Jump to content

Αγιορείτες Και Γιόγκι


Recommended Posts

ωραία σου απαντώ εγώ.

 

ο Γκουρού δουλεύει με θεώρηση του Πνεύματος από μέσα προς τα έξω ενώ ο Χριστιανός ασκητής με θεώρηση έξωθεν του ανθρώπου.

 

Αυτό από μόνο του τον έναν το κάνει να χειρίζεται το Πνεύμα όσο το επιτρέπει ο Θεός(=Σύνολο Πνεύματος Ενιαίο όλων των όντων) και ο Αγιορείτης κάνει αιτήσεις για επέμβαση του Θεού.

 

Με άλλα λόγια ο Ινδός είναι σε ένα επίπεδο πνευματικά ανώτερο από αυτόν που ζητά να επέμβει ο Θεός, διότι οι Ινδοί έχουν πρόσβαση όχι στην Ψυχή αλλά σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

 

Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνει ο κόσμος και νομίζει ότι είναι κάτι κακό. 

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ο ένας πράττει και ο άλλος αιτείται να πράξει κάποιος άλλος. Να το πω απλά.

 

Δλδ ο ένας σηκώνει το χέρι του και κάνει ενεργειακή θεραπεία πολλά λεπτά της ώρας ενώ ο άλλος αιτείται να γίνει μια πράξη και την χειρονομία της ευλογίας την έχει ως τυπικό χαιρετισμό για τους λαϊκούς.

 

Δεν ξέρω πόσο το καταλαβαίνεις αυτό.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Κάτι τελευταίο, τόσο ο χριστιανισμός όσο και κάποιοι εκ των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων θεωρούσαν τις σαρκικές απολαύσεις ως εμπόδιο στην πνευματική εξέλιξη. Κάπως έτσι ποινικοποιήθηκε και το σεξ ανάμεσα σε όλα τα άλλα. Οπότε δεν είναι και τόσο σωστό να είμαστε επικριτικοί ή τέλος πάντων ας είμαστε προσεκτικά επικριτικοί.

 

Ο Ινδός νομίζει ότι είναι σε πνευματικά ανώτερο επίπεδο όπως ο Αγιορείτης νομίζει ότι όλα προέρχονται από τον Θεό. Ακόμα όμως κι αυτή η προσευχή του Αγιορείτη είναι ένα είδος διαλογισμού, έτσι δεν είναι; Την ώρα που προσεύχεται αποκόπτεται τρόπον τινά από το περιβάλλον και εισέρχεται σε έναν άλλον κόσμο. Τελικά είναι όλα θέμα θεώρησης και παίζει να έχουν και οι δύο δίκιο ή ταυτόχρονα και οι δύο άδικο με την αντικειμενική αλήθεια να βρίσκεται κάπου εντελώς αλλού.

 

Χμ, όχι, η ευλογία δεν είναι και τόσο "τυπική" χειρονομία όσο νομίζεις ή όσο θέλουμε να πιστεύουμε. Εφόσον την εννοεί και η ευλογία συνοδεύεται και από την αντίστοιχη ευχή τότε κάθε άλλο παρά τυπική είναι. Όπως σου είπα όμως, είναι θέμα θεώρησης... Ακόμα και η θεώρηση του Θεού των Εβραίων είναι διαφορετική από αυτήν των χριστιανών, όπως υπάρχει διαφορά στην θεώρηση ανάμεσα στον καθολικισμό και την ορθοδοξία...

Edited by newcomer
Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς αυτό σου είπα.

 

Ο Αγιορείτης όταν προσεύχεται κάνει ομφαλοσκόπιση που είναι μια στάση YabYum αλλά την κάνει με πνευματικό τρόπο, δλδ προσεύχεται μόνος του.

 

Την ίδια πράξη ως εξάσκηση μπορείς να την βρεις στην Τάντρα μεταξύ ζευγαριών που μαθαίνουν να χειρίζονται το Πνεύμα.

Δλδ κάθονται αντικριστά χωρίς σεξ και διαλογίζονται και προσεύχονται.

 

Οπότε βλέπεις τι ξέραν οι μεν και τι ξέραν οι δε.

 

Αυτό που βλέπεις στον Χριστιανισμό είναι ένα τόσο δα μικρό κομματάκι από την όλη θεολογία των σαρκικών ηδονών της Τάντρα.

 

Και ξέρεις γιατί οι Ινδοί θέλησαν να ερευνήσουν τον Θεό με τέτοιο τρόπο; Με ερωτική ενέργεια; Διότι είναι η πιο δύσκολη στον χειρισμό αλλά και η πιο ενεργειακά δυνατή για να κάνουν ότι πνευματικό θέλανε.

 

Οπότε το σεξ με το πνεύμα σχετίζεται αλλά έχει και αυτό τον τρόπο που πρέπει να κάνεις ότι κάνεις.

 

Δδλ τίποτα δεν απορρίπτεται από την φύση. Το Πνεύμα μπορεί να συμβαδίζει με το σώμα χωρίς να στερείται καμία λειτουργία του.

Αυτό είναι το τέλειο.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, δεν θέλω να σου αποδείξω ότι έχεις δίκιο ή άδικο. Αυτό που ζητώ εμμέσως, όμως, είναι έναν κάποιο σεβασμό έναντι όλων αυτών με τα οποία διαφωνείς ή θεωρείς λανθασμένα, γιατί έτσι όπως τα θέτεις τα ζητήματα αγγίζεις τα όρια του προσηλυτισμού, στον οποίον προφανώς και προσπαθεί ο προσυλητιστής να αποδείξει ότι η μέχρι στιγμής θεώρηση του προσυλητιζόμενου είναι λανθασμένη. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο ξεφεύγει από τα όρια του φόρουμ εκτός εάν τελικά η θεοσοφία και τα συναφή μπορούν να συντελούνται μέσω μόνο μιας συγκεκριμένης θρησκείας. Εν τοιαύτη περιπτώσει θα πρέπει να αλλάξουν ένα σωρό κείμενα, ξεκινώντας από το κλασσικό ότι η τέχνη δεν έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τις θρησκείες, ανάμεσά τους και τον χριστιανισμό. Είναι ιδιαίτερα λεπτές οι γραμμές οπότε κι εμείς πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

 

Κι όλα αυτά στα λέω με πραγματικά αγαθές και αγνές προθέσεις χωρίς να κρίνω εάν αυτά που πιστεύεις είναι αληθή ή όχι. Ακόμα κι αν έχω φτάσει σε κάποια κατάκτηση σε καμία περίπτωση δεν θα συνέκρινα τον εαυτό μου με τον οποιονδήποτε άλλον καθώς θεωρώ ότι έτσι δίνω τροφή στην αλαζονεία, την οποία δεν θεωρώ και από τους καλύτερους συμβούλους. :)

Edited by newcomer
Link to comment
Share on other sites

δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μου αναφέρεις θέμα δικαίου/αδίκου, προσηλυτισμού κτλ.

 

Μου έκανες ερωτήσεις για το τι νομίζω για τους Ινδούς και σου απάντησα.

 

Σε σένα απάντησα. Τώρα αν είμαστε σε δημόσιο χώρο και το διαβάζουν και άλλοι, ο κάθε ένας κρίνει όπως θέλει.

 

Εγώ δεν κάνω προσηλυτισμό. Απαντώ σε αυτά που ρωτάς.

Link to comment
Share on other sites

Απαντάς σε αυτά που παραθέτω κρίνοντας ταυτόχρονα την ορθότητα ή μη αυτών που παραθέτω. Τα οποία βέβαια τα παραθέτω όπως τα έχω διαβάσει σε διάφορα κείμενα χωρίς να σημαίνει αυτό ότι τα ασπάζομαι απόλυτα ή όχι. Ως ένα σημείο γόνιμος και καλός ο διάλογος αλλά προσωπικά έβλεπα και βλέπω το φόρουμ ως πεδίο ανταλλαγής απόψεων και όχι ως πεδίο στο οποίο πρέπει να πείσουμε αλλήλους για την δική μας μοναδική αλήθεια. Στην τελική ο καθένας πάντα κρατάει ό,τι θέλει και από ένα σημείο και μετά χάνεται το νόημα της αντιπαράθεσης ακριβώς λόγω αυτού.

 

Καλή σου νύχτα. :)

 

ΥΓ Πάω στοίχημα ότι εάν μας έβλεπε από καμιά γωνιά ο Διογένης ο κυνικός θα γελούσαν ακόμη και τα μουστάκια του.

Link to comment
Share on other sites

Προσπαθείς, έστω και άθελά σου, θέτοντας τους ινδούς σε υψηλότερο πνευματικό επίπεδο από τους μοναχούς. :P

 

Βασικά το θέμα είναι καθαρά φιλοσοφικό. Ο χριστιανισμός έχει μια αμιγώς ιδεαλιστική άποψη των πραγμάτων. Το πνεύμα είναι αυτό που δημιουργεί την ύλη ή, για να το θέσουμε σωστά, οι ιδέες είναι που γεννούν την ύλη (μορφή δανείου ίσως της θεώρησης του Πλάτωνα;). Το άλλο άκρο είναι να θεωρήσει κανείς ότι η ύλη παράγει πάντα και ότι αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως πνεύμα ή ψυχή δεν είναι τίποτα άλλο από μια μορφή ενέργειας που παράγεται από τις διεργασίες της ύλης. Ο ινδουισμός φαίνεται να βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να αποδείξει απολύτως οποιαδήποτε από αυτές τις τρεις θεωρήσεις. Αυτό γιατί το κάθε βίωμα στην προσπάθεια της ανάπτυξης της προσωπικότητας είναι καθαρά προσωπικό και δεν μπορεί κανείς να το μοιραστεί με τον διπλανό του. Μπορεί να το εξηγήσει στον διπλανό του, μπορεί να το περιγράψει αλλά δεν μπορεί να τον κάνει να το βιώσει.

Link to comment
Share on other sites

Ναι δεν τις αποδεικνύει ο κάθε ένας τις βιώνει και τις περιγράφει. Και ανάλογα την καθαρότητα της σκέψης του και της παιδείας του τις περιγράφει καλύτερα ή όχι.

 

Απλά στα θρησκευτικά κείμενα όλων των θρησκειών υπάρχει όπως ξέρεις η θεολογική γλώσσα που τα αφηγείται με τρόπο έμφασης για να διεγείρει τον αναγνώστη. 

Link to comment
Share on other sites

Ο Χριστιανισμός εκφράστηκε με Ελληνική και σε μεγάλο βαθμό την Φιλοσοφική (και για το θέμα 'αγιορείτε και γιόγκι' ειδικά Νεοπλατωνική) ορολογία, για να πει αυτό που ήθελε να πει. Η ορολογία αυτή είναι 'δωδεκαθεϊστική' όσο είναι 'καπιταλιστική' η αγγλική ορολογία της πληροφορικής σήμερα. Δηλαδή, απλά προέρχεται από το υπόστρωμα που άνθισε και ο "δωδεκαθεϊσμός" - τίποτα άλλο. Ήταν χρήσιμη ορολογία. Άμα θέλεις να μεταδώσεις ένα κατανοητό μήνυμα χρησιμοποιείς τη γλώσσα του άλλου - κοινή λογική. Δεν υπάρχει μίξη Ελλάδας και Αγγλίας όταν χρησιμοποιούμε λέξεις όπως network, pc, mac κτλ. Αν το ζητούμενο είναι η επικοινωνία τότε χρειάζεται κοινός κώδικας - κι αν θέλουμε να συνεννοούμαστε...

Link to comment
Share on other sites

Theonefromland, αν έχεις να προσθέσεις κάτι στη συζήτηση, μπορείς ελεύθερα να το κάνεις. Με την παραπάνω πρόταση δεν προσθέτεις τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Theonefromland, αν έχεις να προσθέσεις κάτι στη συζήτηση, μπορείς ελεύθερα να το κάνεις. Με την παραπάνω πρόταση δεν προσθέτεις τίποτα.

Προσθέσω; Όχι, όχι εγώ σχολίασα μόνο και μόνο για να το δουν οι αναγνώστες όχι οι συνομιλητές....(που δεν έχω τίποτα μαζί τους,

γιατί είναι πολύ εντάξει άτομα και πρόθυμοι, ενώ εγώ απ' την άλλη λίγο οξύθυμος)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...