pyramid Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 outis Τι ακριβώς ήθελες να συζητήσω; Δεν θέλω τίποτα να συζητήσεις ή να μην συζητήσεις, δεν με αφορά το τι θα κάνεις. Έγραψες Αυτή θα μπορούσαμε να συζητήσουμε αν πάντα είναι 'άδικη' σίγουρα όμως είναι συχνότερα άδικη και δείχνει εσκεμμένη δράση. Και απάντησα ότι μπορείς να συζητήσεις ότι θέλεις εάν γνωρίζεις το θέμα. Προφανώς θεωρείς ότι το γνωρίζεις και συνεχίζεις να σχολιάζεις. Ο άνθρωπος που καταριέται δεν έχει κανέναν έλεγχο, δεν υφίσταται κατάρα μετά από σκέψη και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Νομίζεις ότι έχει επίγνωση των επιπτώσεων, ιδέα δεν έχει γενικώς, είναι ασθενής. Πετυχαίνει ότι του επιτρέπει αυτός που διαπληκτίζεται. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 22, 2011 Author Report Share Posted February 22, 2011 υπάρχουν κατάρες που γίνονται ύστερα από μελέτη και κατάρες σε τελετές και αυτές διαφέρουν από τις αυθόρμητες και πάνω στα νεύρα. Επίσης υπάρχουν κατάρες που φαινομενικά έχουν δίκαιο σκοπό όπως τα επιτίμια που βάζαν παλιά κάποιοι ιερείς σε τόπους π.χ. "να μην δει προκοπή ο τάδε τόπος αν δεν αλλάξει γνώμη/η αμαρτία/το μύασμα κτλ κτλ" δλδ κατάρα υπό όρο. Υπάρχουν άλλη κατηγορία κατάρας το ανάθεμα που είναι η εγκατάλειψη κάποιου στην κατατροφή στον αφανισμό όταν θεωρηθεί ότι αξίζει να καταστραφεί. Τα αναθέματα λέγονται στον λόγο σε περιπτώσεις αστείων, νεύρων, φόβου κτλ και είναι συνηθισμένος και εύκολος λόγος στην Ελλάδα. Όλες όμως οι περιπτώσεις είναι τρόποι ανακύκλωσης της ενέργειας της κατάρας του αναθέματος. Επίσης υπάρχουν οι γαλήνιες κατάρες, όπως τα αναθέματα των Χριστιανών προς τους πολυθεϊστές. Εδώ η εκκλησία άλλες φορές λέει ότι δεν στρέφεται εναντίων των ανθρώπων αλλά εναντίων της αμαρτίας αλλά κάθε Κυριακή της Ορθοδοξίας καταπατά αυτά που λέει και αναθεματίζει ανθρώπους και όχι αμαρτίες. Και όλα αυτά κανονικά σε τελετή χωρίς μίσος και θυμό. Οπότε υπάρχουν πολλοί τρόποι κατάρας, όχι μόνο δικαιες, άδικες αλλά και ήπιες και γαλήνιες και ίσως και πολλοί άλλοι τρόποι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyramid Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 Dimulator Εάν συζητάς σε κάποιο πλαίσιο λαογραφίας είναι πιθανόν να έχεις δίκιο, δεν έχω ασχοληθεί. Εάν όμως μιλάμε για μεταφυσική ισχύουν άλλα. Οι νόμοι δεν αλλάζουν κατά πως μας αρέσει, εμείς, εάν τους γνωρίζουμε, προσαρμόζουμε την ζωή μας ανάλογα. Όσο για την εκκλησία δεν ξέρω τι κάνει, δεν είμαι παπάς. υ.γ. μάλλον δεν βρήκες τις απαντήσεις που ήθελες στο μονοπάτι που είχες βρει..... οι απαντήσεις δεν βρίσκονται στο μονοπάτι αλλά στον άνθρωπο που το βαδίζει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 (edited) Δεν ξέρω τι νομίζεις, αλλά εγώ προς το παρόν δεν περιέγραψα κάποιο νόμο "βαρύτητας". Σου περιέγραψα ότι υπάρχουν πολλά είδη κατάρας που όπως φαίνεται αγνοούσες π.χ. της εκ προμελέτης, τις γαλήνιες κτλ... Εκτός αυτού περιγράφουμε το συναίσθημα του καταραστή δλδ να αισθάνεται ότι τον πνίγει το δίκιο. Από την άλλη εσύ λες ότι σε καμία περίπτωση ο καταραστής δεν έχει δίκιο. Και εδώ αγνοείς μερικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα οι περισσότεροι αρχαίοι λαοί πιστεύανε ότι μια "ευχή κατά" κάποιου είναι αναγκαστική για να περιορίσει ένα κακό. Έτσι στην θεολογία τους περιγράφουν τους Θεούς να καταριώνται τους ανθρώπους που κάνουν κακό στο σύστημα. π.χ. ο Γιαχβέ καταριέται τον άνθρωπο Αδάμ - Εύα. Αυτό αν και στα μάτια των σημερινών μοιάζει σκληρό για τους αρχαίους ήταν απαραίτητο διότι περιόριζε το κακό που είχε γίνει. Το ίδιο κάνανε και οι Θεοί της αρχαίας Ελλάδας. Επομένως βλέπεις ότι η χρήση της κατάρας διαφέρει κατα πολύ από την ανθρώπινη χρήση που γίνεται κατόπιν οργής και την θεϊκή που γίνεται για άλλους λόγους. Οπότε αν δεν γνωρίζεις και αυτές τις λεπτομέρεις δεν έχεις ολοκληρωμένη άποψη για τον "νόμο" της μεταφυσικής που λες ότι τον γνωρίζεις και δεν αλλάζει. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Αν κάποιος Θεουργός ή πνευματικός πει "εύχομαι κατά της αδικίας που γίνεται σε αυτόν τον τόπο/άνθρωπο... να γίνει αυτό" 1ο) αυτό είναι μια ευχή κατά (κατάρα) κάποιου, συγκεκριμένα του θηρίου της αδικιάς πές το δαίμονα αν σε βολεύει... 2ο) το τι θα γίνει δεν είναι αναγκαστικά να γίνει κάτι κακό. Επομένως εδω βλέπεις ένα τελείως διαφορετικό τύπο "κατάρας" που δεν σου πάει καν στο μυαλό. Άλλο παράδειγμα. Υπάρχει η λεγόμενη "απευχή". Τι είναι η απευχή; Είναι μια ευχή ανατροπής του κακού όπως μιας καταστροφικής κατάρας. Η απευχή δλδ μπορεί να είναι μια "ευχή κατά" μιας άλλης ευχής που είναι βλαπτική. Επομένως η απευχή μπορεί να είναι μια κατάρα αφού είναι κατά του κακού. Και εδώ δεν πάει ο νους του συνηθισμένου ανθρώπου. Όπως βλέπεις υπάρχουν πολλά "κόλπα" στο θέμα της κατάρας και δεν υπάρχει μόνο ο τρόπος της οργισμένης κατάρας που γνωρίζει το 99% των ανθρώπων. (υ.γ. παρακαλώ προσωπικές συζητήσεις σε π.μ.) Edited February 23, 2011 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 (edited) επίσης η λαϊκή έκφραση "τριγυρνάει σαν την άδικη κατάρα" δείχνει ότι οι κατάρες όταν είναι δίκαιες πιάνουν και λογαριάζονται σαν τιμωρίες, ενώ οι άδικες δεν έχουν καμία εφαρμογή και για αυτό δεν στέκουν, μιας και αναφερθήκαμε στην παράδοση. Edited February 23, 2011 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyramid Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 Dimulator Μερικές φορές έχω την ισχυρή διάθεση να σε ρωτήσω εάν ξέρεις ανάγνωση. Είπα ότι εάν συζητάς σε πλαίσιο λαογραφίας πιθανόν να έχεις δίκιο, δεν έχω ασχοληθεί. Στην μεταφυσική ισχύουν άλλα. Γιατί λοιπόν συνεχίζεις να γράφεις όλα αυτά? Σιγά μην πετάω σπόντες και μην προσπαθώ να σε μειώσω, δεν γυρίζει το σύμπαν γύρω σου μάτια μου και όλος ο κόσμος δεν έχει την δική σου καούρα. Εσύ χαιρέτησες γιατί βρήκες κάποιο άλλο μονοπάτι, αφού σε βλέπω πάλι εδώ μάλλον δεν σε ικανοποίησαν οι απαντήσεις από εκεί..... φαντάζομαι ότι μιλάμε για μονοπάτι εσωτερικό και όχι μια βόλτα στο Πανόραμα. Οπότε σου έδωσα κι εγώ μια συμβουλή. Ναι, θα μου γυρίσει μπούμερανγκ και θα μου κόψει το νερό από τα πράσα να μου το πάει στα κρεμμύδια. Όσο για τα πμ, τι κρίμα να τα έχω απενεργοποιήσει και έτσι να μην μπορείς να στέλνεις τα μηνύματά σου. υ.γ. όπως διαπιστώνεις η απάντησή μου είναι για το μήνυμα που έστειλες πριν το διορθώσεις. Για το νέο μήνυμα θα σχολιάσω μόνο το εξής Ο Θεουργός δεν εύχεται κατά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 επίσης η λαϊκή έκφραση "τριγυρνάει σαν την άδικη κατάρα" δείχνει ότι οι κατάρες όταν είναι δίκαιες πιάνουν και λογαριάζονται σαν τιμωρίες, ...χα χα... αυτό είναι από τη βίβλο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 (edited) άντε... αλήθεια! που, το ξέρεις;;;; Edited February 23, 2011 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 Dimulator Μερικές φορές έχω την ισχυρή διάθεση να σε ρωτήσω εάν ξέρεις ανάγνωση. Είπα ότι εάν συζητάς σε πλαίσιο λαογραφίας πιθανόν να έχεις δίκιο, δεν έχω ασχοληθεί. Στην μεταφυσική ισχύουν άλλα. Γιατί λοιπόν συνεχίζεις να γράφεις όλα αυτά? Σιγά μην πετάω σπόντες και μην προσπαθώ να σε μειώσω, δεν γυρίζει το σύμπαν γύρω σου μάτια μου και όλος ο κόσμος δεν έχει την δική σου καούρα. Εσύ χαιρέτησες γιατί βρήκες κάποιο άλλο μονοπάτι, αφού σε βλέπω πάλι εδώ μάλλον δεν σε ικανοποίησαν οι απαντήσεις από εκεί..... φαντάζομαι ότι μιλάμε για μονοπάτι εσωτερικό και όχι μια βόλτα στο Πανόραμα. Οπότε σου έδωσα κι εγώ μια συμβουλή. Ναι, θα μου γυρίσει μπούμερανγκ και θα μου κόψει το νερό από τα πράσα να μου το πάει στα κρεμμύδια. Όσο για τα πμ, τι κρίμα να τα έχω απενεργοποιήσει και έτσι να μην μπορείς να στέλνεις τα μηνύματά σου. υ.γ. όπως διαπιστώνεις η απάντησή μου είναι για το μήνυμα που έστειλες πριν το διορθώσεις. Για το νέο μήνυμα θα σχολιάσω μόνο το εξής Ο Θεουργός δεν εύχεται κατά. δεν ασκούν όλοι θεουργία όπως εσύ σκέφτεσαι διότι η αντίληψη και ηθική των θεών διαφέρει από σύστημα σε σύστημα. όσο αφορά τα προσωπικά που θέλεις να τα κάνεις δημόσια νόμιζε ό,τι θέλεις για μένα, μόνο κοίταξε μην γίνεσαι αντιπαθής στους άλλους πιο ήρεμα. για να σου επιστρέψω και γω την συμβουλή και κάτι άλλο μην γενικεύεις είναι βασική αρχή μετριοπάθειας για να μην σε λένε ξερόλα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 (edited) αλλά για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα Για το νέο μήνυμα θα σχολιάσω μόνο το εξήςΟ Θεουργός δεν εύχεται κατά. Η απευχή είναι μια ευχή κατά μιας άλλης ευχής (αρά=ευχή) για θέμα προστασίας και άμυνας. Οπότε μην απορίπτεις τελείως την χρήση μιας κατάρας και μην πηγαίνει το μυαλό σου μόνο στην λάθος χρήση. Εκτός αν ακόμη δεν έχεις καταλάβει ότι μια ευχή κατά (κατά-αρά) μπορεί να φέρει αγαθά αποτελέσματα. Παράδειγμα αποδεκτής για μένα απευχής με αγαθό αποτέλεσμα: "Ω μη γένοιτο" αυτό είναι μια ευχή κατά κάποιας πράξης Παράδειγμα μη αποδεκτής απευχής που περιέχει καταστροφή. Ψαλμός ΡΜΒ΄. 142 "...εν τω ελέει σου εξολοθρεύσεις τους εχθρούς μου" εδώ για λόγους άμυνας εύχεται κατά των εχθρών του. και ο Δαβίδ νομίζω ήταν θεουργός... αυτά λοιπόν έτσι συνέβαιναν στην αρχαιότητα. Τώρα αν εσύ λες για το τι πρέπει να κάνουμε στο σήμερα και αυτό σηκώνει συζήτηση ενδιαφέρουσα. Για παράδειγμα μια μεγάλη ευλογία μπορεί να σταματήσει ένα κακό ή πρέπει να καταφύγουμε σε μια ευχή κατά μιας κατάστασης; Θα πρέπει να έχουμε μια συνεχόμενη στάση υπέρ πάντα κάποιων και δεν θα πρέπει ποτέ μα ποτέ να χρησιμοποιούμε την κατάρα; Μήπως σε κάποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία η χρήση κατάρας; Edited February 23, 2011 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 (edited) αλλά για να μην ξεφεύγουμε από το θέμα Η απευχή είναι μια ευχή κατά μιας άλλης ευχής (αρά=ευχή) για θέμα προστασίας και άμυνας. Οπότε μην απορίπτεις τελείως την χρήση μιας κατάρας και μην πηγαίνει το μυαλό σου μόνο στην λάθος χρήση. Εκτός αν ακόμη δεν έχεις καταλάβει ότι μια ευχή κατά (κατά-αρά) μπορεί να φέρει αγαθά αποτελέσματα. Δεν θα έλεγα ότι αρα είναι ευχή. Είναι μάλλον από κάτι σαν "σήκωσε" (οπότε με το κατά, σημαίνει κατάρα=κατεδάφιση, καταρ-ράκωση) ΥΓ. πιθανότατα το αρά σχετίζεται και με το "Άρης" (όχι την ομάδα ) Edited February 23, 2011 by outis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 χμ μπορεί, φαίνεται σωστό, αλλά δεν το έχω εντοπίσει τόσο πίσω την λέξη "αρά". Μιας και μπορεί να είναι προτροπή να πάει κάποιος στον Άδη (κάτω) για τιμωρία όμως και όχι για καταστροφή αφού ο Άδης δεν κατέστρεφε αλλά δέσμευε και τιμωρούσε και όλα αυτά σαν είδος καθαρμού. Από την άλλη υπάρχει Δαίμονας Αρά οι Αραί που είναι πλάσματα του Άδη. Είναι μια άποψη που δεν την είχα σκεφτεί έτσι. Τι λες; Στα λεξικά μεταφράζεται σαν "προσευχή # ικεσία # παράκληση # κατάρα # τιμωρία" Mangenta. Προφανώς βγαίνει από το αράομαι = εύχομαι # δέομαι # ικετεύω # καθικετεύω # θερμοπαρακαλώ # προσεύχομαι # παρακαλώ # κάνω τάξιμο # καταριέμαι # αναθεματίζω # κακοχρονίζω # καταρώμαι Αλλά υπάρχει και η έκφραση αράομαι αγαθά τινί = εύχομαι καλά γι' αυτήν, έκφραση για αυτό το αρά έχει μια πιο γενική έννοια της "ευχής" = επιθυμίας της ψυχής, πνεύματος να πραγματωθεί κάτι από τον Θεό. Το κατά-αρά είναι αντίθετο του υπέρ. Για αυτό είπα ότι είναι ευχή κατά τινός αλλά όχι με την έννοια της καταστροφής όπως κάνουμε χρήση της λέξης στο 99% των χρήσεων. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 χμ μπορεί, φαίνεται σωστό, αλλά δεν το έχω εντοπίσει τόσο πίσω την λέξη "αρά". Μιας και μπορεί να είναι προτροπή να πάει κάποιος στον Άδη (κάτω) για τιμωρία όμως και όχι για καταστροφή αφού ο Άδης δεν κατέστρεφε αλλά δέσμευε και τιμωρούσε και όλα αυτά σαν είδος καθαρμού. Από την άλλη υπάρχει Δαίμονας Αρά οι Αραί που είναι πλάσματα του Άδη. Είναι μια άποψη που δεν την είχα σκεφτεί έτσι. Τι λες;... Βασικά αυτή είναι που θεωρούσα (και θεωρώ) δεδομένη με βάση την ετυμολογία. Αν μεταγενέσταρα είχε και άλλες έννοιες... πιθανό, αφού τις αναφέρουν λεξικά....Στα λεξικά μεταφράζεται σαν "προσευχή # ικεσία # παράκληση # κατάρα # τιμωρία" Mangenta. Προφανώς βγαίνει από το αράομαι = εύχομαι # δέομαι # ικετεύω # καθικετεύω # θερμοπαρακαλώ # προσεύχομαι # παρακαλώ # κάνω τάξιμο # καταριέμαι # αναθεματίζω # κακοχρονίζω # καταρώμαι Αλλά υπάρχει και η έκφραση αράομαι αγαθά τινί = εύχομαι καλά γι' αυτήν, έκφραση για αυτό το αρά έχει μια πιο γενική έννοια της "ευχής" = επιθυμίας της ψυχής, πνεύματος να πραγματωθεί κάτι από τον Θεό. Το κατά-αρά είναι αντίθετο του υπέρ. Για αυτό είπα ότι είναι ευχή κατά τινός αλλά όχι με την έννοια της καταστροφής όπως κάνουμε χρήση της λέξης στο 99% των χρήσεων. Θυμήσου και το "άρον άρον σταύρωσον αυτόν" (δηλ. "σήκωσέ τον στο σταυρό") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimulator Posted February 23, 2011 Author Report Share Posted February 23, 2011 (edited) Παράδειγμα Τελετουργικής Κατάρας που είναι καταστροφική - βλαπτική αλλά γίνεται γαλήνια σε Χριστιανική τελετή είναι η κατάρα προς τον Βενιζέλο όταν αυτός θέλησε να δώσει την περιουσία πίσω στο λαό από την εκκλησία. Ο Τούρκος κατακτητής είχε την φρόνηση να παραχωρήσει κάποιες πολιτικές και θρησκευτικές ελευθερίες-δικαιώματα στους ραγιάδες και έτσι τους κράτησε υπόδουλους για 300 και παραπάνω χρόνια.Μία απο αυτές όριζε ότι δεν θα πειραχθει, απο τον κατακτητή, η εκκλησιαστική περουσία τα λεγόμενα βακούφια. Η εκκλησιαστικη περουσία όχι μόνο διατηρήθηκε αλλά και πολλαπλασιάστηκε διότι όλα αυτά τα χρόνια της σκλαβιάς ο ραγιάς προκειμένου να αντιμετωπίσει τις διωξεις και τις καταπατήσεις της γής του απο τον Αγά και για να μην χάθει το ψωμί της φαμίλιας είχε σαν πρακτική να γράφει τα κτήματά του στα μοναστήρια και συνέχιζε να τα καλλιεργεί. Φτάνουμε λοιπόν στις αρχές του 20ου αιώνα που τα μοναστήρια (βλέπε μονή Πετράκη, μονή Πεντέλης κ.α.) να έχουν τεραστιες εκτάσεις στην κατοχή τους και η πλειονότητα του λαού να μην έχει μια σπιθαμή γής. Αυτά είδε ο Βενιζέλος και αποφασίζει να τα πάρει απο τα μοναστήρια και απο μερικούς τσιφλικάδες και να τα μοιράσει με κλήρους στους ακτήμονες με την υποχρέωση αυτών να καλλιεργήσουν την γή για επτά τουλάχιστον χρόνια και μετα έναντι κάποιου προαποφασισμένου τιμήματος να γίνει δική τους.(να πώ εδώ ότι το τίμημα αυτό, ο ονομαστός εποικισμός ,καταβλήθηκε πολλές φορές μέχρι σήμερα γιατί όποτε οι κυβερνούντες δεν είχαν χρήματα έβγαζαν έναν νόμο που έκρινε ότι το ήδη καταβεβληθέν ποσό ήταν μικρό και ξαναζητούσαν και άλλα λεφτά.) Αν και στην ουσία οι ακτήμονες ξαναπήραν τα κτήματα των πατεράδων τους, οι της εκκλησίας δεν το είδαν έτσι και με την πρώτη αφορμή ήρθε το ανάθεμα πηγή Εδώ Ο ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ από μοναρχικούς δεσποτάδες Ημείς οι υπογεγραμμένοι Μητροπολίται εντολήν ελάβομεν παρά χιλιάδων εφέδρων και πολιτών να αναγνώσωμεν βαρύτατον αφορισμόν κατά του ενόχου ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ Ελ. Βενιζέλου, του προδώσαντος το έθνος μας εις τους Αγγλογάλους του ατίμως συνεννοηθέντος μετ’ αυτών ίνα στείλωσι την προχθεσινήν νόταν είς την Ελλάδα, μόνον και μόνον δια να πικρανθεί ο λατρευτός μας Βασιλεύς και εκβιασθή όπως καλέση επί την αρχήν τον ΠΟΥΛΗΜΕΝΩΝ ΣΕΝΕΓΑΛΕΖΟΝ ΤΡΑΓΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟΝ, τον ηθικόν αυτουργόν της πυρπολήσεως του Τατοΐου , τον ηθικόν αυτουργόν των βασάνων ας υπέστησαν οι ανδραγαθήσαντες αξιωματικοί μας εις χείρας του ανάνδρου Σαράιγ. Κατ’ αυτού όθεν του ΠΡΟΔΟΤΟΥ Βενιζέλου ανεγνώσαμεν αφορισμόν όπως ενοκήψωσι: Τα εξανθήματα του Ιώβ Το κήτος του Ιωνά Η λέπρα του Ιεχωβά Ο μαρασμός των νεκρών Το τρέμουλο των ψυχορραγούντων Οι κεραυνοί της κολάσεως Και αι κατάραι και τα αναθέματα των ανθρώπων. «Τας ιδίας αράς θα αναγνώσωμεν και κατ’ εκείνων οίτινες κατά τας προσεχείς εκλογάς θέλουσι δώσει λευκήν ψήφον προς τον ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΝ ΠΡΟΔΟΤΗΝ Βενιζέλον και θα παρακαλέσωμεν, συν τοις άλλοις όπως μαρανθώσιν αι χείρες, τυφλωθώσιν οι οφθαλμοί και κωφαθώσι τα ώτα». Γένοιτο. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Edited February 23, 2011 by dimulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted February 23, 2011 Report Share Posted February 23, 2011 Παράδειγμα Τελετουργικής Κατάρας που είναι καταστροφική - βλαπτική αλλά γίνεται γαλήνια σε Χριστιανική τελετή είναι η κατάρα προς τον Βενιζέλο όταν αυτός θέλησε να δώσει την περιουσία πίσω στο λαό από την εκκλησία. πηγή Εδώ Βασικά το μόνο "χριστιανικό" σ' αυτή την υπόθεση είναι το... ράσο (που κι αυτό δεν είναι...) η "ταμπέλα" εννοώ. θα το αναλύσω μόλις βρω χρόνο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.