Jump to content

Τι Είναι Και Τι Θα Έπρεπε Να Είναι Η Θεολογία


Recommended Posts

<<...Η θεολογία η οποία θεμελιώνει την ανθρωπολογία της επάνω στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια αυτοαναίρεση. Πρόκειται στην ουσία για θεολογία δίχως Θεό και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο.

Ποιά θεολογία το κάνει αυτό? Μηπως εννοεί θρησκεία?

Έχει πλάκα πάντως πως μπορεί ο άνθρωπος να μπερδέψει στο μυαλό του πράγματα τα όποια στην ουσία ΔΕΝ είναι πλήρως επιστημονικά αποδεδειγμένα.Στην συγκεκριμένη περίπτωση,ούτε η ύπαρξει Θεού αποδεκνύεται, ούτε η εξέλιξη.

Επιστήμη είναι η τέχνη της αναλυτικής παρατήρησης των φαινομένων.Προυποθέτει όμως το αντικείμενο που εξετάζεται να μην είναι ταυτόσημο με αυτόν που το εξετάζει.Δηλαδή δεν γίνεται ο εξεταστής να είναι και εξεταζόμενος του εαυτού του διότι δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός.

Στην προκείμενη περίπτωση στη μεν Θεολογία ο άνθρωπος προσπαθεί να εξηγήση αντικειμενικά κάτι που έχει επινοήση ο ίδιος,στην δε ανθρωπολογία προσπαθεί ο άνθρωπος να εξηγήση τον άνθρωπο.

 

 

Αν ο άνθρωπος δεν είναι η αθάνατη, αιώνια και Θεανθρώπινη εικόνα του Θεού, τότε όλες οι θεολογίες και όλες οι ανθρωπολογίες δεν είναι παρά μια ανόητη φάρσα, μια τραγική κωμωδία...>>

Αν είναι όμως? :cheerful_h4h: τοτε τι? όλες οι θεολογίες και οι ανθρωπολογίες στέκουν και είναι ορθές...μια λογική πρόζα μια κωμικη τραγωδία.. :angel_not:

 

Νομίζω πως ο συγγραφέας πιάστηκε στο δίχτυ των αναπάντητων ερωτημάτων.

Στο μυαλό μου έρχεται ένας μαθητής μαθηματικών που με το ζόρι προσπαθεί να βάλει μηδέν στον παρανομαστή ενός κλάσματος ενώ δεν μπαίνει.Μπορέις να ζωγραφίσεις το μηδεν στον παρανομαστή αλλά θα είναι απλά μια ζωγραφιά χωρίς νόημα.

Αντιθέτως αν σεβαστείς τον κανόνα και βάλεις κάτι κοντά στο μηδέν θα πάρεις συν-πλην άπειρο...Ίσως τότε πάρεις μια γέυση από μια λογική προσέγγιση στο "Θείο"...

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Θεολογία είναι η μελέτη του θεού.

 

Κατα κυριο λογο θεολογια ειναι η μελετη "ιερων κειμενων" διαφορων θρησκειων και

οχι η μελετη του θεου.

 

Για να μελετησει κανεις "το θεο" πρεπει αρχικα να καταλαβει οτι "ο θεος" ειναι απλως

μια λεξη που δειχνει σε καποια εννοια. Αυτη η εννοια διαφερει απο πολιτισμο σε πολιτισμο

και μπορει να ειναι τελειως αοριστη και χαωδης οπως και καθε αλλη εννοια.

 

Αρα μαλλον η φιλοσοφια και οχι η θεολογια εμπεριεχει "τη μελετη του θεου".

 

 

 

 

Και οι δύο επιστήμες διαφωνούν στο ποιό από τα δύο αντικείμενα μελέτης εκπορεύεται από το άλλο (ο θεός είναι δημιούργημα του ανθρώπου ή το αντίθετο?). Βέβαια, στην ουσία τελικά μάλλον δεν υφίσταται κάποιο μέτρο σύγκρισης, με την έννοια ότι αυτές οι δύο επιστήμες έχουν δύο διαφορετικές αφετηρίες (και μάλλον δύο διαφορετικούς προορισμούς).

 

Δεν εχουν διαφορετικες αφετηριες, ο ανθρωπος ειναι η αφετηρια γιατι αυτος ειναι που αντιλαμβανεται τον κοσμο γυρω του.

Θρησκεια και "επιστημη" ηταν συνηφασμενες παλαιοτερα. Τοτε μπορει να λατρευαν το Θεο και τωρα μπορει να λατρευουμε το DNA. (ή ξερω γω το πρωτο ατομο που δημιουργηθικε απο το big bang)

 

Το "προβλημα" ξεκινησε οταν η "επιστημη της αρχαιοτητας" που περιελαμβανε και τη θεολογια αρχισε να βελτιωνεται και να

γινεται κανονικη επιστημη. Τοτε τα παλια δογματα αρχισαν να "κλωτσανε" γιατι χαναν σε δυναμη.

 

Από 'κει και πέρα όμως, το να ζητάς από μια επιστήμη να σου προσφέρει ένα υπερ-δόγμα, καλύπτοντας και ολόκληρο το γνωσιακό υπόβαθρο της άλλης (και όχι μόνο τα κενά της), εκτός από αφελές είναι και επικίνδυνο γιατί επιχειρείς μια σύνδεση δύο εντελώς διαφορετικών πραγμάτων σε μια αυθαίρετη βάση (κι όποιος διαφωνεί μ' αυτό, εδώ είμαστε να το συζητήσουμε).

 

 

Απ τη στιγμη που ο ανθρωπος ειναι η "αφετηρια" νομιζω η επιστημη μπορει να καλυψει πληρως τετοια θεματα.

Στην επιστημη βαζω και τους κλαδους που ασχολουνται με "το μεσα" του ανθρωπου.

 

 

 

Edited by Devaraja
Link to comment
Share on other sites

Κι αυτό που θα προκύψει δεν θα είναι τίποτα παραπάνω από ένα δόγμα - ένα κράμα από γνώσεις μαζί με μια κουταλιά της σούπας φαντασία και ένα ποτήρι του νερού πίστη για να καλύπτει τις όποιες τρύπες (το ίδιο δόγμα που φυσικά κάποιοι θα αρχίσουν να το διαδίδουν ως αλήθεια ή/και ως επιστήμη).

 

Συνεπώς, έτσι όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον, η θεολογία δεν θα 'πρεπε να 'χει καμιά ανθρωπολογία (και το αντίθετο), πόσο μάλλον να προσπαθεί να τη θεμελιώσει κιόλας κάπου "την ανθρωπολογία της".

 

ωραια τα λες..

 

Αρα μαλλον η φιλοσοφια και οχι η θεολογια εμπεριεχει "τη μελετη του θεου".

 

Σωστότατος

 

Γιατί...;

 

Λόγο αυτων που υποτίθεται ότι μας διαχωρίζουν απο το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο.. Απο την αλλη στην θεωρια που ανεφερες, υποστηρίζεται και το ότι μονο ενα ειδος πιθηκου εξελιχτηκε (ο ανθρωπος) και οτι τοσες χιλιαδες χρονια δεν εχει εξελιχτει αλλο, οποτε ειναι εργο θεου! (WTF?!?)

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

....υποστηρίζεται ότι μονο ενα ειδος πιθηκου εξελιχτηκε (ο ανθρωπος) και οτι τοσες χιλιαδες χρονια δεν εχει εξελιχτει αλλο, οποτε ειναι εργο θεου! (WTF?!?)

Eat,%20survive,%20reproduce.jpg

Link to comment
Share on other sites

Outis μην το χαλας. Ο θεος εκανε ολα τα ζωα. το οτι ολη η επιγεια ζωη ηρθε απο την θαλασσα, (χμμμ το διαστημα), το προσπερναμε..

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

<<...Η θεολογία η οποία θεμελιώνει την ανθρωπολογία της επάνω στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια αυτοαναίρεση. Πρόκειται στην ουσία για θεολογία δίχως Θεό και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο. Αν ο άνθρωπος δεν είναι η αθάνατη, αιώνια και Θεανθρώπινη εικόνα του Θεού, τότε όλες οι θεολογίες και όλες οι ανθρωπολογίες δεν είναι παρά μια ανόητη φάρσα, μια τραγική κωμωδία...>>

 

 

 

 

Η θεολογία που θεμελιώνει την ανθρωπολογία της στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης είναι όντως μια αυτοαναίρεση, διότι η θεωρία της εξέλιξης εξηγεί μεν το πώς εξελίχθηκαν κάποια είδη αλλά έχει αρκετά κενά και αφήνει απέξω το Θεό και τη θεϊκή παρέμβαση..Θεολογία δίχως θεό δε γίνεται όπως και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο, θεολογία όμως που εμπεριέχει τον Θεό και άνθρωπο σε ένα μπορεί να σταθεί..Θεολογία που βασίζει την ανθρωπολογία της στην ιδέα του Θεανθρώπου αποκτά άλλη υπόσταση γιατί ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ' εικόνα και καθ΄ομόιωση του θεού, άρα έχει θεϊκή προέλευση .

Link to comment
Share on other sites

Η θεολογία που θεμελιώνει την ανθρωπολογία της στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης είναι όντως μια αυτοαναίρεση, διότι η θεωρία της εξέλιξης εξηγεί μεν το πώς εξελίχθηκαν κάποια είδη αλλά έχει αρκετά κενά και αφήνει απέξω το Θεό και τη θεϊκή παρέμβαση..Θεολογία δίχως θεό δε γίνεται όπως και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο, θεολογία όμως που εμπεριέχει τον Θεό και άνθρωπο σε ένα μπορεί να σταθεί..Θεολογία που βασίζει την ανθρωπολογία της στην ιδέα του Θεανθρώπου αποκτά άλλη υπόσταση γιατί ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ' εικόνα και καθ΄ομόιωση του θεού, άρα έχει θεϊκή προέλευση .

Δόξα τους Θεούς τους άνω τους κάτω τους δεξιά και τους αριστερά, πάνω που είχα αρχίσει να είμαι κάπως έτσι: :wallbash::wacko::wallbash: ...ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μετά από 21 σχόλια, ένα σχόλιο εντός θέματος, ορθό και ολοκληρωμένο!!

 

Dalia, τα ρέστα μου! :worthy::clapping::worthy::clapping::worthy:

Link to comment
Share on other sites

Κατα κυριο λογο θεολογια ειναι η μελετη "ιερων κειμενων" διαφορων θρησκειων και

οχι η μελετη του θεου.

Μήπως αναφέρεσαι στη θρησκειολογία?

Τα διάφορα "ιερά κείμενα" αποτελούν ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται και στους δύο κλάδους προκειμένου να προσεγγίσουν το αντικείμενό τους.

 

 

Λόγο αυτων που υποτίθεται ότι μας διαχωρίζουν απο το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο.. Απο την αλλη στην θεωρια που ανεφερες, υποστηρίζεται και το ότι μονο ενα ειδος πιθηκου εξελιχτηκε (ο ανθρωπος) και οτι τοσες χιλιαδες χρονια δεν εχει εξελιχτει αλλο, οποτε ειναι εργο θεου! (WTF?!?)

 

Τί θα πει "τόσες χιλιάδες χρόνια δεν έχει εξελιχθεί άλλο"?

1) Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών, όπως και οι ανάλογες επιστημονικές προσεγγίσεις, έχουν προκύψει τα τελευταία 200 χρόνια. Προφανώς οι ρυθμοί εξέλιξης είναι αρκετά πιο αργοί από το χρόνο που τους μελετάμε, δε μπορεί να περιμένεις μέσα σε 100 ή 200 χρόνια να βγάλουν πόδια τα δελφίνια.

2) Ήδη από τις μέχρι τώρα έρευνες και ανακαλύψεις προκύπτει πως όντως η εξέλιξη των ειδών συνεχίζεται. Τη φυσική επιλογή τη βλέπουμε να λειτουργεί απρόσκοπτα στη φύση, ενώ και στα ίδια τα είδη ζωής (ακόμα και στον άνθρωπο) παρατηρούνται και σημειώνονται μεταλλάξεις στον άξονα του χρόνου.

 

Οπότε, εκτός κι αν όλα αυτά είναι "μια παγίδα του θεού για να δοκιμάσει την πίστη μας", η θεωρία της εξέλιξης φαίνεται πως λειτουργεί.

 

Η θεολογία που θεμελιώνει την ανθρωπολογία της στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης είναι όντως μια αυτοαναίρεση, διότι η θεωρία της εξέλιξης εξηγεί μεν το πώς εξελίχθηκαν κάποια είδη αλλά έχει αρκετά κενά και αφήνει απέξω το Θεό και τη θεϊκή παρέμβαση..Θεολογία δίχως θεό δε γίνεται όπως και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο, θεολογία όμως που εμπεριέχει τον Θεό και άνθρωπο σε ένα μπορεί να σταθεί..Θεολογία που βασίζει την ανθρωπολογία της στην ιδέα του Θεανθρώπου αποκτά άλλη υπόσταση γιατί ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ' εικόνα και καθ΄ομόιωση του θεού, άρα έχει θεϊκή προέλευση .

...ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μετά από 21 σχόλια, ένα σχόλιο εντός θέματος, ορθό και ολοκληρωμένο!!

Άρα, απ' ότι καταλαβαίνω, η διάθεσή μας είναι να κάνουμε μια δογματική/φιλοσοφική κουβέντα, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως "επιστήμη" και "ανθρωπολογία" για καθαρά διακοσμητικούς λόγους... :whistling2:

Edited by johnny
Link to comment
Share on other sites

Tελικά γυναίκα πρέπει να το έγραψε το κείμενο....

Link to comment
Share on other sites

Άρα, απ' ότι καταλαβαίνω, η διάθεσή μας είναι να κάνουμε μια δογματική/φιλοσοφική κουβέντα, χρησιμοποιώντας λέξεις όπως "επιστήμη" και "ανθρωπολογία" για καθαρά διακοσμητικούς λόγους... :whistling2:

Αυτό θα μπορούσε να ισχύει μονάχα για όσους έχουν λανθασμένη εντύπωση για το τι εστί "επιστήμη" και τι "ανθρωπολογία" :whistling2:

 

 

Συνεπώς, έτσι όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον, η θεολογία δεν θα 'πρεπε να 'χει καμιά ανθρωπολογία (και το αντίθετο), πόσο μάλλον να προσπαθεί να τη θεμελιώσει κιόλας κάπου "την ανθρωπολογία της".

...και συνεπώς, το Υπέρτατο Ον (λαμβάνοντας ως δεδομένο, βέβαια, ότι υπάρχει), δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον άνθρωπο... Αυτό λες... και συμφωνεί κι ο άλλος μαζί σου.

Link to comment
Share on other sites

1) Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών, όπως και οι ανάλογες επιστημονικές προσεγγίσεις, έχουν προκύψει τα τελευταία 200 χρόνια. Προφανώς οι ρυθμοί εξέλιξης είναι αρκετά πιο αργοί από το χρόνο που τους μελετάμε, δε μπορεί να περιμένεις μέσα σε 100 ή 200 χρόνια να βγάλουν πόδια τα δελφίνια.

2) Ήδη από τις μέχρι τώρα έρευνες και ανακαλύψεις προκύπτει πως όντως η εξέλιξη των ειδών συνεχίζεται. Τη φυσική επιλογή τη βλέπουμε να λειτουργεί απρόσκοπτα στη φύση, ενώ και στα ίδια τα είδη ζωής (ακόμα και στον άνθρωπο) παρατηρούνται και σημειώνονται μεταλλάξεις στον άξονα του χρόνου.

 

Η μελέτη της εξέλιξης των ειδών μπορεί να γίνεται πχ τα τελευταία 200 χρόνια αλλα δεν αφορά όμως ευρήματα μόνο 200 χρονών, αλλα ευρήματα που βρίσκονται και που πανε πισω μεχρι και δεκαδες χιλιαδες χρόνια. Φυσικα συνεχιζεται η εξελιξη των ειδων και δεν ειναι κατι που θα σταματησει να συμβαίνει. Τωρα το καταποσο έχουμε θεικη προέλευση.... Φαίνεται στις σκεψεις μας και στις πραξεις μας.... :angel_not:

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

...και συνεπώς, το Υπέρτατο Ον (λαμβάνοντας ως δεδομένο, βέβαια, ότι υπάρχει), δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον άνθρωπο... Αυτό λες... και συμφωνεί κι ο άλλος μαζί σου.

Μου κάνει εντύπωση που κατάλαβες κάτι τέτοιο απ' αυτό που είπα, είναι σα να μου ζητάς να σου αποδείξω πως ο αστυνομικός δεν είναι μπουζούκι...

Έθεσα έναν απλό και ξεκάθαρο προβληματισμό. Θέλουμε να κάνουμε μια συζήτηση με επιστημονικούς όρους και κριτήρια γύρω από τις επιστήμες της θεολογίας και της ανθρωπολογίας ή θέλουμε να κάνουμε μια φιλοσοφική κουβέντα γύρω από αυτά?

Στη δεύτερη περίπτωση, ιδίως όταν θέλουμε να μιλήσουμε και περί "Υπέρτατου Όντος", αναγκαστικά θα βασίσουμε τη κουβέντα μας σε δόγματα - είτε το θέλουμε είτε όχι. Δεν το λέω για κακό, δόγματα υπάρχουν έτσι κι αλλιώς σε κάθε πτυχή της ζωής μας (πολιτικά, κοινωνικά, εννοείται θρησκευτικά κ.α. δόγματα). Απλώς να ξέρουμε για ποιό πράγμα μιλάμε, να έχουμε μια κοινή βάση για να καταλαβαινόμαστε.

Link to comment
Share on other sites

Θέλουμε να κάνουμε μια συζήτηση με επιστημονικούς όρους και κριτήρια γύρω από τις επιστήμες της θεολογίας και της ανθρωπολογίας ή θέλουμε να κάνουμε μια φιλοσοφική κουβέντα γύρω από αυτά?

Γιατί πρέπει να γίνει αυτός ο διαχωρισμός;

Και η φιλοσοφία και η επιστήμη "γεννήθηκαν" και υπάρχουν χάρη του ανθρώπου. Χωρίς τον άνθρωπο, δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για φιλοσοφία ούτε για επιστήμη ούτε -φυσικά- για θεολογία.

Και στο κάτω-κάτω και η φιλοσοφία επιστήμη είναι...Ή μήπως διαφωνείς;

 

 

 

~ Ερώτηση προς όλους:

Ο Ηράκλειτος είχε πει ότι: «Οι Θεοί είναι αθάνατοι άνθρωποι και οι άνθρωποι είναι θνητοί Θεοί».

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;

Εάν διαφωνείτε, γιατί διαφωνείτε;

Πιστεύετε ότι αυτή η ρήση του Ηράκλειτου συμφωνεί με το απόσπασμα που παρέθεσα;

Αν όχι, παρακαλώ αιτιολογήστε.

 

 

 

 

Σημείωση: η συγκεκριμένη ρήση του Ηράκλειτου έχει συζητηθεί επανειλημμένα στο φόρουμ, για όποιον έχει την διάθεση να το ψάξει.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί πρέπει να γίνει αυτός ο διαχωρισμός;

Και η φιλοσοφία και η επιστήμη "γεννήθηκαν" και υπάρχουν χάρη του ανθρώπου. Χωρίς τον άνθρωπο, δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για φιλοσοφία ούτε για επιστήμη ούτε -φυσικά- για θεολογία.

Σύμφωνοι, ο άνθρωπος είναι ο κοινός παρονομαστής για όλους αυτούς τους κλάδους. Ωστόσο, κάθε κλάδος έχει τη δική του βάση και το δικό του στόχο, τα δικά του εργαλεία και τη δική του μεθοδολογία. Μπορεί κάποια απ' αυτά να τα μοιράζονται σε ένα βαθμό, ωστόσο αυτό σαν γεγονός δε νομίζω να μας δίνει και τόσο το δικαίωμα να τα συγχέουμε σε πρακτικό επίπεδο.

Ή αν επιλέξουμε να το κάνουμε, εν πάσει περιπτώσει, να είμαστε αρκετά προσεκτικοί.

 

Και στο κάτω-κάτω και η φιλοσοφία επιστήμη είναι...Ή μήπως διαφωνείς;

Ναι, υπό μια έννοια μπορείς να τη χαρακτηρίσεις και "επιστήμη", ωστόσο εγώ προτιμώ να την προσεγγίζω σαν Τέχνη. Άλλωστε βρισκόμαστε υπό τη στέγη της "τέχνης των σοφών", όχι της "επιστήμης των σοφών". :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...