Jump to content

Η Φύση Και Η Αγωγή


Recommended Posts

<<...Η φύση και η αγωγή είναι παραπλήσια.

Γιατί η αγωγή μεταπλάθει τον άνθρωπο

και μεταπλάθοντάς τον φτιάχνει φύση...>> 

~Δημόκριτος

 

...Σχόλια;

 

Link to comment
Share on other sites

<<...Η φύση και η αγωγή είναι παραπλήσια.

Γιατί η αγωγή μεταπλάθει τον άνθρωπο

και μεταπλάθοντάς τον φτιάχνει φύση...>> 

~Δημόκριτος

 

...Σχόλια;

Όχι

Άλλο φύση (είναι κάτι απτό) κι άλλο αγωγή (είναι αφηρημένη έννοια που - αν θέλεις - "μεταπλάθει" τη φύση από κάτι χαοτικό σε κάτι κατανοητό) σε καμιά περίπτωση η αγωγή δεν τον φτιάχνει φύση. Το αντίθετο ίσως.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά πράγματα δεν είναι απτά... όπως ας πούμε το ένστικτο...

Αλλλά και πέραν αυτού, νομίζω ότι έχουμε ήδη καλύψει από άλλες συζητήσεις ότι τίποτα δεν είναι μη-φυσικό και τα πάντα είναι φυσικά... :P

Link to comment
Share on other sites

Πολλά πράγματα δεν είναι απτά... όπως ας πούμε το ένστικτο...

Αλλλά και πέραν αυτού, νομίζω ότι έχουμε ήδη καλύψει από άλλες συζητήσεις ότι τίποτα δεν είναι μη-φυσικό και τα πάντα είναι φυσικά... :P

Το ένστικτο είναι απτότατο

Αλλο το φυσικό άλλο η φύση για την οποία μιλάμε.

Ένα PC δεν είναι φυσικό αντικείμενο αλλά τεχνητό. Όμοια κάθε "αγωγή" αφορά εσκεμμένη οδηγία (τεχνητή δλ.)

Link to comment
Share on other sites

 Όμοια κάθε "αγωγή" αφορά εσκεμμένη οδηγία (τεχνητή δλ.)

 

Η γάτα που μαθαίνει το γατάκι της πως να κυνηγάει, είναι κάτι τεχνητό ή φυσικό...;

Link to comment
Share on other sites

Έχει επιλογή να μην το κάνει;

Η γάτα που μαθαίνει το γατάκι της πως να κυνηγάει, είναι κάτι τεχνητό ή φυσικό...;

 

Αλλά δεν μιλάμε για γάτες:

<<... η αγωγή μεταπλάθει τον άνθρωπο ...>>

 

 Η ανθρώπινη αγωγή είναι κάτι πολύ διαφορετικό και όπως εφαρμόζεται μεταπλάθει τον άνθρωπο και τον α π ο μ α κ ρ ύ ν ε ι από τη φύση

 

Link to comment
Share on other sites

ΟΚ, η μητέρα που μαθαίνει το μωρό της να θηλάζει ή το παιδί της να αναγνωρίζει ποιά χόρτα είναι βρώσιμα και ποιά όχι ή ο πατέρας που μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει ή να σπέρνει ή να φροντίζει τα ζώα (έχω δεκάδες παρόμοια παραδείγματα), είναι πράγματα που μας απομακρύνουν από την φύση;

Link to comment
Share on other sites

.... να αναγνωρίζει ποιά χόρτα είναι βρώσιμα και ποιά όχι ή ο πατέρας που μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει ή να σπέρνει ή να φροντίζει τα ζώα (έχω δεκάδες παρόμοια παραδείγματα), είναι πράγματα που μας απομακρύνουν από την φύση;

Ασφαλώς. Από τη φύση του το παιδί δεν ξέρει τα μη-βρώσιμα ούτε να κυνηγά ούτε να σπέρνει. Του μαθαίνουν μια τέχνη λοιπόν.

Link to comment
Share on other sites

Ασφαλώς. Από τη φύση του το παιδί δεν ξέρει τα μη-βρώσιμα ούτε να κυνηγά ούτε να σπέρνει. Του μαθαίνουν μια τέχνη λοιπόν.

Νόμίζω πως το απομακρύνει γιατί τελικά προσαρμόζει τη "φύση" στον άνθρωπο κι όχι τον εαυτό του στη φύση.

Λες: "να φροντίζει τα ζώα"... ορίστε;

Τα ζώα φροντίζονται από μόνα τους στη... "φύση" - ζώα που έχουν μάθει να τα φροντίζουν άλλοι έχουν φύσει από τη φύση και έχουν προσαρμοστεί την τέχνη του ανθρώπου.

Link to comment
Share on other sites

 Νόμίζω πως το απομακρύνει γιατί τελικά προσαρμόζει τη "φύση" στον άνθρωπο κι όχι τον εαυτό του στη φύση.

 

Για την φροντίδα των ζώων, ΟΚ το δέχομαι, αλλά γιατί όταν μια γάτα μαθαίνει το γατάκι της να κυνηγάει είναι "φυσικό" μα όταν ένας άνθρωπος μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει (χωρίς όπλα ή εργαλεία*) ή του μαθαίνει ποιά φυτά είναι βρώσιμα είναι "τεχνητό"...; 

 

[*] υπ' όψη βέβαια ότι υπάρχουν ζώα που χρησιμοποιούν "όπλα" ή "εργαλεία" για να κυνηγήσουν ή για να φάνε, αλλά ας μην το πάμε εκεί... ακόμα...

Link to comment
Share on other sites

...

[*] υπ' όψη βέβαια ότι υπάρχουν ζώα που χρησιμοποιούν "όπλα" ή "εργαλεία" για να κυνηγήσουν ή για να φάνε, αλλά ας μην το πάμε εκεί... ακόμα...

1. Δεν μπορείς να πάρεις την εξαίρεση και να την κάνεις κανόνα για να φτάσεις σε προαποφασισμένο συμπέρασμα.

 

Για την φροντίδα των ζώων, ΟΚ το δέχομαι, αλλά γιατί όταν μια γάτα μαθαίνει το γατάκι της να κυνηγάει είναι "φυσικό" μα όταν ένας άνθρωπος μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει (χωρίς όπλα ή εργαλεία*) ή του μαθαίνει ποιά φυτά είναι βρώσιμα είναι "τεχνητό"...; 

 

...

2. Δεν ξέρω κανέναν να μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει (χωρίς όπλα ή εργαλεία*) ή του μαθαίνει ποιά φυτά είναι βρώσιμα είναι "τεχνητό" αλλά κι αν συμβεί συμβεί αυτό προς τι θα συμβεί; Να φάει; Ναι, αλλά πριν φάει έχουμε το μαγείρεμα, πάλι απομάκρυνση από τη φύση.

 

Εντάξει αν σα γατί μάθει κανείς το παιδί του να κυνηγά και να τα τρώει.... "φρέσκα" - "της ώρας" ή να βόσκει οκ παραμένει στη φύση - δεν θα το έλεγα "αγωγή" που φέρνει πιο κοντά στη φύση γιατί όλα αυτά είναι λειτουργίες εντός φύσης και δεν υπάρχει ποτέ απόμακρυνση από τη φύση, σε αυτές τις περιπτώσεις, ώστε να υπάρχει ανάγκη αγωγής προς αυτή!

 

Στην περίπτωση όπου υπάρχει αγωγή προς τη φύση ασφαλώς "φτιάχνει φύση" αλλά η διατ΄θπωσή σου πιο κάτω δεν λέει αυτό αλλά μιλά γενικά για αγωγή η οποία κατά κανόνα στους ανθρώπους απομακρύνει από τη φύση.

 

Γιατί η αγωγή μεταπλάθει τον άνθρωπο

και μεταπλάθοντάς τον φτιάχνει φύση

Edited by outis
Link to comment
Share on other sites

1. Δεν μπορείς να πάρεις την εξαίρεση και να την κάνεις κανόνα για να φτάσεις σε προαποφασισμένο συμπέρασμα.

 

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα συν του ότι για μερικά είδη είναι κανόνας.

 

 

 2. Δεν ξέρω κανέναν να μαθαίνει το παιδί του να κυνηγάει (χωρίς όπλα ή εργαλεία*) ή του μαθαίνει ποιά φυτά είναι βρώσιμα είναι "τεχνητό" αλλά κι αν συμβεί συμβεί αυτό προς τι θα συμβεί; Να φάει; Ναι, αλλά πριν φάει έχουμε το μαγείρεμα, πάλι απομάκρυνση από τη φύση.

 

Η επιλογή του βρώσιμου από το μη βρώσιμο δεν απαιτεί απαραίτητα το μαγείρεμα. Πάρα πολλά φρούτα και λαχανικά τρώγονται ωμά. Για να μην πω ότι πρόκειται για τα περισσότερα. 

 

 

 ... γιατί όλα αυτά είναι λειτουργίες εντός φύσης και δεν υπάρχει ποτέ απόμακρυνση από τη φύση...

 

Λειτουργία εντός της φύσης δεν ήταν και η χρήση της φωτιάς από τον άνθρωπο; Δεν ήταν "εντός της φύσης του" να φτιάξει εργαλεία; Γιατί χαρακτηρίζουμε ως "αφύσικη" την συμπεριφορά του ανθρώπου, που εξελίχθηκε μέσα στην φύση; Τι είναι πιά το τόσο διαφορετικό στον άνθρωπο;...

 

 Στην περίπτωση όπου υπάρχει αγωγή προς τη φύση ασφαλώς "φτιάχνει φύση" αλλά η διατ΄θπωσή σου πιο κάτω δεν λέει αυτό αλλά μιλά γενικά για αγωγή η οποία κατά κανόνα στους ανθρώπους απομακρύνει από τη φύση.

 

Γιατί η αγωγή μεταπλάθει τον άνθρωπο

και μεταπλάθοντάς τον φτιάχνει φύση

 

Κατ'αρχάς, η διατύπωση δεν είναι δική μου  :P

 

Κατά δεύτερον: δεχόμαστε ότι μπορεί να περάσει στα γονίδια του ανθρώπου μια μεγάλη ποικιλία από πληροφορίες/συμπεριφορές/εργασίες (γονιδιακή μνήμη)...; Αν ναι, αυτό δεν αποδεικνύει ότι η αγωγή φτιάχνει φύση...;   

Link to comment
Share on other sites

....

Κατά δεύτερον: δεχόμαστε ότι μπορεί να περάσει στα γονίδια του ανθρώπου μια μεγάλη ποικιλία από πληροφορίες/συμπεριφορές/εργασίες (γονιδιακή μνήμη)...; Αν ναι, αυτό δεν αποδεικνύει ότι η αγωγή φτιάχνει φύση...;   

Αν το τραβήξεις από τα μαλλιά και η ατομική βόμβα "φύση" είναι. Αλλά δεν οδηγεί μια τέτοια λογική πουθενά.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...