Δανάη Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Διαβάζοντας το εξής παλαιότερο θέμα "Τέχνη και ηλικία" και φτάνοντας σιγά σιγά σε εκείνη την ηλικία που όλοι περιμένουν τον απόγονό σου, αναρωτήθηκα αν υπάρχει "σωστός" και "λάθος" τρόπος να χειριστείς το θέμα μαγεία μέσα στην οικογένεια. Λάθος τρόπους γνωρίζω, αλλά κάποιον σωστό δεν έχω ακούσει (τα καλά ακούγονται πιο δύσκολα). Έστω ότι το έτερον ήμισυ δεν έχει πρόβλημα με την ενασχόλησή σου, τίθεται το θέμα του παιδιού (θεωρώντας ότι υπάρχει για χάρη της συζήτησης): Εάν ο/η σύζυγος είναι των ίδιων ενασχολήσεων, τι όρια θα έπρεπε να μπουν για το παιδί. Δηλαδή ελεύθερη πρόσβαση σε όλη τη γνώση, πρόσβαση με βάση τις γνωστικές του ικανότητες, καμία πρόσβαση πριν από κάποια συγκεκριμένη ηλικία; Εάν ο/η σύζυγος ασπάζεται άλλες πεποιθήσεις (κι εφόσον είναι σύζυγος τότε θεωρώ ότι δεν αντιτίθεται στο σύζυγό της/του), χρειάζεται κάποια συμφωνία μεταξύ των γονέων, αλλά πόσο θεμιτό είναι αυτό; Και τι παραμέτρους θα λάβουν υπόψη τους για μια τέτοια συμφωνία; Άν το έτερον ήμισυ δε θέλει ούτε λέξη να ακούσει για την τέχνη... Εκεί μπαίνουμε σε δύσκολες συζητήσεις με υποπεριπτώσεις, οπότε ας το αφήσουμε προς το παρόν. Καθότι δεν έχω προσωπική εμπειρία, αναρωτιέμαι εκ του ασφαλούς αν οι γονείς περιορίζουν την "τέχνη" για χάρη του παιδιού ή το αφήνουν ελεύθερο να παρατηρεί και να συμμετέχει, φαντάζομαι ότι στην πράξη τα πράγματα δεν μπορεί να είναι πολύ ξεκάθαρα. Αλλά έχει νόημα να μπουν κανόνες; Συνέχεια μιλάμε για τη δεκτικότητα των παιδιών και πώς τη στερούνται στην πορεία εξαιτίας του περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνουν. Από την άλλη όμως θα αφήνατε πλήρη πρόσβαση στη γνώση; Θα αντιμετωπίζατε το παιδί σαν μαθητευόμενο; Θα ξεκινούσατε με τεχνικές διαλογισμού από μικρή ηλικία; Θα ζητούσατε από το παιδί εχεμύθεια; Πώς το σκέφτεστε το όλο θέμα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reckless Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 (edited) Μιας κ για μενα το παιδι υπαρχει, τα εχω σκεφτει τα πραγματα πολυ επιφανειακα μιας κ ειναι πολυ μικρο ακομα. Η γνωμη μου ειναι οτι η τεχνη δεν περιοριζεται και δεν μπορεις να κανεις κατι τετοιο. Το "παρατηρω και συμμετεχω" γινεται επι ισους ορους. Δεν μπορει να γινει εν μερη και γιαυτο το λογο η προσβαση στη γνωση θα ειναι ελευθερη και δεδομενη αλλα θα ειναι οταν φτασει σε μια ηλικια που θα κρινω οτι ειναι συγκροτημενο κ μπορει να την αξιολογησει αν φυσικα το επιλεξει. Αν κρινω απο τον εαυτο μου, αυτο γινεται μετα τα 15. Αυτο που μπορεις να κανεις με ενα παιδι ειναι να το βοηθησεις να διαμορφωσει εναν τροπο σκεψης και μια κουλτουρα οπου θα αγαπαει και θα σεβεται την φυση και θα του αρεσει να ανακαλυπτει το περιβαλλον του κ τον εαυτο του. Η επαφη με την φυση ειναι κατι πολυ σημαντικο που εγω ευτυχως το ειχα και το εχω ακομα και αυτο προσπαθω να μεταφερω κ στο παιδι μου. Τρελαινομαι να βλεπω τον μικρο που δεν ειναι ουτε δυο χρονων να χαιρεται κ να γελανε κ τα αυτια του οταν πηγαινουμε για βολτα στην εξοχη κ ακολουθαμε μονοπατια κ να τρεχει κ να παιζει με κλαδια κ κουκουναρια, μαρεσει να τον βλεπω να χαζευει τον ουρανο και το φεγγαρι, μαρεσει να τον βλεπω να χαιρεται την θαλασσα. Μαρεσει που εχει ιδιαιτερη σχεση με τα ζωα μιας κ χαιδευει ολες τις γατες και τους σκυλους της γειτονιας (εκτος απο ενα μεγαλο λυκοσκυλο που πρεπει να το χαιδεψω πρωτα εγω γιατι φοβαται), να τον βαζω πανω σε αλογα και κρατωντας τα απο την χαιτη να φωναζει ντει ντει, μαρεσει που παει με τον παππου του στο χωριο κ ταιζει τις κατσικουλες και που οταν βλεπω οτι εχει καλο καιρο κ ανοιγω την πορτα να φωναζει μπαμπα βολτα! Την ανοιξη, τα κουβαδακια του κ βουρ στον κηπο για κηπουρικη. Σε καλο δρομο ειμαστε προς το παρρον... /> Αυτό που χρειάζεται ένα παιδί, είναι η πνευματική καλλιέργεια μέσα από λογοτεχνία, ποίηση, μύθους, μουσική , χορό, θέατρο. και σιγά σιγά με μικρά βήματα να ερευνά το μυστήριο έτσι ώστε όταν αποκτήσει την ωριμότητα τον σεβασμό, την αυτοπειθαρχια, την αντικειμενικότητα να προχωρησει στην τέχνη.Αυτό που ουσιαστικά χρειάζεται, είναι ένα σωστό υπόβαθρο. Συμφωνω απολυτα με τον dartsan Αληθεια πως το σκεφτεστε οι υπολοιποι? Υγ. Ευχαριστω για το θεμα δαναη πολυ καλο! Edited January 10, 2013 by reckless Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panas o trismegistos Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 (edited) Καθότι δεν έχω προσωπική εμπειρία, αναρωτιέμαι εκ του ασφαλούς αν οι γονείς περιορίζουν την "τέχνη" για χάρη του παιδιού ή το αφήνουν ελεύθερο να παρατηρεί και να συμμετέχει, φαντάζομαι ότι στην πράξη τα πράγματα δεν μπορεί να είναι πολύ ξεκάθαρα. Αλλά έχει νόημα να μπουν κανόνες; Συνέχεια μιλάμε για τη δεκτικότητα των παιδιών και πώς τη στερούνται στην πορεία εξαιτίας του περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνουν. Από την άλλη όμως θα αφήνατε πλήρη πρόσβαση στη γνώση; Θα αντιμετωπίζατε το παιδί σαν μαθητευόμενο; Θα ξεκινούσατε με τεχνικές διαλογισμού από μικρή ηλικία; Θα ζητούσατε από το παιδί εχεμύθεια; Πώς το σκέφτεστε το όλο θέμα; Ενδιαφέρον μα και λεπτό θέμα . Θεωρητικά , πιστεύω ότι σε ηλικία π.χ. 8 χρονών θα πρέπει ο γονιός να αρχίσει να μαθαίνει στο παιδί θεωρητική μαγεία και στην ηλικία τον 10 ετών να το βάλει σιγά σιγά στην πρακτική . Δεν θα αντιμετώπιζα το παιδί μου σαν μαθητευόμενο . Μα σαν παιδί μου , όπως θα του μάθαινα να δένει τα κορδόνια του , να βουρτσίζει να δόντια του έτσι και αυτό!!! Φυσικά και θα του εξηγούσα ότι όλα αυτά είναι πολύ προσωπικά και οικογενειακό μυστικό μας και δεν πρέπει να μιλήσει για αυτά στον κόσμο και ούτε καν στους φίλους του. * Και το αυτονόητο , πριν την ηλικία τον 8 χρόνων . Εννοείτε δεν θα κακολογήσουμε την μαγεία , ούτε θα το αφήσουμε να ακούει από ηλίθιους συγγενείς οτι αυτά τα πράγματα είναι σατανικά και τέτοιες μπούρδες . Γιατί αλλιώς θα το κατά μπερδέψουμε το παιδί !!! Edited January 12, 2013 by panas o trismegistos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chaos Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Δεν συμφωνώ με διδασκαλία της μαγείας στην παιδική ηλικία, ούτε θεωρητικά ούτε πρακτικά.. Τα παιδιά έχουν την τάση να πιστεύουν τους γονείς τους, ακόμα και αν κάνουν λάθη, και όσο ένας γονιός μαθαίνει ακόμα τη μαγεία ορθό θα ήταν να μην αποκτήσει μαθητή.. Επίσης τα παιδιά μιλάνε.. και τα παιδάκια που δεν μπορούν να καταλάβουν τη διαφορετικότητα γίνονται πολλές φορές σκληρά και ακόμα πιο σκληροί οι γονείς τους.. καλό θα είναι να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους.. Να μάθουν τα παιδιά από τους μάγους γονείς να αγαπάνε τη φύση, τα ζώα, τη φιλοσοφία κτλ ακούγεται αρκετά καλό, αλλά για περισσότερα καλύτερα οι γονείς να περιμένουν να μπει το καμάρι τους στην εφηβεία ώστε να μπορεί να κατανοήσει τι κάνει και να έχει διαμορφώσει ένα μεγάλο μέρος του χαρακτήρα του χωρίς την μαγική παρέμβαση των γονιών του.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minerva Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 (edited) Tα παιδικά μάτια βλέπουν τα πάντα μαγικά καθώς τα ανακαλύπτουν για πρώτη φορά. Πολύ περιεκτικά, λοιπόν, θα απαντούσα " πρόσβαση με βάση τις γνωστικές του ικανότητες". reckless, είσαι πολύ τυχερός άνθρωπος! :)/> Edited January 12, 2013 by Minerva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Φοίνικας Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Αν..για κάποιον η μαγεία είναι αποκλειστικά θέμα πρακτικής θα έλεγα οτι θα ήταν καλύτερο να αφήσει το παιδί έξω από αυτό μέχρι να φτάσει σε μια ηλικία που όχι απλώς να καταλαβαίνει και να μπορεί να κρίνει(γιατί από όσο με θυμάμαι και από τα 7 μου μια χαρά καταλάβαινα αν έμπαινε κάποιος στον κόπο να μου εξηγήσει)αλλά και να ανακαλύψει την πρακτική μαγεία μόνο του..Σε περίπτωση που υπάρχει κλίση δεν βλέπω κάποιο ιδιαίτερο λόγο να μην του δωθεί μια βάση από τους γονείς..ή κάποιο σημειωματάριο.. Σε περίπτωση όμως που για κάποιον η μαγεία είναι κάτι ευρύτερο θεωρώ πολύ..αδέξια κίνηση να στερήσει τις συγκεκριμένες γνώσεις από ένα παιδί οποιασδήποτε ηλικίας.. Από τα πιο απλά..πχ να ξέρουν τι σημαίνει disney..(γιατί το να έχεις ως πρότυπο τον πρίγκιπα Φίλιππο και την πριγκίπισσα Aurora,είναι σαφώς καλύτερο από το να έχεις την Ντόρα την μικρή εξερευνήτρια..)Να ξέρουν οτι υπάρχουν ωραία βιβλία,και ιστορίες στις οποίες περιγράφονται νεράιδες,μάγοι,δράκες και ιππότες..Και φυσικά να νιώθουν οτι η ζωή δεν είναι μόνο το σχολείο, ο justin bieber και οι συμμαθητές τους που κάνουν σχέσεις από την πέμπτη δημοτικού.. Έως τα πιο σύνθετα..αυτό που κάνει ο reckess,το να δημιουργείς ωραία ατμόσφαιρα στο σπίτι, το να κρατάς το παιδί όσο πιο αδέσμευτο γίνεται από το..όχι και τόσο καλό,ομολογουμένως,σύστημα που μας προσφέρει η κοινωνία μας..και από εκεί και πέρα αν και όποτε,ερχονται και τα άλλα,ανάλογα με το παιδί.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyramid Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Νομίζω πως όπως προσεγγίζεται το θέμα δηλώνεται η μαγεία ως αυτοσκοπός, όμως για να υπάρχει αρμονία θα πρέπει το Χ να εξυπηρετεί τον άνθρωπο για τον οποίο μιλάμε, σε τι μπορεί να εξυπηρετήσει η μαγεία,γενικώς, ένα 7χρονο ή 12χρονο ή 17χρονο παιδί? Υπάρχει κάποια σκέψη επ΄αυτού? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panas o trismegistos Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Νομίζω πως όπως προσεγγίζεται το θέμα δηλώνεται η μαγεία ως αυτοσκοπός, όμως για να υπάρχει αρμονία θα πρέπει το Χ να εξυπηρετεί τον άνθρωπο για τον οποίο μιλάμε, σε τι μπορεί να εξυπηρετήσει η μαγεία,γενικώς, ένα 7χρονο ή 12χρονο ή 17χρονο παιδί? Υπάρχει κάποια σκέψη επ΄αυτού? Πολύ καλή ερώτηση! Πρώτα απόλα Νοητική ανάπτυξη (!) . Κατά πολύ μεγαλύτερη μνήμη , καλύτερη συγκέντρωση , ταχύτερη και ποιητικότερη σκέψη , άλλο. * off topic – Αν τα παραπάνω σας φαίνονται υπερβολές , αναλογιστείτε ότι εγώ αυτή την στιγμή προπονούμε για να αναπτύξω ακριβώς αυτές της δυνάμεις ώστε μετά να μπορέσω να σπουδάσω !!! Συναισθηματική ανάπτυξη : Όταν ασχολείσαι με την μαγεία όλα τα συναισθήματα είναι μεγεθυμένα . Όταν λυπάσαι , η λύπη γίνετε οργή και γιγαντώνεται . Αλλά όταν αγαπάς ή είσαι ευτυχισμένος τότε είναι πραγματικά υπέροχο ! Edited January 14, 2013 by panas o trismegistos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chaos Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 : Όταν ασχολείσαι με την μαγεία όλα τα συναισθήματα είναι μεγεθυμένα . Όταν λυπάσαι , η λύπη γίνετε οργή και γιγαντώνεται . Αλλά όταν αγαπάς ή είσαι ευτυχισμένος τότε είναι πραγματικά υπέροχο Πως γίνεται να μεγεθύνονται τα συναισθήματα αφού σε πολλά βιβλία μιλάνε για έλεγχο των συναισθημάτων (κυρίως των αρνητικών) ή ακομά και για την εξουδετέρωση τους? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Αrtzuna Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Οι γονείς ωφείλουν να προστατεύουν την ενέργεια του χώρου που μεγαλώνουν ένα παιδί,με ο,τιδήποτε και αν υποννοεί αυτό. Σίγουρα το παιδί θα επηρεαστεί από το περιβάλλον και τις συνήθειες των γονέων αλλά καλό θα είναι να μην προσυλητίζεται σε καμιά θρησκεία και σε καμία "τέχνη" είτε είναι αυτή του υδραυλικού. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να συνηδειτοποιηθεί πως τα παιδιά γεννιούνται από τους γονείς αλλά ΔΕΝ ανήκουν στους γονείς. Το μόνο που χρειάζεται ένα παιδί είναι αγάπη και υποστήριξη,τα υπόλλοιπα θα τα βρει στην πορεία.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Συναισθηματική ανάπτυξη : Όταν ασχολείσαι με την μαγεία όλα τα συναισθήματα είναι μεγεθυμένα . Όταν λυπάσαι , η λύπη γίνετε οργή και γιγαντώνεται Μεγεθυμενο συναίσθημα δεν σημαίνει οτι η λύπη γίνεται οργή αλλά οτι η λύπη γίνεται ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ λύπη. Πως γίνεται να μεγεθύνονται τα συναισθήματα αφού σε πολλά βιβλία μιλάνε για έλεγχο των συναισθημάτων (κυρίως των αρνητικών) ή ακομά και για την εξουδετέρωση τους? Τα (αρνητικά) συναισθήματα δεν τα 'εξουδετερωνεις' και δεν τα καταπιέζεις. Προσπαθείς να "μεταλλάξεις" το περιεχόμενο τους ώστε να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις την ενέργεια τους (οπως ακριβως μια γεννητρια μετατρεπει τη κινητικη ενεργεια σε ηλεκτρικη ενεργεια). Ας μη ξεχναμε οτι ΟΛΑ τα συναισθηματα είναι (και περικλείουν) ενεργεια. Και επειδη ειμαστε off topic, η ΦΥΣΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ειναι η απάντηση μου στο topic (ετσι λυνεις και το προβλημα της εχεμυθειας). .. Edited January 14, 2013 by rasputin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyramid Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 panas Η μαγεία δεν μπορεί να προσφέρει νοητική ανάπτυξη, αυτό επιτυγχάνεται με την εξάσκηση που απαιτείται για να φτάσεις μέχρι εκεί και η εξάσκηση δεν είναι μαγεία. Επίσης δεν προσφέρει συναισθηματική ανάπτυξη, η χρήση της μπορεί να προκαλέσει ακραίο συν ή πλην αναλόγως το πώς αντιλαμβάνεσαι τα αποτελέσματα όμως ούτε η αντίληψη είναι μαγεία. Και βέβαια δεν είναι υπερβολές, αλλά «η μεγαλύτερη μνήμη , καλύτερη συγκέντρωση, ταχύτερη και ποιητικότερη σκέψη» δεν είναι δυνάμεις απλώς ικανότητες. rasputin Κατά την άποψή μου δεν πρέπει να προσπαθούμε να μεταλλάξουμε το περιεχόμενο ενός μορφώματος διότι στο τέλος ο μόνος που θα έχει αλλάξει θα είναι ο άνθρωπος που προσπαθεί. Εάν ξέρει πώς να πάρει την ενέργεια και θεωρεί ότι έτσι πρέπει να κάνει ας την πάρει εάν δεν ξέρει καλό είναι να μην ασχολείται γιατί το τρέφει με την δική του. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasputin Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Η μαγεία δεν μπορεί να προσφέρει νοητική ανάπτυξη, αυτό επιτυγχάνεται με την εξάσκηση που απαιτείται για να φτάσεις μέχρι εκεί και η εξάσκηση δεν είναι μαγεία. Κατ'εμε τουλάχιστον, τα πάντα είναι μαγεία, και το πριν και το μετά. Αν δεν είναι μαγεία η εξάσκηση για μαγεία τότε τι είναι? ... διότι στο τέλος ο μόνος που θα έχει αλλάξει θα είναι ο άνθρωπος που προσπαθεί. Και ... γιατί αυτό είναι κακό;! Αυτό δεν προσπαθούμε όλοι; .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyramid Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Κατ'εμε τουλάχιστον, τα πάντα είναι μαγεία, και το πριν και το μετά. Αν δεν είναι μαγεία η εξάσκηση για μαγεία τότε τι είναι? Εξάσκηση, τι άλλο? Ο μουσακάς περιέχει και κιμά και μελιτζάνες όμως ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι μουσακάς. :D/> Και ... γιατί αυτό είναι κακό;! Αυτό δεν προσπαθούμε όλοι; Δεν ήμουν σαφής, επαναλαμβάνω την τοποθέτηση. Κατά την άποψή μου δεν πρέπει να προσπαθούμε να μεταλλάξουμε το περιεχόμενο ενός μορφώματος διότι στο τέλος ο μόνος που θα έχει αλλάξει, σύμφωνα με το μόρφωμα, θα είναι ο άνθρωπος που προσπαθεί. :)/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reckless Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 Η μαγεία δεν μπορεί να προσφέρει νοητική ανάπτυξη, αυτό επιτυγχάνεται με την εξάσκηση που απαιτείται για να φτάσεις μέχρι εκεί και η εξάσκηση δεν είναι μαγεία. μα η μαγεια οπως ειπες και εσυ επιτυχημενα με το παραδειγμα του μουσακα δεν ειναι ενα πραγμα. Και η φιλοσοφια που υπαρχει πισω απο την μαγεια ανηκει στην ιδια σφαιρα. οποτε φυσικα κ μπορει να προσφερει νοητικη αναπτυξη αν αξιολογηθει και δουλευτει σωστα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.