Jump to content

Άνθρωπος & Θεάνθρωπος


Recommended Posts

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς τον Θεάνθρωπο,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Θεανθρώπου.

Πόποβιτς Ιουστίνος

 

...Σχόλια;

Link to comment
Share on other sites

Και ήμουν σίγουρη ότι θα το είχε πει ο Ιχώρ...:teehee:

Link to comment
Share on other sites

ποιος είναι ο Θεάνθρωπος; Γενικά οι Ημίθεοι;

Βασικά προσωπικά πιστευω σε Θεάνθρωπους ως αυτό που λέμε Ημίθεοι, και δεν είναι αποκλειστικά ένας

και δεν είμαστε αποκλειστικά εξαρτημένοι από Έναν.

 

Επίσης πιστεύω στην ύπαρξη των λεγόμενων "σειρών" ή trains ή ακολουθίες Θεών.

Σαν άνθρωποι είμαστε αφιερωμένοι σε μια σειρά κάποιου Θεού.

Η σειρά συμπεριλαμβάνει από αντικείμενα μέχρι ανθρωπους μέχρι άχραντες ψυχές όπως Ημίθεους.

 

Άρα περισσότερο εξαρτημένοι στην αρχή κάποιου Θεού είμαστε παρά από κάποιο Θεάνθρωπο.

 

Και το καλύτερο το άφησα για το τέλος.

 

Ακόμη και οι Θεοί είναι υπάρξεις δλδ υπό μιας αρχής (υπό+άρχω, αρχή).

Αυτή η αρχή είναι το Εν Πλατωνικά ή όπως θέλετε πείτε το, ο Θεός, ο Πατήρ κτλ.

 

Άρα όλοι υπάρχουμε και το Εν άρχει.

 

Άρα θα έλεγα εγώ δεν υπάρχει κάτι χωρίς τον Θεό.

Δεν υπάρχει κάτι ανω του Θεού.

 

Τώρα στον Χριστιανισμό αν Θεάνθρωπος ταυτίζεται με τον Θεό-Πατήρ, μπορεί κάποιος να πει το ίδιο για Θεάνθρωπο.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

δεν πιανω την εννοια του ανθρωπου στο ρητο, εννοει απλα ανθρωπος ή εξελιγμενος πνευματικα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θεάνθρωπος

 

ο θεός του ανθρώπου, ανθρωπομορφισμένος?

κάποιοι εκ τον ανθρώπων που ξεχώρισαν φτάνωντας στην θέωση?

το ανθρώπινο γένος σε όλο το σύνολο του με τις θεϊκες ιδιότητες της νόησης και της (σχετικα) ελευθερης βούλησης και επιλογης?

 

αρκετα μπερδεμένο... είναι αργούτσικα, χθες κοιμήθηκα αργά και σήμερα ξύπνησα νωρίς... οπότε δεν λειτουργω πλυ καλά.απλα κάπου τον χάνω τον τύπο..

Link to comment
Share on other sites

Χμμμ... μάλλον έπρεπε να βάλω αυτό το θέμα στην ενότητα "Εσωτερισμός". Δεν θα σας μπέρδευε τόσο αν ήταν εκεί. :no:

Link to comment
Share on other sites

Το ότι ο άνθρωπος που το είπε ήταν Χριστιανός ορθόδοξος παπάς αρχιμανδρίτης το έλαβε κανένας υπόψη;

 

Προσπαθήστε να σκεφτείτε λίγο σαν αυτόν.

 

Θεάνθρωπος είναι ο Χριστός. όχι ημίθεος, αλλά ένα Ον με διπλή φύση, ταυτόχρονα θεϊκή και ανθρώπινη. Ο ημίθεος είναι κάτι διαφορετικό, αφού είναι γιος ενός θεού και ενός ανθρώπου, και είναι ένα ενδιάμεσο αυτών. Ο Θεάνθρωπος όμως δεν είναι ενδιάμεση μορφή θεού και ανθρώπου, αλλά είναι και τα δυο μαζί, στο ίδιο πρόσωπο.

 

Αυτά περί Θεανθρώπου στο Χριστιανισμό.

 

Αρα, η φράση μπορεί να γίνει:

 

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς τον Χριστό,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Χριστού.

 

Ο Χριστός, πέρα από τον Μεσσία ενός λαού και μιας θρησκείας, και άσχετα με το πώς τον μεταχειρίζονται στα "κολπα" τους οι ιεράρχες, είναι το σύμβολο της αγάπης, της καλοσύνης, του ελέους, και γενικά όλων των θετικών στοιχείων και συναισθημαων που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο. Είναι το "Καλό".

 

Αρα, μπορούμε να μετασχήματίσουμε ξανά τη φράση σε:

 

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς το Καλό,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Καλού.

 

Η πρώτη φράση είναι ουσιαστικά το αξίωμα της συγχώρησης. Στον χριστιανισμό, τον πραγματικό χριστιανισμό, δεν υπάρχει πραγματικά "κακός", "διαβολικός" ανθρωπος. όλοι έιναι άξιοι συγχώρησης για τις αμαρτίες και τα αδικήματά τους, ακόμα και οι πιο στυγεροί δολοφόνοι, οι πιο σκληροί ηγέτες, οι πιο βάναυσοι άνθρωποι, οι μεγαλύτεροι κλέφτες. Αρκεί βέβαια να το θέλουν και οι ίδιοι και να μετανοούν πραγματικά. Το ίδιο συνεχίζεται και στη δεύτερη φράση, που λέει ουσιαστικά ότι ο Χριστός δεν αφήνει κανέναν απ'έξω. όλοι είμαστε μέσα σε αυτόν, είμαστε μέρη του και είναι μέρος μας, και αν τον δεχτούμε, τότε δεχόμαστε το Φως (αυτό είναι και το νόημα της Θείας Κοινωνίας).

 

 

Αυτό πιστεύω εγώ ότι εννοούσε ο (αγιοποιημένος από τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία) Ιουστίνος Πόποβιτς.

 

 

 

Τώρα, αν έχει δίκιο ή άδικο, αυτό είναι άλλη υπόθεση...

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς τον Χριστό,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Χριστού.

Αυτο ακριβως.

 

Επισης θα μπορουσε να ειπωθει ως

 

Δεν υπαρχει ανθρωπος χωρις τον Θεο (μεσα του)

ουτε υπαρχει ανθρωπος εκτος του Θεου (αρα οι ανθρωποι ειναι μερος του Θεου)

 

Στον χριστιανισμό, τον πραγματικό χριστιανισμό, δεν υπάρχει πραγματικά "κακός", "διαβολικός" ανθρωπος. όλοι έιναι άξιοι συγχώρησης για τις αμαρτίες και τα αδικήματά τους............

 

.... Αρκεί βέβαια να το θέλουν και οι ίδιοι και να μετανοούν πραγματικά. Το ίδιο συνεχίζεται και στη δεύτερη φράση, που λέει ουσιαστικά ότι ο Χριστός δεν αφήνει κανέναν απ'έξω. όλοι είμαστε μέσα σε αυτόν, είμαστε μέρη του και είναι μέρος μας, και αν τον δεχτούμε, τότε δεχόμαστε το Φως

 

Συμφωνω απολυτα και με αυτη τη τοποθετηση του Irenicus.

Φαινεται να εχεις καταλαβει τον χριστιανισμο (την ουσια του) πολυ καλυτερα απο καποιους αλλους ..."χριστιανους".

 

 

Διαφωνω μονο στο εξης:

 

Το ότι ο άνθρωπος που το είπε ήταν Χριστιανός ορθόδοξος παπάς αρχιμανδρίτης το έλαβε κανένας υπόψη;

Η εν λογω φραση, τοσο ως διατυπωση οσο και ως συλληψη ειναι λιγο ασυνηθηστη για παραδοσιακο κλασικο χριστιανο ιερεα.

Θα ταιριαζε περισσοτερο να την εχει πει καποιος γνωστικος χριστιανος ή πανθεϊστης ή βουδιστης (που απευθυνονταν ομως σε χριστιανο..) παρα καποιος ...παπας...

 

Ψαγμενος ομως ο αρχιμανδριτης και μπραβο του.

 

..

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς τον Θεάνθρωπο,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Θεανθρώπου.

Πόποβιτς Ιουστίνος

 

...Σχόλια;

 

Θα πω κι εγώ την γνώμη μου... Ο κάθε άνθρωπος είναι και άνθρωπος του Θεού γιατί, όπως λέει και η Γένεσις, ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο "καθ' εικόνα και καθ' ομοίωσή του"...

 

Άρα, μήπως μιλάμε για την ψυχή του κάθε ανθρώπου, η φύση της οποίας είναι ίδια με εκείνης του Θεού; (Και ο rasputin το είπε κάπως έτσι)...

Link to comment
Share on other sites

Το "κατ' εικόνα" αναφέρεται στην δικαίωμα και την ικανότητα του ανθρώπου στην ελεύθερη επιλογή, όπως ο θεός.

Το "καθ' ομοίωση" πάλι στην δυνατότητα του να ενωθεί με το θεο, να δεχτεί τη φώτιση, μέσω του μυστικισμου (σε όλες της μορφές του: σουφιστές, γιόγκι, ησυχαστές κοκ.) οπότε ίσως...

 

Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς τον Θεάνθρωπο,

ούτε υπάρχει άνθρωπος εκτός του Θεανθρώπου.

 

το πρώτο μέρος να σημαίνει οτι δεν υπάρχει άνθρωπος χωρις την "κατ' εικόνα και καθ' ομοιωση" δημιουργεία

και το δεύτερο οτι δεν θα υπήρχε άνθρωπος χωρίς τον Θεό (δλδ. χωρίς τις ιδιότητες που του έδωσε ο Θεός)

 

ΑΝ ΟΧΙ, ποιος στο καλό ειναι αυτός ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ;;

Link to comment
Share on other sites

Το "κατ' εικόνα" αναφέρεται στην δικαίωμα και την ικανότητα του ανθρώπου στην ελεύθερη επιλογή, όπως ο θεός.

Το "καθ' ομοίωση" πάλι στην δυνατότητα του να ενωθεί με το θεο, να δεχτεί τη φώτιση, μέσω του μυστικισμου (σε όλες της μορφές του: σουφιστές, γιόγκι, ησυχαστές κοκ.) οπότε ίσως...

 

Φίου φίουυυυυυυυυυ :whistling::whistling:

Η ελεύθερη επιλογή ξέρεις είναι προϊόν

του τελευταίου αιώνα..Το καθ'ομοίωσιν..

τι είναι θεός?Για εμένα ο ΕΝΑΣ είναι το

σύνολο της ενέργειας στον κόσμο και σε

όλους τους κόσμους μας...Έτσι για εμένα

είμαστε ήδη ενωμένοι μαζί του..μένει να

το αποδεχτούμε..Ε..γιατί μόνο μυστικισμου?

οι θρησκείες δεν κάνουν τίποτα?:turned:

 

ΑΝ ΟΧΙ, ποιος στο καλό ειναι αυτός ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ;;

Εσύ!!!!Ο Βούδας,ο Χριστός,Ο Σολωμών,ο Πλάτωνας,

ο Αριστοτέλης,ο Πυθαγόρας,Ο Γκάντι,Ο Λαζόπουλος,

ο OSHO,εγώ,οοοοοολοι μας...Γνώμη μου πάντα...

Link to comment
Share on other sites

Φίου φίουυυυυυυυυυ :whistling::whistling:

Η ελεύθερη επιλογή ξέρεις είναι προϊόν

του τελευταίου αιώνα..Το καθ'ομοίωσιν..

τι είναι θεός?Για εμένα ο ΕΝΑΣ είναι το

σύνολο της ενέργειας στον κόσμο και σε

όλους τους κόσμους μας...Έτσι για εμένα

είμαστε ήδη ενωμένοι μαζί του..μένει να

το αποδεχτούμε..Ε..γιατί μόνο μυστικισμου?

οι θρησκείες δεν κάνουν τίποτα?:turned:

 

Οχι η ελευθερη βούληση δεν ειναι κάτι τόσο καινούργιο. Όσο γι'αυτό που λες για τις ενεργειες... κάτι σχετικό έχει αναφέρει ο Γρηγόριος Παλαμάς για τον θεό και τον ορθόδοξο μυστικισμο. Συμφωνα με τη θεωρεία του ο θεός χωρίζεται σε ενέργειες και ουσία. Τις ενέργειες του τις λαμβάνουν όλοι αλλά σε διαφορετικά ποσοστα. Ουσιοποιός, Ζωοποιός, Κινητική, Λογοποιός, Αγιοποιός. Η πετρες λαμβάνουν μόνο ουσιοποιό ενέργεια, ενώ ο άνθρωπος όλες πλην της αγιοποιού. Μέσω του μυστικισμού ο άνθρωπος προσπαθεί να λάβει την αγιοποιό ενέργεια - το άκτιστο φώς. Με όποιον τρόπο και να το προσεγγίσει (είτε με την νηστεία και την ακινησία, είτε με περιεργες στάσεις σώματος, είτε με φούρλες) ο σκοπός και το αποτέλεσμα είναι ίδια. Η ένωση με την ουσία του θεού. Οι εκκλησίες εξυπηρετούν άλλους σκοπούς. Οι θρησκειες πάλι δεν είναι διαφορετικές απο τον μυστικισμό, το κάθε θρησκευτικό σύστημα έχει και μια μορφή μυστικισμού. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις (πχ προτεστάντες)

Edited by Fever
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...