Jump to content

Τι Είναι Και Τι Θα Έπρεπε Να Είναι Η Θεολογία


Recommended Posts

Και η φιλοσοφία και η επιστήμη "γεννήθηκαν" και υπάρχουν χάρη του ανθρώπου. Χωρίς τον άνθρωπο, δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για φιλοσοφία ούτε για επιστήμη ούτε -φυσικά- για θεολογία.

Και στο κάτω-κάτω και η φιλοσοφία επιστήμη είναι...Ή μήπως διαφωνείς;

 

Αυτό δεν σημαίνει οτι οι επιστήμες ταυτίζονται επειδή είναι και οι δύο επιστήμες.

 

Αλλο λογικές εξηγήσεις και άλλο αποδείξεις. Ενα προβλημα μπορεί να έχει πολλές λύσεις μεν αλλά όλες οι λύσεις θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Πράγμα που δεν συμβαίνει με την φιλοσοφία μιας και δεν εξετάζει τον φυσικό κόσμο αλλά τον ανθρώπινο προβληματισμό και πολύ περισσότερο με τη θεολογία. Για εμένα πάντως επιστήμη που δεν παρέχει αποδείξεις δεν είναι επιστήμη... Αυτό όσον αφορά τη θεολογία.

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ωστόσο, κάθε κλάδος έχει τη δική του βάση και το δικό του στόχο...

«Βάση» ναι, στόχο όχι. Ο στόχος είναι πάντα ο ίδιος: «πως αυτή η γνώση που μόλις αποκτήσαμε, μπορεί να μας (εμάς τους ανθρώπους) βοηθήσει/επηρεάσει/αλληλεπιδράσει (κλπ)».

Επομένως, η αρχή και ο στόχος είναι ο ίδιος: ο άνθρωπος.

 

Ναι, υπό μια έννοια μπορείς να τη χαρακτηρίσεις και "επιστήμη", ωστόσο εγώ προτιμώ να την προσεγγίζω σαν Τέχνη. Άλλωστε βρισκόμαστε υπό τη στέγη της "τέχνης των σοφών", όχι της "επιστήμης των σοφών". :wink:

«Τέχνη» είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη.

Όμως, παρόλο που είμαστε υπό την στέγη της «Τέχνης των Σοφών», προσωπικά, με το ζόρι βλέπω την «Επιστήμη των Σοφών» υπό αυτή τη στέγη...

 

 

 

...Θα απαντήσεις όμως και στην προηγούμενη ερωτησούλα μου;

~ Ερώτηση προς όλους:

Ο Ηράκλειτος είχε πει ότι: «Οι Θεοί είναι αθάνατοι άνθρωποι και οι άνθρωποι είναι θνητοί Θεοί».

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;

Εάν διαφωνείτε, γιατί διαφωνείτε;

Πιστεύετε ότι αυτή η ρήση του Ηράκλειτου συμφωνεί με το απόσπασμα που παρέθεσα;

Αν όχι, παρακαλώ αιτιολογήστε.

Link to comment
Share on other sites

Πράγμα που δεν συμβαίνει με την φιλοσοφία μιας και δεν εξετάζει τον φυσικό κόσμο αλλά τον ανθρώπινο προβληματισμό και πολύ περισσότερο με τη θεολογία.

Τον ανθρώπινο προβληματισμό σχετικά με τι;

 

 

Για εμένα πάντως επιστήμη που δεν παρέχει αποδείξεις δεν είναι επιστήμη... Αυτό όσον αφορά τη θεολογία.

Και η κοινωνιολογία και η ψυχολογία είναι αναγνωρισμένες επιστήμες. Τι αποδείξεις μας παρέχουν;

Επιστήμη (απ'το επίσταμαι= παρατηρώ) ειναι το να παρατηρώ κατι (με σκοπό να το γνωρίσω). Από αυτή την οπτική, τόσο η φιλοσοφία όσο και η Θεολογία ΕΙΝΑΙ επιστήμες.

Link to comment
Share on other sites

<<...Η θεολογία η οποία θεμελιώνει την ανθρωπολογία της επάνω στην επιστημονική θεωρία της εξέλιξης δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια αυτοαναίρεση. Πρόκειται στην ουσία για θεολογία δίχως Θεό και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο. Αν ο άνθρωπος δεν είναι η αθάνατη, αιώνια και Θεανθρώπινη εικόνα του Θεού, τότε όλες οι θεολογίες και όλες οι ανθρωπολογίες δεν είναι παρά μια ανόητη φάρσα, μια τραγική κωμωδία...>>

"Ο Ηράκλειτος είχε πει ότι: «Οι Θεοί είναι αθάνατοι άνθρωποι και οι άνθρωποι είναι θνητοί Θεοί».

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;"Εάν διαφωνείτε, γιατί διαφωνείτε;Πιστεύετε ότι αυτή η ρήση του Ηράκλειτου συμφωνεί με το απόσπασμα που παρέθεσα; Αν όχι, παρακαλώ αιτιολογήστε."

οπως εγραψα πιο πανω η καθε λεξη εχει ενα νοημα και αν δε χρησιμοποιουμε ολοι το ιδιο νοημα για την καθε

λεξη τοτε δεν υπαρχει ελπιδα επικοινωνιας.

 

Θεοι και ανθρωποι ειναι στην ουσια συνειδητοτητα(οπως και καθετι αλλο) "επενδυμενη" ομως με διαφορετικα

χαρακτηριστικα. Οποτε ο Ηρακλειτος μαλλον εχει καποιο δικιο.

 

Ο ποποβιτς λεει οτι αν δεν ισχυει αυτο ολες οι θεολογιες και οι ανθρωπολογιες ειναι αχρηστες.

Οι ανθρωπολογιες προφανως δεν ειναι αχρηστες(αν δεν ισχυει αυτο) και οι θεολογιες για να εχουν

νοημα δεν ειναι απαραιτητο θεος και ανθρωπος να ειναι απο την ιδια ουσια.

 

 

 

 

Edited by Devaraja
Link to comment
Share on other sites

Νεφέλη, θεωρείς ότι ένας κοινός στόχος έχει μεγαλύτερη σημασία από μια κοινή βάση? Βέβαια, αυτή η ερώτηση αν αναπτυχθεί σηκώνει ένα τόπικ από μόνη της, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση πιθανόν εκεί να εντοπίζεται η διαφωνία μας.

«Τέχνη» είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη.

Μήπως εννοείς το αντίθετο?

 

...Θα απαντήσεις όμως και στην προηγούμενη ερωτησούλα μου;

Είναι ένα ωραίο ρητό που απαντά και στο ένα σκέλος του τίτλου αυτού του θέματος για το "τί Θα Έπρεπε Να Είναι Η Θεολογία".

Όσο για το αν η ρήση του Ηράκλειτου συμφωνεί με το πρώτο απόσπασμα, σαφώς και οι δύο τοποθετούν τον άνθρωπο-θεό στο επίκεντρο. Ωστόσο, το πρώτο απόσπασμα επιχειρεί να αντικαταστήσει μια επιστημονική θεωρία με ένα δόγμα, αφού προηγουμένως τα έχει βάλει και τα δύο στο ίδιο καζάνι και τα ΄χει ανακατέψει.

 

Αυτή η "μεθοδολογία" είναι γνωστή, χρησιμοποιείται ευρέως και έχει συγκεκριμένο target group ημιμαθείς και ανασφαλείς ανθρώπους που είτε δεν έχουν τη διάθεση είτε δεν έχουν το μυαλό να καταλάβουν ή/και να συμβαδίσουν με τις απαντήσεις που δίνει η επιστήμη για τον άνθρωπο (που σίγουρα είναι ημιτελείς, αλλά δεν παύουν να θεωρούνται αρκετά αξιόπιστες) και βρίσκουν πολύ πιο εύκολο να αφομοιώσουν την εύπεπτη μορφή αόριστων απαντήσεων που τους προσφέρει ένα Χ δόγμα.

Λες και ένας χριστιανός που διαβάζει Δαρβίνο δεν είναι καλός χριστιανός! (...και μετά με βάζεις να συγκρίνω τον Ηράκλειτο με τέτοιες λογικές! Ε όχι δα! :no: )

 

Αν θες τη γνώμη μου, ο σοφός άνθρωπος απορρίπτει τη θεολογία γιατί κατανοεί πως το τελικό μήνυμά της είναι στην ουσία αρχετυπικό, σέβεται την ανθρωπολογία και γενικότερα την επιστήμη γιατί με αυτήν προοδεύει μια κοινωνία ανθρώπων, ενώ παράλληλα αγκαλιάζει τον εαυτό του ως μια εν δυνάμει θεϊκή/αθάνατη δύναμη, μην έχοντας πλέον την ανάγκη να την τοποθετήσει κάπου εκτός του (εφόσον την κατανοεί ήδη).

Link to comment
Share on other sites

Και η φιλοσοφία και η επιστήμη "γεννήθηκαν" και υπάρχουν χάρη του ανθρώπου. Χωρίς τον άνθρωπο, δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για φιλοσοφία ούτε για επιστήμη ούτε -φυσικά- για θεολογία.

 

 

 

~ Ερώτηση προς όλους:

Ο Ηράκλειτος είχε πει ότι: «Οι Θεοί είναι αθάνατοι άνθρωποι και οι άνθρωποι είναι θνητοί Θεοί».

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;

Εάν διαφωνείτε, γιατί διαφωνείτε;

Πιστεύετε ότι αυτή η ρήση του Ηράκλειτου συμφωνεί με το απόσπασμα που παρέθεσα;

Αν όχι, παρακαλώ αιτιολογήστε.

 

 

 

(Σκεφτόμουν σχετικά με το απόσπασμα ότι θεολογία δίχως θεό και δίχως άνθρωπο δε γίνεται όπως και ανθρωπολογία δίχως άνθρωπο και δίχως θεό δε γίνεται ...)

 

H ρήση του Ηράκλειτου μάλλον συμφωνεί με το απόσπασμα τουλάχιστον το δεύτερο σκέλος που μιλάει για τη θεϊκή φύση του ανθρώπου, οι άνθρωποι είναι θνητοί θεοί. Οι άνθρωποι μπορεί να πεθαίνουν και το σώμα τους να φθείρεται αλλά έχουν κάτι θεϊκό μέσα τους, άφθαρτο και αιώνιο. Το πρώτο σκέλος με μπερδεύει λίγο γιατί αναφέρεται στην ανθρώπινη φύση των θεών... δεν ξέρω αν το απόσπασμα συμφωνει με αυτό.

 

Αν ο άνθρωπος δεν είναι η αθάνατη, αιώνια και Θεανθρώπινη εικόνα του θεού, τότε όλες οι θεολογίες και όλες οι ανθρωπολογίες δεν είναι παρά μια ανόητη φάρσα, μια τραγική κωμωδία...

 

Αυτή είναι η ουσία του αποσπάσματος γιατί εστιάζει στα υπαρξιακά ερωτήματα που απασχολούσαν τον άνθρωπο πάντα. Αν ο άνθρωπος δεν κρύβει το θεϊκό στοιχείο μέσα του τότε ποιό είναι το νόημα της ύπαρξής του, γιατί υπάρχει η επίγεια ζωή αν όχι για να αντιληφθεί ο άνθρωπος τη θεϊκή προέλευσή του? τι νόημα έχει η θεολογία, η ανθρωπολογία και η ζωή γενικότερα αν ο άνθρωπος δεν είναι η αιώνια Θεανθρώπινη εικόνα του θεού? αυτό που μάλλον εννοεί είναι πως αν δεν υπάρχει η ελπίδα της αθανασίας τότε όλα μοιάζουν να μην έχουν νόημα.

Edited by Dalia
Link to comment
Share on other sites

Αν οι θεοί έιναι αθάνατοι άνθρωποι

είναι κυκλοθυμικοί, εγωιστές, ερωτεύονται, περνάνε καταθλίψεις, αγωνιούν, σκοτώνουν, μπαίνουν στο internet, τρώνε πίτσα..

αλλά δεν πεθαίνουν..

 

Τότε γιατί τους λατρεύουν?

Μόνο επειδή είναι αθάνατοι?

 

Αν οι άνθρωποι είναι θνητοί θεοί

μπορούν να αναστήσουν, να γίνουν άυλοι, να δημιουργήσουν ανθρώπους και ζώα, πλανήτες, να πετάνε κεραυνούς, να έχουν γνώση..

αλλά πεθαίνουν..

 

Δεν ξέρω πόσο δύσκολο είναι ένας αθάνατος θεός να γίνει άνθρωπος,

αλλα σίγουρα είναι πολύ δύσκολο ένας θνητός άνθρωπος να γίνει θεός..

 

Ίσως ο άνθρωπος με πολύ, πάρα πολύ προσπάθεια να καταφέρει κάτι αλλά και πάλι δεν νομίζω να φτάσει μέχρι εκεί..

και καλό θα ήταν ένας απλός άνθρωπος να μην νιώθει και πολύ θεός πάνω στη γη γιατί συνήθως αρχίζει τις ανοησίες..

 

 

 

Το απόσπασμα μιλάει για θεανθρώπινη εικόνα ενώ

το ρητό μιλάει για θνητό θεό..

 

Αν αλλάξω τις λέξεις "αθάνατη, αιώνια και θεανθρώπινη εικόνα" σε σκέτο "θεός" τότε μοιάζουν..

 

 

Επίσης..

Αν έχουμε κάτι θεικό μέσα μας γιατί δεν κοιτάμε να κάνουμε λίγο καλύτερο τον πλανήτη μας και τους συνανθρώπους μας

και να αφήσουμε τις φιλοσοφίες?

Edited by chaos
Link to comment
Share on other sites

Για να αποσαφηνίσουμε τους όρους:

 

Ανθρωπολογία

 

Θεολογία

 

Στο Χριστιανισμό και τις άλλες μονοθεϊστικές θρησκείες η θεολογία συνίσταται στη χρήση της φιλοσοφικής μεθόδου, προκειμένου το περιεχόμενο της θείας αποκάλυψης να διατυπωθεί με όρους που είναι αποδεκτοί από την ανθρώπινη διάνοια. Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ θεολογίας και φιλοσοφίας είναι ότι στη θεολογία η χρήση της φιλοσοφικής μεθόδου στοχεύει εκ των προτέρων στην επίτευξη μιας σύγκλισης της θεωρητικής αλήθειας με τη θεία αποκάλυψη, ενώ στη φιλοσοφία καμία αποκάλυψη δεν είναι δεσμευτική για την έκβαση της θεωρητικής αναζήτησης.

 

Η μονοθεϊστική θεολογία πραγματεύεται όρους όπως η αμαρτία, η πίστη, η συγχώρηση και εξετάζει τα πλαίσια της συμφωνίας του Θεού με την ανθρωπότητα σε θέματα όπως η σωτηρία και η εσχατολογία. Η θεολογία συνήθως θεωρεί δεδομένη την πνευματική εξουσία ενός θρησκευτικού δασκάλου ή την ισχύ μιας θρησκευτικής εμπειρίας. Διακρίνεται από τη φιλοσοφία στο ενδιαφέρον της για τη δικαίωση και την εξήγηση μιας πίστης, παρά στην επερώτηση των ελλοχευουσών υποθέσεων μιας τέτοιας πίστης, αλλά υιοθετεί συχνά φιλοσοφικές μεθόδους.

 

Είναι σαφές ότι:

 

1) Ανθρωπολογία και Θεολογία δεν μπορούν να συγκριθούν καθώς οι μέθοδοί τους είναι σαφέστατα διαφορετικές.

 

2) Το απόσπασμα πληροί και τα δύο bold της από πάνω παράθεσης. Δόγμα.

 

Το αντίθετο του δόγματος είναι η φιλοσοφία του Ηράκλειτου που σε κάθε της έκφραση τονίζει τη ροή, την εναλλαγή και την εξέλιξη (στοιχεία που χαρακτηρίζουν την επιστημονική μέθοδο).

 

--------------

 

Νεφέλη, σε ποιο απόσπασμα αναφέρεσαι;

 

http://el.wikisource.org/wiki/%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%80%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1_%28%CE%97%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%82%29

Edited by Minerva
Link to comment
Share on other sites

Τον ανθρώπινο προβληματισμό σχετικά με τι;

 

Mε τον κόσμο, το ανθρωπινο μυαλο-τροπο σκέψης και την κοινωνία.

 

 

Και η κοινωνιολογία και η ψυχολογία είναι αναγνωρισμένες επιστήμες. Τι αποδείξεις μας παρέχουν;

Επιστήμη (απ'το επίσταμαι= παρατηρώ) ειναι το να παρατηρώ κατι (με σκοπό να το γνωρίσω). Από αυτή την οπτική, τόσο η φιλοσοφία όσο και η Θεολογία ΕΙΝΑΙ επιστήμες.

 

Πως δεν σου παρεχουν.. σοβαρα μιλας; τα πειραματα ή ακόμα και οι στατιστικές μελέτες της ψυχολογιας δεν βγαζουν συγκεκριμενα αποτελεσματα για ομαδες πληθυσμου; Το δεν ειναι επιστημη, δεν το ειπα για την φιλοσοφια αλλα για την θεολογια. Λαθος μου αν αφησα να εννοηθει κατι τετοιο..Οσον αφορα τώρα την θεολογία, πες μου τι το επιστημονικό έχει που δεν εντάσεται στην ιστορία, την κοινωνιολογία, στην φιλοσοφία και στην ψυχολογία. ΤΙΠΟΤΑ. αρα, δεν ειναι ξεχωριστή επιστήμη... Ειναι ενα απο τα παραγωγα της συγχρονης κοινωνίας...

Edited by reckless
Link to comment
Share on other sites

Νεφέλη, θεωρείς ότι ένας κοινός στόχος έχει μεγαλύτερη σημασία από μια κοινή βάση?

Είναι λίγο άσχετη η ερώτησή σου, διότι, όπως προείπα, στην συγκεκριμένη περίπτωση, στόχος ΚΑΙ βάση είναι κοινά. Μ’ άλλα λόγια: ξεκινάνε ν’ ανέβουν ΤΟ ΙΔΙΟ βουνό για να φτάσουν ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ κορυφή. Το ότι χρησιμοποιούν διαφορετική διαδρομή, είναι ένας ακόμα λόγος για να συνεργαστούν ανταλλάσοντας εμπειρίες και παρατηρήσεις, έτσι ώστε ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ η διαδρομή να γίνει πιο εύκολη.

 

Μήπως εννοείς το αντίθετο?

Όχι.

 

Ωστόσο, το πρώτο απόσπασμα επιχειρεί να αντικαταστήσει μια επιστημονική θεωρία με ένα δόγμα, αφού προηγουμένως τα έχει βάλει και τα δύο στο ίδιο καζάνι και τα ΄χει ανακατέψει.

Από την Wikipedia διαβάζουμε:

<<...Θεολογία (σύνθετη από τις λέξεις θεός και λόγος) είναι η μελέτη της θρησκευτικής πίστης, πρακτικής και εμπειρίας. Ειδικότερα χαρακτηρίζεται ως η λογική και συστηματική μελέτη του Θεού και της σχέσης του με τον κόσμο και η επιστήμη που διαπραγματεύεται την ύπαρξη, τη φύση και τις ιδιότητες του Θεού, τις αρχές και την εξουσία του, τα δόγματα που ορίζουν την ορθότητα της πίστης και τα λατρευτικά καθήκοντα προς το Θεό...>>

<<...Με τον όρο ανθρωπολογία εννοείται η επιστήμη που μελετά τους ανθρώπινους πολιτισμούς. Αντικείμενο έρευνας αποτελούν οι πηγές και η ανάπτυξη των ανθρώπινων κοινωνιών, καθώς και οι διαφορές που παρουσιάζουν μεταξύ τους. Οι ανθρωπολόγοι επιχειρούν διερευνώντας το φάσμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και δραστηριότητας, να επιτύχουν την πλήρη περιγραφή των πολιτισμικών και κοινωνικών φαινομένων...>>

Σημείωση: το αγγλικό Wikipedia είναι ακόμα πιο αναλυτικό και σαφές γι’ αυτούς τους δύο όρους.

Κι άλλη σημείωση: εσκεμμένα χρησιμοποιώ την Wikipedia, μιας και είναι μια μάλλον κοινά αποδεκτή πηγή.

Πέραν της εμφανέστατης (ελπίζω) ομοιότητας αυτών των δύο επιστημών, νομίζω ότι είναι και σαφές το πόσο αλληλοεπηρεάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται. Τόσο μάλιστα, που σε κάποια σημεία είναι λίγο δύσκολο να «τραβήξεις» με σιγουριά τα διαχωριστικά τους όρια.

Ή μήπως διαφωνείς;

 

...Έχω την εντύπωση ότι έχεις μπλέξει την θεολογία με την θρησκεία...

 

~*~*~

 

Dalia, εξακολουθείς να είσαι μια όαση :thumbsup:

 

~*~*~

 

Minerva,

Είναι σαφές ότι:

1) Ανθρωπολογία και Θεολογία δεν μπορούν να συγκριθούν καθώς οι μέθοδοί τους είναι σαφέστατα διαφορετικές.

2) Το απόσπασμα πληροί και τα δύο bold της από πάνω παράθεσης. Δόγμα.

Ειλικρινά απορώ στο πως κατέληξες εκεί που κατέληξες. Θα μπορούσες να το αναλύσεις;

 

Παρεπιπτόντως, η αναφορά σου στην Χριστιανική και γενικότερα Μονοθεϊστική θεολογία, είναι μάλλον εκτός θέματος, μιας και σε αυτό το thread δεν τέθηκε περιορισμός θρησκείας.

Link to comment
Share on other sites

Είναι λίγο άσχετη η ερώτησή σου, διότι, όπως προείπα, στην συγκεκριμένη περίπτωση, στόχος ΚΑΙ βάση είναι κοινά. Μ’ άλλα λόγια: ξεκινάνε ν’ ανέβουν ΤΟ ΙΔΙΟ βουνό για να φτάσουν ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ κορυφή. Το ότι χρησιμοποιούν διαφορετική διαδρομή, είναι ένας ακόμα λόγος για να συνεργαστούν ανταλλάσοντας εμπειρίες και παρατηρήσεις, έτσι ώστε ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ η διαδρομή να γίνει πιο εύκολη.

Ωραία, εδώ είναι το σημείο που διαφωνούμε. Ως βάση μιας επιστήμης εγώ καταλαβαίνω τη μεθοδολογία με την οποία προσεγγίζει το αντικείμενό της και τα αντίστοιχα εργαλεία που χρησιμοποιεί. Στην προκειμένη περίπτωση η μεθοδολογία και τα εργαλεία (άρα η Βάση) είναι εντελώς διαφορετικά για τις συγκεκριμένες επιστήμες, για λόγους που προανέφερα. Η μία εξ' αυτών χρησιμοποιεί ως εργαλεία κάποια δόγματα (αναγκαστικά!), ως εκ τούτου το αποτέλεσμα που θα προκύψει από το συνδυασμό τους θα είναι κι αυτό ένα δόγμα. Δε λέω να μη το συζητήσουμε, λέω πως απαραίτητη προϋπόθεση για να το συζητήσουμε είναι να ξεκαθαρίσουμε και να αποδεχτούμε εξ' αρχής πως σε οτιδήποτε κι αν καταλήξουμε με αυτή την κουβέντα θα είναι ένα δόγμα, όχι μια αλήθεια.

 

(...άρα διαφωνώ προκαταβολικά με ό,τι συμπέρασμα κι αν βγάλουμε! B) )

Link to comment
Share on other sites

Mε τον κόσμο, το ανθρωπινο μυαλο-τροπο σκέψης και την κοινωνία.

Όταν λες κόσμο ποιο κόσμο εννοείς; Μπορεις να γινεις πιο συγκεκριμένος;

 

 

τα πειραματα ή ακόμα και οι στατιστικές μελέτες της ψυχολογιας δεν βγαζουν συγκεκριμενα αποτελεσματα για ομαδες πληθυσμου;

Ειπες ότι η επιστημη πρεπει να παρεχει αποδειξεις. Από ποτε οι στατιστικες μελετες είναι αποδειξεις; Μηπως είναι απλες ενδειξεις; Υπάρχει διαφορά αναμεσα σε ενδειξη και αποδειξη.

 

Οσον αφορα τώρα την θεολογία, πες μου τι το επιστημονικό έχει που δεν εντάσεται στην ιστορία, την κοινωνιολογία, στην φιλοσοφία και στην ψυχολογία. ΤΙΠΟΤΑ. αρα, δεν ειναι ξεχωριστή επιστήμη... Ειναι ενα απο τα παραγωγα της συγχρονης κοινωνίας...

Μα ουτε η φιλοσοφια ουτε η κοινωνιολογια ουτε η ψυχολογια ουτε καν η ιατρικη ΔΕΝ είναι ξεχωριστες επιστημες.

Ολες οι επιστήμες συνεργαζονται και δανειζονται πληροφοριες η μια απ’την άλλη.

Η ιατρικη π.χ παιρνει από βιολογια η οποία παιρνει από χημεία η οποία παιρνει από μαθηματικα κλπ.

Ενα άλλο παραδειγμα ειναι η αστρονομια, η οποια εμπεριεχει φυσικη μαθηματικα κλπ.

Το ιδιο ισχύει και με τη Θεολογια.

Αν ένα κι ένα έκαναν ΤΡΙΑ να’σαι σιγουρος ότι θα ειχαμε διαφορετικη Θεολογια.

Αν το ανθρωπινο ειδος ειχε ΕΝΑ μονο γενος (ερμαφροδιτο) να’σαι σιγουρος ότι επισης θα ειχαμε διαφορετικη Θεολογία.

 

Νομιζω ομως οτι δε χρειαζεται κανενα απ'αυτα τα επιχειρηματα.

Απ'τη στιγμη που η επιστημη εχει να κανει με τη παρατηρηση (με σκοπο να γνωρισω αυτο που παρατηρω), για μενα ειναι σιγουρο οτι η Θεολογια ειναι επιστήμη.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Ειλικρινά απορώ στο πως κατέληξες εκεί που κατέληξες. Θα μπορούσες να το αναλύσεις;

 

 

Στο σύνδεσμο της wikipedia φαίνεται ξεκάθαρα ποιες είναι οι μέθοδοι της Ανθρωπολογίας, τα αποτελέσματά τους είναι μετρήσιμα. Στη Θεολογία ποιο είναι το μετρήσιμο αποτέλεσμα;

 

Παρεπιπτόντως, η αναφορά σου στην Χριστιανική και γενικότερα Μονοθεϊστική θεολογία, είναι μάλλον εκτός θέματος, μιας και σε αυτό το thread δεν τέθηκε περιορισμός θρησκείας.

 

Το αρχικό απάσπασμα, το οποίο καλούμαστε να αναπτύξουμε, προέρχεται εμφανέστατα από μονοθεϊστική θεώρηση.

 

Σε ό,τι αφορά τον Ηράκλειτο θα ήθελα να μάθω από που προέρχεται το απόφθεγμα για να δω εάν πρόκειται για κάποιον αφορισμό ή για φράση ενός ευρύτερου κειμένου.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...