Jump to content

Κατάρες


Recommended Posts

Λοιπόν πιάνω ένα λεπτό και δύσκολο θέμα.

Το θέμα της κατάρας...

 

Η κατάρα είναι μια ευχή κατά κάποιου ή κάτι και από πολλούς θεωρείται κάτι το τελείως αρνητικό.

 

Παλαιότερα λόγω κάποιων προσωπικών θεμάτων έκατσα και ασχολήθηκα με το θέμα της κατάρας και έβγαλα κάποια πορίσματα, βρήκα τρόπους να λύνω κατάρες, βρήκα τους τρόπους που οι άλλοι καταριούνται και τα είδη της κατάρας και πολλά άλλα στοιχεία.

 

Γενικά πριν πολύ καιρό ήμουν τελείως αρνητικός προς το θέμα της κατάρας και την θεωρούσα ως την μεγαλύτερη αμαρτία που θα μπορούσε να κάνει κάποιος και να βλάψει άλλον.

 

Προτού συνεχίσω θα ήθελα την γνώμη σας...

 

1) Τι ξέρετε για την κατάρα;

2) Επιτρέπεται να καταριέται κάποιος και πότε, έχει προυποθέσεις ας πούμε;

3) Την θεωρείτε κάτι κακό ή κάτι καλό και κακό ή κάτι καλό;

 

αυτά για αρχή...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Αυτο που ξερω ειναι οτι οταν εκφραζεται με αγανακτηση ψυχης μπορει να επιφερει και τον θανατο... :o

 

Οσο για το αν ειναι καλο, κακο ή και τα δυο το να καταριεται καποιος πιστευω πως ειναι και καλο και κακο...Δηλαδη εξαρταται της περιστασης...

 

Εχω δει εγω κατι γριες και κατι γερους που σε ολη τους την ζωη καταριοντουσαν... Τους εχουν πεσει ολα τα δοντια, τα μαλλια κτλπ...

Πιστευω πως οταν εκφραζονται με αγανακτηση, πιανουν... και με το παραπανω μαλιστα... Αλλα εχουν επιπτωσεις...

Link to comment
Share on other sites

η λέξη κατάρα ετυμολογείται ως εξής: κατάρα = αρά κατά τινός.

 

Η αρά ή Αρά είναι θεότητα, Δαίμονας του κάτω κόσμου του Άδη.

Μερικές φορές τις ταυτίζανε με τις Ερινύες.

 

Aeschylus, Eumenides 415 ff (trans. Weir Smyth) (Greek tragedy C5th B.C.) :

"We [the Erinyes] are the eternal children of Nyx (Night). We are called Arai (Curses) in our homes beneath the earth."

 

Aeschylus, Libation Bearers 691 ff :

"[Klytaimestra :] `O Ara (Curse) [Erinys] that haunts this house [of the Atreides], so hard to wrestle down: how far forward you look! Even what was laid well out of harm's way you bring down with your well-aimed shafts from far off, and you strip me of those I love [i.e. her lover and cohort in murder, Aigisthos], utterly wretched as I am.'"

 

Aeschylus, Seven Against Thebes 949 ff :

"Ah, you [Oidipous] have wreathed your race with many troubles! In the final outcome the Arai (Curses) [the Erinyes] have raised their piercing cry, now that the family is turned to flight in all directions."

 

Sudas (Η Ηλέκτρα επικαλείται την Άρα για τιμωρία)

Ἠλέκτρα φησί· ὦ δῶμ᾿

Ἀΐδου καὶ Περσεφόνης, ὦ χθόνι᾿ Ἑρμῆ καὶ πότνι᾿ Ἀρὰ σεμναί τ᾿

Ἐριννύες, αἳ τοὺς ἀδίκως θνήσκοντας ὁρᾶτε τούς τ᾿ εὐνὰς ὑποκλεπτο-

μένους· ἔλθετ᾿, ἀρήξατε πατρὸς φόνον ἡμετέρου.

 

Οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν την κατάρα για τιμωρία του αδικήματος συνήθως φόνους, πατροκτονίες, μητροκτονίες και όχι όπως σήμερα για ψίλου πήδημα διότι έχουμε νεύρα και θέλουμε να τα εκτονώσουμε κάπου ή διότι βριζόμαστε και ανταποδίδουμε την πιο πιο φημισμένη κατάρα "Να πας στο Δι...λο".

 

Η πιο ισχυρή κατάρα ήταν αυτή της μάνας στο παιδί.

 

HADES GOD OF CURSES & MASTER OF THE ERINYES

 

Haides was the god of potent curses which invoked the fury of the Erinyes. The god was sometimes described as despatching an angry ghost from the underworld, accompanied by an Erinys, to avenge a crime, especially patricide and matricide.

 

πηγή: http://www.theoi.com/Khthonios/HaidesGod.html#Curses

 

Πολλές φορές και οι ίδιοι οι Θεοί καταράσονταν τους θνητούς για τιμωρία σε αδικήματα που κάνανε.

Είτε τους μεταμορφώνανε σε θηρία π.χ. Μέδουσα ή στέλνανε θηρία να τους κάνουν συμφορές.

 

Αν κάποιος έπαιρνε όρκο στο όνομα του Άδη τότε τελείωνε με το "ας είμαι καταράμενος αν παραβώ τον όρκο..."

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

1. Ξέρω αρκετά και θεωρητικά και πρακτικά αλλά ταυτόχρονα πολύ λίγα για να θεωρηθώ "ειδικός".

 

2. Κατ' εμέ: "στην Τέχνη, μας επιτρέπονται τα πάντα". Δεν υπάρχουν νόμοι και κανόνες που να λένε "κάνε αυτό" ή "μην κάνεις εκείνο". Κάθετι έχει να κάνει με τα προσωπικά (ή ομαδικά σε περίπτωση γκρουπ) ήθη, το πώς ορίζει ο καθένας τι είναι καλό και τι κακό κλπ. Μιλώντας για μένα και μόνο, οι κατάρες είναι επιτρεπτές κάτω από συνθήκες οι οποίες διαφέρουν ανάλογα με την περίσταση. Γενικά, είμαι υπέρ της κατάρας σε περιπτώσεις που έχεις βλαπτεί ο ίδιος ή η οικογένειά σου σοβαρά και δεν λύνεται με κάποιον "κοσμικό" τρόπο π.χ. αστυνομία. Επίσης, θα πρέπει, έστω στο θεωρητικό κομμάτι, να εξετάσεις το θέμα διεξοδικά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Με άλλα λόγια, όχι βιαστικές ή "μασημένες" αποφάσεις. Τέλος, είμαι της άποψης ότι κάποιος πρέπει να μάθει μόνος του πώς να ασκεί βλαπτική μαγεία κι όχι να μάθει από αλλού εκτός κι αν έχει συγκεκριμένο μέντορα ή εκπαιδεύτεται με γκρουπ (δηλαδή, είμαι κατά του "ρε παιδιά βοηθήστε με να φτιάξω λίγο αυτήν την φόρμουλα" ή "βρήκα μια μέθοδο στο Internet ή στην βιβλιοθήκη και θα την δοκιμάσω κατά γράμμα").

 

3. Η κατάρα είναι μια μέθοδος, μια φόρμουλα, ένα εργαλείο. Είναι το μαχαίρι καλό ή κακό; Προσωπικά, πιστεύω ότι αυτό που μετράει είναι το ήθος του ατόμου και ο σκοπός του όχι το εργαλείο. Μαγεία είναι και το θεραπευτικό ξόρκι, μαγεία είναι και η κατάρα. Η φύση δεν έχει καλό και κακό. Έχει ωφέλιμο και βλαπτικό, θετικό και αρνητικό κλπ, αλλά όχι ηθικές προεκτάσεις.

Link to comment
Share on other sites

λοιπόν, η κατάρα είναι μια ευχή κατά κάποιου ή κάτι...

 

μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί σωστά και όχι να βλάψει....

 

για παράδειγμα αν ένας χώρος είναι φορτισμένος έντονα αρνητικά με βία από κάποιο γεγονός και αυτό εκδηλώνεται στους ανθρώπους βίαια, μπορεί κάποιος να κάνει μια ευχή κατά αυτού του φαινομένου, π.χ. να πει

 

"εύχομαι κατά της βίας του τόπου τούτου".

 

Στην ουσία αυτή η ευχή δεν είναι ευχή αλλά κατάρα.

Link to comment
Share on other sites

όλα αυτά που γινόντουσαν στην αρχαία Ελλάδα, δλδ να έχουμε Θεότητα την κατάρα (Αρά), οι Θεοί να καταριούνται για να επαναφέρουν την δικαιοσύνη και για τιμωρία κτλ γινόντουσαν υπό το πρίσμα της δικαιοσύνης.

 

Ωστόσο η λαϊκή μας σοφία μας δίνει και ένα άλλο στοιχείο, ότι υπάρχουν κατάρες δίκαιες που πιάνουν λόγω του ότι ο καταραστής επικαλείται την δικαιοσύνη και την τιμωρία αλλά υπάρχουν και κατάρες άδικες όπου δεν πιάνουν.

 

Έτσι υπάρχει η έκφραση "τριγυρνάει σαν την άδικη κατάρα" που σημαίνει μια κατάρα που δεν πιάνει διότι δεν είναι δίκαιη.

 

Τέτοιες άδικες κατάρες πολλοί μπορούν να κάνουν απλά επειδή είναι οργίλοι ή επειδή ασχολούνται με την μαύρη μαγεία και έχουν έντονο το αίσθημα της καταστροφής και της κακίας.

 

Αυτές οι κατάρες όμως είναι άδικες και βλάπτουν και το ίδιο τον καταραστή διότι ο καταραστής σε αυτήν την περίπτωση είναι ο αδικητής και η κατάρα του επιστρέφει ως τιμωρία.

Link to comment
Share on other sites

Πώς δηλαδή του επιστρέφει η κατάρα? Πες καταριέται κάποιον και μετά κάτι κακό του συμβαίνει? Βασικά για να πιάσει μια κατάρα πρέπει να έχεις έντονα συναισθήματα όπως θυμό, οργή κτλ? ή και μόνο που καταριέσαι φτάνει?

Αν κάποιος αισθάνεται αδικημένος και καταραστεί κάποιον πάλι κακό κάνει στον εαυτό του? Πότε είναι μια κατάρα δίκαιη dimulator?

Link to comment
Share on other sites

1) Υπάρχει η κατάρα η ανθρώπινη η οποία έχει όλα αυτά τα έντονα αρνητικά συναισθήματα που συνήθως πηγάζουν από μια αδικία που έγινε και ο καταραστής στην ουσία ζητά την τιμωρία του φταίχτη.

 

Αυτή η κατάρα είναι μια οργισμένη αλλά δίκαιη κατάρα. Ωστόσο από την στιγμή που προκαλεί βλάβη ο καταραστής έχει το τίμημα αυτό και μετά πρέπει να μπει σε διαδικασία καθαρμού από την βλάβη που και ο ίδιος προξένησε.

 

Για παράδειγμα αν κάποιος δολοφόνησε κάποιον ο καταραστής αναζητά την τιμωρία και καταριέται τον θάνατο του δράστη.

Ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση και ο ίδιος ο καταραστής γίνεται φονιάς και έτσι και αυτός γίνεται ένοχος με την σειρά του που πρέπει να καθαριστεί από το αμάρτημα.

 

Οπότε η μία περίπτωση είναι δίκαιη-οργισμένη κατάρα αλλά μετά ακολουθεί και κάθαρση του καταραστή, μερικές φορές επώδυνη.

 

2) Υπάρχει η κατάρα των Θεών η οποία δεν είναι οργισμένη και δεν έχει αρνητικά συναισθήματα όπως των ανθρώπων και αποσκοπεί αποκλειστικά στην καταπολέμηση ενός θηρίου, μιλώντας μυστικιστικά.

 

Για παράδειγμα, αν υπάρχει το θηρίο της αδικίας που μαστίζει κάποιους όπως γίνεται στις μέρες μας, αν κάποιος ευχηθεί κατά της αδικίας όπως π.χ.

"εύχομαι κατά της αδικίας που μαστίζει την χώρα τούτη, να παύσει αυτή και να εξαφανιστεί στα Τάρταρα"

 

η παραπάνω ευχή γίνεται κατά κάποιου. Και μάλιστα τον στέλνει στα Τάρταρα. Αυτή η ευχή κατά τινός είναι η κατάρα.

κατάρα = αρά κατά τινός

αρά = προσευχή, ευχή

 

Οπότε αυτή η κατάρα είναι μια δίκαιη κατάρα που δεν προκαλεί βλάβη όπως η πρώτη. Επίσης δεν χρειάζεται να ειπωθεί με οργή και μίσος.

 

Αυτή είναι η διαφορά ανθρώπινων κατάρων και των Θεών.

 

Υποκατηγόρια των γαλήνιων κατάρων είναι οι τελετουργικές.

Τέτοιες κατάρες κάνουν οι ιερείς και λέγονται "επιτίμια".

Τα επιτίμια είναι κατάρες πνευματικών όπως ιερέων και είναι συνήθως γαλήνιες αλλά πολύ ισχυρές διότι το πνεύμα αυτών των ανθρώπων είναι πολύ ισχυρό.

 

Τέτοια επιτίμια κάνανε οι ιερείς στην αρχαία Ελλάδα αλλά και οι Χριστιανοί, π.χ.

http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_taxgreece_100049_23/07/2007_197988

Μούδρος

 

O Mούδρος είναι το εμπορικό κέντρο της ανατολικής Λήμνου και είναι το καλύτερο φυσικό λιμάνι της Mεσογείου. Φανταστείτε πως κατά την εκστρατεία της Kαλλίπολης, στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, φιλοξένησε 500 πλοία των συμμάχων και 30.000 άνδρες. Σήμερα φιλοξενεί ψαράδικα και κότερα, αλλά δεν έχει την «ζωή» που έχει η Mύρινα. Eχει επίσης και την ιδιότητα να είναι το μοναδικό μέρος της Eλλάδας, απ' ό,τι γνωρίζω, που έχει δεχθεί επιτίμιο (κατάρα) από το Aγιον Ορος και συγκεκριμένα από τη Mονή Kουτλουμουσίου! H κατάρα αυτή διαβαζόταν κάθε Mεγάλη Παρασκευή στη Mονή μέχρι και πριν από τέσσερα νομίζω χρόνια! H επίσημη εκδοχή είναι πως κατά την Tουρκοκρατία οι κάτοικοι σκότωσαν κάποιους Tούρκους και τους πέταξαν σ' ένα πηγάδι κοντά στο Mοναστήρι που ήταν μετόχι της Mονής Kουτλουμουσίου. Oι Tούρκοι για αντίποινα έκαψαν το μοναστήρι μαζί με τους μοναχούς, εκτός από δύο που ξέφυγαν. O Αγιος Hγούμενος της Mονής προφανώς έγινε έξαλλος και έριξε μια κατάρα για να υπάρχει. Mια άλλη ανεπίσημη εκδοχή είναι πως οι κάτοικοι πεινούσαν και καταπάτησαν τα κτήματα της Mονής. Οπως και να 'χει το πράγμα, προφανώς οι κάτοικοι θεωρούσαν πως έπρεπε να αρθεί αυτό το στίγμα και προ 4ετίας νομίζω πολεμικό πλοίο παρέλαβε τον ηγούμενο και τους συν αυτώ και τους πήγε στον Μούδρο όπου, με όλο το τελετουργικό και με πολλή επισημότητα και δημοσιότητα, το επιτίμιο απεσύρθη και είμαι σίγουρος πως η ζωή για τους Λημνιούς έχει γίνει έκτοτε καλύτερη.

 

Συνήθως οι γαλήνιες ιερατικές κατάρες έχουν όρους, όπως ".. μέχρι να γίνει αυτό, ... μέχρι τότε" κτλ

 

Τέτοιες κατάρες πολλές φορές διαβάζονται σε τελετές όπως αυτή στον Άγιο Όρος, ή την Κυριακή της Ορθοδοξίας οι αφορισμοί.

 

Τα επιτίμια έχουν το χαρακτηριστικό της τιμωρίας από τον Θεό και δεν προφέρονται με οργή, μίσος κτλ όπως οι συνηθισμένες κατάρες.

Οι αφορισμοί και τα αναθέματα είναι κατάρες αποπομπής από το σώμα της Εκκλησίας, ή μιας ομάδας.

 

3) Τέλος υπάρχει μια τελευταία περίπτωση, η κατάρα που δεν έχει δίκαιο σκοπό και βασίζεται σε κάποιο πάθος.

π.χ. ο γείτονας είναι πλούσιος και γω φτωχός και τον ζηλεύω και καταριέμαι την ευτυχία του.

 

Αυτή είναι η άδικη κατάρα που χτυπά τον καταραστή.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

συνήθως όμως η χρήση της κατάρας από τους ανθρώπους γίνεται με μη ωφέλιμο τρόπο και τόσο ο καταραστής όσο και ο καταραμένος μολύνονται με φταίξιμο και ύβρη.

Και λέω ύβρη διότι ο καταραστής πάνω στην πίκρα του και την οργή του δεν ξέρει πότε να σταματήσει. Οπότε ξεπερνά το μέτρο και προκαλεί την ύβρη.

Οπότε και οι 2 τότε θα περάσουν μια είδους κάθαρση διότι και οι 2 προξένησαν το κακό.

 

Οπότε συνειδητοποιώντας κάποιος το τι είναι κατάρα και πως λειτουργεί καταλαβαίνει τι είναι αυτή η δύναμη και πως μπορεί να λειτουργήσει υπέρ ή κατά ακόμη και στον επικλητή-καταραστή.

 

Βέβαια αυτά δεν τα φιλοσοφούν συνήθως και έτσι δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν την κατάρα σωστά και βλάπτονται.

Link to comment
Share on other sites

Όταν λες ο καταραστής γίνεται φονιάς εννοείς εάν πραγματοποιηθεί η κατάρα που έστειλε? Δηλαδή αν πεθάνει αυτός που καταράστηκε ή από τη στιγμή που καταριέσαι κάποιον να πεθάνει, θα τιμωρηθείς ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα? Στο ρωτάω αυτό γιατί πολλοί καταριούνται αλλά δε σημαίνει πως οι κατάρες πιάνουν.

Link to comment
Share on other sites

στον καταραστή αναγνωρίζεται το δικαίωμα να ζητήσει τιμωρία από τον Θεό για την αδικία του, αν όμως ο ίδιος διαπράξει αδίκημα δεν ξεφεύγει.

 

ναι αυτό εννοώ αν κάποιος καταραστεί θάνατο στον άλλο διαπράττει και αυτός έγκλημα.

 

Αν γίνει τότε έχει ανάλογη μεταχείριση, μια οδυνηρή συνήθως τιμωρία-κάθαρση.

Αν δεν γίνει θα λάβει μαθήματα μέσα από την ζωή για το λάθος που έκανε ως απόπειρα.

 

το θέμα της κατάρας πρέπει να το δούμε σε τρία μέρη.

 

1ον) ο σκοπός της κατάρας να είναι η τιμωρία που θα φέρει αγαθό αποτέλεσμα. Αν παραβιαστεί αυτός ο σκοπός ο καταραστής γίνεται φταίχτης.

2ον) το δικαίωμα του να καταραστεί κάποιος αν δεν αποδοθεί δικαιοσύνη με άλλο τρόπο. Αν παραβιαστεί και αυτή η προυπόθεση τότε έχουμε καθαρή κακία προς τον άλλο και χάνουμε το δικαίωμα αυτό.

3ον) το αντικείμενο της κατάρας να μην είναι υπερβολικό και εγκληματικό. Αν το παρακάνουμε πάνω στα νεύρα ή στην οργή μας πάλι θα πληρώσουμε το αντίτιμο.

 

Αν ο καταραστής σκεφτεί με αυτές τις προυποθέσεις τότε η κατάρα του είναι δίκαιη και δεν κινδυνεύει να πάθει ζημιά.

 

Κάποιος όμως που θα καταραστεί με αυτόν τον τρόπο σημαίνει ότι τα έχει σκεφτεί αυτά και έχει την ανάλογη παιδεία.

Συνήθως όμως όσοι καταριούνται δεν τα γνωρίζουν και παθαίνουν βλάβες από τις ίδιες τους τις κατάρες.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουν θέμα..

μπορώ να κάνω μια ερώτηση?

Είχες πει σε προηγούμενο ποστ οτι οι δαίμονες(θεοί)

είτε καλοί είτε κακοί αποσκοπούν στην τήρηση της

τάξης είτε με "καλό" είτε με "κακό" τρόπο ανάλογα

με την υπόσταση τους.Ο άνθρωπος με το να καταριέται

προσεγγίζει την υπόσταση/φύση του "κακού" δαίμονα

προσπαθώντας να επιφέρει δικαιοσύνη με "επιθετικό"

τρόπο?

Link to comment
Share on other sites

ναι αυτό γίνεται αλλά υπάρχει εδώ ένα μπέρδεμα...

 

το οποίο είναι το εξής:

 

υπάρχουν οι "κακοί" Δαίμονες που με άσχημο τρόπο επιβάλλουν το καλό

αλλά υπάρχουν και τα θηρία που είναι απλά άλογες μορφές πνευμάτων που είναι βίαια, καταστροφικά και αυτό που λέμε κακούλικα.

παράδειγμα Θεού "κακού" αλλά για το καλό είναι ο Φόβος (που μπορεί να είναι σωτήριος, π.χ. φοβάμαι να πηδήξω στον γκρεμό και διστάζω και υποχωρώ και σώζομαι)

και παράδειγμα τέρατος η Μέδουσα (που είναι η χρήση του φόβου που πετρώνει το μυαλό για κακούς σκοπούς, δλδ ο εκφοβισμός).

 

Και τα δύο αυτά όντα είναι ο φόβος αλλά ο ένας είναι ο γιος του Άρη ο θεός Φόβος και το άλλο είναι το τέρας φόβος, η Μέδουσα.

 

Όταν ο άνθρωπος αρχίζει και χρησιμοποιεί μια δύναμη πνευματική, π.χ. την Κατάρα που λέμε εδώ, αρχίζει να συμπεριφέρεται με το Θείο χαρακτηριστικό του αφού ζητά τιμωρία για την αδικιά που του έγινε.

Πολύ εύκολα όμως μπορεί να ξεπεράσει τα όρια και από το Θείο Δαίμονα να μετατραπεί σε θηρίο, όταν συμπεριφερθεί με αδικία, οργή, μίσος κτλ...

 

Έτσι είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος που αρχίζει ο Δαίμονας και που αρχίζει το θηρίο.

 

Όταν ας πούμε παραβιάσει τις τρεις αυτές προυποθέσεις που είπα για την χρήση της κατάρας γίνεται θηρίο και μολύνεται.

 

Αυτός είναι ο κίνδυνος όσων εμπλέκονται με τους τιμωρητικούς Δαίμονες, να μπερδευτούν, να ξεπεράσουν τα όρια και να γίνουν οι ίδιοι υπόλογοι.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

η ανοιχτή παλάμη εκπέμπει ενέργεια όταν την τείνεις στον άλλο.

 

κάποια στιγμή που ήμουν άρρωστος ασυναίσθητα μούτζωσα τον εαυτό μου. Τότε μου ήρθε μια ευεργετική ενέργεια αλλά ήταν λίγη και δεν κράτησε πολύ.

ήταν τόσο όμως ώστε να αντιληφθώ την διαφορά.

 

Τώρα όταν σε θυμό και οργή πάνω μουτζώνει κάποιος στην ουσία πετάει στον άλλο ενέργεια με αυτήν την ποιότητα των συναισθημάτων του.

 

Η μούτζα επομένως σαν κίνηση δεν είναι κάτι το κακό αλλά η κίνηση της εκπομπής ενέργειας.

 

Το κακό είναι τι συναίσθημα θα έχεις ώστε να το "πετάξεις" στον άλλο ....

 

επίσης εγώ σκέφτομαι και το άλλο, ότι η μούτζα μοιάζει σαν τον ήλιο με τις ακτίνες έτσι το χέρι απλωμένο.

οπότε το να χρησιμοποιείς κάτι "ιερό" για κακό σκοπό είναι ιεροσυλία... αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπική σκέψη.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...