Jump to content

Ο Γέροντας Παστίτσιος!


Recommended Posts

Να με συμπαθάς πάρα πολύ, αλλά το θεωρώ ουσιαστικό ζήτημα.

 

Οι «ταμπελίτσες» κατά το κοινώς λεγόμενον είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο, όταν αυτοί που το χρησιμοποιούν συμφωνούν στο περιεχόμενο της «ταμπελίτσας».

 

Ας μείνουμε στο παράδειγμα των χορτοφάγων, αφού το προτιμάς. Χορτοφάγος σημαίνει πως δεν τρώω κρέας. Τώρα, υπάρχουν χορτοφάγοι light οι οποίοι τρώνε αυγά ή ψάρια και υπάρχουν και ακραίοι χορτοφάγοι οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να απαγορευτεί η κρεοφαγία. Εγώ λοιπόν παραδέχομαι πως είμαι χορτοφάγος. Είναι λογικό να υποθέσεις πως δεν τρώω μπέικον. Δεν μπορείς όμως να θεωρήσεις δεδομένο πως δεν τρώω αυγά. Αν όμως θεωρήσεις δεδομένο πως θέλω να απαγορευτεί η κρεοφαγία, τότε έχουμε πρόβλημα.

 

Κι υπάρχει κι ένα τρίτο πρόβλημα: π.χ. έχω μάθει να χωρίζω τον κόσμο σε κρεοφάγους και χορτοφάγους. Και πέφτω πάνω σε ένα χριστιανό ο οποίος συμπεριφέρεται σαν κρεοφάγος, αλλά τις μέρες της νηστείας συμπεριφέρεται σαν χορτοφάγος. Επειδή έτυχε να τον συναντήσω Τετάρτη κι επειδή δεν ξέρω πως υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις, τον έχω κατατάξει στους χορτοφάγους.

 

Επί προσωπικού λοιπόν, σε ρωτάω αν αυτό που κρίνεται είναι τα επιχειρήματά μου ή το ότι είμαι χορτοφάγος.

Link to comment
Share on other sites

 

Επί προσωπικού λοιπόν, σε ρωτάω αν αυτό που κρίνεται είναι τα επιχειρήματά μου ή το ότι είμαι χορτοφάγος.

 

Εγώ δεν λειτουργώ έτσι και έχω την δικιά μου κρίση.Γιατί δεν είμαι ούτε χορτοφαγος ούτε κρεατοφάγος/ούτε κομουνιστής ούτε χρυσαυγιτης/όυτε ορθόδοξος ούτε παγανιστής,ούτε σατανιστής,ούτε οτιδήποτε άλλο.

Προφανώς λοιπόν αν θέλω να φάω κρέας τρώω κρεάς και αν θέλω να φάω χόρτα θα φάω χόρτα,αν το σώμα μου το έχει ανάγκη.

Όπως πάλι αν ακούσω κάτι που με βρίσκει σύμφωνο από την Χ.Α ή κάτι που με βρίσκει σύμφωνο από την αριστερά το υιοθετώ.

Τό ίδιο και από την ορθόδοξη εκκλησία και παρόμοια με τον παγανισμό.

Εγώ λοιπόν με την δικιά μου κρίση θεωρώ πως δεν γίνεται να είσαι αντικειμενικός αν ανήκεις κάπου.

Σου έφερα και το παράδειγμα με τις ομάδες πιο πάνω.Σε ένα παιχνίδι λοιπόν Παναθηναικός-Ολυμπιακός όπως και να το κάνουμε όσοι είναι Ολυμπιακοί και όσοι είναι Παναθηναικοί όσο και να θέλουν την στιγμή που είναι συναισθηματικά δεμένοι με την ομάδα τους δεν υπάρχει περίπτωση να είναι αντικειμενικοί.Μπορούν να φωνάζουν όσο θέλουν υπερ της ομάδας τους αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η δικιά τους είναι καλύτερη.Ένας απλός φίλαθλος όμως μπορεί να κρίνει πιο αντικειμενικά.

Τις προάλλες έκανα συζήτηση με την μάνα μου η όποια άνεργη εδώ και 2 χρόνια,χωρίς σύνταξη,στο όριο της φτώχειας και παραδοσιακή αριστερή με παρελθόν στην ΚΝΕ.

Της είπα λοιπόν θέλω να μου απαντήσεις κάτι από περιέργια και πες μου αντικειμενικά μια και έζησες και την χούντα/Πότε ήταν πιο καλά από ποιότητα ζωής? το 1970 ή σήμερα?

Αφού είχε μια παύση και το σκέφτηκε μου είπε πως το 70' ήταν πιο καλά αλλά δεν ήταν και τόσο γιατί δεν μπορούσες να διαδηλώσεις,οπότε τώρα είναι καλύτερα...

Nα πως και εγώ c'est la vie?

c'est la vie από μέσα μου γιατί είναι και μάνα μου.

Edited by Αrtzuna
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που κατάλαβα είναι το εξής: λες πως εσύ είσαι αντικειμενικός, ενώ εγώ, επειδή ανήκω σε κάποια πλευρά, είμαι προκατειλημμένος, άρα εσύ είσαι σωστός κι εγώ λάθος. Δεν ξέρω αν κατάλαβα σωστά, αν όμως αυτό εννοείς, μη μου λες πως σέβεσαι την άποψή μου.

 

Φίλε μου, κανείς δεν είναι αντικειμενικός. Κι αυτό δεν είναι τραγοκερατιά. Το διατύπωσε ο Πρωταγόρας, ο Πλάτωνας αναγκάζεται να το παραδεχτεί (και καταφεύγει στον κόσμο των ιδεών) και είναι το πρώτο που μαθαίνεις στις ανθρωπιστικές επιστήμες.Κανείς δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός. Το λιγότερο, είμαστε επηρεασμένοι από την εποχή που ζούμε. Τον ίδιο άνθρωπο αν τον πάρεις και τον τηλεμεταφέρεις σε άλλη εποχή, θα πιστεύει διαφορετικά πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που κατάλαβα είναι το εξής: λες πως εσύ είσαι αντικειμενικός, ενώ εγώ, επειδή ανήκω σε κάποια πλευρά, είμαι προκατειλημμένος, άρα εσύ είσαι σωστός κι εγώ λάθος. Δεν ξέρω αν κατάλαβα σωστά, αν όμως αυτό εννοείς, μη μου λες πως σέβεσαι την άποψή μου.

 

Φίλε μου, κανείς δεν είναι αντικειμενικός. Κι αυτό δεν είναι τραγοκερατιά. Το διατύπωσε ο Πρωταγόρας, ο Πλάτωνας αναγκάζεται να το παραδεχτεί (και καταφεύγει στον κόσμο των ιδεών) και είναι το πρώτο που μαθαίνεις στις ανθρωπιστικές επιστήμες.Κανείς δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός. Το λιγότερο, είμαστε επηρεασμένοι από την εποχή που ζούμε. Τον ίδιο άνθρωπο αν τον πάρεις και τον τηλεμεταφέρεις σε άλλη εποχή, θα πιστεύει διαφορετικά πράγματα.

ΟΚ οι παρεμβολές είναι δεδομένες. Ωστόσο αν και όταν το συνειδητοποιήσουμε είναι δυνατόν να τις ελαχιστοποιήσουμε - κι ακόμα να τις απομονώσουμε έτσι ώστε από τη μια να μη χάνουμε τη λειτουργικότητά τους (δεν βρέθηκαν εκεί που είναι χωρίς λόγο) αλλά και να μη μας τυφλώνουν.

 

Πως γίνεται;

όσο πιο παθιασμένος ή "φανατικός" είναι κάποιος/α με κάτι τόσο εντονότερη η παρεμβολή. Οπότε η ελαχιστοποίηση ξεκινά από την ψύχραιμη θέαση.

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

Ωστόσο αν και όταν το συνειδητοποιήσουμε είναι δυνατόν να τις ελαχιστοποιήσουμε

 

Έστω. Αλλά τότε θεωρώ πως είναι πιο ειλικρινές - κυρίως στον εαυτό μας - να παραδεχόμαστε την αδυναμία μας προς κάποια πλευρά παρά να νομίζουμε πως είμαστε αμερόληπτοι.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που κατάλαβα είναι το εξής: λες πως εσύ είσαι αντικειμενικός, ενώ εγώ, επειδή ανήκω σε κάποια πλευρά, είμαι προκατειλημμένος, άρα εσύ είσαι σωστός κι εγώ λάθος. Δεν ξέρω αν κατάλαβα σωστά, αν όμως αυτό εννοείς, μη μου λες πως σέβεσαι την άποψή μου.

 

Φίλε μου, κανείς δεν είναι αντικειμενικός. Κι αυτό δεν είναι τραγοκερατιά. Το διατύπωσε ο Πρωταγόρας, ο Πλάτωνας αναγκάζεται να το παραδεχτεί (και καταφεύγει στον κόσμο των ιδεών) και είναι το πρώτο που μαθαίνεις στις ανθρωπιστικές επιστήμες.Κανείς δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός. Το λιγότερο, είμαστε επηρεασμένοι από την εποχή που ζούμε. Τον ίδιο άνθρωπο αν τον πάρεις και τον τηλεμεταφέρεις σε άλλη εποχή, θα πιστεύει διαφορετικά πράγματα.

Κάνουμε κουβέντα και ο καθένας βγάζει συμπεράσματα απο αυτήν,δεν είμαστε οι 2 μας.

Με επιχειρηματα σου έχω κάνει Οοολη την κουβέντα.Δεν είδα να τα αντικρούεις.Εγώ δεν μίλησα για σωστό και λάθος,απόδειξε την γνώμη σου και άσε τους υπόλλοιπους να κρίνουν/οι περισσότεροι άλλωστε θα συμφωνήσουν μαζί σου/δεν καταλαβαίνω τον λόγο αποχώρησης πέρα του θυμού.

Επίσης τα στερεότυπα εγώ δεν τα θεωρώ επιχειρήματα και ας ειπε οτι θέλει ο Πρωταγόρας.Δες καλύτερα τον Ηράκλειτο.

Σέβομαι την άποψη του καθενός στο πλαίσιο της ελευθερίας της σκέψης.

Από το να μιλάτε δέκα ομοιδεάτες αναμεταξύ σας και να συμφωνείτε στα ίδια και στα ίδια βάλτε της αξίες τα επιχειρήματα και τις απόψεις σας και συζητήστε τα και με μια διαφορετική άποψη.Δες το σαν προκληση.

Αλλά, προφανώς έχω χαλάσει χρόνο και ενέργεια να απαντάω στο τίποτα.

Αυτό είναι το δικό μου μάθημα.

Αντε και γεια για την ώρα

Link to comment
Share on other sites

δεν καταλαβαίνω τον λόγο αποχώρησης

 

Ιδού:

 

τα στερεότυπα εγώ δεν τα θεωρώ επιχειρήματα

...

Αλλά, προφανώς έχω χαλάσει χρόνο και ενέργεια να απαντάω στο τίποτα.

...

Αντε και γεια για την ώρα

 

Πες ό,τι θες, αλλά τα παραπάνω, μόνο σεβασμό στην άποψη του άλλου δεν τα θεωρώ. Αν μη τι άλλο, παρά τη διαφωνία μας, εγώ δεν αναφέρθηκα τόσο apajivtik;a στις δικές σου απόψεις.

 

Over and out._

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορώ να καταλάβω πως καταλήξατε εδώ... Λέτε το ίδιο πράγμα:

Tράγε,

την ξέρω την άποψη σου και την σέβομαι,μέχρι το σημείο που παραμένει ως άποψη.

 

Ας μείνουμε στο παράδειγμα των χορτοφάγων, αφού το προτιμάς. Χορτοφάγος σημαίνει πως δεν τρώω κρέας. Τώρα, υπάρχουν χορτοφάγοι light οι οποίοι τρώνε αυγά ή ψάρια και υπάρχουν και ακραίοι χορτοφάγοι οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να απαγορευτεί η κρεοφαγία. Εγώ λοιπόν παραδέχομαι πως είμαι χορτοφάγος. Είναι λογικό να υποθέσεις πως δεν τρώω μπέικον. Δεν μπορείς όμως να θεωρήσεις δεδομένο πως δεν τρώω αυγά. Αν όμως θεωρήσεις δεδομένο πως θέλω να απαγορευτεί η κρεοφαγία, τότε έχουμε πρόβλημα.

 

Ο Artzuna εννοεί πως δεν πρέπει να απαγορευτεί η κρεατοφαγία για μία άποψη. Τίποτε περισσότερο. Τουλάχιστον, έτσι το είδα εγώ που είμαι απ' έξω...

Link to comment
Share on other sites

Ύστερα από 12 σελίδες, θεωρώ ότι ο καθένας/ καθεμία έχει εκφράσει τα όποια επιχειρήματα έχει και απλώς επαναλαμβανόμαστε γιατί κάποιοι από τους συνομιλητλες μας είτε διαβάζουν αποσπασματικά, είτε - κατά το κοινώς λεγόμενο - "μετακινούν το τέρμα". Ως εκ τούτου, αυτό είναι το τελευταίο μου μήνυμα στο νήμα που έχει το όνομα αυτό και έχει ενταχθεί στη συγκεκριμένη ενότητα.

 

Κοιτα, τα ελληνικα καναλια και περιοδικα παιζουν σε καθημερινη βαση σκουπιδια τυπου γυμνοστηθες περσονες, κουτσομπολια και άλλα αχρηστα.

 

Το να προβληθεί ως κάτι αξιοπερίεργο (κάτι που υποστηρίζουν 3 μοναχοί και οι φίλοι τους), άντε και προβάλλεται... Το να προβληθεί σαν κάτι σοβαρό (παρακινώντας ουσιαστικά τα πλήθη σε καταναλωτικό όργιο ελέω επικείμενου πολέμου) και να μην κουνιέται μύγα (για διασπορά ψευδών ειδήσεων και πρόκληση πανικού), ενώ την ίδια στιγμή να συλλαμβάνεται ο Παστίτσιος θεωρούμενος επικίνδυνος για "εξέγερση των πιστών", ε... αν μη τι άλλο είναι παράδοξο...

 

Αντε παλι με το μεσαιωνα…

Δηλαδη βρε παιδια η ατυχεστατη περιπτωση συλληψης του 27χρονου θα μας φερει στο μεσαίωνα; ποτε ξαναγινε κατι τετοιο (εκτος κι αν εννοεις κατι άλλο); μηπως υπερβαλλουμε λιγο;

 

Λοιπόν, η ατυχέστατη περίπτωση σύλληψης του Παστίτσιου, συζητιόταν παράλληλα με την ταινία εναντίον του Ισλάμ. Για το εγχώριο σίριαλ, να σημειώσω ότι εκ του αποτελέσματος και μόνον αποδεικνύεται "ατυχέστατη" η σύλληψη. Ήτοι, αν δεν είχαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες και το είχαμε καταπιεί αμάσητο θα είχε δημιουργηθεί προηγούμενο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την ταινία για το Ισλάμ. Αν αρχίσουμε να κάνουμε εκπτώσεις στα ιδεώδη του πολιτισμού μας και τα δικαιώματά μας, σε λίγο θα έχουμε κυνήγι μαγισσών στις πλατείες. Και δεν υπερβάλλω καθόλου. Σε άλλο ιδεολογικό πλαίσιο καταστράφηκαν χιλιάδες ζωες στην Αμερική του Μακάρθι. Θέλω να πω, ότι το αν θα ζήσουμε νέο μεσαίωνα ή όχι εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τα δικά μας ανακλαστικά, όχι από τις ορέξεις κάθε φανατικού, οι οποίες είναι και σαφώς δηλωμένες.

 

 

Παλι τα ακρα..

Ουτε μιλησε κανεις για φιμωση ουτε ειπα ότι πρεπει ν’απαγορευτει η τηλεοραση.

 

Τότε τι ακριβώς λες; Να καθιερωθεί η αυτολογοκρισία. Σε ποιο ακριβώς βαθμό; Θα καταδείξω παρακάτω πόσο παράλογο είναι αυτό περί διαβάθμισης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μια και την ανεφερες λοιπον, η Ντενιση (σε σχεση με τη Θωδη) μπορει να’ναι βεβαια κι αυτη ψωνιο όμως φαινεται -και είναι- ψυχικα και διανοητικα σε πολύ καλυτερη κατασταση. Εδειχνε καποια ανωτεροτητα στις προσβολες κι αν θυμαμαι καλα ειχε παει κι η ιδια σε παρασταση του Λαζοπουλου πραγμα που δειχνει μια πιο ψυχραιμη αντιμετωπιση στη σατιρα. Η Θωδη απ’την άλλη εδειχνε οχι και τοσο συγκροτημενο ψυχικα ατομο. Φαινοταν οτι ηταν 'χαζουλα'.. Γι’αυτό και ισως ηθελε λιγο διαφορετικη προσεγγιση.

Πιο παλια στη παρεα μου ειχαμε έναν με καπως πιο ..κουνημενο μυαλο (με επισημο χαρτι) και δεν του πολυκαναμε πλακες γιατι ακριβως δεν ξεραμε πως θα το επαιρνε.

 

Ωραία λοιπόν. Από το παραπάνω να συμπεράνω ότι πρέπει να εκλαμβάνουμε τους φονταμενταλιστες ως ψυχολογικά διαταραγμένους. ΟΚ...

 

Βάσει, λοιπόν, του παραπάνω και προκειμένου να μην θιγεί κανένας ποια είναι τα επιτρεπτά όρια σάτιρας; Είναι βαθμίδα 3 ή βαθμίδα 0,5; Γιατί είτε στη μία, είτε στην άλλη περίπτωση, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι η αυτολογοκρισία όλης της κοινωνικής έκφρασης πάει στη βαθμίδα 0,5 για να μην ενοχλείται κανείς, ποιος σου λέει ότι δεν θα βρεθούν κάποιοι με όριο σάτιρας 0,00009 που θα ενοχληθούν είτε επειδή νομίζουν ότι τους έθιξες τον όσιο, είτε επειδή νομίζουν ότι τους έθιξες τον ΜΠΑΟΚ; Φαντάζομαι ότι αν σε πρώτη φάση πάψουμε να γελάμε, και σε δεύτερη το βουλώσουμε μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα προσβάλλουμε κανέναν.

 

Συμβάλλοντας επομένως προς αυτή την κατεύθυνση, και αφού μετά από πενηνταράκια έκανα την άποψή μου, δυάρα τσακιστή, αποχωρώ από την κουβέντα.

Link to comment
Share on other sites

@minerva

Αναγνωριζω οτι εχεις καποιο δικιο κι οτι ισως η ιδεα της σατιρας ερχεται σε αντιθεση με οποιοδηποτε περιορισμο αλλα απ'την αλλη αυτο το "διχως ορια" καπου με τρομαζει.

 

Μου αρεσει να κανω πλακα να γελαω και να ειρωνευομαι(!) αλλα αν καταλαβω οτι ο αλλος ζοριζεται πολυ και εχει προβλημα, προσωπικα τουλαχιστον, καπου θα χαλαρωσω και θα "αυτο-περιορισω" το θεμα (φυσικα δεν ισχυει αυτο στο "αβαπτιστο" χο χο χο ...!) .

 

 

 

Εξαρταται με το πως εκφραζεται το θρησκευτικο συναισθημα ή η πιστη.

...

...δε θεωρω την πιστη γενικα γελοια, αλλα υπαρχει πιστη και πιστη

Δηλαδη υπαρχει ο «ενδεδειγμενος» και «καταλληλος» τροπος και υπαρχει και ο «μη καταλληλος» τροπος να εκφρασεις το θρησκευτικο σου συναισθημα;

Ποιος το οριζει αυτό; Μπορει να μπει καλουπι στο πως θα εκφραστεις;

Κάποιος π.χ. μπορει να του’ρχεται να το ριξει στο χορο (το’κανε κι ο Ζορμπας…).

 

Το ότι εσυ δεν θα’κανες κατι τετοιο σου δινει το δικαιωμα να πεις «είναι γελοιο»;

 

 

Η πιστη στο ζωοδοτη ηλιο δε μου φαινεται τοσο ηλιθια οσο η πιστη σε ενα γερο που καθεται πανω στα συννεφα ασπουμε.

..δε θεωρω την πιστη γενικα γελοια, αλλα υπαρχει πιστη και πιστη...

Το ιδιο με πιο πανω.

Ποιος εισαι εσυ που θα ορισεις ποια πιστη ειναι γελοια και ποια οχι;

Στη τελικη (και για να κανω το δικηγορο του διαβολου) μπορει καποιος να σου πει ότι «ξερεις, το να πιστευεις σε ένα πλανητη γεματο υδρογονο και πλασμα ειναι πολύ πιο γελοιο απ’το να πιστευεις σ’ένα αγνωστο (αορατο) και πανσοφο γερο καπου εκει ψηλα»

 

Είναι καθαρα προσωπικη υποθεση το τι μορφη και συμβολο θα χρησιμοποιησει ο καθενας για το Υπερτατο Ον.

 

Οφειλεις να τα σεβεσαι όλα, και αν νομιζεις ότι κατι είναι γελοιο καλο θα είναι να το κρατησεις για τον εαυτο σου και να σεβαστεις τον άλλο.

 

 

 

... (και η επιστημη εμπεριεχει πιστη)

Αντε να το πιάσουμε κι αυτό αφου ετσι κι αλλιως εχουμε ξεφυγει απολυτα απ’το θεμα…

Γνωριζω ότι η επιστημη εμπεριεχει παρατηρηση. Επισης γνωριζω ότι εμπεριεχει αμφισβητηση (το αντιθετο της πιστης).

Οποτε μπορεις λιγο να μου το αναλυσεις αυτό;

 

 

..

Edited by rasputin
Link to comment
Share on other sites

 

Δηλαδη υπαρχει ο «ενδεδειγμενος» και «καταλληλος» τροπος και υπαρχει και ο «μη καταλληλος» τροπος να εκφρασεις το θρησκευτικο σου συναισθημα;

 

Φυσικα και υπαρχει -για μενα οπως και για τον καθενα ξεχωριστα.

 

 

 

Ποιος το οριζει αυτό; Μπορει να μπει καλουπι στο πως θα εκφραστεις;

 

Εγω φυσικα το οριζω για μενα.

 

Το ότι εσυ δεν θα’κανες κατι τετοιο σου δινει το δικαιωμα να πεις «είναι γελοιο»;

 

Δε μου δινει το δικαιωμα κατι να μου φαινεται γελοιο? δε μου δινει το δικαιωμα να το πω? τι εννοεις?

 

 

Ποιος εισαι εσυ που θα ορισεις ποια πιστη ειναι γελοια και ποια οχι;

 

Εγω φυσικα θα ορισω τι ειναι γελοιο και τι οχι-για μενα.

 

Στη τελικη (και για να κανω το δικηγορο του διαβολου) μπορει καποιος να σου πει ότι «ξερεις, το να πιστευεις σε ένα πλανητη γεματο υδρογονο και πλασμα ειναι πολύ πιο γελοιο απ’το να πιστευεις σ’ένα αγνωστο (αορατο) και πανσοφο γερο καπου εκει ψηλα»

 

Είναι καθαρα προσωπικη υποθεση το τι μορφη και συμβολο θα χρησιμοποιησει ο καθενας για το Υπερτατο Ον.

 

Δεν ανεφερα την επιστημη σε σχεση με την πιστη στο Ανωτερο αλλα σε σχεση με την πιστη γενικα.

 

Οφειλεις να τα σεβεσαι όλα, και αν νομιζεις ότι κατι είναι γελοιο καλο θα είναι να το κρατησεις για τον εαυτο σου και να σεβαστεις τον άλλο.

 

Γιατι? Και τι σημαινει "σεβασμος" για σενα?

 

 

Αντε να το πιάσουμε κι αυτό αφου ετσι κι αλλιως εχουμε ξεφυγει απολυτα απ’το θεμα…

Γνωριζω ότι η επιστημη εμπεριεχει παρατηρηση. Επισης γνωριζω ότι εμπεριεχει αμφισβητηση (το αντιθετο της πιστης).

Οποτε μπορεις λιγο να μου το αναλυσεις αυτό;

 

 

"We have no right to assume that any physical laws exist, or if they have existed up until now, that they will continue to exist

in a similar manner in the future. "

 

"Science cannot solve the ultimate mystery of nature. And that is because, in the last analysis, we ourselves are a part of the

mystery that we are trying to solve. "

 

~Max Planck

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Δηλαδη υπαρχει ο «ενδεδειγμενος» και «καταλληλος» τροπος και υπαρχει και ο «μη καταλληλος» τροπος να εκφρασεις το θρησκευτικο σου συναισθημα;

Ποιος το οριζει αυτό; Μπορει να μπει καλουπι στο πως θα εκφραστεις;

Κάποιος π.χ. μπορει να του’ρχεται να το ριξει στο χορο (το’κανε κι ο Ζορμπας…).

 

Το ότι εσυ δεν θα’κανες κατι τετοιο σου δινει το δικαιωμα να πεις «είναι γελοιο»;

 

 

Είναι καθαρα προσωπικη υποθεση το τι μορφη και συμβολο θα χρησιμοποιησει ο καθενας για το Υπερτατο Ον.

 

Οφειλεις να τα σεβεσαι όλα, και αν νομιζεις ότι κατι είναι γελοιο καλο θα είναι να το κρατησεις για τον εαυτο σου και να σεβαστεις τον άλλο.

 

..

 

Η πίστη και το θρησκευτικό συναίσθημα δεν μπαίνουν σε καλούπια... δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος να εκφράσει κάποιος το θρησκευτικό συναίσθημα γιατί ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός... το τι νιώθει ο άνθρωπος όταν έρχεται σε επαφή με το "θεό" είναι μια πολύ προσωπική, εσωτερική, μυστική υπόθεση, είναι διάλογος, είναι ειλικρίνεια, είναι η επαφή με τον αληθινό μας εαυτό, με κομμάτια δικά μας που κρύβουμε πίσω από τη μάσκα της καθημερινής εμφάνισης. Είναι διαδικασία εξαγνιστική, σα να βλέπεις για πρώτη φορά τον εαυτό σου σε καθρέπτη, είναι δάκρυα θλίψης και δάκρυα ευγνωμοσύνης, είναι νιώσιμο ολοκληρωτικό του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος...

 

Δεν υπάρχουν γελοίες μορφές, ούτε γελοία σύμβολα... αν κάποιος πιστεύει σε έναν θεό, σε πολλούς θεούς, αν πιστεύει στον ήλιο, στο φεγγάρι, σε ένα λουλούδι, ή στην πεθαμένη του γιαγιά πάλι είναι αξιοσέβαστο το θρησκευτικό του συναίσθημα... Η πίστη δεν είναι αγώνας μεταξύ "ανώτερων και κατώτερων" μορφών, συμβόλων, θρησκειών, η πίστη δεν είναι ποτέ γελοία. Μπορεί στα μάτια μας να φαίνεται "γελοία", αλλά δεν έχει σημασία τι βλέπουν τα μάτια μας, σημασία έχει τι δεν βλέπουν.

Link to comment
Share on other sites

Φυσικα και υπαρχει -για μενα

...

Εγω φυσικα το οριζω για μενα.

...

Δε μου δινει το δικαιωμα κατι να μου φαινεται γελοιο? δε μου δινει το δικαιωμα να το πω? τι εννοεις?

...

Εγω φυσικα θα ορισω τι ειναι γελοιο και τι οχι-για μενα.

...

 

Γιατι? Και τι σημαινει "σεβασμος" για σενα?

 

Αμαν βρε devaraja, εφόσον αφορουν εσενα γιατι δεν τα κρατας για εσενα αντι να τα δημοσιοποιεις σε φορουμ;

 

Τι δεν καταλαβαινεις; τα αυτονοητα;

Φυσικα και εχεις δικαιωμα να σου φαινεται κατι γελοιο αλλα όχι δεν μπορεις να το πεις (δημοσια) από στοιχειωδη ανοχη και ευγένεια προς τον άλλο! (χρησιμοποιησε άλλη λεξη στη τελικη)

Αν αρχισουμε και αποκαλουμε ο ενας τον άλλο γελοιο (διοτι όταν λες γελοια τα πιστευω του εμμεσα λες τον ιδιο) τι νομιζεις ότι θα γινει; θα καταληξουμε σε μπινελικια ή όχι; Θα προσβληθείς ή όχι αν σε πει καποιος «γελοίο»;

 

Κι αν καταλαβα καλα, με ρωτας τι σημαινει «σεβασμος»;

Ουτε τη λεξη δεν γνωριζεις; ρωτα τους γονεις σου τι σημαινει «σεβασμος» ή ανοιξε λεξικο.

Φιλε μου συμπεριφέρεσαι σα κακομαθημενο 15χρονο και πραγματικα δε περιμενα κατι τετοιο από εσενα.

Μηπως ν’αφησουμε χριστιανισμους, παγανισμους και υψηλες φιλοσοφιες και να πιασουμε τα βασικα;

 

Οριστε λοιπον ένα βασικο:

 

-Στοιχειώδης ευγένεια και σεβασμος προς τον άλλο και τα (οποια) πιστευω του!

(hint: ΔΕΝ υπαρχει σεβασμος όταν αποκαλεις τη πιστη του αλλου «γελοια»!)

 

Δε το πιστευω ότι κανω τετοιου ειδους «μαθημα»…

 

..

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι σε όλα τα θέματα που θίξατε και όλες τις αποχωρήσεις που έγιναν, δε δώσατε σημασία σε κάτι που ειπωνόταν πού και πού, στο μέτρο. Έπειτα απλώς κολλούσατε σε λέξεις και φράσεις, γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς σε μια κοινότητα συζητήσεων κάθε λέξη μετράει.

 

Χθες είδα μια ταινία, το "We are legion - the story of the hactivists", δηλαδή τη μισοείδα γιατί ήμουν πολύ κουρασμένη και με έπαιρνε και ο ύπνος πού και πού. Θίγει το θέμα της ελευθερίας του λόγου άμεσα και έχει να κάνει και με το θέμα μας, καθότι είχε γίνει μια μεγάλη επίθεση στους σαϊεντολόγους από τη μεριά των Ανώνυμους.

 

Αν δεν κρατηθούν τα όρια από τη μία ή την άλλη πλευρά, τότε τα πράγματα εξωθούνται στα άκρα. Και οφείλω να ομολογήσω, ότι μετά από όλες αυτές τις σελίδες αυτού του θέματος και όλων αυτών των άρθρων και απόψεων που έχω ακούσει κι έχω διαβάσει, προτιμώ να υπάρχει μια ακραία σάτιρα, παρά καμία.

 

Ο σεβασμός σε μία πίστη σταματάει εκεί που αυτή η πίστη δε σέβεται εμένα. Κι αυτό συμβαίνει όταν η πίστη δεν έχει παραμείνει πίστη, αλλά έχει μεταλλαχθεί σε επιχείρηση. Ο κάθε γέροντας που θα γράψει ένα βιβλίο για να "μεταδώσει" τις ιδέες του, θα πρέπει να ξέρει ότι θα στοχοποιηθεί γι'αυτές. Γιατί άπαξ και δημοσιοποιηθεί η άποψή σου, θα υπάρξει αντίλογος. Και δε βρίσκω πού είναι το κακό σε αυτό και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θεωρείται βλασφημία. Από την άλλη, αν πάω στον τάφο του γέροντα και σπάσω τα μάρματα και βάψω τα κόκαλά του σε διάφορα χρώματα και τα κρεμάσω στα δέντρα, τότε ναι, είναι βλασφημία και εκεί θα πρέπει να υπάρξει τιμωρία.

Link to comment
Share on other sites

Ο σεβασμός σε μία πίστη σταματάει εκεί που αυτή η πίστη δε σέβεται εμένα. Κι αυτό συμβαίνει όταν η πίστη δεν έχει παραμείνει πίστη, αλλά έχει μεταλλαχθεί σε επιχείρηση. Ο κάθε γέροντας που θα γράψει ένα βιβλίο για να "μεταδώσει" τις ιδέες του, θα πρέπει να ξέρει ότι θα στοχοποιηθεί γι'αυτές. Γιατί άπαξ και δημοσιοποιηθεί η άποψή σου, θα υπάρξει αντίλογος. Και δε βρίσκω πού είναι το κακό σε αυτό και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θεωρείται βλασφημία. Από την άλλη, αν πάω στον τάφο του γέροντα και σπάσω τα μάρματα και βάψω τα κόκαλά του σε διάφορα χρώματα και τα κρεμάσω στα δέντρα, τότε ναι, είναι βλασφημία και εκεί θα πρέπει να υπάρξει τιμωρία.

ειπα να μην ξαναγραψω αλλά θέλω να καταλάβω τον τρόπο σκέψης.

Βρε Δανάη,ολα καλά αυτά που γράφεις για τον σεβασμό.

Απλά φαίνεται να μην είσαι ενημερωμένη.

Ο συγκεκριμένος γέροντας ουδέποτε έγραψε κανένα βιβλίο.Καθόταν εκεί στο όρος με ένα παξιμάδι και είχε πολλούς επισκέπτες.

Βιβλία εκδόσαν κάποιοι που τον συνάντησαν και άκουσαν λόγους του και συζητήσεις αλλά και για κάποια λεγώμενα θαύματα.

Και αν έμπαινες στο site όπως και σε άλλα και δεις τα σχόλια,ξεχυλίζουν από κακία και εμπάθεια.

Μην με βάζετε να τα κάνω copy paste.

To να αλλάζεις την φωτογραφία ενός καλόγηρου με παστίτσιο και διάφορα άλλα δηλαδή είναι σάτυρα και μάλιστα καλοπροαίρετη.ΟΚ

post-897-0-96137200-1349858493_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...