Sabrina Posted June 23, 2009 Report Share Posted June 23, 2009 Δεν πειράζει που είναι μεγάλο, απλά χρησιμοποιείς λέξεις που το κάνουν λίγο κουραστικό (πχ "θυγάτηρ", "εγέννησε", "επιστασία"..). Αλλά οι πληροφορίες είναι καλές Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmar Posted June 23, 2009 Report Share Posted June 23, 2009 εγώ τουλάχιστον, σου βγάζω το καπέλο.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted June 23, 2009 Author Report Share Posted June 23, 2009 (edited) Δεν πειράζει που είναι μεγάλο, απλά χρησιμοποιείς λέξεις που το κάνουν λίγο κουραστικό (πχ "θυγάτηρ", "εγέννησε", "επιστασία"..). Αλλά οι πληροφορίες είναι καλές ναι καλά κάνεις και το λες θα το προσέξω.... τα σημεία που είναι με τέτοιες λέξεις είναι επηρεασμένα από την Ωγυγία ένα βιβλίο που έχει τέτοια αρχαϊζουσα διάλεκτο. Εμένα προσωπικά μου αρέσουν τέτοιες λέξεις (και τις έχω συνηθίσει) και νομίζω ότι περιγράφουν πιο καλά κάτι ή ότι είναι περισσότερο εύστοχες νοηματικά από τις σημερινές, αλλά αν είναι κουραστικές θα το δω.... Σαμπρινα και Ίνγκμαρ σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! Τη μελέτη αυτή την έκανα για δύο κυρίως λόγους... 1ον γιατί ήθελα να μάθω περί κάποιων σκόρπιων πληροφοριών που είχα για την ψυχοστασία και την κρίση των ψυχών στην Σελήνη, και έτσι ήθελα να δω μέσω των Επιθέτων και των τριών πιο αντιπροσωπευτικότερων Θεοτήτων τι λέγεται γύρω από το θέμα "Σελήνη". 2ον γιατί ήθελα να κάνω την δικιά μου τελετή "Πανσελήνου" και "Νέας Σελήνης" επειδή οι πληροφορίες για τελετές τύπου Drawing Down the Moon δεν με κάλυπταν. Να σκεφτείτε ότι δεν δημοσίευσα όλη την μελέτη. Λείπουν ακόμη κάποιες ειδικές αναφορές στην μυθολογία της Θεάς Άρτεμης που ακόμη είναι σε εξέλιξη συγγραφής. Τέλος θα ήθελα να βάλω και έναν τελευταίο ύμνο προς την Θεά Άρτεμη (που ξέχασα να βάλω μαζί με τους άλλους ύμνους της Εκάτης και Σελήνης) Ύμνος στην Άρτεμη Κόρη του Διός και της Λητούς, που τελείς τον Ιερό Γάμο του Νου και της Ψυχής, έφορε του τοκετού, της διαδικασίας εισόδου της ψυχής στο πεδίο της ύλης, της παρθενίας, της αγνότητας του θείου σπινθήρα που φέρουν τα όντα μέσα τους και του κυνηγιού της αρετής, εσύ που φωτίζεις τις νύκτες τα όρη για να μπορούν οι ορειβάτες της αρετής να ανεβαίνουν στα πνευματικά υψώματα, τα δάση, τις πεδιάδες και τους λιμένες, προστάτιδα των σκύλων και των προστατήριων δυνάμεων του είναι, ελαφιών και των αγνών υπάρξεων, των γατών και των αιγών, Τοξοφόρε και Εκάτη, κυνηγέ των ζωδίων, ταχεία κίνηση ελάφων, Καθαρή και Άφθαρτη ως το φως, Αγνή, Αιολόμορφε, Δελφινία, Ευπάρθενε, Ελαφιαία, Σεμνή, Σελασφόρε, Τοξόδαμνε, Φιλοπάρθενε, Κράτησε τις ψυχές μας αγνές και αμόλυντες από πάση κακία και πάθος και στάσου αρωγός σεμνού βίου δίνοντας μας τα πρέποντα για ένα αξιοπρεπή βίο. Edited June 23, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnny Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Εξαιρετική εργασία dimulator, εύγε. Αλήθεια, αυτό το άρθρο το προορίζεις για δημοσίευση κάπου? Γιατί δεν ανεβάζεις τόσο αυτό όσο και κάποια άλλα όμορφα άρθρα που έχεις γράψει στην ιστοσελίδα? Αξίζουν να διαβαστούν (και είμαι σίγουρος ότι θα διαβαστούν) από πολύ κόσμο! :smilewink: Επίσης, ήθελα να σε ρωτήσω αν γνωρίζεις πού βρίσκεται το άγαλμα της Σελήνης που παραθέτεις στην πρώτη φωτογραφία... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted June 25, 2009 Author Report Share Posted June 25, 2009 Δεν έχω σκεφτεί να τα δημοσιεύσω αλλού, επειδή είναι μεγάλα σε έκταση δεν ξέρω αν γίνεται να τα δημοσιεύσω στο σάητ... Αν θέλει η Νεφέλη δεν έχω πρόβλημα. Το άγαλμα της Θεάς Σελήνης βρίσκεται στο Museum Collection: Museo Pio-Clementino, Musei Vaticani, Vatican City Δες και εδώ για λεπτομέρειες Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 Δεν έχω σκεφτεί να τα δημοσιεύσω αλλού, επειδή είναι μεγάλα σε έκταση δεν ξέρω αν γίνεται να τα δημοσιεύσω στο σάητ... Αν θέλει η Νεφέλη δεν έχω πρόβλημα. Φυσικά και θέλω. Αλλά θα πρέπει αφ' ενός να μου στείλεις ενιαίο κείμενο (εδώ είναι χωρισμένα σε ποστ) και αφ' ετέρου όλες τις πηγές που χρησιμοποίησες. Επίσης, αν κάτι είναι αυτολεξεί μεταφορά από βιβλία, χριάζομαι το ποιά βιβλία είναι αυτά και ποιά σημεία στο κείμενο είναι η αυτολεξεί μεταφορά (τα ξέρεις άλλωστε αυτά, τα έχουμε ξαναπεί ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christos123 Posted June 28, 2009 Report Share Posted June 28, 2009 Μπράβο... πολύ καλή δουλεία...!!!! αν και όσον αφορά την Εκάτη, εγώ είχα διαβάσει μια τελείως διαφορετική εκδοχή, αλλά θεωρώ, οτι πολλές εκδοχές μπορούν να θεωρηθούν "έγκυρες"... δεν ξέρω τι άλλο να πω... μπραβο και πάλι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted June 29, 2009 Author Report Share Posted June 29, 2009 Ευχαριστώ για τα καλά λόγια, χαίρομαι που σας αρέσει! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingmar Posted June 30, 2009 Report Share Posted June 30, 2009 ....Πολύ ωραίες οι πληροφορίες! Μπράβο!!! :smilewink: Και σήμερα πιστεύουν μερικοί/κες σε αυτές τις Θεότητες. Αφήνουν μάλιστα τάματα-αγαλματίδια της Θεάς στα κλαδιά δέντρων -πλησίον ιερών τόπων... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christos123 Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 χμ......και κάτι ακόμα..... βασικά έχω διαβάσει ότι η Εκάτη άνηκε στους τιτάνες, και μάλιστα ότι ήταν η μόνη στην οποία ο Δίας είχε επιτρέψει να "δρα" και να λατρεύεται σε όλη την περιοχή της Ελλάδας σε αντίθεση με τους άλλους θεούς που η λατρεία τους ήταν λίγο πιο τοπική. Αυτό που θέλω πάντως να ρωτήσω είναι τι διαχωρίζει ένα θεό από ένα τιτάνα? και τελικά τη διαφορές συνεπάγονται από το αν η Εκάτη θεωρείται τιτάνισα η θεά....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkySpirit Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 Αυτό που θέλω πάντως να ρωτήσω είναι τι διαχωρίζει ένα θεό από ένα τιτάνα?και τελικά τη διαφορές συνεπάγονται από το αν η Εκάτη θεωρείται τιτάνισα η θεά....? Eγώ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:οι τιτάνες θεωρούνταν εχθροί των ανθρώπων και οι ολύμπιοι τους νίκησαν.Ύμνοι σε μερικούς από αυτούς όπως ο Κρόνος γιατί υπάρχουν? Μήπως υπήρχαν και <<καλοί τιτάνες>>?(sorry αν ακούγεται χαζή η ερώτηση μου αλλά το χω απορία) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
irenicus777 Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 Οι αρχαιοελληνικές θεότητες δεν χωρίζονταν σε "καλές" και "κακές". Δεν υπήρχε νόημα σε αυτό άλλωστε. Αν δεις το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του εκάστοτε Θεού ή Τιτάνα, θα δεις ότι είναι στην ουσία παρόμοια με τους χαρακτήρες και την προσωπικότητες των ανθρώπων, με δυνάμεις, αρετές άλλά και αδυναμίες και πάθη (πχ, ο κουτσός Ήφαιστος, ο γυναικάς Δίας, η ζηλιάρα κερατωμένη Ήρα κλπ). Δεν είναι δηλαδή ή ασπρο ή μαύρο. Είναι και ασπρόμαυρο, και κυρίως, είναι γκρίζο. Αν τώρα σαν "καλούς τιτάνες" ορίζεις αυτούς που στήριξαν το Δία στην Τιτανομαχία τότε, ναι. Ο Προμηθέας, η Ρέα (η μητέρα του Δία που τον έσωσε από τον παιδοφάγο πατέρα του) και άλλοι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 Eγώ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:οι τιτάνες θεωρούνταν εχθροί των ανθρώπων και οι ολύμπιοι τους νίκησαν.Ύμνοι σε μερικούς από αυτούς όπως ο Κρόνος γιατί υπάρχουν?Μήπως υπήρχαν και <<καλοί τιτάνες>>?(sorry αν ακούγεται χαζή η ερώτηση μου αλλά το χω απορία) Μερικοί από το πάνθεο των Ολύμπιων ήταν τιτάνες, αλλά κανείς από τους γίγαντες Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted July 3, 2009 Author Report Share Posted July 3, 2009 (edited) Αυτό που θέλω πάντως να ρωτήσω είναι τι διαχωρίζει ένα θεό από ένα τιτάνα?και τελικά τη διαφορές συνεπάγονται από το αν η Εκάτη θεωρείται τιτάνισα η θεά....? Τιτάνες είναι οι Θεοί από την γενιά του Θεού Ουρανού και της Θεάς Γαίας μέχρι τον Δία. Οι Τιτάνες είναι Θεοί δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους γνωστούς Ολύμπιους. Απλά τους διαχωρίζουμε για να δειχθεί ποιος είχε την εξουσία του Κόσμου. Αυτό μεταφορικά σημαίνει ποια αρχή αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος ως υπέρτατη η οποία εξουσιάζει τον Κόσμο. Η αλλαγή εξουσίας δείχνει την αλλαγή εποχής στην αντίληψη του ανθρώπου περί της Αρχής του Κόσμου. Έτσι οι πρωτοι άνθρωποι αντιλαμβανόντουσαν ότι η Θεία Αρχή των πάντων ήταν ο Ουρανός επειδή "ουρεί" την βροχή και δίνει την ζωή στην Γαία. Και με αυτήν την ζωή (φυτά) τρεφονται και οι άνθρωποι. Αργότερα είδαν ότι η ζωή είναι δέσμια του Κ(Χ)ρόνου όπου μέσα του γεννιούνται και πεθαίνουν τα έμβια όντα, άρα μια νέα Θεία Αρχή πιο δυνατή από τον Ουρανό εμφανίστηκε και πήρε την εξουσία. Αργότερα με την μελέτη της ψυχής αντιλήφθηκαν ότι η ζωή είναι εντός της ψυχής και ότι είναι αθάνατη, ετσι μια νέα Θεία Αρχή πιο δυνατή από τον Κ(Χ)ρόνο υπάρχει αυτή της αθάνατης Ζωής = Ζευς. Αργότερα με την ανάπτυξη της φιλοσοφίας ανακαλύφθηκε το υπερούσιο και τα πεδία της ύπαρξης και φανερώθηκε ότι μια οντότητα άρρητη υπερέχει νοηματικά έναντι όλων και ενώνει μέσα του όλους τους Θεούς και το Παν, Αυτή η οντότητα είναι το Εν. Η Θεά Εκάτη είναι Τιτάνισα. Eγώ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:οι τιτάνες θεωρούνταν εχθροί των ανθρώπων και οι ολύμπιοι τους νίκησαν.Ύμνοι σε μερικούς από αυτούς όπως ο Κρόνος γιατί υπάρχουν?Μήπως υπήρχαν και <<καλοί τιτάνες>>?(sorry αν ακούγεται χαζή η ερώτηση μου αλλά το χω απορία) Έτσι οι Τιτάνες δεν ήταν εχθροί των ανθρώπων αλλά και Αυτοί Θεοί μόνο που με την πάροδο του χρόνου νέες δυνάμεις φανερωνόντουσαν στην αντίληψη των ανθρώπων και η εξουσία άλλαζε Θεότητα. Ο αρχαίος Έλληνας υμνεί όλους τους Θεούς μιας και όλοι υπάρχουν και παίζουν τον ρόλο τους στην λειτουργία του Κόσμου. Μπορεί να νικησε μυθολογικά τον Κρόνο ο Δίας αλλά ο χρόνος ακομη υπάρχει και μέσα σε αυτόν γεννιόμαστε και πεθαίνουμε. Αλλά όσοι ξεφεύγουν από αυτόν γίνονται Ολύμπιοι σαν τους Θεούς... oι αρχαιοελληνικές θεότητες δεν χωρίζονταν σε "καλές" και "κακές". Δεν υπήρχε νόημα σε αυτό άλλωστε. Αν δεις το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του εκάστοτε Θεού ή Τιτάνα, θα δεις ότι είναι στην ουσία παρόμοια με τους χαρακτήρες και την προσωπικότητες των ανθρώπων, με δυνάμεις, αρετές άλλά και αδυναμίες και πάθη (πχ, ο κουτσός Ήφαιστος, ο γυναικάς Δίας, η ζηλιάρα κερατωμένη Ήρα κλπ). Δεν είναι δηλαδή ή ασπρο ή μαύρο. Είναι και ασπρόμαυρο, και κυρίως, είναι γκρίζο. Οι Θεοί δεν έχουν πάθη όπως τα θηρία αλλά αρετές. Αυτά που φαίνονται σαν ανθρώπινα πάθη είναι μυθολογικές εικόνες, π.χ. η ζήλια της Ήρας είναι το μένος του Αέρος προς την Γη, ο κουτσός Ήφαιστος είναι η ανάγκη του τεχνιτού πυρός για εφοδιασμό με καύσιμη ύλη ώστε να συνεχίζει να "στέκεται" να υπάρχει, ο γυναικάς Δίας είναι η τάση της ζωης να εισχωρεί παντού κτλ Οι αρχαίες Ελληνικές θεότητες ναι δεν είναι καλές ή κακές είναι κάτι πιο ανώτερο έξω από το καλό και το κακό που είναι ένα ζεύγος δυνάμεων εντός του γίγνεσθαι, δλδ του μεταβαλλόμενου κόσμου. Έτσι σαν ανωτερες και έξω από το καλό-κακό δεν μπορούμε να τις χαρακτηρίσουμε, οι παλιοί τις λέγανε Αγαθές με την έννοια του υπερούσιου του καλού-κακού. Το σίγουρο είναι ότι οδηγούν το γίγνεσθαι πάντα σε μια εξελιξη προς το Αγαθό. Edited July 3, 2009 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christos123 Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 ω... βασικά ευχαριστώ..........για τις διευκρινήσεις.... Και έθεσες πολύ εύστοχα και εύγλωττα τον λόγο που οι αρχαίοι θεοί δεν απεικονίζονταν ως η απεριόριστη πηγή καλοσύνης όπως στο χριστιανισμό..... μπραβο, μπραβο!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.