Jump to content

Χριστιανισμός = Μονοθεϊσμός...


Recommended Posts

<<...Εγώ είπα: Θεοί είστε εσείς, και όλοι γιοι τού Υψίστου• εσείς, όμως, πεθαίνετε σαν άνθρωποι, και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες. Σήκω, Θεέ, κρίνε τη γη• επειδή, εσύ θα κληρονομήσεις ολοκληρωτικά όλα τα έθνη...>> Ψαλμοί 82:6-8

 

<<...Οι Ιουδαίοι αποκρίθηκαν σ' αυτόν, λέγοντας: Για καλό έργο δεν σε λιθοβολούμε, αλλά για βλασφημία, και επειδή εσύ, ενώ είσαι άνθρωπος, κάνεις τον εαυτό σου Θεό. Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς: Δεν είναι γραμμένο μέσα στον νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»; Αν εκείνους είπε θεούς, προς τους οποίους έγινε ο λόγος τού Θεού, και η γραφή δεν μπορεί να αναιρεθεί...>> Ιωαν. 10:33-35

 

<<...προσέξτε, η βασιλεία τού Θεού είναι εντός σας...>> Λουκ. 17:21

 

 

...Σχόλια;

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

<<...Εγώ είπα: Θεοί είστε εσείς, και όλοι γιοι τού Υψίστου• εσείς, όμως, πεθαίνετε σαν άνθρωποι, και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες. Σήκω, Θεέ, κρίνε τη γη• επειδή, εσύ θα κληρονομήσεις ολοκληρωτικά όλα τα έθνη...>> Ψαλμοί 82:6-8

 

<<...Οι Ιουδαίοι αποκρίθηκαν σ' αυτόν, λέγοντας: Για καλό έργο δεν σε λιθοβολούμε, αλλά για βλασφημία, και επειδή εσύ, ενώ είσαι άνθρωπος, κάνεις τον εαυτό σου Θεό. Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς: Δεν είναι γραμμένο μέσα στον νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»; Αν εκείνους είπε θεούς, προς τους οποίους έγινε ο λόγος τού Θεού, και η γραφή δεν μπορεί να αναιρεθεί...>> Ιωαν. 10:33-35

 

<<...προσέξτε, η βασιλεία τού Θεού είναι εντός σας...>> Λουκ. 17:21

 

 

...Σχόλια;*

Σίγουρα η υπόθεση είναι ευρύτερη από όση την κάνουν οι άνθρωποι να μοιάζει, βάζοντας με ταμπέλες.

Πρώτα απ' όλα δε νομίζω να υπήρχε ο όρος "μονοθεϊσμός" τότε. Οπότε δεν ένιωθαν δεσμευμένοι να τα κρατούν όλα σε "κουτάκια" στεγανά.

 

*Η πρώτη κατηγορία που ιστορικά αντιμετώπισαν οι χριστιανοί από τον επίσημο νόμο ήταν της "αθεΐας" (υπήρχε αυτός ο όρος).

 

Πως ορίζεις τον "πανθεϊσμό". Από κει θα ξεκινούσα και θα κοίταζα αν ο ορισμός "περιγράφει" το γεγονός (δε νομίζω αλλά υπάρχουν ομοιότητες)

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

<<...Εγώ είπα: Θεοί είστε εσείς, και όλοι γιοι τού Υψίστου• εσείς, όμως, πεθαίνετε σαν άνθρωποι, και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες.

 

Το "πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες" παραπέμπει στο Σατανά, που είναι ένας από τους άρχοντες των αγγέλων και εξέπεσε. Και θυμίζει και λίγο Ντάαθ, Κλιφώθ και Δέντρο του Θανάτου.

 

"Εγώ είπα... γιοι του Υψίστου." Δεν λέει "γιοι μου", άρα αυτός που μιλάει (ο "θεός") ΔΕΝ είναι ο ύψιστος... Λέω τώρα εγώ...

 

καὶ εἶπεν ὁ θεός ἰδοὺ αδαμ γέγονεν ὡς εἷς ἐξ ἡμῶν τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν καὶ νῦν μήποτε ἐκτείνῃ τὴν χεῖρα καὶ λάβῃ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ φάγῃ καὶ ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα

 

"ως εις εξ ημών" λέει άρα είναι πολλοί και όχι ένας. Το υπόλοιπο αν και αξίζει σχολιασμό είναι οφφ τόπικ...

 

Αν τα συνδυάσουμε, ο βιβλικός θεός δεν είναι ο μοναδικός, ούτε ο ύψιστος. ΟΕΔ.

 

***

 

"εσείς, όμως, πεθαίνετε σαν άνθρωποι," το λέει σαν να το θέλουμε και πεθαίνουμε... σα να μας κατηγορεί ή μας λέει βλάκες δηλαδή... Το μυστικό βρίσκεται εδώ:

 

<<...προσέξτε, η βασιλεία τού Θεού είναι εντός σας...>> Λουκ. 17:21

<< καὶ ἐξέβαλεν τὸν αδαμ καὶ κατῴκισεν αὐτὸν ἀπέναντι τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς καὶ ἔταξεν τὰ χερουβιμ καὶ τὴν φλογίνην ῥομφαίαν τὴν στρεφομένην φυλάσσειν τὴν ὁδὸν τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς >> Γένεση 3:24...

 

Εντός και απέναντι, αν αυτό αποκωδικοποιηθεί σωστά, αποκαλύπτεται το μυστικό... Το ότι "φυλάσσεται η οδός" είναι άλλο πρόβλημα προς αποκωδικοποίηση...

 

 

Σήκω, Θεέ, κρίνε τη γη• επειδή, εσύ θα κληρονομήσεις ολοκληρωτικά όλα τα έθνη...>> Ψαλμοί 82:6-8

 

Αυτό (κατά τη γνώμη μου πάντα), αν και μοιάζει σχετικό, είναι άσχετο με το θέμα και αποκωδικοποιείται διαφορετικά. Προτιμώ να μη το σχολιάσω εδώ...

 

 

<<...Οι Ιουδαίοι αποκρίθηκαν σ' αυτόν, λέγοντας: Για καλό έργο δεν σε λιθοβολούμε, αλλά για βλασφημία, και επειδή εσύ, ενώ είσαι άνθρωπος, κάνεις τον εαυτό σου Θεό. Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς: Δεν είναι γραμμένο μέσα στον νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»; Αν εκείνους είπε θεούς, προς τους οποίους έγινε ο λόγος τού Θεού, και η γραφή δεν μπορεί να αναιρεθεί...>> Ιωαν. 10:33-35

 

<<...προσέξτε, η βασιλεία τού Θεού είναι εντός σας...>> Λουκ. 17:21

 

...Σχόλια;

 

Το επιβεβαίωσε και ο Ιησούς αυτό. Επομένως και οι δυο θρησκείες παραδέχονται στα κρυφά πολυθεϊσμό και λέω "στα κρυφά" γιατί αν ρωτήσετε είτε παπά είτε ραβίνο θα σας πει ότι ένας είναι ο θεός και για αυτά που λέμε εδώ θα σας πουν διάφορες δικαιολογίες...

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απ' όλα δε νομίζω να υπήρχε ο όρος "μονοθεϊσμός" τότε.

Συμφωνώ! :cheerful_h4h:

Όμως, καλώς ή κακώς, σήμερα υπάρχει αυτός ο όρος και χρησιμοποιείται συνέχεια για να χαρακτηρίσει/προσδιορίζει/κατηγοριοποιήσει τον Χριστιανισμό. Η ερώτησή μου λοιπόν είναι το κατά πόσο είναι αυτό σωστό.

 

Πως ορίζεις τον "πανθεϊσμό". Από κει θα ξεκινούσα και θα κοίταζα αν ο ορισμός "περιγράφει" το γεγονός (δε νομίζω αλλά υπάρχουν ομοιότητες)

Πολυθεϊσμός = πολλοί Θεοί-Δημιουργοί έφτιαξαν το Δημιούργημα = οι Θεοί είναι έξω/πάνω από το Δημιούργημα

 

Μονοθεϊσμός = ένας Θεός-Δημιουργός έφτιαξε το Δημιούργημα = ο Θεός είναι έξω/πάνω από το Δημιούργημα

 

Πανθεϊσμός = Θεός/οι και Δημιούργημα είναι το ένα και το αυτό

 

...Νομίζω αυτοί είναι οι κοινά αποδεκτοί ορισμοί του Πολυθεϊσμού, του Μονοθεϊσμού και του Πανθεϊσμού;... :unsure:

 

~~~

 

<< καὶ ἐξέβαλεν τὸν αδαμ καὶ κατῴκισεν αὐτὸν ἀπέναντι τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς καὶ ἔταξεν τὰ χερουβιμ καὶ τὴν φλογίνην ῥομφαίαν τὴν στρεφομένην φυλάσσειν τὴν ὁδὸν τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς >> Γένεση 3:24...

[...]

Το ότι "φυλάσσεται η οδός" είναι άλλο πρόβλημα προς αποκωδικοποίηση...

Διάβασε τους προηγούμενους απ’ αυτόν στοίχους της Γένεσης και μετά διάβασε Αποκάλυψη 2:7

 

 

Το επιβεβαίωσε και ο Ιησούς αυτό. Επομένως και οι δυο θρησκείες παραδέχονται στα κρυφά πολυθεϊσμό...

Το πώς καταλήγεις σε τέτοια συμπεράσματα είναι πραγματικά εντυπωσικό! :blink::wacko:

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ! :cheerful_h4h:

Όμως, καλώς ή κακώς, σήμερα υπάρχει αυτός ο όρος και χρησιμοποιείται συνέχεια για να χαρακτηρίσει/προσδιορίζει/κατηγοριοποιήσει τον Χριστιανισμό. Η ερώτησή μου λοιπόν είναι το κατά πόσο είναι αυτό σωστό. ...

Θέλω να πω ότι αφού δεν υπήρχε ο ορισμός δεν ήταν στο νου των συγγραφέων των κειμένων να γράφουν με συνέπεια στον ορισμό. Έγραφαν αυτό που έννοιωθαν ως γεγονός χωρίς να νοιάζονται αν αυτό που γράφουν είναι συμβατό ή σε αντίφαση με έναν ορισμό 2000 χρόνια μετά.
...Μονοθεϊσμός = ένας Θεός-Δημιουργός έφτιαξε το Δημιούργημα = ο Θεός είναι έξω/πάνω από το Δημιούργημα

 

Πανθεϊσμός = Θεός/οι και Δημιούργημα είναι το ένα και το αυτό...

Πρώτα η σύντομη απάντηση: σε αυτήν την περίπτωση - όπως το ορίζεις - όχι. Και βάση λογικής και βάση κειμένων.

 

Ας πούμε, αν είναι ένα και το αυτό γιατί τα διακρίνουμε;

Τα κείμενα λένε ότι τα Ποιήματα εμπεριέχονται αλλά δεν εξομοιώνονται ως προς τη "φύση" τους με τον Ποιητή (δεν βρίσκο απόλυτα κατάληλο το "Δημιουργός" στην περίπτωση).

Link to comment
Share on other sites

Θέλω να πω ότι αφού δεν υπήρχε ο ορισμός δεν ήταν στο νου των συγγραφέων των κειμένων να γράφουν με συνέπεια στον ορισμό. Έγραφαν αυτό που έννοιωθαν ως γεγονός χωρίς να νοιάζονται αν αυτό που γράφουν είναι συμβατό ή σε αντίφαση με έναν ορισμό 2000 χρόνια μετά.

Φυσικά! Το θέμα εδώ είναι πώς τα ερμηνεύουμε/ορίζουμε εμείς σήμερα κι αν αυτό που εμείς λέμε/ορίζουμε σήμερα είναι συμβατό με αυτό που είχαν εκείνοι τότε κατά νου. Δεν νομίζω ότι διαφωνούμε... :unsure:

 

Ας πούμε, αν είναι ένα και το αυτό γιατί τα διακρίνουμε;

Για τον ίδιο λόγο που διακρίνουμε τον ανόητο από τον σοφό, τον αδαή από τον γνώστη, το μωρό από τον γέρο, παρόλο που ο ανόητος, ο αδαής και το μωρό είναι εν δυνάμει σοφός, γνώστης και γέρος. :)

 

Τα κείμενα λένε ότι τα Ποιήματα εμπεριέχονται αλλά δεν εξομοιώνονται ως προς τη "φύση" τους με τον Ποιητή.

<<...Και είπεν ο θεός, Ας κάμωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημών, καθ' ομοίωσιν ημών• και ας εξουσιάζη επί των ιχθύων της θαλάσσης και επί των πετεινών του ουρανού και επί των κτηνών και επί πάσης της γης και επί παντός ερπετού, έρποντος επί της γης…>> Γεν. 1:26

...Τι χάνω;... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

...<<...Και είπεν ο θεός, Ας κάμωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημών, καθ' ομοίωσιν ημών• και ας εξουσιάζη επί των ιχθύων της θαλάσσης και επί των πετεινών του ουρανού και επί των κτηνών και επί πάσης της γης και επί παντός ερπετού, έρποντος επί της γης…>> Γεν. 1:26

...Τι χάνω;... :unsure:

Το "φύση" ή "ουσία". Ένα κέρινο ομοίωμά σου θα είναι "καθ'ομοίωση" πλην όμως... κέρινο.

 

Να το πάω λίγο στα δύσκολα.

Ποια είναι η «φύση» ή η «ουσία» του Θεού;

Αν μιλάμε για Ποιητή εκτός κόσμου, το Τίποτα βέβαια (ή καλύτερα ένα μη-κάτι που μας κρύβεται πίσω από το Τίποτα). Αφού σωστά, για μένα έθετε ο Πρόκλος το πρόβλημα ότι αυτό που δεν είναι δεν μπορεί να είναι αυτό που νομίζουμε ως μη-Ον αφού και αυτό ακόμα αφού μιλάμε γι’ αυτό κάπως το αντιλαμβανόμαστε.

 

Η αναλογία που κάνω είναι ότι όπως η εικόνα μας είναι 2-διαστάσεων, αλλά εμείς τριών, μπορώ να αντιληφθώ (ως υπόθεση εργασίας) ότι αυτό που περιγράφουν τα κείμενα είναι ότι είμαστε μια ν-1 διάσταση από τις ν του "Θεού" (και ότι από τον άνθρωπο που είχε όπως και και ο Θεός "αρσενική" και "θηλυκή" πλευρά - με το ξεχώρισμα της θηλυκής "πλευράς", κατά τας γραφάς, βρέθηκε να είναι όπως είναι. Ενώ πριν δεν ήταν γιατί λέει δεν βρισκόταν στα ζώα «όμοιο» με αυτόν, φυσικά αφού εκείνα είχαν ήδη χωρισμένη αρσενική-θηλυκή μορφή). Αυτό είναι το εύκολο μέρος.

Το δύσκολο τώρα.

Ο Θεός τώρα (ως ένα μη-κάτι πίσω από το Τίποτα) προβάλεται στο Κάτι που εποίησε (και όχι δημιούργησε – αφού ο δημιουργός εξυπηρετεί το Δήμο και δεν υπήρχε δήμος προς εξυπηρέτηση).

Είναι το Κάτι μια σκιά που προέρχεται από το Τίποτα (ν-1 διαστάσεις);

Αμφιβάλω αφού η σκιά απαιτεί και πηγή φωτός.

Σε κάθε περίπτωση η φύση μοιάζει να υπάρχει σ’ έναν τέτοιο Θεό, και όχι ο Θεός στη φύση, ούτε ο Θεός να είναι η φύση.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Η ταπεινή μου γνώμη είναι πως ο Ιησούς του λέει πως ναι μεν ο Θεός είναι ένας, αλλά ο κάθε άνθρωπος μπορεί να φτάσει στη Θέωση!

Συμφωνώ με τον Grey στο ότι με το: "και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες", αναφέρεται στον Εωσφόρο. Κ τους λέει απλά ότι μόλις σταματήσουν τις κακίες κ τα πάθη θα φτάσουν στη Θέωση. Θα γίνουν δηλαδή κ εκείνοι Θεοί...

Σε πολλούς Θεούς αναφέρεται όταν μιλάει για τους ανθρώπους! Όταν αναφέρεται στο Θείο, μιλάει στον ενικό. Για έναν Θεό. Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάει σε ένα έθνος που πιστεύει πως ο Θεός είναι ένας κ μοναδικός. Αν τους έλεγε ότι υπάρχουν πολλοί Θεοί, το είχε χάσει απ την αρχή το παιχνίδι. Τους λέει μόνο ότι μπορούν να γίνουν Θεοί. Ο ήδη υπάρχων είναι ένας.

Να πω ότι δεν έχω διαβάσει ή ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα νοήματα της Βίβλου κ της Καινής Διαθήκης, απλά έτσι αντιλαμβάνομαι το τι θέλει να πει ο Ιησούς. Σαν απλός αναγνώστης. Πιστεύω πως είναι κ αυτό σημαντικό σαν οπτική, γιατί πρέπει να δούμε κ πως τα αντιλαμβάνεται κ ο απλός άνθρωπος που τα διαβάζει κ όχι να βλέπουμε μόνο τις εκ βαθέων αναλύσεις. (Ευτυχώς βέβαια που υπάρχουν κ αυτές κ αφυπνιζόμαστε λίγο...)

Link to comment
Share on other sites

Η ταπεινή μου γνώμη είναι πως ο Ιησούς του λέει πως ναι μεν ο Θεός είναι ένας, αλλά ο κάθε άνθρωπος μπορεί να φτάσει στη Θέωση!...

Αυτό φαίνεται να είναι. Η διαφορά όμως στο υπόβαθρο της κουβέντας είναι αν η θέωση είναι αυτο-θέωση ή χρειάζεται την συνεργασία με εξωτερική βοήθεια - Ιησού.

...Συμφωνώ με τον Grey στο ότι με το: "και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες", αναφέρεται στον Εωσφόρο. Κ τους λέει απλά ότι μόλις σταματήσουν τις κακίες κ τα πάθη θα φτάσουν στη Θέωση. Θα γίνουν δηλαδή κ εκείνοι Θεοί......

Όντως έτσι μοιάζει να είναι. Απλά δεν είναι όσο ξεκάθαρο θα θέλαμε αφού η εβραϊκή λέξη που χρησιμοποιεί έχει καμιά 10αριά έννοιες σχετικές με το "άρχοντας" αλλά όχι ξεκάθαρα να δείχνουν "πεσμένους" αγγέλους.

....Σε πολλούς Θεούς αναφέρεται όταν μιλάει για τους ανθρώπους! Όταν αναφέρεται στο Θείο, μιλάει στον ενικό. Για έναν Θεό. Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάει σε ένα έθνος που πιστεύει πως ο Θεός είναι ένας κ μοναδικός. Αν τους έλεγε ότι υπάρχουν πολλοί Θεοί, το είχε χάσει απ την αρχή το παιχνίδι. Τους λέει μόνο ότι μπορούν να γίνουν Θεοί. Ο ήδη υπάρχων είναι ένας.

...

Αμ εδώ δεν είναι τόσο απλό. Και η λέξη που μεταφράζεται Θεός έχει μορφή σε πληθυντικό στο κείμενο.
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Outis

Από το απόσπασμα, δεν μπορώ να συμπεράνω ότι τους λέει πως χρειάζονται θεϊκή βοήθεια... Μάλλον καμιά σφαλιάρα για να ξυπνήσουν κ να συνειδητοποιήσουν τι μπορούν να καταφέρουν.

Μου ήρθε μια ιδέα για το τι μπορούσε να εννοεί με το: "και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες"... Αν το κάνουμε όπως στους χρησμούς, που με ένα κόμμα, άλλαζε η σημασία?

Μέχρι τώρα το διαβάζουμε: "και πέφτετε, σαν ένας απ τους άρχοντες".

Αν διαβαστεί όμως: "και πέφτετε σαν ένας, απ τους άρχοντες"...?

Μήπως εννοεί πώς είναι πρόβατα χωρίς προσωπικότητα κ ελεύθερο πνεύμα κ ο κάθε άρχων (θρησκευτικός, πολιτικός, πνευματικός...) τους κάνει ότι θέλει σαν μια μάζα?

Το αρχικό κείμενο δεν το έχω διαβάσει... εάν ισχύει αυτό, δεν μπορώ να σκεφτώ γιατί να μιλάει για το πρόσωπο του Θεού σε πληθυντικό. Μήπως ήταν συνήθεια της εποχής να αναφέρονται στο Θείο στον πληθυντικό σαν ένδειξη σεβασμού-φόβου-αγάπης (Μπορεί να λέω κ ανοησίες βέβαια)? Εκτός αν στον πληθυντικό είναι ένας τρόπος έκφρασης σαν τον δικό μας. Που λέμε κ ο Θεός, αλλά κ τα Θεία. Τι να πω..? Όπως ανέφερα κ πιο πριν, δεν είμαι ειδική επί του θέματος... 019blush.gif

Link to comment
Share on other sites

Το αρχικό κείμενο δεν το έχω διαβάσει... εάν ισχύει αυτό, δεν μπορώ να σκεφτώ γιατί να μιλάει για το πρόσωπο του Θεού σε πληθυντικό. Μήπως ήταν συνήθεια της εποχής να αναφέρονται στο Θείο στον πληθυντικό σαν ένδειξη σεβασμού-φόβου-αγάπης (Μπορεί να λέω κ ανοησίες βέβαια)?

 

Βασικά είναι θέμα απαγόρευσης.

Αν θυμάσαι τις δέκα εντολές λογικά θα θυμάσαι ότι απαγορεύεται να προφέρεται φωναχτά το Αληθινό όνομα του Θεού.

Στα κείμενα γραφόταν ως YHVH , το γνωστό Τέτραγράμματον (μιας και στα εβραϊκά δεν υπάρχουν γράμματα για τα φωνήεντα), ωστόσο η προφορά του ήταν γνωστή μόνο στους υψηλόβαθμους ιερείς (και ακόμα κι αυτοί δεν το έλεγαν παρά μόνο ψιθυριστά).

Οποτεδήποτε έπρεπε να αναφερθεί ο Θεός, σε συνομιλία ή στη συναγωγή ή σε κύρηγμα κλπ, χρησιμοποιούταν κάποιο από τα άλλα ονόματα/τίτλους του πχ Adonai ή Agla, πολύ συχνά ωστόσο, χρησιμοποιούταν το όνομα Elohim, το οποίο όμως είναι ο πληθυντικός του Eloah.

 

edit

Αυτό φαίνεται να είναι. Η διαφορά όμως στο υπόβαθρο της κουβέντας είναι αν η θέωση είναι αυτο-θέωση ή χρειάζεται την συνεργασία με εξωτερική βοήθεια - Ιησού.

 

Κι αν η εξωτερική βοήθεια είναι στην πραγματικότητα... εσωτερική;

 

edit2:

Και θυμίζει και λίγο Ντάαθ, Κλιφώθ και Δέντρο του Θανάτου.

 

Αν νομίζεις ότι η Άβυσσος είναι κάτι κακό...

Edited by irenicus777
Link to comment
Share on other sites

Ένα κέρινο ομοίωμά σου θα είναι "καθ'ομοίωση" πλην όμως... κέρινο.

Ωραίος! :thumbsup:

 

Όμως, δύο «λεπτομέρειες» περιπλέκουν τα πράγματα:

 

1) Στο Γεν. 3:22 ο άνθρωπος παίρνει «upgrade» και, απ’ ότι φαίνεται από το Αποκ. 2:7, μπορεί να πάρει κι άλλο «upgrade» και πλέον, σύμφωνα πάλι με το Γεν. 3:22, να μην διαφέρει απολύτως σε τίποτα με τον Θεό. (πωπω... κοντεύω να γίνω γραφική με την συνεχόμενη αναφορά σ’ αυτά τα δύο εδάφια... :rolleyes: )

 

2) Έχει ο Θεός σάρκα και οστά ή μήπως είναι κάτι πιο... πνευματικό; Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε στο ότι είναι κάτι πνευματικό. Άρα, όταν «έπλασε» τον άνθρωπο «καθ’ εικόνα και ομοίωση», κάτι μου λέει ότι δεν του έδωσε σάρκα και οστά...

...Να τοι πάλι μπροστά μας αυτοί οι άτιμοι οι «δερμάτινοι χιτώνες» στο Γεν. 3:21, που μας έχουν προβληματίσει και στο παρελθόν. Αν μάλιστα σκεφτούμε το Α’ Κορ. 3:16 (<<Δεν ξέρετε ότι είστε ναός τού Θεού, και το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας;>>), ίσως καταλήξουμε... κάπου;

 

BONUS: «ο Θεός είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών»

 

~~~

 

...χρησιμοποιούταν το όνομα Elohim, το οποίο όμως είναι ο πληθυντικός του Eloah.

Πολύ σωστά! Ο πληθυντικός, μάλιστα, χρησιμοποιείται και άλλες φορές, όπως ας πούμε στο Γεν. 3:22 (συγνώμη ρε παιδιά, γίνομαι κουραστική :019blush: ).

Ίσως πρέπει να μας προβληματίσει το γιατί συμβαίνει αυτό;

 

...Ένας ο Θεός, πολλοί εμείς... Λες να έχει κάποια σχέση;... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ο Θεός είναι ταυτόχρονα Ένα κ Όλα...

Η αντίληψη είναι πως είναι μια οντότητα που έφτιαξε το Σύμπαν, αλλά είναι κ το Σύμπαν το ίδιο, γιατί είναι μέσα σε κάθε έργο του. Το "κατ εικόνα κ καθ ομοίωση" αναφέρεται στο πνεύμα του Θεού που εμφύσησε στον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος πήρε αναγκαστικά κ σώμα ώστε να είναι ο εκπρόσωπος του Θεού στον κόσμο κ να μπορεί με την υλική του υπόσταση να διαχειρίζεται την υπόλοιπη πλάση.

Αλλιώς ποιος ο λόγος να δημιουργηθεί? Μπορούσε απλά ο Θεός να φτιάξει τα ζώα, τα φυτά κ ούτω καθ εξής κ να κάθεται να τα κοιτάει.

Έτσι ίσως να μπορεί να εξηγηθεί κάπως...

Link to comment
Share on other sites

...

 

Πολύ σωστά! Ο πληθυντικός, μάλιστα, χρησιμοποιείται και άλλες φορές, όπως ας πούμε στο Γεν. 3:22 (συγνώμη ρε παιδιά, γίνομαι κουραστική :019blush: ).

Ίσως πρέπει να μας προβληματίσει το γιατί συμβαίνει αυτό;

 

...Ένας ο Θεός, πολλοί εμείς... Λες να έχει κάποια σχέση;... :unsure:

Υπάρχει η κλασική 3 σε 1 ερμηνεία.
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Outis

Από το απόσπασμα, δεν μπορώ να συμπεράνω ότι τους λέει πως χρειάζονται θεϊκή βοήθεια... Μάλλον καμιά σφαλιάρα για να ξυπνήσουν κ να συνειδητοποιήσουν τι μπορούν να καταφέρουν.

Μου ήρθε μια ιδέα για το τι μπορούσε να εννοεί με το: "και πέφτετε σαν ένας από τους άρχοντες"... Αν το κάνουμε όπως στους χρησμούς, που με ένα κόμμα, άλλαζε η σημασία?

Μέχρι τώρα το διαβάζουμε: "και πέφτετε, σαν ένας απ τους άρχοντες".

Αν διαβαστεί όμως: "και πέφτετε σαν ένας, απ τους άρχοντες"...?

Μήπως εννοεί πώς είναι πρόβατα χωρίς προσωπικότητα κ ελεύθερο πνεύμα κ ο κάθε άρχων (θρησκευτικός, πολιτικός, πνευματικός...) τους κάνει ότι θέλει σαν μια μάζα?

Το αρχικό κείμενο δεν το έχω διαβάσει... εάν ισχύει αυτό, δεν μπορώ να σκεφτώ γιατί να μιλάει για το πρόσωπο του Θεού σε πληθυντικό. Μήπως ήταν συνήθεια της εποχής να αναφέρονται στο Θείο στον πληθυντικό σαν ένδειξη σεβασμού-φόβου-αγάπης (Μπορεί να λέω κ ανοησίες βέβαια)? Εκτός αν στον πληθυντικό είναι ένας τρόπος έκφρασης σαν τον δικό μας. Που λέμε κ ο Θεός, αλλά κ τα Θεία. Τι να πω..? Όπως ανέφερα κ πιο πριν, δεν είμαι ειδική επί του θέματος... 019blush.gif

Το απόσπασμα είναι.... αποσπασματικό, δεν υπάρχει λόγος να σχηματίσει κανείς άποψη από κάτι τέτοιο.

Ο πληθυντικός σεβασμού πάλι δεν είναι κάτι που υπήρχε (απ' όσο ξέρω) στην αρχαιότητα.

Το σύνολο των σχετικών κειμένων οδηγεί ίσως κάπου

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...