Jump to content

ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ


Recommended Posts

Συγνώμη, αλλά μάλλον κάτι δεν κατάλαβα... Υπονοείς ότι ο άνθρωπος δημιούργησε τον Θεό; (υπ’ όψη ότι δεν έχω αντίρρηση σ’ αυτό)

 

 

Εννοώ απλά ότι ο άνθρωπος δημιούργησε την προφορική γλώσσα (το λόγο δηλαδή), για να επικοινωνήσει με τους υπόλοιπους του είδους του.

Δεν συμφωνώ τόσο στο ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το Θεό, όσο στο ότι ο άνθρωπος του έδωσε τη δύναμη που έχει πλέον. Συνέβαλε δηλαδή στη θέση ισχύος που έχει ο Θεός στις μέρες μας. Όσο λατρεύεις κ "υπηρετείς" κάποιον, τόση δύναμη του δίνεις... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Εννοώ απλά ότι ο άνθρωπος δημιούργησε την προφορική γλώσσα (το λόγο δηλαδή), για να επικοινωνήσει με τους υπόλοιπους του είδους του.

Α, οκ. Το βλέπεις ως «ο λόγος» και όχι «ο Λόγος».

 

Δεν συμφωνώ τόσο στο ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το Θεό, όσο στο ότι ο άνθρωπος του έδωσε τη δύναμη που έχει πλέον. Συνέβαλε δηλαδή στη θέση ισχύος που έχει ο Θεός στις μέρες μας. Όσο λατρεύεις κ "υπηρετείς" κάποιον, τόση δύναμη του δίνεις... :)

Συμφωνώ στο ότι ο θρησκευτικός Θεός (Θεοί, για την ακρίβεια) είναι ανθρώπινο δημιούργημα -ενεργομορφή, ορθότερα. Τι γίνεται όμως με το Υπέρτατο Ον, το πέρα των θρησκειών; Υπάρχει ή όχι; Κι αν δεν υπάρχει, τότε γιατί ο άνθρωπος έχει θρησκευτικό συναίσθημα; (...νάτος πάλι ο παλιός μας γρίφος)

Link to comment
Share on other sites

Παρεμπιπτόντως, τυχαία σήμερα ψάχνοντας για κάτι άλλο, «έπεσα» πάνω σε αυτό:

 

Ενώ ο Λόγος υπάρχει αιώνια, ανόητοι αποδείχνονται οι άνθρωποι

και πριν τον ακούσουν και αφού τον ακούσουν για πρώτη φορά,

γιατί αν και γίνονται τα πάντα σύμφωνα με αυτόν το Λόγο,

φαίνονται μη έμπειροι όταν αποπειρώνται να πουν ή να πράξουν κάτι από αυτά που εγώ εκθέτω,

διαχωρίζοντας το καθένα κατά τη φύση του λέγοντας το πώς έχει.

Οι άνθρωποι όμως λησμονούν όσα κάνουν ξυπνητοί, όπως και ξεχνούν όσα κάνουν κοιμισμένοι.

~ Ηράκλειτος ~

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

«Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος» Ιωαν.1:1

(Μετάφραση στην δημοτική: «Στην αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος»)

 

 

Έτσι όπως μας τα λέει, φαίνεται ότι ο Λόγος τελικά είναι σπουδαιότερος του Θεού...;

Έγω το αντιλαμβάνομαι κάπως διαφορετικά. Η στιγμή 0 ήταν η ταυτόχρονη γέννηση του Θεού και Λόγου, ή έστω η προαιώνια-προ δημιουργείας ύπαρξη και των δύο. Είναι σαν το γνωστό ερώτημα του αν έκανε η κότα το αυγό ή το αύγό την κότα. Στην αρχή ήταν ο λόγος ο οποίος ήταν για τον θεό. Άρα πρέπει να προυπάρχει ο θεός για να γεννηθεί ο λόγος (σχεσή αιτίας - αιτιατου), αλλά ο λόγος είναι στην αρχή. Και για να σε βγάλει από το σημαντικότατο αυτό ερώτημα του ποιος προϋπήρχε ποιανού δηλωνει οτι ο θεός είναι ο Λογος. (ίσως - λεω εγω - να αναφέρεται σε ένα απο τα πρόσωπα του θεού που ενυπάρχουν σε μια οντοτητα)

 

ωστόσο με την αναφορά στον λόγο πρεπει να δούμε τι εννοεί. Ίσως - μια ιδιαίτερα αιρετική άποψή για να είναι του Ιωάννη - ο θεός να δημιουργήθηκε μαζι με τον άνθρωπο. Να μην προϋπηρχε αλλα να γεννήθηκε με τον πρώτο άνθρωπο. Το λογικό να εξυπήρετεί το θείο, και το θειο να κατευνάζει το λογικό. Αν θεωρήσουμε οτι ένα κομμάτι του θεού υπάρχει μέσα στον κάθε νοήμων άνθρωπο τότε ο λόγος για τα ελλογα όντα είναι μια έκφραση του θεού. Και είναι "εν αρχή" του κάθε ανθρώπου, γιατι πριν το λογικό και χωρίς αυτό δεν υφισταται ο ανθρωπος εν γένει.

 

Αν ο λόγος είναι η αιτία, τοτε είναι ιδιαίτερα απλό. Ο θεός ως αιτία ύπαρξης του ανθρώπου. Ο θεος είναι η αιτία, η αιτία είναι πάντα "εν αρχή". Τώρα στο δευτερο μας τα χαλάει λίγο. Η αιτία είναι ΠΡΟΣ τον θεό...;

 

Δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε Ερμητισμό σε όλη την αρχαιότητα. Αλλά κι αυτό που πολύ αργότερα αποκλήθηκε Ερμητισμός εμφανίζεται μόνο στη μεταχριστιανική εποχή. Οπότε είναι απίθανο να "προυπήρχε".

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε συνέχεια το πως ο Λόγος ως φιλοσοφικός όρος εισήχθη από τον Ηράκλειτο. Το ενδιαφέρον πάντως και λίγο γνωστό είναι το πως ο Λόγος (στην χριστιανική του χρήση) ταυτίζεται με το ΤΑΟ της Κίνας (αρκετά ώστε στις Κινέζικες μεταφράσεις της Καινής Διαθήκης η απόδοση είναι: «Εν αρχη ην ΤΑΟ και ΤΑΟ ην προς τον θεον και θεος ην ΤΑΟ» Ιωαν.1:1) http://bonovox.squarespace.com/journal/2004/11/28/the-logos-and-the-tao.html

 

Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και τα μυστήρια αυτού εμφανίζονται την ελληνορωμαική εποχή, κατα την οποία συντίθεται και το συγκεκριμένο ευαγγέλιο...

 

Όσο για αυτό σχετικα με το ΤΑΟ... το ΤΑΟ φιλοσοφικά είναι ο δρόμος που ακολουθεί το σύμπαν για την ολοκλήρωση σου, ξεκινώντας απο το γιν και καταλήγοντας στο γιανγκ και η πηγή των πάντων. Είναι μια αρκετά αόριστη έννοια που μπορει να προσεγγιζει τον Λόγο αλλα απέχει πολύ απο εκεί. Είναι δυο εξισου πολυσήμαντες έννοιες αλλα προσδιορίζουν κάτι διαφορετικό. Αφηστε που το ΤΑΟ είναι ο Θεος τους. Η ανωτερη δύναμη και αν θυμάμαι καλά απ αυτά που έχω διαβάσει είναι η μόνη λέξη που αναφέρεται σε αυτόν (με αυτήν την έννοια) οπότε αμφιβάλω αν είναι και πολύ σωστή η μετάφραση... (καλά απο μεταφράσεις γενικότερα πάσχουμε μεταξύ ανατολής και δύσης και ιδιαίτερα τέτοιων βιβλίων που ασχολούνται με φιλοσοφικές και θεολογικές έννοιες)

Link to comment
Share on other sites

Όσο για αυτό σχετικα με το ΤΑΟ... το ΤΑΟ φιλοσοφικά είναι ο δρόμος που ακολουθεί το σύμπαν για την ολοκλήρωση σου

Μα κι ο Λόγος ειναι ο δρομος για την ολοκληρωση. Ο Χριστός ελεγε οτι "Εγω ειμι η οδος". Μεσω αυτου ολοκληρωνεται ο ανθρωπος...

 

 

 

Αφηστε που το ΤΑΟ είναι ο Θεος τους. Η ανωτερη δύναμη και αν θυμάμαι καλά απ αυτά που έχω διαβάσει είναι η μόνη λέξη που αναφέρεται σε αυτόν (με αυτήν την έννοια) οπότε αμφιβάλω αν είναι και πολύ σωστή η μετάφραση...

Επισης, ο Λόγος (ο Χριστος δλδ) ειναι Θεός για τους χριστιανους.

 

Αν το καλοσκεφτεις, το Ταο ειναι πολυ καλη μετάφραση για τον Λόγο.

Link to comment
Share on other sites

από που συνεπάγεται η ταύτιση του Λόγου με τον Χριστό;

 

?!?

 

Εχμ... είναι απ’τις βασικες αρχες του Χριστιανισμού.

 

… Καινή Διαθήκη έχεις διαβάσει?

 

 

..

Link to comment
Share on other sites

Ολόκληρη 2 φορές και αποσπασμάτικα αρκετές ακόμα. Ωστόσο δεν θυμάμαι να γίνεται πουθενά σαφής ταύτηση μεταξύ Χριστού και Λόγου σε αυτό καθ'αυτό το κείμενο. Μόνο στα σχόλια - την μεταφράση που αρκετές φορές τα βρίσκω λίγο εως πολύ αυθαίρετα. Ή καλύτερα όχι αυθαίρετα αλλα όχι ως μοναδική ερμηνεία.

Link to comment
Share on other sites

Ολόκληρη 2 φορές και αποσπασμάτικα αρκετές ακόμα. Ωστόσο δεν θυμάμαι να γίνεται πουθενά σαφής ταύτηση μεταξύ Χριστού και Λόγου σε αυτό καθ'αυτό το κείμενο. Μόνο στα σχόλια - την μεταφράση που αρκετές φορές τα βρίσκω λίγο εως πολύ αυθαίρετα. Ή καλύτερα όχι αυθαίρετα αλλα όχι ως μοναδική ερμηνεία.

Λιγο μπερδεμενα τα εχεις, ο τιτλος του τοπικ απο ΚΔ ειναι και προκειται για αμεση αναφορα στο πρωτοτυπο. ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Link to comment
Share on other sites

χαίρω πολύ.. =)

στην Καινή μου Διαθήκη λοιπόν η οποία είναι "μετα συντόμου ερμηνείας" έχει δυο στήλες οπου στην μια είναι το πρωτότυπο και στην αλλη είναι τα σχόλια που είναι κατα βάση ο στιχος σε πιο απλή γλώσσα (μετάφραση)με διάφορους εμπλουτισμούς(σχολιασμός).

 

Καλό πάσχα και σε σένα!

Link to comment
Share on other sites

Ολόκληρη 2 φορές και αποσπασμάτικα αρκετές ακόμα. Ωστόσο δεν θυμάμαι να γίνεται πουθενά σαφής ταύτηση μεταξύ Χριστού και Λόγου σε αυτό καθ'αυτό το κείμενο.

Ισως εχει περασει καιρος απο τη τελευταια..? ( τι αλλο να υποθεσω..?)

 

Ξαναδιαβασε την και θα το βρεις.

 

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

Link to comment
Share on other sites

Α, οκ. Το βλέπεις ως «ο λόγος» και όχι «ο Λόγος».

 

Θα σε "αντιγράψω" τώρα... Κι αν είναι το ίδιο;

 

 

Συμφωνώ στο ότι ο θρησκευτικός Θεός (Θεοί, για την ακρίβεια) είναι ανθρώπινο δημιούργημα -ενεργομορφή, ορθότερα. Τι γίνεται όμως με το Υπέρτατο Ον, το πέρα των θρησκειών; Υπάρχει ή όχι; Κι αν δεν υπάρχει, τότε γιατί ο άνθρωπος έχει θρησκευτικό συναίσθημα; (...νάτος πάλι ο παλιός μας γρίφος)

 

Εμμμ.... δεν είναι όλοι ενεργομορφές. Το πρόβλημα είναι πιο περίπλοκο. Αντικειμενικά είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να μιλήσει ο οποιοσδήποτε... Θα προσπαθήσω όμως όσο γίνεται... Ο Fever θέτει ένα μέρος του δικού σου ερωτήματος και η απάντησή μου είναι και προς τους δύο μέχρι ενός σημείου...

 

Έγω το αντιλαμβάνομαι κάπως διαφορετικά. Η στιγμή 0 ήταν η ταυτόχρονη γέννηση του Θεού και Λόγου, ή έστω η προαιώνια-προ δημιουργείας ύπαρξη και των δύο. Είναι σαν το γνωστό ερώτημα του αν έκανε η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα. Στην αρχή ήταν ο λόγος ο οποίος ήταν για τον θεό. Άρα πρέπει να προϋπάρχει ο θεός για να γεννηθεί ο λόγος (σχέση αιτίας - αιτιατου), αλλά ο λόγος είναι στην αρχή. Και για να σε βγάλει από το σημαντικότατο αυτό ερώτημα του ποιος προϋπήρχε ποιανού δηλωνει οτι ο θεός είναι ο Λογος. (ίσως - λεω εγω - να αναφέρεται σε ένα απο τα πρόσωπα του θεού που ενυπάρχουν σε μια οντοτητα)

 

Το αυγό έκανε την κότα γιατί κάθε κότα κάποτε ήταν οπωσδήποτε αυγό, το κάθε αυγό όμως δεν το γέννησε υποχρεωτικά κάποια κότα, μπορεί να το έχει γεννήσει το προηγούμενο είδος πτηνού στην εξέλιξη πριν την κότα... Αλλά αυτό ελάχιστη σχέση έχει με το θέμα μας, γιατί το σύμπαν δεν είναι τέτοια περίπτωση... Ο λόγος που κάποιοι άνθρωποι (εκείνοι ντε, που το παίζουν και "περιούσιος λαός"... :P ) σκέφτηκαν το σύμπαν με αρχή και τέλος και άρα χρειαζόταν δημιουργός (θεός) και καταστροφέας (σατανάς) είναι γιατί είχαν άγνοια περί τα μαθηματικά. Πιο συγκεκριμένα αγνοούσαν την έννοια του απείρου.

 

Οφφ τόπικ παρένθεση: η επιθυμία του ανθρώπου να υπάρχει (αυτοσυντήρηση) απαίτησε ο καλός θεός να νικάει τον κακό σατανά και να προσφέρει "αιώνια" ζωή. Και ενώ έβαλαν αρχικά τον καταστροφέα για να "εξηγήσουν" το "τέλος" μετά ο φόβος τους για το τέλος τους έκανε να τον αναιρέσουν και να πουν ότι νικήθηκε...

 

Το σημείο 0 τοποθετήθηκε εκεί που τοποθετήθηκε από τους επιστήμονες όχι γιατί δεν υπήρχε το "πριν" αλλά γιατί εμείς έχουμε αντικειμενική αδυναμία ακόμα και να υποθέσουμε πιθανές περιγραφές του "πριν". Εμείς γνωρίζουμε μόνο μεχρι το 0 + dt και όχι πιο πριν... Όμως ο άξονας του χρόνου έχει και θετικό και αρνητικό άπειρο. Έτσι λοιπόν το σύμπαν υπήρχε (με κάποια μορφή) από πάντα και θα υπάρχει για πάντα. Άρα εκτοκοσμικός καλός δημιουργός θεός δε χρειάζεται πια στο κοσμολογικό μας μοντέλο.

 

Οφφ τόπικ παρένθεση: Εκείνοι που λένε ότι η μοναδική εξαίρεση γυμνού singularity είναι τα απομεινάρια της μεγαλης έκρηξης (αν ήταν μόνο μία...) δε σκέφτηκαν ότι μπορεί όλο το σύμπαν να είναι κλεισμένο σε ορίζοντα γεγονότων... από μέσα άπειρο απ' έξω σφαιρικό και πεπερασμένο με ακτίνα την ακτίνα Schwarzschild που αναλογεί στη "μάζα" του σύμπαντος... Μια ρελατιβίστικη εκδοχή της... παραβολής του συναπόσπορου! :P

 

Άρα λοιπόν στην αρχή ήταν το χάος που εμπεριέχει και το Λόγο και την Ενέργεια. Κοιτάξτε και τα προηγούμενα ποστ μου εδώ και στο "Λογικό η μη το υπέρτατο ον"... Τώρα από το Χάος γεννήθηκαν διάφορες οντότητες και μέρος αυτών είναι και κάποιες από τις θεότητες. Άρα δεν είναι όλες δικές μας ενεργομορφές. Πρόσθεσε τώρα στο όλο σκηνικό και κάποιους φωτεινούς ή σκοτεινούς μάγους/εσωτεριστές (αυτό δεν το είχα υπόψιν μου, είναι η συνεισφορά του dimulator στην κοσμοθεωρία μου....) που εφτασαν στο σημείο να γίνουν θεοί η δαίμονες αντίστοιχα, και θα πάρεις μια ιδέα του όλου σκηνικού του κόσμου των θεών...

 

 

Παρεμπιπτόντως, τυχαία σήμερα ψάχνοντας για κάτι άλλο, «έπεσα» πάνω σε αυτό:

 

Ενώ ο Λόγος υπάρχει αιώνια, ανόητοι αποδείχνονται οι άνθρωποι

και πριν τον ακούσουν και αφού τον ακούσουν για πρώτη φορά,

γιατί αν και γίνονται τα πάντα σύμφωνα με αυτόν το Λόγο,

φαίνονται μη έμπειροι όταν αποπειρώνται να πουν ή να πράξουν κάτι από αυτά που εγώ εκθέτω,

διαχωρίζοντας το καθένα κατά τη φύση του λέγοντας το πώς έχει.

Οι άνθρωποι όμως λησμονούν όσα κάνουν ξυπνητοί, όπως και ξεχνούν όσα κάνουν κοιμισμένοι.

~ Ηράκλειτος ~

 

Ναι όντως είσαι πολύ τυχερή και βρίσκεις πολύ καλά κομμάτια... Θα διαφωνίσω όμως γιατί δε νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να έχει ακούσει αυτό το Λόγο. Και πώς είναι τόσο είγουρος για την ανοησία όλων των υπολοίπων και τη δική του ορθότητα; Θα συμφωνήσω μόνο με την τελευταία φράση.

 

 

 

ωστόσο με την αναφορά στον λόγο πρεπει να δούμε τι εννοεί. Ίσως - μια ιδιαίτερα αιρετική άποψή για να είναι του Ιωάννη - ο θεός να δημιουργήθηκε μαζι με τον άνθρωπο. Να μην προϋπηρχε αλλα να γεννήθηκε με τον πρώτο άνθρωπο. Το λογικό να εξυπηρετεί το θείο, και το θείο να κατευνάζει το λογικό. Αν θεωρήσουμε οτι ένα κομμάτι του θεού υπάρχει μέσα στον κάθε νοήμων άνθρωπο τότε ο λόγος για τα ελλογα όντα είναι μια έκφραση του θεού. Και είναι "εν αρχή" του κάθε ανθρώπου, γιατι πριν το λογικό και χωρίς αυτό δεν υφισταται ο ανθρωπος εν γένει.

 

Αν ο λόγος είναι η αιτία, τοτε είναι ιδιαίτερα απλό. Ο θεός ως αιτία ύπαρξης του ανθρώπου. Ο θεος είναι η αιτία, η αιτία είναι πάντα "εν αρχή". Τώρα στο δευτερο μας τα χαλάει λίγο. Η αιτία είναι ΠΡΟΣ τον θεό...;

 

Ναι είναι ΠΡΟΣ τον θεό και σε αυτή την εκδοχή. Ο άνθρωπος αρχικά απευθύνεται ΠΡΟΣ κάτι ανύπαρκτο. Έτσι εν αρχη ην ο λόγος και ο λόγος ην προς τον (ανύπαρκτο για την ώρα) θεό. Πιστεύοντας ο άνθρωπος ότι ο θεός αυτός υπάρχει τον δημιουργεί και έτσι όντως θεός ην ο λόγος...

 

 

Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και τα μυστήρια αυτού εμφανίζονται την ελληνορωμαική εποχή, κατα την οποία συντίθεται και το συγκεκριμένο ευαγγέλιο...

 

Όσο για αυτό σχετικα με το ΤΑΟ... το ΤΑΟ φιλοσοφικά είναι ο δρόμος που ακολουθεί το σύμπαν για την ολοκλήρωση σου, ξεκινώντας απο το γιν και καταλήγοντας στο γιανγκ και η πηγή των πάντων. Είναι μια αρκετά αόριστη έννοια που μπορει να προσεγγιζει τον Λόγο αλλα απέχει πολύ απο εκεί. Είναι δυο εξισου πολυσήμαντες έννοιες αλλα προσδιορίζουν κάτι διαφορετικό. Αφηστε που το ΤΑΟ είναι ο Θεος τους. Η ανωτερη δύναμη και αν θυμάμαι καλά απ αυτά που έχω διαβάσει είναι η μόνη λέξη που αναφέρεται σε αυτόν (με αυτήν την έννοια) οπότε αμφιβάλω αν είναι και πολύ σωστή η μετάφραση... (καλά απο μεταφράσεις γενικότερα πάσχουμε μεταξύ ανατολής και δύσης και ιδιαίτερα τέτοιων βιβλίων που ασχολούνται με φιλοσοφικές και θεολογικές έννοιες)

 

Άστα καλύτερα αυτά γιατί αν αρχίσω να λέω... θα με βγάλουν Λιακό πάλι !

 

Οι Ταοικές θρησκείες πάντως θεωρούνται διαφορετική κατηγορία από τις Αβρααμικές. Τώρα αν υπάρχουν κοινά στοιχεία δεν το έχω ψάξει. Ενδιαφέρον πάντως... Παράδεισος και Νιρβάνα είναι το ίδιο; Κόλαση πάντως δεν υπάρχει εκεί απλά μετενσαρκώνεσαι και πάλι αν αποτύχεις. Εκεί είναι και το ύποπτο ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ σημείο. Λένε ότι η μετενσάρκωση είναι επινόηση του... Σατανά για να σε καθησυχάσει ότι θα έχεις κι άλλες ευκαιρίες και έτσι να καταλήξεις στην κόλαση. Αν δεχτούμε ως σωστό το χριστιανισμό είναι μια πολύ λογική υποψία...

Link to comment
Share on other sites

.... Κόλαση πάντως δεν υπάρχει εκεί απλά μετενσαρκώνεσαι και πάλι αν αποτύχεις. Εκεί είναι και το ύποπτο ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ σημείο. Λένε ότι η μετενσάρκωση είναι επινόηση του... Σατανά για να σε καθησυχάσει ότι θα έχεις κι άλλες ευκαιρίες και έτσι να καταλήξεις στην κόλαση. Αν δεχτούμε ως σωστό το χριστιανισμό είναι μια πολύ λογική υποψία...
Εδώ κάνεις το συνηθισμένο λάθος των δυτικών. Η Μετενσάρκωση *είναι* η κόλαση για τους ανθρώπους των Ανατολικών θρησκειών που την δέχονται. Είναι ένας εφιαλτικός ατέρμων κύκλος από τον οποίο αγωνίζονται να βγουν φτάνοντας στη Νιρβάνα (δηλαδή την ελευθερία από τον κύκλο των Μετενσαρκώσεων). Τουλάχιστον οι άνθρωποι στις χώρες προέλευσης αυτό θα σου πούνε.

Στην δύση όμως η Μετενσάρκωση "λανσάρεται" ως η "λύση" στον "μπαμπούλα" της κόλασης. Οπότε την βλέπουνε οι δυτικοί (από έντεχνη εσκεμμένη παρεξήγηση) όχι ως την κόλαση που "είναι" αλλά ως "μια κάποια λύση" που έλεγε κι ο ποιητής.

Link to comment
Share on other sites

Θα δώσω και εγώ μία ερμηνεία.

 

Λοιπόν, η ιδέα μου ήταν να δω την Γένεση.

 

Ο Θεός δημιουργεί εκ του μηδενός το σύμπαν. Η Γη όμως ήταν αόρατη.

 

Κατάσταση=ΧΑΟΣ.

 

Ο Θεός αρχίζει να δημιουργεί ενεργώντας. Π.χ. «Και είπεν ο Θεός….», «Και είδεν…»…..

 

Άρα ο Θεός ενεργεί. ΘΕΟΣ=ΕΝΕΡΓΕΙΑ.

 

Τώρα, την έβδομη ημέρα ο Θεός αναπαύθηκε. Άρα δεν ενεργούσε.

 

Ποιος είναι αυτός που κάνει και δεν-κάνει, είναι και δεν-είναι…. Ο κύριος ΧΑΟΣ.

 

 

 

 

Από τα άνωθεν, ΘΕΟΣ=ΕΝΕΡΓΕΙΑ αλλά και ΘΕΟΣ=ΧΑΟΣ.

 

(Περί δυικότητας).

 

 

 

 

«Εν αρχή ην ο λόγος και ο λόγος ην προς τον θεόν και θεός ην ο λόγος»

 

Απλά τα πράγματα.

 

Θεός=λόγος (στο παρελθόν, στην Γένεση). Λόγος, εκδήλωση ενέργειας, ενέργεια.

 

 

 

 

Άρα: «Εν αρχή ην ο θεός | και ο λόγος ην προς τον θεόν | και θεός ην ο λόγος»

 

 

 

 

Το bold θέλει να πει ότι η ενέργεια είχε κατεύθυνση προς τον θεό.

 

 

 

 

Άρα, ο Ιωάννης στο ευαγγέλιό του θέλει να πει ότι, ο Θεός είναι ο κόσμος όλος αλλά ταυτόχρονα είναι και ένας τρίτος, γι αυτό και ενεργεί στον εαυτό του.

Edited by Azif
Link to comment
Share on other sites

Εδώ κάνεις το συνηθισμένο λάθος των δυτικών. Η Μετενσάρκωση *είναι* η κόλαση για τους ανθρώπους των Ανατολικών θρησκειών που την δέχονται. Είναι ένας εφιαλτικός ατέρμων κύκλος από τον οποίο αγωνίζονται να βγουν φτάνοντας στη Νιρβάνα (δηλαδή την ελευθερία από τον κύκλο των Μετενσαρκώσεων). Τουλάχιστον οι άνθρωποι στις χώρες προέλευσης αυτό θα σου πούνε.

 

Και όμως δεν κάνω λάθος, η κόλαση των δυτικών δεν είναι το ίδιο με τον κύκλο μετενσαρκώσεων γιατί πρώτον η κόλαση υποτίθεται ότι είναι πολύ χειρότερο μέρος από τον κόσμο των ζωντανών και δεύτερον δεν υπάρχει κανένας τρόπος να φύγεις από εκεί. Για το πρώτο δες την παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λάζαρου. Ο πλούσιος καιγόταν, βασανιζόταν και δίψαγε... Το δεύτερο δεν θυμάμαι ακριβώς που το λέει (το "όθεν ουκ έστιν οδός μετανοίας"). Στον κύκλο μετενσαρκώσεων αντίθετα υπάρχει δυνατότητα διαφυγής και δεν είναι και τόσο άσχημα τα πράγματα στη γη, όπως στις διάφορες τρομαχτικές περιγραφές για την κόλαση...

 

Τώρα υπάρχουν και ασυνέπειες στην όλη χριστιανική θεωρία. Όταν πεθάνει κάποιος πάει είτε στον παράδεισο είτε στην κόλαση. Αφού λοιπόν έχει ήδη αποφασιστεί το που θα πάει κάποιος όταν πεθάνει, 40 μέρες μετά το θάνατο, τότε τι χρειάζεται το "κρίναι ζώντας και ΝΕΚΡΟΥΣ" στο σύμβολο της πίστεως;

 

Και φυσικά αφού υπάρχει το προς Εφεσίους 6:12 (αυτό που επικαλείται και ο Λιακό) σε συνδυασμό με τις 40 μέρες του Χριστού στην έρημο που μας δίνουν και μια ιδέα για το όλο σύστημα εξουσίας εδώ στη γη, τότε πώς μας λένε ότι οι δαίμονες είναι τιμωρημένοι και αυτοί στην κόλαση (και εκτονώνονται πάνω στους κολασμένους ανθρώπους βασανίζοντάς τους) κάτι που έρχεται σε αντίθεση και με τα όσα γράφει στην Αποκάλυψη που τους θέλει στον ουρανό και μετά να πέφτουν στη γη (και όχι στην κόλαση); Αα και κάπου αλλού λέει ότι ο Σατανάς πέφτει σαν αστραπή στη γη αλλά δε θυμάμαι που ακριβώς.

 

Πάντως υπάρχουν αντιφάσεις ανάμεσα σε αυτά που λένε στον πολύ κόσμο και σε αυτά που γράφουν τα κείμενα...

 

Στην δύση όμως η Μετενσάρκωση "λανσάρεται" ως η "λύση" στον "μπαμπούλα" της κόλασης. Οπότε την βλέπουνε οι δυτικοί (από έντεχνη εσκεμμένη παρεξήγηση) όχι ως την κόλαση που "είναι" αλλά ως "μια κάποια λύση" που έλεγε κι ο ποιητής.

 

Δε λανσάρεται, απλά ο κόσμος βρίσκει παράλογο κάποιος να τιμωρείται με κανόνες που δεν τους ξέρει. Το "έχουν το Μωυσή και τους προφήτες" της ευαγγελικής παραβολής δε στέκει γιατί οι ίδιοι δεν τους συνάντησαν ποτέ, δεν υπάρχει απτή απόδειξη (πού είναι οι πλάκες με τις εντολές; - για να εξεταστούν από επιστήμονες, να δούμε αν σκαλίστηκαν με... κεραυνούς που έλιωσαν την πέτρα) ότι μιλούν εξ ονόματος του "Υπέρτατου Όντος" (εδώ μπορώ να ισχυριστώ ότι έχω αποδείξεις για το αντίθετο, αλλά ξεφεύγουμε πολύ οφφ τόπικ αν μπούμε σε τέτοια συζήτηση) και τέλος αυτοί οι προφήτες μια τα λένε έτσι και μια αλλιώς και ερμηνεύονται κατά το δοκούν... Για να με δικάσει κάποιος δίκαια πρέπει να με έχει ενημερώσει προηγούμενα για το τι απαγορεύεται. Και πάντως η αιώνια καταδίκη σε καμιά περίπτωση δεν είναι δίκαιη ποινή... Είναι σαφές λοιπόν ότι η απειλή της κόλασης εξυπηρετεί μη πνευματικούς στόχους και μάλλον για mind control υπάρχει... Έτσι στρέφονται μόνοι τους προς τη μετενσάρκωση που φαίνεται πιο λογική και δίκαιη αφού το θέμα εδώ είναι να ανακαλύψεις την έξοδο από τους "κύκλους" και δεν υπάρχει "δίκη" και "ποινή" αλλά βελτίωση και χειροτέρευση. Εμείς τώρα τι να πιστέψουμε που ακούμε και αναδρομές και διηγήσεις του τύπου "πέθανα για λίγο και είδα την κόλαση";

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...