Νεφέλη Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 «Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος» Ιωαν.1:1 (Μετάφραση στην δημοτική: «Στην αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος») Έτσι ξεκινάει το Ευαγγέλιο του Ιωάννη, το πλέον δύσκολο και φιλοσοφημένο από τα Ευαγγέλια. Πρόκειται για μια πρόταση που ακούμε τακτικά, κατά πόσο όμως πραγματικά κατανοούμε; Προ λίγου καιρού είχα σχετική συζήτηση με γνωστούς και -με μεγάλη έκπληξη- παρατήρησα ότι τελικά μάλλον δεν την κατανοούμε, κι ας την χρησιμοποιούμε συχνά. Απευθύνομαι λοιπόν προς άπαντες ενδιαφερόμενους (και όχι φυσικά μονάχα τους Χριστιανούς μας εδώ) να καταθέσουν τις σκέψεις τους ως προς το τι θέλει να πει ο... Ευαγγελιστής. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Eν αρχή ην ο λόγος ή ο Λόγος - λογική; Εν αρχή ην ο λόγος, κατ' εμέ. Γλώσσα παράδοξη και ποιητική, ωσάν του Ομήρου, γλώσσα συμβολική, παραβολική, που μιλά στο υποσυνείδητο. Είναι η γλώσσα της γλωσσολαλίας, των Πεντηκοστιανών, η γλώσσα η ακατανόητη των τρελών, η άρθρωση εκείνη που νόημα δεν κάνει λογικό, μα νόημα έχει υπερβατικό, της τέχνης και της σκέψης της αφηρημένης και της αφαιρετικής. Η γλώσσα των Ιδεών. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devaraja Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Εχω ακουσει διαφορες ερμηνειες για την παραπανω φραση, απο την πιο απλη που μιλαει για το "λογο του Θεου" κυριολεκτικα, μεχρι την πιο φευγατη που λεει οτι αναφερεται σε μαθηματικο λογο!!!! :P Ενδιαφερον εχει η αποψη οτι το παραπανω αποσπασμα μπορει να αναφερεται στον προφορικο λογο ως "ηχητική δονηση" που παραπέμπει φιλοσοφικα και μεταφορικα σε μια δημιουργική δυναμη(Θεος) που διαταρασει μια ανεκδηλωτη κατασταση(πχ χαος)... Αλλα μετα απο ενα search που εκανα βρήκα οτι λογος στα αρχαια σημαινει και λογικη(νόηση)... http://www.greek-lan...mma.html?id=138 παρακατω στο λημμα "λογος" δινει και τη σημασια της "αναλογιας" (τι μαθαινει κανεις εεε;;; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musa Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Όπως έθιξε παραπάνω ο Devaraja,υποθέτω ότι η φράση αναφέρεται στη λογική... Στη λογική ως σύστημα και ως ιδέα,στην λογική με την οποία είναι δομημένος ο κόσμος και στην 'τάξη',στον τρόπο με τον οποίο τα πάντα έχουν τοποθετηθεί και λειτουργούν,ένας τρόπος που δεν είναι καθόλου τυχαίος... (Πράγματι πάντως αν προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη φράση δεν φαίνεται τόσο εύκολο όσο αρχικά φανταζόμαστε... ) Αυτό που με προβληματίζει είναι τα τρία σκέλη της πρότασης...και ιδιαίτερα το δεύτερο ('ο Λόγος ήταν ΠΡΟΣ το Θεό')... Εφόσον ο Θεός είναι ο δημιουργός των πάντων και ο εκφραστής του λόγου,πώς γίνεται να απευθύνεται ο λόγος προς το Θεό; Ο Λόγος δηλαδή προϋπάρχεί; Ρωτάω επειδή,αν το πρώτο και το τρίτο σκέλος της φράσης είναι σαν κύκλος που αρχίζει και τελειώνει στο ίδιο σημείο (ο Λόγος είναι η αρχή και ο Θεός είναι ο Λόγος,άρα Θεός=Λόγος=αρχή),τότε το επίρρημα 'προς' τι θέλει να πει; (Ίσως η απορία να είναι λίγο 'άκυρη' και να παραβλέπω κάτι οφθαλμοφανές -όπως συνηθίζω- αλλά παρακαλώ να με συγχωρέσετε,και όποιος ξέρει ας...βοηθήσει!Ευχαριστώ! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grey Posted November 16, 2010 Report Share Posted November 16, 2010 "Εν αρχή ην ο Λόγος", η πληροφορία, τα σχέδια όλων των όντων μαζί, η καθαρή πληροφορία χωρίς "υλικό" φορέα, το (100% καθαρό) πνευμα, το ον. "και ο Λόγος ην προς τον Θεόν", η πληροφορία ήταν προς το Χάος, προς το σύμπαν στην αρχική του χαοτική κατάσταση πριν υπάρξει οποιοδήποτε ον, προς την άτακτη "Ενέργεια", προς το μη ον, ωστε να δημιουργηθουν τα οντα, ωστε να προκύψει τάξη μέσα στην αταξία από την αταξία με μια διαδικασία αυτο-οργάνωσης όπως προβλέπουν τα μαθηματικά του Χάους, "και Θεος ην ο Λογος", το Χάος ως (απείρως) χαοτικό ήταν και (απείρως) πολύπλοκο βάσει των μαθηματικών του Χάους, άρα και άπειρη πληροφορία, άπειρη διάννοια... Θεός είναι το Χάος που είναι το ον και μη το ον, το Α και το Ω, Λόγος και Ενέργεια, Yin και Yang, Φως και Σκοτάδι. Για αυτό και τα πρωταρχικά όντα που δημιουργήθηκαν ήταν άλλα φωτεινά, Θεοί και άλλα σκοτεινά, Δαίμονες. Δεν είναι κάτι το απόλυτα κατανοητό και εξηγήσιμο, μπαίνουμε σε πολύ βαθιά και θολά νερά. Το Σύμπαν παραμένει στοχαστικό χάος παρά την τάξη που δημιουργήθηκε από την αταξία γιατί και τα δύο ειναι υπαρκτά μέρη που συνεισφέρουν στο όλον. Αυτά... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 17, 2010 Author Report Share Posted November 17, 2010 Η γλώσσα των Ιδεών. Πολύ όμορφο! Αλλα μετα απο ενα search που εκανα βρήκα οτι λογος στα αρχαια σημαινει και λογικη (νόηση)... Σωστό αυτό που βρήκες. Σκέψου τώρα και το άλλο το καλό: ο άνθρωπος είναι ον ένλογο, δηλαδή «έχει λόγο»... Χμμμ... Αυτό που με προβληματίζει είναι τα τρία σκέλη της πρότασης...και ιδιαίτερα το δεύτερο ('ο Λόγος ήταν ΠΡΟΣ το Θεό')... [...] Ο Λόγος δηλαδή προϋπάρχεί; Σε αυτό το «προς» σκάλωσα κι εγώ. Πήρα λοιπόν το κείμενο για να διαβάσω λίγο παρακάτω, μπας και υπήρχε κάτι που να ξεκαθαρίζει τα πράγματα... Αλλά αντιθέτως τα μπερδεύει περισσότερο: «ουτος ην εν αρχη προς τον θεον παντα δι αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν εν αυτω ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρωπων και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου κατελαβεν» (Ιωαν. 1:2-5) («Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού• και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει. Μέσα σ' αυτόν ήταν ζωή, και η ζωή ήταν το φως των ανθρώπων. Και το φως μέσα στο σκοτάδι φέγγει, και το σκοτάδι δεν το κατέλαβε.») Έτσι όπως μας τα λέει, φαίνεται ότι ο Λόγος τελικά είναι σπουδαιότερος του Θεού...; "Εν αρχή ην ο Λόγος", η πληροφορία, τα σχέδια όλων των όντων μαζί, η καθαρή πληροφορία χωρίς "υλικό" φορέα, το (100% καθαρό) πνευμα, το ον. "και ο Λόγος ην προς τον Θεόν", η πληροφορία ήταν προς το Χάος, προς το σύμπαν στην αρχική του χαοτική κατάσταση πριν υπάρξει οποιοδήποτε ον, προς την άτακτη "Ενέργεια"... Μ’ αρέσουν τα όσα έγραψες, Grey. Αλλά και από εσένα προκύπτει ότι ο Λόγος είναι σπουδαιότερος του Θεού...; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 Σε αυτό το «προς» σκάλωσα κι εγώ. Πήρα λοιπόν το κείμενο για να διαβάσω λίγο παρακάτω, μπας και υπήρχε κάτι που να ξεκαθαρίζει τα πράγματα... Αλλά αντιθέτως τα μπερδεύει περισσότερο: «ουτος ην εν αρχη προς τον θεον παντα δι αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν εν αυτω ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρωπων και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου κατελαβεν» (Ιωαν. 1:2-5) («Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού• και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει. Μέσα σ' αυτόν ήταν ζωή, και η ζωή ήταν το φως των ανθρώπων. Και το φως μέσα στο σκοτάδι φέγγει, και το σκοτάδι δεν το κατέλαβε.») Έτσι όπως μας τα λέει, φαίνεται ότι ο Λόγος τελικά είναι σπουδαιότερος του Θεού...; Θα μπορούσε να εννοεί τον λόγο ως αναλογία. Θα διαβάζαμε: "Εν αρχή υπήρξε η αναλογία προς τον Θεό, και ο Θεός ήταν αναλογία" Λίγο ελευθεροτεκτονική και μαθηματική ερμηνεία, αλλά είναι λογικοφανής - νομίζω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devaraja Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 (edited) γιατι ελευθεροτεκτονική ???? λογω "πανω και κατω" ???? Ο ερμητισμος προυπηρχε της Βιβλου και πολυ πιθανο η συγγραφη της να επιρεαστικε απο κει(τουλαχιστον σε τετοια θεματα)... Edited November 17, 2010 by Devaraja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 γιατι ελευθεροτεκτονική ???? λογω "πανω και κατω" ???? Ο ερμητισμος προυπηρχε της Βιβλου και πολυ πιθανο η συγγραφη της να επιρεαστικε απο κει(τουλαχιστον σε τετοια θεματα)... Μα και πολλοί ελευθεροτέκτονες από τον ερμητισμό υποστηρίζουν ότι έλκουν την καταγωγή των ιδεών τους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 γιατι ελευθεροτεκτονική ???? λογω "πανω και κατω" ???? Ο ερμητισμος προυπηρχε της Βιβλου και πολυ πιθανο η συγγραφη της να επιρεαστικε απο κει(τουλαχιστον σε τετοια θεματα)... Δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε Ερμητισμό σε όλη την αρχαιότητα. Αλλά κι αυτό που πολύ αργότερα αποκλήθηκε Ερμητισμός εμφανίζεται μόνο στη μεταχριστιανική εποχή. Οπότε είναι απίθανο να "προυπήρχε". Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε συνέχεια το πως ο Λόγος ως φιλοσοφικός όρος εισήχθη από τον Ηράκλειτο. Το ενδιαφέρον πάντως και λίγο γνωστό είναι το πως ο Λόγος (στην χριστιανική του χρήση) ταυτίζεται με το ΤΑΟ της Κίνας (αρκετά ώστε στις Κινέζικες μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης η απόδοση είναι: «Εν αρχη ην ΤΑΟ και ΤΑΟ ην προς τον θεον και θεος ην ΤΑΟ» Ιωαν.1:1) http://bonovox.squarespace.com/journal/2004/11/28/the-logos-and-the-tao.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morrigan Aed Ernmas Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 Να προσθέσω κ εγώ μια απλή-απλοϊκή ερμηνεία...? Στην αρχή του ανθρώπου λοιπόν, υπάρχει ο λόγος (Στην αρχή ήταν ο Λόγος). Με το λόγο επιτυγχάνει τη συνεννόηση με τους υπολοίπους του είδους του. Από την αρχή όμως του ανθρώπου, είναι κ η ανάγκη του να πιστεύει σε κάποιο Θεό. Είτε αυτός ο Θεός λέγεται Κεραυνός, είτε Φωτιά, είτε Βούδας... Δεν έχει σημασία. Χάρη στο λόγο λοιπόν που είχε ο άνθρωπος, άρχισε να δοξάζει κ τον εκάστοτε Θεό (και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό). Ο άνθρωπος λειτουργεί με βάση τους λόγους του Θεού. Σε όλες τις θρησκείες υπάρχει κάποιο ιερό βιβλίο με τα λόγια του Θεού... Οπότε μιλάμε πλέον για θεοποίηση του λόγου, όταν εκφράζεται από "το στόμα" του Θεού (Θεός ήταν ο Λόγος)... Επαναλαμβάνω ότι είναι αρκετά απλός τρόπος σκέψης, αλλά πιστεύω πως έχει μια λογική... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devaraja Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 (edited) Δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε Ερμητισμό σε όλη την αρχαιότητα. Αλλά κι αυτό που πολύ αργότερα αποκλήθηκε Ερμητισμός εμφανίζεται μόνο στη μεταχριστιανική εποχή. Οπότε είναι απίθανο να "προυπήρχε". Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε συνέχεια το πως ο Λόγος ως φιλοσοφικός όρος εισήχθη από τον Ηράκλειτο. Το ενδιαφέρον πάντως και λίγο γνωστό είναι το πως ο Λόγος (στην χριστιανική του χρήση) ταυτίζεται με το ΤΑΟ της Κίνας (αρκετά ώστε στις Κινέζικες μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης η απόδοση είναι: «Εν αρχη ην ΤΑΟ και ΤΑΟ ην προς τον θεον και θεος ην ΤΑΟ» Ιωαν.1:1) http://bonovox.squar...nd-the-tao.html Πως δεν υπηρχε!! Προχριστιανικα ειχε ανακαλυφθει ο σμαραγδενιος πινακας με τις 7 αρχες, ειχε αποδοθει στον θωθ, ο οποιος ειναι Ερμης στους ελληνες και μαλλον Ενωχ στους εβραιους. Ολη η αιγυπτιακη κοσμοθεωριση εκει στιρηχτικε... http://www.sofiatopi.../emerald.htm#1a : " The Greeks, who started to settle in Egypt under Pharaoh Amasis (570 - 526 BC), associated Thoth with Hermes. The latter was also linked with the Moon, medicine, the realm of the dead, inventiveness, trickery and functioned as messenger of the gods. Hence, in the Hellenistic period, Thoth became the "word" or "logos", interpreting the divine will to humanity. The Lycaonians saw in him the apostle Paul and the Stoics regarded him both as "logos" and demiurge. " .......... http://bonovox.squar...nd-the-tao.html: περιγραφη του site: "By God's grace, a Christian; by my own actions, a sinner...." μαλιστα... μηπως προσπαθει (κλασικα) να τα κανει ολα χριστιανισμο;;;; ξερεις..."τοσο καιρο λεγαμε το ιδιο πραγμα φιλε βουδιστη!!!!!" :P Απ οτι θυμαμαι το Ταο σαν εννοια σχετιζεται πιο πολυ με το "χαος" και με το 5ο στοιχειο "το πνευμα", παρα με κατι συγκεκριμενο-εκδηλωμενο-που εχει μορφη... (Γι αυτο και το εχουν σε μεγαλη υποληψη οι χαοτιστες) Edited November 17, 2010 by Devaraja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
outis Posted November 18, 2010 Report Share Posted November 18, 2010 Πως δεν υπηρχε!! Προχριστιανικα ειχε ανακαλυφθει ο σμαραγδενιος πινακας με τις 7 αρχες, ειχε αποδοθει στον θωθ, ο οποιος ειναι Ερμης στους ελληνες και μαλλον Ενωχ στους εβραιους. Ολη η αιγυπτιακη κοσμοθεωριση εκει στιρηχτικε... ... Κανείς δεν είχε ακούσει γι' αυτόν πριν τους Άραβες του μεσαίωνα που απέδιδαν τη γνώση σε κείμενο του Αριστοτέλη. Μπορεί. Και πάλι η Ελληνιστική εποχή δεν είναι προβιβλική. ...περιγραφη του site:"By God's grace, a Christian; by my own actions, a sinner...." μαλιστα... μηπως προσπαθει (κλασικα) να τα κανει ολα χριστιανισμο;;;; ξερεις..."τοσο καιρο λεγαμε το ιδιο πραγμα φιλε βουδιστη!!!!!" :P Απ οτι θυμαμαι το Ταο σαν εννοια σχετιζεται πιο πολυ με το "χαος" και με το 5ο στοιχειο "το πνευμα", παρα με κατι συγκεκριμενο-εκδηλωμενο-που εχει μορφη... (Γι αυτο και το εχουν σε μεγαλη υποληψη οι χαοτιστες) Αυτό που παραθέτει είναι απόσπασμα από βιβλίο ως προσωπική δήλωση. Δεν βλέπω το πρόβλημα. Αν πράγματι πολλά πράγματα είναι κοινά (που είναι) σε διάφορες παραδόσεις, γιατί να μην το σημειώνει; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Νεφέλη Posted November 18, 2010 Author Report Share Posted November 18, 2010 Το ενδιαφέρον πάντως και λίγο γνωστό είναι το πως ο Λόγος (στην χριστιανική του χρήση) ταυτίζεται με το ΤΑΟ της Κίνας (αρκετά ώστε στις Κινέζικες μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης η απόδοση είναι: «Εν αρχη ην ΤΑΟ και ΤΑΟ ην προς τον θεον και θεος ην ΤΑΟ» Ιωαν.1:1) http://bonovox.squarespace.com/journal/2004/11/28/the-logos-and-the-tao.html Πράγματι πολύ ενδιαφέρον! Στην αρχή του ανθρώπου λοιπόν, υπάρχει ο λόγος Συγνώμη, αλλά μάλλον κάτι δεν κατάλαβα... Υπονοείς ότι ο άνθρωπος δημιούργησε τον Θεό; (υπ’ όψη ότι δεν έχω αντίρρηση σ’ αυτό) Πως δεν υπηρχε!! Προχριστιανικα ειχε ανακαλυφθει ο σμαραγδενιος πινακας http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Table Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grey Posted November 18, 2010 Report Share Posted November 18, 2010 Σε αυτό το «προς» σκάλωσα κι εγώ. Πήρα λοιπόν το κείμενο για να διαβάσω λίγο παρακάτω, μπας και υπήρχε κάτι που να ξεκαθαρίζει τα πράγματα... Αλλά αντιθέτως τα μπερδεύει περισσότερο: Αυτό το "προς" το εξήγησα νομίζω και έτσι το παρακάτω είναι περιττό, ας το δούμε όμως γιατι λέει και κάτι άλλο... «ουτος ην εν αρχη προς τον θεον παντα δι αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν εν αυτω ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρωπων και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου κατελαβεν» (Ιωαν. 1:2-5) "ουτος ην εν αρχη προς τον θεον", στην αρχη στο χρονικό σημειο 0, ο Λογος (μέρος του Χάους) ήταν προς το Χάος, προς την άτακτη Ενέργεια (μέρος του Χάους) για να προκύψουν τα όντα. Πάλι το ίδιο με τα προηγούμενα... "παντα δι αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν", Βεβαίως έτσι είναι, άτακτη Ενέργεια χωρίς πληροφορία δομής (σχέδιο) δε μπορεί να δώσει όντα... Εδώ να πούμε ότι στο ιουδαιο-χριστιανικό μοντέλο αποσιωπάται η ύπαρξη και ο εξίσου σημαντικός ρολος της Ενέργειας με αποτέλεσμα πολλά λογικά παράδοξα που "καλυπτονται" κάτω απ' το ... χαλάκι που λέγεται δόγμα! λολ. Και για αυτο και η επιστημη διέψευσε το "μοναδικό εξωκοσμικό" μοντέλο και υποστήριξε το "δυικό ενδοκοσμικό" μοντέλο. Αν ρωτήσετε μα καλά, απέδειξε η επιστήμη ότι υπάρχει Θεός???!!! όχι ΑΚΟΜΑ, αλλά τα μαθηματικά μας τώρα τον προβλέπουν πλέον, ως ένα με το σύμπαν, και είμαστε σε καλό δρόμο... να δούμε τι θα βγάλει και το CERN. Πάντως ο ιουδαιο-χριστιανικός "πανάγαθος" εξωκοσμικός "μοναδικός" (μη δυικός) θεός έχει απορριφθεί και ο μαθηματικός Θεός είναι ένα με το σύμπαν, ουδέτερος, δυικός (Λόγος και Ενέργεια) και ενδοκοσμικός, το Χάος που αναφέρει ο Ησίοδος, το ζευγάρι ον - μη ον, φως - σκότος και yin - yang. Όλα αυτά δένουν μεταξύ τους και με τα μαθηματικά του Χάους... "εν αυτω ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρώπων", άρα μέρος του Λόγου πέρασε στους ανθρώπους, Εδώ αποκρύπτεται ότι και μέρος της Ενέργειας πέρασε στους ανθρώπους. Όταν ο Λόγος μας είναι προς την Ενέργειά μας τότε ως αποτέλεσμα παίρνουμε τη Μαγεία. Ας μην επαναλάβω εδώ τις λεπτομέρεις που έδωσα στο τοπικ "Σατανισμός"... "και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου κατελαβεν", σωστός... ουδέν άλλο σχόλιο για να μη χαλάσω την έκπληξη σε κάποιους... λολ. Έτσι όπως μας τα λέει, φαίνεται ότι ο Λόγος τελικά είναι σπουδαιότερος του Θεού...; Μ’ αρέσουν τα όσα έγραψες, Grey. Αλλά και από εσένα προκύπτει ότι ο Λόγος είναι σπουδαιότερος του Θεού...; Χαίρομαι που σου αρέσουν Νεφέλη μου, ελπίζω να συμφωνείς κι όλας. λολ. Από τα όσα έχω ήδη πει, το ερώτημα σου δεν έχει νόημα. Επιπλέον για να προλάβω άλλη ερώτηση Λόγος και Ενέργεια, ον και μη ον, τάξη και αταξία, φως και σκότος ως ίσα μέρη του Χάους έχουν ίσης σπουδαιότητας συνεισφορά στο όλον... Ελπίζω να σε ξεμπέρδεψα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.