Jump to content

Αιγόκερως.


Recommended Posts

Ερώτηση.

Ο Αιγόκερως,έχει κέρατα Κριαριού,του ζωδίου της Φωτιάς.
Ο Αιγόκερως,έχει ουρά Ιχθύος,του ζωδίου του Νερού.
Ο Αιγόκερως συνδέεται με τον Πάνα,τον θεό των βοσκών και των Βουνών.
Ο Αιγόκερως στη μυθολογία είναι ο μεταμορφωμένος Διόνυσος που διαφεύγει από τον Νείλο.

Απορώ λοιπόν.
Γιατί ένα ζώδια με ουρά ψαριού και κέρατα Κριαριού..Ένα ζώδιο ανάμεσα στα Βουνά και στον Βυθό..
Ένα ζώδιο των άκρων,με την δύναμη ενός ολόκληρου Θεού μέσα του..

Γιατί να χαρακτηρίζεται με τις βλακείες που χαρακτηρίζεται?Πώς μπορεί ένα τόσο διχασμένο πλάσμα
να είναι δείγμα σταθερότητας,πώς μπορεί ένα πλάσμα που μπορεί να ζήσει ανάμεσα σε δύο κόσμους
και να επιβιώσει να θεωρείται ένα απλό βαρετό,πλάσμα της Γης?

Υπάρχει κάποιος που να μπορεί να μου δώσει έναν καλό λόγο για τον οποίο η μορφή και η ιστορία
αυτού του ζωδίου καταπατώνται με τέτοιο τρόπο?

Link to comment
Share on other sites

 

 Η σταθερότητα που χαρακτιρίζει τον Αιγόκερω δεν έχει να κάνει με τον μέσο όρο των άκρων που έθεσες. Δεν σου λέει ότι παραμερίζεις

τις άφταστες κορυφές των βουνών και το απέραντο βάθος των βυθών για ένα μικρό μονοπάτι σε μία ξεχασμένη κοιλάδα που συνδέει τα προηγούμενα δύο..

 

Η σταθερότητα που χαρακτιρίζει τον Αιγόκερω σχετίζεται με τις αξίες, τις ιδέες και τα ιδανικά που υπάρχουν μέσα του, τον καθοδηογούν και

τον παρακινούν να κινηθεί με σιγουριά στα δύο άκρα. Είναι οι δυνάμεις που τον συντροφεύουν και ορίζουν τον χαρακτήρα του, όπου και αν κινείται. 

Δεν καταπατάται ή μειώνεται κάπως η ψυχοσύνθεσή του, ίσα ίσα του δίνεται μεγαλύτερο κύρος..

 

Επίσης δεν καταλαβαίνω τι "βλακείες" συνάντησες, οπουδήποτε γράφουν για Αιγόκερω τον χαρακτηρίζουν - στην πλειοψηφία τους - ως ένα 

εξαιρετικά ισχυρό πλάσμα-ζώδιο!  

Link to comment
Share on other sites

 

Η σταθερότητα που χαρακτιρίζει τον Αιγόκερω σχετίζεται με τις αξίες, τις ιδέες και τα ιδανικά που υπάρχουν μέσα του, τον καθοδηογούν και τον

παρακινούν να κινηθεί με σιγουριά στα δύο άκρα.

 

Γενικά όλα αυτά ταιριάζουν με τον συνδυασμό των δύο στοιχείων και την επιρροή του από τον Κρόνο,συμφωνώ.

 

Το πρόβλημα μου γενικά είναι οτι περιγράφεται σαν ένα ψυχρό,ξεροκέφαλο,αντιερωτικό,ρεαλιστικό,χωρίς χιούμορ,

τσιγκούνικο,εγωιστικό ζώδιο.Δηλαδή,ακόμη και αν προσπεράσουμε το εμφανές γεγονός οτι πρόκειται για το μαύρο

πρόβατο των ζωδιών για την "μάζα των αστρολόγων και των αστρολογούμενων",όλες του οι ιδιότητες ανήκουν στην Γη.

 

Κάποιες πιο ψαγμένες πηγές αναφέρουν και λαμβάνουν υπ όψιν τους και την σχέση του με τον Κρόνο,το οποίο ως

έναν βαθμό προσθέτει μια πολυμορφία.Αλλά ως εκεί..

 

 

Edited by Βηλφεγώρ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

<<...Όντας ο Αιγόκερως το ζώδιο στου οποίου τον Οίκο ο Ήλιος «πεθαίνει και αναγεννάται», θεωρείται το ζώδιο στη «κορυφή» του Ζωδιακού Κύκλου. Είναι όμως το δέκατο κατά σειρά ζώδιο στον Ζωδιακό, όχι το πρώτο ούτε το δωδέκατο. Τοποθέτηση καθόλου τυχαία, εάν σκεφτούμε ότι ο αριθμός δέκα συμβολίζει μεν ολόκληρη την ανθρωπότητα, αλλά κυρίως συμβολίζει την Αναγέννηση, το τέλος ενός κύκλου και την αρχή ενός νέου.

Ο συμβολισμός αυτός προκύπτει από την ένωση των δύο ψηφίων που απαρτίζουν τον αριθμό δέκα, δηλαδή το ένα και το μηδέν – την αρχή και το τέλος – το Άλφα και το Ωμέγα. Ακόμα και μεμονωμένα αυτά τα δύο ψηφία, είναι ίσως τα δύο σημαντικότερα, τόσο για τους φιλόσοφους όσο και για τους επιστήμονες.

Το μηδέν, είναι το τέλειο, το απόλυτο που δεν είναι καν αριθμός, αλλά μια ιδέα -η αρχική σπίθα από την οποία τα πάντα θα προέλθουν και τα πάντα θα καταλήξουν. Μπορεί να εκφράσει το τίποτα και -όντας στην ουσία ένας κύκλος- τα πάντα.

Το ένα, είναι η Αρχή των πάντων, η υλοποίηση της ιδέας του μηδέν, η δημιουργία.  Προσθέτοντας τα δύο αυτά ψηφία, το ένα και το μηδέν, φυσικά έχουμε ως αποτέλεσμα το ένα, την επιστροφή στην αρχή.

Τα πάντα στον συμβολισμό του Αιγόκερου σχετίζονται με την Αρχή και το Τέλος, ξεκινώντας από την απεικόνισή του, ως ένα μυθικό πλάσμα που από τη μέση και πάνω είναι άλλοτε τράγος και άλλοτε κριάρι, ενώ από τη μέση και κάτω είναι ψάρι. Συχνά, απεικονίζεται ο τράγος να είναι πληγωμένος με σκυμμένο το κεφάλι. Η απεικόνιση αυτή υπονοεί τον θυσιαστήριο τράγο, που συναντάμε τόσο στον Μωσαϊκό νόμο όσο και στην αρχαία ελληνική θρησκεία. Κατά τον Μωσαϊκό νόμο, ο τράγος ήταν ένα από τα κατάλληλα ζώα για θυσία στον Θεό, ενώ ο λεγόμενος «αποδιοπομπαίος τράγος» συναντάται στην αρχαία Ελλάδα ως εκείνος που θυσιάζεται παίρνοντας πάνω του όλες τις αμαρτίες του θύτη. Αντίθετα όμως από την πληγωμένη κεφαλή του Αιγόκερου, η ψαρίσια ουρά του απεικονίζεται όλο ζωντάνια.

Θα πρέπει να προσέξουμε ότι η σύνθεση αυτή στην απεικόνιση του Αιγόκερου δεν είναι τυχαία. Ας θυμηθούμε ότι ο ζωδιακός κύκλος ξεκινά πάντα με τον Κριό και λήγει πάντα με τους Ιχθύες. Η απεικόνιση του Αιγόκερου συνδυάζει αυτά τα δύο ζώδια: το κεφάλι του, δηλαδή η αρχή του, είναι κριαριού ενώ στη θέση των πίσω ποδιών του, δηλαδή του τέλους του, είναι ουρά ψαριού. Έτσι ολοκληρώνεται ο συμβολισμός του Αιγόκερου ως η αρχή και το τέλος.

Ο Αιγόκερως σχετίζεται επίσης με τον Θεό Κρόνο, δηλαδή ουσιαστικά τον χρόνο. Η συσχέτιση φυσικά είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον Αιγόκερω ως Αρχή και Τέλος, ως το σημείο όπου ο χρόνος συμβολικά ‘τελειώνει και ξαναρχίζει’. [...] 

Το εσωτερικό μήνυμα του Αιγόκερου είναι η συνειδητοποίηση του από πού ερχόμαστε και ποιός είναι ο στόχος του προορισμού μας. Παροτρύνει στην αυτοκριτική και στην ειλικρίνεια με τον εαυτό μας. Είναι επίσης η υπενθύμιση της σχέσης του μικρόκοσμου με τον μακρόκοσμο..>>

(απόσπασμα από το βιβλίο που ετοιμάζω και δεν λέω να ολοκληρώσω επιτέλους κάποτε εδώ και 7 χρόνια) 

 

Ελπίζω να σου έλυσα τις απορίες...;

Link to comment
Share on other sites

Nα σου πω την αλήθεια, δεν μου έθιξες το βασικό που είχα ρωτήσει τότε :P (τότε παλιάά)

Γιατί αυτό το ζώδιο, με αυτά τα χαρακτηριστικά (που πολύ όμορφα παρουσίασες, θενξ :P ), προβάλεται στα κοινές ζωδιοφυλλάδες σαν ψυχρό, βαρετό, φιλάργυρο ζώδιο? Ποιός/πότε ξεκίνησε το anti-capri τρεντ?

Edited by Φοίνικας
Link to comment
Share on other sites

Για τον ίδιο λόγο που παρουσιάζουν τους Σκορπιούς ως εκδικητικές κακίστρες, τους Διδύμους ως διπρόσωπους, τους Λέοντες ως εγωκεντρικούς, κ.ο.κ.

Μέχρι ένα σημείο, έχουν δίκιο, διότι παρουσιάζουν το πιο συνηθισμένο: την ανθρώπινη εκδήλωση των ζωδίων, αυτήν που κάθε άνθρωπος έχει, εάν δεν "δουλέψει" με τον εαυτό του.

Αυτό που δεν λαμβάνουν υπ' όψη τους, είναι ότι υπάρχει κι αυτή η φουκαριάρα η μειοψηφία που έχει κάνει την αυτοκριτική της και έχει καταφέρει να εμφανίσει ή έστω να αγγίξει την ανώτερη εκδήλωση των ζωδίων: ο Σκορπιός είναι εν δυνάμει "Αετός" (όπως προτιμάται να εμφανίζεται σε ιερά κείμενα), ο Δίδυμος είναι εν δυνάμει "η γέφυρα μεταξύ Θεού και Ανθρώπου", ο Λέων είναι εν δυνάμει "ο Σωτήρας", ο Αιγόκερως είναι εν δυνάμει "ο Σοφός", κ.ο.κ.

Αλλά, σου λέει, "ποίος καθημερινός άνθρωπος έχει ξεπεράσει τις ανθρώπινες αδυναμίες/ελαττώματα και έχει αγγίξει τις ανώτερες; Κανείς! Βάρα τους λοιπόν με το συνηθισμένο/ανθρώπινο..."

 

Κατάλαβες;   :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Εγώ αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο Κριός περιλαμβάνει όλες τις παραπάνω αρετές των ζωδίων και δεν είναι εγωιστικό που το ξέρει :P

Και δεν με νοιάζει τι θα πείτε εσείς :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nα σου πω την αλήθεια, δεν μου έθιξες το βασικό που είχα ρωτήσει τότε :P (τότε παλιάά)

 

 

 

Γιατί αυτό το ζώδιο, με αυτά τα χαρακτηριστικά (που πολύ όμορφα παρουσίασες, θενξ :P ), προβάλεται στα κοινές ζωδιοφυλλάδες σαν ψυχρό, βαρετό, φιλάργυρο ζώδιο? Ποιός/πότε ξεκίνησε το anti-capri τρεντ?

 

Πρώτο δείγμα που ξέρω, "Μεγάλη Αστρολογία" (Julia & Derek Parker). Να φανταστείς πως, ως αντιπροσωπευτικό δείγμα Σκορπιού έχουν βάλει τον Τζέιμς Μποντ, ως αντιπροσωπευτικό δείγμα Παρθένου τη Χιονάτη (Hello what? ) κι ως αντιπροσωπευτικό δείγμα Αιγόκερου τον κακομοίρη φιλάργυρο γέρο-Γκραντέ από το μυθιστόρημα του Μπαλζάκ "Ευγενία Γκραντέ". Σκέψου πως, μόνο στους Ζυγούς υπήρξαν αντίστοιχα άδικοι (έδωσαν ως χαρακτηριστική Ζυγίνα την Μαντάμ Μποβαρύ, σημειώνοντας ωστόσο πως ο Φλωμπέρ παρέλειψε να της δώσει τα θετικά του ζωδίου - καμμία τέτοια υποσημείωση όμως για τους Αιγόκερους).

Link to comment
Share on other sites

 

Nα σου πω την αλήθεια, δεν μου έθιξες το βασικό που είχα ρωτήσει τότε  :P (τότε παλιάά)

 

Ερχ..

Ο ήλιος ήταν ακόμα ζωντανός τότε, και η σελήνη ακόμα ούρλιαζε πάνω από τα απέραντα βοσκοτόπια 

στα οποία έβοσκα τα βουβάλια της φυλής μου. Ο Ναός με τους χίλιους στύλους ήταν ακόμα όρθιος και 

η χώρα πέρα από τις Στήλες, στον μεγάλο Ωκεανό δεν είχε βυθιστεί ακόμα.

 

Μου θυμίζεις? :P 

Link to comment
Share on other sites

Nα σου πω την αλήθεια, δεν μου έθιξες το βασικό που είχα ρωτήσει τότε :P (τότε παλιάά)

 

Ναι, τώρα το είδα. Πρόκειται για απομεινάρι από quote που έκανα εγώ. Εσύ το έγραψες αυτό.  :insane:

Link to comment
Share on other sites

http://www.gletscherhorn.de/wandern/varusch/014_fighting_capricorns.jpg

Γέα :P

Y.Γ. Οι Αιγόκεροι έχουν υδατογηινοπυροδιαννοητική διάλεκτο και πιάνουν πιο εύκολα ακαθόριστες έννοιες :P 

 

Edited by Φοίνικας
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...