Jump to content

Σουφισμός, Θεός και λογική


Recommended Posts

Θέλετε παράδειγμα λογικής στην φιλοσοφία για να δείτε για τι επίπεδο μιλάω....?

Διαβάστε τον διάλογο Παρμενίδη του Πλάτωνος, είναι ο πιο δύσκολος ....

Παρακάτω παραθέτω μόνο τα συμπεράσματα σε περίληψη για να πάρετε μια ιδέα "λογικής"

 

είναι μεγάλο για αυτό διαβαστε όσο νομίζετε, απλά πάρτε μια δόση βαθειάς "λογικής" που αγγίζει τα ανώτερα όρια της σκέψης...

 

 

 

είναι λίγο :offtopic: το παράδειγμα με τους Σούφι αλλά σχετικό με την λογική και την ατραπό της Σοφίας της Θεάς Αθηνάς...

 

ευχαριστω Αρτζούνα για τα καλά σου λόγια.

:001construction:

Μιά λέξη τα είπε όλα: Παρμενίδης

 

ΥΓ.

Η λογική χρησιμοποιείται για να αναλύσει τη "θεολογία" αλλά η "θεολογία" καθ' εαυτή είναι υπερβατική γνώση.

Ειδικά ο Παρμενίδης (που περίμενα πως και πως να αναφέρεις :5_1_119v[1]: ) δείχνει ακριβώς ότι η θεολογία επιτυγχάνεται υπερβατικά. Όλη η λογική προσπάθεια έχει να κάνει με την προσπάθεια κατανόησης της υπερβατικής εμπειρίας.

Φυσικά έχει αξία και οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα (απρόσμενα και "δυσάρεστα" - ωρισμένως - αφού η αρχαιοελληνική φιλοσοφική σκέψη οδήγησε προς ένα φιλοσοφικό μονοθεϊσμό) αλλά είναι μια επιφανειακή προσέγγιση, τελικά, γιατί εκείνο που μετρά είναι η βίωση της υπέρβασης (που χωρίς αυτή ο Παρμενίδης δεν θα ήταν εκείνος που ήταν - και προηγείται της λογικής ανάλυσης).

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Ούτις δεν είναι μια λέξη μόνο, παρέθεσα και τον διάλογο σε περίληψη, δες πιο πισω στα ποστ, αυτό που έκανες quote είναι το μήνυμα που για κάποιο λογο δεν το εμφάνιζε ολόκληρο.

 

Ναι στην θρησκεία και τον μυστικισμό υπάρχει και η υπερβατική εμπειρία και ναι το θείο είναι υπέρλογο μόνο που ο διάλογος Παρμενίδης δεν έχει να κάνει με καμία υπερβατική εμπειρία είναι απλή λογική...

 

Αν διαβάστε ελληνική φιλοσοφία θα δείτε για τι ακριβώς πράγμα μιλάω...

 

Ένα άλλο παράδειγμα λογικής στην φιλοσοφία είναι η απόδειξη της αθανασίας της ψυχής. Πώς νομίζετε ότι έχουμε την γνώση αυτής της θεολογικής - φιλοσοφικής ιδέας μέσω κάποιας υπερβατικής εμπειρίας; Όχι με απλή λογική...

 

Ο Σωκράτης λέγει ότι στον κόσμο μας υπάρχουν τα αντίθετα όπως μέρα, νύχτα, κρύο, ζεστό κτλ... Κάθε αντίθετο δεν επιδέχεται την μίξη του με άλλο. Αν αυτό ισχύει τότε τι ισχύει για την ζωή και τον θάνατο; Πολύ απλά η ζωή δεν επιδέχεται την μίξη με τον θάνατο. Αυτό σημαινει ότι το αίτιο ζωής στον άνθρωπο παραμένει αμετάβλητο. Αυτό το αίτιο ομως είναι η ψυχή. Άρα αν η ψυχή δεν επιδέχεται τον θάνατο πως ονομάζεται; Αθάνατη!

 

παραθέτω και το απόσπασμα από τον διάλογο του Πλάτωνος Φαίδωνα...

105d

«Οτιδήποτε επομένως κι αν έχει στην κατοχή της η ψυχή το έχει παντοτε πλησιάσει φέρνοντας του ζωή;

Και βέβαια το έχει πλησιάσει είπε.

Τι από τα δύο λοιπόν συμβαίνει; Υπάρχει κάτι αντίθετο στη ζωή ή όχι;

Υπάρχει είπε.

Ποιο;

Ο θάνατος.

Επομένως η ψυχή ποτέ δεν θα δεχτεί το αντίθετο από κείνο που καθ’ αυτή φέρει πάντοτε μέσα της, όπως έχουμε συμφωνήσει με βάση τα προηγούμενα;

Οπωσδήποτε, είπε ο Κέβης.

Για πες αυτό που δεν δέχεται την ιδέα του αρτίου πως το ονομάσαμε τώρα δα;

Ανάρτιο απάντησε.

Και αυτό που δεν δέχεται το δίκαιο και κείνο που δεν δέχεται το μουσικό;

Το ένα άμουσο, είπε το άλλο άδικο.

Ωραία. Και αυτό που δεν μπορεί να δέχεται θάνατο, πως το αποκαλούμε;

Αθάνατο, απάντησε.

Η ψυχή λοιπόν δεν δέχεται τον θάνατο;

Όχι

Άρα η ψυχή είναι αθάνατη.

Αθάνατη είναι.»

 

Πολύ απλό και λογικό...

 

Για τέτοια λογική μιλάω...

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Απλά αυτό που υποστηρίζω είναι ότι η λογική είναι ένα άλλο μονοπάτι, μια ατραπός προς το Θείο... και έχουμε ζωντανό παράδειγμα την φιλοσοφία.

Για μένα η φιλοσοφία είναι μια άλλη έμπνευση μιας ενθεης κατάστασης που ως ψυχικό γνώρισμα έχει την λογική. Όπως οι Μούσες εμπνέουν έναν μουσικό, έναν καλλιτέχνη έτσι εμπνεουν και τον φιλόσοφο μέσω της λογικής. Αυτό δείχνει την σύνδεση λογικής και μυστικού βιώματος μόνο που δεν είναι ορατό στον μέσω άνθρωπο γιατί εμείς εδώ στις Δυτικές κοινωνίες έχουμε μάθει να ξεχωρίζουμε την λογική από την θρησκεία και από κάθε εμπειρία ένθεη...

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Ένα άλλο παράδειγμα λογικής στην φιλοσοφία είναι η απόδειξη της αθανασίας της ψυχής. Πώς νομίζετε ότι έχουμε την γνώση αυτής της θεολογικής - φιλοσοφικής ιδέας μέσω κάποιας υπερβατικής εμπειρίας; Όχι με απλή λογική...

Φίλε μου, το λάθος σου είναι ότι θεωρείς πως οι φιλοσοφικές θεωρίες είναι αποδείξεις και γνώσεις. Δεν είναι τίποτα από τα δύο. Είναι απλά φιλοσοφικές θεωρίες.

Σε άλλο σου ποστ αναφέρεις ότι «η λογική είναι ένα άλλο μονοπάτι, μια ατραπός προς το Θείο». Επίσης λάθος. Δεν είναι «άλλο» μονοπάτι, είναι το ίδιο. Είναι τα πρώτα βήματα. Η λογική είναι τα πρώτα βήματα προς το Θείο. Όταν η λογική φτάσει στα ύψιστα επίπεδά της -την ?ανώτατη φιλοσοφία? αν θες- τότε θα είναι πια ώρα να «σωπάσει» και να δώσει χώρο στο παράλογο, δηλαδή στο «πέρα από την λογική», για να μπορέσει να βιώσει πραγματικά το Θείο.

 

Συνοψίζοντας, συμφωνώ απόλυτα μ? αυτά που είπε ο Ούτις: «η θεολογία επιτυγχάνεται υπερβατικά. Όλη η λογική προσπάθεια έχει να κάνει με την προσπάθεια κατανόησης της υπερβατικής εμπειρίας.

Φυσικά έχει αξία και οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα (...) αλλά είναι μια επιφανειακή προσέγγιση, τελικά, γιατί εκείνο που μετρά είναι η βίωση της υπέρβασης».

Ακριβώς αυτό! :cheerful:

Link to comment
Share on other sites

Όταν η λογική φτάσει στα ύψιστα επίπεδά της -την ?ανώτατη φιλοσοφία? αν θες- τότε θα είναι πια ώρα να «σωπάσει» και να δώσει χώρο στο παράλογο, δηλαδή στο «πέρα από την λογική», για να μπορέσει να βιώσει πραγματικά το Θείο.

 

Ειναι πολυ ευκολο να δεις που τελειωνει η λογικη κανωντας την απλη εξης ερωτηση σε εναν μαθηματικο.

"Ποιος ειναι ο μεγαλυτερος αριθμος που υπαρχει?

Η απαντηση που θα λαβεις ειναι το +απειρο..και για τον μικροτερο -απειρο

 

Η επαγωγικη μεθοδος της λογικης ειναι ωστοσο ωφελιμη στο να φτασεις σε αδιεξοδο,ειναι μια καλη αρχη για να αναζητησεις το "Θειο"

Link to comment
Share on other sites

είδατε που ακόμη ορίζεται την λογική με την μαθηματική της έννοια και όχι με την φιλοσοφική... από ένα απλό λογικό συμπέρασμα αναγωγής μπορεί κάποιος να καταλάβει μια φιλοσοφική ή θεολογική έννοια...

 

Φίλη Νεφέλη κάνεις λάθος γιατί δεν ξέρεις που αναφέρομαι... στην αρχαία Πυθαγόρεια μυσταγωγία υπάρχουν τρία μονοπάτια αναγωγής στο Εν που ανέπτυξε ο Πυθαγόρας και αυτά είναι 1ο του Έρωτα της ψυχής της Θεάς Αφροδίτης, 2ο της Σοφίας της Θεάς Αθηνάς, 3ο της Πίστης του Θεού Ήλιου.

για λεπτομέρεις εδώ

http://www.cs.utk.edu/~Mclennan/BA/ETP/V.html#ascenttoone

 

Η ατραπός της λογικής και της φιλοσοφίας είναι το 2ο μονοπάτι... οι αναφορές μου είναι συγκεκριμένες. Εσύ προφανώς σκέφτεσαι την λογική ως τα πρώτα βήματα σε ένα πνευματικό μονοπάτι, εγώ λέω ότι η λογική είναι το μονοπάτι της Σοφίας κατά το Πυθαγόρειο σύστημα. Δεν είναι το ίδιο μονοπάτι με τα άλλα, αλλά ένα συγκεκριμένο μονοπάτι. Άλλο το μονοπάτι του συναισθήματος, άλλο της λογικής, άλλο της τελεστικής κτλ

 

Η λογική στην φλοσοφία είναι είδος έμπνευσης και επικοινωνίας με το Θείο, ο φιλόσοφος μέσω της λογικής γίνεται ένθεος. Νομίζετε πως οι μεγάλες φιλοσοφικές ιδέες γεννιούνται από το άτομο χωρίς καμία συνέργια του Θείου; Αν καταλάβεται ότι η φιλοσοφία είναι η έμπνευση της λογικής θα καταλάβεται τι εννοώ. Εσείς ακόμη ορίζεται την λογική βάσει της ικανότητας υπολογισμών.

 

Για παράδειγμα το να πεις ότι ο Θεός Απόλλων τοξεύει ενδιαμέσω δύο αντίθετων πόλων δημιουργώντας την αρμονία είναι ένα λογικό συμπέρασμα ειπωμένο με μια διαφορετική χροιά από το να πεις 1+1=2.

 

Δεν διαφωνώ ότι το Θείο είναι υπέρλογο και όχι παράλογο (διόρθωση αν μου επιτρέπεις) και ότι το μυστικό βίωμα δεν εκφράζεται αλλά βιώνεται αλλά εκεί μιλάμε για άλλη κατάσταση αλλαγμένης συνείδησης αλλά στην περίπτωση π.χ. του ερωτήματος αν το Εν έχει μέρη ή όχι όπως παρουσιάζεται στον διάλογο του Πλάτωνος Παρμενίδη τι υπέρλογο βρίσκεις; Τίποτα! Υπάρχει έκσταση; Όχι Υπάρχει μυστικό βίωμα; Ναι Ποιό; Η εμπνευσμένη λογική. Φαίνεται αυτό το βίωμα; Σε μένα ναι, σε σας;

 

Για να ξαναδούμε λίγο σε συντομία το απόσπασμα

 

Αν το Εν είναι ένα δεν είναι πολλά.

Αν δεν είναι πολλά δεν έχει μέρη.

Αν δεν έχει μέρη δεν είναι όλον γιατί το όλον αποτελείται από μέρη.

ʼρα:

 

1)Δεν είναι ούτε όλον ούτε έχει μέρη.

 

 

Αν δεν έχει μέρη τότε δεν έχει αρχή, μέσο και τέλος αφού αυτά είναι μέρη του όλου.

Αν δεν έχει αρχή και τέλος δεν έχει πέρας, αφού αυτά αποτελούν το πέρας της οντότητας.

Αφού δεν έχει πέρας είναι άπειρο.

Ως άπειρο και χωρίς μέρη δεν μπορεί να έχει κανένα σχήμα. Αφού κάθε σχήμα έχει μέρη και όρια.

ʼρα δεν έχει σχήμα.

 

2)Δεν έχει ούτε αρχή ούτε μέσον ούτε τέλος και αναγκαστικά είναι άπειρο χωρίς σχήμα.

 

Απλά πράγματα αλλά άντε σκέψουτα, αν υπήρχαν οι ερωτήσεις του τύπου:

1) Η Πρώτη Αρχή τι σχήμα έχει;

2) Η Πρώτη Άρχη έχει μέρη;

3) Η Πρώτη Αρχή είναι άπειρη ή έχει όρια;

4) Που βρισκεται;

κτλ

 

νομίζεται ότι εύκολα θα απαντούσατε; Μη βλέπετε που τώρα έχουμε μια λύση (σκονάκια δεν επιτρέπονται! -_- )

 

Αν όμως καταπιαστήτε ποτέ με κάποιο φιλοσοφικό ερώτημα και σας βασανίσει αρκετά θα με καταλάβεται όταν λέω ότι η λογική είναι μια ατραπός στο Θείο τι εννοώ.

 

Με τον φίλο Ουτι διαφωνώ στο ότι με την λογική γίνεται προσπάθεια κατανόησης του υπερβατικού βιώματος. Το υπερβατικό βίωμα δεν εξηγείται με την λογική είναι άρρητο.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Ειναι πολυ ευκολο να δεις που τελειωνει η λογικη κανωντας την απλη εξης ερωτηση σε εναν μαθηματικο.

"Ποιος ειναι ο μεγαλυτερος αριθμος που υπαρχει?

Η απαντηση που θα λαβεις ειναι το +απειρο..και για τον μικροτερο -απειρο

 

Η επαγωγικη μεθοδος της λογικης ειναι ωστοσο ωφελιμη στο να φτασεις σε αδιεξοδο,ειναι μια καλη αρχη για να αναζητησεις το "Θειο"

 

Αυτό που αναφέρεις Αρτζούνα είναι μια ατραπός ολόκληρη η "Απόφασις" δλδ η άρνηση.

 

Ο μύστης ορίζει κάτι σαν Θεό και προσπαθεί να το αντικαταστήσει με κάτι πιο ολοκληρωμένο.

Μόλις βρει αυτό το κάτι αρνήται τον πρώτο ορισμό και κρατά τον δεύτερο.

Επαναλαμβάνει την διαδικασία μέχρι που έρχεται σε μια κατάσταση ορισμού ενός άρρητου ορισμού πολλές φορες εκστατικά. Αυτή είναι η κατάσταση της "σιγής" έτσι βιώνει το Θείο μέσω της κατάριψης των ορισμών γύρω από αυτό.

 

The second path to The One is by way of Negation (Apophasis). Since The One is "beyond being," we cannot say what It is; therefore we must resign ourselves to saying what It is not. This is a Spiritual Exercise (Askκsis) that considers each assertion we might make of The One and then rejects it. Eventually one reaches a state of Silence (Sigκ), awestruck and dumb before The Unspeakable (To Arrhκton).

 

δες τε και εδώ

http://www.cs.utk.edu/~Mclennan/BA/ETP/III...ml#ThreefoldWay

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Ούτις δεν είναι μια λέξη μόνο, παρέθεσα και τον διάλογο σε περίληψη, δες πιο πισω στα ποστ, αυτό που έκανες quote είναι το μήνυμα που για κάποιο λογο δεν το εμφάνιζε ολόκληρο.

 

Ναι στην θρησκεία και τον μυστικισμό υπάρχει και η υπερβατική εμπειρία και ναι το θείο είναι υπέρλογο μόνο που ο διάλογος Παρμενίδης δεν έχει να κάνει με καμία υπερβατική εμπειρία είναι απλή λογική...

 

Αν διαβάστε ελληνική φιλοσοφία θα δείτε για τι ακριβώς πράγμα μιλάω...

 

Ένα άλλο παράδειγμα λογικής στην φιλοσοφία είναι η απόδειξη της αθανασίας της ψυχής. Πώς νομίζετε ότι έχουμε την γνώση αυτής της θεολογικής - φιλοσοφικής ιδέας μέσω κάποιας υπερβατικής εμπειρίας; Όχι με απλή λογική...

 

Ο Σωκράτης λέγει ότι στον κόσμο μας υπάρχουν τα αντίθετα όπως μέρα, νύχτα, κρύο, ζεστό κτλ... Κάθε αντίθετο δεν επιδέχεται την μίξη του με άλλο. Αν αυτό ισχύει τότε τι ισχύει για την ζωή και τον θάνατο; Πολύ απλά η ζωή δεν επιδέχεται την μίξη με τον θάνατο. Αυτό σημαινει ότι το αίτιο ζωής στον άνθρωπο παραμένει αμετάβλητο. Αυτό το αίτιο ομως είναι η ψυχή. Άρα αν η ψυχή δεν επιδέχεται τον θάνατο πως ονομάζεται; Αθάνατη!

 

παραθέτω και το απόσπασμα από τον διάλογο του Πλάτωνος Φαίδωνα...

 

 

Πολύ απλό και λογικό...

 

Για τέτοια λογική μιλάω...

Είναι μεγάλα τα ποστ και δεν τα προλαβαίνω όλα. Δε διαφωνώ με όσα λες. Απλά σημειώνω ότι είναι μια γωνίτσα της συνολικής εικόνας. Η λογική αυτή είναι καλή αλλά όχι αρκετή. Οδηγεί σε μια εγκυκλοπαιδική γνώση που αν κανείς μείνει σ' αυτή δεν γίνεται "βιωματική". Τόσο ο Σωκράτης, όσο και ο Παρμενίδης, είχαν και την άλλη εκείνη "γνώση". Όταν ο Σωκράτης πχ έλεγε ότι δε φοβάται το θάνατο δεν το έλεγε από τη θεωρητική σιγουριά των λογικών συμπερασμάτων του (οπότε θα ήταν "πίστη" στα συμπεράσματα και στην λογική τους) αλλά σε εμπειρικές καταστάσεις (που εδώ κι εκεί διαφαίνονται στους διαλόγους). Μπορεί η λογική (και η πίστη που προϋποθέτει) να έπαιξε ρόλο, αλλά η "γνώση" δεν ήρθε με την λογική.
Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ ότι το Θείο είναι υπέρλογο και όχι παράλογο
Μα ο,τι είναι υπερλογο είναι ΚΑΙ παραλογο! (αν θες το αναλυουμε για να δεις ότι εκει θα καταληξουμε)

Το Θειο λοιπον είναι και τα δυο.

Με βαση το παραπανω, πως ακριβως η ?επαγωγικη? λογικη θα σε βοηθησει να καταλαβεις Το Παραλογο? (αυτό κι αν είναι παραλογο)

 

 

Επιπλεον, αυτό:

το μυστικό βίωμα δεν εκφράζεται αλλά βιώνεται
μου φαινεται οτι αναιρει αυτό:
Υπάρχει μυστικό βίωμα; Ναι, Ποιό; Η εμπνευσμένη λογική.
Ή που το μυστικο βιωμα του θειου θα βιωνεται (και δεν θα εκφραζεται ουτε και θα εχει σχεση με λογο και λογικη) ή που το μυστικο βιωμα θα είναι η λογικη (προσωπικα διαφωνω τελειως μ?αυτό).

 

Ταυτοχρονα και τα δυο δεν γινεται.

 

 

 

Επαναλαμβάνει την διαδικασία μέχρι που έρχεται σε μια κατάσταση ορισμού ενός άρρητου ορισμού πολλές φορες εκστατικά. Αυτή είναι η κατάσταση της "σιγής" έτσι βιώνει το Θείο μέσω της κατάριψης των ορισμών γύρω από αυτό.
Ουσιαστικα λοιπον λες οτι μεσω της καταρριψης της λογικης βιωνουμε το Θειο. Πολυ ωραια και συμφωνω.

 

Αφου λοιπον πρεπει να καταργηθει η λογικη προκειμενου να βιωσουμε το Θειο, γιατι αλλου υποστηριζεις οτι η λογικη ειναι απλα αλλος ενας τροπος να βιωσεις το Θειο?

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι δεν με καταλαβαίνεται.... τέσπα.

 

Φίλε Ρασπουτιν η "Απόφαση" είναι μια άλλη ατραπός αναγωγής δεν έχει καμία σχέση με την ατραπό της λογικής μην τα μπερδεύεις.

 

Στην Θεολογία χρησιμοποιούμε τον όρο Υπέρλογο αντί του παράλογου. Το πρώτο δείχνει υπέρβαση και το δεύτερο πάθηση. Όποιος βιώνει το Θείο δεν πάσχει για να πούμε παράλογο.

 

Εξακολουθείται να μην κατανοήτε την "λογική" της φιλοσοφίας που είναι η δεύτερη ατραπός αναγωγής την μπερδεύεται με την σημερινή ψυχρή λογική, εγώ αυτό καταλαβαίνω.

 

Τέλος πάντων όπως και να έχει το πράγμα η φιλοσοφία για εμένα είναι η απόδειξη του Θείου στοιχείου, του Λόγου, στον άνθρωπο και για αυτό δεν συμφωνώ με την ρήση.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Τέλος πάντων όπως και να έχει το πράγμα η φιλοσοφία για εμένα είναι η απόδειξη του Θείου στοιχείου, του Λόγου, στον άνθρωπο και για αυτό δεν συμφωνώ με την ρήση.

 

Ισως απλα πρεπει να κατανοησεις οτι υπαρχουν ανθρωποι,που δεν εχουν καν σχεση με φιλοσοφια,ουδεποτε ειχαν σχεση με την λογικη επιχειρηματολογια,

το μονο που κανουν ειναι να ειναι απλοι και ταπεινοι...και ομως το 'θειο" τους βρισκει.

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι δεν με καταλαβαίνεται.... τέσπα.

Φιλε μου οντως δε σε καταλαβαινω και γενικοτερα δυσκολευομαι να κατανοησω το συνολο των απαντησεων σου.

Δε ξερω αν χρειαζεται εγω να 'ανεβασω' επιπεδο ή απλα αν εσυ εχεις θεμα με τη διατυπωση των σκεψεων σου.

Οσο καιρο παντως βρισκομαι σ'αυτο το φορουμ εχω διαπιστωσει οτι ουδεποτε ειχα προβλημα να κατανοησω οποιον εγραφε απλα ακομα και οταν επροκειτο για πιο 'ψαγμενα' και δυσκολα θεματα (οπως αυτα της φιλοσοφιας).

Μαλιστα θα ελεγα οτι οσο πιο πολυπλοκο και βαθυ ειναι ενα θεμα τοσο πιο απλα πρεπει να εκφραζομαστε.

Τελος παντων, σε καμια περιπτωση δε προσπαθω να σου υποδειξω πως θα εκφραζεσαι -ο καθενας εχει το τροπο του- ειναι ομως αποριας αξιο οτι μετα απο τοσα σου ποστ δεν εχω ακομα καταλαβει πια η αποψη σου για τη σχεση λογικη - ανθρωπος - αναζητηση Θεου.

 

 

Παρε για παραδειγμα αυτο:

Φίλε Ρασπουτιν η "Απόφαση" είναι μια άλλη ατραπός αναγωγής δεν έχει καμία σχέση με την ατραπό της λογικής μην τα μπερδεύεις.

Πραγματικα, οσο και να με βασανιζες, οσο και να απειλουσες οτι θα μου ακρωτηριασεις ζωτικα μου μελη δεν θα μπορουσα να κανω ουτε τη παραμικρη υποθεση για το τι μπορει να εννοεις.

 

Και τελος οχι, δεν εχω μπερδεψει τη λογικη της φιλοσοφιας με την 'ψυχρη' υπολογιστικη λογικη (αυτο το καταλαβα...).

Απλα για μενα, το να φιλοσοφω δεν σημαινει οτι πρεπει να γινομαι και δυσνοητος.

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι δεν με καταλαβαίνεται.... τέσπα.

 

Φίλε Ρασπουτιν η "Απόφαση" είναι μια άλλη ατραπός αναγωγής δεν έχει καμία σχέση με την ατραπό της λογικής μην τα μπερδεύεις.

 

Στην Θεολογία χρησιμοποιούμε τον όρο Υπέρλογο αντί του παράλογου. Το πρώτο δείχνει υπέρβαση και το δεύτερο πάθηση. Όποιος βιώνει το Θείο δεν πάσχει για να πούμε παράλογο....

Δυστυχώς η "θεολογία" στην οποία αναφέρεσαι είναι η "εγκεφαλική" που ασχολείται με την συσσώρευση και συστηματοποίηση των γνώσεων και των εμπειριών των "άλλών". Δεν έχει καμιά σχέση με το βίωμα ενός ανθρώπου (που μπορεί να μην ξέρει τη διαφορά "υπέρλογου" και παράλογου", ζει όμως κάτι υπερβατικό)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...