Τράγου Κέρατο Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Να σου πω, δλδ εννοεις οτι οποιαδηποτε τραγουδι το οποιο δεν εχει λογια ονομαζεται σονατα ? Δλδ το Orion των Metallica θα μπορουσε να ονομαστει σονατα ? Και επιπλεον , το presto adigato ειναι το moonight sonata ? δλδ στην ουσια αυτο και το adagio sostenuto ειναι το ιδιο κομματι ? 1. Ξανα-διευκρινίζω πως το μήνυμα το έγραψα πάνω σε κρίση γεροπαραξενιάς και δεν είχε σκοπό να θίξει κανέναν. 2. Αυτοί οι μουσικοί όροι είχαν βγει τη συγκεκριμένη εποχή εξυπηρετώντας τις τότε ανάγκες. Πολλοί μάλιστα, με το πέρασμα του χρόνου αλλάζουν και περιεχόμενο. Η Σονάτα π.χ., αφού γι' αυτήν μιλάμε: η Σονάτα είναι μια συγκεκριμένη φόρμα με πολύ συγκεκριμένους κανόνες η οποία φόρμα χρησιμοποιείται και στα κονσέρτα, κατά κανόνα, (στο πρώτο μέρος) και στις συμφωνίες. Αλλά τις συμφωνίες και τα κονσέρτα δεν τα λένε σονάτες γι' αυτό το λόγο. Τώρα, πατέρας της φόρμας θεωρείται ο Joseph Haydn και, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στη φύση δεν έχουμε κανένα στοιχείο για τη μητέρα της. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κομμάτια γραμμένα πριν τον Χάυδν τα οποία ονομάζονται σονάτες (ακριβώς διότι είναι για ένα όργανο σόλο, χωρίς φωνή) παρ' όλα αυτά δεν ακολουθούν απαραίτητα τη φόρμα της Σονάτας. Για να τα κάνουμε ακόμα χειρότερα τα πράγματα, έχουν γραφτεί σονάτες τον 20ό αιώνα οι οποίες σκόπιμα δεν ακολουθούν τη φόρμα. Ανακεφαλαίωση: υπάρχουν κομμάτια τα οποία είναι σονάτες και δε λέγονται έτσι και κομμάτια που λέγονται έτσι, αλλά δεν είναι σονάτες. Τεσπα, εγώ, πάνω στην κρίση μου, παρέθεσα τον σωστό όρο με την έννοια του πως λέγεται το κομμάτι κανονικά και παρέθεσα και μερικές ιστορικές πληροφορίες για τον όρο. 3. Το Orion των Metallica μπορεί να χαρακτηριστεί ορχηστρικό. Αυτό που, στα ελληνικά λέμε instrumental. Η πλάκα είναι πως το 90% της ροκ μουσικής ακολουθεί τη φόρμα της Σονάτας, χωρίς να το ξέρουν ούτε αυτοί που το έγραψαν. Απλώς η συγκεκριμένη φόρμα έχει διαδοθεί τόσο, ώστε να γίνει η «φυσική» φόρμα της δυτικής μουσικής. 4. Η Σονάτα Op. 27 No. 2 "Quasi una fantasia" σε ντο δίεση ελάσσονα του Ludwig van Beethoven γνωστή ως «Υπό το Σεληνόφως» (ουφ! άντε να το πεις με μια ανάσα όλο αυτό το μακρινάρι ) αποτελείται από τρία μέρη: I. Adagio sostenuto (το γνωστό "σοοολ-σολ-σοοοοοολ") II. Allegreto III. Presto Agitato το οποίο εν τω μεταξύ ακολουθεί τη φόρμα του Rondeau (το λέω σωστά ρε παιδιά ή κάνω λάθος; ) Να σε μπερδέψω ακόμα περισσότερο: στις Σονάτες (όπως και στα Κονσέρτα συνήθως) το πρώτο μέρος ακολουθεί τη φόρμα της Σονάτας ενώ το τρίτο μέρος είναι Rondeau. Παρ' όλα αυτά, όλη η σύνθεση λέγεται Σονάτα. Και, πώς στην ευχή το συγκεκριμένο έργο λέγεται Σονάτα από τη στιγμή που το πρώτο μέρος, κατά ομολογία του συνθέτη, δεν ακολουθεί ακριβώς τη φόρμα; Η τελική απάντηση είναι : «Έτσι ήθελε ο συνθέτης» κι εκεί τελειώνει κάθε συζήτηση. Για την ακρίβεια, ανοίγουν πολλές συζητήσεις, π.χ. για τον Debussy ο οποίος έγραψε τη Θάλασσα η οποία -λένε οι κριτικοί- είναι καθαρά μια συμφωνία - το ότι δεν ακολουθεί τη φόρμα της συμφωνίας είναι άλλη συζήτηση - αλλά επειδή ο άνθρωπος είχε αλλεργία στις κλασικές φόρμες αρνήθηκε να την πει έτσι. Ή ότι το «Τραγούδι της Γης» του Mahler είναι επίσης μια συμφωνία (με τα μέτρα του Mahler πάλι) αλλά ο Mahler δεν ήθελε να την πει «9η Συμφωνία» διότι είχε την πρόληψη πως, όποιος συνθέτης γράφει 9 συμφωνίες, αμέσως μετά πεθαίνει. (Τελικά ξεπέρασε τις προλήψεις του, έγραψε την 9η συμφωνία του, και πράγματι πέθανε.) Και μετά από όλα αυτά, πας στο Ωδείο κι αν δεν τα ξέρεις όοοοολα αυτά τα παραπάνω (ή αν δεν έχεις κάποιον να σου τα σφυρίξει στις εξετάσεις), δε βλέπεις πτυχίο Αρμονίας, ούτε μουσικού οργάνου. Απλό; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erilar Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 1. Ξανα-διευκρινίζω πως το μήνυμα το έγραψα πάνω σε κρίση γεροπαραξενιάς και δεν είχε σκοπό να θίξει κανέναν. 2. Αυτοί οι μουσικοί όροι είχαν βγει τη συγκεκριμένη εποχή εξυπηρετώντας τις τότε ανάγκες. Πολλοί μάλιστα, με το πέρασμα του χρόνου αλλάζουν και περιεχόμενο. Η Σονάτα π.χ., αφού γι' αυτήν μιλάμε: η Σονάτα είναι μια συγκεκριμένη φόρμα με πολύ συγκεκριμένους κανόνες η οποία φόρμα χρησιμοποιείται και στα κονσέρτα, κατά κανόνα, (στο πρώτο μέρος) και στις συμφωνίες. Αλλά τις συμφωνίες και τα κονσέρτα δεν τα λένε σονάτες γι' αυτό το λόγο. Τώρα, πατέρας της φόρμας θεωρείται ο Joseph Haydn και, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στη φύση δεν έχουμε κανένα στοιχείο για τη μητέρα της. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κομμάτια γραμμένα πριν τον Χάυδν τα οποία ονομάζονται σονάτες (ακριβώς διότι είναι για ένα όργανο σόλο, χωρίς φωνή) παρ' όλα αυτά δεν ακολουθούν απαραίτητα τη φόρμα της Σονάτας. Για να τα κάνουμε ακόμα χειρότερα τα πράγματα, έχουν γραφτεί σονάτες τον 20ό αιώνα οι οποίες σκόπιμα δεν ακολουθούν τη φόρμα. Ανακεφαλαίωση: υπάρχουν κομμάτια τα οποία είναι σονάτες και δε λέγονται έτσι και κομμάτια που λέγονται έτσι, αλλά δεν είναι σονάτες. Τεσπα, εγώ, πάνω στην κρίση μου, παρέθεσα τον σωστό όρο με την έννοια του πως λέγεται το κομμάτι κανονικά και παρέθεσα και μερικές ιστορικές πληροφορίες για τον όρο. 3. Το Orion των Metallica μπορεί να χαρακτηριστεί ορχηστρικό. Αυτό που, στα ελληνικά λέμε instrumental. Η πλάκα είναι πως το 90% της ροκ μουσικής ακολουθεί τη φόρμα της Σονάτας, χωρίς να το ξέρουν ούτε αυτοί που το έγραψαν. Απλώς η συγκεκριμένη φόρμα έχει διαδοθεί τόσο, ώστε να γίνει η «φυσική» φόρμα της δυτικής μουσικής. 4. Η Σονάτα Op. 27 No. 2 "Quasi una fantasia" σε ντο δίεση ελάσσονα του Ludwig van Beethoven γνωστή ως «Υπό το Σεληνόφως» (ουφ! άντε να το πεις με μια ανάσα όλο αυτό το μακρινάρι ) αποτελείται από τρία μέρη: I. Adagio sostenuto (το γνωστό "σοοολ-σολ-σοοοοοολ") II. Allegreto III. Presto Agitato το οποίο εν τω μεταξύ ακολουθεί τη φόρμα του Rondeau (το λέω σωστά ρε παιδιά ή κάνω λάθος; ) Να σε μπερδέψω ακόμα περισσότερο: στις Σονάτες (όπως και στα Κονσέρτα συνήθως) το πρώτο μέρος ακολουθεί τη φόρμα της Σονάτας ενώ το τρίτο μέρος είναι Rondeau. Παρ' όλα αυτά, όλη η σύνθεση λέγεται Σονάτα. Και, πώς στην ευχή το συγκεκριμένο έργο λέγεται Σονάτα από τη στιγμή που το πρώτο μέρος, κατά ομολογία του συνθέτη, δεν ακολουθεί ακριβώς τη φόρμα; Η τελική απάντηση είναι : «Έτσι ήθελε ο συνθέτης» κι εκεί τελειώνει κάθε συζήτηση. Για την ακρίβεια, ανοίγουν πολλές συζητήσεις, π.χ. για τον Debussy ο οποίος έγραψε τη Θάλασσα η οποία -λένε οι κριτικοί- είναι καθαρά μια συμφωνία - το ότι δεν ακολουθεί τη φόρμα της συμφωνίας είναι άλλη συζήτηση - αλλά επειδή ο άνθρωπος είχε αλλεργία στις κλασικές φόρμες αρνήθηκε να την πει έτσι. Ή ότι το «Τραγούδι της Γης» του Mahler είναι επίσης μια συμφωνία (με τα μέτρα του Mahler πάλι) αλλά ο Mahler δεν ήθελε να την πει «9η Συμφωνία» διότι είχε την πρόληψη πως, όποιος συνθέτης γράφει 9 συμφωνίες, αμέσως μετά πεθαίνει. (Τελικά ξεπέρασε τις προλήψεις του, έγραψε την 9η συμφωνία του, και πράγματι πέθανε.) Και μετά από όλα αυτά, πας στο Ωδείο κι αν δεν τα ξέρεις όοοοολα αυτά τα παραπάνω (ή αν δεν έχεις κάποιον να σου τα σφυρίξει στις εξετάσεις), δε βλέπεις πτυχίο Αρμονίας, ούτε μουσικού οργάνου. Απλό; Ξαφνικα το μυαλο του eistein φανταζει τοσο απλο.... :mellow4: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Τράγου Κέρατο Posted July 26, 2008 Report Share Posted July 26, 2008 Ξαφνικα το μυαλο του eistein φανταζει τοσο απλο.... :mellow4: Εμ... γι' αυτό απέτυχε ως βιολιστής. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
canislupus Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 κομματια αγαπημενα : long night, no ceilings, guaranteed - Eddie Vedder comptine d'un an Iti - Yann Tiersen moonlight sonata- beethoven the man who sold the world-nirvana animal instict, promises- The cranberries λαβωμενο ξωτικο- active member the wind that shakes the barley-dead can dance 500 miles- the hooters και ολα απο METALLICA αγαπημενα ταξιδιαρικα: secret garden-sleepsong the song of the sibyl-dead can dance the host of the seraphim-dead can dance the snake and the moon-dead can dance lord of dance-enigma beyond the invisible-enigma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsubaki Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Ενδεικτικά κάποια απο τα καλύτερα κατ'εμέ μουσικά επιχειρήματα: In the woods-Strange in Stereo,three times seven on a pilgrimage And also the trees-Klaxon Lustmord-Metavoid,Purifying fire,Heresy Futue Sound of London-Lifeforms John Cage-In a Landscape Sopor Aeternus and the enseble of Shadows-Dead lovers Sarabande 1 & 2 Die Verbannten Kinder Evas-Come heavy sleep Dodheimsgard-666 International Arcturus-La Masqeurade Infernale Massive attack-Blue lines Portishead-Dummy Tangerine Dream-Phaedra Dead Can Dance-όλα 16 horsepower-Sackcloth n'ashes Diamanda Galas-You must be certain of the Devil,the litanies of Satan Fields of the Nephilim-Zoon,elizium Agalloch-Pale Folklore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.