Jump to content

Ύπνος,ο Αδερφός Του Θανάτου.


Recommended Posts

Γράφω ένα άρθρο και θέλω βοήθεια.

Στην αρχαία μυθολογία ο Ύπνος,ο αδερφός του Θανάτου παρουσιάζεται
ως μια θεότητα δυνατότερη τόσο από Θεούς,όσο και από ανθρώπους..
Στον Τρωικό Πόλεμο ο Ύπνος,αν και όχι με ιδιαίτερη ευχαρίστηση,αποκοιμίζει
ακόμη και τον ίδιο τον Δία,την κοσμική λογική/δύναμη διατήρησης της Τάξης,
με την βοήθεια της Ήρας ενώ προσφωνείται ως  "άρχοντας θεών και ανθρώπων"
από την παραπάνω.

Η απορία μου λοιπόν είναι..ο Θεός Ύπνος είναι ο ίδιος ο ύπνος ή συμβαίνει κάτι
διαφορετικό?Δηλαδή,αν δεν είναι ο ίδιος ο ύπνος,τότε είναι κάτι σαν διαχειριστής
του βασιλείου του ύπνου,όπως και ο Άδης,ο αδερφός του,ήταν κάτι σαν διαχειριστής
του Πλούτωνα? Ή είναι διαφορετικό και ο θεός Ύπνος είναι περισσότερο εκτελεστής
παρά διαχειριστής? Ή πρόκειται για την προσωποποιημένη ουσία του Ύπνου?

Εσείς τι λέτε?


Υ.Γ.Ξέρω οτι μπορεί να σας είναι λίγο δύσκολο,αλλά για λίγο ας λάβουμε υπ όψιν μας
οτι βρισκόμαστε σε έναν κόσμο που οι Θεοί υπάρχουν.Ώστε μόλις βρεθεί μια καλή
άκρη να μπορέσουμε να τα αποσυμβολίσουμε με την ησυχία μας.



 

Edited by Βηλφεγώρ
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Νομίζω ότι δε θα έπρεπε να ταυτίσουμε τον Άδη με το Θάνατο (ο δεύτερος είναι ο αδελφός του Ύπνου).

Θα έλεγα ότι εγώ θα τον θεωρούσα θεότητα και μάλιστα αρκετά ισχυρή, εφόσον κοιμίζει ανθρώπους και θεούς.

 

Αν θεωρήσεις ότι ο Μορφέας είναι θεότητα, τότε γιατί να μην είναι κι ο Ύπνος.

Link to comment
Share on other sites

Γράφω ένα άρθρο και θέλω βοήθεια.

 

Στην αρχαία μυθολογία ο Ύπνος,ο αδερφός του Θανάτου παρουσιάζεται

ως μια θεότητα δυνατότερη τόσο από Θεούς,όσο και από ανθρώπους..

Στον Τρωικό Πόλεμο ο Ύπνος,αν και όχι με ιδιαίτερη ευχαρίστηση,αποκοιμίζει

ακόμη και τον ίδιο τον Δία,την κοσμική λογική/δύναμη διατήρησης της Τάξης,

με την βοήθεια της Ήρας ενώ προσφωνείται ως  "άρχοντας θεών και ανθρώπων"

από την παραπάνω.

 

Η απορία μου λοιπόν είναι..ο Θεός Ύπνος είναι ο ίδιος ο ύπνος ή συμβαίνει κάτι

διαφορετικό?Δηλαδή,αν δεν είναι ο ίδιος ο ύπνος,τότε είναι κάτι σαν διαχειριστής

του βασιλείου του ύπνου,όπως και ο Άδης,ο αδερφός του,ήταν κάτι σαν διαχειριστής

του Πλούτωνα? Ή είναι διαφορετικό και ο θεός Ύπνος είναι περισσότερο εκτελεστής

παρά διαχειριστής? Ή πρόκειται για την προσωποποιημένη ουσία του Ύπνου?

 

Εσείς τι λέτε?

 

Υ.Γ.Ξέρω οτι μπορεί να σας είναι λίγο δύσκολο,αλλά για λίγο ας λάβουμε υπ όψιν μας

οτι βρισκόμαστε σε έναν κόσμο που οι Θεοί υπάρχουν.Ώστε μόλις βρεθεί μια καλή

άκρη να μπορέσουμε να τα αποσυμβολίσουμε με την ησυχία μας.

 

 

 

Ο Ύπνος δεν είναι ο ίδιος ο ύπνος (το φαινόμενο,) και δεν είναι καθόλου η μοντέρνα εκλογίκευση της "προσωποποίησης" του φυσικού φαινομένου. Τουλάχιστον κανένας αρχαίος δεν το έβλεπε έτσι.

Ας πούμε πως είναι 'πνεύμα' (δηλ. οντότητα με προσωπικότητα - και κατά τη γνώμη μου όχι μοναχική αλλά εντός δομής) που διαφεντεύει το φαινόμενο κι έχει - εξουσία (εντός ορίων) να το προκαλεί και να το αφαιρεί.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι δε θα έπρεπε να ταυτίσουμε τον Άδη με το Θάνατο (ο δεύτερος είναι ο αδελφός του Ύπνου).

Θα έλεγα ότι εγώ θα τον θεωρούσα θεότητα και μάλιστα αρκετά ισχυρή, εφόσον κοιμίζει ανθρώπους και θεούς.

 

Αν θεωρήσεις ότι ο Μορφέας είναι θεότητα, τότε γιατί να μην είναι κι ο Ύπνος.

Στην αρχαιότητα ο Άδης και ο Θάνατος θεωρούνταν διαφορετικές οντότητες.

Link to comment
Share on other sites

Ας πούμε πως είναι 'πνεύμα' (δηλ. οντότητα με προσωπικότητα - και κατά τη γνώμη μου όχι μοναχική αλλά εντός δομής) που διαφεντεύει το φαινόμενο κι έχει - εξουσία (εντός ορίων) να το προκαλεί και να το αφαιρεί.

 

 

Ωραία..αλλά το ίδιο το "φαινόμενο του ύπνου" που εδράζεται?

 

Ο Ποσειδώνας πχ που με τον ίδιο τρόπο διαφεντεύει τον ωκεανό,έχει τις θάλασσες..

ο Δίας έχει ολόκληρο τον κόσμο,ο Άδης τον Πλούτωνα,η Άρτεμις τα δάση,ο Ήλιος τον

ήλιο κτλ..Που ή τι είναι λοιπόν "ο ύπνος" που ελέγχει ο Θεός Ύπνος?

Κανένας Θεός δεν διαφεντεύει κάτι ακαθόριστο..Επίσης δεν ξέρω αν βοηθάει αλλά ο

Ύπνος είναι γιός της Νύχτας και του Ερέβους..(δύο ειδών σκοταδιού)

 

 

 

Νομίζω ότι δε θα έπρεπε να ταυτίσουμε τον Άδη με το Θάνατο (ο δεύτερος είναι ο αδελφός του Ύπνου).

Αν θεωρήσεις ότι ο Μορφέας είναι θεότητα, τότε γιατί να μην είναι κι ο Ύπνος.

 

 

Σωστό,η ταύτιση δεν θα ήταν σωστή,είναι αδέρφια όμως και αυτό παίζει κάποιο

σημαντικό ρόλο στην μυθολογία..Απλά το πρόσθεσα ως επιπλέον στοιχείο..

 

Επίσης..ο Μορφέας είναι μεν θεότητα αλλά δρα μέσα στα πλαίσιου του "ύπνου".

Δηλαδή οι δυνάμεις του υπάρχουν,όσο οι άνθρωποι βρίσκονται μέσα στην σφαίρα

επιρροής του "ύπνου".

Ο Θεός "Ύπνος" όμως δεν λειτουργεί ακριβώς έτσι..Ίσως είναι αυτό που είπε ο

outis,οτι δηλαδή δεν χρειάζεται να περιμένει μέχρι να μπει ο άλλος στα πλαίσια του

ύπνου,μπορεί να το προκαλέσει και να το ελέγξει πλήρως και από μόνος του..

(και λογικά μαζί με την συνεργασία των θεών Ονείρων)..

 

Ο "ύπνος" όμως ως κατάσταση που ακριβώς βρίσκεται στην μυθολογία?Είναι η λήθη?

Ή είναι κάτι εντελώς διαφορετικό?

Edited by Βηλφεγώρ
Link to comment
Share on other sites

 

Ωραία..αλλά το ίδιο το "φαινόμενο του ύπνου" που εδράζεται?

 

Ο Ποσειδώνας πχ που με τον ίδιο τρόπο διαφεντεύει τον ωκεανό,έχει τις θάλασσες..

ο Δίας έχει ολόκληρο τον κόσμο,ο Άδης τον Πλούτωνα,η Άρτεμις τα δάση,ο Ήλιος τον

ήλιο κτλ..Που ή τι είναι λοιπόν "ο ύπνος" που ελέγχει ο Θεός Ύπνος?

Κανένας Θεός δεν διαφεντεύει κάτι ακαθόριστο.......

 

Ο "ύπνος" όμως ως κατάσταση που ακριβώς βρίσκεται στην μυθολογία?Είναι η λήθη?

Ή είναι κάτι εντελώς διαφορετικό?

 

Κανένας Θεός δεν διαφεντεύει κάτι ακαθόριστο.......??? Αν η Αθηνά ήταν θεά της 'σοφίας' που εδράζετε; δεν είναι πιο 'καθορισμένο'. Και η θεά της γέννας;

 

Και δεν είναι και λιγότερο ορισμένα από τη θάλασσα και τα δάση γιατί κι αυτά είναι της ίδιας ποιότητας - με μια λέξη είναι όλα "λόγοι"

Link to comment
Share on other sites

Γράφω ένα άρθρο και θέλω βοήθεια.

 

Στην αρχαία μυθολογία ο Ύπνος,ο αδερφός του Θανάτου παρουσιάζεται

ως μια θεότητα δυνατότερη τόσο από Θεούς,όσο και από ανθρώπους..

 

Παρουσιάζεται στον Όμηρο λόγω ποιητικής αδείας που λένε.

Στην πραγματικότητα ως οντότητα είναι Δαίμονας και είναι στην ενδιάμεση κατάσταση Θεού-Ανθρώπου σύμφωνα

με την φύση των Δαιμόνων κατά Σωκράτη από το Συμπόσιο.

 

Η ενδιάμεση φύση του Δαίμονα είναι να είναι μεταξύ Θεού και Ανθρώπου αλλά να μην είναι Θεάνθρωπος ή Ημίθεος.

Οι Θεάνθρωποι και Ημίθεοι είναι περισσότερο άνθρωποι με πεδίο αντίληψης ανθρώπινο,

Δλδ μπορούν και αντιλαμβάνονται ότι πέφτει εντός του πεδίου παρακολούθησης τους.

Οι Δαίμονες από την άλλη όπως ο Υπνος είναι περισσότερο συλλογικά όντα.

Με άλλα λόγια αναλογήσου την ίδια χρονική στιγμή πόσοι πάνω στον Πλανήτη Γη χασμουριούνται σε πόσες χώρες και εισέρχονται 

στην διαδικασία του ύπνου.

 

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι κοινά και συλλογικά δεν θα μπορούσαν να επιρρεάζονται από έναν θεάνθρωπο που δρα μόνο στην γειτονιά του πχ.....

αλλά κάλλιστα πέφτουν σε κατάσταση ύπνου άλλος βραδινού άλλος μεσημεριανού (χώρες με διαφορετική ωρα) διότι η οντότητα Δαίμονας Ύπνος δρα!

 

Η δε λειτουργία του δεν είναι δυνατότερη από τον Δία, διότι ο Δία ή Ζευς ως οντότητα κρατά τον κεραυνό-έρωτα και ερωτοκεραυνοβολεί ότι χρειάζεται ζωή δημιουργώντας το φαινόμενο της ζωής σε πλήθος όντων διαφορετικών μεταξύ τους....

 

πχ σε ένα λουλούδι η διαδικασία είναι να φυσήξει και να πάει γύρη ή μια μέλλισα να την μεταφέρει. Αυτό είναι εντός του φαινομένου του Έρωτα-Κεραυνού από τον Δία και συμμετέχουν όντα υλαία του πλανήτη και πλήθος μικρότερων Θεών και Δαιμόνων.

 

Σε έναν άνθρωπο θα ήταν να παρθεί μια καθαρή ψυχή από τον Άδη να ερωτευτεί ένα ζευγάρι, να ερωτοτροπήσει και στην διάρκεια του έρωτα να ενσωματωθεί η ψυχή στο ωάριο κτλ...

 

Δλδ ο δε Δίας κινεί με έναν κεραυνό πλήθος όντων Θεϊκών και υλαίων για το φαινόμενο της ζωής ενώ ο Ύπνος δρα σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα.

 

Οπότε βλέπεις ότι ο Όμηρος τα "παραείπε" λίγο σαν ποιητής για λόγους έμφασης!

 

Για την αρχαιοελληνική οπτική δες και εδώ

http://www.theoi.com/Daimon/Hypnos.html

 

 

 

 

Στον Τρωικό Πόλεμο ο Ύπνος,αν και όχι με ιδιαίτερη ευχαρίστηση,αποκοιμίζει

ακόμη και τον ίδιο τον Δία,την κοσμική λογική/δύναμη διατήρησης της Τάξης,

με την βοήθεια της Ήρας ενώ προσφωνείται ως  "άρχοντας θεών και ανθρώπων"

από την παραπάνω.

 

 
Είπα την άποψη μου πιο πάνω για την ισχύ του.
 

 

 
Η απορία μου λοιπόν είναι..ο Θεός Ύπνος είναι ο ίδιος ο ύπνος ή συμβαίνει κάτι

διαφορετικό?Δηλαδή,αν δεν είναι ο ίδιος ο ύπνος,τότε είναι κάτι σαν διαχειριστής

του βασιλείου του ύπνου,όπως και ο Άδης,ο αδερφός του,ήταν κάτι σαν διαχειριστής

του Πλούτωνα? Ή είναι διαφορετικό και ο θεός Ύπνος είναι περισσότερο εκτελεστής

παρά διαχειριστής? Ή πρόκειται για την προσωποποιημένη ουσία του Ύπνου?

 

Εσείς τι λέτε?

 
Ναι είναι Δαίμονας και ο ρόλος του είναι συλλογικός να δρα πάνω σε πλήθος όντων ανθρώπους ζώα κτλ σε όλο τον πλανήτη και σε όλο τον χρόνο δλδ σε χρόνο μεγαλύτερο από την ζωή ενός ανθρωπου πχ.
 
Για αυτό ως ον οι αρχαίοι των εντάσσαν στους Δαίμονες και όχι σε κάτι θεοποιημένο από άνθρωπο!
 
Ποια η σχέση του με τον Άδη; Είναι ο δίδυμος αδερφός του Θανάτου όχι του Άδη!
Διότι μυστικιστικά ο Ύπνος αναζωογονεί εν ζωή το σώμα με ξεκούραση ενός η αγαθότητα του Θανάτου είναι όταν διακόπτεται ο δεσμός
ψυχής-σώματος να απομονώνει την ψυχή και να φέρνει την λήθη σε αυτή, δλδ την λησμονιά των άσχημων εντυπώσεων που τείνει να συγκρατεί
ώστε να διαχειριστεί σαν εκρεμότητες η ίδια.....
 
Το ίδιο γεγονός της λήθης συναντάμε στην ψυχολογία όπου κακοποιημένες γυναίκες για να ξεχάσουν την μνήμη της κακοποίησης
ο εγκέφαλος τους εκρίνει ουσίες που επιφέρουν τεχνητή αμνησία ώστε η ανάμνηση να μην διεγείρει ψυχικό πόνο!
 
Το ίδιο ακριβώς κάνει και ο Δαίμονας Ύπνος στην ψυχή μετά την έξοδο της από το Γίγνεσθαι διότι παρόλο που δεν έχει δεσμό
με υλικό σώμα η ψυχή τείνει να συγκρατεί αναμνήσεις που καλείται να διαχειριστεί.
 
Όμως στην φάση του θανάτου και η ψυχή όντας στο πρώτο πεδίο έξοθεν του Γίγνεσαι στον Άδη δλδ δεν απαιτείται να διαχειριστεί τις μνήμες της.
Και από την άλλη οι Νερτέριοι Θεοί δλδ του Άδου αρχίζουν να την καθαρίζουν και να την εξαγνίζου (Αυτοί είναι και οι Αγαθή λειτουργία των Θεών του Άδου η κάθαρση ψυχών).
 
Ένα στάδιο καθάρσεως είναι η δράση του Ύπνου που φέρει την λήθη έτσι ώστε η ψυχή να αρχίζει να ξεχνά τις μνήμες της.
 
Μάλιστα στα Ορφικά μυστήρια στις λεγόμενες Ορφικές πινακίδες (μάρμαρα μικρά σε μέγεθος βιβλίου που βάζαν στους νεκρούς με επιγραφές Ορφικών διδασκαλιών) αναγράφεται ότι η ψυχή προσεγγίζει 2 Κυπαρίσια σύμβολα του Διονύσου, που ανάμεσα τους υπάρχει η πηγή με το νερό του Ύπνου.
 
Και η ψυχή από την έντονη προσπάθεια της να χειριστεί τις μνήμες της καίει πυρωμένη και από την πυρά της ψυχής διψά σαν την ξερή γη.
Έτσι αναγκαστικά προσεγγίζει την πηγή με το νερό και πίνει για να καταπραύνει την δίψα της. Και έτσι ξεχνά τις οδυνηρές μνήμες και τα βάσανα της ζωής που έζησε.
 
Στα μυστήρια δε υπάρχει η προτροπή.... ΠΡΟΣΟΧΗ μην πιεις παραπάνω νερό από αρέσκεια στην ΛΗΘΗ διότι αυτή σου η υπερβολή θα κάνει να 
λησμονύσεις τις διδασκαλίες τις Ορφικές με αποτέλεσμα να μετενσαρκωθείς με ΆΓΝΟΙΑ και να πρέπει να ξαναμάθεις από την αρχή τις διδασκαλίες.
 
Αυτό θα σήμαινε έναν νέο κύκλο οδύνης για τον ενσαρκωμένο άνθρωπο και μια νέα κάθαρση μετα θάνατον.
 
Επίσης θεουργοί που εκτελούν Αναγωγές προς το Εν συναντούν τα φαινόμενα αυτά με παραλαγές.. πχ να νιώθουν ευδαιμονία και λήθη από
ένα ωραίο άκουσμα ή μια μελωδία πχ του Μορφέα κτλ
 
Στους μύστες πάντως γενικά συνιστάται η εγρήγορση ώστε να μην λησμονήσουν την διδασκαλία.
 
Για αυτό οι μύστες αναφωνούσαν στα μυστήρια την λέξη ΑΛΗΘΩΣ σαν ένδειξη του ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΠΟΤΕ.
 
Και τατατάαααααααα ποια η ΟΜΗΡΙΚΗ έκφραση του ΑΛΗΘΩΣ; Την ξέρετε; Η μην
Όπου το μην είναι επίρρημα βεβαιωτικό και έκφραση επί όρκου και σημαίνει βεβαιότητα προς κάτι.
 
Με την έκφραση η μην οι αρχαίοι Ορφικοί δηλώναν με βεβαιότητα ότι θα προσέχουν όταν εξέλθουν ως ψυχές να μην λησμονήσουν ότι έμαθαν εν ζωή
και το παρακάνουν στην πόση του νερού του Ύπνου και της λήθης!
 
Και το κερασάκι στην τουρτίτσα που σας δίνω..... από την έκφραση η μην προέρχεται η λέξη Αμήν που είναι η παραφθορά της έκφρασης η μην στους Ελληνιστικούς κύκλους των Εβραίων της Μέσης Ανατολής.
 
Με άλλα λόγια και το Αμήν σημαίνει ΑΛΗΘΩΣ και είναι ΟΡΦΙΚΟ δάνειο του Εβραϊσμού από την αρχαία Ελλάδα.
 
Καλή σας μέρα!
:KaoAni039:
Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

 

...

 
Και τατατάαααααααα ποια η ΟΜΗΡΙΚΗ έκφραση του ΑΛΗΘΩΣ; Την ξέρετε; Η μην
Όπου το μην είναι επίρρημα βεβαιωτικό και έκφραση επί όρκου και σημαίνει βεβαιότητα προς κάτι.
 
Με την έκφραση η μην οι αρχαίοι Ορφικοί δηλώναν με βεβαιότητα ότι θα προσέχουν όταν εξέλθουν ως ψυχές να μην λησμονήσουν ότι έμαθαν εν ζωή
και το παρακάνουν στην πόση του νερού του Ύπνου και της λήθης!
 
Και το κερασάκι στην τουρτίτσα που σας δίνω..... από την έκφραση η μην προέρχεται η λέξη Αμήν που είναι η παραφθορά της έκφρασης η μην στους Ελληνιστικούς κύκλους των Εβραίων της Μέσης Ανατολής.
 
Με άλλα λόγια και το Αμήν σημαίνει ΑΛΗΘΩΣ και είναι ΟΡΦΙΚΟ δάνειο του Εβραϊσμού από την αρχαία Ελλάδα.
 
Καλή σας μέρα!
 
Και - που το λέει ο Όμηρος και πως; Δεν το ανέφερες. Και σε ποιο Ορφικό κείμενο υπάρχει;

 

Πραγματικά ο Όμηρος το αναφέρει ως "παρόλο που" με κάποια χροιά προς το "βεβαιώνω" (όχι "αλήθεια") αλλά Ορφικό;

Link to comment
Share on other sites

έχεις λύση να το βρεις... ανοίγεις σε pdf την Ιλιάδα και την Οδύσεια και κάνεις search...  ή γράφεσαι στο TLG και κάνεις search

 

πάντως αν δεν το βρεις σε ομηρικά κείμενα να ξέρεις υπάρχει και η περίπτωση που λέξεις από διαφορετικές διαδικασίες χρονολόγησης πχ αν το εύρημα είναι της εποχής του Ομήρου παρόλο που δεν είναι γραφόμενο του Ομήρου το εντάσουν στην λεγόμενη Ομηρική εποχή.

 

Δλδ το η μην ή θα το βρεις στα γραπτά του Ομήρου ή κάπου που εντάσεται σε αυτήν την περιόδο... 

 

(Για αυτό σου ξαναλέω ότι βιάζεσαι να αντιδράς όταν κάποιος λέει κάτι! Πρόσεξε το λίγο να περιμένεις να ολοκληρώνονται οι συζητήσεις και στο τέλος να κάνει την κριτική σου διότι βγαίνει εκτεθιμένος. Κλίνει η προσωπική παρένθεση!)

 

Οι ορφικές πινακίδες αναφέρονται σε διάφορα βιβλία, περιοδικά αρχαιολογίας κτλ που σαν κοινό μπορείς να τα βρεις αν δεν είσαι σε κύκλους αρχαιοελληνικούς ή αρχαιολογίας. Βάλε στο Google ή ψάξε όπου ξέρεις για "Ορφικές πινακίδες" κάτι θα βρεις...

 

Ήταν πέτρινες πινακίδες που είχαν αποσπάσματα Ορφικής παράδοσης όχι των κειμένων πχ Ύμνων αλλά διδασκαλίας που δεν συγκαταλέγονται στα γνωστά Ορφικά κείμενα που ήδη ξέρεις πχ Ύμνους από τα βιβλία που κυκλοφορούν.

 

Στην αρχαιολογία όμως τα κείμενα αυτά εμφανίζουν ενδιαφέρον διότι είναι των Ορφικών μυστών σε τάφους και παίρνουμε πληροφορίες αυτούσιες

από τάφους μυστών.

 

Εκεί αναφέρονται μυστικές προτροπές και διδασκαλίες που ανέφερα που σχετίζονται με τον Άδη τον Ύπνο και την Λήθη.

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

 

 
Πραγματικά ο Όμηρος το αναφέρει ως "παρόλο που" με κάποια χροιά προς το "βεβαιώνω" (όχι "αλήθεια") αλλά Ορφικό;

 

Σε σχόλιο του λεξικου ματζέντα ηλεκτρονική αρχαια-νέα αναφέρει ότι είναι βεβαιοτικό επι όρκου ως επίρρημα κάτι τέτοιο... αν το έχεις δες το.

 

Επίσης το αναφέρει σε λέξη αληθ- κτλ έτσι βλέπεις ότι το η μην σχετίζεται με το αληθώς στην ουσία.

 

Και τέλος αν δεις την Μεσο Ανατολική πορεία του Αμήν και το πότε χρησιμοποιείται από τους Ιουδαίους θα δεις ότι είναι δάνειο από Έλληνες με προέλευση Ορφική διότι αφού καταγραφεται σε Ορφικές πινακίδες είναι πιο πίσω από την Ομηρική εποχή,

 

Τελικώς για να διορθώσω το η μην είναι από Ορφική εποχή όχι Ομηρική... συγνώμη το Ομηρική εποχή το θυμόμουν από ένα email που μου ήρθε και το ανέφερε αλλά τελικά πάει πιο πίσω η ιστορικότητα του η μην!

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Σε ποια Ορφική πινακίδα ρωτώ - γιατί στον Όμηρο υπάρχει (μη "διορθώνεις" χειρότερα γίνεται)

 

Όχι ότι έχει καμιά σχέση με τον ύπνο - αλλά μόνο ένα λίγο 'βαρεμένο' ελληνικό μπλογκ αναφέρει το θέμα επικαλούμενο κάποιον (ανύπαρκτο) "Ο. Wandrusca Καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Βιέννης" Ένας Α. Wandrusca υπήρξε 

Καθηγητής Γλωσσολογίας πριν 150 χρόνια. Όσο για την ετυμολογία του 'αμην' είναι καλά ντοκουμενταρισμένη και οποιαδήποτε σχέση με το υπαρκτό "η μην" του Όμηρου δεν είναι δυνατόν να θεμελιωθεί - άγνωστο να Ορφικοί το χρησιμοποιούσαν - αν έχει κανείς παραπομπή... - το 'η μην' είχε επιβεβαιωτική χρήση, όχι όμως ευχητική όπως το αμην - γι'αυτο είχαν το "άμποτε" νομίζω αν κι αυτό είναι μεταγενέστερο...
Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

η ευχητική χρήση είναι νεότερη και αλλαγή της χρήσης του αμήν στα νεότερα χρόνια και στον χριστιανισμό εγώ αληθώς το ξέρω.

 

για την ορφική πινακίδα που ζητάς πάει καιρός που το διάβασα και δεν μπορώ να σου απαντήσω.... όταν θα ξαναπέσει το βιβλίο στα χέρια μου και το δω θα το ποστάρω... 

 

πάντως οι αρχαίοι έλληνες στους όρκους βεβαιώναν με το η μην, οι ορφικοί λέγαν όρκους οπότε δεν θέλει και πολύ τικ τικ που λέει και η διαφήμιση... αλλά τέλος πάντων ... δεν βγαίνει έτσι το συμπέρασμα.... σου είπα για την ιστορία των λέξεων ψάξε στο tlg σίγουρα θα το βρεις σε κείμενο ορφικής περιόδου....

Link to comment
Share on other sites

Σε ποια Ορφική πινακίδα ρωτώ - γιατί στον Όμηρο υπάρχει (μη "διορθώνεις" χειρότερα γίνεται)

 

για ποιον γίνεται χειρότερα Α) Χριστιανοί, Β) Εβραίοι Γ) Κουρτίνα 3  :LolLolLolLol: (έχω απλά ευχάριστη διάθεση μην παρεξηγηθεί έτσι!)

 

πέραν της πλάκας δεν νομίζω να γίνεται χειρότερα διευκρινήσεις θέλεις και διαλογο τον έχεις...

 

τυχαία σελίδα της πλάκας.... 

 

"Amen" is a Hebrew word that stems from the word aman, which means "to be faithful, support, or confirm." The word "amen" actually means, "so be it," or "truly."

 

αλλά υπάρχει και η παροιμία από μικρό και από άσχετο μαθαίνεις την αλήθεια δλδ και από σελίδες της πλάκας...

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

@outi και για κάθε ενδιαφερόμενο....

 

παλιότερα Ούτι έκανα το ίδιο με σένα... έπαιρνα μετρητοίς τα λόγια του άλλου και έβαζα τον εαυτό μου σε μια διαδικασία ανεύρεσης της αλήθειας και της σωστής πληροφορίας. Πολλές φορές ήταν τέτοιο το πάθος μου που όταν για παράδειγμα ο άλλος μου έλεγε την πληροφορία για την "ορφική πινακίδα και το αμήν" εγώ δεν μπορούσα να ησυχάσω μια βδομάδα ή ένα μήνα και έσκαγα αν δεν έβρισκα την σωστή πληροφορία.

 

Λοιπόν αυτό θέλω να σου εξηγήσω φίλε Ούτι, οι πληροφορίες που δίνω είναι από όσα ξέρω που σημαίνει ότι η πηγή τους δεν είναι πάντα τεκμηριωμένη επιστημονικά με συγράματα και βούλες πανεπιστημιακές! Μπορεί να είναι κάτι που είδα σε ένα περιοδικό, που είδα φευγαλέα στην τηλεόραση, σε ένα email, Ή που διάβασα σε ένα βιβλίο...

 

Αυτήν λοιπόν την πληροφορία εντελώς ανθρώπινα στα πλαίσια μιας συζήτησης έρχομαι εδώ στο φόρουμ που θεωρώ "ότι ΄πινουμε έναν χαλαρό καφέ από την ρουτίνα της ημέρας" και την λέω στα φιλαράκια μου για να χαλαρώσω και να πω κάτι άνετο και να νιώσω όμορφα.

 

Δεν την λέω με σκοπό να αναστατωθούμε και να αρχίζουμε σαν "άλογα" να τρέχουμε πίσω από την πληροφορία και μάλιστα να νευριάζουμε ή να χαρακτηρίζουμε ο ένας τον άλλον "είσαι ημιμαθής", "δεν τα λες σωστά", και να εκδηλώνουμε ένα σωρό εγωιστική συμπεριφορά και το μόνο που μας νοιάζει να είναι να ικανοποιήσουμε το πάθος μας για την ορθότητα της πληροφορίας....

 

Γιατί φίλε Ούτι στο λέω ξεκάθαρα έχεις ένα πάθος με τις πληροφορίες που σε κάνει μη φιλικό προς τους άλλους και μάλιστα χαλάς την όμορφη και χαλαρή ατμόσφαιρα μιας συζήτησης που ο άλλος δεν ήρθε εδώ για να κάνει διάλεξη σε πανεπιστήμιο με τα κοιτάπια του και τις περγαμηνές του....

 

Αυτό είναι που και στους κρυστάλλους και σε ότι συγκρουστήκαμε είχες απαίτηση .... ήταν καθαρά το πάθος της πληροφορίας να βρεις την αλήθεια που αν δεν το ικανοποιούσες δεν ησύχαζες.... και φτάσαμε σε σημεία να αρπαχτούμε διότι εγώ έμπαινα χαλαρά και με διάθεση τσατ στο φόρουμ και συ με αντιμετώπιζες και ήθελες να με βάζεις να ανοίγω τα αρχαία χειρόγραφα για να σου αποδυκνείω την επιστημονική αλήθεια... κοινώς ήθελες να με κάνεις "αλογο" και να τρέχω πίσω από την πληροφορία διότι εσύ προσωπικά είχες αναστατωθεί και καιγώσουν και ήσουν ανυπόμονος αν δεν έβρησκες την αλήθεια...

 

Αυτού του είδους η συμπεριφορά να ξέρεις αν σε πάρουν χαμπάρι άλλοι και όχι εγώ για παράδειγμα μπορούν να σου πετάν μισόλογα και πληροφορίες και να σε κάνουν να τρέχεις και να αφινιάζεις και να είναι χαιρέκακοι και να το διασκεδάζουν, πράγμα που να ξέρεις εγώ δεν το έκανα και η αποδειξη ότι σε σέβομαι είναι ότι επέλεξα να συγκρουστώ μαζί σου λέγοντας σου ότι δεν είμαι αναγκασμένος να στο παίζω δάσκαλος ούτε εγώ σε σένα ούτε εσύ σε μένα.

 

Αυτά λοιπόν και να ξέρεις ότι είμαστε σε ένα φόρουμ και πάρτο πιο χαλαρά και μην αναστατώνεσαι προσωπικά με ότι γράφει κάποιος δλδ μην τα λαμβάνεις τοις μετρητοίς και μετράς τις λέξεις, τα νοήματα και μπαίνεις στην κατάσταση να σχολιάζεις με quotes φράση φράση σε έναν μαχητικό ανούσιο διάλογο.

 

Αυτός ο διάλογος ήταν που ήθελα να αποφύγουμε όταν με προκαλούσες. Αυτοί οι διάλογοι βασίζονται σε αυτήν την εγωιστική και παιδαριώδη συμπεριφορά που σου περιγράφω και την κάνουν οι πρωτάρηδες χρήστες των φόρουμ και σε καμία περίπτωση δεν σε θεωρώ τόσα χρόνια που σε ξέρω από εδώ τέτοιο χρήστη.

 

Αυτά είχα να σου πω δημόσια 1) για να λήξει η μεταξύ μας κόντρα και 2) να αποκατασταθεί η όποια αρνητική εικόνα έχει σχηματιστεί σε οποιονδήποτε εξαιτίας του ότι αρπαχτήκαμε. Να ξέρεις σε σέβομαι σαν φίλο και συνομιλητή αλλά δεν μπαίνω σε συμπεριφορές "άλογο της πληροφορίας" και "φορουμο-δικηγόρο της κάθε μου έκφρασης". Οπότε μην έχεις πολλές απαιτήσεις. Οι αποδείξεις και τεκμηριώσεις που θέλεις αν υπάρχουν και ΔΕΝ βαριέμαι να την παραθέσω θα στην γράψω ειδάλως έχουμε και ζωή και δουλειές να κάνουμε και δεν μπορώ να πάρω εργλαβία το να αποδυκνείω σε στυλ μελέτης την όποια γνώση έχω αποθηκεύσει και απομνημονεύσει.... απλά να ξέρεις θα λέω "θυμάμαι κάπου είδα ότι σε ορφική πινακίδα υπάρχει το η μην και είναι το μετεγενέστερο αμήν" και τέλος! Θέλεις να την αξιοποιήσεις σαν πληροφορία διότι σου κάνει κλικ, έχει καλώς, την θεωρείς μπούρδα... πάλι έχει καλώς... Κοινώς δεν κόπτωμαι πλέον να το παίζω πανεπιστημιακός λέκτορας... ξέρω κάτι το μοιράζομαι και αν σας κάνει χαρά μου που σας βοήθησα, αν δεν σας κάνει προχωράμε με ένα απλό "μπα εγώ αυτό δεν το πιστεύω/αποδέχομαι". Εγώ να ξέρεις ποτέ δεν θα καθήσω να έχω απαίτηση να αποδεχτείς κάτι.... είναι καθαρά δικό σου θέμα τι πληροφορία θα αποδεχτείς και θα συγκρατήσεις σαν ύπαρξη.

 

Αυτά από μένα.  :welcomeani: ,  :sorry:  και  :021byeHappy:

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

ας συνεχίσουμε...


:sorry:  :offtopic:

 

http://geokout.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=29075

AMEN = λατινικά: amen. Τὸ γνωστὸ ἀμὴν προέρχεται ἀπὸ τὸ ἀρχαιότατο ἢ μὴν = ἀληθῶς, (Ἰλιάδα Ὁμήρου β291-301),ἠμέν. Ἡ ἐξέλιξη τοῦ ἠμὲν εἶναι τὸ... 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ 
σημερινὸ ἀμέ! 

 

 

σύμφωνα λοιπόν με το blog έχουμε 2 κομπολογάδες.... αυτούς που βαστάν κομπολόγια και είναι οι μάγκες και σου λένε.... Αμεεεεεεέ!

Και τους Αγιορίτες που βαστάν κομποσκίνια και σου λένε "Αμήηηηηηηηηην" !!!

 

Αλήθεια έχετε παρατηρήσει την σχέση κομπολογιού και κομποσχινιού και τις αντίθετες συμπεριφορές των μεν και των δε ανθρώπων;

Edited by dimulator
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...