Jump to content

Περι Βωμου Των 12 Θεων


Ingmar
 Share

Recommended Posts

Καλησπέρα σας!!!

 

(Πιστεύω πως ήδη οι περισσότεροι από εσάς, έχετε ήδη ακούσει ή διαβάσει για το συγκεκριμένο θέμα, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων για την αναλγησία κράτους και άλλων επίσημων φορεων. Παρακάτω παραθέτω μια -κατατοπιστική επί του όλου ζητήματος- επιστολή, που πρέπει να ενδιαφέρει όλους μας...)

-------------------------------------------------

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΒΩΜΟΥ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΝ

 

 

Υπέρ βωμών και εστιών, έλεγαν οι πρόγονοι μας. Και όμως στις αρχές του 21ου αιώνος όπως φαίνεται, καλούμαστε για άλλη μια φορά να αποδείξουμε το αν είμαστε άξιοι απόγονοι αυτών των ενδόξων προγόνων. Σε μία πατρίδα που τα πάντα όπως φαίνεται από τα γεγονότα, θυσιάζονται στον δικό τους “βωμό” του κέρδους και της μίζας, έρχεται μια ακόμα πρόκληση για όλους εμάς που πιστεύουμε ότι άλλοι είναι οι βωμοί μας και τα ιερά μας. Άλλες είναι οι αξίες και τα ιδανικά των Ελλήνων και Ελληνίδων. Μια πρόκληση λοιπόν για όλους εμάς που δεν πιστεύουμε στους βωμούς των πολυεθνικών, του ξεπουλήματος της πατρίδας μας και στον καθημερινό εξευτελισμό του Έλληνα πολίτη. Σε μία Αθήνα που κάποτε αποτελούσε το πνευματικό κέντρο και όχι μόνο, του πολιτισμένου κόσμου, που ενέπνευσε στην ανθρωπότητα τις θεμελιώδεις αξίας της συμμετοχής στα κοινά, των δημοκρατικών ιδεωδών, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, σε αυτήν την Αθήνα που μέχρι σήμερα αποτελεί τον πνευματικό και πολιτικό φάρο σύμπασας της οικουμένης, κάποιοι όχι μόνο απαξιούν την σημασία της, τα μνημεία της και την ιερότητα τους, αλλά και αποδεικνύονται, μέσα από τα έργα τους, ανάξιοι διαχειριστές αυτής της κληρονομιάς.

 

Έτσι με θλίψη και απέραντη οργή για την προσβολή που μεθοδεύεται από κάποιους κύκλους, λες και η πολιτισμική μας ιερή κληρονομιά είναι χωράφι και φέουδο τους, πληροφορηθήκαμε την απόφαση των ΗΣΑΠ να προβεί στην εσπευσμένη κατάχωση του ιερότερου βωμού της Αρχαίας Αθήνας, του ιερότερου βωμού της Δημοκρατίας, του βωμού των 12 θεών, ενός από τα αρχαιότερα μνημεία της πόλης που αποτελούσε ορόσημο και εθεωρείτο ουσιαστικά το κέντρο της πόλης, εφόσον χρησιμοποιείτο ως αφετηρία για τη μέτρηση όλων των αποστάσεων στην Αττική. Ήταν η «Πλατεία Συντάγματος» της αρχαίας Αθήνας, όπως λένε χαρακτηριστικά οι αρχαιολόγοι. Σήμερα καλύπτεται κατά τα 9/10 του, από τα έργα του σιδηροδρόμου ενώ μόνο ένα μικρό τμήμα του, η νοτιοδυτική γωνία είναι ορατή. Είναι αυτός ο βωμός που κατά τον Θουκυδίδη (Ιστοριών VI, 54, 6-7) ιδρύθηκε το 522 από τον Ιππία. Όπως μας πληροφορεί η αρχαιολόγος Σοφία Αλιφέρη, «ο Πίνδαρος, προφανώς αναφερόμενος στον Βωμό, στον διθύραμβό του για τους Αθηναίους, καλεί τους Ολύμπιους Θεούς σε χορό κοντά στον ευώδη, πολυσύχναστο ομφαλό της πόλεως στην ιερή Αθήνα, στην ξακουστή, περίτεχνα διακοσμημένη αγορά». Αλλά έρχεται και ο Παυσανίας να μας δώσει μια ακόμα σημαντική πληροφορία αναφέροντας τον και ως «Βωμό του Ελέους», που χρησίμευε ως απαραβίαστο άσυλο των ικετών.

 

Ό ομφαλός της Αθήνας λοιπόν σήμερα, το κέντρο της Δημοκρατίας, ο βωμός των ικετών του κάθε ανήμπορου και αδικημένου, ο βωμός των προγόνων μας και θεών, ένα σύμβολο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλη την ανθρωπότητα απειλείται με ολοσχερή καταστροφή. Η λύση της κατάχωσης και οι λοιπές φιλολογίες λέγονται βέβαια χάριν αστεϊσμού, αφού για τους γνωρίζοντες αποτελεί μια προσφιλή τακτική του νεοελληνικού κράτους, για να κλείνει στόματα και να διευκολύνει μεγαλοεργολάβους και λοιπά συμφέροντα. Ας μας πει λοιπόν το ΥΠ.ΠΟ από όλα αυτά τα ευρήματα που με την μοναδική και απαράδεκτη εκείνη νοοτροπία καταστροφής επί δεκαετίες εφαρμόζει στην Ελληνική επικράτεια, πόσα μνημεία αφού τα κατέχωσε, μετά τα ανέδειξε. Άρα αν επιβάλουν για άλλη μια φορά πιεζόμενοι την δική τους άποψη περί «πολιτισμού», ξεχάστε οριστικά την σωτηρία του σημαντικότατου για όλη την υφήλιο αυτού μνημείου. Η πρόσφατη δε ανασκαφή αποδεικνύει την περιορισμένη καταστροφή των μνημείων στο σημείο αυτό από την εσκεμμένη τοποθέτηση των ραγών του τρένου σε υψηλότερο επίπεδο. Τα στοιχεία που παραθέτουν οι αρμόδιοι είναι διαφωτιστικά: Η διάνοιξη χανδάκων για τη θεμελίωση των τοίχων του σιδηροδρόμου το 1891 κατέστρεψε μερικώς τον περίβολο του βωμού και έφερε στο φως μικρά τμήματά του. Η συνέχειά του αποκαλύφθηκε κατά τις ανασκαφές της Αγοράς το 1934. Άρα τώρα είναι η χρυσή ευκαιρία για να βγει στο φώς ολόκληρος ο βωμός των 12 θεών, ολόκληρος ο ομφαλός της Αθήνας, ολόκληρο το σύμβολο του λίκνου της Δημοκρατίας. Για τους αρχαιολόγους, η προοπτική κατάχωσης αυτού του εξαιρετικού ευρήματος προκαλεί απογοητευτικές σκέψεις για τις βασικές επιλογές μας ως κοινωνίας. Καλούμαστε να διαχειριστούμε ένα παρελθόν, λένε, του οποίου αποδεικνυόμαστε κατώτεροι, ακόμη και σε επίπεδο αδυναμίας κατανόησής του. «Είναι υποχρέωσή μας προς τον εαυτό μας, προς τα παιδιά μας και προς τον υπόλοιπο κόσμο και μάλιστα του δυτικού πολιτισμού του οποίου οι ρίζες καυχιόμαστε ότι βρίσκονται εδώ», λέει η αρχαιολόγος Ανδρονίκη Μακρή. Αν γίνει κατάχωση, τότε «ως κοινωνία θα έχουμε παραδεχθεί ότι δεν μπορέσαμε, ότι άλλοι υπαγορεύουν τους κανόνες, όσοι καταλήστευσαν τον τόπο και, το κυριότερο, όσοι εκμαύλισαν τους ανθρώπους, όσοι συνέβαλαν να χάσουν οι Έλληνες την αξιοπρέπεια της φτώχειας και της ολιγάρκειάς τους, όσοι ξεπούλησαν τη συνείδηση του εμείς αντί του εφήμερου εγώ, όσοι συστηματικά διέσυραν, ευτέλισαν και κατέστησαν το παρελθόν ανυπόληπτο αντί του δανείου ευμαρούς παρόντος», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Άγγελος Π. Ματθαίου. Οι αρχαιολόγοι προτείνουν υπερύψωση της γραμμής ή μεταφορά του βωμού.

 

Κατόπιν όλων αυτών και με βαθειά συναίσθηση του καθήκοντος μας ως απόγονοι ενδόξων και πολεμιστών προγόνων, αυτών που σταμάτησαν την Δεσποτική Ανατολή στον Μαραθώνα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Αρχαίες πηγές, υποστηρίζοντας τα δίκαια των Ελλήνων και ξένων αρχαιολόγων που δεν υποκύπτουν σε πιέσεις μεγαλοσυμφερόντων και έχουν ως γνώμονα μόνο την σωτηρία και ανάδειξη της τεράστιας Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς σε οικουμενική και πανανθρώπινη βάση, καλούμε τώρα και άμεσα τον ΗΣΑΠ πρωτίστως αλλά και όλους όσους υποστηρίζουν την άποψη περί καταχώσεως η μεταφοράς του βωμού, πρό των ευθυνών τους. Καμία μεταφορά του βωμού δεν θα γίνει, αφού αλλάζει όλη η σημασία υπάρξεως του βωμού και η ιερότης του, και καμία κατάχωση. Στην αντίθετη περίπτωση να γνωρίζετε καλά κύριοι του ΗΣΑΠ, ότι θα έχετε ανοίξει τον ασκό του Αιόλου, και η ευθύνη πια θα είναι δική σας για όσα επακολουθήσουν. Χωρίς απειλές, χωρίς μεγαλοστομίες αλλά με μόνο αίσθημα εκείνο της υπεράσπισης όλων αυτών που εσείς καθημερινά θυσιάζετε στους δικούς σας βωμούς του ψέματος, της αναξιοπιστίας του ευτελισμού ανθρώπινων συνειδήσεων ιερών και οσίων, μόνο και μόνο με στόχο την εξουσία και το χρήμα, η απάντηση μας θα είναι μία. ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ.

 

Αναζητείστε λύσεις και προοπτικές σύντομα λοιπόν και εγκαταλείψτε άμεσα κάθε σκέψη για κατάχωση η μεταφορά, επειδή απλώς δεν θα αφήσουμε να συμβεί ΠΟΤΕ. Οι υπομονές και αντοχές μας εξαντλήθηκαν. Αυτός ο λαός θέλει τα σύμβολα και την ιστορία του, και όχι εσάς που αποδεικνύεστε εκ των πραγμάτων παντελώς άχρηστοι στην διαχρονική πορεία του πολιτισμού μας, αλλά και επικίνδυνοι όπως φαίνεται.

 

Η εποχή των Θεοδοσίων, των Ιουστινιανών, των Αλαρίχων, των μελανοχιτώνων και του κάθε σκοταδιστή μισαλλόδοξου εχθρού του κάλλους και του φωτός, πέρασε ανεπιστρεπτί.

 

Τα ιερά και όσια του Ελληνικού έθνους δεν είναι παιχνιδάκια σας για να ορίζετε εσείς τις τύχες τους.

 

Καλούμε σε συστράτευση λοιπόν κάθε αδογμάτιστο άνθρωπο της οικουμένης, κάθε υποστηρικτή του δικαίου και του πολιτισμού, κάθε λάτρη του Ελληνικού ιερού κάλλους, κάθε απροσκύνητο Έλληνα και Ελληνίδα. Στις 13 Μαρτίου του 2011 μέσα στην αρχαία αγορά των Αθηνών, εκεί όπου και ο βωμός των πατρώων θεών μας, σας καλούμε σε μια μοναδική συγκέντρωση που η Ελλάδα μας περίμενε αιώνες. Απ' όλο τον κόσμο, άντρες γυναίκες παιδιά, ελάτε όλοι να αντιπαραταχθούμε στους αρνητές της ταυτότητας και του πολιτισμού μας. Και η φωνή μας να είστε όλοι σίγουροι ότι θα γυρίσει και θα ακουστεί σε όλη την υφήλιο. 13 Μαρτίου 2011 και ώρα 11 το πρωί. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΑ ΙΕΡΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ. ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΩΣΟΥΝ. ΥΠΕΡ ΒΩΜΩΝ ΚΑΙ ΕΣΤΙΩΝ. ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ… 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011 ΩΡΑ 11.00 ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑΧΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΨΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ. ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ …ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ!!

 

 

30167866.jpg

 

http://www.bomos.gr/

 

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_201467599864244&ref=notif&notif_t=group_activity

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως θα ήταν καλό και ποιο αποτελεσματικό να ζητηθεί να ενωθούν οι Έλληνες για τη σωτηρία μιας κοινής εθνικής κληρονομιάς παρά αυτή η υστερία που το μόνο που κάνει είναι να ανάγει το θέμα σε μισαλλόδοξο παραλογισμό όπου απλά η μισαλλοδοξία αλλάζει ρούχα και προσωπείο και που χωρίζει τους Έλληνες.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως θα ήταν καλό και ποιο αποτελεσματικό να ζητηθεί να ενωθούν οι Έλληνες για τη σωτηρία μιας κοινής εθνικής κληρονομιάς παρά αυτή η υστερία που το μόνο που κάνει είναι να ανάγει το θέμα σε μισαλλόδοξο παραλογισμό όπου απλά η μισαλλοδοξία αλλάζει ρούχα και προσωπείο και που χωρίζει τους Έλληνες.

 

Λυπάμαι που το βλέπεις έτσι, Ουτις. Εντελώς λάθος, η οπτική σου -κατ' εμέ!- και μακάρι να το αντιληφθείς εγκαίρως αυτό.

 

Αυτός ο βωμός, δεν είναι ο οποιοδήποτε "βωμός" που υπάρχει (κατεστραμένοι, ημι-κατεστραμένοι)σε κάθε γωνιά της χώρας αυτής, αλλά ΚΑΤΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ:

 

1> Υπήρξε το ΠΡΩΤΟ ΑΣΥΛΟ (πολιτικό/κοινωνικό) στην Ιστορία της Ανθρωπότητας.

 

2> Αποτέλεσε το κεντρικότερο σημείο της Αρχαίας Αθήνας (περίπου όπως η Πλατεία Συντάγματος σήμερα).

 

3> Το σημείο "ΜΗΔΕΝ"- Απ΄όπου μετρούσαν όλες τις αποστάσεις σε Αθήνα και πλέον (στοιχείο σημαντικότατο στην λεγόμενη ΙΕΡΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ.

 

...και λίγα γράφω. Αρμοδιότεροι επ' αυτού οι ιστορικοί/αρχαιολόγοι. Οι αδαείς/ άσχετοι, κατανοητόν, δε θα πάρουν χαμπάρι.

 

Και πρόκειται βέβαια, για αυτό ακριβώς που έγραψες: "...μιας κοινής εθνικής κληρονομιάς". ΑΚΡΙΒΩΣ! Τούτος ο βωμός είναι η ΚΟΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ. Αν αφήσουμε τους φραγκοφονιάδες εργολάβους να τον θάψουν, τότε από κει και πέρα -για οτιδήποτε διαμαρτυρηθούμε πάνω σε κάτι ιστορικής σημασίας- θα΄ναι σκέτη υποκρισία. Και βεβαιώς, θα'ναι σαν να τους λέμε: "σκασίλα μου τι θα αφήσουμε για τις επόμενες γενιές! Δε πα να θάψετε ή γκρεμίσετε τον Παρθενώνα!! Τα λεφτουδάκια μου, να'ναι γεμάτο πάντα το ψυγείο μου και κάντε σεις οτι γουστάρετε...". Έχουν που έχουν @!#$%^&* τον τόπο (οικονομία, πολιτική, κοινωνία,κ.τ.λ.) , ε δεν πάει άλλο- για ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ! Ο βωμός τούτος, ας αποτελέσει, τουλάχιστον, την ΑΡΧΗ... :015annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως, ο outis έχει ένα δίκιο σε αυτό που λέει. Αν δεις τα facebook groups που υπάρχουν γι'αυτήν την κίνηση, συμπεριλαμβανομένου αυτού που έφτιαξαν οι οργανωτές της συγκέντρωσης για να την προωθήσουν, και όλα τα "μεγάλα sites/blogs" που την υποστηρίζουν, θα δεις ότι είναι γεμάτο από καβγάδες και προσβλητικά κείμενα ενάντια "στους κακούς εβραιοχριστιανούς που κατέστρεψαν τον κακό ελληνισμό". Και πως οι λίγοι που έκαναν τον κόπο να μπουν και να πουν αυτό ακριβώς που έπρεπε να ειπωθεί, πως "Η προσπάθεια πρέπει να γίνει συλλογικά, χωρίς μισαλλοδοξίες και αντιπαλότητες για τη θρησκεία του καθενός" ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγορήθηκαν για "πράκτορες", με αρκετές απειλές μάλιστα ενάντια σε όσους "υποκριτές" τολμήσουν να πάνε. Τι δηλαδή, μονο τους παγανιστές αφορά αυτό το θέμα;

Γνωρίζω εδώ και αρκετό καιρό για αυτήν την εκδήλωση και το είχα αποφασίσει να πάω. Ώσπου κάθισα και διάβασα όλα αυτά που υποτίθεται ότι τη "διαφημίζουν". Τώρα, δεν ξέρω ειλικρινά αν αξίζει τον κόπο. Γιατί πολύ φοβάμαι πως με τέτοια συμπεριφορά μια κίνηση για κάτι που όντως αξίζει να σωθεί θα καταλήξει άλλη μια συγκεντρωση γεμάτη από θρησκόληπτους μισαλλόδοξους (όχι, δεν έχουν μόνο οι "εβραιοχριστιανοί" τα πρωτεία στον τομέα) και ακροδεξιές οργανώσεις. Κι αν βγω αληθινός, τι να πω, είμαστε όλοι αξιοι της μοίρας μας.

Edited by irenicus777
Link to comment
Share on other sites

Η οπτική μου είναι απλή καθαρή ελληνική και ενωτική.

Συμφωνώ με την προσπάθεια διάσωσης του μνημείου. Γιατί είναι εθνική κληρονομιά όλων των ελλήνων.

Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι το βλέπουν σαν κάτι παραπάνω και το σέβομαι.

Αντιλαμβάνομαι ότι αυτοί έχουν λόγους να είναι πιο δραστήριοι στον αγώνα για τη διάσωση.

 

Διαφωνώ όμως με το "καπέλωμα" από χώρους που με αφορμή ότι το βλέπουν "κάτι παραπάνω" θέλουν να ιδιοποιηθούν κάτι που είναι και δική μου κληρονομιά.

Διαφωνώ και με τα υστερικά κηρύγματα μίσους που διαδίδουν αυτές η ομάδας και που θέλουν να χωρίζουν τους έλληνες σε - δήθεν - συνεχείς των "πατρώων" παραδόσεων και μη.

 

Οπότε το κάλεσμα να σωθεί το μνημείο με εκφράζει.

Οι υστερίες του κειμένου που παράθεσες δεν με εκφράζουν και διασπείρουν διχόνια.

 

Απλός Ορθός Λόγος που φαίνεται λείπει από ορισμένους χώρους.

Link to comment
Share on other sites

παντως, εγώ ΔΕΝ θα πάω ως...εθνικός/παγανιστής ή κάτι συναφές αλλά ως ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΣ ΕΛΛΗΝ ΠΟΛΙΤΗΣ. Περίεργο;

 

Διότι βέβαια, δεν αφορά μόνο πολυθεϊστες το θέμα, αλλά ΟΛΟΥΣ. Άσε το facebook όπου είναι "μπάτε σκύλοι αλέστε" και λέει ο καθείς το μακρύ και το κοντό του! Με ενδιαφέρει η ουσία του ζητήματος: να θαφτεί ο βωμός,ναι ή ου;

Link to comment
Share on other sites

Αυτή η ιστορία είναι η αιτία που δεν έχω μπει εδώ μέσα εδώ και μια εβδομάδα. Έχω ανακατευτεί αρκετά (έχω αναλάβει τη διαχείριση του bomos.gr).

 

Αυτό που μπορώ να πω, από μέσα κιόλας, είναι πως, οι παρατηρήσεις του outis, είναι πράγματα τα οποία ακούγονται και μέσα στους κόλπους της κίνησης και από τα μεγάλα κεφάλια. Να το γράψω όπως ακριβώς το άκουσα "το facebook μας έχει κάνει ζημιά" εννοώντας ακριβώς αυτό το περίεργο κλίμα που δημιουργείται. Βεβαίως κάποια από τα μεγάλα κεφάλια έχουν σπείρει ανέμους με αποτέλεσμα ήδη να θερίζουμε τις πρώτες θύελλες, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

 

Ας αφήσουμε όμως τα κουτσομπολιά, ο σκοπός είναι να σωθεί το μνημείο και τους περισσότερους αυτό τους νοιάζει.

Link to comment
Share on other sites

Παίδες, εγώ θα πάρω ένα λουλούδι, όπως προτρέπει η πρωτοβουλία, και θα πάω στη συγκέντρωση για να το εναποθέσω ως ένδειξη σεβασμού μαζί με τα λουλούδια των άλλων κάπου κοντά στο σημείο του βωμού. Χωρίς φωνές και αντιδράσεις που δεν συνάδουν με τον ιερό χώρο. Αν, δε, επιχειρήσει ο οποιοσδήποτε να καπηλευθεί την κίνηση θα αποχωρήσω πάραυτα.

Link to comment
Share on other sites

Η οπτική μου είναι απλή καθαρή ελληνική και ενωτική.

Συμφωνώ με την προσπάθεια διάσωσης του μνημείου. Γιατί είναι εθνική κληρονομιά όλων των ελλήνων.

Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι το βλέπουν σαν κάτι παραπάνω και το σέβομαι.

Αντιλαμβάνομαι ότι αυτοί έχουν λόγους να είναι πιο δραστήριοι στον αγώνα για τη διάσωση.

 

Διαφωνώ όμως με το "καπέλωμα" από χώρους που με αφορμή ότι το βλέπουν "κάτι παραπάνω" θέλουν να ιδιοποιηθούν κάτι που είναι και δική μου κληρονομιά.

Διαφωνώ και με τα υστερικά κηρύγματα μίσους που διαδίδουν αυτές η ομάδας και που θέλουν να χωρίζουν τους έλληνες σε - δήθεν - συνεχείς των "πατρώων" παραδόσεων και μη.

 

Οπότε το κάλεσμα να σωθεί το μνημείο με εκφράζει.

Οι υστερίες του κειμένου που παράθεσες δεν με εκφράζουν και διασπείρουν διχόνια.

 

Απλός Ορθός Λόγος που φαίνεται λείπει από ορισμένους χώρους.

Σύμφωνω με όλα τα παραπάνω.

Έχω και την εξής απορία.Πως ο ΗΣΑΠ αποφάσισε την εσπευσμένη κατάχωση και πήρε την έγκριση τόσο εύκολα απο την πολιτεία.Πριν μια δεκαετία άνοιξα μαγαζί στην Ιερά Οδό και τι δεν μου ζήτησε η πολεοδομία για να κάνω εργασίες απο την αρχαιολογική υπηρεσία για να προχωρήσω.

Εκτός αν ο ΗΣΑΠ πήρε την έγκριση κάτω απο το τραπέζι.

 

Στηρίζω την κίνηση αλλά στεναχωριέμαι.Με στεναχωρεί και ουδέποτε κατάλαβα και ούτε μπορώ να καταλάβω την "επιλεκτική" ευαισθησία.Γιατί πρέπει να είναι η ευαισθησία χριστιανική,μουσουλμανική,βουδιστική,παγανιστική,δωδεκαθειστική,κουμουνιστική κτλ.

Αποφασίστε κύριοι και κυρίες.Ή είστε ευαίσθητοι ή δεν είσαστε.

Απορώ γιατί δεν υπήρξαν με τόση θέρμη ανάλογες κινήσεις ενώ το ATTIKO MΕΤΡΟ έχει σκάψει όλη την Αθήνα που είναι γεμάτη αρχαία τα όποια απο έγκυρες πηγές δωρίζονται απο έδω και απο εκεί και τα στιβάζουν σε αποθήκες χωρίς την παραμικρή συντήρηση.

Ελάτε αν θέλετε και καμιά βόλτα στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας που περνάς στο δρόμο για τα ναυπηγεία και σκοντάφτεις πάνω σε αρχαίες κολόνες.Ελάτε που οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν λιμάνι σε μια θάλλασα οι όποια είναι γεμάτη τριήρεις.

Και δεν καταλαβαίνω.Δεν καταλαβαίνω στην τελική γιατί δεν λέτε "ναι κύριοι είμαστε δωδεκαθειστές και ενδιαφερόμαστε για τον βωμό των θεών γιατί είναι ιερό κομμάτι για την θρησκεία που πιστέυουμε".Κανείς δεν θα έχει να σας πει τίποτα γιατί είναι σεβαστό.Τουλάχιστον κανείς σοβαρός άνθρωπος.Δεν καταλαβαίνω που είναι η ντροπή και γιατί να πηγαίνει ένα θέμα μέσω πλαγίων οδών.

Ευχαριστώ και καλή επιτυχία.

Link to comment
Share on other sites

Και δεν καταλαβαίνω.Δεν καταλαβαίνω στην τελική γιατί δεν λέτε "ναι κύριοι είμαστε δωδεκαθειστές και ενδιαφερόμαστε για τον βωμό των θεών γιατί είναι ιερό κομμάτι για την θρησκεία που πιστέυουμε".Κανείς δεν θα έχει να σας πει τίποτα γιατί είναι σεβαστό.Τουλάχιστον κανείς σοβαρός άνθρωπος.Δεν καταλαβαίνω που είναι η ντροπή και γιατί να πηγαίνει ένα θέμα μέσω πλαγίων οδών.

 

Διότι πολύ απλά, ενώ Εθνικοί/Δωδεκαθεϊστές ξεκίνησαν τη πρωτοβουλία,αποφασίστηκε (και ορθώς!) να μην λάβει..."θρησκευτικές" διαστάσεις αλλά πολιτισμικές/ιστορικές (ή όπως αλλιώς πείτε το) προκειμένου να αγκαλιαστεί από όσο δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Πολύ περισσότερο από τη στιγμή που η σχετική σελίδα του facebook <<KΙΝΗΣΗ...>> μάζεψε κόσμο (3.500 περίπου)που περιλαμβάνει και ΜΗ Εθνικούς/Δωδεκαθεϊστές! Όσοι λοιπόν έρθουν αύριο, δεν δεσμεύονται από την οπτική της "κίνησης" -μόνο από την καρδιά τους και τήν πεποίθηση πως ΑΞΙΖΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ αυτός.

 

Με την ευκαιρία, όσοι τελικά έρθουν, ας τηρήσουν τους κάτωθι όρους (που κατ' εμέ, είναι εύλογοι):

1.ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ,ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΦΡΑΓΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.

2.ΟΧΙ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ Η ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ, ΛΟΓΩ ΧΩΡΟΥ.

3.ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΦΥΛΑΚΕΣ.

4.ΟΧΙ ΤΣΙΓΑΡΑ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΑ ΕΝΤΟΣ(της Αρχ. Αγοράς).

5.ΚΑΜΜΙΑ ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ (οποιαδήποτε "απόχρωσης").

6.ΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑΠΟΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΒΩΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΑΓΕΣ (προαιρετικό οκ).

7.ΤΑ ΠΑΝΩ ΝΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ.

Link to comment
Share on other sites

Απορώ γιατί δεν υπήρξαν με τόση θέρμη ανάλογες κινήσεις ενώ το ATTIKO MΕΤΡΟ έχει σκάψει όλη την Αθήνα που είναι γεμάτη αρχαία τα όποια απο έγκυρες πηγές δωρίζονται απο έδω και απο εκεί και τα στιβάζουν σε αποθήκες χωρίς την παραμικρή συντήρηση.

Ελάτε αν θέλετε και καμιά βόλτα στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας που περνάς στο δρόμο για τα ναυπηγεία και σκοντάφτεις πάνω σε αρχαίες κολόνες.Ελάτε που οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν λιμάνι σε μια θάλλασα οι όποια είναι γεμάτη τριήρεις.

Και δεν καταλαβαίνω.Δεν καταλαβαίνω στην τελική γιατί δεν λέτε "ναι κύριοι είμαστε δωδεκαθειστές και ενδιαφερόμαστε για τον βωμό των θεών γιατί είναι ιερό κομμάτι για την θρησκεία που πιστέυουμε".Κανείς δεν θα έχει να σας πει τίποτα γιατί είναι σεβαστό.Τουλάχιστον κανείς σοβαρός άνθρωπος.Δεν καταλαβαίνω που είναι η ντροπή και γιατί να πηγαίνει ένα θέμα μέσω πλαγίων οδών.

 

Δεν υπήρξαν ανάλογες κινήσεις τόσον καιρό διότι όλοι μας (πολυθεϊστές και μη) είχαμε πάθει μιθριδατισμό από τις συνεχείς καταχώσεις. Μιθριδατισμό και ηττοπάθεια. Αυτό που διαφέρει στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι το πόσο απίστευτα χοντρή περίπτωση είναι. Συγκεκριμένα:

- Μιλάμε για το κέντρο της αρχαίας πόλης των Αθηνών

- Για ένα βωμό ο οποίος, αν έχω καταλάβει καλά, σώζεται στην αυθεντική του θέση και σε καλή κατάσταση

- Και, το κυριότερο για μένα, για ένα μνημείο του οποίου η θέση είναι γνωστή από το 1891, όταν έπεσαν για πρώτη φορά οι ράγες του ηλεκτρικού. Σε ένα στοιχειωδώς οργανωμένο κράτος, το σχέδιο ανακαίνισης του ΗΣΑΠ, θα είχε προβλέψει υπογειοποίηση της γραμμής από την αρχή των σχεδίων, όχι να μας φέρουν μπροστά σε προσχεδιασμένο «κατεπείγον».

 

Για τους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους, και για την Κυνοσούρα είμαστε πολλοί που πονάμε και για το ιερό της Αρτέμιδος Αγροτέρας και για το Τροφώνιο και για έναν ατελείωτο κατάλογο αρχαιολογικών θησαυρών που κινδυνεύουν σε ολόκληρη τη χώρα. Προσωπικά, την κίνηση αυτή δεν τη βλέπω σαν ένα στιγμιαίο ξέσπασμα, αλλά ως αρχή για να γίνει κάτι για όλα τα μνημεία μας. Και μιλάω με άτομα τα οποία επίσης τα βλέπουν έτσι.

 

Αν τώρα βγούμε και πούμε πως ενδιαφερόμαστε επειδή είμαστε δωδεκαθεϊστές - το οποίο δεν το κρύβουμε έτσι κι αλλιώς - θα βγουν πολλοί - ήδη βγαίνουν - που λενε «μα το μνημείο είναι και δικό μας». Χτες που μίλησα με ένα σοβαρό άνθρωπο, αυτό ακριβώς μου είπε, συμπληρώνοντας «εντάξει, είναι λίγο περισσότερο δικό σου».

 

Ελπίζω να σε κάλυψα. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω να τηρηθούν τα παραπάνω για να μπορέσει να εξελιχθεί ομαλά η συγκέντρωση..

Λογικά θα παω..

Link to comment
Share on other sites

Αν τώρα βγούμε και πούμε πως ενδιαφερόμαστε επειδή είμαστε δωδεκαθεϊστές - το οποίο δεν το κρύβουμε έτσι κι αλλιώς - θα βγουν πολλοί - ήδη βγαίνουν - που λενε «μα το μνημείο είναι και δικό μας». Χτες που μίλησα με ένα σοβαρό άνθρωπο, αυτό ακριβώς μου είπε, συμπληρώνοντας «εντάξει, είναι λίγο περισσότερο δικό σου».

Μα ναι φίλε μου Τράγε,στο λέω και εγώ, το μνημείο είναι και δικό μου/μας αλλά με ενδιαφέρει το ίδιο όσο και μια τριήρης ή ένα αέτωμα.Απλά εσένα σε ενδιαφέρει ακόμα περισσότερο γιατί είναι ιερό κομμάτι της θρησκείας που ασπάζεσαι και πολύ σωστά βγαίνεις και διαμαρτύρεσαι ακόμα πιο έντονα.

Πρόσφατα έγινα μάρτυρας ενός γεγονότος στην Σαλαμίνα όπου κάποιοι έξυπνοι του νησιού θεώρησαν σωστό να καλέσουν παπάδες να κάνουν επιμνημόσηνη δέηση στον "Τύμβο των Σαλαμινομάχων" οι όποιοι βέβαια δεν ήταν χριστιανοί.Ένα παληκάρι γνωστός μου δωδεκαθειστής αντέδρασε έντονα στην παρουσία τους και φυσικά του έδωσα δίκιο,γιατί δεν έχουν δουλειά οι παπάδες με τους αρχαίους.Τελικά το θέμα έληξε με την αποχώρηση των παπάδων.

Απλά θέλω να καταλήξω πως ο στρουθοκαμηλισμός σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι λύση.Πρέπει να υποστηρίζεις αυτό που είσαι και το δίκιο σου θα το βρεις.

 

Υ.Γ θα προσπαθήσω να παραβρεθώ και εγώ αν τακτοποιήσω υποχρεώσεις.

Link to comment
Share on other sites

....

 

Ας αφήσουμε όμως τα κουτσομπολιά, ο σκοπός είναι να σωθεί το μνημείο και τους περισσότερους αυτό τους νοιάζει.

Νομίζω πως αυτό είναι το συμαντικότερο.
Link to comment
Share on other sites

τελικά, το εγχείρημα της πρωτοβουλίας πολιτών είχε -καταρχήν- σημαντική επιτυχία!

Μαζεύτηκε πολύς κόσμος (μερικοί λένε για...3.000 πολίτες, άλλοι περί τους 1.500 -δεν κολλάω όμως εκεί)και αυτό δημιουργεί έναν εύλογο ενθουσιασμό για τη συνέχεια (?).

Τα Μ.Μ.Ε. "σιώπησαν", διόλου περίεργο- γνωστή η τακτική και το "ήθος" τους...

Ευτυχώς, υπάρχουν άνθρωποι με θετικά αντανακλαστικά (ειδικά όταν μείναμε έκπληκτοι με το πόσες υπογραφές μάζεψε το κοινό ψήφισμα).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...