επηρεάστηκαν από την θρησκεία τους και πήραν πολλά στοιχεία. Μάλιστα ότι ήταν βλαβερό για τους Αιγυπτίους ήταν ωφέλιμο για τους Εβραίους. Με αυτήν την λογική ο Θεός της καταστροφής Σηθ έδωσε πολλά στοιχεία στην εικόνα που είχαν οι Εβραίοι για τον Γιαχβέ, καμιά φορά τολμώ να πω πως Σηθ=Γιαχβέ. Στη θεωρία αυτή έρχονται να δέσουν οι 72 πρίγκηπες που συμάχησε ο Σηθ για να ξεκάνει τον Όσιρι.

 

Κάποιος που είναι πιο σχετικός με Αιγυπτιακά και Εβραϊκά μπορεί να πει αν υπάρχει αυτή η σχέση Γιαχβέ-Σηθ και αν έχουν καμιά σχέση οι 72 πρίγκηπες του Σηθ με τα 72 ονόματα του Γιαχβέ των Εβραίων;

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Για ταύτιση δεν μπορώ να πω, από τη στιγμή που ο Σετ θεωρούνταν πιο σκοτεινός θεός. Αλλά αυτό για τους 72 πρίγκηπες είναι πολύ πιθανό να ισχύει. Και όχι μόνο. Στο Λεμέγεθον, στο κεφάλαιο της Γοητείας περιλαμβάνεται κατάλογος με τους 72 βασιλείς, τα δαιμονικά πνεύματα πάνω στα οποία ο Θεός έδωσε εξουσία στο βασιλιά Σολομώντα (άσχετο αν στα βιβλία γνωστού τηλεβιβλιοπώλη αποκτούν άλλο νόημα).

 

Ο κατάλογος με τα ονόματα:

72.jpg

Link to comment
Share on other sites

αυτά τα 72 δαιμονικά πνεύματα, άρα φαντάζομαι κακά για την Εβραϊκή ορολογία, έχουν καμία σχέση με τα 72 ονόματα του θεού;

 

Ο γνωστός τηλεοπώλης Λιακό τι λέει για τους 72 βασιλιάδες δεν έχω ακούσει....?

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά δεν γνωρίζω. Εξάλλου, δεν μπορούμε να πούμε πως τα βιβλία του Λεμέγεθου (Lemegeton), και γενικότερα τα Κλειδιά του Σολομώντα είναι σίγουρα αυθεντικά. Δεν νομίζω πάντως πως στα 72 ονόματα περιλαμβάνονται το Βααλ και το Άσταροθ. Ωστόσο είναι πολύ πιθανό οι 72 βασιλείς να είναι οι 72 πρίγκηπες του Σετ.

Πάντως, στις επικλήσεις των εν λόγω πνευμάτων αναφέρονται συχνά κάποια από τα "Ονόματα του Θεού".

Αν και η μετάφραση του Μάδερς και του Κρόουλυ δεν αναφέρει κάτι τέτοιο (τουλάχιστον όχι όσο έχω προλάβει να διαβάσω), κυκλοφορεί μια θεωρία πως οι 72 βασιλείς είναι sigils βασισμένες στην αντιστροφή των τρισύλλαβων ονομάτων των αγγέλων.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shemhamphoras...gels_and_Demons

 

edit: Ο Λιακό λέει: Οι νεφιλίμ (τα παιδιά εκείνων των Ελοχίμ που παράκουσαν και ζευγάρωσαν με θνητές γυναίκες) είναι οργανωμένοι σε 72 ρυπαρά γένη, τα οποία φυλακίστηκαν από το Μ. Αλέξανδρο μέσω 72 πυλών στην Κοίλη Γη. Αυτοί έχουν χωριστεί σε δυο παρατάξεις, τη Λευκή και τη Μαύρη Αδερφότητα. Η Λευκή υπηρετεί τον Σαμαήλ (Σατανά), και η Μαύρη τους δικούς της σκοπούς. Σε αυτά τα γένη δεν περιλαμβάνονται όμως

1ον. Οι Αρχαίοι Ολύμπιοι Θεοί (τους οποίους αποκαλεί ΕΛ και πατέρες των Ελλήνων) οι οποίοι αν και παιδιά των Ελοχίμ (δηλαδή Νεφιλιμ) υπηρετούν το Θεό.

2ον. Ο Άγιος Χριστόφορος, ο οποίος σύμφωνα με το Λιακόπουλο είναι ένας Νεφιλιμ που μετανόησε (αυτό το βασίζει σε μια "αιρετική" αγιογραφία που απεικονίζεται σαν σκυλόμορφος στο στυλ του Ανούβι).

Σύμφωνα πάντα με το Λιακό, καθένα από τα 72 γένη κυβερνάται από έναν Νεφιλιμ βασιλέα. Σε έναν από τους τόμους του μάλιστα έχει έναν κατάλογο με τους 72 βασιλείς των Γενών των Νέφιλιμ. Όπως σίγουρα έχεις καταλάβει, στην ουσία είναι ο ίδιος κατάλογος που υπάρχει στο Λεμέγεθον, ωστόσο, έχουν αλλάξει πολλές από τις σφραγίδες τους, και τα σύμβολά τους έχουν αντικατασταθεί με αιγυπτιακά, μεσοποταμιακά και παγανιστικά σύμβολα (όπως το μάτι του Ωρου κλπ) - κάτι που, κατά τη γνώμη μου πάντα, έγινε για να υποστηριξει τη θεωρια του πως ολοι οι θεοί πλην των ελληνικών ήταν διαβολικοί (δαιμονοπόιηση του παγανισμού, τρεις αιώνες μετά το Μαλεους Μαλεφίκαρουμ - το οπόιο μάλιστα και θεωρεί αντικειμενικό εργο!).

 

Και φυσικά το τοπ της υπόθεσης - όλα αυτά τα έχει πάρει από τα "Χάλκινα Βιβλία", αρχαία κείμενα τα οποία ήταν κρυμμένα και κανείς δεν είχε δει ως τη στιγμή που αυτός τα αποκάλυψε. (τότε τι μετέφραζαν ο Μάδρες και ο Κρόουλυ;;;)

Edited by irenicus777
Link to comment
Share on other sites

ξέρεις τι παρατηρώ; Μερικοί δαίμονες αλλά Εβραικά είναι οι Θεοί των παγανιστικών λαών. π.χ. Astarte - Astaroth - Αφροδίτη.

 

Αλλά και αντίστροφα. Αν ο Σηθ σχετίζεται με τον θεό των Εβραίων τότε κατά τους παγανιστές οι Εβραίοι λατρεύουν το κακό.

 

Δηλαδή υπάρχει ένα μπέρδεμα μεταξύ καλού - κακού όπου ο ένας θεωρεί κακό το καλό του άλλου....

 

Αυτό το σκεπτικό είναι που μου λέει ότι αν για τους Αιγυπτίους ο Σηθ ήταν κακός για τους Εβραίους ήταν ο Θεός τους ο καλός, αφού έκανε κακό στα αφεντικά τους... και πιθανόν να τους χα΄ριζε την ελευθερία...

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Πολύ πιθανό. Συνήθως τα περισσότερα στοιχεία στις θρησκείες και τη μυθολογία τους δημιουργούνται με τέτοιο τρόπο.

Link to comment
Share on other sites

Οι 72 πριγκιπες σιγουρα ειναι οι 72 δαιμονες της Γκοετια αφου ο Σηθ ειναι ο Σαταν των Εβραιων η Πυθωνας των προγονων μας τον οποιο σκοτωσε ο Απολλωνας στους Δελφους και για αυτο ονομαστηκε και Πυθιος και η Ιερεια του μαντειου Πυθια.Με τα 72 ονοματα του Θεου δεν σχετιζονται.Οι αναφορες των Θεικων ονοματων κατα τις επικκλησεις αυτων των δαιμονων γινονται για την προστασια του μαγου.Η Ασταρτη δεν νομιζω οτι ειναι ο Ασταρωθ γιατι μοιαζουν τα ονοματα τους.Και Ασμοδαιος μοιαζει με το Χασμονται που ειναι η διανοια της Σεληνης αλλα δεν ειναι το ιδιο.Ο Ασταρωθ περιλαμβανεται στους 72 οι οποιοι ειναι οι εξης 1Βαελ2Αγαρεως3Βασσαγω4Σαμιγκινα5Μαρμπας6Βαλεφορ7Αμων8Βαρβατος9Παιμωνος10Βουερ11Γ

ουσιων12Σιτρι13Βελεθ14Λερατζε15Ελιγος16Ζεπαρ117Βωτις18Βαθιν19Σαλλος20Πουρσον21Μαρ

αξ22Ιπος23Αιμ24Ναβεριους25Γκλασυα η Λαβολας26Μπουνε η Μπιμε27Ρονοβε28Βεριθ29Ασταρωθ30Φορνεας31Φορας32Ασμοδαιος33Γκεαπ34Φουρφουρ35Μαρχω

σιας36Στολας η Στολος37Φενεξ38Χαλφας η Μαλθους39Μαλφα40Ρεουμ41Φοκαλορ η Φορκαλορ η Φουρκαλορ42Βεπαρ43Σαμπνοκ η Σαβνοκ44Σαξ45Βινε η Βινεα46Μπιφρονς η Μπιφροβς η Μπιφρεους47Ουβαλλ η Βουαλ η Βοβαλ48Χααγκεντι49Κροσελλ η Κροκελ50Φουρκας51Μπαλαμ η Μπαλααμ η Μπαλαν52Αλλοκες η Αλλοκας53Καμιο η Καιμ54Μουρμουρ η Μουρμους η Μουρμουξ55Οροβας56Γκρεμορυ η Γκαμορι57Οσε η Βσο58Αμυ η Αβνας59Οριαξ η Οριας60Βαπουλα η Βαφουλα61Ζαγκαν62Βολακ η Βαλακ η Βαλου η Ουαλακ63Αντρας64Χαουρες η Χαουρας η Χαβρες η Φλαουρος65Ανδρεαλφους66Σιμετζες Η Σιμειες η Κιμαρις67Αμδουσιας η Αμδουκιας68Βελιαλ69Δεκαραβια70Σεερε η Σεαρ η Σειρ71Δανταλιων72Ανδρομαλιους.

Link to comment
Share on other sites

Μια αλλη εκδοχη των 72 ειναι εξης 1Αβιγωρ2Αγαρης3Αινι η Αυμ η Αβορυμ4Αλλοσερ η Αλλογιεν5Αμδουσιας6Αμων7Αμυ8Αντρας9Ανδρεαλφος10Ανδρομαλιος11Ασμοδαιος12Ασταρωθ13

Αυμ14Αυπεος η Αυπορος15Βααλ16Βαλαμ17Βαρβατος18Βαθιν η Βαθυμ19Βεαλ20Βελεθ21Βελιαλ22Βεριθ23Βιφρονς24Βοφι25Βοτις26Βουερ27Βουνε28Βαλακ29Βα

λεφορ30Βαπουλα31Βασσαγος32Βινε33Βεπαρ34Βουαλ35Βουλεθ36Γααπ37Γαμυγυν38Γλασυλαβολας

39Γοαπ40Γομορυ41Γουσιων42Γαγεντι43Δανταλιαν44Δεκαραβια45Ελιγωρ46Ελαυρος η Φλαυρος47Ζαγκαν48Ζαλεος49Ζεπαρ50Ηλπας51Ιπες52Καακρινολας53Καιμ54Κερβερος55Κιμερι

ες56Κουρσον57Λεραγιε58Μαλαφαρ59Μαλπας60Μαρτσοζιας61Μαρθιμ62Μοραξ63Μουρμουρ64Ναβερ

ιος65Οριας66Οροβας67Οζε η Οζο68Παιμων69Παινιξ70Πιρσουν71Προκελ72Πουρσων.

Εδω εχει και ιδια ονοματα με το προηγουμενο αλλα και αρκετα διαφορετικα.Αυτο δεν σημαινει οτι η μια περιπτωση αναιρει την αλλη αλλα εξηγειται απο το γεγονος πως οι οντοτητες αυτες χρησιμοποιουν πολλα ονοματα.Εχω στην διαθεση μου και αλλα ονοματα που αντιστοιχουν σε καποιους απο τους 72.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Λουσιπαν μια διόρθωση, τον Σηθ τον ταυτίζαν με τον Τυφώνα και αυτό αργότερα στα Ελληνιστικά χρόνια.

 

όσο για την σχέση Αστάρτη, Ασταροθ, Αφροδίτη το είδα στην wikipedia.

 

Astarte was accepted by the Greeks under the name of Aphrodite. The island of Cyprus, one of Astarte's greatest faith centers, supplied the name Cypris as Aphrodite's most common byname.

 

Astarte in Judea

 

The Masoretic pointing in the Hebrew Tanach (bible) indicate the pronunciation as ‘Aštōret instead of the expected ‘Ašteret, probably because the two last syllables have here been pointed with the vowels belonging to bōshet "abomination" to indicate that word should be substituted when reading. The plural form is pointed ‘Aštārōt.

 

For what seems to be the use of the Hebrew plural form ‘Aštārōt as the name of a demon, see also Astaroth.

 

Astarte, or Ashtoret in Hebrew, was the principal goddess of the Phoenicians, representing the productive power of nature. She was a lunar goddess and was adopted by the Egyptians as a daughter of Ra or Ptah.

 

In Jewish mythology, She is referred to as Ashtoreth, supposedly interpreted as a female demon of lust in Hebrew monotheism. The name Asherah may also be confused with Ashtoreth, but is probably a different goddess.

 

πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Astarte

 

 

Τώρα για δες κάτι συμπτώσεις... 72 ονόματα έχει ο Θεός, 72 είναι και τα δαιμόνια του Σαταν... ή μήπως δεν είναι συμπτώσεις;

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Η ταυτιση του Σηθ με τον Τυφωνα ειναι σωστη εγω εκανα λαθος ο Πυθωνας ηταν γιος του Τυφωνα και της Εχιδνας.Τωρα φιλε σχετικα με την ταυτιση Ασταρτης και Ασταρωθ δεν μπορω να συμφωνησω και την Βικιπεδια δεν την θεωρω σοβαρη πηγη.Η ταυτιση δεν ειναι τυχαια.72 ειναι και οι ισχυροτεροι Αρχαγγελοι αλλα το νουμερο 72 εχει σπουδαιο ρολο στην εξελιξη και και εχει αμεση σχεση με τον πραγματικο σκοπο της Υψηλης Μαγειας.

Link to comment
Share on other sites

σε άλλα σάητ βρήκα ότι συσχετίζουν την Αστάρτη με την Ρωμαϊκή Diana-Άρτεμη... τι να πω...

 

Αλλά για πες το 72 με την υψηλή μαγεία πως σχετίζεται, ακούγεται ενδιαφέρον.

Link to comment
Share on other sites

Kυριε Συντονιστα προσωπικα δεν νομιζω να ειρωνευτηκα καποιον εδω μεσα.Αν το εκανα το εκανα σιγουρα ακουσια και ζητω συγγνωμη,αν φυσικα εγινε ποτε.Ετσι απαιτω και εγω να μην με ειρωνευονται.Και επειδη δεν μου αρεσουν οι διενεξεις στα φορουμ θα σας παρακαλουσα να με διαγραψετε απο το Αβαπτιστο.Ευχαριστω πολυ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...