outis Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 οκ κήπος σημαίνει αλλα η ερμηνεία της λέξης είναι μεταφορική, ακόμη και οι χριστιανοί την ερμηνεύουν ως πνευματική κατάσταση. Αυτό λέει και ο firemaster. Πόσο δικαιολογημένο είναι όμως αυτό. Απλά δεν βλέπω να είναι... εννοώ ότι το "δεν υπάρχει παράδεισος και κόλαση", το "υπάρχει αλλά 'μεταφορικά'", το "ένωση με άνω και κάτω εαυτούς" κτλ. δεν είναι λιγότερο αυθαίρετα.Γι' αυτό θέλοντας να διερευνήσουμε το θέμα ξεκινώ από ο μηδέν με τις έννοιες των λέξεων (που τουλάχιστον δεν είναι αυθαίρετες). Γιατί αλλιώς απλά ο καθένας προβάλει την δική του αυθαιρεσία ως "είναι". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsubaki Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Αν είναι λοιπόν να ανανεώσουμε το θέμα Παράδεισος-Κόλαση βάσει των ερμηνειών τους ας πούμε και για τοτι σημαίνει Κόλαση,απο που πηγάζει.Η κόλαση σαν ουσιαστικό (κόλασις) παράγεται απο το ρήμα κολάζω που κατά βάση σημαίνει "περιορίζω,περικόπτω" στη συνέχεια "ελέγχω,διορθώνω" και μεταγενέστερα "τιμωρώ,βλάπτω". Επίσης μου κάνει εντύπωση οτι σαν λέξη η Κόλαση δεν υπάρχει αυτή καθε αυτή στην Αγία Γραφή αλλά κάποιοι στίχοι την περιγράφουν έμμεσα: Και αν το μάτι σου σε σκανδαλίζει, βγάλ' το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη βασιλεία τού Θεού μονόφθαλμος, παρά έχοντας δύο μάτια να ριχτείς στη γέεννα της φωτιάς· όπου «το σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει». Επειδή, καθένας θα αλατιστεί με φωτιά. (κατά Μάρκον 9:47). Ενώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. (Αποκάλυψη 21:8). Πηγή Βικιπαίδεια Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Αν είναι λοιπόν να ανανεώσουμε το θέμα Παράδεισος-Κόλαση βάσει των ερμηνειών τους ας πούμε και για τοτι σημαίνει Κόλαση,απο που πηγάζει.Η κόλαση σαν ουσιαστικό (κόλασις) παράγεται απο το ρήμα κολάζω που κατά βάση σημαίνει "περιορίζω,περικόπτω" στη συνέχεια "ελέγχω,διορθώνω" και μεταγενέστερα "τιμωρώ,βλάπτω". Επίσης μου κάνει εντύπωση οτι σαν λέξη η Κόλαση δεν υπάρχει αυτή καθε αυτή στην Αγία Γραφή αλλά κάποιοι στίχοι την περιγράφουν έμμεσα: Και αν το μάτι σου σε σκανδαλίζει, βγάλ' το· είναι καλύτερο σε σένα να μπεις μέσα στη βασιλεία τού Θεού μονόφθαλμος, παρά έχοντας δύο μάτια να ριχτείς στη γέεννα της φωτιάς· όπου «το σκουλήκι τους δεν πεθαίνει, και η φωτιά δεν σβήνει». Επειδή, καθένας θα αλατιστεί με φωτιά. (κατά Μάρκον 9:47). Ενώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος. (Αποκάλυψη 21:8). Πηγή Βικιπαίδεια Έχει ενδιαφέρον αυτό που λες. Δεν είναι απόλυτα ακριβές η λέξη "κόλασις" υπάρχει στην Καινή Διαθήκη:καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον. (κατά Ματθαίο κεφ. 25, στιχ. 46) αλλά στη συγκεκριμμένη αναφορά δεν πρόκειται για "τόπο" αλλά για κατάσταση "εις κόλασιν αιώνιον"=για αιώνια τιμωρία Επίσης στην επιστολή Α' Ιωάννου κεφ. 4 στιχ. 18: "φόβος οὐκ ἐστιν ἐν τῇ ἀγάπῃ ἀλλ? ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον, ὅτι ὁ φόβος κόλασιν ἔχει, ὁ δὲ φοβούμενος οὐ τετελείωται ἐν τῇ ἀγάπῃ." Εδώ είναι πιο περίπλοκο. "ο φόβος κόλασιν έχει"="ο φόβος έχει βάσανα" αλλά και "ο φόβος έχει [ως αποτέλεσμα;;;] τιμωρία" Και στις δύο περιπτώσεις δεν πρόκειται για τόπο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιγράφονται αλλού σκηνές που αφορούν τόπο, εκεί όμως δεν αποκαλείται "κόλαση". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsubaki Posted October 15, 2009 Report Share Posted October 15, 2009 Βασικά γνωρίζουμε απο την ιστορία πως οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στα Τάρταρα δηλαδή τον Κάτω Κόσμο που κυβερνούσε ο Άδης- κάτι σαν τον μεταγενέστερο Διάβολο.Επίσης οι Αιγύπτιοι υποστήριζαν πως μετά απο το θάνατο του σώματος/ύλης σαν τιμωρία ήταν μια δεύτερη θανάτωση αλλά αυτή τη φορά της ψυχής.Όμως ποια ήταν η πρώτη αναφορά,ιστορικά,για ένα μέρος τιμωρίας και βασανιστηρίων ή καθαρτήριο (όπως το έχει καθένας στο μυαλό του τέλος πάντων) και για ένα μέρος γαλήνης και ευδαιμονίας(Παράδεισος-Κόλαση)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted October 15, 2009 Report Share Posted October 15, 2009 Βασικά γνωρίζουμε απο την ιστορία πως οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στα Τάρταρα δηλαδή τον Κάτω Κόσμο που κυβερνούσε ο Άδης- κάτι σαν τον μεταγενέστερο Διάβολο.Επίσης οι Αιγύπτιοι υποστήριζαν πως μετά απο το θάνατο του σώματος/ύλης σαν τιμωρία ήταν μια δεύτερη θανάτωση αλλά αυτή τη φορά της ψυχής.Όμως ποια ήταν η πρώτη αναφορά,ιστορικά,για ένα μέρος τιμωρίας και βασανιστηρίων ή καθαρτήριο (όπως το έχει καθένας στο μυαλό του τέλος πάντων) και για ένα μέρος γαλήνης και ευδαιμονίας(Παράδεισος-Κόλαση)? Συναγωνίζονται για την πρωτιά Αιγύπτος και Σουμερία - ίσως η Σουμεριακή εκδοχή να είναι παλαιότερη (για τόπους "τιμωρίας"/"ευδαιμονίας". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.