Jump to content

Γνώση vs. Άγνοια


 Share

Recommended Posts

Αν δεν κάνω λάθος όμως, το θέμα είναι: «η άγνοια είναι μακαριότητα» και όχι: «όποιος πάει να μας ανοίξει τα μάτια, εμείς θα του βγάλουμε τα δικά του».

...Εκτός εάν το συνδέεις ως «τσαντίλα που μου χαλάς την ζαχαρένια μου, με το χαλάς την άγνοιά μου»... Οκ, αλλά αυτό προϋποθέτει ίσως μια κάποια υποσυνείδητη γνώση της άγνοιας, πράγμα που ψιλοδιαλύει την «μακαριότητα της άγνοιας», η οποία μπορεί να υπάρξει μονάχα όταν αγνοούμε ακόμα και την άγνοιά μας!

Δε κανεις λαθος, και ακριβως αυτο λεω: Αυτα τα δυο (υπο προϋποθέσεις) δύναται να εχουν αμεση σχεση.

Η αγνοια ειναι μακαριοτητα οταν παραμενει (απολυτη) αγνοια. Αυτη η κατασταση ομως (και ειδικα οταν μιλαμε για κοινωνιες) ειναι αρκετα ευθραυστη.

Ο ...αγνοών ενδεχομενως να διατηρησει πάση θυσια αυτη τη κατασταση μακαριοτητας που βρισκεται και απο εκει ξεκινανε ολα.

 

 

Σωστη σειρα ? Το λες σα να υποννοεις ότι η κατανοηση είναι μοναχα θεμα τεχνικης και δυνατοτητας.

Φυσικά και είναι! Αλλιώς δεν θα υπάρξει ποτέ κατανόηση! Εάν δεν ήταν, θα διδάσκαμε στα παιδιά κατευθείαν λογάριθμους (για παράδειγμα), αντί να ξεκινήσουμε από τα βασικά (πρόσθεση, αφαίρεση, κλπ...)

 

..

Το βασικο όμως για να καταλαβω κατι, είναι πρωτα-πρωτα να το θελω.
Σωστά.

Δε μου τα λες καλα ομως. Κι αυτο οχι μονο επειδη κανεις δεν ισχυριστηκε οτι πρεπει να παμε απ’τη προσθεση στους λογαριθμους αλλα και διοτι τη μια μου λες οτι η κατανοηση ειναι θεμα μονο του «Μπορω» και την αλλη συμφωνεις μαζι μου οτι το βασικο για να καταλαβω κατι ειναι κυριως να το Θελω.

 

 

Αλλά για να το θέλεις, πρέπει πρώτα να το δεις. Δεν είναι δυνατόν να θέλεις κάτι του οποίου την ύπαρξη αγνοείς.

Συνεχιζεις να μη μου τα λες καλα.

Δεν ειπα πουθενα οτι πρεπει να σου’ρθει η θεια φωτιση και ετσι μαγικά να γινεις φωστήρας και να τα ξερεις ολα.

Το προβλημα αρχιζει οταν παρόλο που εχουν γινει τα σωστα βηματα, βρισκεις συνέχεια τοίχο...

 

Και ειλικρινα δηλαδη, εσενα δεν εχει τυχει ποτε να προσπαθεις να εξηγησεις κατι (ακολουθωντας φυσικα τη σωστη σειρα κλπ) και πολυ απλα ο αλλος να ΜΗΝ εννοεί να καταλαβει?

 

..

Edited by rasputin
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ο ...αγνοών ενδεχομενως να διατηρησει πάση θυσια αυτη τη κατασταση μακαριοτητας που βρισκεται και απο εκει ξεκινανε ολα.

Συμφωνώ, γι’ αυτό έγραψα πριν: «Οκ, αλλά αυτό προϋποθέτει ίσως μια κάποια υποσυνείδητη γνώση της άγνοιας, πράγμα που ψιλοδιαλύει την "μακαριότητα της άγνοιας", η οποία μπορεί να υπάρξει μονάχα όταν αγνοούμε ακόμα και την άγνοιά μας!»

...Ας μην επαναλαμβανόμαστε ^_^

 

 

Δε μου τα λες καλα ομως. Κι αυτο οχι μονο επειδη κανεις δεν ισχυριστηκε οτι πρεπει να παμε απ’τη προσθεση στους λογαριθμους αλλα και διοτι τη μια μου λες οτι η κατανοηση ειναι θεμα μονο του «Μπορω» και την αλλη συμφωνεις μαζι μου οτι το βασικο για να καταλαβω κατι ειναι κυριως να το Θελω.

Πουθενά δεν είπα ότι είναι μόνο θέμα του «μπορώ». Φυσικά παίζει ρόλο και το «θέλω». Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά. Άλλωστε, δεν είναι σπάνιο να θέλουμε κάτι αλλά να μην μπορούμε να το καταφέρουμε, όπως και το να μπορούμε κάτι αλλά να μην θέλουμε να το κάνουμε. Έτσι δεν είναι;

 

...Βέβαια, το κατά πόσο μπορούμε ή δεν μπορούμε, είναι επίσης μεγάλο θέμα. Ο σοφός λαός λέει ότι «δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω» κι εγώ συμφωνώ. ΑΛΛΑ, για να μπορέσω, πρέπει να ακολουθήσω μια σειρά... αν φυσικά θέλω.

Αλλά αυτό κι αν είναι άλλη μεγάλη συζήτηση... Ας την αφήσουμε στην άκρη να περιμένει την σειρά της, για τώρα τουλάχιστον.

 

 

Και ειλικρινα δηλαδη, εσενα δεν εχει τυχει ποτε να προσπαθεις να εξηγησεις κατι (ακολουθωντας φυσικα τη σωστη σειρα κλπ) και πολυ απλα ο αλλος να ΜΗΝ εννοεί να καταλαβει?

Μόνο σε κλινικές περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό (το να ΜΗΝ εννοεί να καταλάβει). Ο οποιοσδήποτε με σώας τας φρένας, κάποια στιγμή θα καταλάβει. Ακόμα κι αν είναι σε άρνηση (με την ψυχολογική έννοια του όρου), κάποια στιγμή θα «πέσει ο τοίχος».

 

...Που θα πάει, κάποια στιγμή θα το καταλάβεις κι εσύ. Νομίζω άλλωστε ότι ακολουθώ την σωστή σειρά γι’ αυτό, και απ’ όσο ξέρω έχεις σώας τας φρένας... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Η γνώση είναι δύναμη, αλλά άγνοια είναι ευτυχία.

 

Πολύ απόλυτο το βρίσκω το γνωμικό καθώς η ζωή είναι απρόβλεπτη.Η γνώση δεν σου δίνει πάντα δύναμη, αντιθέτως μπορεί να σε κάνει ευάλωτο απέναντι σε αυτούς που πιθανότατα δεν γνωρίζουν.Νιώθεις σαν τη μύγα μες το γάλα.Τώρα αν η άγνοια είναι ευτυχία ,δεν το νομίζω.Είναι αδύνατον κάποιος να ζει για πάντα στην άγνοια.Και τις περισσότερες φορές όταν καταρέει ο ωραία πλάσμένος κόσμος του γίνεται αυτομάτως δυστυχισμένος σε σημείο που να μην μπορεί να προσαρμοστει στα νέα δεδομένα της ζωής του.

Link to comment
Share on other sites

Η γνώση είναι δύναμη, αλλά άγνοια είναι ευτυχία.

 

Πολύ απόλυτο το βρίσκω το γνωμικό καθώς η ζωή είναι απρόβλεπτη.Η γνώση δεν σου δίνει πάντα δύναμη, αντιθέτως μπορεί να σε κάνει ευάλωτο απέναντι σε αυτούς που πιθανότατα δεν γνωρίζουν.Νιώθεις σαν τη μύγα μες το γάλα.Τώρα αν η άγνοια είναι ευτυχία ,δεν το νομίζω.Είναι αδύνατον κάποιος να ζει για πάντα στην άγνοια.Και τις περισσότερες φορές όταν καταρέει ο ωραία πλάσμένος κόσμος του γίνεται αυτομάτως δυστυχισμένος σε σημείο που να μην μπορεί να προσαρμοστει στα νέα δεδομένα της ζωής του.

 

Μα και βεβαια η ζωη ειναι απροβλεπτη,οπως και τα περισσοτερα γνωμικα απολυτα!Οπως προανεφερε ο Bηλφεγωρ η γνωση ειναι δυναμη αν την διαχειριστεις σωστα!;)

Θα διαφωνησω τωρα στο οτι ειναι αδυνατον καποιος να ζει στην αγνοια για παντα,καθως μπορει να εχει τα μεσα για να εξελθει απο αυτην την κατασταση παρολα αυτα εξαρταται και απο τον αν το θελει και πολλοι ειναι αυτοι που δεν θελουν για διαφορους λογους!

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω. Προτιμώ να λέω πως η γνώση είναι και ευτυχία. Μόνο αν ξέρω την αλήθεια και ζω μια πραγματικότητα θα είμαι τελικά ευτυχισμένη. Ας με πονέσει αυτή η γνώση, ας μου κάνει τη ζωή δύσκολη. Για να είμαι ευτυχισμένη θέλω να ξέρω, να παίρνω μέρος, να αποφασίζω για το μέλλον μου. Μέσα από τον πόνο και τις δυσκολίες της γνώσης και μόνο τότε θα φτάσω να πω τον εαυτό μου ευτυχισμένο. Ζωή που την περνάς στην άγνοια είναι ζωή που δεν αξίζει να ζεις.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ, γι’ αυτό έγραψα πριν: «Οκ, αλλά αυτό προϋποθέτει ίσως μια κάποια υποσυνείδητη γνώση της άγνοιας, πράγμα που ψιλοδιαλύει την "μακαριότητα της άγνοιας", η οποία μπορεί να υπάρξει μονάχα όταν αγνοούμε ακόμα και την άγνοιά μας!»

...Ας μην επαναλαμβανόμαστε ^_^

 

Αντε παλι.. μα αυτο λεω, οτι αυτη η υποσυνειδητη γνωση της αγνοιας ειναι ευκολο να ερθει. Η κατασταση 'μακαριοτητα αγνοιας' μπορει να λειτουργησει ως εκολαυτηριο για μια αλλη.

Το ενα συνεπαγεται το αλλο.

Θυμισου τους πρωτοπλαστους. Αν δεν υπηρχε ο μακαριος παραδεισος που ζουσαν, δεν θα ηταν δυνατον να ερθει η γνωση του καλου/κακου (και το ξεβολεμα εν τελει...)

Και οντως δεν χρειαζεται να επαναλαμβανομαστε.

 

Πουθενά δεν είπα ότι είναι μόνο θέμα του «μπορώ».

Κι ομως το ειπες.

Διαβασε τι ρωταω:

..υποννοεις ότι η κατανοηση είναι μοναχα θεμα τεχνικης και δυνατοτητας

και τι απαντας:

Φυσικα και ειναι!

Αν παντως συναντας δυσκολια, ισως βοηθησει αυτό

 

 

Μόνο σε κλινικές περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό (το να ΜΗΝ εννοεί να καταλάβει). Ο οποιοσδήποτε με σώας τας φρένας, κάποια στιγμή θα καταλάβει. Ακόμα κι αν είναι σε άρνηση (με την ψυχολογική έννοια του όρου), κάποια στιγμή θα «πέσει ο τοίχος».

Αυτο λυπαμαι αλλα αρνουμαι να το πιστεψω.

Γενικα το προβλημα ειναι οτι μιλας για 'σωστη σειρα' , 'μεθοδολογια' κ.λ.π, λες και προκειται να φτιαξεις προγραμμα στον υπολογιστη.

Οι ανθρωποι ομως δεν ειναι καθολου ετσι και φυσικα αυτο πηγαζει απ'οτι δεν ειμαστε ολοι ιδιοι.

Εννοειτε οτι υπαρχουν μεγαλυτερες πιθανοτητες οταν κανεις το σωστο βημα καθε φορα αλλα απο κει και περα δεν υπογραφεται καποιο συμβολαιο που να λεει οτι 'αν κανεις αυτο θα γινει εκεινο'.

 

..

Link to comment
Share on other sites

Η γνώση είναι γνώση και η άγνοια είναι άγνοια. Το τι συνεπάγεται απ'το καθένα, είναι στο χέρι του δημιουργού (ανθρώπου).

 

Μπορώ να είμαι ευτυχισμένος και με γνώσεις, και χωρίς. Απλά κοιτάξτε γύρω σας και θα βρείτε αμέτρητα παραδείγματα.

 

 

 

Α! Και δεν μιλάμε για τυχαίες καταστάσεις.

 

Εμείς αποφασίζουμε τι θα σκεφτούμε για κάθε τι με το οποίο αλληλεπιδράμε. Εμείς καθορίζουμε λοιπόν και τα συναισθήματά μας και τη ζωή μας, γιατί οι σκέψεις δημιουργούν συναισθήματα και τα συναισθήματα πράξεις ή την απουσία αυτών.

Link to comment
Share on other sites

Χρόνια γνωστό!

 

Μια άλλη διατύπωση, αναφέρει πως, ο φιλόσοφος είναι ο πιο δυστυχισμένος άνθρωπος..

Μήπως ισχύει το αντίθετο ; Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη ,του Dr Mattias Mehl καθηγητή ψυχολογίας του πανεπιστημίου της Αριζόνα,όσο περισσότερες ,μεγαλύτερες και σε βάθος φιλοσοφικές συζητήσεις κάνουμε ,τόσο περισσότερο ευτυχισμένοι γινόμαστε. Όσο δηλαδή μιλάμε για υπαρξιακά - φιλοσοφικά και σε γενικές γραμμές πιο "βαριά" θέματα , τόσο ανακαλύπτουμε ή δημιουργούμε το νόημα της ζωής , τόσο πιο χαρούμενοι είμαστε.(Πηγή:Άβατον - Τεύχος 101) :confused:

Αυτά λέει η έρευνα. Εγώ τι να πω ;; :lol:

Edited by MagiCross
Link to comment
Share on other sites

Θυμισου τους πρωτοπλαστους. Αν δεν υπηρχε ο μακαριος παραδεισος που ζουσαν, δεν θα ηταν δυνατον να ερθει η γνωση του καλου/κακου (και το ξεβολεμα εν τελει...)

...Αυτή πάλι η σύνδεση πως προκύπτει;!

 

Γενικα το προβλημα ειναι οτι μιλας για 'σωστη σειρα' , 'μεθοδολογια' κ.λ.π, λες και προκειται να φτιαξεις προγραμμα στον υπολογιστη.

Οι ανθρωποι ομως δεν ειναι καθολου ετσι…

Κι όμως, ένας άνθρωπος είναι πολύ κοντά στο τρόπο λειτουργίας ενός υπολογιστή (ο υπολογιστής άλλωστε είναι δημιούργημα του ανθρώπου, γέννημα του δικού του τρόπου σκέψης). Γι’ αυτό και συχνά μιλάμε για το πώς είμαστε «προγραμματισμένοι» να λειτουργούμε, είτε από την φύση μας είτε από την κοινωνία μας. Υπήρξε μια «λογική» στον προγραμματισμό μας, υπάρχει «λογική» και στον αποπρογραμματισμό και επαναπρογραμματισμό.

Link to comment
Share on other sites

Οκ, να ανακεφαλαιώσουμε γιατι δεν βγαινει ακρη.

 

Κατ’αρχην διαφωνεις με το αν οι δυο ρησεις εχουν σχεση. Ισως να υπαρχει καποια μακρινη σχεση ισως όχι, για σενα δεν τιθεται τετοιο θεμα, το δεχομαι και δεν υπαρχει κατι άλλο να πουμε γι’αυτό.

 

Τελος, δεν συμφωνεις με τη δεύτερη ρηση (να μη δινουμε μαργαριτάρια στους χοίρους κλπ).

 

Θελω να σε ρωτησω το εξης:

 

Εισαι σιγουρη ότι την εχεις καταλάβει?

Αν ναι, μπορεις να μου την εξηγήσεις?

 

..

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρη ότι την εχεις καταλάβει?

Όχι, μπαμπά ( :P ), δεν είμαι σίγουρη.

Για τίποτα της Βίβλου δεν είμαι σίγουρη, διότι διαρκώς ανακαλύπτω κι άλλες ερμηνείες, κι άλλες πτυχές.

...Εσύ είσαι σίγουρος ότι την έχεις καταλάβει;

 

Αν ναι, μπορεις να μου την εξηγήσεις?

Νομίζω πως μπορώ, μπαμπά ( :P ).

Σε σύνοψη (δεν το αναλύω διότι δεν προλαβαίνω -ισως σε άλλο ποστ πω κι άλλα), μας λέει ότι οι αδαείς (γουρουνάκια) δεν μπορούν να εκτιμήσουν υψηλές έννοιες, ευγενικές προθέσεις, πνευματικά διδάγματα, κλπ (μαργαριτάρια). Το πιθανότερο είναι να τα καταστρέψουν, επειδή δεν τα θεωρούν κάτι το ιδιαίτερο που να θέλει προσοχή ή/και τα θεωρούν κάτι το επικίνδυνο.

 

...Πέρασα?! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

οι αδαείς (γουρουνάκια) δεν μπορούν να εκτιμήσουν υψηλές έννοιες, ευγενικές προθέσεις, πνευματικά διδάγματα, κλπ (μαργαριτάρια)..

 

 

Ετσι οπως εγω το καταλαβαινω, λεει οτι ανωτερες πνευματικες διδαχες (ανωτερη γνωση αν θες) δεν πρεπει να παραδιδονται στους αμύητους (χοίροι).

Κι αυτο διοτι θα πρεπει να περιλαμβάνονται ολα τα ενδιαμεσα βηματα αναμεσα στο ανωτερο επιπεδο (μαργαριταρια) και το κατωτατο (χοιρος).

Σε διαφορετικη περιπτωση θα ειναι ακριβως σα να μιλας για λογάριθμους σε καποιον που μετα βιας ξερει πρόσθεση.

 

Για πες μου τωρα, που ακριβως διαφερει αυτο, απο αυτά που μου λες για σωστη σειρα κλπ, στα προηγουμενά σου ποστ.. ?

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

Έχω την γνώμη ότι εάν χωριστεί η φράση από το όλο απόσπασμα θα παρερμηνευτεί

 

«Μην κρίνετε για να μην κριθείτε...

με το μέτρο που μετράς θα μετρηθείς...

βλέπεις την ακίδα στο μάτι του διπλανού σου και δεν κατανοείς το δοκάρι που βρίσκεται στο δικό σου...

υποκριτή, βγάλε πρώτα το δοκάρι και μετά επιχείρησε να αφαιρέσεις την ακίδα από τον διπλανό σου...

μην δίνεις τα άγια στα σκυλιά και μην βάζεις μπροστά στους χοίρους τις πνευματικές αλήθειες που έχεις αντιληφθεί διότι λαμβάνοντας τες θα στραφούν εναντίον σου και θα σε ρίξουν κάτω»

 

Είναι όλο μαζί και δίνει κατεύθυνση στον άνθρωπο που ακολουθεί το συγκεκριμένο σύστημα για το πώς θα εργαστεί με τον εαυτό του. Δεν υπάρχουν στάδια για τους άλλους υπάρχουν μόνο για όποιον το ακολουθεί.

 

Πάντως δεν βλέπω να υπάρχει σχέση μεταξύ των δυο φράσεων, μαργαριτάρια-θέματος.

:)

Link to comment
Share on other sites

Κατ’ αρχάς, ας έχουμε το απόσπασμα και μπροστά μας (είναι στο Μτθ. 7:6), για να μην μιλάμε «στο περίπου»:

 

Καθαρεύουσα - Μετάφραση Βάμβα: «Μη δώσητε το άγιον εις τους κύνας μηδέ ρίψητε τους μαργαρίτας σας έμπροσθεν των χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αυτούς με τους πόδας αυτών και στραφέντες σας διασχίσωσιν»

Δημοτική - Μετάφραση Φίλου: «Μη δώσετε το άγιο στα σκυλιά• ούτε να ρίξετε τα μαργαριτάρια σας μπροστά στα γουρούνια, μήπως και τα καταπατήσουν με τα πόδια τους, και, αφού στραφούν, σας καταξεσχίσουν»

 

…Κι αυτο διοτι θα πρεπει να περιλαμβάνονται ολα τα ενδιαμεσα βηματα αναμεσα στο ανωτερο επιπεδο (μαργαριταρια) και το κατωτατο (χοιρος).

Αυτό είναι δική σου ερμηνεία. Όπως διατυπώνεται το δίδαγμα, δεν υπονοεί πουθενά ότι «θα πρεπει να περιλαμβάνονται ολα τα ενδιαμεσα βηματα». Λέει απλά και σκέτα: «μην τα δίνεις».-

 

Έχω ένα πολύ καλό προγραμματάκι στο pc μου, το οποίο έχουν «χτίσει» μελετητές της Βίβλου από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και Έλληνες. Λέγεται «The Word», για όποιον ίσως ενδιαφέρεται και είναι χωρίς χρέωση. Έχουν κάνει πολύ αξιόλογη δουλειά και κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, είναι ο αυτόματος συσχετισμός του κάθε στίχου της Βίβλου, με άλλους στίχους (πάλι της Βίβλου) ιδίου νοήματος/ερμηνείας. Όταν λοιπόν κάπου «κολλάς», μπορείς να δεις τους άλλους στίχους και να βοηθηθείς.

Το συγκεκριμένο στίχο λοιπόν τον συνδέουν με τους εξής στίχους στην Π.Δ.:

«Μη ελέγχεις τον χλευαστή, για να μη σε μισήσει• έλεγχε τον σοφό, και θα σε αγαπήσει.» (Παρ. 9:8)

«Μη μιλάς στα αυτιά τού άφρονα• επειδή, θα καταφρονήσει τη σοφία των λόγων σου.» (Παρ. 23:9)

Γι’ άλλη μια φορά δηλαδή, πουθενά δεν υπονοείται να δώσεις μια σειρά, να δώσεις πρώτα τα «ενδιάμεσα βήματα». Γι’ άλλη μια φορά, σου λέει «μην δώσεις! Τέλος!»

 

...Πολύ αντιχριστιανικό, δεν βρίσκεις; :unsure:

 

 

Για πες μου τωρα, που ακριβως διαφερει αυτο, απο αυτά που μου λες για σωστη σειρα κλπ, στα προηγουμενά σου ποστ.. ?

Με αυτό που αυθαίρετα ερμηνεύεις ότι λέει το απόσπασμα, δεν διαφωνώ. Αλλά το απόσπασμα λέει κάτι άλλο, όπως αναλύω τόση ώρα.

Αφού όμως έχεις την ερμηνεία που έχεις (έστω και αυθαίρετη), συμφωνείς μαζί μου σε όσα είπα σε προηγούμενα ποστ.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι δεν έχει νόημα να ψάχνουμε διαφορετικές ερμηνείες σε μια συγκεκριμένη φράση. Σημασία έχει η ερμηνεία την οποία είχε στο μυαλό του ο συγγραφέας, σωστά; Γιατί αν αυτό ΔΕΝ έχει σημασία, τότε ΔΕΝ έχει σημασία επίσης η/οι συγκεκριμένη/ες φράση/εις και μπορούμε πλέον, πιο ελεύθερα, να μιλάμε κατευθείαν για έννοιες ανεξάρτητες από οποιαδήποτε φράση.

 

Εφόσον θεωρήσουμε αυτό σαν δεδομένο, προχωράμε:

 

Να μην δώσεις στους αδαής μαργαριτάρια.

 

Πολύ σωστό. Δεν δίνεις τεχνολογία για πυρηνικό αντιδραστήρα σε άνθρωπο που αν του κόψουν πχ 200 ευρώ απ'το μισθό του θα τον βάλει μπροστά.

 

Απ'την άλλη, όταν μιλάμε για σειρά διδασκαλίας, μιλάμε και για εξέλιξη του μαθητή.

 

Έτσι λοιπόν, το να λέμε ότι δεν δίνεις μαργαριτάρια στους χοίρους είναι σωστό, γιατί όταν μιλάμε για χοίρους μιλάμε για άτομα που δεν έχουν λάβει τις «ενδιάμεσες» διδασκαλίες. Σωστά;

 

Αυτό δεν είναι και όλο το νόημα της τμηματικής μάθησης; Ότι από χοίρος εξελίσσεσαι σταδιακά σε κάτι άλλο;

 

Άρα το:

Όπως διατυπώνεται το δίδαγμα' date=' δεν υπονοεί πουθενά ότι «θα πρεπει να περιλαμβάνονται ολα τα ενδιαμεσα βηματα».[b'] Λέει απλά και σκέτα: «μην τα δίνεις»[/b].-

είναι απολύτα λογικό, αφού τα ενδιάμεσα βήματα σε καθιστούν μη-χοίρο. Είναι δηλαδή αυτοπροσδιοριζόμενο και αν έλεγε το αντίθετο, τότε δεν θα μιλούσαμε για χοίρους και θα καταλήγαμε σε άτοπο.

 

Άρα τι συζητάμε τόσες σελίδες;

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...