Jump to content

Ο Παγανισμός Στα Θρησκευτικά Της Αγγλίας


reckless
 Share

Recommended Posts

Δεν θα μπω στη διαδικασία να εξηγήσω για ποιο λόγο τα αρχαία είναι πιο ωφέλιμα από τα "θρησκευτικά". Είναι σα να πρέπει να σου εξηγήσω γιατί η θεωρία του Δαρβίνου ευσταθεί περισσότερο από τον δημιουργισμό...

 

Συνεχίζεις να φένεις ατυχές παραδείγματα,μιας και η θεωρία του Δαρβίνου για την προέλευση του ανθρώπου αν και καλή προσπάθεια δεν λύνει κανένα μυστήριο προέλευσης,αφού χάνει το μπαλάκι στον homo sapiens.Όσο για την δημιουργία,είναι συμβολική.Aλλα θα πάμε αλλού...

 

Αυτό που ήθελα να πεις και εκφράζει την αντικειμενικότητα σου το είπες παρακάτω

Τα περί υποχρεωτικής νηστείας, υποχρεωτικού εκκλησιασμού κ.λπ. μου ήταν απεχθή από την παιδική μου ηλικία. Και φυσικά και μπορώ να απορρίψω κάτι που δεν έχω ακολουθήσει... Αλίμονο αν για να απορρίψουμε οτιδήποτε θα έπρεπε προηγουμένως να το έχουμε ακολουθήσει...

Το υποχρεωτικό που λες δεν παίζει,είναι δικό σου παιδικό τραύμα πιθανόν.Έπειτα ναι,μπορείς να απορρίψεις κάτι που δεν έχεις ακολουθήσει αλλά θα πρέπει να παραδέχεσαι ότι δεν το γνωρίζεις.Και την στιγμή που δεν το γνωρίζεις καλό θα ήταν να μην κάνεις και κριτικές που στερούνται εμπειρίας.Είναι defacto αναξιόπιστες.

Καλό είναι λοιπόν να παραδεχόμαστε για πράγματα που δεν ξέρουμε να λέμε "Δεν ξέρω,δεν γνωρίζω".

 

Ναι, μόνο που εγώ δεν είπα ότι επέβαλε στην κόρη της να πάρει απαλλαγή...

Εντάξει πες μας τώρα πως η 12χρονη ξαφνικά ήθελε να πάρει απαλλαγή χωρίς να έχει μιλήσει και επηρεαστεί από τους γονείς της.Για να μην πω προσυλιτιστεί.

 

Κατ' αρχάς το 97% προκύπτει από τον υποχρεωτικό νηπιοβαπτισμό... Και όσο για την ταυτότητα της "φυλής" και του έθνους ουδόλως ταυτίζεται με τη θρησκεία ή το δόγμα. Εξ' όσων γνωρίζω Ελληνες υπάρχουν και καθολικοί, εβραίοι ή μουσουλμάνοι...

Πάλι λες "υποχρεωτικό".Μην με βάζεις να σου αναρτήσω νόμους το κράτους αλλά η βάπτιση είναι για το θρήσκευμα και όχι για το όνομα και ΔΕΝ είναι υποχρεωτική.

Η ταυτότητα της φυλής και του έθνους αυτοπροσδιορίζεται από την ίδια την φυλή από τα πολιτισμικά της στοιχεία που θεωρεί πιο σημαντικά.Και η Ελλάδα παραδοσιακά καθώς και άλλες χώρες(σου έφερα παραπάνω παραδείγματα) προσδιορίζονται και από την θρησκεία.

 

Το παράδειγμα που έδωσα είναι καταφανώς περίπτωση απόπειρας προσηλυτισμού. Εχουμε μια μαθήτρια που έχει πάρει απαλλαγή από τα θρησκευτικά. Ο δάσκαλος, ο οποίος διδάσκει και θρησκευτικά και άρα γνωρίζει ότι η μαθήτρια δεν ασπάζεται την ορθοδοξία, της επιβάλλει να γράψει έκθεση ιδεών (την οποία στη συνέχεια θα βαθμολογήσει)με θέμα που άπτεται των θρησκευτικών αντιλήψεων. Εσύ δλδ βλέπεις να προστατεύεται η ανεξιθρησκεία;

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα ας πάνε οι γονείς του παιδιού να κάνουν τα παράπονα τους στην διέυθυνση,να διεκδικήσουν και ας καταθέσουν ακόμα και μήνυση στον δάσκαλο εαν υποχρέωσε την μαθήτρια να γράψει για κάτι το όποιο δεν ασπάζεται.Καμμία αντίρρηση.Όμως είναι δικαίωμα στα άλλα 25 παιδιά να γράψουν την έκθεση και επίσης η συγκεκριμένη μαθήτρια θα στερηθεί μιας ευκαιρίας να δει και να συγκρίνει.

 

Τελικα να καταργήσουμε τους "βίαιους" χριστιανούς δηλαδη και να τους αντικαταστήσουμε με βίαιους διεθνιστές,αρχαιολάτρες,μηδενιστές,δημοκρατικούς το κ@λου ή δεν ξερω εγώ τι άλλο,γιατί τελικά περί αυτού πρόκειται.Όχι ευχαριστώ,δεν θα πάρω..

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ρε παιδια πως δεν είναι θεμα παιδείας, μισό λεπτό...Διαφωνώ κάθετα με αυτή την λογική. Αυτό που λες outis ότι ο σεβασμός εμφυτεύεται και δεν είναι θέμα παιδείας, μπορεί να στέκει σε εσένα και σε εμένα που είμαστε μεγάλοι άνθρωποι. Δεν στέκει στο παιδάκι που θα πάει παιδικό σταθμό ή δημοτικό γιατί αυτό δεν έχει διαμορφωμένες απόψεις και προσωπικότητα. Οι γονείς έχουν να κάνουν με το παιδί τους αλλά το σχολείο είναι αυτό (και σε ενα βαθμο η τηλεοραση) που πλάθει το παιδί γιατί αυτή είναι η "κοινωνία" που ζει καθημερινά το παιδι.

 

Αν λοιπον στο σχολείο μαθαίνουμε ότι οι κακοί οι τούρκοι μας ειχαν σκλαβους 400 χρονια! Πηγαμε αργότερα να παρουμε την πολη, μας σφαζανε ολους και κανανε την μικρασιατική καταστροφή (ουτε που αναφερουμε τι καναμε εμεις πηγαινοντας) Και για την Κύπρο που ξυπνίσανε μια μερα οι τουρκοι και ειπανε παμε να παρουμε την κύπρο. Για το FYROM που το λεμε σκόπια - εεεε δεν υπαρχει χωρα σκοπια, η πολη λεγεται σκοπια βλακες! Τι είναι το FYROM? Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Διαλύθηκε η γιουγκοσλαβία και λέγεται πρώην δημοκρατία της μακεδονίας. Όχι σκόπια επειδη ξαφνικά σας πείραξε το όνομα μακεδονία. Τι καταφέρανε: να λέγεται μακεδονία. μπραβο άχρηστοι! Αν είναι έτσι να μας λένε και εμάς Αθήνα. Το οτι μας λένε γρεκούς το οποίο είναι κατάλοιπο της τουρκοκρατίας δεν ενοχλεί κανένα φαίνεται. GREECΕ & Greek λεγόμαστε στο εξωτερικό. Όχι Ελλάς και έλληνες. Για τις θρησκείες (αναφέρεται όπως πολυ σωστα ειπε ο johnny μονο ο χριστιανισμος και σε μερικα κεφαλαια το εκανα και εγω αυτο το βιβλιο βουδισμος κτλ και στο τελος απορρίπτονται κτλ κτλ Και όλα αυτά σε συνδιασμό με καθηγητές που δεν αξιολογούνται και αμα βαριούνται να κάνουν μάθημα απλά δεν κάνουν.

 

Τέλος τον χαβαλέ του να σκίζουμε και να πετάμε τα βιβλία ή να καίμε τα βιβλία στο τέλος της χρονιάς.. Τι περιμενεις να δεις μετά που το παιδί αυτό θα ενηλικιωθεί; Σε τι περιβαλλον και σε τι κρατος θα ζει;

 

- Σε μια βρώμικη πόλη που τα σκουπίδια τα πετάμε κάτω ή όπου βρουμε.

- Σε μια πόλη γεμάτη πουτάνες, συμμορίες και ναρκωτικά με τους χρυσαυγίτες να κάνουν τους καλούς της υπόθεσης και να διεκδικούν εξουσία, που στο κωλοσχολείο που πηγαμε και στην τηλεόραση που βλεπουμε καθε μερα δεν μας εχει πει κανεις τιποτα για αυτα τα ρεμαλια. Το θυμηθηκανε τωρα που χέζονται μην τους παρουν καποιες θεσεις στην βουλη!

- Σε ενα κρατος μπουρδελο που κανεις δεν τιμωρείται για ότι κάνει παρα μόνο αν δεν εχει στον ηλιο μοιρα.

- Σε ενα κρατος που ολες αυτες οι αλλαγες που γινονται τωρα και επηρρεαζουν ολοκληρωτικα την ζωη μας δεν βρισκουν απαντηση απο την κοινωνια. Και αν πανε να βρουν, απαντάει η αστυνομια πνίγοντας τον κόσμο στα χημικά.

- Σε ενα κρατος που θελουμε να σηκωσουμε φραχτες και να κανουμε στρατοπεδα συγκεντρωσης.

- Σε ένα κρατος που αν δεν παρει την μιζα του δεν υπογραφει για να γινει τιποτα

- Σε ένα κρατος που ο καθένας κοιτάζει την παρτη του και δεν τον ενδιαφέρει τι κανει ο διπλανος του

- Σε ενα κρατος που σου λεει φυγε να πας εξωτερικο να σωθεις γιατι η αναπτυξη ειναι μια ωραία γκομενα που καποια στιγμη θα μας κατσει αλλα εσυ μπορεί και να έχεις πεθάνει μέχρι τότε..

- Σε ενα κρατος που δεν παραγει τιποτα οργανωμενα γιατι νομιζουμε οτι μας φτανει ο ηλιος και η θαλασα. αααα λες να φτανουν? ΠΩΠΩ εναλλακτικές μορφές ενέργειας! ΝΑΙ πράσινη ενέργεια ΝΑΙ!! οκ, θα την πουλήσουμε στους γερμανους, αμερικανους, ρωσσους, κινεζους να τα κανουν αυτοι γιατι εμεις βαριόμαστε. ΦΤΙΑΞΤΑ ΕΣΥ ρε βλάκα και πούλα μετά την ενέργεια!

- Σε ενα κρατος που η γνωση και η παιδεια ειναι μονο θεωρητικη και κακής ποιότητας εκτός απο τα μαθηματικά τα οποία ήταν πολύ δυνατά τουλάχιστον όσο υπήρχαν δέσμες. Δεν υπαρχουν εργαστήρια φυσικής-χημείας, δεν γινεται ουσιαστικα μαθημα πληροφορικης κτλ κτλ κτλ Που ακόμα και τα πανεπιστήμια δεν εχουν καμια σχεση με την αγορα εργασίας, με τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες του κράτους!

 

Επιπλέον, δεν είπα πουθενά ότι θέλω ντε και καλά "να γίνουμε Ευρώπη". Θα μου αρκούσε να ήμαστε έστω και λίγο η Ελλάδα που έδωσε τα φώτα της στην Ευρώπη...

 

Ποια ευρώπη ρε παιδια, είμαστε σοβαροί; Την ευρώπη ουτε με τα κυάλια δεν την βλέπουμε.. 50 χρόνια μπροστά είναι σε όλα τα επίπεδα και οποιος εχει μεινει εστω και ενα χρονο στο εξωτερικο το αντιλαμβανεται. Τουλάχιστον σε επίπεδο παιδείας, ισότητας, δικαιοσύνης και κοινωνικής πολιτικής. Ακόμα και το ότι η Ελλάδα έδωσε τα φώτα της στην Ευρώπη δεν εκμεταλεύονται. Θα μπορούσαμε άνετα να φτιάξουμε και εμείς το καλύτερο πανεπιστήμιο στον κόσμο που θα μελετάει τον ελληνικό πολιτισμό, ιστορία, γλώσσα, φιλοσοφία κτλ και όλοι οι ξένοι θα πληρωναν για να έρθουν οπως καλη ωρα πανε οι ελληνες στο εξωτερικο. Θα μπορούσανε επίσης να πούνε άνετα έλα ΜΙΤ έλα Οξφόρδη κτλ και ανοίξτε παράρτημα στην ελλάδα. Όχι όχι... θα βλάψουμε την δωρεάν του κωλου εκπαίδευση που εχουμε και που αν εισαι το ιδιο κομα με τον καθηγητη περνας το μαθημα του ή βρίσκεις σημειώσεις και θέματα. Με λίγα λόγια ΟΧΙ άλλο κάρβουνο... Καλά όλα αυτά αλλά τι σημασία έχουν μπροστά στην θεολογική σχολή της Χάλκης; (εδω παλι γελάνε).

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα του "αντι-προσηλυτισμού" είναι πρακτικό:

- Μην προσφέρεις καμιά κατεύθυνση στο παιδί σου και είναι εγγυημένο ότι θα βρεθούν

πολλοί 'καλοθελητές' που θα το κάνουν - *χωρίς* να έχουν στην καρδιά τους το συμφέρον του.

- Όταν δεν υπάρχει μέσα στον άνθρωπο μια 'άγκυρα' πεποίθησης τα πράγματα δίχνουν ότι είναι πιο εύκολο 'θύμα' γιατί χωρίς κάποιο κριτήριο 'πίστης' η φαινομενική 'απιστία' είναι στην πράξη βιώνεται ως 'ευπιστία' σε ότι νάναι.

 

Το καλό τη 'πνευματικής καθοδήγησης' είναι ότι συνήθως δίνεται ένας γενικός 'μπούσουλας' μια γενική κατεύθυνση έτσι ώστε η έλλειψη πίστης να μην γίνεται ευπιστία σε ότι νάναι - χωρίς να γίνεται πλύση εγκεφάλου (και το ξέρουμε αυτό αφού μιλάμε γι' αυτά αυτή τη στιγμή: τα θρησκευτικά στο σχολείο δεν σε έκαναν τυφλό υποχείριο κανενός, αφού έχεις αντιρρήσεις).

 

Αν και είμαι γενιά κατά των 'συνωμοσιολογιών' αν υπάρχει κάποια 'συνωμοσία' που να υποψιάζομαι είναι αυτή που κάνει τους ανθρώπους να είναι ιδεολογικά μετέωροι. Γιατί τότε θέλει λιγότερη προσπάθεια για να είναι χειραγωγήσιμοι.

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα του "αντι-προσηλυτισμού" είναι πρακτικό:

- Μην προσφέρεις καμιά κατεύθυνση στο παιδί σου και είναι εγγυημένο ότι θα βρεθούν

πολλοί 'καλοθελητές' που θα το κάνουν - *χωρίς* να έχουν στην καρδιά τους το συμφέρον του.

- Όταν δεν υπάρχει μέσα στον άνθρωπο μια 'άγκυρα' πεποίθησης τα πράγματα δίχνουν ότι είναι πιο εύκολο 'θύμα' γιατί χωρίς κάποιο κριτήριο 'πίστης' η φαινομενική 'απιστία' είναι στην πράξη βιώνεται ως 'ευπιστία' σε ότι νάναι.

 

Εξαρτάται εν πολλοίς από την οικογένεια αλλά και από τον ίδιο τον άνθρωπο. Η 'άγκυρα πεποίθησης' - που θα δώσει στο παιδί την αίσθηση του ανήκειν - δεν είναι απαραίτητο ότι θα παρέχεται από την θρησκεία, μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιο ιδεολόγημα, στάση ζωής κ.λπ.

 

 

Το καλό τη 'πνευματικής καθοδήγησης' είναι ότι συνήθως δίνεται ένας γενικός 'μπούσουλας' μια γενική κατεύθυνση έτσι ώστε η έλλειψη πίστης να μην γίνεται ευπιστία σε ότι νάναι - χωρίς να γίνεται πλύση εγκεφάλου (και το ξέρουμε αυτό αφού μιλάμε γι' αυτά αυτή τη στιγμή: τα θρησκευτικά στο σχολείο δεν σε έκαναν τυφλό υποχείριο κανενός, αφού έχεις αντιρρήσεις).

Εμένα, εσένα... Για δες τους πολλούς όμως... Για δες πόσοι και πόσοι ανήκουν στην κατηγορία που ανέφερες στην προηγούμενη παράγραφο...

 

 

Αν και είμαι γενιά κατά των 'συνωμοσιολογιών' αν υπάρχει κάποια 'συνωμοσία' που να υποψιάζομαι είναι αυτή που κάνει τους ανθρώπους να είναι ιδεολογικά μετέωροι. Γιατί τότε θέλει λιγότερη προσπάθεια για να είναι χειραγωγήσιμοι.

 

 

Και δεν είναι χειραγωγήσιμοι όταν καταπίνουν αμάσητα ό,τι τους πλασάρουν από την παιδική τους ηλικία ως μοναδική και αδιαμφισβήτητη αλήθεια; Και γιατί είναι ιδεολογικά μετέωρος όποιος δεν συνμφωνεί με την επικρατούσα θρησκεία της χώρας του;

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζεις να φένεις ατυχές παραδείγματα,μιας και η θεωρία του Δαρβίνου για την προέλευση του ανθρώπου αν και καλή προσπάθεια δεν λύνει κανένα μυστήριο προέλευσης,αφού χάνει το μπαλάκι στον homo sapiens.Όσο για την δημιουργία,είναι συμβολική.Aλλα θα πάμε αλλού...

 

Δεν είναι καθόλου ατυχές το παράδειγμα. Η μεν θεωρία της Εξέλιξης, που θεμελιώθηκε στη θεωρία του Δαρβίνου, είναι αναμφισβήτητα και επιστημονικά τεκμηριωμένη ενώ ο δημιουργισμός βασίζεται σε συμβολισμούς και αναλογίες. Δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στο ένα και το άλλο. Παρ' όλα αυτά κάποιοι φανατικοί στην Αμερική επιδιωκουν να διδάσκεται στα σχολεία ο δημιουργισμός.

 

Έτσι και με τα "αρχαία". Στα αρχαία ελληνικά βασίζεται η γλώσσα σου - δλδ ο τρόπος που σκέφτεσαι και αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο, ο τρόπος που οι πρόγονοί σου σκέφτονταν, αντιλαμβανονταν τον Κόσμο και δημιουργούσαν. Αν εσύ βλέπεις καμία σύγκριση με τα ομολογιακού χαρακτήρα θρησκευτικά πάω πάσο...

 

 

Αυτό που ήθελα να πεις και εκφράζει την αντικειμενικότητα σου το είπες παρακάτω

 

Το υποχρεωτικό που λες δεν παίζει,είναι δικό σου παιδικό τραύμα πιθανόν.Έπειτα ναι,μπορείς να απορρίψεις κάτι που δεν έχεις ακολουθήσει αλλά θα πρέπει να παραδέχεσαι ότι δεν το γνωρίζεις.Και την στιγμή που δεν το γνωρίζεις καλό θα ήταν να μην κάνεις και κριτικές που στερούνται εμπειρίας.Είναι defacto αναξιόπιστες.

Καλό είναι λοιπόν να παραδεχόμαστε για πράγματα που δεν ξέρουμε να λέμε "Δεν ξέρω,δεν γνωρίζω".

 

Πρώτα απ' όλα, έχω την τύχη να προέρχομαι από μητέρα που ανήκει σε θρησκευτική μειονότητα, οπότε δεν έχω κανένα παρόμοιο παιδικό τραύμα - μολονότι ο πατέρας μου ήταν τύποις ορθόδοξος ουδέποτε με πίεσαν να κατηχηθώ ή να εξομολογηθώ. Παρ' όλα ταύτα αυτές οι πρακτικές μου ήταν ανέκαθεν απεχθείς.

Στο δεύτερο σκέλος, μπορώ να απορρίψω την κλειτοριδεκτομή κάποιων μπυσουλμανικών χωρών, ή το αυτομαστίγωμα των καθολικών χωρίς να δοκιμάσω τον "εξιλεωτικό" του χαρακτήρα. Έτσι, λοιπόν, μπορώ να σιχαίνομαι την περιφορά και τον ασπασμό "ιερών λειψάνων" χωρίς να έχω προσωπική εμπειρία από τις "θαυματουργές τους ιδιοτητες". Μπορείς θαυμάσια να απορρίψεις νοητικά οποιαδήποτε πρακτική.

 

Εντάξει πες μας τώρα πως η 12χρονη ξαφνικά ήθελε να πάρει απαλλαγή χωρίς να έχει μιλήσει και επηρεαστεί από τους γονείς της.Για να μην πω προσυλιτιστεί.

 

Κοίτα, κι εγώ στο γυμνάσιο βαριόμουν τη γυμναστική και είχα πάρει απαλλαγή, σε διαβεβαιώ ότι το έκανα άνευ επηρεασμού από τους γονείς μου...

 

Πάλι λες "υποχρεωτικό".Μην με βάζεις να σου αναρτήσω νόμους το κράτους αλλά η βάπτιση είναι για το θρήσκευμα και όχι για το όνομα και ΔΕΝ είναι υποχρεωτική.

Η ταυτότητα της φυλής και του έθνους αυτοπροσδιορίζεται από την ίδια την φυλή από τα πολιτισμικά της στοιχεία που θεωρεί πιο σημαντικά.Και η Ελλάδα παραδοσιακά καθώς και άλλες χώρες(σου έφερα παραπάνω παραδείγματα) προσδιορίζονται και από την θρησκεία.

 

Δλδ το 97% που λες δεν υποχρεώθηκε να βαφτιστεί ορθόδοξο; Για ψάξε βρες από πότε δεν είναι υποχρεωτική η βάφτιση και κατά πόσον δεν στιγματίζονται στις μικρές κοινωνίες οι διαφορετικοί;

 

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα ας πάνε οι γονείς του παιδιού να κάνουν τα παράπονα τους στην διέυθυνση,να διεκδικήσουν και ας καταθέσουν ακόμα και μήνυση στον δάσκαλο εαν υποχρέωσε την μαθήτρια να γράψει για κάτι το όποιο δεν ασπάζεται.Καμμία αντίρρηση.Όμως είναι δικαίωμα στα άλλα 25 παιδιά να γράψουν την έκθεση και επίσης η συγκεκριμένη μαθήτρια θα στερηθεί μιας ευκαιρίας να δει και να συγκρίνει.

 

Ναι, είναι δικαίωμά τους (των 25), αλλά όχι υποχρέωση της συγκεκριμένης μαθήτριας. Και φυσικά δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης από την στιγμή που η έκθεση βαθμολογείται.

 

 

Τελικα να καταργήσουμε τους "βίαιους" χριστιανούς δηλαδη και να τους αντικαταστήσουμε με βίαιους διεθνιστές,αρχαιολάτρες,μηδενιστές,δημοκρατικούς το κ@λου ή δεν ξερω εγώ τι άλλο,γιατί τελικά περί αυτού πρόκειται.Όχι ευχαριστώ,δεν θα πάρω..

 

Αν απ' όλη τη συζήτηση εσύ αντιλαμβάνεσαι ότι το πρόβλημα είναι η αντικατάσταση με αυτά που γράφεις (και χαρακτηρίζεις) δε νομίζω ότι έχει κανένα νόημα αυτός ο διάλογος.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται εν πολλοίς από την οικογένεια αλλά και από τον ίδιο τον άνθρωπο. Η 'άγκυρα πεποίθησης' - που θα δώσει στο παιδί την αίσθηση του ανήκειν - δεν είναι απαραίτητο ότι θα παρέχεται από την θρησκεία, μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιο ιδεολόγημα, στάση ζωής κ.λπ.

 

 

 

Εμένα, εσένα... Για δες τους πολλούς όμως... Για δες πόσοι και πόσοι ανήκουν στην κατηγορία που ανέφερες στην προηγούμενη παράγραφο...

 

ΥΓ. Είναι λάθος να θεωρείς ότι το 97% (που είναι ~90%) 'υποχρεώθηκε'. Απλά αποδέχθηκε το πράγμα όπως παραδόθηκε από την κοινωνία. Δεν έχω συναντήσει να δηλώνουν 'υποχρεώθηκα'

 

 

Και δεν είναι χειραγωγήσιμοι όταν καταπίνουν αμάσητα ό,τι τους πλασάρουν από την παιδική τους ηλικία ως μοναδική και αδιαμφισβήτητη αλήθεια; Και γιατί είναι ιδεολογικά μετέωρος όποιος δεν συνμφωνεί με την επικρατούσα θρησκεία της χώρας του;

Νομίζω ότι κολλάς σε λεπτομέρειες.

Ποιοι καταπίνουν 'αμάσητα'; όχι εσύ αλλιώς δεν θα κάναμε την κουβέντα. Μάλλον ούτε και οι άλλοι. Όμοια όταν ξέρεις από που θα σου έρθει είναι αλλιώς και όταν δεν ξέρεις από που σου έρχεται αλλιώς.

Το επικρατούσα αντανακλά μια πραγματικότητα κοινωική. Από εκεί και πέρα τα ζωντανά παραδείγματα ότι και άλλοι παράγοντες 'παίζουν' τα βλέπουμε μίλώντας.

Οι 'πολλοί' έχουν/έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη την άγκυρα. Γενικά καλό τους (μας) κάνει.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι κολλάς σε λεπτομέρειες.

Ποιοι καταπίνουν 'αμάσητα'; όχι εσύ αλλιώς δεν θα κάναμε την κουβέντα. Μάλλον ούτε και οι άλλοι. Όμοια όταν ξέρεις από που θα σου έρθει είναι αλλιώς και όταν δεν ξέρεις από που σου έρχεται αλλιώς.

Το επικρατούσα αντανακλά μια πραγματικότητα κοινωική. Από εκεί και πέρα τα ζωντανά παραδείγματα ότι και άλλοι παράγοντες 'παίζουν' τα βλέπουμε μίλώντας.

Οι 'πολλοί' έχουν/έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη την άγκυρα. Γενικά καλό τους (μας) κάνει.

 

outis, όσοι κάνουμε τέτοιες κουβέντες είμαστε μειονότητες. Δεν πάνε πολλά χρόνια που 2.000.000 Έλληνες ένιωσαν την ανάγκη να υπογράψουν ότι θέλουν να αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητά τους... Συμφωνώ ότι οι πολλοί έχουν / έχουμε ανάγκη κάποια άγκυρα. Διαφωνώ στο ότι στο όνομα της "φυλής" και του έθνους η άγκυρα πρέπει να επιβάλλεται από πάνω και να πλασάρεται ως μία και μοναδική αλήθεια.

Link to comment
Share on other sites

Minerva,

υπεκφεύγεις τεχνητά σε ότι σου εχω ανταπαντήσει,σαν τους πολιτικούς.Το καταννοώ βέβαια.

Σου λέω ότι η θεωρία του Δαρβίνου είναι πετυχημένη στα ζώα,αλλά στους ανθρώπους σκάλωσε στον homo sapiens και επιμένεις.

Μιλάμε για την Ελλάδα και μου μιλάς για τον δημιουργισμο της Αμερικής.

Συγκρίνεις την απαλλαγή της γυμναστικής με την απαλλαγή στα θρησκευτικά.

Παίρνεις τον προσυλιτισμό μονόπλευρα.

 

Λες αν στιγματίζονται αυτοί που δεν βαφτίζονται.Ναι ίσως.Αυτό είναι το τίμημα της μειονότητας σε όλες της κοινωνίες.Τι να κάνουμε τώρα.

 

Απο όλη την συζήτηση,εγώ αντιλαμβάνομαι ότι το να ασκέις κριτική είναι εύκολο.Το να κάνεις αυτοκριτική δύσκολο και μιλάω για το θέμα βίας κυρίως αλλά και για άλλα.

Επίσης θα ήθελα να ακούω εμπειρικές απόψεις αλλιώς να υπάρχει η παραδοχή της ασχετοσύνης για θέματα που δεν γνωρίζουμε καλά.Ακόμα προτιμώ την παραδοχή ότι είμαι αλλόθρησκος και βλέπω με θολά μάτια ότι δεν με εξυπηρετεί παρά απόψεις που αγωνίζονται να γίνουν "αντικειμενικές" ενώ δεν είναι.

Όπως λοιπόν δεν έχω την απαίτηση από έναν φανατικό χριστιανό να κατανοήσει τον Βόυδα,άλλο τόσο δεν έχω την απαίτηση από έναν φανατικό "παγανιστή" ή δωδεκαθειστή να κατανοήσει τον Χριστό.

Έχω όμως την υποχρέωση να του δέιξω στον καθρέφτη την φανατίλα του.

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

Το ποιος είναι φανατικός και δεν μπορεί να κάνει ούτε αυτοκριτική, ούτε να διακρίνει το ευρύτερο πλαίσιο όσων λέει, αφήνω να το κρίνουν όσοι διαβάζουν το νήμα.

Link to comment
Share on other sites

Αλίμονο αν περιμένα από τους ομοίους σου και τις κλίκες τους να κρίνουν ορθά το νήμα.

Link to comment
Share on other sites

Προτιμώ να αποφύγω το αποπάνω flame, και να πω κάτι γιατί βλέπω ότι υπάρχει μια παρερμηνεία:

Βλέπω μια διάθεση να πηγαίνει η συζήτηση, όχι μόνο τώρα αλλά κάθε φορά που βγαίνει ένα τέτοιο θέμα, συνεχώς σε θέματα όπως ο όρκος των βουλευτών, το πώς διδάσκονται τα θρησκευτικά σε μας και το πώς, αν όλα αυτά καταργηθούν, θα μπορέσουμε "να γίνουμε Αγγλία" όπου εκεί "τα πράγματα είναι αλλιώς".

 

Μερικά facts από την Μ.Βρετανία, για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε:

 

*Για να στεφθεί νέος βασιλιάς/βασίλισσα στην Μ. Βρετανία, πρέπει να πάρει την ευλογία/συγκατάθεση των επισκοπων της Αγγλίας, της Ουαλίας και της Σκωτίας, η δε στέψη του γίνεται από τον Αρχιεπίσκοπο του Canterbury. Χριστιανοί όλοι τους.

*Η απόδοση τίτλων ιπποσύνης - ναι, γίνεται ακόμα αυτό - γίνεται στο όνομα "του Θεού, του Αγ. Μιχαήλ και του Αγ. Γεωργίου". Χριστιανικό πάλι.

*Οι βουλευτές ορκίζονται επίσης χριστιανικό όρκο (μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ: http://www.parliament.uk/documents/commons/lib/research/rp2000/rp00-017.pdf )

*Η Αγγλικανική Εκκλησία της Αγγλίας (όπως έχουμε εδώ ορθόδοξη εκκλησία της ελλάδας) είναι ο κυρίαρχος θρησκευτικός οργανισμός.

 

 

Όσο για τα θρησκευτικά...

 

Religious Education (RE) is a compulsory subject in the state education system in the England. Schools are required to teach a programme of religious studies according to local and national guidelines.

 

Religious Education in England is mandated by the Education Act 1944 as amended by the Education Reform Act 1988 and the School Standards and Framework Act 1998. Religious Education is compulsory in all state-funded schools. The subject consists of the study of different religions, religious leaders, and other religious and moral themes. However, the curriculum is required to reflect the predominant place of Christianity in religious life and hence Christianity forms the majority of the content of the subject. All parents have the right to withdraw a child from religious education, which schools must approve.[1]

 

Additionally, all schools are required by law to provide a daily act of collective worship, of which at least 51% must be Christian in basis over the course of the academic year.[2]However, this activity even if multifaith in nature is often meaningless to non Christians, particularly Muslims, who have specific protocols for prayer. Teachers' organizations have criticized school prayer and called for a government review of the practice.[3] Partly due to the lack of support from the teachers and partly due to the government's unwillingness to attract controversy, only a quarter of secondary schools actually comply, according to education inspectorate Ofsted.[4]

 

England has a Local Agreed Syllabus which mandate subject teaching for each Key Stage and possibly for each school year. The Qualifications and Curriculum Authority has also produced the non-statutory National Framework for Religious Education, which provides guidelines for the provision of RE at all key stages, and models the eight-levels as applied in National Curriculum subjects.[5]

 

The National Union of Teachers suggested in 2008 that parents should have a right to have specific schooling in their own faith and that imams, rabbis and priests should be invited to offer religious instruction to pupils in all state schools.[6]

 

 

 

 

(πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_Education )

 

Έκανα κάποια γράμματα πιο έντονα, ώστε να γίνεται εμφανές το εξης: στην Αγγλία τα θρησκευτικά διδασκονται ΑΚΡΙΒΩΣ οπως κι εδώ (εκεί φυσικά ο Αγγλικανισμός είναι το κυρίαρχο δόγμα) . Τα σχολεία είναι υποχρεωμένα να το κάνουν από το νόμο, και να χρησιμοποιούν θρησκευτικές πρακτικές του τύπου "προσευχή, εκκλησιασμός κλπ". (πρακτικά, όπως βλέπετε, υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία, η οποία βέβαια έρχεται σε αντίθεση με το γράμμα του νόμου, αν και όπως φαίνεται είναι ελαστικοί σε αυτό το ζήτημα. Όχι όμως επειδή η ηγεσία έγινε πιο ευαίσθητη, αλλά επειδή ο ίδιος ο αγγλικός λαός αποδοκιμάζει την υπερβολική χριστιανοποίηση)

 

Με λίγα λόγια, και η εκπαίδευση, αλλά και η ηγεσία έχουν την ίδια σχέση με τη χριστιανική εκκλησία εκεί, όπως κι εδώ. Γιατί είναι αλλιώς εκεί; Μήπως επειδή ο Άγγλος έχει άλλη νοοτροπία; Μήπως λοιπόν η άνοιξη δεν θα έρθει με τον κούκο της "κατάργησης των θρησκευτικών, κλπ" αλλά με την αλλαγή του τρόπου σκεψης; Μήπως δεν φταίει τελικά η εικόνα του Τζίσους πάνω από τον σχολικό πίνακα, αλλά το στραβό κεφάλι του Έλληνα;

 

Λέω, μήπως.

Link to comment
Share on other sites

Ο σφικτός εναγκαλισμός κράτους - εκκλησίας στη Βρετανία αποτελεί εξαίρεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το παρακάτω link που είχα παραθέσει και νωρίτερα διευκρινίζει ποια είναι η κατάσταση αλλού.

 

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=93467

 

 

Στη Γαλλία το θέμα έχει λυθεί από τον 18ο αιώνα, ενώ και οι υπερθρησκευόμενες Ιταλία και Ιρλανδία δεν έχουν πια τέτοια ταύτιση.

 

Μήπως δεν φταίει τελικά η εικόνα του Τζίσους πάνω από τον σχολικό πίνακα, αλλά το στραβό κεφάλι του Έλληνα;

 

Λέω, μήπως.

 

Ας υποθέσουμε ότι φταίει το στραβό κεφάλι του Έλληνα. Γίνεται να ισιώσει ή είναι καταδικασμένος από το dna των ηρώων (που έλεγε η Θάνου); Και αν μπορεί να ισιώσει πώς θα ισιώσει, αν όχι με την Παιδεία;

Link to comment
Share on other sites

Ο σφικτός εναγκαλισμός κράτους - εκκλησίας στη Βρετανία αποτελεί εξαίρεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το παρακάτω link που είχα παραθέσει και νωρίτερα διευκρινίζει ποια είναι η κατάσταση αλλού. ..

Δεν είναι τόσο εξαίρεση, όσο το ότι είναι εντονότερος για ιστορικούς λόγους (αν μη τι άλλο).

 

Είναι κατά τη γνώμη μου ένδειξη φανατισμού - εφάμιλλου των εκκλησιαστικών - τα βλέπει κανείς τα πράγματα επιφανειακά και να μην θέλει να δει τα πίσω από αυτά.

 

Η Βρετανία πριν (χωρίς) την εκκλησία απλά δεν υπήρχε. Αυτοί οι άνθρωποι συγκρότησαν κάτι πάνω σε αυτό που πρόσφερε η εκκλησία. Είναι καλό που το αναγνωρίζουν, ακόμα κι αν τώρα έχει εκλείψει η ανάγκη. Ναι και πολλά βρετανικά στραβά - πχ bigotry που υπάρχει ακόμα με και καλά κοινωνικά, μη-θρησκευτικά ιμάτια - εκεί πατάει. Αλλά εξακολουθεί να ισχύει το ότι δεν θα υπήρχαν ως παράγων στην ιστορία χωρίς την εκκλησία. Όπως 'ζητάμε' από την Ευρώπη να μην παραβλέπει την Ελλάδα γιατί πολλά οφείλει στον Ελληνισμό και ο 'ρίζες' πρέπει να αναγνωρίζονται, το ίδιο πρέπει να κατανοούμε και σε άλλες πλευρές της ζωής, ότι το 'πολλά' δεν σημαίνει 'όλα' άλλα οφείλονται αλλού, και μερικά σε χώρους που άλλοι χωνεύουν και άλλοι όχι. Το ορθό όμως κριτήριο 'αναγνώρισης' του ρόλου δεν μπορεί να είναι η 'χώνεψη' του ενός και του άλλου...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...