Jump to content

Ξέρετε ότι...


 Share

Recommended Posts

αυτό όμως με το σήμα το ήξερες;

 

οχι τωρα το ειδα οτι το εβαλες. ομολογω πως δεν το ξερω. :019blush::019blush::019blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Ξέρετε ότι το λας στα αρχαία Ελληνικά είναι ο λίθος δλδ η πέτρα;

 

Ξέρετε ότι ο Ωγύγος μετά τον κατακλυσμό θέλησε να καταμετρήσει τον πλυθησμό και τους είπε να ρίξουν όλοι μια πέτρα σε ένα σημείο για να τις μετρήσει; Και από αυτό βγήκε η λέξη λαός;

 

Ξέρετε ότι ο χρημός του μαντείου στον Δευκαλίωνα πώς να επαναφέρουν την ανθρωπότητα μετά από τον άλλο κατακλυσμό ήταν να ρίξουν πίσω τους μια πέτρα αυτός και η γυναίκα του; Από τις πέτρες που ρίξαν άνδρες γεννήθηκαν από τον Δευκαλίωνα και γυναίκες από την Πύρρα.

 

Ξέρετε ότι ίσως η μέθοδος καταμέτρησης του πλυθησμού με πέτρες έγινε και στις δύο περιπτώσεις και έτσι ξαναδημιούργησαν οργανωμένες κοινωνίες δλδ λαό;

 

 

Ξέρετε ότι μια άλλη ερμηννεία της λέξεως λαός είναι λαός [λάλος > λα(λ)ός, βλ. λάας, λεύς, λάλη]- άνθρωποι, πλήθος, η φυλή, επί ανθρώπων συναθροισμένων (λαλούντων), όλοι οι καλούμενοι με το ίδιο όνομα.

 

Ξέρετε ότι το Ελλάς παράγεται από έδος (που σημαίνει τόπος ίδρυσης) ως εξης εδος = ες + δα (στην + γη), εσδα -> σέδα -> το δ=λλ σέλλα -> το σ ως δασύ Έλλα = Ελλάς. Δηλαδή Ελλάς = τόπος ίδρυσης και όχι φωτεινή πέτρα κτλ κτλ. (ΒΑΣΔΕΚΗΣ Ν. ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

 

Ξέρετε ότι το Σελήνη προέρχεται από το σέλας + άνω; Δλδ πάνω φως και δεν έχει καμία σχέση με το Ελλάς.

 

Ξέρετε ότι το ήλιος προέρχεται από το ίημι = εκπέμπω + ελεύσομαι δλδ αυτός που εκπέμπει ακτίνες και έρχονται σε μας.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Πάλι μισά και στραβά πράγματα...

Ξέρετε ότι το λας στα αρχαία Ελληνικά είναι ο λίθος δλδ η πέτρα;

 

Ξέρετε ότι ο Ωγύγος μετά τον κατακλυσμό θέλησε να καταμετρήσει τον πλυθησμό και τους είπε να ρίξουν όλοι μια πέτρα σε ένα σημείο για να τις μετρήσει; Και από αυτό βγήκε η λέξη λαός;...Ξέρετε ότι ο χρημός του μαντείου στον Δευκαλίωνα πώς να επαναφέρουν την ανθρωπότητα μετά από τον άλλο κατακλυσμό ήταν να ρίξουν πίσω τους μια πέτρα αυτός και η γυναίκα του; Από τις πέτρες που ρίξαν άνδρες γεννήθηκαν από τον Δευκαλίωνα και γυναίκες από την Πύρρα....Ξέρετε ότι μια άλλη ερμηννεία της λέξεως λαός είναι λαός [λάλος > λα(λ)ός, βλ. λάας, λεύς, λάλη]- άνθρωποι, πλήθος, η φυλή, επί ανθρώπων συναθροισμένων (λαλούντων), όλοι οι καλούμενοι με το ίδιο όνομα....

Πραγματικά το λας=πέτρα και το λαός=πέτρινοι. Όμως δεν υπάρχει συσχετισμός - εξον από συνειρμικός - με τις πέτρες του Δευκαλίωνα. Εδώ και πολλά χρόνια είναι παρατηρημένο ότι ο συσχετισμός ανθρώπων με πέτρες είναι παγκόσμιος και μάλλον σχετίζεται με το ότι οι άνθρωποι ήταν ο "λαός" (τα πλάσματα) που δούλευαν την πέτρα - αυτό ξεχώριζε τους ανθρώπους από τα ζώα, εξου και το "πέτρινοι".
Ξέρετε ότι μια άλλη ερμηννεία της λέξεως λαός είναι λαός [λάλος > λα(λ)ός, βλ. λάας, λεύς, λάλη]- άνθρωποι, πλήθος, η φυλή, επί ανθρώπων συναθροισμένων (λαλούντων), όλοι οι καλούμενοι με το ίδιο όνομα....
Το λαός, αρχικά "λα-woς" είναι πιθανότερο να σχετίζεται με το "ζωντανή πέτρα" παρά το "ομιλούσα" (αν και η απόσταση των δύο ισως είναι αμελητέα).
...Ξέρετε ότι το Ελλάς παράγεται από έδος (που σημαίνει τόπος ίδρυσης) ως εξης εδος = ες + δα (στην + γη), εσδα -> σέδα -> το δ=λλ σέλλα -> το σ ως δασύ Έλλα = Ελλάς. Δηλαδή Ελλάς = τόπος ίδρυσης και όχι φωτεινή πέτρα κτλ κτλ. (ΒΑΣΔΕΚΗΣ Ν. ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

 

Ξέρετε ότι το Σελήνη προέρχεται από το σέλας + άνω; Δλδ πάνω φως και δεν έχει καμία σχέση με το Ελλάς.

 

Ξέρετε ότι το ήλιος προέρχεται από το ίημι = εκπέμπω + ελεύσομαι δλδ αυτός που εκπέμπει ακτίνες και έρχονται σε μας.

Τον κύριο Βασδέκη δεν τον ξέρω, ούτε το πως αιτιολογεί όσα λέει (αν τα αιτιολογεί).

Ελλάς-Σελήνη-Ήλιος (αλλά και Σείριος) θεωρούνται να έχουν κοινή προέλευση, και γιατί οι αρχαίοι θυμούνταν προέλευση από το "σελλοί", και γιατί "Ελλάς" δεν υπήρχε ως τόπος πριν να υπάρχουν Έλληνες. Δηλάδή πρώτα υπήρχε ο λαός (Σελλοί) έπειτα ο τόπος που έμεναν πήρε το όνομα από το λαό, κι έπειτα το όνομα υιοθετήθηκε κι από άλλους ομόγλωσσους ως γενικό. Γενικά σήμερα είναι αποδεκτό ότι Ελ-λας=φωτεινή πέτρα και ότι σχετίζεται με το Σελήνη=(φως που κινείται)περιπλανώμενος. Άρα Έλληνας=περιπλανώμενος, όπως η Σελήνη κινείται στον ουρανό. Το δ δεν μπορεί ποτέ γλωσσολογικά να γίνει ή να αντικαταστήσει το λλ. Αλλά σχετίζεται με τα ντ, τ, δζ, τζ, τσ, ζ, σ/ς. Αντίθετα τα ρ, λ=ρρ, λλ κτλ. μια χαρά εναλλάσσονται.

...Ξέρετε ότι το Σελήνη προέρχεται από το σέλας + άνω; Δλδ πάνω φως και δεν έχει καμία σχέση με το Ελλάς.

 

Ξέρετε ότι το ήλιος προέρχεται από το ίημι = εκπέμπω + ελεύσομαι δλδ αυτός που εκπέμπει ακτίνες και έρχονται σε μας.

Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν ηχητικές παραλλαγές του ίδιου πράγματος (Σ)=φως, και Ρ/λ=κίνηση (ροή) και τουλάχιστον με τις σημερινές γνώσεις έχουν άμεση σχέση με τους Έλληνες (και το μεταγενέστερο, Ελλάς).
Link to comment
Share on other sites

Το λαός εκ του λας από τον Ωγύγο υπάρχει καταγεγραμένο. Το αν έγινε το ίδιο και στον Δευκαλίωνα ναι είναι υπόθεση και συνειρμός.

Αλλά πρόσεξε ότι μετά από κατακλυσμο έχουμε το ίδιο γεγονός, ανθρωπότητα + πέτρα, που στην πρώτη περίπτωση ξέρουμε ότι έγινε για καταμέτρηση.

 

Το λαός σε σχέση με το λα(λ)ός έχει μια βάση γιατί οι πρώτες κοινωνίες δεν αποκαλούνταν λαοί αφού δεν υπήρχε ο λόγος σε επίπεδο που να χαρακτηριζει μια ομάδα ανθρώπων σε σχέση με την κοινή τους ομιλία. Αναφέρομαι στους πρωτόγονους ανθρώπους που ενώ δουλεύαν την πέτρα δεν είχαν αναπτύξη λόγο.

 

Το σελήνη με το σελλοί δεν ταιριάζει καθόλου αφού το ένα είναι σελήνη=σέλας+ανω (και όχι σέλας που κινείται) και το δεύτερο μετατροπή κάποιου γράμματος σε λλ ενώ το σέλας έχει ένα λ και δεν δικαιολογείται μετά από σύμφωνο όταν έπεται φωνήεν να διπλασιάζεται το σύμφωνο, δεν υπάρχει λόγος.

 

Επίσης το Σελλοί είναι μεταγενέστερο όνομα του Έλλην. Ο γιος του Έλληνα, Δώρος ήταν αυτος από τον οποίο καταγόταν οι Δωριείς.

Και οι Σελλοί είναι ένα Δωρικό φύλο. Άρα πρώτα υπάρχει ο Έλλην μετά Δώρος και μετά οι Σελλοί.

βλ. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%89%CF%81%CE%B9%CE%B5%CE%AF%CF%82

 

Άρα το Ελλάς δεν προέρχεται από το Σελλάς αλλά το αντίθετο.

 

Το Ελ από την άλλη δεν είναι ρίζα του Ήλιου διότι ο ήλιος προέρχεται από το ίημι και ελεύσομαι, αρχικά αέλιος, αε- όχι όπως Σελ- Σελήνη. Άρα δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι η λέξη κόβεται σε Ελ-λας, το ήλιος είναι αέλιος και όχι δασύ Σελ-. Άρα έχουμε από την μία το δασύ (Σ)Ελλάς και από την άλλη το μη δασύ αέλιος. Άρα δεν έχει καμία σχέση το δασύ (Σ)Ελ-λας με τον ήλιο αε-.

 

Επομένως δεν έχει καμία σχέση με το σέλας = λάμπω, ούτε με το ήλιος.

Επίσης δεν μπορεί να είναι Έλλην περιπλανώμενος διότι το σελήνη δεν είναι φως που κινείται αλλά σέλας + άνω.

 

Το μόνο που δεν βρήκα το γιατί είναι πώς αλλάζει το σέδα σε σέλλα. Αν και νοηματικά οι λέξεις έχουν σχέση και σημαίνουν εκεί όπου εδράζεται κάτι, εκεί όπου κάτι κάθεται κτλ.

 

Έτσι το Ελλάς σημαίνει εκεί όπου κάτι μένει, κάθεται, ιδρύθηκε κτλ και αναφέρεται στις φυλές που ήρθαν μετά τους Γραικούς και κατηκήσαν την Ελληνική χερσόνησο. Διότι οι πρώτοι κάτοικοι ήταν οι Γραικοί και οι Πελασγοί, έπειτα κατέβηκαν Δωριείς, Αχαιοί, Ίωνες κτλ

Οπότε μάλλον αναφέρεται σε αυτήν την κατοίκηση. Πολύ απλά το Ελλάς με αυτήν την έννοια σημαίνει "ο τόπος που μένουμε" όπως το σέλλα εκεί όπου κάποιος κάθεται, σέλλα αλόγου, ποδηλάτου κτλ.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Αντιγράφω από το Ετυμολογικό Λεξικό του Βασδέκη.

 

έδος (δασ.) [σέδας = καθέδρας, Ησύχ., σέλλα (σέδ-λα, δλ>λλ) = κάθισμα, εφίππιον και εξ αυτού το σελλάριος. Σελλοί (Σεδ-λοί), Ελλοί (δασ.) = οι κάτοικοι της Δωδώνης, φύλακες του μαντείου του Διός, αναγκασμένοι νε διάγουν βίο τραχύ και ασκητικό, «ανιπτόποδες, χαμαιεύναι (επί της γης κοιμώμενοι)» τους αποκαλεί ο Όμηρος. Ο δε Σοφοκλής «των ορείων και χαμαικοιτών». Κατά τον Ησύχ. «Έλλα (δασ.) = καθέδρα και Διός ιερόν Δωδώνης», βλ.ελλός. Επίσης ελλά (δασ.) = καθέδρα, Λάκ..

 

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η δασεία προέρχεται από το σ, δηλαδή ες + δα (γη) > σέδα > έδος ή ες +έδα-φος > σέδας > έδος]- έδρα, θρόνος, κάθισμα, οικητήριο, έδρασμα, μάλιστα των θεών, επί ναών, άγαλμα και ο τόπος στον οποίο ιδρύεται, θεμέλιο, βάση, βάθρο. σέδας, σέλλα, σελλάριος, Σελλοί, Ελλοί, ελλά, Έλλη, Ελλήσποντος, έδρα, έδρασμα, έδρη, καθέδρα (κατά), έδραι, αφεδρών (από), εδράζω, εδραίος, εδρήεις, εδραιόομαι, εδραιώνω, εδραίωσις, έδρανον, εδριάω, έδριον, εδρίτης, εδώλιον, εδωλιάζω, έδωλον, εδρο-, ελλός ( = το νεογνό της ελάφου, διότι κρύπτεται, λουφάζει επί του εδάφους), Ελλάς (Σελλοί, Ελλοί), Έλλην, Έλλάδα, Έλληνας, Ελλην-.

 

 

Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι το ες+δα (εις την γην) μετατρέπεται σε Σεδ- ρίζα.

Από εκεί και μετά το -λα, -λοι είναι καταλήξεις των λέξεων.

Σεδ-λοι, Σεδ-λας.

 

Το δλ μετατρέπεται τέλος και αυτό σε λ και έτσι έχουμε τα 2 λ, Σελλοί, Σελλάς.

Το Σ ως δασύ φεύγει και γίνεται Ελλάς, Ελλοί.

 

Έτσι το Ελλάς, οι Σελλοί ή σέλλα κτλ έχουν σχέση με το έλλα = καθέδρα

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

...Επίσης δεν μπορεί να είναι Έλλην περιπλανώμενος διότι το σελήνη δεν είναι φως που κινείται αλλά σέλας + άνω......
Δεν κολλάνε όλα αυτά, τα πολλά αλλά τραβγμένα.

Και το σέλλα... θα το ψάξω αλλά δε νομίζω να είναι αρχαία λέξη - που να κολλάει με την όλη υπόθεση.

Όλη αυτή η θεώρηση με πολλαπλούς και όλο και πιο απίθανους συσχετισμούς (μέχρι και ελαφάκια επιστρατεύει) είναι εντελώς τραβηγμένη.

Το Έλλην (από το οποίο προήλθε το Ελλάς) δεν είναι από τις πιο αρχαίες λέξεις. Τουλάχιστον με την γνωστή προφορά. Το Σελλοί (επειδή διατηρεί το πιο αρχαϊκό (σ)ελ- θεωρείται παλιότερο, και οι ίδιοι οι αρχαίοι μιλούν για τους Σελλούς ως παλιότερους ιερείς, νομίζω δεν το έχω μπροστά μου, της Δωδώνης.

Τα όσα γράφει αυτό το ετυμολογικό λεξικό (όπως τα αναφέρεις) είναι προβληματικά αν τα λέει έτσι. Θα ψάξω να δω και "τι φρούτο" είναι γιατι πολύ στραβά ακούγονται (και δεν το λέω κακόβουλα αφού ούτε το έχω ακουστά, ομολογώ, και αφού εξηγώ για κάθε τι, το τι "δεν κάθεται καλά" με τις σημερινές γλωσσολογικές αρχές και γνώσεις). Μοιάζουν όλα με ερασιτεχνικές αναλύσεις στερεότυπων όπως τις βλέπουμε και σε ταινίες (θυμάστε το "μπαμπά" στο "Γάμος αλλά Ελληνικά" προς το τέλος που εξηγεί ωραία αλλά καθόλου επιστημονικά ότι "όλοι είμαστε το ίδιο"; Τι λέει εκεί;

Τη μια οικογένεια την Ελληνική τη λένε "Πορτοκάλης" (φρούτο αλλά καθόλου ελληνική η λέξη, καθαυτή).

Την άλλη οικογένεια την ξένη τη λένε "Μίλλερ" (πράγματι Ελληνικής προέλευσης από το μύλος και μυλωνάς).

Τα βλέπει λοιπόν ο καλός πατριώτης του εξωτερικού (που δεν ξέρει ότι το πορτοκάλι δεν είναι ακριβώς ελληνική λέξη και που νομίζει ότι το μίλλερ είναι από το ελληνική "μήλο") και φτιάχνει μια συμπαθητική αλλά απίθανη γλωσσολογική ερμηνεία, "πορτοκάλια εμείς, μήλα εσείς, όλοι είμαστε φρούτα!")

Έτσι αγαπητέ ακούγονται αυτά που αναφέρει το λεξικό που χρησιμοποιείς.

Θα επανέλθω για σέλλα και αφού ψάξω να δω τι σόι λεξικό είναι αυτό...

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Δεν κολλάνε όλα αυτά, τα πολλά αλλά τραβγμένα.

Και το σέλλα... θα το ψάξω αλλά δε νομίζω να είναι αρχαία λέξη - που να κολλάει με την όλη υπόθεση.

Όλη αυτή η θεώρηση με πολλαπλούς και όλο και πιο απίθανους συσχετισμούς (μέχρι και ελαφάκια επιστρατεύει) είναι εντελώς τραβηγμένη.

Το Έλλην (από το οποίο προήλθε το Ελλάς) δεν είναι από τις πιο αρχαίες λέξεις. Τουλάχιστον με την γνωστή προφορά. Το Σελλοί (επειδή διατηρεί το πιο αρχαϊκό (σ)ελ- θεωρείται παλιότερο, και οι ίδιοι οι αρχαίοι μιλούν για τους Σελλούς ως παλιότερους ιερείς, νομίζω δεν το έχω μπροστά μου, της Δωδώνης.

Τα όσα γράφει αυτό το ετυμολογικό λεξικό (όπως τα αναφέρεις) είναι προβληματικά αν τα λέει έτσι. Θα ψάξω να δω και "τι φρούτο" είναι γιατι πολύ στραβά ακούγονται (και δεν το λέω κακόβουλα αφού ούτε το έχω ακουστά, ομολογώ, και αφού εξηγώ για κάθε τι, το τι "δεν κάθεται καλά" με τις σημερινές γλωσσολογικές αρχές και γνώσεις). Μοιάζουν όλα με ερασιτεχνικές αναλύσεις στερεότυπων όπως τις βλέπουμε και σε ταινίες (θυμάστε το "μπαμπά" στο "Γάμος αλλά Ελληνικά" προς το τέλος που εξηγεί ωραία αλλά καθόλου επιστημονικά ότι "όλοι είμαστε το ίδιο"; Τι λέει εκεί;

Τη μια οικογένεια την Ελληνική τη λένε "Πορτοκάλης" (φρούτο αλλά καθόλου ελληνική η λέξη, καθαυτή).

Την άλλη οικογένεια την ξένη τη λένε "Μίλλερ" (πράγματι Ελληνικής προέλευσης από το μύλος και μυλωνάς).

Τα βλέπει λοιπόν ο καλός πατριώτης του εξωτερικού (που δεν ξέρει ότι το πορτοκάλι δεν είναι ακριβώς ελληνική λέξη και που νομίζει ότι το μίλλερ είναι από το ελληνική "μήλο") και φτιάχνει μια συμπαθητική αλλά απίθανη γλωσσολογική ερμηνεία, "πορτοκάλια εμείς, μήλα εσείς, όλοι είμαστε φρούτα!")

Έτσι αγαπητέ ακούγονται αυτά που αναφέρει το λεξικό που χρησιμοποιείς.

Θα επανέλθω για σέλλα και αφού ψάξω να δω τι σόι λεξικό είναι αυτό...

Γκουχ, γκουχ... γκουχ... μάλλον θα σε καταγγείλω στους συντονιστές για απόπειρα πνιγμού του συνονομηλιτού εξ? αποστάσεως....

Αμ αυτά τα λένε κύριε dimulatorακο μας... τα λένε...

Απαράδεκτος, αγαπητέ, α-π-α-ρ-ά-δ-ε-κ-τ-ο-ς.

Θα το ξαναγράψω:

α-π-α-ρ-ά-δ-ε-κ-τ-ο-ς

Καλά το παρομοίασα με τα μήλα και τα πορτοκάλια...

Ανοίγεις ένα θέμα «Ξέρετε ότι...» και βέβαια οι υπόλοιποι και υπόλοιπες λογικά περιμένουν να μάθουν κάτι έγκυρο. Κι έπειτα έρχεται κάτι που βαρύδουπα ακούγεται ως «ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ» και το οποίο είναι στην ουσία το φανατισμένο παραλήρημα κάποιου μισαλόδοξου πιθανότατα άσχετου (αλλά «τυχαίως;;;» άραγε; «αγαπημένο παιδί» κάποιων....με πολλά συμφέροντα στο να παροξύνουν και να φανατίζουν) , φορτισμένο με εκφράσεις ασύμβατες με την «επιστημονικότητα» που υπαινήσσεται ο τίτλος αφού είναι «ΑΠΑΛΛΑΓΜΈΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΟ-ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΟΙΝΙΚΙΚΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ» ! (αυτή δεν είναι φρασεολογία που δείχνει εγκυρότητα ? ακόμα κι αν όσα έγραφε ήταν 100% σωστά πάλι θα στερούνταν εγκυρότητας αφού στερείται ψυχραιμίας).

Και τι να κάνουμε δηλαδή; Αν οι ίδιοι που παρουσιάζονται ως πολέμιοι του σκοταδισμού και της μισαλοδοξίας απλά προωθούν τον δικό τους σκοταδισμό και τη δική τους μισαλοδοξία... και άνθρωποι σαν εσένα σκεπτόμενοι, όπως θεωρώ, δεν βλέπουν «πόσο γυμνός» είναι ο «βασιλιάς» τους.....

Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με διαφωνίες επί απόψεων και πεποιθήσεων αλλά με κάτι που αγγίζει τα όρια του κακόβουλου.

 

Προτείνω στους συντονιστές το κλείδωμα του θέματος ως «αθέμιτο» και συνέχιση της συζήτησης σε άλλο θέμα με λιγότερο αποπροσανατολιστικό τίτλο.

Link to comment
Share on other sites

λες "και το οποίο είναι στην ουσία το φανατισμένο παραλήρημα κάποιου μισαλόδοξου πιθανότατα άσχετου"

 

αντιλαμβάνεσαι νομίζω ότι λες κάτι για κάποιον που δεν ξέρεις καν...και τον έχεις στολίσει κανονικά..άδικα μπορώ να πω...

 

καλέ γιατί αρπάχτηκες; και μάλιστα προτείνεις κλέιδωμα θέματος;

 

είναι γνωστό ότι η ινδοευραπαϊκή θεωρία δεν στέκει... ποιο το παράξενο; επειδή βρέθηκε κάποιος να το γράψει στο λεξικό του;

 

και αν είδες το συγκεκριμένο για το έδος και σέλλα είναι από άλλο λεξικό του Ησύχιου... δεν είναι δηλαδή δικές του αυθαίρετες γνώμες όπως μπορεί να πει κάποιος επειδή δεν ακολουθεί το ινδοευραπαϊκό μοτίβο.

 

από την άλλη η επιστήμη υιοθετεί κάτι και μετά το αλλάζει. η ινδοευρωπαική θεωρία είναι γνωστό ότι είναι σε φάση αλλαγής διότι δεν στέκει με την συμπλήρωση της παλαιοανθρωπολογίας.

 

επίσης στον πρόλογο αφού το διάβασες αναφέρει έναν θεωρητικό της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας τι του είπε και τι του απόδειξε σε μια τηλεοπτική εκπομπή στην οποία μετά ο άλλος δεν ήερε τι να πει και δεν του απάντησε όπως γιατί οι γλωσσολόγοι της θεωρείας αυτής δεν μπορούν να εντάξουν Ομηρικά ρήματα στις ινδοευρωπαϊκές ρίζες αφού δεν τους βγαίνουν...

 

(προτείνω αν είναι να πούμε για την ινδοευρωπαϊκή θεωρεία να ανοίξεις άλλο τόπικ...)

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

ούτις στα δικά σου λεξικά μιας και δεν αποδέχεσαι του Βασδέκη,

 

για ψάξε να βρεις αν το σέλλα είναι παλαιότερο του σέλα και αν είναι αρχαίο ελληνικό,

αλλά επίσης θέλω να δω γιατί το σελήνη δεν είναι σέλας+άνω και είναι σέλας+κινώ..

 

έτσι να δούμε κάποια πράματα ενδεικτικά... γκουχ γκουχ... βάσει "της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας"... :)

 

γιατί μέχρι τώρα τόσο του Ησύχιου το λεξικό όσο και του μαντζέντα το αρχαίο όσο και του Τεγόπουλου-Φυτράκη σε αυτά που ανέφερα συμφωνούν μέχρι ένα σημείο και μετά δεν δίνουν άλλες πληροφορίες, αλλά συμφωνούν. π.χ. βρήκα στο μαντζέντα και στον Φυτράκη το σέλλα ως παλαιό αρχαίο του σέλα. κτλ

 

σημείωση: δεν είναι κακό να δεις και μια άλλη άποψη η οποία δεν συμφωνεί με την ινδοευρωπαϊκή θεωρία

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Τον άνθρωπο τον "γνωρίζει" κανείς από τα γραπτα του. Δεν έχει σημασία αν σε μια λεπτομέρεια λέει κάτι σωστό ή όχι. Τα κείμενα που είδα είναι πλημυρισμένα μισαλοδοξία.

Με την "ινδοευρωπαϊκή θεωρία" ούτε κόλλημα έχω, ούτε τη δέχομαι άκριτα, ούτε είμαι χωρίς τις αιτιολογημένες αντιρρήσεις μου προς αυτή. Ούτε παραβλέπω το ότι έχει τη δική της συνέπεια και ότι οφείλουμαι να την εξετάζουμε χωρίς δικές μας παρωπίδες.

Άλλο αυτό, άλλο να παίρνω στα σοβαρά κάποιον που τη θεωρεί "ανωμαλία". Όπως εξήγησα απλά και σύντομα το γιατί αυτά που λέει δεν κολλάνε. Τα κατεβατά με λέξεις που ακούονται κάπως ίδιες δεν λένε τίποτα. Χρειάζεται εξήγηση για το κάθε ένα και δεν κολλάνε.

Ο άνθρωπος είναι γεμάτος αντιφάσεις στα όσα είδα ότι λέει και γράφει. Όχι μόνο μπορώ αλλά και πρέπει να λέω ότι είναι γυμνός αν έτσι είναι.

Link to comment
Share on other sites

Τον άνθρωπο τον "γνωρίζει" κανείς από τα γραπτα του. Δεν έχει σημασία αν σε μια λεπτομέρεια λέει κάτι σωστό ή όχι. Τα κείμενα που είδα είναι πλημυρισμένα μισαλοδοξία.

Με την "ινδοευρωπαϊκή θεωρία" ούτε κόλλημα έχω, ούτε τη δέχομαι άκριτα, ούτε είμαι χωρίς τις αιτιολογημένες αντιρρήσεις μου προς αυτή. Ούτε παραβλέπω το ότι έχει τη δική της συνέπεια και ότι οφείλουμαι να την εξετάζουμε χωρίς δικές μας παρωπίδες.

Άλλο αυτό, άλλο να παίρνω στα σοβαρά κάποιον που τη θεωρεί "ανωμαλία". Όπως εξήγησα απλά και σύντομα το γιατί αυτά που λέει δεν κολλάνε. Τα κατεβατά με λέξεις που ακούονται κάπως ίδιες δεν λένε τίποτα. Χρειάζεται εξήγηση για το κάθε ένα και δεν κολλάνε.

Ο άνθρωπος είναι γεμάτος αντιφάσεις στα όσα είδα ότι λέει και γράφει. Όχι μόνο μπορώ αλλά και πρέπει να λέω ότι είναι γυμνός αν έτσι είναι.

 

το θέμα είναι όμως φίλε Ούτι ότι τα γραπτά του δεν έχουν μισαλοδοξία αν εννοείς το ότι χαρακτηρίζει την ινδοευρωπαϊκή θεωρία ανωμαλία.

 

Κάτι που ξεκινησε ως συγκριτική μελέτη και ξαφνικά απόκτησε φυλή και γλώσσα (ξεκάθαρα κατασκευασμένη) χωρίς καμίας γραπτής ή ιστορικής αναφοράς μάλιστα βαίνωντας ενάντια στα αρχαιολογικά ευρήματα δεν είναι μια ανωμαλία στην επιστήμη?

 

Μια χαρά τα λέει για μένα και είναι και σεμνός και η όλη του μελέτη βασίζεται στη ηχητική παραγωγή των λέξεων και την ιστορική τους μεταλλαγή στον ίδιο τόπο (της Ελληνικής χερσονήσου) βασισμένος σε άλλα λεξικά και αρχαία κείμενα, τίποτα παραπάνω.

 

Δες αν θέλεις εδώ μια μίνι ιστορίκή αναφορά της ανωμαλίας της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας

http://www.artofwise.gr/forum/index.php?/topic/4538-eiaeiaaonudhaueth-eaaunssa/page__view__getnewpost__fromsearch__1

 

Αν δεν είναι αυτό κατασκεύασμα τότε ποιο είναι;

 

Απλά αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να σου κάθεται κάπως άβολο και παράξενο αν έχεις συνηθίσει σε λεξικά και ετυμολογίες βάσει της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας... αυτό όμως είναι άλλο θέμα...

 

το πρώτο που θα πρέπει να αναρωτηθείς είναι αν στέκει η ετυμολογία βάσει αυτής της θεωρίας, γιατί αν η αρχή της θεωρία είναι λάθος τι να κάνω την όλη αντίδραση σου; Δεν έχει βάση απλά είναι ένα ξεβόλεμα της συνείδησης και του μέχρι τώρα τρόπου σκέψης που έλεγες "έτσι είναι τα πράματα" και αν σου πει κάποιος δεν είναι έτσι αναστατώνεσαι και αντιδράς.

 

Προσοχή δεν αναφέρομαι προσωπικά, δεν έχω τίποτα με σένα, απλά αναφέρω παράδειγμα τύπου εφησυχασμού βάσει μιας θεωρίας και αντίδραση στην αλλαγή της θεωρίας αυτής και των αποτελεσμάτων της.

 

Διότι ο Βασδέκης έχει άλλα αποτελέσματα με άλλη μέθοδο και η η ινδοευρωπαϊκή θεωρία άλλα με άλλη μέθοδο.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

το θέμα είναι όμως φίλε Ούτι ότι τα γραπτά του δεν έχουν μισαλοδοξία αν εννοείς το ότι χαρακτηρίζει την ινδοευρωπαϊκή θεωρία ανωμαλία.

...

Βρήκα κι άλλα δικά του. Το θέμα είναι ότι η μέθοδός του έχει κενά κι όμως εκεί βασίζει κάτι που τελικά δεν μπορεί να το κάνει να σταθεί χωρίς ένεση φανατισμού.
Link to comment
Share on other sites

αυτό που λες εγώ δεν το έχω δει. που είδες κενό; το δλ σε λλ το αναφέρει και ο Ησύχιος αν αναφέρεσαι σε αυτό.

 

Και επειδή είδα και Μπαμπινιώτη το σέλλα έχει σχέση με το έδος και σημαίνει σε αυτό που κάτι εδράζεται.

Επίσης το Ελλάς λέει ότι έχει σχέση με τους Σελλούς.

Μέχρι εδώ συμφωνούμε και στα δύο λεξικά.

 

Η όλη λοιπόν διαφορά είναι αν το Σελλός προέρχεται από το σέλλα ή από το σελήνη! Από την λέξη που προέρχεται το Σελλός προέρχεται και το Έλλην.

 

Διότι όπως λες η ινδοευρ. θεωρία παράγει το Ελλάς από το Σελλούς, αλλά τους Σελλούς από που;

 

Ο Βασδέκης παράγει τους Σελλούς από την ρίζα της λέξεως σελλα δλδ έδος.

 

Αυτή είναι η διαφορά.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Από HESYCHIUS Lexicogr.

(A.D. 5/6: Alexandrinus)

 

Ελλοί Έλληνες οι εν Δωδώνη και οι ιερείς

Έλληνες οι από του Διός του Έλληνος ή φρόνιμοι ήτοι σοφοί

Σελλήεις ποταμός Θεσπρωτίας αφ ου και το έθνος Σελλοί και άλλος της Τρωάδος οι δ αναγιγνώσκονες κατά συναλοιφήν αμφί σε σ' Ελλοί.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...